Απόλυτα δικαιωμένη αισθάνεται η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) καθότι το πρόγραμμα ναυπήγησης των ελληνικών φρεγατών FDI προχωρά με γοργούς ρυθμούς και νωρίτερα έναντι του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος. Παράλληλα η συνεργασία μεταξύ του Ναυτικού κλιμακίου της Λοριάν του ΠΝ και της NAVAL GROUP είναι απόλυτα πετυχημένη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του γράφοντος στα τέλη Οκτωβρίου και αρχές Νοεμβρίου η πρώτη ελληνική φρεγάτα θα βρεθεί στο λεγόμενο dry dock τη στιγμή που κατά την προαναφερθείσα περίοδο η πρώτη γαλλική φρεγάτα θα πέφτει στο νερό. Η ταχύτητα ναυπήγησης και παράδοσης των γαλλικών FDI έχουν αναδειχθεί στα κύρια πλεονεκτήματα των Γάλλων της NAVAL GROUP που διεκδικούν παράλληλα και το πρόγραμμα κορβετών με μια εξαιρετική πρόταση.

Ως εκ τούτων οι αξιωματικοί του ΠΝ που εξέφρασαν ως ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα των Γάλλων της Naval Group τους χρόνους ναυπήγησης και παράδοσης που πραγματικά ήταν οι καλύτεροι έναντι όλων των άλλων ανταγωνιστών. Υψηλόβαθμος αξιωματικός του ΓΕΝ εξέφρασε σε κατ’ ιδία συνάντηση του με τον γράφοντα την απόλυτη ικανοποίηση του έναντι της προτίμησης της γαλλικής πρότασης φρεγατών τη στιγμή που όπως σχολίαζε αναζητούνται ακόμη φωτογραφίες από τη ναυπήγηση των MMSC της Σαουδικής Αραβίας.

Σημειώνεται πως η παράδοση της πρώτης ελληνικής FDI έχει ως χρονικό ορόσημο τον Μάρτιο του 2025 ενώ της δεύτερης τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Όμως με τη παρούσα εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος το ΠΝ θα είναι σε θέση να παραλάβει τα πλοία νωρίτερα έναντι του χρονοδιαγράμματος.

Την ίδια στιγμή έχει εκφραστεί η επιθυμία του ΠΝ δια μέσου του Α/ΓΕΝ Αντιναυάρχου Στυλιανού Πετράκη προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ) και τη πολιτική ηγεσία για την απόκτηση και της τέταρτης φρεγάτας FDI. Συζητήσεις υπάρχουν εντός ΠΝ και για περισσότερες από τέσσερις φρεγάτες FDI αφού η ικανοποίηση του ΠΝ είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη.

Εξελίξεις υπάρχουν και στο ζήτημα της κάλυψης του συστήματος ECM των πλοίων αφού οι Γάλλοι όπως πληροφορούμαστε έχουν ήδη παρουσιάσει λύσεις για την εγκατάσταση επί των ελληνικών FDI. Οι λύσεις αφορούν είτε την ανάπτυξη και εγκατάσταση ενός νέου συστήματος σε συνεργασία με τη Thales και τη Naval Group είτε την εγκατάσταση ενός υπάρχοντος αλλά νέας γενιάς πλήρως αναβαθμισμένου όπως των γαλλικών FREMM και συγκεκριμένα του NETTUNO. Οι συζητήσεις είναι σε εξέλιξη και σύντομα θα υπάρχουν ευχάριστα νέα.

Παράλληλα σε πρόσφατη συνεργασία των αξιωματικών του ΠΝ, του Γαλλικού Ναυτικού και της Thales επιδείχθηκαν οι κορυφαίες δυνατότητες των συρόμενων σόναρ CAPTAS 4 που σύμφωνα με πληροφορίες πετυχαίνουν εντοπισμούς υποβρυχίων στις 26000 γιάρδες, νούμερο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Αντίστοιχο ευχάριστο σοκ είχαν οι αξιωματικοί του ΠΝ όταν εισήλθαν στη παρουσίαση της MBDA για τους Aster 30 σε συνδυασμό με τις επιδόσεις του ραντάρ σταθερής διάταξης SEA FIRE.