Μολονότι, το ΠΝ μας έχει απασχολήσει με πλειάδα τεχνικών άρθρων επί των νέων εξοπλιστικών του προγραμμάτων όπως είναι τα νέα πλοία, εντούτοις εγείρεται σοβαρό ζήτημα έλλειψης προσωπικού στις μονάδες επιφανείας και ειδικότερα στη Διοίκηση Φρεγατών, στη Διοίκηση Αμφιβίων Δυνάμεων και στα Πλοία Γενικής Υποστήριξης.

Το πρόβλημα λαμβάνει άκρως ανησυχητικές διαστάσεις αφού φρεγάτες με επάνδρωση της τάξης του 60% δεν δύναται να είναι πλήρως επιχειρησιακές. Είναι εντελώς διαφορετικό επιχειρησιακό έργο μια φρεγάτα να υπάρχει στον ναύσταθμο, διαφορετικό να πλέει και εντελώς διαφορετικό να επιχειρεί με ότι συνεπάγεται από πλευράς κόπωσης προσωπικού.

Την ίδια η ηγεσία του ΠΝ συνεχίζει και δεν προβαίνει σε αναδιοργάνωση και εξορθολογισμό του προσωπικού συντηρώντας υπηρεσίες που σε άλλα κράτη και ναυτικά τις διαχειρίζονται λοιπές δημόσιες υπηρεσίες. Στην Ελλάδα το ΠΝ αναλαμβάνει καθήκοντα συντήρησης φάρων, υδρογραφικών αποστολών ή δεν κλείνει τις Ναυτικές Διοικήσεις. Ειδικότερα, αυτή της Βορείου Ελλάδος και αυτή του Ιονίου.  Η δομή δυνάμεων παραμένει η ίδια παρωχημένη εδώ και χρόνια χωρίς καμία αλλαγή ή βελτίωση.

Οι άδειες ανατροφής τέκνου ή οι αναρρωτικές άδειες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Την ίδια στιγμή προσλήψεις δεν γίνονται στελεχών ενώ η ΣΜΥΝ δέχεται λιγοστούς εισακτέους ώστε να καλυφθούν οι δεδομένες ανάγκες στελεχών τεχνικών ιδιοτήτων.

Η δομή δυνάμεων συνάρτηση των επιχειρησιακών αναγκών και έργων που απορρέουν από την Πολιτική Εθνικής Άμυνας και την Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική, τα δύο επίσημα θεσμικά κείμενα του ΥΠΕΘΑ επιβάλουν άμεσα αναδιοργάνωση υπηρεσιών ώστε να βρεθεί προσωπικό για τα πλοία. Η θητεία πρέπει άμεσα να αυξηθεί αλλά δυστυχώς κανείς πολιτικός δεν το τολμά. Όμως το ΠΝ δεν είναι Στρατός Ξηράς. Στα πλοία υπάρχουν εξειδικευμένες τεχνικές ειδικότητες που ένας οπλίτης θητείας ακόμα και με 14 δύσκολα θα μάθει.

Για το ΠΝ δεν είναι μόνον τα νέα πλοία. Το προσωπικό του ΠΝ μειώνεται συνεχώς και αυτό που μένει γερνάει. Το τελευταίο περιστατικό με την προσάραξη της Φρεγάτας «ΕΛΛΗ» εγείρει σοβαρά ζητήματα ναυτικής τέχνης και αντίληψης.

Το τελευταίο περιστατικό απλώς επισημαίνει πως όταν υπάρχει μεγάλη κόπωση και παρατεταμένη αϋπνία (στη διεθνή βιβλιογραφία περιγράφεται ως Fatigue at sea) με αξιωματικούς να κάνουν συνεχώς υπηρεσίες όπως ναυτιλία – κατεύθυνση γίνονται λάθη.

Παρατηρείται το φαινόμενο άπαντες να θέλουν να φύγουν από τα πλοία και να μετατεθούν σε υπηρεσίες ξηράς και επιτελείων. Στα πλοία και συγκεκριμένα στις φρεγάτες γιατί ευτυχώς σε ΤΠΚ και Υ/Β η κατάσταση είναι καλή, το προσωπικό φθίνει διαρκώς.

Ασφαλώς εκτός από νέες προσλήψεις απαιτείται το ΠΝ να στραφεί σε τεχνολογίες που ευνοούν τους αυτοματισμούς στα πλοία δεδομένης της έλλειψης προσωπικού και κυρίως να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα με νέα δομή δυνάμεων και υπηρεσιών.

Και φυσικά εδώ δεν πρέπει να μας αποφεύγει η εμπλοκή του ΠΝ σε ζητήματα κοινωνικής προσφοράς και του λεγόμενου μεταναστευτικού όπου το ΠΝ καλύπτει την ανοργανωσιά του ΛΣ σε πλειάδα θεμάτων όπως έρευνα – διάσωση με τη συμμετοχή της ΠΑ κτλ. Εδώ παρατηρείται το τραγελαφικό φαινόμενο ελικόπτερα του ΠΝ να διασώζουν ορειβάτες…

Κατασπατάληση πόρων και δυνάμεων καθώς και καταπόνηση προσωπικού και υλικού σε όλο της το μεγαλείο.

Comments

  1. Ώχουουου, αφήστε μας τώρα και εσείς με το Π.Ν.
    Δεν είναι ότι δεν διορίζονται, διορίζεται κόσμος, αλλά ξέρετε τι επείγουσες ανάγκες έχουν τα πρωτόκολλα των δημόσιων υπηρεσιών? Τα του Π.Ν. θα κοιτάμε τώρα?
    (Η ανάγκη αναδιαρθρώσεων είναι αναγκαία, αλλά χωρίς νέους ανθρώπους….).

  2. Α καλά !!! Κάνουν και παζάρια για μπελχαρα !!! Εδώ ο οι υπηρεσίες δεν βγαίνουν αλλά ο τσουνης βγαίνει φωτογραφιες με νέες φρεγάτες !!! Όλοι μαζί για φιδιασμα στη Ναυτική διοίκηση βορείου Ελλάδος και καφέ στην παραλία .

      1. Προσπαθειτε να φανει το προβλημα ομως εχετε ελλείψεις στην ενημερωση σας και τι ρολο εχει καθε μοναδα πχ δε γνωριζεται οτι οι φαροι φερνουν αρκετα εσοδα στο ΠΝ και τι προσφερουν οι υπηρεσιες που αναφερετε, το ναυτικο χρειαζεται σταθερη ποσοστοση σε κοσμο 400 με 500 ατομα καθε δυο χρονια σε βαθος 10ετιας ισως λυσει πολλα προβληματα η σμυν πρεπει να παραμενει περισσοτερο χρονο σε χαμηλους βαθμους, επισης οι ναυτες πρεπει να τοποθετουνται σε πλοια 6 με 9 μηνες και μετα σε υπηρεσιες ξηρας. Συνταξιμος χρόνος οταν εισαι εκτος εδρας πανω απο ενα χρονο σε συνολο με 17.60 κατι πρεπει να ανταποδωσει
        Και αλλα πολλα… Θεληση να υπηρχε λυσεις υπαρχουν.

  3. Κυριοι διαχειριστες του ιστολογιου, μια φιλικη ερωτηση. Γιατι δε μιλατε ευθεως για το οξυ προβλημα που δημιουργει η παρουσια γυναικων στο ΠΝ, αλλα το λετε δια της πλαγιας οδου με διαφορες περιφράσεις;

    Ειναι φανερο πλεον ποσο ματαιες και ανοητες ειναι οι κουβεντες για Μπελχαρες του 1 δισ. εκαστη.

    «Η πολις ω ανδρες Αθηναιοι ειναι οι ανδρες της, οχι τα πλοια ή τα τειχη κενα ανδρων».

    Θουκυδίδης

    Η Κυβερνηση της ΝΔ δεν κανει τιποτα για αυξηση του αριθμου των εισακτεων σε ΣΝΔ και κυριως στη ΣΜΥΝ, οπου υπαρχει και το μεγαλο προβλημα. Ουτε προσληψεις. Μαλλιστα διαφαινονται νεες μειωσεις. Ποιοι θα επανδρωσουν τα πλοια; Οι Συροι λαθροεισβολεις που τοσο λατρευει ο Κούλης;

    ΝΔ=γαλαζιος ΣΥΡΙΖΑ
    Κούλης= γαλαζιος ΓΑΠ

    Τα πληρωματα στα πλοια πρεπει να ειναι επαγγελματικα. Το Ναυτικο δεν ειναι Στρατος, ειναι τεχνικο οπλο, θελει μακρα εξειδικευση. Η θητεια σε ΠΑ και ΠΝ ειναι εκτροφειο βυσματων και δεν επρεπε να υπαρχει καν. Μονο οσοι ειναι ναυτικοι στην πολιτικη τους ζωη πρεπει να κατατασσονται στο ΠΝ.

    1. Επαγγελματικά ειναι τα πλοία εδώ και πολλά χρόνια …. Το πρόβλημα δεν ειναι οι Γυναίκες που γεννάν και φεύγουν ή οταν αρχίζει και ζορίζει κλαίγονται λίγο παραπάνω … Μου λες δηλαδή ότι όλος ο Δυτικός πλανήτης έχει λυμένο αυτο το πρόβλημα εκτός απο το ΠΝ ? … Έπρεπε απο καιρό να ανέβουν οι ποσοστώσεις στα πλοια μεταξύ ανδρων και γυναικων οπως και οι ελάχιστες υποχρεώσεις για τις γυναίκες αλλιώς μειώσεις στο μισθό μεχρι τον πουλο … Ας κάνει και 10 παιδιά , μπράβο της , αλλά στα πλοία για να έχει απολαβές θα πρέπει να μπει αρκετά χρόνια … Τέρμα η κλάψα … τα υπουργεία μου μεσα και δημοσιοϋπαλληλίκια .

      Αρχίζω να σκέφτομαι ότι μπροστά στο ΠΝ ο ΣΞ ειναι ετη φωτός μπροστά !!! Ακόμα και οι γυναίκες ειναι πολύ ποιο Επαγγελματίες και σκληρές .Σχοινάκια στα βουνά φεύγουν για μέρες .

      1. Στο Ταγμα μου ειχαμε γυναικα υπαξιωματικο. Στα σχοινακια ημασταν ολοι στο βουνο και δεν εφευγε ουτε ο Διοικητης, παρα μονο για υπηρεσιακους λογους. Η κυρια ομως καθε μεσημερι επαιρνε το ΙΧ της και πηγαινε στο σπιτι της να παρει το λουτρο της! Ασε ρε φιλε, τα εχουμε ζησει και τα ξερουμε………..

        1. Ειπα ποιο μαχημες …Οχι τελειως μάχιμες !!! Στο ΠΝ ειναι τρις χειρότερα . Εγω παλι ειχα πετυχοι περιπτωση που ηταν μεσα κανονικα στα σχοινακια επι μερες .

          1. Γυναικα στα σκηνακια σε 24ωρη βαση; Δεν μπορει, ολο και καποιο break θα εκανε για αφρολουτρο και κωμμωτηριο. 🙂

        2. Έχω αδερφό στο ναυτικό και όλο το καλοκαίρι ,10 μερες άδεια , αυτό μόνο και από καράβι σε καράβι ,από άσκηση σε άσκηση,λόγω ελλείψεως προσωπικού, ο διοικητής του πλέον ντρέπεται να τον πάρει τηλέφωνο γιατί μόλις επιστρέφει σπίτι ,τον φωνάζουν να μπει σε άλλο πλοίο να πάει περιπολία,θα τον τρελάνουν.
          Στην ειδικότητά του έχουν να πάρουν προσωπικό 20 χρόνια, έλεος.

          1. Πλερώνετε καλα ? και τα εχτρα ?Αν ειναι συνεχεια εν πλω περνει εχτρα φανταζομαι !!! Αν πλερωνετε ας δουλέψει γιατι μπορει να μην είναι για πολύ ακόμα ..

  4. ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ Κ ΠΕΝΤΕ .ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ. ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΓΕΝΝΑΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ Κ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. ΝΑ ΠΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ Κ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΘΥΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.
    ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΛΟΓΙΑ Κ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΝΟΜΙΖΩΚΑΤΑ ΤΗ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΕΣ

  5. Παιδιά, οι πρώην Α/ ΓΕΕΘΑ Κωσταρακος καί ο ΟΥΚΑΣ ζήτησαν άμεσα ενίσχυση των ΕΔ . Τώρα είδαν τα κενά. και ζητούν ,πριν τι έκαναν ;

    1. Να σε σίγουρος οτι ολοι τα ειπαν και τα ελεγαν οπως πρεπει στην πολιτική ηγεσία !!! Και στα καναλια προς τον λαό δεν τα περιέγραφαν ρόδινα …

  6. Και σε αυτό η λύση ειναι μια νέα μονάδα σε μεγάλους αριθμούς που θα αντικαταστήσει τις S, αφήστε τα πανάκριβα πλοία στο ΠΝ και ας γίνει η επιλογή σε πιο συμβατικές λύσεις, οι ανάγκες στελέχωσης σε κάθε πλοίο ειναι 30-40% μικρότερες στα νέα πλοία,
    Ακόμα 4-5 νέα υποβρύχια να αποσυρθούν και 7 παλαιότερα.

    Έτσι γίνεται οικονομία σε βάθος χρόνου.

  7. Αυτά είναι τα αποτελέσματα όταν ένας κλητήρας ή γραμματέας της εισαγγελίας έχει μεγαλύτερο μισθό από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.

    (Το πτητικό επίδομα φορολογείται τα επιδόματα που παίρνουν όλοι οι δικαστικοί είναι αφορολόγητα)

    Και οι προσλήψεις εξαντλούνται σε ημέτερους κομματόσκυλα συγγενείς φίλους κουμπάρους και αυλικούς.

  8. Δυστυχως ζουμε τις τελευταιες μέρες τις πομπηιας. Το ηφαιστειο ξερνάει λαβα και εμεις καθόμαστε απο κατω και το θαυμάζουμε σαν αξιοθέατο. Πολυ φοβάμαι οτι η συγκρουση μας σαν κοινωνια και σα χώρα, με την πραγματικοτητα, θα είναι τρομακτικη και αναπόφευκτη.

  9. Θίγεται σωστά ένα πρόβλημα, προτείνοντας όμως μια λύση που φανερώνει την άγνοιά σας για τα του ΠΝ. Είναι δυνατόν να παπαγαλίζετε ανερυθρίαστα λύσεις όπως το κλείσιμο Ναυτικών Διοιηκήσεων;
    Ας μάθουμε λοιπόν τι ακριβώς θα συμβεί σε μια τέτοια περίπτωση. Θα μείνουν χωρίς ναυτική παρουσία δύο απ τα μεγαλύτερα λιμάνια στη χώρα, αλλά και δυο μεγάλες πόλεις. Το προσωπικό που υπηρετεί εκει αποτελείται κυρίως από γυναίκες (σε ποσοστό 70/30) προερχόμενες από το θεσμό της πενταετίας με ειδικότητες που δεν προβλέπουν την υπηρέτηση σε πολεμικά πλοία. Το υπόλοιπο 30 αφορά σε Αξιωματικούς Ε, οι οποίοι έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας και έχουν τελειώσει τις υποχρεώσεις τους σε θαλάσσια υπηρεσια ( πρέπει να συμβαίνει κι αυτό κάποτε έτσι δεν είναι;)
    Το πρόβλημα λοιπόν είναι τόσο θεσμικό, όσο και σχεδιασμού. Το ΠΝ αγνοεί επί δεκαετίες τις προειδοποιήσεις των υπηρετούντων για τις ανώμαλιες που δημιουργούνται με την πολιτική που ακολουθεί. Τα «παραδοσιακά» στελέχη (Παπούς ναύαρχος, πατέρας ναύαρχος) μας έδωσαν άστείες προσεγγίσεις για λύση του προβλήματος, διατάσσοντας ανθρώπους με 18 και 20 χρόνια στη θάλασσα να εξακολουθούν να σηκώνουν το βάρος. Τα γραφεία τους να είναι γεμάτα και «όμορφα» και όλα τα υπόλοιπα θα τα λύσει ο επόμενος. Εξορθολογισμός της ηγεσίας και, κυρίως, του τρόπου επιλογής της χρειάζεται πρώτα απ όλα.

  10. Η οικονομική κρίση δημιούργησε πολλά προβλήματα στη χώρα μας. Δε ξέρω τα στοιχεία για το Ναυτικό, αλλά βρήκα άρθρο για τους εκπαιδευτικούς στη χώρα μας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που το 72,68% είναι πάνω των 50 ετών! Φαντάζομαι ίδια κατάσταση θα είναι και στο ΠΝ. Η ανεργία όμως δημιούργησε το εξής πρόβλημα. Να θέλουν αρκετοί να πάνε στις ένοπλες δυνάμεις για να έχουν μόνιμη δουλειά και δε τους αρέσει καθόλου (οι γυναίκες που λέγατε). Επίσης υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με το δημογραφικό αφού γερνάει ο πλυθησμός άρα οι γεννήσεις θα μειώνονται ακόμα περισσότερο και σε 20 χρόνια φυσικά δε γίνεται να υπάρχει τόσο μεγάλος αριθμός συνταξιούχων και τόσο λίγοι εργαζόμενοι. Άρα για τις γυναίκες που λέτε ότι κάνουν πολλά παιδιά (3+) ίσως θα έπρεπε να δουλεύουν και πολύ λιγότερες ώρες/μέρες γιατί μακροπρόθεσμα αυτές θα προσφέρουν στη χώρα μία οικονομική ανάσα. Φυσικά παρόμοια απαλλαγή να μπορούσε να πάρει ο πατέρας αν το θέλει το ζευγάρι (ισότητα). Άρα θα πρέπει κάποιοι να βλέπουν μακροπρόθεσμα και να ζητήσουν περισσότερες απαλλαγές από τους πολύτεκνους.

    1. Μπήκα το 2015 ύστερα από πέντε χρόνια αναμονής πολιτικό προσωπικό τεχνικός ΔΕ ηλεκτρονικής με 15 χρόνια υπηρεσίας ο μισθός μου είναι 630 ευρώ καθαρά συν το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας σύνολο 740 ευρώ …..επισκευάζω ανορθωτικες μονάδες που πριν πήγαιναν ιδιωτικό φορέα με κόστος επισκευής ανά μονάδα τα 1000-1500 ευρώ….από τότε που μπήκα έχω επισκευαση καμία πενηνταρια….το ναυτικό βέβαια καμία μέριμνα ούτε για εκπαίδευση να με στείλει….τα καράβια από μόνα τους δεν σώζουν την κατάσταση όραμα χρειάζεται!

  11. Τα πλοία χρειάζονται ανθρώπους οι οποίοι θα εξειδικεύονται πάνω στην ειδικότητα τους…ο χρόνος που θα χρειαστεί είναι περίπου δύο χρόνια ώστε να κατέχει απόλυτα την ειδικότητα…. πρέπει στα πολεμικά πλοία να κάθονται είκοσι χρόνια δηλαδή μέχρι τα φτάσουν 38 η 40 χρόνων… έπειτα να τοποθετηθούν στην στεριά σαν βοηθητικό προσωπικό τα επόμενα 15 χρόνια….πρέπει οπωσδήποτε να κοπεί οποιαδήποτε μορφή βύσματος….να υπάρχει προγραμματισμός….και τέλος πρέπει να δίνονται κίνητρα…

  12. παιδια στις προκυρηξεις του πολεμικου ναυτικου δεν υπηρχαν συμμετοχες οπως στις υπολοιπες και οσοι πηγαν παραιτηθηκαν μετα

  13. Κύριε Γιάννη Νικήτα σε άρθρο της η Π&Δ αναφέρει πως η δική μας πλευρά έχει ζητήσει όχι δύο αλλά τέσσερα Arleigh Burke και πως το αίτημα εξετάζεται θετικά από την πλευρά των Αμερικανών.

    Ισχύει κάτι τέτοιο έχετε αξιόπιστες πληροφορίες που να μπορούν να το επιβεβαιώσουν;

    https://www.ptisidiastima.com/arleigh-burke-for-hellenic-navy/

    1. Καλησπέρα σας. Τα Arleigh Burke είναι προς το παρόν και μεσοπρόθεσμα ευσεβείς πόθοι δεδομένης της αύξησης οροφών πλοίων του ΠΝ και της μη απόσυρσης πλοίων από το ΠΝ. Αυτά δυστυχώς γράφονται για να αποπροσανατολίζουν τη κοινή γνώμη και να δημιουργούν εντυπώσεις. Ό ίδιος ο Α/ΓΕΝ μας είχε ενημερώσει πως οι ΗΠΑ έχουν άλλες χώρες ως πρώτη προτεραιότητα όταν αποσύρουν πλοία.

  14. τα καινουρια σκαφη μαζι με τους αυτοματισμους,χρειαζονται πιο λιγο προσωπικο και σαφως εξειδικευμενο για να δουλεψουν.Γι αυτο πρεπει να ανανεωθει ο στολος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *