Το θέμα του προσωπικού στο ΠΝ και στα πλοία μας έχει απασχολήσει εκτενώς. Τα έχουμε γράψει πολλές φορές πως θα φτάσουμε να έχουμε πλοία αλλά να είναι δίχως προσωπικό. Είναι άλλο πράγμα ένα πλοίο απλά να ταξιδεύει, άλλο να επιχειρεί και άλλο να πολεμάει. Στις φρεγάτες η έλλειψη προσωπικού τείνει να πέσει (εάν δεν έχει πέσει…) σε κάτω από τα αποδεκτά επίπεδα.

Είναι ζήτημα κατανομής προσωπικού; Είναι θέμα πως δεν υπάρχει νέο αίμα; Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση καθώς στο ΠΝ μαζί με τα πλοία γερνά και ο κόσμος σε επικίνδυνα και μη αποδεκτά επίπεδα. Οι εισακτέοι στη ΣΜΥΝ είναι το 1/3 συγκριτικά με παλαιότερα, προσλήψεις ΕΠ.ΟΠ δεν γίνονται ενώ οι ναύτες θητείας δεν δύναται για προφανείς λόγους να αναλάβουν κρίσιμα πόστα. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και με τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων όπου οι εισακτέοι είναι ελάχιστοι δεδομένων των αναγκών.

Τα προβλήματα με τις γυναίκες είναι γνωστά αφού μετά από μερικά χρόνια μετατίθενται σε υπηρεσίες ξηράς. Οι άδειες ανατροφής τέκνου ή οι αναρρωτικές άδειες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Αποσπάσεις στελεχών εντείνουν το πρόβλημα.

Το συμπέρασμα είναι πως στη Διοίκηση Φρεγατών του Αρχηγείου Στόλου η έλλειψη προσωπικού είναι κάτι περισσότερο από εμφανής. Το πρόβλημα λαμβάνει άκρως ανησυχητικές διαστάσεις αφού φρεγάτες με επάνδρωση της τάξης του 60% δεν δύναται να είναι πλήρως επιχειρησιακές.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν ανάγκη από νέο αίμα. Τα δύο φλέγοντα ζητήματα για το ΠΝ είναι αφενός η ανανέωση του γερασμένου Στόλου και αφετέρου η κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό.

Comments

  1. Αντί να προσλαμβάνονται ΕΠΟΠ μήπως θα ήταν καλύτερα να επανέλθουν οι εισακτεοι στην ΣΜΥΝ στα 450 – 500 ατομα/χρόνο, όπως παλαιότερα ?
    Και αν δεν γίνεται αυτό, ας προσληφθούν για συγκεκριμένες ειδικότητες υποψήφιοι με αντίστοιχα πτυχία οι οποίοι θα περνούν πτυχίο ειδίκευσης και στην συνέχεια να υπηρετούν στον στόλο.
    Υπάρχουν λύσεις, λογικές αρκεί να το θελουν

  2. Πόσες μπάντες έχει το ναυτικό?
    Πόσοι υπηρετούν σε γραφεία?
    Πόσες άχρηστες διοικήσεις έχει το ναυτικό?
    Πόσες υπηρεσίες μπορούν να περάσουν στο Λιμενικό?
    Και στο Λιμενικό μπορεί να βρεθεί και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για εκσυχρονισμό βν μεσων αλλα και του κόστους λειτουργίας

    Τι νόημα έχει η διατήρηση 40-50χρονων πλοίων και υποβρυχιων με μηδενική επιχειρησιακή αξια?

    Ποσο προσωπικό μπορεί να εξοικονομηθεί με ενοποιηση υπηρεσιών και των τριών κλάδων?

    Και πάει λέγοντας!!!

    Τα ίδια και χειρότερα για τον Στρατό!
    Πόσοι υπηρετούν ας πούμε στο Πολεμικό Μουσείο η στο ανάλογο στο ακριτικό Ναύπλιο??

    Αλλα κανένας δεν τολμάει να πάρει τα μετρα που πρέπει να παρθούν !

    και ο Σουλτάνος παραμονεύει

      1. Γιατί το λές αυτό; Δεν μπορούν οι επαγγελματίες μουσικοί να αφήσουν τις μπάντες και να «τρέξουν» ένα πλοίο;
        Τις υπηρεσίες στη στερία τι τις θέλουμε; Σάμπως τα πλοία χρειάζονται υποστήριξη; (Οι Αμερικάνοι έχουν ως ιδεατό επίπεδο το 3 στην ξηρά προς 1 στα πλοία…)
        Η αλήθεια είναι ότι κάποια αναδιοργάνωση μπορεί να γίνει – καμμία υπηρεσία στο ελληνικό κράτος δεν λειτουργεί ορθολογικά και βυσματικές θέσεις φυσικά υπάρχουν. Αλλά αν δεν μπει νέο αίμα δεν υπάρχει ελπίδα

        1. Και γιατι παρακαλω να εχω κλαρινιτζηδες μονιμους με 1500€ μισθο το μηνα; Ενα διακλαδικο σωμα μουσικης δεν ειναι αρκετο; Το αυτο για μαγειρες-θαλαμηπολους: Γιατι να τους πληρωνουμε με το μηνα ενω καλλιστα μπορουν στρατευσιμοι να στελεχωσουν αυτες τις θεσεις;

  3. Οι ελλείψεις είναι πολλαπλές σε όλα τα επίπεδα για την ευημερία των αριθμών και των πλεονασμάτων.
    Στην παιδεία, στην υγεία, γιατί να μην υπάρχει στην άμυνα;
    Και οι ελλείψεις φυσικά αφορούν τα κατώτερα επίπεδα των πυραμίδων, εκείνων που καλούνται να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.
    ΤΙΠΟΤΑ δεν θα αλλάξει ΠΟΤΕ.

  4. Τα έχουμε πει 100 φορές, άλλοι θέλουν πλοία δισεκατομμυρίου άλλο καταδρομικά και άλλοι τον ουρανό με τα άστρα…
    Αντικατάσταση όλων των πλοίων σταδιακά με μια βατή λύση πλοίου πολλαπλών καθηκόντων. Επειδή με την Γαλλία είμαστε κοντά αν είναι μια Gowind 3100 με στοιχεία όπως των ΗΑΕ.
    Τα πλοία αυτά έχουν ανάγκες επάνδρωσης στο 50-60% των σημερινών πλοίων του ΠΝ.
    Ετσι θα εχουμε ομοιογενή στόλο, υποστήριξη σχεδόν σίγουρη και απρόσκοπτη (εφόσον πληρώνουμε), το πλέον συμμαχικό κράτος είναι η Γαλλία…

  5. Το ΠΝ εχει 13 φρεγατες, και καθε μια χρειζεται πληρωμα 175 ατομων περιπου. Συνολο 2275 ατομα. Συν ενα αναπληρωματικο πληρωμα για καθε πλοιο, συνολο 4550 ατομα. Οι αναγκες επανδρωσης των φρεγατων επομενως δεν ειναι μεγαλες. Αν δεν μπορουν να καλυφθουν ουτε αυτες, τοτε το προβλημα στο Ναυτικο εχει παρει εκρηκτικες διαστασεις.

    Οταν η Κυβερνηση λεει οτι μεριμνα για το αξιομαχο των Ενοπλων Δυναμεων, προφαμως μας εμπαιζει. Ο Κουλός περι αλλων τυρβάζει. Τσίπρας με γραβάτα και……βραχιόλι.

    Κατα τα αλλα, το γνωστο προβλημα με τις γυναικες στις Ενοπλες Δυναμεις. Και ειναι μονο η κορυφη του παγοβουνου. Πολυ χειροτερα στο Στρατο. Στην Ταξη της ΣΜΥ 2019, το 31 % ειναι γυναικες. Στην Ταξη Ανθυπολοχαγων Πυροβολικου 2019, το 34 % ειναι γυναικες. Αυτα τα νοστιμα κοριτσια θα αντιμετωπισουν τον Τούρκο. Πού πας ρε Καραμήτροοοοοοοοοοο!!!!!!!!!

    1. Σημαντικό πρόβλημα και τα γυναικεία στελέχη και οι άχρηστες κατζομονάδες και ο μεγάλος αριθμός γαλονάδων… και μια γενικότερη στρεβλή αντίληψη δημοσίου υπαλλήλου.

    2. Το αναπληρωματικό πλήρωμα για κάθε πλοίο είναι νέα εφεύρεση; Πρώτη φορά το ακούω.

      Κατά τα άλλα, ενώ συμφωνώ με πολλά από όσα λές, στο ζήτημα με τις γυναίκες διαφωνώ κάθετα. Είμαστε στον 21ο αιώνα και πρέπει να το χωνέψουμε όλοι.
      Καμία δεν κατατάσσεται στο Πυροβολικό του ΕΣ ή στο Μηχανικό του ΠΝ για να κάθεται αραχτή. Όλες θα υπηρετήσουν στις μονάδες εκστρατείας, στις θέσεις και τα χρόνια που προβλέπεται. Βυσματίες φυσικά υπάρχουν παντού, άντρες και γυναίκες. Οι διαθεσιμότητες είναι ίδιες. Γνωρίζω άντρες αξιωματικούς που πήραν άδεια ανατροφής παιδιού, επειδή μπορούσαν.
      Το παραμύθι ότι οι άντρακλες θα πολεμήσουν και οι γυναίκες όχι (τι, θα την κοπανήσουν;) πρέπει να σταματήσει. Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για πόλεμο, εκτός από τις ειδικές δυνάμεις. Όταν όμως ακουστεί το πρώτο μπαμ, οι κώλοι σφίγγουν. Ξέρω γυναίκες με ψυχική δύναμη μεγαλύτερη από πολλούς άντρες.
      Γυναίκες υπηρετούν στα περισσότερα στρατεύματα του πλανήτη. Για να μη μιλήσω γι’ αυτές που πράγματι πολέμισαν/πολεμάνε (σοβιετικός στρατός στον Β’ΠΠ, Ισραήλ, YPJ, ΗΠΑ, κλπ)
      Να σταματήσουμε τη μεμψιμοιρία και να κρατήσουμε το φρόνημα ψηλά.
      Φιλικά

      1. Το παραμύθι ότι οι άντρακλες θα πολεμήσουν και οι γυναίκες όχι (τι, θα την κοπανήσουν;) πρέπει να σταματήσει.
        O Στρατος δεν θα τις στειλει καν να πολεμησουν. Εκτος του οτι ειναι ακαταλληλες και θα φερουν διαλυση στις μοναδες εν καιρω πολεμου, υπαρχει και ο φοβος για το τι θα τους συμβει ετσι και τις πιασουν οι Τουρκοι. ( ο νοών νοείτω)

        Όλες θα υπηρετήσουν στις μονάδες εκστρατείας, στις θέσεις και τα χρόνια που προβλέπεται
        Εγω αλλη πληροφορηση εχω, και ειδικα στο Ναυτικο, ειναι γνωστη η κατασταση στους παροικουντες την Ιερουσαλήμ.

  6. Μετά τα τακάκια των δίλτρων,μετά τις αναγκαίες πιστοποιήσεις κρίσημων οπλικών συστημάτων,φτάσαμε στο σημείο να λέμε δημοσίως και τα ποσοστά επάνδρωσης των πλοίων πρώτης γραμμής.

    Σε αυτή την χώρα όλα είναι λάθος.
    Και αυτοί που τα προκαλούν,
    Και αυτοί που δεν τα διορθώνουν,
    Και αυτοί που τα δημοσιοποιούν ανοιχτά,
    Και εμείς που απαντάμε.

    1. Λες να μην ξερουν οι Τουρκοι τα χαλια μας ; Καλο ειναι βγουν στη φορα, μηπως και υπο την πιεση της κοινης γνωμης ο Κουλός ξυπνησει απο την αφασία στην οποια βρισκεται.

      ΝΔούλα=γαλάζιος ΣΥΡΙΖΑ
      Κούλης= Τσίπρας με γραβάτα

  7. Το ΠΝ έχει 30.000 άτομα προσωπικό. Οι ΜΕΚΟ έχουν 173 άτομα πλήρωμα και οι S 170-190, δηλαδή σύνολο, γύρω στα 2.350 άτομα και για τις 13 φρεγάτες. Οεο!!

    1. Το wikipedia δίνει τέτοιο νούμερο

      Εντύπωση μου είναι πως είναι μικρότερο

      Εάν είναι τόσοι και δεν μπορούν να βρούν προσωπικό για τις φρεγάτες τι να πούμε

      Η wikipedia δίνει 36000 για το Γαλλικό ναυτικό και 16000 για το Γερμανικό έτσι για σύγκριση

      1. Άλλο το νούμερο επάνδρωσης, άλλο το συνολικό προσωπικό του Π.Ν.
        Το προσωπικό για τις φ/γ είναι αυτό που αναφέρουν κάποιοι παραπάνω (+- 100-200 άτομα δεν λέει κάτι).
        Το θέμα όμως δεν ξέρω αν είναι μόνο οι φ/γ, γιατί δεν ξέρω την επάνδρωση ούτε των SV , ούτε άλλων πλοίων, ειδικά της ΔΔΜΝ.
        Σε κάθε περίπτωση, το νούμερο για το στόλο, σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, είναι αστείο. Να αρχίσουν να παίρνουν ξέρω γω 200 άτομα το χρόνο και σιγά σιγά να λύσεις το πρόβλημα. Δεν είναι ανυπέρβλητο, αν θέλεις να δώσεις λύσεις βέβαια.
        Από εκεί και πέρα, υπάρχουν υπηρεσίες στο Π.Ν. απαραίτητες που ένα ποσοστό μπορούν να καλύψουν γυναίκες. Τουλάχιστον στη ΣΔΑΜ που ξέρω, μια χαρά δουλειά κάνουν.

        1. Aμα προσληφθούν αυτοί που λες για τις μάχιμες θέσεις θα απολυθούν άλλοι τόσο από άχρηστες /περιττές/»βYσματικες/ υπηρεσίες?

          Έχουμε καταντήσει το 80-90% του defence budget να πηγαίνει για μισθούς και συντάξεις

          Δημόσιο υπαλληλική νοοτροπία με 10-20% σε μάχιμες θέσεις και οι υπόλοιποι καρεκλάδες δημόσιοι

        2. Με συγχωρεις, αλλα οι θεσεις ξηρας πρεπει να καλυπτονται απο μεγαλυτερης ηλικιας στελεχη του Ναυτικου. Δεν υπαρχει κανενας λογος να μπαινουν γυναικες σε ΣΜΥΝ- ΣΝΔ. Δεν ειναι αυτες ο ι εξυπνες να βολευονται σε θεσεις ξηρας, και οι ανδρες να λιωνουν στα καραβια μεχρι τα 55 τους.

      2. Ναύσταθμος/κέντρο εκπαίδευσης/παραθεριστικό θέρετρο Πόρου, για να δουλεύει η τοπική οικονομία, υπηρεσία φάρων, κηπουρός με 3 βοηθούς κηπουρούς, που περνάνε την μέρα τους με κυάλια και φραπεδια πάνω στην γοργόνα ρεμβάζοντας απέναντι, για τον εκάστοτε αρχηγό στόλου
        http://www.hellenicnavy.gr/el/organosi/dioikisi-naftikis-ekpaidefsis/ypagomenes-dioikiseis/ke-poros.html
        http://porosplus.gr/single.php?code=ke_poros
        http://yf.hellenicnavy.gr/index.php/el/about/light-vessels

        1. Βεβαίως. Δεν λέω να μην καταργηθούν και κάποιες θέσεις ή υπηρεσίες παντελώς άχρηστες, δηλαδή βυσματικές. Αλλοίμονο. Απλά δεν κάνουν όσοι είναι στη στεριά για τη θάλασσα. Ειδικά οι φρεγάτες και οι SV, απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό. Δεν μπορείς να πάρεις έναν κηπουρό ή έναν μουσικό (τύμπανα ξέρω γω) να τον βάλεις σε θέση ευθύνης στην φρεγάτα, ιδίως αν είναι π.χ. 40 ή 50 ετών και άνω. Το Π.Ν. πρέπει να προσλάβει νέα παιδιά, μορφωμένα, με τους η/υ τους, τα αγγλικά τους κ.λπ., να τους εκπαιδεύσει και να τους έχει για χρόνια στη δύναμή του. Όσον αφορά τους άλλους, επειδή θα πρέπει να αποζημιώσεις τυχόν απολύσεις, συνεχίζεις ως έχει και ένας ένας που βγαίνει στη σύνταξη, καταργείς και τη θέση και επίσης σταδιακά λύνεις και αυτό το πρόβλημα. Πρόγραμμα χρειάζεται, όχι πρόχειρες λύσεις.

          1. Απο την στιγμή που πήγαν στο ΠΝ, η θέση τους είναι στα καράβια. Όσοι δεν αντέχουν να παραιτηθούν και στην θέση τους να προσληφθούν αυτοι που μπορουν. Όντως δεν κάνουν όλοι για την θάλασσα, κατάγομαι απο νησί και με πατέρα καπετάνιο και το έχω νιώσει στο πετσί μου από μικρό παιδί. Είχα φιλους που πήγαν εμποροπλοιάρχων και στο πρώτο μπάρκο, κατάλαβαν οτί δεν το έχουν και τα παράτησαν. Να γίνει ξεσκαρτάρησμα και στο ΠΝ

    2. Ποτε δεν ειχε 30.000 ατομα. Πριν 20 χρονια ειχε 19.000 ατομα εν καιρο ειρηνης. Τωρα μαλλον λιγοτερα. Καθε πλοιο πρεπει να εχει κανονικα δυο πληρωματα. Και ειναι και τα αλλα πλοια, και αλλες αναγκαιες υπηρεσιες, δεν ειναι μονο οι φρεγατες.

  8. Υπερβάλλετε, η κ. Ντόρα Μπακογιάννη δεν φοβάται κάτι από την Τουρκία. Οπότε γιατί να φοβούνται οι άνθρωποι του Πολεμικού Ναυτικού από την έλλειψη προσωπικού ή σύγχρονων πλοίων;

  9. Το άρθρο αυτό έχει ήδη χαθεί από την αρχική ιστοσελίδα ενώ είναι Νο 3 στη λίστα των πρόσφατων άρθρων. Γιατί;;
    Δεν μπορούμε να δούμε ούτε την εξέλιξη των σχολίων μας και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Τα άρθρα στα παράθυρα είναι 1 μήνα παλιά. Εγώ το βρήκα με αναζήτηση.
    Έχετε κάποιο πρόβλημα στην ιστοσελίδα;

  10. Διόρθωση: Φαίνεται ο τίτλος στην κεντρική σελίδα αλλά δεν μπορώ να κλικάρω πάνω του για να ανοίξει. Πρέπει να κλικάρω πιο ψηλά, 2 περίπου εκατοστά πιο πάνω για να ανοίξει. Αν δεν έχετε το ίδιο πρόβλημα, ίσως υπάρχει κάποιο θέμα με τα γραφικά μου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *