Μια από τις μεγαλύτερες ανάγκες για τη ΠΑ είναι η απόκτηση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες συλλογής πληροφοριών, στοχοποίησης (κατάδειξη στόχων) και επιτήρησης μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διακλαδικότητας και ανταλλαγής τακτικής εικόνας με τους άλλους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η λύση η οποία προκρίθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν αυτή της τριετούς ενοικίασης Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών τύπου HERON κατηγορίας Medium Altitude Long Endurance (MALE) Israel Aerospace Industries από την εταιρεία  από το Ισραήλ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η τελική λύση αφορά την προμήθεια δύο Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών τύπου HERON και ενός σταθμού εδάφους συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών με κόστος 35 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Η αρμόδια επιτροπή της ΠΑ αφού πρώτα αξιολόγησε όλα τα δεδομένα για το εν λόγω σύστημα κατέληξε στο συμπέρασμα πως η προοπτική απόκτησης των HERON είναι ιδιαίτερα θετική για το επιχειρησιακό περιβάλλον που καλείται να δράσει η ΠΑ. Πλέον, η ελληνική πλευρά είναι αυτή που πρέπει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε το πρόγραμμα να προχωρήσει. Στη τιμή της Ισραηλινής πρότασης περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, εγγυημένες διαθεσιμότητες των δύο συστημάτων και ολοκληρωμένο πακέτο τεχνικής υποστήριξης.

Οι δυνατότητες των UAV Heron είναι εντυπωσιακές. Μπορούν να πετούν για 45 ώρες σε ύψος μεγαλύτερο των 35000 ποδιών. Μπορούν να φέρουν ποικιλία εξοπλισμού που περιλαμβάνει FLIR, ραντάρ συνθετικού διαφράγματος, συστήματα υποκλοπών για αποστολές ELINT – COMINT, συνολικού βάρους 250 κιλών. Με τη χρήση τακτικής ζεύξεως μπορεί να δίνει εικόνα τόσο στον σταθμό εδάφους όσο και όπου αλλού χρειάζεται.

Παράλληλα, το προηγούμενο χρονικό διάστημα είχε τεθεί και το θέμα απόκτησης των MQ-9 Reaper από τις ΗΠΑ. Για το θέμα αυτό δεν υπάρχει κάποιο νεότερο που σχετίζεται με την έλευση αυτών των συστημάτων. Μέχρι στιγμής παραμένει σε πάγο και άπτεται σε πολύ υψηλό επίπεδο των ελληνοαμερικανικών σχέσεων.

Σήμερα η ΠΑ βασίζεται στο ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ. Στο Πήγασος ΙΙ, το βάρος του μέγιστου ωφέλιμου φορτίου ανέρχεται στα 40 κιλά, το μέγιστο επιχειρησιακό ύψος είναι περίπου 16.000 πόδια (MALE, Medium Altitude Long Endurance), το μέγιστο βάρος απογείωσης ανέρχεται στα 250 κιλά, η μέγιστη ταχύτητα στους 100 κόμβους και η αυτονομία του ξεπερνά τις 15 ώρες.