Μια από τις μεγαλύτερες ανάγκες για τη ΠΑ είναι η απόκτηση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες συλλογής πληροφοριών, στοχοποίησης (κατάδειξη στόχων) και επιτήρησης μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διακλαδικότητας και ανταλλαγής τακτικής εικόνας με τους άλλους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η λύση η οποία προκρίθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν αυτή της τριετούς ενοικίασης Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών τύπου HERON κατηγορίας Medium Altitude Long Endurance (MALE) Israel Aerospace Industries από την εταιρεία  από το Ισραήλ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η τελική λύση αφορά την προμήθεια δύο Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών τύπου HERON και ενός σταθμού εδάφους συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών με κόστος 35 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Η αρμόδια επιτροπή της ΠΑ αφού πρώτα αξιολόγησε όλα τα δεδομένα για το εν λόγω σύστημα κατέληξε στο συμπέρασμα πως η προοπτική απόκτησης των HERON είναι ιδιαίτερα θετική για το επιχειρησιακό περιβάλλον που καλείται να δράσει η ΠΑ. Πλέον, η ελληνική πλευρά είναι αυτή που πρέπει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε το πρόγραμμα να προχωρήσει. Στη τιμή της Ισραηλινής πρότασης περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, εγγυημένες διαθεσιμότητες των δύο συστημάτων και ολοκληρωμένο πακέτο τεχνικής υποστήριξης.

Οι δυνατότητες των UAV Heron είναι εντυπωσιακές. Μπορούν να πετούν για 45 ώρες σε ύψος μεγαλύτερο των 35000 ποδιών. Μπορούν να φέρουν ποικιλία εξοπλισμού που περιλαμβάνει FLIR, ραντάρ συνθετικού διαφράγματος, συστήματα υποκλοπών για αποστολές ELINT – COMINT, συνολικού βάρους 250 κιλών. Με τη χρήση τακτικής ζεύξεως μπορεί να δίνει εικόνα τόσο στον σταθμό εδάφους όσο και όπου αλλού χρειάζεται.

Παράλληλα, το προηγούμενο χρονικό διάστημα είχε τεθεί και το θέμα απόκτησης των MQ-9 Reaper από τις ΗΠΑ. Για το θέμα αυτό δεν υπάρχει κάποιο νεότερο που σχετίζεται με την έλευση αυτών των συστημάτων. Μέχρι στιγμής παραμένει σε πάγο και άπτεται σε πολύ υψηλό επίπεδο των ελληνοαμερικανικών σχέσεων.

Σήμερα η ΠΑ βασίζεται στο ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ. Στο Πήγασος ΙΙ, το βάρος του μέγιστου ωφέλιμου φορτίου ανέρχεται στα 40 κιλά, το μέγιστο επιχειρησιακό ύψος είναι περίπου 16.000 πόδια (MALE, Medium Altitude Long Endurance), το μέγιστο βάρος απογείωσης ανέρχεται στα 250 κιλά, η μέγιστη ταχύτητα στους 100 κόμβους και η αυτονομία του ξεπερνά τις 15 ώρες.

Comments

  1. Το θέμα αυτό είχε αποφασιστεί (υποτίθεται) πριν δύο χρόνια περίπου. Είχε συζητηθεί και στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και τώρα δυο χρόνια μετά λέμε ότι παραμένει ζωντανό!! Και ακόμα δεν αποφασίστηκε τίποτα, απλώς συσκεπτομαστε!! Εφόσον η ανάγκη είναι πιεστική και το ποσό σχετικά μικρό, θα έπρεπε (χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο) να κινούμαστε πιο γρήγορα.

  2. 1 σταθμος βασης και 2 drone = 35 μυρια τον χρονο?

    Τα νουμερα ΖΑΛΙΖΟΥΝ. Δηλαδη να τα αγορασουμε ποσο παει? Ακριβοτερα απο F35?

    1. GOOGLARETE να δείτε νούμερα να ζαλιστείτε πιο πολύ:

      https://www.defenseindustrydaily.com/israel-sells-heron-uavs-to-india-01476/

      April 10/18: Lease signing imminent Germany is reportedly close to signing a deal external link that will lease five Heron TP unmanned aerial vehicles (UAV) from Israel Aerospace Industries (IAI). Contracts for the $1.2 billion agreement are expected to be signed in the coming weeks, with the period of lease running for nine years

      1200/9 = 133.33 MILL$/YEAR —133.33/5 = 26.66 mill $/system per year

      December 13/18: Vietnam Vietnam is buying Israeli drones for its troops. A recently signed contract external link with Israel Aerospace Industries (IAI) sees for the delivery of three Heron 1 UAVs and one ground control station at a cost of $140 million

      https://www.armyrecognition.com/december_2018_global_defense_security_army_news_industry/israel_to_supply_3_heron_uavs_to_vietnam.html

      140/3 = 46 mill / system

  3. Λίγο υπερβολικά μου φαίνοντε τα χρήματα, δηλ. για 10 φτάνουμε τα 180εκ. το χρόνο;
    Δε βάζουμε καλύτερα τα λεφτά να φτιάξουμε κάτι δικό μας;
    Καλά τα δυο για την αρχή, να μπούμε λίγο στο θέμα, να αποκτήσουνε τεχνογνωσία και καλή η συνεργασία με τους Ισραηλινούς. Οι γείτονες όλλα τα άρχησαν με copy paste και τώρα πετάνε. Πρέπει να μπούμε και εμείς σ’αυτό το δρόμο. Αν πάρουμε τα καλύτερα που έχουν οι άλλοι και βάλουμε λίγο την δική μας σάλτσα, είμαι σίγουρος μπορούμε να φτιάξουνε κάτι πολύ αξιόλογο. Να μπούμε και σε συμπαραγωγή με το Ισραήλ. Το μέλλον ανήκει στα μη επανδρωμένα, είναι οικονομικότερα και δε χάνουμε ζωές. Θέλει σκληρή δουλιά, χρήμα (που αν θέλουμε υπάρχει) και πολιτική βούληση.

  4. Καλά όλα αυτά, αλλά αν ψάχνεις με το τουφέκι να κάνεις μια FOS και να επαναπιστοποιήσεις όπλα, ας ασχοληθούμε με τα μαχητικά μας καλύτερα.

  5. Ο κίνδυνος ἑνός ἑλληνικού “Περλ Χάρμπορ” ἀπό τήν τουρκική ἀεροπορία! Εἶναι ὑπαρκτός;
    ἀπό proelasi
    ἐπίσης
    κάποιος τοῦρκος ποῦ γράφει στό 5απ εἶπε μιά ἀλήθεια: «κάποιοι στίς ὑπηρεσίες στήν Ἑλλάδα κοιμοῦνται ὄρθιοι!»
    τί λέτε;

    1. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
      ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
      zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz
      zZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzz
      zzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzz
      zzzzzzAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

      https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/geetha/784723_proto-pligma-stoiheionei-ton-elliniko-shediasmo-oi-pithanotites-gia

      1. κατάλαβα, ὕπνος βαθύς ποῦ μουσική νά παίζει δίπλα σου δέν σηκώνεσαι!
        πάντως οἱ τουρκικές παραβιάσεις αὐτό δείχνουν «νέο περλ χαρμπορ»!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *