Με σχετική ανακοίνωση της η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων) γνωστοποίησε την προκήρυξη διαγωνισμού για την εν συνεχεία υποστήριξη του συστήματος αποστολής των ιπτάμενων ραντάρ ΕΜΒ-145 EriEye της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Το πρόγραμμα είναι προϋπολογισμού € 83.106.034,78 (μαζί με τους φόρους και τις προβλεπόμενες κρατήσεις, € 78.000.000 καθαρό ποσό) και διάρκειας τεσσάρων ετών (η καταβολή της δαπάνης θα γίνει ισόποσα ανά έτος). Η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών έχει οριστεί η 30η Μαρτίου του 2021. Πρόκειται για ένα εξαιρετικής σημασίας πρόγραμμα για την ΠΑ και τη διαθεσιμότητα των πολύτιμων ιπτάμενων ραντάρ ΕΜΒ-145 EriEye.

Για την επιχειρησιακή αξία των ελληνικών EMB-145 EriEye μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Απιστευτος ο El Manco του Μαξίμου. Ποιός θα μπορουσε να αναλαβει κατι τετοιο εκτος της Ericson για το ρανταρ και της Embraer για το αεροσκαφος ; Γιατι λοιπον δεν γινεται απευθειας διαπραγματευση με αυτους, τουλαχιστον για τα ανταλλακτικα; Τα καραγκιοζιλίκια που ειδαμε με τη FOS των Mirage-2000 συνεχιζονται.
    Να ρωτησουμε, για το πρωθυπουργικο Embraer-145, που ολως περιεργως ειναι παντοτε διαθεσιμο, και συντηρειται παντοτε στην ωρα του, γινεται «διαγωνισμος»;
    Αμα o Εl Manco δε θελει να ζυμωσει, δεκα μερες κοσκινιζει. Σαν τους Τσίπρα, Αντωνάκη και ΓΑΠ και αυτος. Υπαρχει λογος που ο Νομος του Μπενίτο μενει ακλονητος τοσα χρονια.
    Αληθεια, για τις φρεγατες των 5 δισ. γιατι δεν προκηρυσσει διαγωνισμο ο El Manco; Κανονικο διαγωνισμο, οχι τον καρνάβαλο που βλεπουμε να εκτυλισσεται.

    1. Έτσι ακριβώς φίλε μου οι προκηρύξεις δεν μου λένε τίποτα, μόνο οι υπογραφές και οι αναθέσεις συμβολαίων.Κατι μου λέει ότι θα επαναληφθεί η ιστορία και οι διαγωνισμοί θα κηρυχτουν αγονοι η θα πάρουν παράταση.Τα παραδείγματα πολλά. Ο νόμος Βενιζέλου ακόμα δεν έχει αλλάξει;

  2. Να θεσω μια ρητορικη ερωτηση……

    Οποιος πιστευει πως πρεπει η Ελλαδα να αποκτησει εναν εναεριο σταθμο επιτηρησης σε βαθμο GlobalEye, εχει αναρωτηθει εαν το ισραηλ θα συμφωνουσε με μια τετοια προοπτικη, η Ελλαδα να εχει τετοιο γεωστρατηγικο ΚΑΙ γεωπολιτικο συστημα στα χερια της;;;;

    Αποψη μου.
    Εαν ποτε συμφωνουσε το ισραηλ να αποκτηθει απο την Ελλαδα το συστημα αυτο, βλεπε GlobalEye, θα συμφωνουσε με προυποθεση το πληρωμα του συστηματος αυτου να ηταν ισραηλινο – κι ο νοων νοειτω !!!!

    1. @GreekTrojan
      Προφανως Μπενίτο= Βeny
      Nα προσθεσω οτι ο Μπενίτο εκτος απο το Νομο περι αμυντικων προμηθειων αφησε και αλλα δυο νομοθετηματα που εγραψε ιδιοχειρως, και τα οποια ο El Manco και οι προκατοχοι του αγαπουν πολυ: Τον σημερινο νομο περι ευθυνης Υπουργων και το σημερινο αρθρο 86 του Συνταγματος, τα οποια ουσιαστικα τους εξασφαλιζουν ατημωρησια.

      1. @NF
        UR preaching to the converted
        Ο νόμος των προμηθειών ήταν καταστροφή!
        Για να είμαι δίκαιος, ακόμη και τώρα δεν βλέπω κάποιο σοβαρό προγραμματισμό για την άμυνα & την αμυντική βιομηχανία, απλά τρέχουμε «στην τούρλα του Σαββάτου».

  3. Μισό λεπτό!!!

    Μιλάμε για 80 εκατ για 4 χρόνια, και αυτό δεν είναι FOS Που περιλαμβάνει τα πάντα όλα, αλλά μόνο το σύστημα αποστολής? Μπορεί κάποιος να μας πει το εννοείται με το «σύστημα αποστολής»? Εννοούμε μόνο το ραντάρ, υπολογιστές, λογισμικό ή εννοούμε τα πάντα όλα?

    Γιατί αν είναι μόνο για την συντήρηση του ραντάρ και υπολογιστών/λογισμικού, κομμάτι ακριβό το βλέπω….

    Επίσης είναι εκνευριστικό αυτό με τις FOS που είναι συνέχεια για 4 χρόνια. Κανονικά πρέπει για κάθε σοβαρό και ακριβό οπλικό σύστημα κάνουμε διαγωνισμό, ο διαγωνισμός από την πρώτη μέρα να έχει και δέσμευση για τιμή FOS για όλη την ζωή του συστήματος (πχ 30 χρόνια).

    Και αυτό γιατί:

    α) αν μια εταιρεία πουλήσει με εμάς ένα σύστημα (μόνο με βάση την τιμή συστήματος), την επομένη της αγοράς του από εμάς γίνεται αυτόματα μονοπώλιο για την FOS και μπορεί να μας το πουλά όσο θέλει αλλιώς βγαίνει άχρηστο το σύστημα. Όπερ μπορεί να μας το πουλήσει κοψοχρονιά, και μετά να μας χρεώνει διπλά τριπλά την FOS

    β) Νομίζω υπάρχει κάποια παθογένεια στο ελληνικό τρόπο αγοράς FOS που νομίζω περιορίζει τον μάξιμουμ χρόνο στα 4 χρόνια, κάτι που είναι εμφανώς ροβληματικό όταν παίρνουμε νέο σύστημα, πχ φρεγάτες, γιατί στην ουσία η FOS έχει αξία όταν αρχίσει να γερνάει το σύστημα και να θέλει αρκετή συντήρηση κτλ.

    γ) Καθώς η FOS (της συνολικής ζωής του συστήματος) λένε ότι μπορεί να φτάσει και το 30-40% του κόστους της συνολικής ζωής του συστήματος, καλό είναι λόγω του τεράστιου ύψους του κόστους αυτού, να μετράει και στον διαγωνισμό. Είμαι πολύ περίεργος πόσο είναι το κόστος της FOS για τα τουρκικά ιπτάμενα ραντάρ…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *