Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε (δείτε ΕΔΩ) ότι την 1η Ιουνίου 2022 πραγματοποιήθηκε, στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση εκπροσώπων της σουηδικής Saab με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η παρουσίαση των δυνατοτήτων των συστημάτων εναέριας της εταιρίας, με επίκεντρο το νέο, ολοκληρωμένο σύστημα GlobalEye. Στο GlobalEye έχουμε αναφερθεί πολλές φορές και έχουμε εκφράσει την άποψη ότι είναι ένα σύστημα άξιο αξιολόγησης από την Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ). Πρόκειται για εξέλιξη του EriEye, που βρίσκεται στο οπλοστάσιο της ΠΑ, μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα με ικανότητα επιτήρησης αέρος, θαλάσσης και εδάφους (δυστυχώς τα ελληνικά EriEye δεν μπορούν να αναβαθμιστούν σε GlobalEye, εκτός της αναβάθμισης του ραντάρ στο επίπεδο EriEye ER).

Καρδιά του GlobalEye είναι το ραντάρ EriEye ER (Extended Range), εξέλιξη του EriEye. Το GlobalEye μπορεί να εντοπίσει στόχους στον αέρα, τη θάλασσα και το έδαφος. Είναι η απάντηση της Saab στην ανάγκη για ένα αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου με έμφαση στην έγκαιρη προειδοποίηση και τον εντοπισμό στόχων παντού και πάντα. Ενσωματώνει ραντάρ τεχνολογίας AESA, το οποίο λειτουργεί στην ζώνη συχνοτήτων S και είναι τεχνολογίας στοιχείων νιτριδίου του γαλλίου (GaN). Η εμβέλεια αποκάλυψης στόχων επιπέδου F-16 είναι πάνω από τα 450 χιλιόμετρα. Παράλληλα, διατηρεί την ικανότητα να έχει εικόνα επιφανείας εντοπίζοντας ακόμα και μικρές λέμβους στην επιφάνεια της θάλασσας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το GlobalEye λειτουργεί με κάλυψη 360ο.

Επιπλέον, το GlobalEye λειτουργεί και ως σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ενώ μπορεί να φέρει και όπλα προσβολής στόχων επιφανείας όπως τα βλήματα RBS-15. Εκτός από ιπτάμενο ραντάρ, το GlobalEye λειτουργεί και ως αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας. Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί για 11 ώρες πετώντας στα 35.000 πόδια και δύναται να εντοπίζει στόχους που πετούν χαμηλά στα 200 πόδια σε απόσταση 458 χιλιομέτρων ή 247 ναυτικών μιλίων (η επίδοση προέρχεται από δοκιμή της Saab και μαχητικό αεροσκάφος JAS-39 Gripen). Αξίζει να τονιστεί πως έχει την ικανότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται σε αεροδρόμιο με διαδρόμους μικρότερους των 2.000 μέτρων. Επίσης, το GlobalEye λειτουργεί και ως σύστημα που προσφέρει πληροφορίες για χερσαίες μετακινήσεις δυνάμεων.