Η κατάσταση με τις παραιτήσεις Ιπταμένων τα τελευταία χρόνια είναι σοβαρή. Πολύ σοβαρή. Λίγοι δείχνουν από πλευράς πολιτικής ηγεσίας να το έχουν αντιληφθεί πραγματικά. Η τελευταία παραίτηση του Μοίραρχου της 332 Μοίρας ήταν μια ακόμα περίπτωση παραίτησης έμπειρου αξιωματικού ιπτάμενου της ΠΑ.

Στην 114 Πτέρυγα Μάχης το τι συμβαίνει και το τι επικρατεί είναι γνωστό ακόμα και στους σμηνίες. Μπορεί η σύμβαση τεχνικής υποστήριξης του στόλου των γαλλικών αεροσκαφών να υπογράφθηκε αλλά η δεκαετής απραξία έχει δημιουργήσει τρομοκρατικά προβλήματα. Όπως μας επισημαίνουν ανώτατοι επιτελείς του ΓΕΑ θα χρειαστούν δύο με τρία χρόνια ώστε να στρώσει η κατάσταση από πλευράς διαθεσιμοτήτων με τις αφίξεις ανταλλακτικών. Και πάλι εκκρεμεί η σύμβαση για την συντήρηση – επαναπιστοποίηση των όπλων των αεροσκαφών που δεν έχει υπογραφθεί.

Αναζητήσαμε τους λόγους για τους οποίους παραιτήθηκε ο μοίραρχος. Στη 332 Μοίρα αλλά και στην 331 έχουν λάβει χώρα πολλές παραιτήσεις. Όμως δεν είναι μόνον σε αυτές τις δύο μοίρες.

Πολλοί είναι αυτοί που θα τονίσουν πως οι παραιτήσεις λαμβάνουν χώρα απόρροια καλύτερης επαγγελματικής πορείας στη πολιτική αεροπορία με πολύ μεγαλύτερο οικονομικό όφελος. Λάθος. Και είναι λάθος γιατί όσοι υπηρετούν στις τάξεις των Ιπταμένων της ΠΑ είναι ταγμένοι όχι προφανώς για οικονομικούς λόγους αλλά για την αγάπη τους για τη ΠΑ και τη πατρίδα. Άλλωστε είναι γνωστό από την ημέρα που περνούν τη πύλη της Σχολής Ικάρων πως στη Πολιτική Αεροπορία και πιο εύκολα είναι και οι αποδοχές είναι πολύ καλύτερες.

Ποτέ οι αποδοχές των Ιπταμένων δεν ήταν αυτές που θα έπρεπε να είναι. Η αγάπη τους για τη ΠΑ και τη πτήση καθώς και η φιλοπατρία τους κρατούσε μέσα σε βάσεις και δωμάτια readiness. Όπως μας εξηγεί η πλειάδα των ιπταμένων που παραιτήθηκαν άπαντες εάν έγραφαν ώρες πτήσης θα ήταν ακόμα ταγμένοι στο καθήκον.

Οι ίδιοι όπως εξηγούν στον γράφοντα σήμερα οι Ιπτάμενοι γράφουν το ένα τρίτο των ωρών σε σχέση με αυτές που έγραφαν παλαιότερα. Πριν μερικά χρόνια. Σήμερα, ένας χειριστής συμπληρώνει περί τις 10 ώρες σε μηνιαία βάση όταν παλαιότερα έγραφε τουλάχιστον 30. Αυτές οι ώρες αφορούν μοίρες με F-16 όχι φυσικά Mirage.

«Είναι άλλο πράγμα να χτίσεις έναν καλό χειριστή και άλλο πράγμα να χτίσεις ένα αεροπόρο με εμπειρία στη σχεδίαση επιχειρήσεων, στη τακτική και εν τέλει να τον κάνεις πολεμιστή του Αιγαίου» μας εξηγεί Ιπτάμενος της ΠΑ. Τα παραπάνω συγκροτούνται μόνον μέσα από συνεχή και εντατική εκπαίδευση στον αέρα. Αξίζει να σημειωθεί πως τα Νατοϊκά στάνταρ αεροπορικής εκπαίδευσης προβλέπουν περί τις 200 ώρες ετησίως.

Δυστυχώς, η ΠΑ χάνει αίμα και πολύτιμο αίμα που δύσκολα αναπληρώνεται. Το ίδιο ισχύει και με τους αποφοίτους της Σχολής Ικάρων που είναι επίσης το ένα τρίτο συγκριτικά με παλαιότερα μολονότι θα πει κάποιος πως και οι οροφές των αεροσκαφών μειώθηκαν.  «Μειώσαμε τις οροφές αλλά η απειλή όχι μόνον δεν μειώθηκε αλλά πολλαπλασιάστηκε ποιοτικά και ποσοτικά» μας αναφέρει ανώτατος του ΓΕΑ.

Το μέλλον προμηνύεται ζοφερό.

Comments

    1. Εξηγησε το μας λιγο πως πληρωνεται το πτητικο επιδομα για τα παραδειγματα του αρθρου, ανα ωρα η εφαπαξ ποσο ανα εξαμηνο για ατομα που εχουν συπληρωσει ΧΧΧ ωρες σε ΧΧΧ τυπο αεροσκαφους ? (υπαρχει κατηγοριοποιηση/κλιμακες)

    2. Το συμπέρασμά σου είναι λανθασμένο και άδικο.Ενας ιπτάμενος παραιτείται για πάρα πολλούς λόγους που είναι αδύνατο να αναλυθούν εδώ.Ο λόγος όμως που αναφέρεις Γιώργο δεν υφίσταται.

    3. Εσυ πιστευεις ενας που εβγαλε 19 πηγε στην ΠΑ για να παιρνει το πτητικο?
      Ειλικρινα τωρα? Εχεις καμια επαφη με την ταναγρα?
      το οτι πεταμε 10 ωρες το μηνα σου λεει κατι?
      Επεσε το -5 και ειναι 800 ωρες. καινουριο ηταν.

    4. Ρίψασπις. Κάποια θα πρέπει να μάθουν να μάχονται με τα πενιχρά μέσα που μπορεί να τους παρέχει το κράτος. Η σκιά της κρίσης δε φεύγει από τη μια στιγμή στην άλλη. Αν δε δούμε πτώση της ανεργίας κάτω από το 10% και ανάπτυξη κοντά στο 3%, η κρίση δε θα έχει περάσει ακόμα.

  1. Koυλη τι λες για ολα αυτα ως αποστρατος?
    Υπομονη και σε αυτο?
    Θα αυξηθουν οι ωρες και οι εισακτεοι στις παραγωγικες σχολες τελικα?
    Αλλιως σε μερικα χρονια οπως αναμφιβολα θα ξερεις δεν θα επαρκουν τα στελεχη για να επανδρωσουν υπηρεσιες Τι θα κανει η κυβερνηση στο συγκεκριμενο?

    1. Αν ο Koulis είναι απόστρατος αξιωματικός τότε εμείς είμαστε αστροναύτες!
      Κυβερνητικό τρολ είναι και κάνει μπαμ από μακριά.

  2. Με φωτογραφική διάταξη η κυβέρνηση διορίζει 500 δημοσιογράφους σε όλους τους Δήμους της χώρας.
    Αγοράζει ψήφους και φερέφωνα με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
    Κατά τα άλλα δεν υπάρχουν χρήματα για την Άμυνα.
    Οι πιλότοι παραιτούνται ο ένας μετά τον άλλο γιατί οι ώρες πτήσης έχουν μειωθεί κατακόρυφα και με αυτό τον τρόπο χάνονται για την ΠΑ έμπειροι πιλότοι και η μεγάλη επένδυση που έχει γίνει σε αυτούς.
    Από την κυβέρνηση πάντως δεν ιδρώνει κανενός το αυτί ούτε και έχουν κανένα πρόβλημα.
    Άλλωστε ο Κουλός θα τα λύσει όλα στη Χάγη ξεπουλώντας τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
    Και έτσι θα ντύσουν την προδοσία τους με τον μανδύα μιας δικαστικής απόφασης.
    Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες η Αίγυπτος διαπραγματεύεται δύο Ιταλικές FREMM ολοκαίνουργιες και ετοιμοπαράδοτες με κόστος 1,2 δις ευρώ και για τις δύο!
    Κατά τα άλλα η κυβέρνηση και τα φερέφωνα τους διέρρεαν πως δεν υπάρχουν διαθέσιμες επιλογές που να ενδιαφέρουν το Πολεμικό Ναυτικό.
    Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να αγοραστούν νέες φρεγάτες αλλά ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να πληρώσει.
    Τα χρήματα για τις νέες φρεγάτες θέλει να τα μοιράσει αγοράζοντας ψήφους για το κόμμα.
    Κατά τα άλλα οι νέες διαρροές από το φιλοκυβερνητικό Τύπο μιλάνε για παραχώρηση δύο Tico.
    Πλοία 35 ετών που μέχρι να έρθουν και να γίνουν επιχειρησιακά θα πιάσουν 40ετία!
    Και όλα αυτά γιατί η κυβέρνηση δεν θέλει να πληρώσει για νέες φρεγάτες.
    όπως και το ταμείο για την άμυνα που τελικά ήταν άλλη μια επικοινωνιακή φούσκα της κυβέρνησης.
    Τι θα μπορούσε να γίνει αν είχαμε σοβαρή και πατριωτική κυβέρνηση;
    Αγορά των δύο Ιταλικών FREMM με κόστος 1,2 δις ευρώ και option για άλλες δύο.
    Από Γαλλία ακύρωση των πανάκριβων Belharra και αγορά δύο Horizon με option για άλλες δύο στο άμεσο μέλλον.
    Η Horizon είναι έτοιμη χωρίς επιπλέον κόστη ανάπτυξης από λευκή κόλλα όπως με τη Belharra και χωρίς τα επιπλέον κόστη των Belharra για να έχουν έναν αξιοπρεπή εξοπλισμό.
    Και με μια σοβαρή διαπραγμάτευση με τους Γάλλους αγοράζουμε Horizon με το ίδιο κόστος ή έστω λίγο μεγαλύτερο.
    Όταν η κάθε Belharra κοστίζει 1,2-1,3 ανά πλοίο πόσο παραπάνω να κάνει η Horizon που δεν έχει ούτε έξτρα κόστη ανάπτυξης ούτε και έξτρα κόστη για επιπλέον προσθήκες ώστε να έρθουν στο επιθυμητό επίπεδο που θέλει το Πολεμικό Ναυτικό.
    Η Horizon έχει 48 κελιά με πρόβλεψη και για περισσότερα και χώρους άπειρους για μελλοντικές προσθήκες.

    Αλλά είπαμε η κυβέρνηση δεν θέλει να ξοδεύει λεφτά για την Άμυνα.
    Τα λεφτά των νέων φρεγατών τα μοιράζει για να αγοράσει ψήφους για το κόμμα.

  3. Παραιτούμαι γιατί δεν γραφω ωρες όπως παλιά…
    Στο καλό παιδιά…
    Παρακαλούμε επίσης να κοπούν τα άχρηστα επιδόματα και από κατι λιμενικούς κλπ και να δοθούν για εξοπλισμούς.
    Οι στρατιωτικοί έχουν από τις καλύτερες αποδοχές στο δημόσιο της πτωχευμενης χωρας μας και αποτελούν ενα από τα μεγαλύτερα κομμάτια αυτού.
    Άν γραφουν και καθε μερα υπερωριες (ωρες πτησης)ο προυπολογισμος θα παει για βρουβες…

    1. «Οι στρατιωτικοί έχουν από τις καλύτερες αποδοχές στο δημόσιο»

      Αυτό απέχει έτη φωτός από την πραγματικότητα.
      Το πρόβλημα για τους πιλότους δεν είναι το πτητικό επίδομα που ούτως η άλλος το έχουν πετσοκόψει και φυσικά φορολογείται σε σχέση με κάποια άλλα επιδόματα κηφήνων που δεν φορολογούνται.
      Το πρόβλημα είναι πως ο πιλότος διάλεξε αυτή τη δουλειά γιατί θέλει να πετάει και δεν πετάει.
      Για να μην πούμε και για όλα τα άλλα περί κινδύνου που αντιμετωπίζουν και σίγουρα δεν είναι σε γραφεία όπως κάτι κηφήνες αργόσχολοι στο δημόσιο που παίρνουν τα τριπλάσια και τετραπλάσια χωρίς να προσφέρουν τίποτα.

  4. Το ότι κάποιοι έφτασαν στο σημείο να σχολιάζουν ειρωνικά την παραίτηση του πιλότου με ξεπερνά!
    Γνωρίζω προσωπικά δεκάδες αργόσχολους του δημοσίου που όλοι τους έχουν διοριστεί με μέσον οι μισθοί τους είναι τριπλάσιοι και τετραπλάσιοι από τους πιλότους ενώ πολλοί από αυτούς πάνε στην υπηρεσία τους όποτε θέλουν.
    Οι περισσότεροι (το γνωρίζω προσωπικά) μετά τις έντεκα φεύγουν από την υπηρεσία τους και αν θέλεις να τους βρεις βρίσκονται στις καφετέριες.
    Κατά τα άλλα μερικούς τους ενοχλούν που παραιτούνται οι πιλότοι λες και δεν γνωρίζουν σε ποια χώρα ζούμε και ποια είναι η πραγματικότητα.
    Πόσοι πιλότοι έχουν χάσει τη ζωή τους όλα αυτά τα χρόνια;
    Πόσοι πιλότοι κινδυνεύουν καθημερινά και παίζουν κορώνα γράμματα τη ζωή τους;
    Αυτοί θα κανονικά θα έπρεπε να χρυσοπληρώνονται.
    Οι καρεκλοκένταυροι και αργόσχολοι του δημοσίου από τι κινδυνεύουν και παίρνουν τριπλάσιους και τετραπλάσιους μισθούς;
    Παιδιά λίγο σεβασμό στους πιλότους μας και στα προβλήματα τους.
    Δεν είναι όλα λεφτά και κακώς το βλέπεται έτσι.
    Αν οι πιλότοι της ΠΑ μετρούσαν μόνο τα λεφτά θα έκαναν άλλη δουλειά….
    Γνωστή μου γραμματέας σε δικαστήριο μαζί με τα επιδόματα ξεπερνάει τα 3,000 χιλιάρικα το μήνα τώρα και προ κρίσης άγγιζε τα 5,000!!
    Εδώ μια νηπιαγωγός παίρνει περισσότερα από έναν συνταγματάρχη!!
    Για να μην πούμε για μετακλητούς υπαλλήλους και ειδικούς συμβούλους υπουργών που παίρνουν έναν σκασμό λεφτά χωρίς να προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό.
    Κατά τα άλλα λέμε με υπερηφάνεια πόσο καλούς πιλότους έχουμε και μπράβο και ζήτω υποκριτικά αλλά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αμέσως μερικοί τους γυρνάνε την πλάτη και ξεκινάει το θάψιμο.

  5. Δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε αρνητικά τέτοιου τύπου δηλώσεις εμείς αλλά μόνο να τις ακούμε. Οι πιλότοι των μαχητικών είναι αυτοί που εμείς οι άλλοι έχουμε δικαίωμα να μιλάμε τώρα. Και ναι οταν αυτό που κάνουν αυτοί οι λίγοι έχει κάποιο πρόβλημα εννοείται θα πρέπει να λύνεται άμεσα. Χιλιάδες άλλοι ΔΥ λαμβάνουν εκτός ορίων παροχές για εργασίες που ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει ενώ αυτό που μπορούν να κάνουν αυτοί οι λίγοι οχι. επομένως μόνο να κερδίσουμε έχουμε από αυτούς με το να τους διατηρούμε στις τάξεις της ΠΑ όσο γίνεται απρόσκοπτους προς το καθήκον. Να πάνε να βάλουν από καμιά ΔΕΚΟ ή κάτι φαντάσματα ΝΠΙΔ που έχουν ένα προεδρείο από καμιά 10ρια άτομα για να φυλάνε ένα αρχαίο νόμισμα, να ασχοληθούν με τους μετανάστες.

    1. Συμφωνώ!
      Μερικοί δεν ξέρουν τι θέλουν.
      Όταν για παράδειγμα ένας απόστρατος αξιωματικός (Αποστολάκης,Αντωνιάδης,Φράγκος κτλ) κάνουν κριτική στην κυβέρνηση για τη αύξηση των κονδυλίων για την Άμυνα και κρούουν των κώδωνα του κινδύνου τότε κάποιοι λένε ναι σωστά τα λένε αλλά όταν ήταν εν ενεργεία δεν έλεγαν τίποτα για δεν παραιτούνταν για να μην χάσουν την καρέκλα και τα προνόμια όταν πάλι παραιτούνται και κάνουν καταγγελίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τότε πάλι το γυρνάνε στο καλαματιανό μερικοί.
      Ναι ήθελαν περισσότερα λεφτά και το πτητικό επίδομα για αυτό φεύγουν και να πάνε στο καλό.
      Μια έτσι μια αλλιώς με λένε ρίζο και όπως θέλω τα γυρίζω είναι μερικοί.
      Και στο κάτω κάτω και οι πιλότοι άνθρωποι είναι έχουν οικογένειες και παιδιά και πρέπει να ζήσουν.
      Αυτή η υποκρισία μερικών με ξεπερνά.

  6. Την επόμενη φορά θα σου ζητήσουν την άδεια πριν παραιτηθούν για να μην δημιουργούν πρόβλημα επικοινωνιακά στην κυβέρνηση του Κουλού που τόσο πολύ σε ενδιαφέρει.
    Και στο στρατό με μέσων σε διόρισαν;
    Σε άλλο σου σχόλιο είπες πως υπηρέτησες την πατρίδα με 25 χρόνια αληθεύει;
    Δηλαδή ανήκεις στην κατηγορία των κηφήνων που βγήκαν στη σύνταξη 45 χρονών;
    Πρόσεξε τα υπόγεια και την υγρασία του μαξίμου γιατί σε έχει πειράξει!

  7. Είναι τραγικό κι απαράδεκτο να κρίνουν κάποιοι εκ του ασφαλούς με ενεργοποιημένο τον αντικοινωνικό αυτοματισμό. Θα πρέπει να ανάβουμε κερί στους στρατιωτικούς μας και ειδικά στους αεροπόρους μας. Με αυταπάρνηση κάνουν το καθήκον τους γνωρίζοντας ότι μετά από κάθε απογείωση ίσως να μην υπάρξει προσγείωση… λίγη αισχύνη θα βοηθούσε την κατάσταση.

  8. Τότε και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα παιδιά των ιπτάμενων, που εργάζονται πλέον με 600 ευρώ το μήνα και συμβάσεις να παραιτηθούν και να μη κάνουν μάθημα στα παιδιά τους. Τα χρόνια της κρίσης σε όλες τις εργασίες είχαμε μειώσεις αποδοχών και απαράδεκτες συνθήκες και οι ιπτάμενοι έχουν την εύκολη επιλογή, περισσότερα χρήματα και ασφαλέστερη δουλειά. Θεωρώ ότι οι ιπτάμενοι αξίζουν πολύ καλύτερης αντιμετώπισης από το κράτος και την κοινωνία, αφού είναι σε εμπόλεμη κατάσταση. Η παραίτηση όμως δεν είναι η επιλογή ενός μάχημου. Αν πραγματικά θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα υπάρχουν και άλλοι τρόποι για ένα μάχημο.

  9. Κύριοι
    Σταματήστε να γράφετε ανοησίες , οποίος δεν ξέρει ένα θέμα καλό είναι να σιωπά . Σήμερα λοιπόν ένας ΕΠΟΠ έχει μεγαλύτερο μηνιαίο μισθό από ένα Σμηναγό (Ι) που πετάει ας πούμε F-16. Οι «ανώτατες» πηγές του γραφοντος το άρθρο που διαρρέουν ότι με το ποσό των 230 εκατομυρίων ευρώ θα αλλάξει η διαθεσιμότητα των αφων Μ2000 ας προσφέρουν μια καλή υπηρεσία στην πατρίδα .Ας παραιτηθούν !,

  10. Oτιδήποτε μη αμερικανικό απαξιώνεται για δύο λόγους:
    1) για να γίνουμε 100% δορυφόρος και εξαρτώμενη από τις ΗΠΑ. Αυτό ειναι ανώτατη πολιτική επιλογή.
    2) τα λιγοστά κονδύλια για την άμυνα να κατευθυνθούν σε αμερικανικές εταιρίες όσο περισσότερο γίνεται. Κυρίως σε μια εταιρία. Την γνωστή. Το 2) είναι συνέπεια του 1).

    Οτιδήποτε οπλικό σύστημα έχουμε που είνα ευρωπαικό (για ρωσικό δε το συζητάμε) ξεχάστε το κύριοι.
    Κρατάτε μικρό καλάθη και για τις φρεγάτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *