Επανέρχεται το θέμα για τη πώληση των F-16 Block 30 στη Κροατία μέσω δημοσιεύματος στην εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ». Την άποψη μας την έχουμε καταγράψει πολλάκις αλλά θα την επαναλάβουμε.

Όπως σημειώνει ο συντάκτης της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ»: Πρόσφατα έχουν ξεκινήσει εκ νέου οι επαφές ανάμεσα σε Αθήνα και Ζάγκρεμπ για την πώληση 12 έως 16 παλαιότερου τύπου F-16 Block 30 της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.), στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του αεροπορικού στόλου της Κροατίας.

Παρά το γεγονός ότι υπηρετούν στην ΠΑ επί 25 και πλέον συναπτά έτη, τα μαχητικά αυτά έχουν υποστεί προγράμματα δομικής αναβάθμισης Falcon Up και Falcon STAR. To Falcon UP πρόγραμμα υλοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, όταν από την πλευρά του κατασκευαστεί επιβλήθηκε ως αναγκαίο για την εξασφάλιση ωφέλιμης ζωής, 8000 ωρών πτήσης (αυτό ήταν αρχικό νούμερο που υπόσχονταν η General Dynamics για να αποκαλυφθεί ότι το πραγματικό όριο δεν ξεπερνούσε τις 5.500 ώρες!).

Ακολούθησε και Falcon STAR (STructural Augmentation Roadmap). Έχουμε δηλαδή, όπως και άλλες αεροπορικές δυνάμεις, πληρώσει εκατομμύρια δολάρια για δύο δομικές αναβαθμίσεις μόνο και μόνο για να διασφαλίσουμε το όριο των 8000 ωρών πτήσης, που ήταν το όριο δομικής ζωής που αρχικά υπόσχονταν ο κατασκευαστής και τώρα θέλουμε να πουλήσουμε τα αεροπλάνα; Και μάλιστα σε μία περίοδο που δεν μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε;

Το F-16 θα αποτελέσει για τα επόμενα 20 χρόνια τουλάχιστον τον κορμό της δύναμης μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας. Δεν νομίζουμε ότι μπορεί να διαφωνήσει κανείς… Το πρόβλημα που έχουμε δημιουργήσει στον εαυτό μας, είναι ότι αντί να διατηρήσουμε πραγματικά ενεργό και αξιόμαχο αυτόν τον κορμό, τον αφήσαμε να απαξιωθεί. Ο εκσυγχρονισμός των Block 30 και Block 50 σε επίπεδο Block 50+ Advanced (με κινητήρα F110 της GE και τον ευρύ αεραγωγό) είναι μονόδρομος ακόμα και σήμερα. Είναι κίνηση η οποία έπρεπε να έχει γίνει 10 χρόνια πριν. Κάθε μέρα που περνάει χωρίς να λαμβάνεται κάποια απόφαση προς την κατεύθυνση αυτή είναι θηλιά στο λαιμό μας που σφίγγει…

Τα F-16 Block 30 πρέπει να εκσυγχρονιστούν με τα απάρτια που θα προκύψουν από τα αεροσκάφη 52+ και 52+ ADV. Άλλες Αεροπορίες έχουν εκσυγχρονίσει πολύ παλαιότερα F-16 συγκριτικά με τα ελληνικά.

Είναι πραγματικά απίστευτο το πόσο μπορεί να διαφοροποιήσει προς το καλύτερο τις δυνατότητες ενός μαχητικού η προσθήκη ενός και μόνο συστήματος, ή ακόμα και μίας λειτουργίας σε ένα υποσύστημα. Ο λόγος για το F-16C/D Block 52+ Adv. Η προσθήκη Link-16 καθώς και η δυνατότητα απεικόνισης κινούμενου χάρτη στις δύο MFD, αύξησαν κατακόρυφα τα επίπεδα επίγνωσης της τακτικής κατάστασης των ιπταμένων του τύπου. Αύξησαν κατακόρυφα με άλλα λόγια την επίγνωση του τι γίνεται γύρω τους κατά τη διάρκεια μίας εμπλοκής BVR και όχι μόνο… Μέσω των δύο προαναφερόμενων προσθηκών οι χειριστές μπορούν να δουν εκτός από το που ακριβώς στο χώρο -και γεωγραφικά- βρίσκονται τα εχθρικά μαχητικά σε σχέση με τα φίλια, ποιος έχει εγκλωβίσει ποιόν και ποιος έχει εκτοξεύσει πύραυλο εναντίον τίνος! Όλα αυτά μέσα από την σχετικά μικρών -για τα σημερινά δεδομένα- MFD, δεξιά! Την εικόνα αυτή οι ιπτάμενοι των F-16V θα την βλέπουν μεγεθυμένα σε ορθογώνιες οθόνες των 5X7 ιντσών.

Δεν θα σημειώσουμε τίποτα άλλο σχετικά με το ζήτημα αυτό. Το έχουμε εξαντλήσει… Τα νούμερα άλλωστε μιλούν από μόνα τους. 84 εκσυγχρονισμένα F-16V είναι σταγόνα στον ωκεανό των επιχειρησιακών αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας και της ελληνικής αμυντικής μηχανής. Η οποία δεν έχει πλέον μόνο τον εξ ανατολών κίνδυνο να αντιμετωπίσει… Θα πρέπει να λάβει υπόψη της και τα εφιαλτικά σενάρια παρελθόντων εποχών που «παίζουν» στα Βαλκάνια. Όλα τα δεδομένα «φωνάζουν» ότι έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη τις υπηρεσίες των 71 συνολικά F-16C/D Block 30 (32 μονάδες) και Block 50 (39 μονάδες). Έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη από την διατήρηση των 155 F-16 πραγματικά αξιόμαχων, με όπλα και συστήματα που θα τους επιτρέψουν να επιβιώσουν και να επικρατήσουν. Ακόμα και όταν μετά από 10 χρόνια (ο χρόνος είναι κατά προσέγγιση) θα πάμε στην επιλογή νέου μαχητικού, στη δύναμη των F-16 θα βασιστούμε.

Η πραγματικότητα επιβάλλει τον εκσυγχρονισμό των 32 F-16 Block 30 σε επίπεδο Block 50+. Ακόμα και τώρα… Τα μαχητικά του τύπου έχουν υποστεί δύο δομικές αναβαθμίσεις και μπορούν να παραμείνουν σε υπηρεσία για πολλά ακόμα χρόνια.

Το κόστος δεν είναι απαγορευτικό και προγράμματα μηδενικού ρίσκου υπάρχουν διαθέσιμα όσο και αν θέλουν να το αποσιωπήσουν κάποιοι… Η ελληνική κυβέρνηση και ιδίως το αρμόδιο ΥΠΕΘΑ, μπορούν να διασφαλίσουν ΑΜΕΣΑ λύση. ΥΠΑΡΧΕΙ και γνωρίζουν ποια είναι. Αν θέλουμε να ακριβολογούμε υπάρχουν πολλές λύσεις. Γιατί από πλευράς πραγματικής αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ στα χρόνια της κρίσης.

Υπάρχουν εκατοντάδες άλλα τέτοια παραδείγματα. Αν κάποιος θέλει πραγματικά να κάνει αναδιοργάνωση, αδιαφορώντας για το αν θα «σπάσει αυγά» μπορεί… Οτιδήποτε άλλο είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Ο εκσυγχρονισμός των Block 30 και -50 λοιπόν είναι η μία από τις δύο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ και ΑΠΟΔΟΤΙΚΕΣ ενδιάμεσες λύσεις που έχουμε στη διάθεσή μας. ΠΡΕΠΕΙ να γίνει ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με την αντίστοιχη διαδικασία για τα Block 52+ και Block 52+ Advanced. Οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα είναι απλά καταστροφική για το αξιόμαχο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Δυστυχώς, στο ΓΕΑ από εποχής Α/ΓΕΑ του νυν Α/ΓΕΕΘΑ έχουν αποφασίσει να μην κρατήσουν τα αεροσκάφη στη δύναμη της Π.Α ενώ το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά είτε ως μοίρα στα πρότυπα των Αμερικανών Aggressors έχει ατονίσει. Τα αεροσκάφη έχουν αρκετά χρόνια επιχειρησιακού βίου μπροστά τους και κάλλιστα με τη πληθώρα από τα απάρτια των υπό εκσυγχρονισμό F-16V θα μπορούν να δεχθούν πρόγραμμα CCIP Lite.

Κύριε Α/ΓΕΕΘΑ σας περισσεύουν τα αεροσκάφη και θέλετε να τα πουλήσετε;

Με την απόσυρση των F-4E AUP και των Mirage 2000EG/BG μέσα στα πέντε επόμενα χρόνια (μέχρι το 2023), δηλαδή την απώλεια 50+ μονάδων και την ενδεχόμενη πώληση (εξακολουθούμε να μην κατανοούμε με βάση ποια λογική εξακολουθεί να επιδιώκεται, ιδίως από τη στιγμή που δεν έχουμε κανένα διαθέσιμο οικονομικό στοιχείο) των 32 Block 30 (σύνολο 85 μονάδες!) η Πολεμική Αεροπορία θα αποδυναμωθεί σε τέτοιο βαθμό που οριακά θα καλύπτει πλέον τις ανάγκες επιτήρησης και προστασίας του FIR Αθηνών…

Θα ήταν καλύτερο αντί να κοιτάμε πως θα μειώσουμε την ισχύ της ΠΑ να δούμε πως θα την ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ με αεροσκάφη:

Comments

  1. Σωστότατες οι θέσεις του άρθρου!

    Δεν μπορούμε να πέσουμε κάτω από τα 150 F16 και τα 40 M2OOO

    Εκτος εάν κάποιοι νομίζουν πως με θα είμαστε εντάξει me 10-14 F35, 80 F16V,20 M2000-5 !!!

    Για άλλη μια φορα φαίνεται το μεγάλο λάθος με τον εκσυχρονισμό των F16!

    Το πρόγραμμα αφήνει έξω τα 70+ B30/B50 που όπως είναι σήμερα δεν μπρούν να αντιπαρατεθούν στα 200+ τουρκικα F16 CCIP!!

  2. Ο Α/ΓΕΑ Βαϊτσης ήταν αντίθετος με αυτή την προοπτική σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής, εάν δεν με απατά η μνήμη μου. Αυτό άλλαξε άρδην με τον μετέπειτα Α/ΓΕΑ Χριστοδούλου. Απορώ πως γίνεται ένας τέτοιος οργανισμός σαν την Π.Α. να εξαρτάται από την άποψη του ενός ή του άλλου αξιωματικού όσο ψηλά και εάν βρίσκεται αυτός. Δεν υπάρχουν μελέτες για την δύναμη αεροσκαφών που πρέπει να έχει η Π.Α.; Τόσο άνετοι είμαστε και μας παίρνει να πουλάμε; Ή απλώς κάποιοι θέλουν να είναι αρεστοί στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία και να δείχνουν ότι εξοικονομούν χρήματα;

    1. Έχει γραφτεί κατ’ επανάληψη ότι, με κάτω από 200 α/φ, εάν ο μοι γένοιτο, δεν αρκεί η δύναμη (αφήνω και το ότι οι διαθεσιμότητες είναι συνήθως κάτω από το 80%, για να μην πω κάτω από 70%).
      Αφού σωστά φεύγουν τα Fantom και αφού δεν αναβαθμίστηκαν, σωστά και τα τα παλαιά Mirage, ότι απομείνει πρέπει και να παραμείνει και να αναβαθμιστεί. Και όταν έρθει το ΝΜΑ, αντικατάσταση με υφιστάμενα 1/1.

  3. το θεμα δεν ειναι αν θα πουληθουν 12 30αρια το θεμα ειναι ποιος ο λογος να πουληθουν κ ποιο το οικονομικο ανταλαγμα γι αυτο ? θα αποκτηθουν νεα οπλα η θα αναβαθμισουμε καποια επιπλεον αεροσκαφη? εκτως αν τα χρηματα πανε υπερ πιστεως.

  4. Ολα καλά στο αρθρο αλλα αυτο με την απόσυρση των Φάντομ και των απλων Μιραζ την επομενη πενταετία που ακουγεται συνεχώς απλα….δεν παιζει….Οσο θα διαρκει η αναβάθμιση των Βαιπερ ΟΛΑ τα α/φη θα ειναι απαραιτητα και κανενα δε θα αποσυρθει.Εκτος και αν νομιζετε οτι αυτο θα γίνει ενω θα εχει η ΠΑ 30-40 Φ16 προς αναβαθμιση ανα πασα στιγμη εκτος…

    1. 12 ανά έτος υποτίθεται αν όλα γίνονται σωστά στην ΕΑΒ. Αν κρίνουμε από αλλά προγράμματα το 2038 θα παραλαμβανουμε το τελευταίο F16V.

      1. 12 ανα ετος στους σταθμους,άλλα καθηλωμένα προς αναβαθμιση σε καθεστως για μεγαλη συντηρηση περιμένοντας τη σειρα τους(εκτός και αν νομίζουμε ότι ο προγραμματισμός θα είναι κατι παραπανω απο απολυτος) και φυσικα άλλα εκσυγχρονισμένα με τους χειριστες τους ομως, οχι ακομη επιχειρησιακους…

  5. Συμφωνώ ,με το άρθρο του κ.Νικητα.τα μπλοκ 30 και 50 πρέπει να εκσυγχρονίστουν σε f16v.χρηματα υπάρχουν, είναι αυτά που τα Χριστούγεννα,αφού τα βαφτίζουμε κοινωνικό πλεόνασμα,θα τα δώσουμε ,με το βλέμμα στραμμένο πάντα στο » μέλλον»,του τόπου,για να αποδώσουν ψηφαλακια, στο πολιτικό συστημα .
    ΠΕΡΑΝ ΟΜΩΣ ΑΥΤΩΝ Η ΠΙΘΑΝΗ ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ Α/ΦΩΝ ΣΤΗΝ ΚΡΟΑΤΙΑ ΘΑ ΒΛΑΨΕΙ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΟΣΕΡΒΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ,ΜΑΣ ΑΠΟΜΈΝΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΕΡΒΟΥΣ??????

  6. Για να πάει χέρι χέρι η απόσυρση των παλαιών και ο εκσυγχρονισμός των F16V θα ήταν σοφό να μπούμε σε προμήθεια των F-35. Αν πέρναμε 2-3 ανά χρόνο, θα μπορούσαμε να εξοικιωθούμε με τη τεχνολογία και με την συνεργασία με τα F16V.
    Αλλά θέλει τώρα να κάνουμε κάποιες κινήσεις, ώστε με τα F16V, να παραλαβαίνουνε και κάνα F-35.

  7. Τι δεν μπορείτε να κατανοήσετε δηλαδή ? Είναι πάρα πολύ απλό. Η Στρατιωτική ( θεός να την κάνει) ηγεσία συντάσσεται πλήρως με την πολιτική για την όποια παράδοση άνευ όρων είναι προγραμματισμένη να γίνει.

  8. Η απόφαση πώλησης των μπλοκ 30, αν είναι απόφαση και όχι διερευνητική μπαρούφα, πάρθηκε σε έτη οου ειμασταν αποφασισμενοι να το ρισκάρουμε με την Τουρκία, το υπουργείο αμύνης είχε προσανατολισμό να πορεύεται με ιδιους πόρους (αν είναι δυνατόν) με πωλήσεις υλικού και ακινήτων.
    Θεωρώ πως η κίνηση είναι ήδη ξεπερασμένη από τις καταστάσεις, εξελίξεις, λογική, απομένει και η πολιτική ηγεσία να ξεπεράσει τις ιδεοληψίες της προηγούμενης κυβέρνησης, ας κρατήσει τα καλά όποια και όσα είναι αυτά, είναι απαραίτητο να επανέλθει η σοβαρότητα στην άμυνα και αυτή ξεκινά με τον προϋπολογισμό της.
    Στα 11 δις διαβάζω η Τουρκία μόνο για το 20;
    Όχι μόνο δεν περισσεύει τίποτα αλλά δυστυχώς πρέπει να φουλάρουμε.

  9. Πόσο λάθος η απόφαση εκσυγχρονισμού μόνο 84 σε viper με κόστος 1,5 δις και άγνωστο το τι θα γίνει με το Σ/Α. Θα αποδεκατίσουμε την ΠΑ. Με τα ίδια λεφτά θα είχαμε ήδη ξεκινήσει την αναβάθμιση των 30 και 50 σε advanced(ta 52+ θέλουν απλές τροποποιήσεις) και αγορά όπλων και συστημάτων κάθε τύπου νέας γενιάς συν αναβάθμιση σε globaleye ή /και fos για τα mirage και μετά ας έρχονταν η τουρκική ΠΑ να μας μιλήσει με 155 f-16 advanced και 45 mirage όλα στον αέρα με πλήρεις φόρτους μάχης και με τα Σ/Α όλα ανοιχτά.

    1. Συμφωνώ μαζί σου 100% φίλε μου αλλά δεν μπορεί κάτι δεν βλέπουμε στη μεγάλη εικόνα εμείς οι χαζοί…
      Η μήπως όχι?
      Βλέπε αγορά F-1 χωρίς όπλα, αγορά τού αιώνα, εκσυγχρονισμός Phantom τότε που έγινε, εκσυγχρονισμός μίας μοίρας Μ2000 ανέκδοτο, μη προαίρεση για τα +10 52+adv, αλλαγή προμηθευτή κινητήρα.

      1. Δεν υπάρχει κάτι πίσω από τις λέξεις. Είναι θέμα οργάνωσης του κράτους. Όταν μπλέκεις την άμυνα μονίμως με την διπλωματία(δλδ αγοράζουμε προστασία) έχεις αυτά τα κακά αποτελέσματα.δες πχ πως έγινε η επιλογή όχι ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ΠΑ με 1,5 δισ αλλά αντιθέτως η επιλογή αναβάθμισης 84 Viper και τίποτα άλλο. Πιστεύεις ότι ξέρουμε εγώ και εσύ τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με τα λεφτά και δεν ξέρουν οι ηγήτορες της ΠΑ? όχι βέβαια αλλά όταν έπρεπε να πάει στον τραμπ και έπρεπε να του δώσει ένα καλό συμβόλαιο και γι αυτό έγινε. Και τώρα τρέχει η ΠΑ να κερδίσει ότι άλλο μπορεί γύρω από την συμφωνία. Γιατί αν είχαμε οργανωμένο κράτος θα ήταν μια τυπική επιλογή σε επίπεδο διευθύνσεων άμυνας και οικονομικών. δλδ έχει η ΠΑ 1,5δις και κάνε την δουλειά σου. Και τώρα η ΕΑΒ θα είχε ξεκινήσει τις αναβαθμίσεις(σε συνέχεια της τεχνογνωσίας των αμερικανικών f-16MLU και της εγνωσμένης τεχνογνωσίας από τις αναβαθμίσεις του block 50 σε επίπεδο αρχικά + και μετά advanced) και την ίδια στιγμή θα είχαν δοθεί οι παραγγελίες για νέας γενιάς όπλα,ατρακτίδια, κ.α. Βέβαια αυτό θεωρώ εγώ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να κρύβεται κάτι άλλο(και ελπίζω να κρύβεται κάτι άλλο)

    2. Και εγώ είμαι αυτής της άποψης και όχι του εκσυγχρονισμου V, όμως αφού επιλέχθηκε και αφού φ35 όπως δείχνουν τα πράγματα δεν έρχονται στο Αιγαίο άμεσα τότε πρέπει να εκμεταλλευτουμε ρην επιλογή στο έπακρο.
      Εξηγούμαι, το γεγονός της απόφασης δεν λύνει κανένα πρόβλημα της ΠΑ σήμερα άρα είναι μία παρακαταθήκη για ρο μέλλον και μάλιστα χωρίς απόλυτης σημασίας.
      Η ΠΑ χρειάζεται μαχητικά άσχετα από τις φωνές που πρεσβευουν το αδύνατο της υπόθεσης.
      Η αεροπορία μπορεί να συντηρήσει και να αποκτήσει αριθμό πχ φ16.
      Είναι επιβεβλημένη η αγορά νέων φ16 V.
      Σήμερα και φ35 έπειτα.
      Είναι θεμιτή η απόκτηση μεταχειρισμενων για αλλαγή φ4 απλων μιραζ.
      Είναι λογική συνέχεια να προχωρήσουμε σε αναβάθμιση των 30ριων με απαρτια των προς εκσυγχρονισμο.
      Θα μας λείπουν μαχητικά προς εκσυγχρονισμο στα εργοστάσια.
      Η αεροπορία πρέπει όχι μόνο να διατηρηθεί αλλά και να ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ακόμα και αν έχουμε κορβετες των 2000 τόνων για ναυτικό και τις μισές ταξιαρχιες.

    1. Υπάρχουν πολλά θέματα σε αυτό. Δεν γίνεται. Το μόνο που θα μπορούσε να γίνει είναι αναβαθμιστούν αφού πληρώσουν και οι Κύπριοι και να πρόκειται για μεταστάθμευση ελλαδίτικου στόλου. Γιατί είναι μέγα θέμα οικονομικό για την Κύπρο και η αγορά και η τεχνική υποστήριξη. Δηλαδή να «ανοίξει» γραμμή υποστήριξης». Πανάκριβη, ειδικά και για 1 μοίρα. Μεταστάθμευση εκεί με έξοδα της Κύπρου και υποστήριξη από Ελλάδα, πάλι με έξοδα της Κύπρου, μάλλον ναι.
      Αυτά βέβαια απαιτούν ενιαίο αμυντικό δόγμα (που έχει εγκαταληφθεί), βούληση από πλευράς Κύπρου και βούληση από πλευράς Ελλάδας (και η Κύπρος Ελλάδα είναι αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα) (για να μην πάω και σε άλλα θέματα π.χ. ότι απαιτούνται και α/φ αερο-εφοδιασμού κ.λπ.).
      Και για να το τερματίσω, ιδανικά θα ήταν να πάνε όλα τα Mirage Κύπρο με κάποια προηγούμενη αναβάθμιση (τη φθηνή που έχουν προτείνει οι Γάλλοι, γιατί οι άλλες δύο είναι ακριβές) και να πάρουμε τα 40 μεταχειρισμένα Rafale που μας έδιναν οι Γάλλοι (με 2 δις), αφού αναβαθμίσουμε και όλα τα F-16. Αυτό θα ήταν τεράστιο στρατηγικό άλμα επιχειρησιακά, αλλά βρίσκεται πέρα και από τα όρια της φαντασίας.

        1. Δυστυχώς ξέρω. Και πιο …δυστυχώς, ότι οι Γάλλοι, εφόσον είχαν κάνει αυτή την πρόταση και εφόσον κλείνουν και οι Bel που θέλουν, δεν θα είχαν αντίρρηση. ΕΜΕΙΣ δεν το κάνουμε. Ειδικά σε απευκταία περίπτωση, 40+ Mirage στην Κύπρο, θα απασχολούσαν και πολλά α/φ και πολλά αεροδρόμια των γειτόνων, χώρια τη ζημιά που θα έκαναν, αλλά….

  10. Πλέον δε υφίστατε θέμα πώλησης των Β30, η πρόθεση υπήρχε πριν 2-3 χρόνια όταν ήταν σχεδόν βέβαιη η παράδοση των F-35 στην τουρκία και υπήρχε ένας πανικός για άμεση παραγγελία F-35 και απο τη μεριά μας οπότε τα λιγοστά χρήματα απο την πώληση τους (μαζί με τα περισσευούμενα απάρτια των 52+) θα πήγαιναν για προκαταβολή για έστω μια μοίρα F-35. Εκ των υστέρων η σκέψη κρίνετε αφελέστατη καθως το καθε F-35 κοστίζει 200 εκατομμύρια όπως είδαμε και απο τις παραγγελείες του βελγίου και της πολωνίας (6-8 δις για 30-40 αεροσκάφη)
    Θα διαφωνήσω με το χρονοδιάγραμμα αποσυρσης των mirage 2000 egm καθώς πιστέυω ότι θα μείνουν τουλάχιστον 15 χρόνια (ηδη υποστηρίζονται με FOS) σε υπηρεσία καθώς ο ρόλος τους να ρίξουν έστω τους exocet είναι πολύτιμος.
    Τα επόμενα 15 χρόνια η ΠΑ (όπως όλα δείχνουν) θα είναι τεχνολογικά ανώτερη της ΤΚ
    με τα F-16 viper και τα Mirage 2000-5Mk2 να κυριαρχούν.
    Δεν υπάρχει καμία σκέψη στο άμυνας για ΝΜΑ τα επόμενα 15 χρόνια αφού και οι τούρκοι θα μείνουν με όσα έχουν, προτεραιότητα έχει το ναυτικό και όπως όλα δείχνουν οι Belharra που θα μας δώσουν και εκεί την αντίστοιχη τεχνολογική υπεροχή απέναντι στο υπερτιμημένο ΤΚ ναυτικό.

    1. Αν ήθελαν προκαταβολή για τα F-35, θα έδιναν από τα σχεδόν 300 εκ. που περίσσεψαν από τα εξοπλιστικά πέρσι και άλλα τόσα πρόπερσι και γύρισαν στον προϋπολογισμό. Δεν θα περίμεναν τα F-16.
      Οι αθρώποι δεν θένε λέμεεεεε. Ότι έλλειψη υπάρχει στα βασικά, είναι εσκεμένη.

      1. Το κόστος για 20 φου 35 θα βγεί στα 4δις πανω κάτω… Πλήρες πακέτο μην αρχισουμε πάλι τις ιστορίες… Εχει ένα κόστος χρήσης κάπου 12μιση δις στην 30ετία… Ταυτόχρονα τρέχουν οι δόσεις του βάιπερ…
        Ταυτόχρονα μάλλον θα τρέχουν οι δόσεις των μπελάρα…
        Κάτι για ρομεο επίσης ακούγετε…
        Πως το βλέπεις το πράγμα?

        Να σου απαντήσω και την απορία για το 70-80 αν είχαμε περισσότερα λεφτά…
        Δεν είχαμε…
        Αλλά δεν είχαμε και 85000 μονιμο προσωπικό στο Υπεθα…
        Οπότε το μεγαλυτερο ποσοστό δεν πήγαινε σε μισθούς και συντάξεις…
        Και επειδή και κάποιος άλλος έχει την απορία για τα 11δις της Τουρκίας, το ναυτικό της βασίζετε 60% σε κληρωτούς, το ΠΝ είναι σχεδόν όλο μόνιμοι…
        Εχουμε τους διπλάσιους μόνιμους αναλογικά του πλυθησμού σε σχέση με την Τουρκία με το 1/4 του ΑΕΠ της…

  11. ΡΑΦΑΛΕ….ας περναμε για αρχη εστο 10-12 κ να αφησουμε τα φ35 στην ακρη.
    Η ΠΑ χρειαζεται οποσδηποτε ενίσχυση κ οχι αποδυναμώσει.

  12. Τα block 30, μπορει να μην ειναι συγχρονα, μπορει να μην φέρουν fancy οπλα, ειναι ομως απολυτως χρήσιμο στον καθημερινο βρωμικο πολεμο φθοράς του Αιγαίου. Και μονο αναθέτοντας τα αυτη τη δουλεια, γλυτώνεις φθορα-ωρες χρησεις απο τα υπολοιπα. Στο κατω κατω της γραφής, αυτος ο ιδιοτυπος πολεμος δεν απαιτει ουτε BVR, ουτε κορυφαια ρανταρ κλπ.

    Η καλυτερα ιδέα ειναι να τα κρατήσουμε και με στοχευμενες παρεμβάσεις (πχ καινουργιοι ασύρματοι) να τα καταστήσουμε πιο αξιόπιστα

    1. Πολύ σωστό.Ακριβώς αυτό λέω και εγώ. Ένα σκοπευτικό επι κράνους και νέοι ασύρματοι να βγάζουν την λάτζα του Αιγαίου και να μην αναλώνονται τα υπόλοιπα μαχητικά. Και δεν χρειάζεται καμιά άλλη προσθήκη. Μια χαρά είναι.

      1. Δεδομένου ότι τα F4 σταδιακά αποσύρονται θα μπορούσαν κάποια parts
        να μεταμοσχευτούν στα B30:
        IFF
        GPS/INS
        Radios
        MFDs

        Mega σφάλμα να αφεθούν εκτος προγράμματος εκσυχρονισμού όπως και τα B50!!

        1. Αυτά είναι υλικά που εύκολα ενσωματώνονται στα 30ρια καθώς εδώ βοηθά και η ύπαρξη υπολογιστή προηγούμενης γενιάς όπου μπαίνει «χέρι» και έτσι θα έχουμε μαχητικά με αναβαθμισμένη επίγνωση κατάστασης χωρίς ιδιαίτερο κόστος.

  13. Η ψηφιοποίηση του πολέμου άλλαξε τα πάντα. Για μένα, τα block 30 πρέπει να παν σε block 10 με τον F110-GE. Ελαφρύτερα, δυνατότερα, γρηγορότερα, ψηλότερα. Σε 10 χρόνια όλοι οι Α/Α πύραυλοι θα είναι lock on after launch, με τεχνητή νοημοσύνη, mid course καθοδήγηση από παντού (από ένα F16V στα 100χλμ, από ραντάρ φρεγατών, στεριάς, κλπ) και end game IR. Από τα αεροσκάφη θα ζητάμε μόνο τις κινηματικές δυνατότητες. Γρήγορα στα 40000 πόδια και 1,6 μαχ, εξαπόλυση πυραύλων και γρήγορα πάλι πίσω. H υπολογιστική δυνατότητα που έχουν οι σημερινοί Α/Α πύραυλοι είναι μεγαλύτερη από αυτή του ραντάρ των 50/52+, που βασίζεται σε κομπιούτερ της δεκαετίας του ’90. Ότι λεφτά δώσουμε για να πάμε τα 30 σε 50/52 είναι πεταμένα, το APG-68(V9) δεν έχει τύχη απέναντι σε σύγχρονους ψηφιακούς παρεμβολείς, το μόνο που θα καταφέρνει είναι να δίνει τη θέση του F16. Και F104 με link16 να είχαμε, την κάναμε τη δουλειά μας, ΠΥΡΑΥΛΑΚΙΑ θέλουμε. H κατάρρευση της συνθήκης πυραύλων μέσου βεληνεκούς, συντείνει σε αυτό. Μέχρι τώρα αν ήθελες να χτυπήσεις ένα στόχο εδάφους στα 1300 χλμ, ένα αεροσκάφος κουβαλούσε το stand off στα 300χλμ και τον εξαπέλυε. Τώρα ο εδάφους/εδάφους θα κάνει και τα πρώτα 1000χλμ μόνος του, φθηνότερα, καλύτερα και με μηδέν ρίσκο.

  14. Χωρίς να την υποστηρίζω, η πρόταση πώλησης των f16, συμπεριλαμβάνει αναβάθμισή τους στην ΕΑΒ που «επιστρέφει» κάποιο παραπάνω όφελος. Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις και όλες με καλή προαίρεση, να προσθέσω επισης ότι το μέλλον είναι στη δικτυοκεντρική και ηλεκτρονική διασύνδεση μονάδων ελέγχου ανθρωπίνων ή ΑΙ, με μη επανδρωμένες αυτόνομες ή κατευθυνομενες-υποστηριζομενες. Στην περίπτωση του αεροπορικού πολέμου α/φος μητρικό με εξελιγμένους αισθητήρες που ελέγχει κ δρα από κοινού με UAV. Ακόμη κ το f35
    που σχεδιάστηκε γιαυτον τον σκοπό έχει δρόμο μπροστά… Εμείς πρέπει να προσέξουμε να μην καταλήξουμε με μια αεροπορία ικανή μόνο για τις απαιτήσεις της δεκαετίας του 90…

    1. Σιγά μην δεχτούν να τα αναβαθμίσουν στην ΕΑΒ
      Να τα πάρουνε ποτε? το 2040???
      Εδώ η ΕΑΒ δεν έχει προσωπικό για τα ελληνικά F16 και θα πάρει επιπλέον δουλειά για τα B30?
      Η θα πάνε πίσω τα ελληνικά ώστε να μπούν πρώτα τα B30?
      Με τι parts θα εksυχρονιστουν τότε???

  15. Εκ των πραγμάτων έχουμε μείνει πίσω στο θέμα προμήθειας νέου μαχητικού. Πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα και όχι 5ης γενιάς. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον 40 4++ γενιάς (πχ rafale f4 ή F15X)κι ένταξη σε πρόγραμμα 6ης γενιάς. Τα f16 είναι ένα κεφάλαιο που δεν πρέπει να απαξιώσουμε, όπως κάκιστα απαξιώσαμε τα M2000! Η αναβάθμιση των f16 άργησε κι όπως λανθασμένα γίνεται τώρα, αφήνει πίσω πολλά κενά κι απαξιώνει αεροσκάφη παλαιότερων εκδόσεων που έχουν να δώσουν ακόμη στην άμυνα της χώρας μας.Τουλάχιστον ας τα αναβαθμίσουν στην ΕΑΒ με τα απάρτια που θα προκύψουν απ’τα 85 «νέα». Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χρονοτριβούμε και να μειώνουμε τις διαθεσιμότητες. Είναι έγκλημα όλο αυτό που συμβαίνει και θα το βρούμε γρήγορα μπροστά μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *