Μετά τις πρώτες πρωινές εμπλοκές και αερομαχίες ανατολικά της Κρήτης, η ΠΑ και ειδικότερα οι 340 και 343 Μοίρες συνέχισαν χθες το απόγευμα το δεύτερο μέρος της συνεκπαίδευσης με τα γαλλικά Rafale και τα ελληνικά F-16 Block 52+ που βρίσκονταν στην αεροπορική βάση «Ανδρέας Παπανδρέου» της Πάφου. Ως εκ τούτων, χθες τις απογευματινές ώρες η Τουρκική Αεροπορία περίμενε εκ νέου τα ελληνικά γεράκια.

Το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας ανέμενε τη τουρκική κίνηση και είχε προετοιμάσει καταλλήλως τα πληρώματα των ελληνικών F-16 Block 52+ που απογειώθηκαν από την αεροπορική βάση της Σούδας για το δεύτερο μέρος της άσκησης. Οι Τούρκοι ανέπτυξαν το ιπτάμενο ραντάρ 737 AEW&C όμως οι Έλληνες χειριστές για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια μέρα απέδειξαν πως στις αεροπορικές επιχειρήσεις δεν είναι όλα θέμα τεχνολογικών παραγόντων αλλά εμπειρίας, εκπαίδευσης, τακτικών και τεχνικών εκεί όπου το σύνολο χειριστών της ΠΑ τόσο σε εθνικό όσο και παγκόσμιο επίπεδο διαθέτει άριστη τεχνογνωσία.

Στις εμπλοκές και στις αερομαχίες που ακολούθησαν οι Τούρκοι για δεύτερη φορά έφυγαν ταπεινωμένοι και ηττημένοι. Ο ήχος του κλειδώματος των τουρκικών F-16 στα HUD των ελληνικών F-16 Block 52+ ακούγονταν συνέχεια και απεγνωσμένα οι Τούρκοι χειριστές προσπαθούσαν με επικίνδυνους ελιγμούς να ξεφύγουν στις κλειστές αερομαχίες πάνω από τη θάλασσα της ανατολικής Μεσογείου. Τα ελληνικά γεράκια προσέγγιζαν τα τουρκικά αεροσκάφη από διαφορετικές κατευθύνσεις και ύψη αιφνιδιάζοντας τα αντίπαλα αεροσκάφη και προκαλώντας τους μεγάλο πανικό.

Ιπτάμενοι της ΠΑ τόνιζαν στον γράφοντα για πολλοστή φορά πόσο επιτυχημένος είναι ο συνδιασμός με σύστημα σκοπευτικού επί κάσκας JHMCS καθώς και του βλήματος IRIS-T.

Επίσης, χειριστές των F-16 Block 52+ Adv που επιχειρούν κοινού με τα γαλλικά Rafale ανέφεραν ακόμα ότι έχουν μείνει εντυπωσιασμένοι από τις ικανότητες των γαλλικών μαχητικών που βρίσκονται στη Κύπρο και πετούν μαζί με τα ελληνικά γεράκια του Αράξου.

Μια άλλη σημαντική παρέμετρος που αξίζει να αναδειχθεί είναι οι πολύ καλές διαθεσιμότητες των ελληνικών F-16 και ο τιτάνιος αγώνας Μηχανικών και Τεχνικών στις Μοίρες.

Το σύνολο των εμπλοκών παρακολουθούσε τόσο ο Α/ΓΕΕΘΑ όσο και ο Α/ΓΕΑ από το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων ενώ αντίστοιχη εικόνα της τακτικής κατάστασης είχε το Εθνικό Αεροπορικό Κέντρο Επιχειρήσεων στο Κουτσόχερο της Λάρισας.

Τον τελευταίο μήνα η ΠΑ παρά τα όσα προβλήματα αντιμετωπίζει επέδειξε υψηλή ετοιμότητα και με καταλυτικό παράγοντα την εμπειρία των Ελλήνων χειριστών και την επίπονη αεροπορική εκπαίδευση αποδεικνύει πως εξασφαλίζει εγγυημένη αεροπορική υπεροχή όχι μόνον στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Άλλωστε το μήνυμα που πέρασε το ΓΕΕΘΑ και η ΠΑ ήταν πως η Ελλάδα έχει την επιχειρησιακή δυνατότητα και ικανότητα να παρέμβει νευραλγικά υπέρ της Εθνικής Φρουράς προστατεύοντας τα συμφέροντα του ελληνισμού στη Κύπρο όταν και όποτε απαιτηθεί ακόμα και υπό δυσμενείς επιχειρησιακές συνθήκες που επιβάλει η γεωγραφία.

Comments

  1. Η Π.Α. χρειαζεται αμεση ενισχυση με FOS, αποκτηση stand-off οπλων αερος-εδαφους, συλλογες spice, Ιπταμενα Τανκερ, και νεα μαχητικα οπως τα Rafale.

    Η Π.Α. θα κληθει να σηκωσει το μεγαλυτερο βαρος της μαχης απεναντι στους Τουρκους, και ειναι αναγκαιο να εχουμε εναερια υπεροχη, ωστε να κρατηθουν οι Τουρκοι μακρυα απο τα Ελληνικα νησια του Ανατολικου Αιγαιου και του Εβρου. Οι Τουρκοι χωρις αεροπορικη καλυψη ΔΕΝ θα μπορουν να κανουν αποτελεσματικες επιθεσεις με αποβασεις και αεραποβασεις στα νησια, ουτε να αναπτυξουν Μη Επανδρωμενα Αεροσκαφη.

    Ολα αυτα κοστιζουν φυσικα, αλλα εδω παιζεται η τυχη του Ελληνισμου και οι ζωες των Ελληνων, πρεπει να γινουν θυσιες ωστε να παραμεινουμε ανεξαρτητη χωρα και για να μην υποστουμε εθνοκαθαρση.

    1. Ειναι αλήθεια η αιχμή του δόρατος θα είναι η ΠΑ. Χρειάζεται ενίσχυση. Μια καλη λύση επέκταση του εκσυχρονισμου των F16 σε viper. Επιπλεον, με τα Miraz χρειαζεται να τα ενισχύσουμε συνολικά απο εκσυχρονισμό μεχρι ανταλλακτικά…. ειναι το κρυφό μας χαρτί για την εναέρια επικράτηση και για στρατηγική κρούση.

    2. Τα ιπτάμενα τάνκερ είναι μια πολύ μακρά και πονεμένη ιστορία, η αρχική προτεινομενη ανάγκη για πέντε τον αριθμό εκδηλώθηκε πριν από 20 χρόνια περίπου και το μόνο που καταφέραμε ήταν η ικανότητα budy to budy με τα corsair.

  2. Απο πληροφόρηση που έχω…
    οι Τούρκοι «ποντάρουν» στο γεγονός ότι ο Στόλος επιφανειας είναι γερασμένος και θα αρχίσει να βγάζει προβλήματα. Έτσι…ελπίζουν ότι τραβώντας σε βάθος χρόνου την «ιστορία», μονάδες μας σταδιακά θα αναγκάζονται να βγαινουν εκτος για συντήρηση ή βλάβες, οπότε αν το σύνολο του στολου είναι έξω, δε θα υπαρχουν μονάδες να αναπληρώνουν.

    1. Είναι ο λεγόμενος ακυρηχτος πόλεμος ή πόλεμος φθοράς. Ευτυχως για εμάς στην παρούσα φάση …. τα περισσοτερα τουρκικά πλοία ειναι σε παρόμοια ή χειρότερη κατάσταση. Στο μέλλον με το τουρκικό ναυπηγικό προγραμμα τα πραγματα θα αλλάξουν. Στο χέρι μας είναι να διατηρήσουμε την ποιοτική υπέροχη.
      Πάντως, ο τουρκικός στόλός έχει να αντιμετωπίσει πιο πολλές απειλές πχ παράκτιες συστοιχίες Exocet, υποβρύχια, αεροπλανα με Exocet και μι α κλειστή αεράμυνα ελληνική που δεν επιτρέπει την προστασια τους γενικα απο επιδρομές αεροπορικών μέσων.

      1. Για f4 κατευθειαν, πολλαπλασιαστης ισχυος ειναι τα ατιμα, προτιμω απο 30-40 rafale πληρες στα παντα ( κατι αντιστοιχο με το 16% λιπαρα στο γαλα )και το ναυτικο να ειναι με 8 φρεγατες παρα να ειμαστε στις 14 -16 φρεγατες να κλαιγονται και να θελουν και αλλα περισσοτερα εκει στο ναυτικο για οτι κατεβαινει στο μυαλο τους χωρις να υπολογιζουν καποια πραγματα. Ασε που μετα τις γρεγατες θα θεσουν θεμα και για υποβρυχια (απορω πως δεν εχουν τσινισει ακομα).

        1. Και εγώ μαζί σου αγαπητέ φίλε.ξερεις όμως τι στοιχίζουν αυτά?το γεγονός είναι πως η Τουρκική αεροπορία βρίσκεται σε μια παρόμοια κατάσταση με αυτή που είχε βρεθεί με το εμπάργκο εξαιτίας της εισβολής στην Κύπρο,εξαιτίας των συνεχών εκκαθαρίσεων Ερντογάν.δεν πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτο. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το θέμα των φρεγατών ως το Νοέμβριο και αν δεν έχει θετικό αποτέλεσμα, όλα τα διαθέσιμα χρήματα να δωθούν στην Π.Α,για λύσεις άμεσα υλοποιησιμες.

          1. Ολα κοστιζουν πλεον, αναγκαστηκα ενας κλαδος θα μεινει λιγοτερο ικανοποιημενος. Ετσι οπως εχει κινηθει το πολεμικο ναυτικο τα τελευταια χρονια γενικα εχω επιφυλαξεις, δε νομιζω να υπαρχει καποιο σχεδιο για το μελλοντικο ναυτικο παρα το μονο που λενε ειναι οτι θελουν 16 φρεγατες και απο κει και περα το χαος. Μια η αποφαση με τα P3, μια με το κοστος των δυο Bell, MEKO καπου χαμενες, ετσι δημιουργειται ενας στολος και συντηρειται; οπως ξυπνησουμε το πρωι; γενικα παρακολουθουν εξελιξεις και τασεις για ενα ΠΝ συγχρονο, ευελικτο, προσαρμοσμενο στις δικες μας αναγκες;

          2. Να προσθεσω και κατι ακομα, εχουμε δωσει χρηματα για 4 ΜΕΚΟ καποτε, αυτες ευνοητο ειναι να θελουν εκσ/μο καποια στιγμη, δεν κανουν τιποτα, εαν λενε οτι θελουν 16 φρεγατες, αν πουμε αυτες ειναι οι Bell, με βαση την τελευταια προσφορα των Γαλλων παει 8 δις. Αντε δινουμε τα χρηματα, μετα απο μια 20ετια θα θελουν λογικα εκσ/μο, ρισκαρεις να δωσεις 8 δις και οταν ερθει η ωρα για εκσ/μο να μη ξερουν ουτε και οι ιδιοι τι να κανουν; Πραγματικα εχουν επαφη μ αυτον το τοπο και βλεπουν γυρω τους τι συμβαινει στη κοινωνια και στον κοσμο ή πανε δεξια και αριστερα οταν βγαινουν βολτα και κοκορευονται οτι ειναι αξιωματικοι του ενδοξου ΠΝ;

          3. * Μια συμπληρωση για να μη γινει μπερδεμα 4 ΜΕΚΟ +12 Βell =16. Oι 12 Bell βγαινει κοστος 8 δις.

        2. Το πρότυπο F4.2 θα γίνει πραγματικότητα μεταξύ 2027-2030. Ας πάρουμε άμεσα (χθες) 20 F3R ως πρώτη λύση με δέσμευση αγοράς 20+ F4.2 και αναβάθμιση όλων από κοινού. Να δω ΠΑ με 84 Viper, 39 blk 50 adv, 24 Dash 5 & 40+ Rafale

    1. Μάγειρας

      Έχουν μάλλον χρόνια που φωνάζουν αδερφέ, αλλά οι μεγάλοι έχουν μόνο αυτιά και μάτια για την ΛΜ, εκεί είναι φαίνεται η χοντρή μίζα και το παλούκι όταν δεν υπακούν οι μόνιμοι του πενταγώνου στις εντολές της εταιρίας.

      https://militarymachine.com/dassault-rafale-french-multi-role-fighter/

        1. Μακάρι αδερφέ, εγώ το μπουκάλι το έχω έτοιμο πάντως.
          Περιμένω όμως μια επίσημη ανακοίνωση ως επιβεβαίωση, επειδή Ελλάδα είναι πολλά λέγονται και λίγα εφαρμόζονται και στο φινάλε υπάρχει μόνο ζεστός αέρας.

  3. Βγάλαμε άχρηστα και τα ιπτάμενα ραντάρ!!! Πέραν τούτου, τα επικολυρικά άρθρα που πραγματεύονται τέτοια θέματα, με λυπούν.

  4. Παιδιά καλές οι μπελαρα, είμαι πλέον φανατικος οπαδός της ελληνικής διαμορφωσης, αλλά αν δεν τις πάρουμε και για 2,68 δις και πάμε να κάνουμε το έγκλημα, και πάρουμε την ελληνική που κάνει 2 δις, μη σώσουμε και τις πάρουμε.
    2 δις είναι 24 Rafale F3 μόλις 5ετιας, δεν χρειάζεστε να πάρουμε ολοκαίνουργια.
    Επιστροφή των mirage 2000 egm/ bgm στους Γάλλους φυσικά για επιπλέον έκπτωση
    Αλλά προς θεού διατηρηση των 24 mirage 2000-5mk2.
    Οπλα αρχικά για τα Rafale έχουμε. Σχεδόν 100 σκαλπ και 40 εξοσετ, και μiκα αρκετούς.
    Με μια νέα βάση στην ανατολική Κρήτη στο έτοιμο αεροδρόμιο τη ς Σητείας αντί για τη σουδα που θα μείνουν τα F16 για μεγαλύτερη εγγύτητα στη Κύπρο, και 2 μεταχειρισμένα ιπτάμενα τάνκερ αργότερα, η κυριαρχία στην ΝΑ μεσόγειο είναι δεδομένη.
    Σ αυτά τα 2 δις ας προσθέσουμε και άλλα 100 για να πάρουμε τις 2 λαφαγιετ που δεν αναβαθμίζουν οι Γάλλοι, και να αναβαθμίσουμε μόνο τους εξοσετ2 που έχουν σε εξοσετ3.
    Θα αποσύρουμε έτσι άμεσα τις 3 μη εκσυχρονισμενες S, και θα πάμε έτσι με 12 φρεγάτες, ως το 2028 που θα αρχίσουμε να χτίζουμε μαζικά τις ευρωκορβετες των 3200 τόνων σε Asw κυρία διαμόρφωση.
    Mε την επιδότηση της ΕΕ, το πλοίο θα χτίζετε μαζικά για μια 10ετια με ένα πλοίο το χρόνο μπορούμε να κάνουμε και 12 μονάδες του ίδιου τύπου άρα το 2040+ που θα φεύγουν οι μεκο-λαφαγιετ να εχουμε ένα μόνο τύπο φρεγάτα σε 12 πλοία άρα τεράστια οικονομία κλίμακας.
    Τα 24 ραφαλ και οι 2 λαφαγιετ μπορούν, να ενταχθούν άμεσα στις ένοπλες δυνάμεις σε 1-2 χρόνια, παρά.να περιμένουμε 5-7 για τις μπελάρες.
    Απόλυτη αεροπορική υπέροχη με ραφαλ και βαιπερ και μιραζ 2000-5 + ιπτάμενα τανκερ, vs αεράμυνα περιοχής με μπελαρα η άλλο αντιστοιχο πλοίο, ψηφιζω το 1ο, καθως και οι Τούρκοι όταν φτιάξουν τις ΤF 2000, θα έχουν τον εγχώριο hisar για αεράμυνα περιοχης.

    1. Δεν έχεις και άδικο.αλλα πιστεύω ότι όλα θα εξαρτηθούν από το χρόνο παράδοσης των Ραφαλ και των όπλων του.αγαπητε μου φίλε Ραφαλ χωρίς μετεορ δεν μου κολλάει, αλλά και πάλι κάπου με δυσκολεύει. Πιστεύω ότι αν αποκτήσουμε Ραφαλ ο Ερντογκάν θα στραφεί σε su35.χρήματα δεν θα έχουμε μετά για οτιδήποτε άλλο.

    2. αδελφέ λύσεις υπήρχαν, και θα υπάρχουν, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι το πρόβλημα είναι πολιτικό με τις αγορές, τι συζητάμε

    3. Παρα πολυ σωστή άποψη.
      Το μόνο που εχω να προσθέσω και το λέω συνέχεια και γίνομαι κουραστικός είναι πως κατά την γνώμη μου θα πρέπει να πάμε σε μια ευρύτερη αμυντική συνεργασία με την Γαλλία, που να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μεγαλύτερη παραγγελία [email protected]@ για να πέσει η τιμή, συμμέτοχή στο νέο πρόγραμμα υποβρυχίων, αναβάθμιση ΜΕΚΟ και scalp στα 214. Με μεγάλο πακέτο μπορούμε να ζητήσουμε μεταφορά τεχνογνωσίας σε πολλά συστήματα και όπλα με αρχής γενομένης εθνικές φρεγάτες (θα χρειαστούμε αρκετά πλοία που να επιχειρούν με θάλασσα).

    1. αφήστε τον κοινωνικό αυτοματισμό, και σκεφτείτε ποιοι έχουν φέρει την κατάσταση ως εδώ, εκτός εάν θεωρείτε ότι η χώρα είναι ελέυθερη

  5. μπορεί κάποιος να εξηγήσει τι δουλειά έχει η Τουρκική αεροπορία σε διεθνή εναέριο χώρο, εκτός εάν πέταγαν μέσα στον εναέριο χώρο της Τουρκίας, δηλαδή ότι είναι στρατιωτικό και πετάει στην Μεσόγειο το ελέγχει τσαμπουκά η Τουρκία;

  6. Κυριοι διαχειριστες αναμενουμε αρθρο ενημερωση για τα 18 Rafale.
    Παρακαλω επιβεβαιωστε μας το Ονειρο.
    Επισης απο γαλλια μεριά κυκλοφορει επισης το σεναριο Mdcn για τα υποβρυχια μας παπανικολης!
    Μοιάζει πολύ καλο για να είναι αληθινο, αλλα μακαρι φυσικα.
    Το κακο πάντα απο αμερικη ειναι οτι επανερχετε το σεναριο για τις 4 αλουμινενιες τρατες.

    1. Για να υπάρχει ακόμα αυτή η επιμονή στο θέμα μα τα αστεία πλοία που προτείνει η ΛΜ για το ΠΝ φαίνεται ότι έχει πέσει πολύ απελπισία στο λόμπυ της εταιρίας εντός της Ελλάδας. Οι «πατριώτες» της μίζας στην Ελλάδα φοβούνται προφανώς μη χάσουν τον σπόνσορα του παρακμιακού τους τρόπου ζωής και την σταθερή θέση που έχουν στο παραμάγαζο της εταιρίας στην Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *