Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε (δείτε ΕΔΩ) ότι στις 23 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε, στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), τηλεδιάσκεψη εκπροσώπων της εταιρείας Omega Air με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ. Σκοπός της τηλεδιάσκεψης ήταν η παρουσίαση-ενημέρωσης, αναφορικά με τις δυνατότητες των μεταχειρισμένων αεροσκαφών ΚC-10 Extended που διαθέτει η εταιρεία προς πώληση. Για τη σημασία του εναέριου ανεφοδιασμού στις αεροπορικές επιχειρήσεις έχουμε δημοσιεύσει σχετικό άρθρο («Η παράμετρος του εναέριου ανεφοδιασμού στις αεροπορικές επιχειρήσεις», 6 Ιουνίου του 2019), όπως και για την παράμετρο του εναέριου ανεφοδιασμού στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας («Εναέριος ανεφοδιασμός για την Πολεμική Αεροπορία: Αναγκαιότητα ή πλεονασμός;», 27 Οκτωβρίου 2018).
Το KC-10 Extender είναι αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, σε υπηρεσία από την Αμερικανική Αεροπορία (παλαιότερα κι από την Ολλανδία). Προέρχεται από μετατροπή του πολιτικού αεροσκάφους KC-10 της McDonnell Douglas (πρόγραμμα ATCAP : Advanced Tanker Cargo Aircraft Program), με το οποίο μοιράζονται κοινά συστήματα σε ποσοστό 88%. Αναπτύχθηκε και εντάχθηκε σε υπηρεσία ως συμπληρωματικό του παλαιότερου αεροσκάφους εναέριου ανεφοδιασμού KC-135 Stratotanker, που βρίσκεται σε υπηρεσία από την Τουρκική Αεροπορία. Να σημειωθεί ότι το KC-10 μεταφέρει σχεδόν τη διπλάσια ποσότητα καυσίμου, σε σχέση με το KC-135. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 62 KC-10 Extender, 60 για τις ΗΠΑ και δύο για την Ολλανδία. Η πρώτη του πτήση πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 1980, ενώ ο πρώτος δοκιμαστικός ανεφοδιασμός έγινε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.
Το KC-10 μπορεί να μεταφέρει 356.000 λίβρες καυσίμου (161.478 κιλά) και μπορεί να ανεφοδιάσει τόσο με τη μέθοδο Boom όσο και με τη μέθοδο Drogue-and-Hose. Να σημειωθεί ότι τα 20 τελευταία KC-10, της Αμερικανικής Αεροπορίας, μπορούν να μεταφέρουν και εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου (στις πτέρυγες), για αύξηση του μεταφερόμενου καυσίμου και των σημείων ανεφοδιασμού. Εναλλακτικά του καυσίμου, το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει 75 άτομα και 66.225 κιλά φορτίου ή 77.110 κιλά φορτίου μόνο. Τα τελευταία αεροσκάφη άφησαν τη γραμμή παραγωγής το 1987. Το 2010 η Boeing απέσπασε συμβόλαιο για την αναβάθμιση των KC-10 της Αμερικανικής Αεροπορίας με νέα σύστημα πλοήγησης, επικοινωνιών και διαχείρισης αεροπορικής κυκλοφορίας. Ομοίως, το 2011, η Rockwell Collins απέσπασε σύμβαση για την αναβάθμιση του πιλοτηρίου των αεροσκαφών.
Τόσο τα KC-10 όσο και τα KC-135 της Αμερικανικής Αεροπορίας βρίσκονται σε φάση απόσυρσης και αντικατάστασης από τα KC-46A Pegasus (το πρώτο KC-10 αποσύρθηκε από την υπηρεσία το 2020). Το KC-10 απαιτεί τετραμελές πλήρωμα, έχει μήκος 55,35 μέτρα, πλάτος 50,41 μέτρα και ύψος 17,7 μέτρα. Άδειο ζυγίζει 109.328 κιλά, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 267.619 κιλά. Ενσωματώνει τρείς (3) κινητήρες General Electric F103 μέγιστης ισχύος 234 kN έκαστος. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνει είναι 866 χιλιόμετρα την ώρα και το μέγιστο επιχειρησιακό ύψος είναι 42.000 πόδια. Η μέγιστη εμβέλεια του είναι συνάρτηση του μεταφερόμενου φορτίου. Με 75 επιβάτες και 66 τόνους φορτίο η εμβέλεια ανέρχεται στα 7.100 χιλιόμετρα, ενώ με 77 τόνους φορτίο στα 7.038 χιλιόμετρα.