Το θέμα της απόκτησης νέων φρεγατών για το ΠΝ είναι το πλέον πολυσυζητημένο εξοπλιστικό θέμα στην ελληνική ατζέντα των εξοπλισμών. Λογικό άλλωστε καθότι η χώρα μας καλείται να υλοποιήσει μείζον εξοπλιστικό πρόγραμμα μετά το τελευταίο που ήταν η απόκτηση των 30 F-16 Block 52+ Advanced το 2005 στα πλαίσια του προγράμματος Peace Xenia IV.

Από τη πρώτη στιγμή που γνωστοποιήθηκε η θέση των Αμερικανών μέσω του λεγόμενου P&A (Price and Availability) η οποία ανέφερε την τιμή των 2 δις ευρώ για τέσσερα πλοία με φόρτο όπλων και FOS είχαμε εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις. Όπως είναι λογικό σεβόμενοι τη δεοντολογία της ενημέρωσης του κοινού μας το θέμα ερευνήθηκε περαιτέρω ως προς το κόστος των πλοίων αφού επαναλαμβάνουμε πως από κάθε άποψη η τιμή των 2 δις ευρώ ανά πλοίο με φόρτο όπλων και FOS είναι εξωφρενικά χαμηλή.

Ως εκ τούτων, η τιμή των 2 δις ευρώ για τέσσερα πλοία είναι λαθεμένη. Ποια είναι όμως η πραγματικότητα; Ειδικότερα:

Πρώτον, η Αμερικανική P&A την οποία είδαμε με τα ίδια μας τα μάτια έχει την τιμή των 4,4 δις δολαρίων για τέσσερα πλοία τύπου MMSC ή αλλιώς 3,971 δις ευρώ για τέσσερα πλοία. Σε αυτό το ποσό πράγματι συμπεριλαμβάνονται όπλα και FOS.

Σε αμέσως προηγούμενο άρθρο μας είχαμε γράψει:

Παρά τα προβλήματα, το LCS γνώρισε την πρώτη του εμπορική επιτυχία στη Σαουδική Αραβία, η οποία αποφάσισε την προμήθεια τεσσάρων (4) MMSC (Multi-Mission Surface Combatant), ενός πλοίου βασισμένο στα πλοία «Freedom». Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αμερικανικού τύπου το κόστος του προγράμματος θα ανέλθει στα $ 6 δισεκατομμύρια ή 5,39 δις ευρώ (πλοία, όπλα, υποστήριξη, εκπαίδευση).

Τα πλοία MMSC βρίσκονται υπό ναυπήγηση και η παράδοση τους θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2021. Κάθε πλοίο κόστισε € 1,34 δις μαζί με όπλα και πρόγραμμα υποστήριξης. Εδώ να τονιστεί ότι περιλαμβάνεται το μεγάλο κόστος ανάπτυξης που ζήτησαν οι ΗΠΑ κάτι το οποίο δεν ισχύει για την ελληνική πλευρά.

Εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα: Πως γίνεται οι ΗΠΑ να προσφέρουν για το ΠΝ πλοία διαμόρφωσης MMSC στη τιμή των Αμερικανικών LCS κλάσης «Freedom» με υποδεέστερο εξοπλισμό. Ακόμα και εάν η τιμή του € 1,34 δις ανά πλοίο είναι υπερβολική λόγω κόστους έρευνας και ανάπτυξης, όπλων και υποδομών πως γίνεται να πέφτουμε στα € 500 εκατομμύρια ανά σκάφος με όπλα και πρόγραμμα τεχνικής υποστήριξης;

Δεύτερον, η Αμερικανική P&A πουθενά δεν αναγράφει ναυπήγηση στην Ελλάδα. Κι αυτό γιατί η κατάσταση με τα ναυπηγεία είναι ακόμα μετέωρη. Τα μεν ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι υπό την ειδική διαχείριση της Deloitte ώστε στις αρχές του νέου έτους να λάβει χώρα διαγωνισμός τα δε ναυπηγεία Ελευσίνας συντηρούνται κατά βάση από το ΠΝ ενώ υπάρχουν διαπραγματεύσεις χωρίς να υπάρχει ειλημμένη απόφαση με την εταιρεία που εξαγόρασε τα Νεώρια Σύρου.

Τρίτον, για τους SM-2 γράφει αυτολεξεί πως είναι απόφαση της Ελληνικής κυβέρνησης πλην όμως σε άλλο μέρος του κειμένου της λεγόμενης P&A οι Αμερικανοί διευκρινίζουν δύο επιπρόσθετες λεπτομέρειες. Η παραπάνω τιμή είναι για πλοία χωρίς φόρτο βλημάτων SM-2 και σημειώνουν πως με το υφιστάμενο ραντάρ τα πλοία απαιτούν τροποποιήσεις στο ραντάρ ώστε να βάλει τα βλήματα, συνεπώς μάλλον απαιτείται νεότερο ραντάρ. Επομένως, μιλάμε για τέσσερα πλοία με φόρτο 32 ESSM σε οκτώ κελιά με έκαστο κελί του ΜΚ41 να δέχεται 4 βλήματα ESSM. Με απλά λόγια η τιμή είναι στη διαμόρφωση πλοίων όπως ακριβώς του Ναυτικού της Σαουδικής Αραβίας. Επίσης, στη Αμερικανική P&A δεν αναγράφεται πουθενά πως τα πλοία θα φέρουν σόναρ μεταβλητού βάθους.

Τέταρτον, για το ζήτημα των Arleigh Burke από την ελληνική πλευρά δεν έχει τεθεί ζήτημα. Οι Αμερικανοί δεν μας προσφέρουν πλοία αφού προς το παρόν δεν υπάρχουν διαθέσιμα Arleigh Burke ενώ πρόθεση τους είναι να διατηρήσουν τις υφιστάμενες οροφές πλοίων χωρίς αποσύρσεις πλοίων Arleigh Burke. Εκτός αυτού σε παλαιότερη ενημέρωση ο Α/ΓΕΝ είχε αναφέρει πως ακόμα και εάν το Ναυτικό των ΗΠΑ απέσυρε πλοία προηγούνται άλλες χώρες που εντάσσονται στην αντιπυραυλική ασπίδα των ΗΠΑ και αποτελούν στενούς συμμάχους των ΗΠΑ σε Ασία και Μέση Ανατολή.

Αυτό που όντως ισχύει είναι πως η διαδικασία γίνεται να επιτευχθεί μέσω των FMS. Σημειωτέον, πως τα FMS δεν είναι μια δωρεάν διαδικασία. Υπάρχει επιβάρυνση της τάξης των 10% σε κάθε πρόγραμμα ως υπηρεσίες της Αμερικανικής Κυβέρνησης.

Πριν τη κατακλείδα να σας τονίσουμε πως τα παραπάνω στοιχεία είναι απόλυτα αληθή και διασταυρωμένα από το ΓΕΝ (Διεύθυνση Εξοπλισμών) και τη ΓΔΑΕΕ ενώ επικοινωνήσαμε και με υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές του ΥΠΕΘΑ. Τα γράψαμε με ειλικρίνεια και σεβασμό σε όσους μας παρακολουθείται ώστε να μην υπάρχουν αυταπάτες ή ευσεβείς πόθοι.

Και κάτι τελευταίο μιας και αναφερθήκαμε σε πλοία του Ναυτικού των ΗΠΑ που ενδεχομένως να είχαν ενδιαφέρον για το ΠΝ: υπογράφτηκε μια συμφωνία με τις ΗΠΑ χωρίς η κυβέρνηση ευθύς εξ αρχής να θέσει κανένα σαφές αντάλλαγμα. Μέχρι στιγμής το μόνον που υπάρχει είναι η αναβάθμιση κάποιων υποδομών κοινώς εγκαταστάσεων της Αεροπορίας Στρατού καθώς και του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Προσεχώς σήμερα στις 14.30 θα έχουμε και Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο όπου θα συζητηθεί το θέμα των νέων πλοίων για πολλοστή φορά.

Comments

  1. Αν δεν ζήτησαν ΑΒ ή Τιco τοτε τι να σχολιάσω.
    Τα S τα θέλουν μεχρι το 2030;
    Ποιος θα παρει την ευθύνη αν γινει πολεμος και χάσουμε παλικαρια μεσα σε καράβια που επρεπει ειχαν γινει υφαλοι εδω και χρονια;

    Ειναι απαράδεκτο να βλέπεις τοσο αναποφασιστικότητα.

    Άξιοι της μοίρας μας.

  2. Συγχαρητηρια για το αρθρο. Μια ερωτηση : Θεωρειτε πως το TRS-4D χρειαζεται αλλαγη προκειμενου να υποστηριξει τους SM-2 απο αποψη ισχυος/συμβατοτητας/επιδοσεων? Γιατι σαν τεχνολογια/ηλικια ειναι τελευταιας γενιας εστω και εαν οχι «στον αφρο» απο αποψη επιδοσεων
    Η μηπως με το *τροποποιησεις* οι Αμερικανοι εννοουν πιστοποιησεις/δοκιμες κλπ καθως κανεις αλλος δεν εχει κανει τον συγκεκριμενο συνδυασμο?
    Το αναφερω γιατι οι ΝοτιοΚορεατες κανουν χρηση SM-2 απο τα KDX-II(Chungmugong Yi Sun-sin) χρησιμοποιωντας AN/SPS-49 !! και Thales Nederland MW08 !! Αυτα εχουν αποσυρθει/αποσυρονται κατα κορον λογω ηλικιας/γενιας/επιδοσεων , εαν ειναι να μαζεψουμε καμια 5αρα σετ (ηδη εχουμε καμια 11αρα MW08 , οι Αμερικανοι δεκαδες αποσυρθεντα/προς αντικατασταση AN/SPS-49) να τα βαλουμε σε δικο μας σκαρι να κανουμε δουλεια!
    Υπαρχει περιπτωση να αναφερονται στα CEROS? Οι Ν.Κορεατες χρησιμοποιουν τα «τερατακια» STIR 240 με OT-134A Continuous Wave Illumination (CWI)

  3. Σε αυτό το κόστος τα ξεχνάμε!

    Το πρόβλημα της αντικατάστασης των 9 S μέχρι το 2030 παραμένει

    Κατά τη γνώμη μου η έμφαση πρέπει να δοθεί στο αεροπορία.

    Δεν μπορούμε πλέον να διατηρούμε ένα πολυάριθμο ναυτικό και πρέπει να κοιτάξουμε άλλες ανορθόδοξες λύσεις:

    https://www.liberal.gr/diplomacy/skepseis-gia-ti-nautiki-apotreptiki-ischu/273134

    https://www.liberal.gr/apopsi/xanachtizontas-ta-isonxulina-teichisin/251422

    Για το Αιγαίο:

    Επάκτιες Πυραυλάκατοι και Υποβρύχια

    Για ανατολική μεσόγειο

    Υποβρύχια

    Η ανάγκη για πλοία προέρχεται κυρίως από την ιδέα νηοπομπής στη Κύπρο με ενισχύσεις
    Αυτό σήμερα δεν στέκει για πολλούς λόγους

    1. Ρε συ αν ακούμε 1 δις για αμερικάνικα που εχουν τις δυνατότητες μιας μικρομεσαία gowind ,Τι τιμή θα ακούσουμε απο τους Γάλλους και τις μεγαλομεσαιες Belhares ? Κρύος ιδρώτας ..

  4. Άρα η κυβέρνηση υπέγραψε τη νέα συμφωνία με τους Αμερικάνους για Σούδα – βάσεις και δεν ζήτησε σαφή ανταλλάγματα!!

    Τώρα προσπαθούν με επικοινωνιακά τεχνάσματα να διαχειριστούν την παταγώδη αποτυχία τους.

    Ας υποθέσουμε πως η ΗΠΑ δεν έχουν διαθέσιμα Arleigh Burke αν και πρόσφατα διαβάσαμε:

    Matt Pontowski
    @mattpontowski
    Στα μέσα του 2020 η Βραζιλία αναμένεται να εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση έως 8 μεταχειρισμένων κύριων μονάδων στόλου.
    Υποψήφιες είναι οι φρεγάτες των κλάσεων Anzac και Halifax, τα αντιτορπιλικά κλάσης Murasame, καθώς και 4 αντιτορπιλικά Σμήνους I της κλάσης Arleigh Burke.

    Άρα μου κάνει εντύπωση το πως η Βραζιλία εκφράζει ενδιαφέρον για τα Arleigh Burke από τη στιγμή και σύμφωνα με τις κυβερνητικές διαρροές τα Arleigh Burke δεν είναι διαθέσιμα.

    Συμπέρασμα κάποιος λέει ψέματα.

    Και επειδή γνωρίζω πως την Ελληνική πραγματικότητα καταλαβαίνω πως τα ψέματα προέρχονται από τους εδώ κυβερνητικούς.

    Παρόλα αυτά επειδή είμαι καλοπροαίρετος θα δεχθώ πως δεν υπάρχουν διαθέσιμα Arleigh Burke (αν και πολύ το σύντομα 2020 θα υπάρξουν εξελίξεις με τη Βραζιλία και τότε θα πέσουν οι μάσκες όλων εδώ) παρόλα αυτά ας υποθέσουμε πως δεν υπάρχουν διαθέσιμα Arleigh Burke ούτε τώρα ούτε στο άμεσο μέλλον.

    Γιατί η κυβέρνηση δεν έδειξε ενδιαφέρον για τα Ticonderoga που αποσύρονται (μιας και τα Arleigh Burke δεν είναι διαθέσιμα κατά πως λένε) και στα πλαίσια των ανταλλαγμάτων για Σούδα – βάσεις;

    Είναι τόσο αφελείς (για να μην πω τίποτα χειρότερο) να πιστεύουν πως με την αγορά δύο Belharra και με την παράδοση το 2024-25 θα καλύψουν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού;

    Και μέχρι το 2024-25 ποια θα είναι η ενδιάμεση λύση στο γηρασμένο στόλο του Πολεμικού Ναυτικού;

    Άσε που μόνο δύο φρεγάτες Belharra είναι σταγόνα στον ωκεανό και δεν καλύπτουν αριθμητικά σε καμία περίπτωση τις ανάγκες.

    Θα έπρεπε η κυβέρνηση και στα πλαίσια της νέας συμφωνίας να ζητήσει ανταλλάγματα μεταξύ των άλλων και Ticonderoga από τη στιγμή που δεν είναι διαθέσιμα (κατά πως λένε) Arleigh Burke.

    Αντί για αυτό βλέπουμε την παταγώδη αποτυχία της κυβέρνησης και σε αυτό το θέμα.

    1. Μακάρι να πάμε σε 2+2 πλοία (Belharra) που να είναι σε διαμόρφωση που μας ταιριάζει και σε λογική τιμή. Ωστόσο θεωρώ πως οι MEKO (Αυστραλίας) θα μας απασχολήσουν, αν δεν μας απασχολούν ήδη. Αρκεί να τρέξει γρήγορα το πρόγραμμά τους για νέες φρεγάτες.

  5. Αν εξαιρεσουμε το μεγεθος της φρεγατας η αν το παραθεσουμε πχ στις γαλλικες κορβετες των 3000τν κ παρομοιου αν οχι ομοιου φορτου η τιμη φαινεται ως φυσιολογικη εως ελαφρως εκπτωτικη, γεγονος επισης φυσιολογικο καθως οι αμερικανοι θελουν να πουλησουν.
    Το θεμα ειναι γιατι για ενα σκαφος τετοιας κατηγοριας οι αραβες πληρωνουν το εξωφρενικο κοστος των 1,3 δις ανα σκαφος κ οχι γιατι η mmsc κανει 500.

    1. Οι σαουδάραβες σε αντίθεση με μερικούς μερικούς παραγγέλνουν και όπλα για τα πλοία τους!

      750 πυραυλους!!

      https://nationalinterest.org/blog/buzz/why-saudi-arabia-buying-billion-dollar-ship-navy-doesnt-even-want-75461

      The four relatively small warships are costing Riyadh a stiff $6 billion, though the contract includes training services, spare parts and over 750 missiles. In fact, the initially proposed deal would have cost $11.25 billion and the vessels would have been even more heavily armed with sixteen Mark 41 cells, a 76-millimeter gun and torpedo tubes. But this price proved too much to swallow even for the Saudis

      Δες εδώ το πακέτο οπλων:
      https://www.dsca.mil/major-arms-sales/kingdom-saudi-arabia-multi-mission-surface-combatant-mmsc-ships

      532 ESSM!!

      1. ακομα κ ο εξωφρενικος τετραπλος εξτρα φορτος δεν φτανει για να δικαιολογησει το υψος του πακετου
        ποσο κανει δλδ ενας essm?1εκ?2εκ?οσο ενας sm2 η ενας αστερ?
        κ παλι δεν φτανει,ακομα κ αν υπολογισουμε οτι οι αραβες χρεωθηκαν εξτρα κοστη αναπτυξης πιστοποιησης κ διαμορφωσης δεν θα φτασει ποτε το ποσο στο εξωφρενικο νουμερο που συμφωνησαν
        η μονη λογικη εξηγηση αλλα κ απλοικη η καφενειακη,ειναι οτι πολυ απλα οι αμερικανοι δεν χρεωνουν το ιδιο συστημα η οπλο το ιδιο σε διαφορετικους πελατες
        σιγουρα οτι οι αραβες θα πληρωσουν αυτο το ποσο εχει ευεγερτικες συνεπειες για τους μετεπειτα πελατες αλλα σιγουρα κιολας οι αμερικανοι πιανουν λιγο τον πισινο των αραβων,δεν εξηγειται αλλιως
        η μπελχαρα που ειναι σκαρι ιδιας κατηγοριας με την mmsc αλλα πασχει σε καποιες υποκατηγοριες κ υπερεχει σε αλλες αλλα κ ο εξοπλισμος της εστω στο βασικο πακετο των γαλλων μαζι με το κοστος ερευνας κ αναπτυξης τους ερχεται στα 750,απ οτι λενε,
        το νουμερο 6 δις για 4 σκαφη απλα δεν υπαρχει κ πασχει καθε λογικης
        βεβαια θα περιμενε κανεις απο τους αμερικανους που ειχαν καποιο αγχος να «σωσουν» το προτζεκτ να ηταν πιο χαλαροι απεναντι στους αραβες αλλα αυτοι τους εγδυσαν στην κυριολεξια

        1. Δεν είναι μονο οι πύραυλοι!
          1essm = 1.5 mil
          1 sm2= 2.5-3 mil
          1 harpoon 4mil!

          ʼAμα δεις την ανακοίνωση της dsca μέχρι και extra CMS/TRS παρήγγειλαν!

          Σίγουρα πλήρωσαν και το κόστος ανάπτυξης του MMSC από το LCS

          Belhares:
          750 πληρώνουν οι γάλλοι τα δικά τους ΧΩΡΊΣ όπλα
          Εάν μας κόψουνε το ΦΠΑ 20% και πάρουμε πλοίο όλο ίδιο με τα δικά τους θα μας έρθει γύρω στα 750 mil με τα όπλα

          Βάλε και FOS/ILS και έργα υποδομής και ξεπερνάμε το 1.5 bil για 2 πλοία

          Εάν τα 4 MMSC ήταν στα 2BIL τότε άξιζε να τα συζητάγαμε
          Αλλα στη διπλάσια τιμή είναι OFF

  6. Αχαχαχαχχ δλδ μιλαμε για ενα δις για το καθε αλουμινοχαρτο χωρις σοναρ χωρις sm2 χωρις το καταλληλο ρανταρ για sm2 κ με 8αρι vls. Κ μετα για μερικους η μπελαρα ειναι υποεξοπλισμενη κ πανακριβη… Νταξει καλα ηταν οσο κρατησε.

  7. Τα είχαμε πει και προ ημερών. ΔΕΝ κάνουν αυτά τα πλοία. Άντε να γινόταν μια συζήτηση λόγω κόστους και κατόπιν μετατροπών/βελτιώσεων. Μετά τις διευκρινήσεις, είναι να απορεί κάποιος για το ΘΡΑΣΟΣ να προταθούν αυτά τα πλοία για το ΠΝ, με δεδομένη και την απειλή που αντιμετωπίσουμε.
    Το μόνο που θα μπορούσαμε να δεχθούμε, θα ήταν ανταλλαγή αυτών με τις μη αναβαθμισμένες S και να πληρώσουμε μόνο τους ESSM. Και είμαι και large.

  8. «Προσεχώς σήμερα στις 14.30 θα έχουμε και Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο όπου θα συζητηθεί το θέμα των νέων πλοίων για πολλοστή φορά»

    Καλά από συζητήσεις και λόγια του αέρα άλλο τίποτα.

    Μόνο όταν αφορά διορισμούς ημετέρων συγγενών φίλων κουμπάρων κομματικών ακόμα και με φωτογραφικές τροπολογίες εκεί οι κυβερνήσεις λειτουργούν αστραπιαία.

    Τους έχω βαρεθεί όλους.

    Ίσως θα πρέπει να αρχίσω να ασχολούμαι με άλλα πράγματα και να πάψω να χαλάω την ψυχική μου ηρεμία με όλο αυτό το μπάχαλο.

    Η Ελλάδα δυστυχώς είναι τελειωμένη χώρα.

  9. Το τυρακι ειναι τα ναυπηγεια. Εαν δωσετε την προμηθεια σε μας αμεσως θα ερθει κ ο επενδυτης, μαλλον ο ιδιος με την Συρο. Μπελχαρες βγαζει λογικη να ειναι 2+2 σαν τις μεκο με τις πρωτες στην γαλλια και τις επομενες εδω που θα εχει λυθει και το θεμα των ναυπηγειων. Περαν του χρηματικου οι διαπραγματευσεις μπορει να αφορουν ενα συνολικο πακετο τορπιλες+μεκο ενω με το που κλεισουν οι φρεγατες εχει λογικη να κλεισει και το θεμα των νεων α/υ ελικοπτερων. Παντως η προσφορα των mmsc και τα μπερκ ακουγονται μαλλον σαν την προσφορα των kidd, προσπαθεια να εκτροχιαστουν τα πραγματα την τελευταια στιγμη. Ενδιαφερον εχει να δουμε εαν θα καταθεσουν επισημη προταση οι Γερμανοι με την μεκο Α200.

  10. Γράφω πρώτη φορά στον ιστότοπο παρολο που τον διαβάζω ανελλιπώς εδώ και πολυ καιρό…

    Η καλύτερη επιλογή θα αποδειχθούν τελικά οι γαλλικές φρεγάτες με βάση τον εξοπλισμό (οπλα/αισθητηρες) για το κόστος τους. Από κει και περα θέλουμε μια φρεγάτα γενικής χρήσης (αν δεν πάμε και για εκεί σε μια λιγότερο εξοπλισμένη άρα και φθηνότερη Belharra) για να τις πλαισιωσει.

    Οι ΜΕΚΟ200 φαίνονται επίσης πολυ ικανές και ίσως θα έπρεπε να δουμε και προς τα εκεί μια προσφορα για 4-6 πλοια γενικής χρήσης με σόναρ πλωρης/vds,ραντάρ smart S για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά,link 16, πυροβόλο 127χιλ, ένα Ram, ένα Phalanx, mk41 των 16 κελιών για 8 vlsasroc και 32 essmbl2 και 8 exocet block3… Πόσο αραγε να στοιχίζει μια τέτοια διαμόρφωση?

    1. Am τα αλλα τα τσουτσέκια των Αμερικανων???!!!!

      Κάτσε να σκάσει και η τιμούλα για τις φρεγατο- θαλαμηγούς (Belhares)και το κλείσαμε το μαγαζί

  11. Εντάξει έχει ξεφύγει το πράγμα.. Απο που να το πιάσεις.
    – Αν κοστιζουν κοντα στο 1 δις οι MMCS, που δεν μας κάνουν, και χωρις SM2 μάλιστα, για τις FTI τι θα ζητήσουν οι Γαλλοι ? 1,2δις την μια ? 2 δις ? την Κρήτη? Τις γυναίκες μας ξερωγω?
    – Για τον αλλο τον τετράστερο Στρατηγό μας, που κάθετε και γράφει κατεβατά που δηλώνουν την μεγαλειώδη του αγνοια, στον οποιου η Χωρα ειχε εμπιστευτει την αρχηγια των ΕΔ και την ασφάλεια της, τι να υποθέσω για την σοβαρότητα του?
    – για την δημοσιογραφία του χώρου και τα έγκριτα-αποκαλυπτικα άρθρα υπερ της εθνικης μας προμηθευτριας, τι να υποθέσω πάλι?
    – Τις Στρατηγικες συμφωνίες χωρις κανένα σοβαρό αντάλλαγμα, περαν του παρατεταμένου χεριου και του «δώστε οτι προαιρείστ娻 – δείγμα της ανασφάλειας και της απελπισίας μας- πως να τις χαρακτηρίσω?

    Πφφφφ.. Για να παω πάλι στο πρώτο, τελικά εκεί που έχουν φτάσει οι τιμές για σύγχρονα οπλικά συστήματα ακόμα και η Ελλάδα προ μνημονίου ή τελος πάντων μια Ελλαδα που θα χει βγει απο την κρίση, δεν μπορέί να ανταπεξέλθει.. Μία μοίρα Α/Φ κοστίχει πλεον περίπου 3 δις, οσο και 3 αξιοπρεπεί μεγάλα πλοία επιφανείας, όσο και 4-5 υποβρύχια max κλπ κλπ.. Οπότε ακόμα και απο τα 500 μύρια το μπάτζετ για νέα οπλικά συστήματα να παέι στο 1 ή 1,5 δις (σε ονειρικα οικονομικο σενάριο) δεν φτάνει για τις οροφές όπως τις ξέραμε.. Οπότε πάμε για τρελές μειώσεις ή για να σπάσουμε κα΄θε παγκόσμιο ρεκορ ρακοσυλέκτη όπλων.. Υπάρχει βέβαια και ένα τρίτο σενάριο.. Να κάνουμε όλο το μπάτζετ μας πυραύλους μεγάλου βεληνεκους και μόλις μαζέψουμε 2 τρεις χιλιάδες να πατήσουμε το κουμπί να γουστάρουμε :Ρ τουλαχιστον :))..

  12. Κι έτσι η FDI αρχίζει να φαίνεται όαση!

    Στα σοβαρά, οι MMSC δεν μας έκαναν εξαρχής, λόγω αλουμινένιας υπερκατασκευής, έλλειψης σόναρ, μικρού αποθέματος πυράυλων, προβληματικού προωστικού συστήματος κλπ Πόσο μάλλον αν κοστίζουν 1 δις η καθεμία! Σίγουρα καλύτερη λύση η αμερικανική για FFGX (με κόστος περί τα 800 εκ!) και εξακολουθώ να ελπίζω σε 2-3 ΑΒ/Tico ως ενδιάμεση λύση.

    Για τις FDI, σε διαμόρφωση με 4 ή καλύτερα 5 οκταπλούς SYLVER όπως παρουσιάστηκαν εσχάτως και εφόσον η τιμή είναι περίπου 850 εκ η μία, πρόκειται για εξαιρετική επιλογή. Η μία επιλογή δεν αναιρεί την άλλη, αφού χρειαζόμαστε 8-9 φρεγάτες μέχρι το 2030…

    1. E όχι και όαση οι Belharees!!

      Στο Letter of Intent που υπογράψαμε δηλώνουμε πως ενδιαφερόμαστε για πλοία ΊΔΙΑ με αυτά του γαλλικού ναυτικού για λόγους κόστους και χρόνου παράδοσης

      Ότι έχει το γαλλικό θα έχει και το ελληνικό!

      Ότι Δεν έχει το γαλλικό δεν θα έχει το ελληνικό!

      Το γαλλικό έχει 2 A50 VLS = 16 ASTER 15/30 προς το παρόν

      Για τον A70: δεν έχει εgκριθεί χρηματοδότηση από τους Γάλλους

      Οποτε PROBABLY ξεχάστε και αυτόν και τους SCALP MDCN

      Επίσης δεν υπάρχει χώρος πάνω από το υπόστεγο για CIWS

      Καταλαμβάνεται από coomunication equipment

      Επιπλέον τα πρώτα γαλλικά πλοία δεν θα έχουν ECM/decoys

      Τα παραπάνω δεν τα βγάζω από το αμερικανο -τσουτσεκιστικο-ανιψακο μυαλουδάκι μου!!

      https://www.meta-defense.fr/en/2019/10/30/the-fdi-of-the-navy-better-armed-thanks-to-Greece/

      Τα ίδια έγραφε από το καλοκαίρι το Naval News όταν είχε βγάλει το G-G agreement

      Οποτε μιλάμε πλοίο με 16 aster!!

      Είναι αυτό εξαιρετική επιλογή????????????

      Μέχρι τέλη ιανουαρίου θα χει κλείσει η συζήτηση αφού οι γάλλοι πρέπει να παγώσουν τη τελική διαμόρφωση των πλοίων

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *