Είναι γεγονός πως η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών στερείται μέχρι σήμερα ενός αξιόπιστου μέσου αμφίβιας εφόδου περιοριζόμενη σε αποβατικές ακάτους και λέμβους, πλωτά μέσα τα οποία αξιοποιεί για την εκπομπή δυνάμεων των πρώτων αποβατικών κυμάτων. Μολονότι, η αποστολή της έγκειται στην ενίσχυση νήσου στη Περιοχή Ευθύνης της ΑΣΔΕΝ εντούτοις δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο το προσωπικό της 32 ΤΑΞ ΠΖΝ να επιχειρήσει σε εχθρική ακτή είτε αυτή είναι φυλασσόμενη είτε οχυρωμένη. Η τελευταία κατηγορία είναι η πλέον απαιτητική αποβατική ενέργεια.

Όπως έχει καταδειχθεί από τις αποβατικές ασκήσεις «ΑΙΓΙΑΛΟΣ» η 32 ΤΑΞ ΠΖΝ ασκείται επιχειρώντας ενίσχυση νήσου που έχει δεχθεί εχθρική αεροκίνητη και αποβατική ενέργεια και έχει καταφέρει να διασπάσει τις φίλιες δυνάμεις εγκαθιστώντας ισχυρό προγεφύρωμα. Υπό αυτές τις συνθήκες η απόκτηση αμφίβιων σκαφών εφόδου ή αμφίβιων ΤΟΜΠ/ ΤΟΜΑ εδώ και χρόνια αποτελούσε δεύτερη ανάγκη και προτεραιότητα. Οι τελευταίες εξελίξεις αφορούν το οικονομικό σκέλος της απόκτησης των αμφίβιων AAV-7Α1. Οι αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος περιλαμβάνουν τα ακόλουθα νούμερα που καθιστούν το πρόγραμμα μια ιδιαίτερα δύσκολη εξίσωση από πλευράς κόστους.

Η αρχική σκέψη ήταν να αποκτηθούν αμφίβια οχήματα που θα εξυπηρετούν το σύνολο των αναγκών της ταξιαρχίας και συγκεκριμένα 70 με 75 κομμάτια. Το κόστος έφτανε τα 600 εκατομμύρια δολάρια. Το σενάριο αυτό απορρίφθηκε για να φτάσουμε στο δεύτερο πλάνο που σχετίζονταν με την απόκτηση αμφίβιων AAV-7Α1 που θα καλύπτουν τις ανάγκες ενός τάγματος πεζοναυτών. Και αυτή η λύση απορρίφθηκε λόγω κόστους και πλέον το τρίτο και επικρατέστερο πλάνο που και αυτό είναι ακριβό είναι η απόκτηση 9-10 αμφίβιων AAV-7Α1 που θα καλύπτουν τις ανάγκες για ένα λόχο πεζοναυτών. Το κόστος για το τελευταίο πλάνο ανέρχεται στα 70 εκατομμύρια δολάρια με πλήρη ανακατασκευή των οχημάτων, ανταλλακτικά, βιβλιογραφία, εγκατάσταση επικοινωνιακού υλικού κτλ. Αυτό είναι και το επικρατέστερο σενάριο για την υλοποίηση αν και πάλι απόρροια της οικονομικής δυσχέρειας το κόστος θεωρείται υψηλό δεδομένων των συνθηκών και των υπολοίπων αναγκών. Τα οχήματα δίνονται στην κατάσταση «as is where is» οπότε απαιτούν εκτεταμένο επίπεδο επισκευών και συντήρησης.

Τα αμερικανικά AAV-7Α1 σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα επιχειρούν από τα αρματαγωγά κλάσης «ΙΑΣΩΝ» της Διοίκησης Αμφίβιων Δυνάμεων του Αρχηγείου Στόλου ΠΝ χρησιμοποιώντας τον καταπέλτη των αρματαγωγών στη πλώρη. Συγκεκριμένα είχαν λάβει χώρα δοκιμές πριν αρκετά χρόνια. Σε κάθε περίπτωση η απόκτηση αυτών των μέσων συμβάλει στη προστασία των μεταφερόμενων πεζοναυτών τόσο από το εχθρικό πυρ όσο και από τα στοιχεία της φύσης ενώ τους παρέχεται η δυνατότητα να επιχειρούν ως μηχανοκίνητα τμήματα και μετά την έξοδο τους στην ακτή.

Ένα άλλο σενάριο το οποίο θα μπορούσε να εξεταστεί είναι η προμήθεια σκαφών αμφίβιας εφόδου που θα εφορμούν από τα αρματαγωγά και θα αποβιβάζουν τους πεζοναύτες στην ακτή με τη χρήση ράμπας. Αναλυτικά έχουμε τοποθετηθεί στα παρακάτω άρθρα:

Πεζοναύτες: Προοπτική απόκτησης μεταχειρισμένων AAV-7Α1 και η αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού