Είναι γεγονός πως η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών στερείται μέχρι σήμερα ενός αξιόπιστου μέσου αμφίβιας εφόδου περιοριζόμενη σε αποβατικές ακάτους και λέμβους, πλωτά μέσα τα οποία αξιοποιεί για την εκπομπή δυνάμεων των πρώτων αποβατικών κυμάτων. Μολονότι, η αποστολή της έγκειται στην ενίσχυση νήσου στη Περιοχή Ευθύνης της ΑΣΔΕΝ εντούτοις δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο το προσωπικό της 32 ΤΑΞ ΠΖΝ να επιχειρήσει σε εχθρική ακτή είτε αυτή είναι φυλασσόμενη είτε οχυρωμένη. Η τελευταία κατηγορία είναι η πλέον απαιτητική αποβατική ενέργεια.

Όπως έχει καταδειχθεί από τις αποβατικές ασκήσεις «ΑΙΓΙΑΛΟΣ» η 32 ΤΑΞ ΠΖΝ ασκείται επιχειρώντας ενίσχυση νήσου που έχει δεχθεί εχθρική αεροκίνητη και αποβατική ενέργεια και έχει καταφέρει να διασπάσει τις φίλιες δυνάμεις εγκαθιστώντας ισχυρό προγεφύρωμα. Υπό αυτές τις συνθήκες η απόκτηση αμφίβιων σκαφών εφόδου ή αμφίβιων ΤΟΜΠ/ ΤΟΜΑ εδώ και χρόνια αποτελούσε δεύτερη ανάγκη και προτεραιότητα. Οι τελευταίες εξελίξεις αφορούν το οικονομικό σκέλος της απόκτησης των αμφίβιων AAV-7Α1. Οι αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος περιλαμβάνουν τα ακόλουθα νούμερα που καθιστούν το πρόγραμμα μια ιδιαίτερα δύσκολη εξίσωση από πλευράς κόστους.

Η αρχική σκέψη ήταν να αποκτηθούν αμφίβια οχήματα που θα εξυπηρετούν το σύνολο των αναγκών της ταξιαρχίας και συγκεκριμένα 70 με 75 κομμάτια. Το κόστος έφτανε τα 600 εκατομμύρια δολάρια. Το σενάριο αυτό απορρίφθηκε για να φτάσουμε στο δεύτερο πλάνο που σχετίζονταν με την απόκτηση αμφίβιων AAV-7Α1 που θα καλύπτουν τις ανάγκες ενός τάγματος πεζοναυτών. Και αυτή η λύση απορρίφθηκε λόγω κόστους και πλέον το τρίτο και επικρατέστερο πλάνο που και αυτό είναι ακριβό είναι η απόκτηση 9-10 αμφίβιων AAV-7Α1 που θα καλύπτουν τις ανάγκες για ένα λόχο πεζοναυτών. Το κόστος για το τελευταίο πλάνο ανέρχεται στα 70 εκατομμύρια δολάρια με πλήρη ανακατασκευή των οχημάτων, ανταλλακτικά, βιβλιογραφία, εγκατάσταση επικοινωνιακού υλικού κτλ. Αυτό είναι και το επικρατέστερο σενάριο για την υλοποίηση αν και πάλι απόρροια της οικονομικής δυσχέρειας το κόστος θεωρείται υψηλό δεδομένων των συνθηκών και των υπολοίπων αναγκών. Τα οχήματα δίνονται στην κατάσταση «as is where is» οπότε απαιτούν εκτεταμένο επίπεδο επισκευών και συντήρησης.

Τα αμερικανικά AAV-7Α1 σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα επιχειρούν από τα αρματαγωγά κλάσης «ΙΑΣΩΝ» της Διοίκησης Αμφίβιων Δυνάμεων του Αρχηγείου Στόλου ΠΝ χρησιμοποιώντας τον καταπέλτη των αρματαγωγών στη πλώρη. Συγκεκριμένα είχαν λάβει χώρα δοκιμές πριν αρκετά χρόνια. Σε κάθε περίπτωση η απόκτηση αυτών των μέσων συμβάλει στη προστασία των μεταφερόμενων πεζοναυτών τόσο από το εχθρικό πυρ όσο και από τα στοιχεία της φύσης ενώ τους παρέχεται η δυνατότητα να επιχειρούν ως μηχανοκίνητα τμήματα και μετά την έξοδο τους στην ακτή.

Ένα άλλο σενάριο το οποίο θα μπορούσε να εξεταστεί είναι η προμήθεια σκαφών αμφίβιας εφόδου που θα εφορμούν από τα αρματαγωγά και θα αποβιβάζουν τους πεζοναύτες στην ακτή με τη χρήση ράμπας. Αναλυτικά έχουμε τοποθετηθεί στα παρακάτω άρθρα:

Πεζοναύτες: Προοπτική απόκτησης μεταχειρισμένων AAV-7Α1 και η αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού

Comments

  1. Το κόστος των ΑΑV7 σε κάθε περίπτωση είναι απαγορευτικό για τα οικονομικά μας.
    Από την άλλη μεριά πρέπει να γίνει ολικός εκσυγχρονισμός των μέσων της 32 ταξ.πζν οπότε οι μόνες λύσεις που μας απομένουν είναι η ιταλική έκδοση αμφιβόλου οχήματος με βάση το Μ113 το κιτ της οποίας αν δεν απατομαι στοιχιζει μισο εκ. Δολάρια για κάθε όχημα και η προμήθεια σύγχρονων σκαφών αμφιβιας εφόδου.η λύση αυτή είναι και μέσα στα οικονομικά μας δεδομένα αλλά και άμεσα υλοποιήσιμη.

  2. Καλά δεν μας έλεγαν ότι θα έρθουν δωρεάν μέχρι χθες από τα αμερικανικά αποθέματα; Δωρεάν βέβαια δεν ειναι οι υποδομές και εκπαίδευση.
    Αντε και έρχονται τα AAV-7Α1 από που θα επιχειρούν; Από τα «Σαμος» δεν ξέρουμε αν θα αντέχει ο καταπέλτης τέτοια καταπόνηση.
    Πρέπει να κινηθούμε προς τα Ιταλικά San Giorgio ή εναλλακτικά να ακολουθήσουμε ένα δόγμα όπως το Σουηδικό με αγέλες ταχύπλοων…

    1. Μεγαλυτερη πιθανοτητα εχουν να φτασουν καποια απο AAV-7A1 στον στοχο τους αυτονομα, παρα να φτάσουν καβάλα στα ΣΑΜΟΣ. (μπιχτη για την επιβιωσημοτητα τους ηταν)

  3. Καλημέρα
    Γενικά το δόγμα με τα αμφίβια οχήματα είναι λίγο «βαρύ» και δύσχρηστο..
    Σε πρόσφατη άσκηση οι Αμερικανοί πεζοναύτες τα άφησαν στην ακτή ,και συνέχισαν με Lav 25.
    Γιατί δεν σκεφτόμαστε ένα συνδιασμό τακτικών και εξοπλισμου όπως:
    1)Βαρύτερο πυροβολικό στα αρματαγωγά(ρουκετοβολα)με πρόχειρη λύση ακόμα και βολή Rm 70 από το κατάστρωμα!
    2)Σίγουρα κάτι σε CB 90
    3)Πιο μικρά αεροστρωμνα από το Zubr
    4)Εξοπλισμός με κάτι πιο θωρακισμένο και εξοπλισμενο από M 113.

  4. Τελικά πόσο αποτιμάται το κόστος της ζωής του Έλληνα Πεζοναυτη η και του Έλληνα φανταρου! Ποιο θα είναι το κόστος εξολόθρευσης ενός επιλεκτου σώματος, μη αντικαταστασιμου σε μια συραξη; Οι ελάχιστες ετοιμοπολεμες μονάδες μας θα έπρεπε να έχουν ότι τελειότερο κυκλοφορεί από άποψη εξοπλισμού. Το κόστος είναι πολύ μικρό.

  5. Τελικά πόσο αποτιμάται το κόστος της ζωής του Έλληνα Πεζοναυτη η και του Έλληνα φανταρου! Ποιο θα είναι το κόστος εξολόθρευσης ενός επιλεκτου σώματος, μη αντικαταστασιμου σε μια συραξη; Οι ελάχιστες ετοιμοπολεμες μονάδες μας θα έπρεπε να έχουν ότι τελειότερο κυκλοφορεί από άποψη εξοπλισμού. Το κόστος είναι πολύ μικρό.

    1. Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Για μας που δεν περισσεύει κανείς – για την μικρή χώρα μας-για μας που θέλουμε νικητές κι όχι άλλους ήρωες!

  6. Συγγνώμη, αλλά με κάτι τέτοια ΕΞΟΡΓΙΖΟΜΑΙ. Ας μην επιχειρήσουμε τίποτα ΠΟΤΕ γιατί κοστίζει.
    Ας χάσουμε και κανά νησί για 70 εκ. Όσο δηλαδή κοστίζει ένα μικρό ξενοδοχείο σε ένα νησί. Οκ.
    Το τι είναι ακριβό και τι φθηνό, το ορίζει η αξία αυτού που θα χάσεις, όχι η αξία για να το προστατεύσεις.

    1. καποιοι που ξερω το μικρο πολυτελες ξενοδοχειο τους στην μυκονο τους κοστισε 15 εκατ. ευρω. οποτε εισαι βαθια νυχτωμενος οταν γρσφεις τετοιο ποσο για μικρο ξενοδοχειο σε νησι. παμε παρακατω. τα 70 εκατ. για οχημστα 40 και βαλε χρονων ειναι μεγαλη σπαταλη. κατι σαν και εσενα χρεοκοπησαν την χωρα. και στην τελικη. με 20 ή 30 aav 7 δεν σωζουμε κανενα νησι. και οτι καταφέρουν οι τουρκοι στο αιγαιο θα το καταφερουν χωρις να μας ριψουν καν μια ντουφεκια. βλεπε και ιμια το 1996.

      1. Φάσκεις και αντιφάσκεις. Οι Τούρκοι, κάνουν ότι κάνουν χωρίς ντουφεκιά, ΑΚΡΙΒΩΣ γιατί ΔΕΝ ΤΣΙΓΚΟΥΝΕΥΟΝΤΑΙ τα απαραίτητα για τις Ε.Δ.
        Αν αμφισβητείς τώρα την αναγκαιότητα αυτών των σκαφών, σε αφήνω στην κρίση των φίλων εδώ που κάνουμε κουβέντα και του άρθρου.
        Δεν θα καθίσω τώρα να σου αναλύσω στρατηγικά τι σημαίνουν αυτές οι δυνατότητες.
        Εσύ κάτσε να κοιτάς να ανεβαίνει το κόστος του δημοσίου 2 δις τελευταία και να μένουν αδιάθετα πάνω απο 300 εκ από τα περσινά εξοπλιστικά και τραγούδα ότι δεν υπάρχουν λεφτά για τις Ε.Δ. (για τα απαραίτητα μιλάμε).
        Και η χώρα δεν πτώχευσε από τα εξοπλιστικά, γιατί αυτά είναι ανύπαρκτα ήδη από το 2003-4, για να μην πω και πιο πριν (από το 2000).

        1. χαζοφερνεις και δειχνεις την αγνοια σου. οι τουρκοι θα κοιταξουν να μας παρουν οτι θελουν χωρις να μας ριξουν ντουφεκια. τα αλλα περι κοστους δημοσιου κτλ ειναι χαζομαρες γιατι και 500 δις πλεονασμα να ειχαμε οι πολιτικοι θα τα εδιναν για κοινωνικες παροχες και οχι για φρεγατες μαχητικα αεροπκανα κτλ οπλα.

          1. Αν δεν έχεις το στοιχειώδες μυαλό για να καταλάβεις το ΓΙΑΤΙ οι τούρκοι θα πάρουν ότι θέλουν χωρίς ντουφεκιά, έχεις άλλο πρόβλημα και να το κοιτάξεις. Το ότι έχεις στοιχειώδη άγνοια για τα οικονομικά, να το κοιτάξεις και αυτό. Εγώ σου μιλάω με στοιχεία και εσύ μου λες αερολογίες. Εκτίθεσαι συνέχεια στα σάιτ, κάνεις άλματα λογικής και υποθέσεις από το μυαλό σου, θεωρώντας δεδομένα πράγματα ως ανύπαρκτα και το αντίστροφο. Τόσοι και τόσοι στα έχουν γράψει αλλού κατά καιρούς και δεν εννοείς. Σηκώνει η επιστήμη τα χέρια ψηλά.
            Εγώ σου μιλάω με στοιχεία και εσύ λες αερολογίες.
            Άλλωστε το ύφος που γράφεις και οι χαρακτηρισμοί, όχι μόνο για μένα, δείχνουν και το επίπεδό σου και την αντίληψή σου.
            Κατά τη γνώμη μου, το σαιτ, δεν πρέπει να περνά post με χαρακτηρισμούς.

        2. Γιατί τέτοια εριστικοτητα, απαξίωση του άλλου! Αναρμοστη συμπεριφορά ενήλικου σε ένα forum στο κάτω κατω. Όποιος δεν συμφωνεί μαζί σου τον χαρακτηριζεις προσωπικά και τον βρίζεις; Μάλιστα κατάλαβα, κάποιον μου θυμιζεις, ελπίζω να κάνω λάθος! Τώρα επί της ουσίας έχει δικηο ο gdmast κι ο ποιος είσαι ρε. Όλα έχουν το κόστος τους. Το ότι δεν αναπτύχθηκε σωστά η Ελληνική αμυντική βιομηχανία, δεν προσαρμοστηκαμε στις δικές μας ανάγκες – μέσα, τακτικές, φθηνές λυσεις έξυπνες – με προτεραιότητα αυστηρή κι αξιοποίηση πλήρως υπαρκτων επενδυσεων, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα παρατησουμε και να αποδεχτούμε την Φινλανδοποιηση της πατρίδος μας.

  7. M113Arisgator για να τελειώνουμε με τις αυταπάτες, φθηνό, υπάρχει σε αφθονία, και δεν χρειάζεται να αλλάξεις κάτι στα Σάμος

    1. αλλος απο εδω……..
      να παρουμε τα μ 113 του προ χριστου…. και με μια προσθηκη συλλογης να τα κανουμε αμφιβια….

  8. Θα συμφωνήσω απόλυτα με το σχόλιο του @tallyhorg όπως και του @Katman σχετικά με το «Arisgator»…δέν ξέρω αν είναι τόσο καλό ,όσο το AAV-7/A1 για τις δικές μας ανάγκες είναι ότι πρέπει,την δουλειά του θα την κάνει…αυτό η μπόλικα σκάφη τύπου CB – 90 με θωράκιση,ευελιξία και μεγάλη ισχύ πυρός…αυτά επιβιώνουν στο Ελληνο -Τουρκικό πεδίο της μάχης ,οπου όλα θα κριθούν σε λεπτά της ώρας η ακόμα και σε δευτερόλεπτα…

  9. Όπως είχα γράψει κάποιοι εντός στρατεύματος ονειροβατούνε:

    Ειλικρινά πιστεύουν πως μπορεί να περάσει κονβόι με τα JASON για να κάνει αποβίβαση 2ου παγκοσμιου πολεμου ?
    Θα χάσουμε τη μιση αεροπορία και το μισό ναυτικό να περάσουν 12 LEO 1 και 12 M109
    Τα ίδια και μετά τα AAV

    Επιπλέον ώσπου να κινητοποιηθούν οι πεζοναύτες να φορτωθούν στα αρματαγωγά θα έχει ήδη τελειώσει η οποιαδήποτε κίνηση !!

    Πρέπει να περάσουμε σε άλλο dogma όπως οι Σουηδοί με τα ένοπλα CB90!

    Δεν μπορώ να βλέπω μεταφορές δυνάμεων με μαύρες φουσκωτές σαμπρέλες !

    1. RIB πάντα θα υπάρχουν, η γάστρα πάντα όμως είναι πλαστικό συνθετικό, έχουν εξαιρετική συμπεριφορά στον κυματισμό, το πρόβλημα ειναι ότι δεν γίνεται επιλογή κλειστού RIB υψηλού επιπέδου.

      CB90 μάλλον θα έχουν πρόβλημα με το κυματισμό στο Αιγαίο… το νέο φιλανδικό watercat m22 είναι μάλλον ότι πρέπει για εμάς αν εμπλουτιστεί λίγο ακόμα ο οπλισμός του.

      1. CB90 έχει το λιμενικό εδώ και κάποια χρονια
        Από ότι έχω διαβάσει είναι ευχαριστημένοι από το performance
        Σίγουρα θέλουμε κάτι σε αυτή τη κατηγορια βαριά οπλισμένο
        Σε τι κατάσταση θα είναι τα αγήματα όταν βγαίνουν από αυτά και σε τι από τις φουσκωτές σαμπρέλες

        1. Και που υπάρχει στο Λιμενικό τι λέει ακριβώς;
          Τα RIB πάντα θα υπάρχουν, και σε σχέση με τα CV-90 έχουν πολύ καλύτερη πλεύση… στο τι θα πάθουν τα πληρώματα, προφανώς θα ειναι σε καλύτερη κατάσταση και τα ταξιδέψουν με μεγαλύτερη ασφάλεια. πχ:
          α) https://defencereview.gr/exi-ellinikes-etaireies-me-epikentro-ti-barracuda-paroysiazoyn-to-neo-elliniko-skafos-eidikon-epicheiriseon/
          β) https://www.armyrecognition.com/partner_2017_news_online_show_daily_coverage/stealth_vessel_m-rib_17.5_airtech_systems_serbia_partner_2017_12806173.html
          Από εκεί και πέρα χρειάζονται και καλύτερα εξοπλισμένα σκάφη κατά την αποψη μου το watercat m22 είναι ότι καλύτερο έχει εμφανιστεί

          1. Διάβασε τι γράφω:
            Το Λιμενικό είναι very happy από τα cb90 από άποψη επιδόσεων στις ελληνικές θάλασσες

            Έχεις μπει σε φουσκωτό με θάλασσα με > 4 b?

            Φράπες γίνεσαι και κατέβα μετά να πολεμήσεις!

            Τα κατηγοριας cb90 έχουν σαφώς πολύ καλύτερα riding qualities από τις φουσκωτές σαμπρέλες

            Για κάποιους ρόλους καλές και φθηνές είναι οι σαmπρελες αλλα όχι για όλους τους ρόλους!

            Αντί να επενδύσουν σε μερικές δεκάδες πάνοπλα τύπου cb90 πάνε να πάρουν …10AAV προς 70 mil !!

            Αλλα είπαμε εκεί που σταματάει η λογική ξεκινάει ο ελληνικός στρατός

  10. με το cb 90 θα βγει κανεις στην ακτη. μετα θα παει με τα ποδια και θα του ερχονται πυρα στο δοξα πατρυ….
    χρειαζονται αμφιβια ερπυστριοφορα τομα κτλ οχηματα αλλα οσοι πηραν προσφατα μεταχειρισμενα aav 7 τα πληρωσαν για καινουργια. κατι που εοναι 40 χρονων δεν λεει να το πληρωσεις για καινουργιο….
    και ας του εχουν βαλει επανω οι αμερικανοι πυροβολα λεηζερ και ας εχει θορακιση που να αντεχει εκρηξη ατομικης βομβας…

    1. Νομίζω πως το σενάριο που είναι πιο πιθανό είναι το επεισόδιο σε βραχονησίδα η μικρό νησάκι αλλα Ιμια
      Εκεί πρέπει να έχεις σκάφη τύπου cb90 με βαρύ εξοπλισμό για άμεση μεταφορά ενισχύσεων η και κρούση
      Σενάρια με μεταφορά από μέρους μας ενισχύσεων με αρματαγωγά σε κονβόι B παγκοσμιου πολεμου
      ενώ έχει αρχίσει ήδη το πιστολίδι είναι επιεικώς εκτος πραγματικότητας
      Επιπλέον ο χρόνος που απαιτείται για την μεταφορά πεζοναυτών και υλικού σε αρματαγωγά όπως είναι σήμερα η κατάσταση είναι τέτοιος που καθιστά την επιχείρηση ξεπερασμένη πριν καν αρχίσει
      Πρέπει να μιλάμε για μεταφορά ενισχύσεων σε ώρες όχι σε μέρες
      Πόσες ve κάνει ένα JASON με 12? κόμβους φορτωμένο να φτάσει Μεγιστη από Βόλο ?
      > 1 day!!!

    2. Με σκάφη τύπου CV 90 μπορείς να κάνεις αποβαση σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό ακτών και σε όλα τα νησιά και νησακια, πράγμα που δεν μπορεί να κάνει ένα AAV… τώρα αν μιλάμε για απόβαση Μ.Ασία πάει μακριά η βαλίτζα.

      1. δεν υπαρχουν σκαφη cv 90.
        δεν θα κανουμε καμμια αποβαση σε τουρκικο εδαφος. τα αρματαγωγα και τα ζουμπρ ειναι για την μεταφορα δυναμεων σε δικα μας εδαφη.

        1. Δεν είναι στα σχέδια να γίνει απόβαση σε τουρκικό έδαφος για αντιπερισπασμό και διαπραγματευτικό χαρτί σε εκεχειρία? Καλά κρασιά. Πήγαινε να ξαναδιαβάσεις και ξαναέλα.
          Και δε μιλάμε για τίποτα μυστικά, 1000 φορές έχει γράψει γι’ αυτά τα πράγματα ο ειδικός τύπος. Και μάλιστα έχουν αναφερθεί και ενδεικτικά κάποια σημεία (προφανώς παραπλανητικά).
          Τι τραβάμε ωρέεεεεεε.

          1. Γιατι χανεις την ωρα σου?
            Μια λυση που θα επρεπε να εξεταστει ενδελεχως ειναι αυτη του Κινεζικου ΖΒD/ZTD-05..
            Καινουργια οχηματα με αξιολογες επιδοσεις με μικρη τιμη αποκτησης ,παραδοτεα σε ελαχιστο χρονικο διαστημα και στους αριθμους που απαιτουνται χωρις επιχειρησιακους συμβιβασμους ..
            Εαν διερευνηθουν ενδεχομενα προβληματα υποστηριξης και συνυπολογιζοντας οτι τα οχηματα αυτα δεν ειναι τετοιας αξιας ωστε να προκαλεσουν αντιδρασεις με την αγορα τους διαφαινεται μια εξαιρετικη περιπτωση στον οριζοντα ..
            Εναλλακτικες δεν εχουμε πλεον.

      2. Τα CV90 είναι ερπυστριοφόρα ΤΟΜΑ και όχι σκάφη. Μάλλον αναφέρεσαι στα CB-90H. Όμως αυτά τα σκάφη δεν κάνουν ότι και το AAV. Τα CB-90H μπορούν να αντικαταστήσουν τα Magna960 των ΕΤΕΘ, να υποκαταστήσουν τα ΑΒΑΚ του ΠΝ. Δεν μπορείς να τα συγκρίνεις με τα AAV και να λες ή το ένα ή το άλλο.

        1. CB εννοούσα εκ παραδρομής γράφτηκε το CV… εγώ μίλησα για αλλαγή δόγματος δεν τα συγκρίνω ένα προς ένα. Αλλά και με δόγμα που επικρατεί σήμερα το πρώτο κύμα κάπως πρέπει να φτάσει ώστε να δημιουργήσει ένα προγεφύρωμα και τα Magna960 θέλουν ούτως ή άλλως αντικατάσταση ένα stealth RIB και δεύτερο κύμα αντί για ABAK κάτι σε watercat ή CB ή κάτι σχετικό.

          Πλεονέκτημα ότι η αποβίβαση μπορεί να γίνει με πολύ ποσοστό ακτών και αλλά εκατοντάδες μικρά νησιά, πολύ γρηγορότερα, πιο αθόρυβα και δυσκολότερα εντοπίσιμα, σε σχέση με τα παραδοσιακά αρματαγωγά και τα AAV

  11. Δεν μπορείς να έχεις δόγμα αποστολής Πεζοναυτών και να μην έχεις κάτι σαν το AAV-7A1 για προστασία και διατήρηση του ηθικού των Πεζοναυτών που θα συμμετάσχουν.
    Για βραχονησίδες και μικρά ακατοίκητα νησάκια ή λύση είναι μια.
    Αεροπορική υπεροχή και αποστολή Α7.
    Γι’αυτό το λόγο θα έπρεπε να έχουμε κρατήσει μια ενισχυμένη μοίρα 25 Α7 με τα υπόλοιπα να γίνονται πηγή ανταλλακτικών.
    25 Α7 ακυρώνουν την οποία πρόσκαιρη κατάληψη βραχονησίδας και παράλληλα ισοπεδώνουν τεθωρακισμενους σχηματισμούς σχηματισμούς στον Έβρο καθώς οι Τούρκοι μηχανοκινητοι σχηματισμοί στερούνται ισχυρής α/α ομπρέλας.

    1. Έχεις δίκιο μεν, αλλά επί της ουσίας ακόμα και τα αρματαγωγά του ΠΝ αμφίβολο αν μπορούν να επιχειρούν απρόσκοπτα, πέρα της δυσκολίας να επιτευχθεί ρεαλιστική αποβίβαση από τα Σάμος σε εμπόλεμη κατάσταση.

      1. Θεωρώ ότι σε περίοδο επιχειρήσεων πλοία μεγαλύτερου μεγέθους μιας πυραυλακατου έχουν πολύ λίγες πιθανότητες επιβίωσης,ειδικά ακροβατικά χωρίς α/α κάλυψη.
        Ακροβατικά τόσο κοντά στις τουρκικές ακτές(Χίος, Σάμος κτλ) είναι αποστολή αυτοκτονίας.

  12. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες μίλαγαν για επιχειρησιακά οχήματα που θα αποσύρονταν από το USMC με την παραλαβή των πρώτων ACV 1.1. Άλλαξε κάτι; Γιατί το κόστος που αναφέρετε αναλογεί στον εκσυγχρονισμό AAV-7A1 στο επίπεδο AAV-7A1 RAM/RS. Μήπως αυτές οι πληροφορίες αφορούν τα 50-55 παραπάνω οχήματα που λέτε ότι επιδιώκει να αποκτήσει ο ΕΣ;

    https://doureios.com/to-2020-i-paralavi-oximaton-aaava1-gia-tous-ellines-pezonaftes/

  13. Τι το συζηταμε ρε παιδια. Η ερωτηση του 1 εκατομυριου επρεπε να ηταν: Τα υποστηριζει η ΕΤΑΙΡΕΙΑ εθνικος προμηθευτης; Αν ναι,τα αγοραζουμε – αν οχι, ειναι ακριβα. Τελος

  14. Αν δεν κάνω λάθος δεν έχει ήδη συμφωνηθει η παράδοση 20 AAV-7A1 ως αντάλλαγμα για την υπογραφή ανανέωσης της σύμβασης για την βαση της σούπας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *