Παραδόθηκε και επίσημα στο ΠΝ και στη Διοίκηση Ταχέων Σκαφών η έκτη πυραυλάκατος «ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» κλάσσης ΡΟΥΣΣΕΝ τύπου Super Vita που φέρει το όνομα ενός εκ των τριών ηρώων της νύχτας των Ιμίων.

Ο ΥΕΘΑ ανέφερε στην ομιλία του πως σύντομα αναμένεται να προχωρήσει η απόκτηση νέων τορπιλών, δεν ανέφερε κάτι συγκεκριμένο για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ ενώ δεν είπε λέξη για το ξαφνικό πάγωμα του προγράμματος των Belharra παρά μόνον ότι αναζητούνται λύσεις για την ενίσχυση του Στόλου με νέα πλοία.

Πάντως οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως στη Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΓΕΝ υπάρχει έντονη κινητικότητα από Ισπανούς, Ιταλούς και Άγγλους που προωθούν τα δικά τους σχέδια για το ΠΝ.

Comments

    1. Πράγματι θα καταρριφθούν αρκετοί μύθοι.
      Πάντως αυτό το περάστε να δούμε την πραμάτια σας δεν μου αρκεί και δείχνει συνεχόμενη τσαπατσουλιά.
      Το λογικότερο θα ήταν ανοιχτός διαγωνισμός για 4+4 ή 4+2 φρεγάτες με ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό και με απαράβατους όρους την ευνοική χρηματοδότηση σε βάθος χρόνου και ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών.
      Και εκεί θα καταρριφθούν αρκετοί μύθοι γιατί πολύ παραπληροφόρηση υπάρχει στην Ελλάδα.
      Θα ήμουν περίεργος να δω και μια προσφορά των Δανών για την Iver Huitfeldt.

      Και από Γαλλία μια μοίρα Rafale συν άλλη μια στο άμεσο μέλλον.

      1. Και να γίνει τελικά ανοιχτός διαγωνισμός, εγώ δεν νομίζω ότι θα είναι επιτυχημένος, όσο υπάρχει ο περίφημος νόμος περί προμηθειών του Βενιζέλου.

        Και καλύτερα να μην γίνει, πριν αλλάξει ο νόμος, γιατί μετά από 2-3 χρόνια θα καταλήξουμε πάλι στο 0. Και θα έχει χαθεί για ακόμα μία φορά πολύτιμος χρόνος.
        Το βλέπουμε συνέχεια το ίδιο έργο.

      2. Το κακό είναι ότι παμε τουλάχιστον 2 χρόνια πισω! Αντε πάλι διαπραγματεύσεις, τροποποιήσεις κτλ. Εκτός κι αν είναι προσχεδιασμενο ώστε να απαξιωθουν τόσο πολύ τα υφιστάμενα πλοια που θα πουμε ναι και σε ψαροτρατες…

      3. Νομίζω δεν δείχνει τσαπατσουλιά αλλά από την άλλη μου δείχνει έντονα κάποιον που λέει είναι να κάνουμε σημαντική προμήθεια, περάστε να γνωριστούμε από κοντά…

        Και άσχετα με το αν οι προθέσεις είναι καλές οι κακές, δεν μοιάζει ωραίο

        1. Θεωρώ πως είναι τσαπατσουλιά για τους εξής λόγους:

          Στην περίπτωση της απευθείας διαπραγμάτευσης υποτίθεται με του Γάλλους για δύο Belharra επικαλέστηκαν την στρατηγική σχέση μας με τους Γάλλους.
          Από τη στιγμή που οι Γάλλοι έφυγαν από τη μέση ποιος ο λόγος να μιλάμε για να μιλάμε με τους υπόλοιπους και να μην πάμε απευθείας σε ανοιχτό διαγωνισμό;

  1. «Πάντως οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως στη Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΓΕΝ υπάρχει έντονη κινητικότητα από Ισπανούς, Ιταλούς και Άγγλους που προωθούν τα δικά τους σχέδια για το ΠΝ»

    Θα ξαναρχίσει το επικοινωνιακό παιχνίδι και ξανά μάνα από την αρχή με υποθετικά σενάρια για την F100-F110 την Ιταλική FREMM και την Type26 και όλοι εμείς θα ξανά αρχίσουμε να «μαλώνουμε» μεταξύ μας για τα επόμενα 2-3 χρόνια για το αν θα είναι η τελική επιλογή μανταρίνια πορτοκάλια ή δαμάσκηνα και στο τέλος θα ξανά μάνα θα ακυρωθεί και ο χρόνος να περνάει.

    Υποθετικά θα είχε ενδιαφέρον η Ιταλική FREMM (με ενδιάμεση λύση φυσικά FREMM) και η Ισπανική F100-F110 πάλι με ενδιάμεση λύση π.χ δύο F100.

    Και από Γαλλία μια μοίρα Rafale με option για άλλη μια.

    Οι Αμερικάνοι πρώτα να δώσουν κάτι χειροπιαστό για τη νέα συμφωνία Σούδα-βάσεις και μετά βλέπουμε.

    Τώρα το τι δηλώνει ο υπουργός άμυνας ασχολίαστο ο τύπος είναι κλόουν.

    Και όποιος περιμένει από αυτόν τον πολιτικό νάνο να κάνει κάτι ουσιαστικό τότε είτε είναι αφελής είτε κομματόσκυλο.

    https://www.youtube.com/watch?v=rY_TLdPKUMg

    Κάποια κάποια κάποια στιγμή….κάποια κάποια στιγμή θα καεί….και θα λέμε….και θα αρχίσει μετά.

    Όποιος κατάλαβε κατάλαβε αν κατάλαβε!

    1. Φιλε μου δεν ειναι ολα τα πορτοφολια για honda accord και οτι χρηματοδοτικο και να σου βγαλει ο πωλητης μαλλον καλυτερα ειναι απο την αρχη να σου μιλησει για το civic. Δεν πιστευω πως θα παιξει F110/Type 26/Fremm για την Ελλαδα. Μαλλον για ALFA 4000/Arrowhead/Gowind παει η δουλεια.Εξαλλου ειναι τοσες οι ελειψεις στο ΠΝ που ισως εφτασε η ωρα να μιλησουμε για «light» φρεγατες προκειμενου να αρχισουν να κλεινουν και οι υπολοιπες τρυπες.

      1. Συμφωνώ εν μέρη με αυτά που λες περί χρημάτων γιατί πιστεύω πως χρήματα υπάρχουν για τα αναγκαία εξοπλιστικά αυτό που δεν υπάρχει είναι πολιτική βούληση και σπατάλη του δημοσίου χρήματος και να συντηρηθεί ο κομματικός στρατός το κομματικό κράτος και τα συμφέροντα που ο Μητσοτάκης υπηρετεί σαν πιστό σκυλί που είναι και εντολοδόχος ντόπιων και ξένων.
        Ήμουν από αυτούς που υποστήριζαν πως με τα χρήματα τον Belharra θα μπορούσαμε θεωρητικά να αγοράσουμε περισσότερα πλοία όπως η Iver Huitfeldt.

        Αλλά για να εισχωρήσω στη λογική σου ότι δεν υπάρχουν χρήματα (αν και διαφωνώ) για ποιο λόγο η κυβέρνηση του Μητσοτάκη σπαταλούσε το χρόνο σε ατέρμονες δήθεν διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους για δύο Belharra αφού δεν είχε σκοπό να προχωρήσει και απλά ροκανίζει το χρόνο που έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει;;
        Ρητορικό το ερώτημα.

        1. Μα δεν ειπα οτι δεν υπαρχουν χρηματα! Ειπα οτι δεν ειναι ολα τα πλοια για ολα τα πορτοφολια. Και δεν μιλαω μονο για τις Μπελαρα , ακομα και δωρεαν να μας παραχωρησουν πχ Ticonderoga , πρεπει να υπολογιστουν τα κοστη καυσιμων,πληρωματων,οπλων,συντηρησεων κλπ. Γιατι το ζητουμενο και σημαντικοτερο ειναι οι διαθεσιμοτητες να βρισκονται σε υψηλα επιπεδα οπως και η επανδρωση των -μελλοντικων-πλοιων που θα παραλαβουμε.

          Ειναι σα τα διλιτρα αυτοκινητα που κανεις δεν πλησιαζει λογω υψηλοτερων λειτουργικων εξοδων.Δεν ψαχνουμε αυτοκινητο για μια βολτα το ΣΚ εμεις , ψαχνουμε φρεγατα για εντονοτατη χρηση και πρεπει να υπολογιστουν τα παντα!

    1. Ακριβως, το κοστος για τις Type-31 ( Arrowhead 140) της Babcock, που ουσιαστικα ειναι μια μικροτερη Iver Huitfeldt, ειναι χαμηλο ενω το πλοιο μπορει να παρει πανω οτι ρανταρ και οτι πυραυλους θελουμε, δηλαδη ESSM, Aster, SM-2, Εxocet, NSM, RAM κτλ. Και κυριως με χαμηλο κοστος, οι Δανοι εφτιαξαν 3 φρεγατες Iver Huitfeldt με κοστος 1 δις για ολες, ενω οι Βρετανοι φτιαχνουν 5 πλοια με κοστος 1.5 δις.

    2. Η type 31 όπως την παρηγγειλε το βρετανικό ναυτικό δεν μας κάνει πουθενά. Ουτε ASW κάνει αφου στερείται κάθε είδους σόναρ ουτε φυσικά AAW με τους sea ceptor των 30χλμ και το NS100.
      Οπότε μην κοιτάτε την τιμή των εγγλεζων ενώ μάλιστα είναι υπό ναυπήγηση ακομα έχοντας περικοψει και 12 κελιά…
      Ας μας κάνουν προσφορα με αυτά που θέλουμε πάνω εμείς και το συζητάμε.

      1. Σιγα μην ασχοληθει να βαλει sonar το RN στην AH 140 οταν εχουν πληρωσει 1bn+ ανα μοναδα για την κορυφαια ASW Type 26. Οπως τα λες ,τελικη τιμη θα εξαρτηθει απο την διαμορφωση φυσικα , παντως υπαρχει χωρος για μεχρι 32 κελια mk41.

          1. Αυτό σημαίνει άλλη τιμή και κόστος ανάπτυξης… αλλά οι φίλοι μιλούν για διαμόρφωση UK

  2. Αν θα πρεπει να επιλεγει νεος αναδοχος για την προμηθεια φρεγατων, θα πρεπει να συνεκτιμηθει και η στάση της εκάστοτε χώρας απέναντι στην Τουρκία. Πχ, Ισπανους και Αγγλους θα τους πετούσα εκτός με συνοπτικες διαδικασιες. Εχουν επιλεξει να εξοπλιζουν την Τουρκία παρα τα οσα κάνει αυτη. Λειτουργουν εις βαρος μας. Εχθρικες χώρες εν ολιγοις.

    Ή είναι μαζί μας ή εναντιων μας.

    1. Akribws auto. Parata tous Ispanous kai Agglous! Oi Ispanoi ftiaxnoun aeroplanoforo (h elikopteroforo) gia tous Tourkous kai h Aggloi dwsan 40% ths Kyprou sth Tourkia. Mas douleuoun twra? Na pame me Gallia, Italia, Ollandia, Dania, klp, kai na einai melos ths EE. Epishs spoudaio einai kai na ypograpsei auth h xwra kapia sigkekrimenh stratiwtikh symmaxia me thn Ellada. H Agglia einai ousiastika enantion ths EE kai 0elei h Lira ths na anebei kai to Eurw na pesei. Se periptwsh peristatikou me thn Tourkia, mporei h Agglia na stamatisei na mas poulaei antalaktika an einai me to meros ths Tourkias. Autous tous apokleioume e3a arxhs.

      1. Νομιζω οτι αυτο με τα ανταλακτικα απο τους Άγγλους ειχε γινει το 74, οπου ειχαν σταματησει τον εφοδιασμο. Τωρε δεν ειμαι σίγουρος περι τι ακριβώς ειταν, και εαν ειναι σωστό, μήπως θυματε κανείς;

    2. Γραφεις ανοησιες. Οπως ειναι γνωστον οι Αγγλοι εχουν αγορασει το σχεδιο για τις Δανεζικες φρεγατες Iver Huitfeldt και εκαναν καποιες βελτιωσεις στο σχεδιο, το οποιο ονομαζουν Arrowhead 140 και το οποιο εχει επιλεγει ως η νεα φρεγατα Type 31 του Βρετανικου ναυτικου.

      Μπορουμε πολυ απλα να αγορασουμε το σχεδιο ειτε απο Αγγλια, η απο Δανια και να το κατασκευασουμε ολοκληρο στην Ελλαδα με χαμηλο κοστος. Με το κοστος μια Μπελχαρα μπορουμε να εχουμε 3 φρεγατες με ισχυροτερες δυνατοτητες.

      1. Και ποιος θα χτίσει το «σχεδιο»; έτσι απλά τα παρουσιάζετε όλοι λες και μιλάμε για τίποτα που έχουμε ξανακάνει.

        1. Θα το χτισουν τα ναυπηγεια Ελευσινας, Συρου και Σκαραμαγκα.

          Φυσικα και το εχουμε ξανακανει, τα Ελληνικα ναυπηγεια εφτιαξαν τα αρματαγωγα Ιασων, τις φρεγατες ΜΕΚΟ, τα υποβρυχια 214, και τις πυραυλακατους Ρουσεν (Super Vita). Αυτο που περιγραφω εγινε με τις Ρουσεν, αγορασαμε το σχεδιο και το φτιαξαμε εδω. Μονο οι τελευταιες 2 πυραυλακατοι ηταν εκτος χρονοδιαγραμματος καθως χρεοκοπησε η χωρα και χρεοκοπησαν και τα ναυπηγεια. Τωρα πλεον τα ναυπηγεια ειναι σε αναγεννηση και ας ελπισουμε πως ο Σκαραμαγκας θα ειναι υπο νεα διοικηση προσεχως.

          1. Αλήθεια πόσοι από αυτούς που έφτιαξαν αυτα τα πλοία δουλεύουν πλέον στα ναυπηγεια;

        1. Η ανοησια εντοπιζεται στο γεγονος οτι αντιμετωπιζεις τις αγορες οπλικων συστηματων ως φιλικες σχεσεις μαθητων του γυμνασιου. Αυτη ειναι κοντοφθαλμη λογικη μη συμβατη με τον συγχρονο κοσμο. Δεν λειτουργει ετσι ο πλανητης. Η καθε χωρα εχει εταιριες που πουλουν προιοντα, και οταν ερθει η Ελλαδα η η Τουρκια και τα αγορασει, θα τα πουλησουν, εκτος και αν υπαρχει επισημο εμπαργκο. Ειναι business.

          Η Ελλαδα αγορασε τις φρεγατες ΜΕΚΟ απο τη Γερμανια τη δεκαετια του 1990, κατοπιν αγορασε αρματα μαχης Leopard 2, και υποβρυχια 214. Τι εκανε η Τουρκια? Μηπως ξεγραψε τη Γερμανια και ειπε εγω δεν αγοραζω Γερμανικα οπλικα συστηματα επειδη πουλανε εξοπλισμο στην Ελλαδα? ΟΧΙ ειναι η απαντηση. Πηγε και αγορασε ακριβως τα ιδια απο τη Γερμανια, επειδη αναγνωρισε οτι προκειται για αξιολογα οπλικα συστηματα.

          Επομενως αυτο που εγραψες δεν ειναι ορθη λογικη. Εαν λειτουργουμε με αυτον τον τροπο δεν θα εχουμε σχεσεις με καμια χωρα.

          1. Ανοησία ειναι να πιστεύει κανείς χώρες που έχουν μεγάλα συμφέροντα με τον αντίπαλό σου, που τον θεωρούν πιο χρήσιμο, ότι θα σε καλύψουν στο κομμάτι της υποστήριξης.

    3. Λαθος ..Αυτες οι νοοτροπιες θα μας αφησουν χωρις τα καταλληλα οπλα ενω η οποια στηριξη η μη αλλαζει αν αλλαξουν οι συνθηκες η η ικανοτητα μας ..Εδω διαχρονικοι εχθροι οπως οι Ρωσοι και οι Τουρκοι συνεργαζονται και εσεις θελετε να απομονωθουμε εντελως με βαση ρευστα δεδομενα εις βαρος των επιχειρησιακων αναγκων μας.Και απο τον διαολο τον ιδιο θα αγοραζα για το καλο της χωρας.
      Αν κανουμε σαν απατημενες συζυγοι τοτε καληνυχτα.. Ολο εχθρους βλεπουν ορισμενοι αντι για ευκαιριες για ανατροπη καταστασεων προς οφελος μας ..Ουτε φιλους εχουμε ουτε εχθρους πλην οσων θελουν εδαφη μας αλλα συμφεροντα .
      ,Και αν δεν εχουμε την σκιωδη στηριξη τους στα λογια παντα οπως των Γαλλων που πουλανε υπερκοστολογημενα στα ορια της εκμεταλλευσης ,τουλαχιστον ας παρουμε κατι σημαντικοτερο σε μας ..
      Τα οπλα τους.
      Που θα ηταν η χωρα σημερα χωρις τα Γερμανικα οπλα που κατα καιρους αγορασε παρα τα παραμυθια περι υποβρυχιων που γερνουν και αρματων με κινεζικο χαλυβα και αλλα κωμικα ..για σκεφθειτε.
      Θυμωσε ο καλογερος και εκοψε τα @@ του λοιπον;
      Να μας λειπει.

      1. Ωραία λοιπόν… Μια προσφορά για ΜΕΚΟA200 με AN/SPY6, 32 κελιά mk41, RAM, Strales, hull sonar, Captas 4,sentinel ECM, Canto. Αν δεν χωράνε φυσικά θέλω να μεγαλώσει το καράβι ώστε να χωράνε και σαν καλοί πωλητες να μας πιστοποιησουν MdCN.
        Όλα αυτά κάτω από 2,5 δις για 2 πλοια και παράδοση το 2022…

          1. Προσπαθώ μέσω της υπερβολής να τονίσω ορισμένες αστειοτητες που έχω ακούσει συχνά πυκνά…
            Πχ χρόνοι παραδοσης, μετατροπές τις οποίες για κάποιο λόγο θα έπρεπε να σου τις κάνει δωρεάν ο πωλητης κτλ…

        1. To ΜdCN εχει γινει ο κρυφος ποθος του καθε βοσκου που διαβασε δυο αραδες περι ‘στρατηγικου οπλου ΄’ και νομιζει πως θα ισοπεδωσουμε την Τουρκια με αυτο..
          Ποσους MdCN νομιζεις θα αγορασουμε η ξεχνας πως αναβαλλαμε την αγορα και ολοκληρωση τους σχεδον για δεκα χρονια αργοτερα με βαση τις υπαρχουσες προτασεις ..
          Τα ποσοστα επιτυχιας του στην προσφατη επιθεση στην Συρια τα γνωριζεις ?
          https://www.ptisidiastima.com/mdcn-fail-in-syria/
          https://nationalinterest.org/blog/buzz/why-frances-own-tomahawk-missile-serious-trouble-36322
          Οποτε μην θεοποιουμε οπλα που στα χαρτια ειναι καταπληκτικα αλλα η συμμετοχη τους θα ειναι κυριολεκτικα οριακη στην ολη προσπαθεια ακομη και αν ωριμασουν τεχνολογικα .
          Οι ΜΕΚΟ 200 ειναι καλη επιλογη σαν αγορα για συμπληρωση αριθμων στα χναρια αντιστοιχων οπως οι Gowind αλλα δεν αναφερθηκα σε Γερμανικες φρεγατες αλλα γενικα οπλα ..Υπαρχουν και αλλες χωρες που μπορουν να παρουσιασουν αξιολογες λυσεις σε φρεγατες .
          Η ουσια ειναι οτι πρεπει να αγορασουμε ασχετως χωρας προελευσης αλλα απλα οτι μας συμφερει..
          Μας συμφερουν οι BEL ας τις αγορασουμε αλλα οχι με πολιτικα κριτηρια και οχι χωρις να εξετασουμε και αλλες λυσεις .
          Τα παραμυθια περι ενδιαφεροντος μονο των Γαλλων για χρηματοδοτικο πακετο δεν πειθουν αφου διαγωνισμος δεν εγινε ουτε προσκληθηκε καποια αλλη εταιρεια να συμμετασχει ενω σε πολιτικο επιπεδο αλλων χωρων δεν συζητηθηκε καν το θεμα ωστε να δουμε τι επιλογες εχουμε.
          Στο κατω κατω τι ειναι καλυτερο να αγορασουμε δυο πανακριβα πλοια με εξοπλισμο αιχμης τεχνολογιας η να επιλεξουμε περισσοτερα με καποιους συμβιβασμους σε επιμερους απαρτια?
          Εκτος και αν θελoυμε να καταντησει το ΠΝ σαν αυτο της δεκαετιας του 80 με δυο συγχρονες S και διπλα τους σαραβαλα FRAM και Fletcher και Bostrwick και αλλες παλιατζουρες του Β Παγκοσμιου.

  3. «Ο ΥΕΘΑ ανέφερε στην ομιλία του πως σύντομα αναμένεται να προχωρήσει η απόκτηση νέων τορπιλών».

    Αυτά τα παραμύθια και τις παπάντζες τις ακούμε χρόνια τώρα.

    Εδώ θα είμαστε, να δούμε όλοι μαζί ούτε στις 31Δεκεμβρίου 2020 δεν πρόκειται να είναι επιχειρησιακά έτοιμες.

    «δεν ανέφερε κάτι συγκεκριμένο για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ ενώ δεν είπε λέξη για το ξαφνικό πάγωμα του προγράμματος των Belharra παρά μόνον ότι αναζητούνται λύσεις για την ενίσχυση του Στόλου με νέα πλοία.»

    Μην περιμένε λέξη για αυτά. Από Σεπτέμβρη και αν.
    Τώρα επικοινωνιακά έχουν πέραση τα αναδρομικά των συνταξιούχων.
    Ελπίζω μόνο να μην πάμε για πρόωρες εκλογές.

    Βέβαια χρήματα και δάνεια για το εργοστάσιο μασκών του Λαρισαίου κολλητού του Κούλη, αμέσως βρέθηκαν.
    Χρησιμοποιήστε τώρα παντού και συνέχεια και πληρώστε αδρά τις πανάκριβες μάσκες.
    Γιατί αυτές οι «επενδύσεις» κάπως πρέπει να βγάλουν κέρδος.

    1. Έρχεται και ανασχηματισμός
      Να δούμε αν θα τον κρατήσει στη θέση του
      Τον σχολίασε σωστότατα ο Μιχάλης από πάνω
      Εξαιρετικά ολίγος για τη θέση του και τις καταστάσεις
      Ίσως να επιλέχθηκε για αυτόν τον λόγο βεβαια

      1. Συγνώμη αλλά σε τι ήταν καλύτερος ο προκάτοχός του Αποστολάκης? Ότι του άφησε τα 214 σε μη επιχειρησιακή καστάσταση και ήταν το πρώτο πράγμα που φρόντισε όταν ανέλαβε μαζί με την οχύρωση του Έβρου, ώστε να είμαστε έτοιμοι (που ήμασταν δηλαδή) όταν ο Ερντοκλάν πήγε να περάσει λαθρό? Δεν ήταν επιτυχημένη η διαχείρηση του Έβρου και η πρόσφατη κρίση? Δε διαχειρίστηκε σωστά το θέμα του κορονοϊού με μηδενικά κρούσματα, όταν σε άλλους στρατούς ξέσπασε πρόβλημα? Το να απαξιώνουμε τον υπουργό για μία αγορά που δε ξέρουμε κιόλας τι έγινε και τι θα γίνει πραγματικά και να θέλουμε Καμμένους-Αποστολάκηδες-Μπαρμπα Φώτηδες νομίζω δείχνει ότι έχουμε άγνοια των βημάτων που έχουν γίνει. Να θυμίσω πως χειρίστηκε ο μπαρμπα-Φώτης το θέμα των Φρεμ και χάλασες η δουλειά λειτουργόντας ως χρήσιμος ηλίθιος? Δε δικαιολογείται σε καμία περίπτωση να τον λέμε ολίγο για τις καταστάσεις όταν τις χειρίστηκε με τόση επιτυχία, πόσο μάλλον όταν οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες από το πολιτικό σύστημα της χώρας και έχουμε ζήσει κατά πολύ χειρότερους Υπουργούς.

        1. Δεν είπα πως ήταν καλύτερος κάποιος από τους προηγούμενους του!

          Και άλλος ένας Mr ΤIΠΟΤΑ Υπουργός Aμυνας
          Από λόγους λογύδρια άλλο τίποτα

          από έργο ΜΗΔEΝ

          Βάσει σχεδίου βεβαια !!!
          Αδυναμία στο στρατιωτικό τομέα απέναντι στους γείτονες οποτε συμβιβαSMOS!!

        2. Από τις 6 FREMM του Καραμάν-Αλί στις δύο FREMM του μπαρμπαφώτη και από εκεί στις δυο Belharra του Κούλη.
          Ο χρόνος να περνάει επικοινωνία του τίποτα και ουσία μηδέν.
          Να προσθέσεις και στις «επιτυχίες» τις τωρινής κυβέρνησης:
          Οι νέες τορπίλες αγνοούνται.
          Ο εκσυγχρονισμός των Meko αγνοείται.
          Η FOS των Mirage αγνοείται παρά τις τυμπανοκρουσίες του υπουργού κλόουν.
          Όπως και οι FOS των ΑΣΕΠΕ (σχετικό άρθρο εδώ) των C-27 Spartan των T-6 Texan τα NH-90 κτλ.κτλ.

          Και εσύ ακόμα είσαι με το κόμμα του κατάχαζου Κούλη που παριστάνει τον πρωθυπουργό που εν μέσω κρίσης (Τουρκικές προκλήσεις και οικονομική κρίση) κάνει βόλτες με τα ελικόπτερα του Στρατού για προσωπική του χρήση!

          Ξυπνήστε επιτέλους!

          1. Όλα αυτά που δεν έχουν γίνει ακόμα, είχαν κάποιο δυσμενές αποτέλεσμα? Δηλαδή στα Ίμια που είχαμε υπεροπλία (μόνο δικά μας αεροσκάφη πέταγαν, μόνο τα δικά μας πλοία μπορούσαν να βάλουν λόγω απόστασης) και τελικά είχαμε εμείς νεκρούς?
            Συνεχίζετε να χαρακτηρίζεται μηδέν και τίποτα ένα Υπουργό που έχει καταφέρει τόσες επιτυχίες, ενώ παρέλαβε μία κατάσταση που μέχρι και δύο στρατιώτες αιχμαλοτίστηκαν στον Έβρο σε περίοδο ειρήνης.
            Μου θυμίζουν κάποιοι τις συζητήσεις καφενείου που μιλάνε για ποδόσφαιρο και το παίζουν καλύτετοι προπονητές από τους κανονικούς και ότι η ομάδα χρειάζεται το Ρονάλντο.
            Επιτέλους πρέπει να ξεκωλήσετε από τις κομματικές σας αγγυλώσεις και να κρίνετε τους Υπουργούς από το αποτέλεσμα. Αυτό που μετράει σε ένα πόλεμο-κρίση είναι η σωστή οργάνωση. Δε το είδατε πρόσφατα τι έκανε η Αρμενία στο Αζερμπαϊτζάν? Μάλλον δεν καταλάβατε τι έγινε στο Αιγαίο και πόσο σωστές επιλογές έχουν γίνει με τον κύριο Πετράκη και τον κύριο Λυμπέρη που έδεσαν τους Τούρκους κόμπο. Τορπίλες, ΜΕΚΟ, Φρεγάτες, FOS καλό είναι να έρθουν, αλλά δεν είναι δυνατόν να κρίνεται από τα ψώνια ένας Υπουργός ως τίποτα.
            Αν όμως γίνει ανασχηματισμός και φέρουν κανένα κομματόσκυλο της ΝΔ που θα κάνει γκάφες όπως οι προηγούμενοι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να δω αν θα συνεχίσετε να τον λέτε κύριο ΤΙΠΟΤΑ.

          2. Βάλε και τα ΑΒ/TICO που θα ερχόντουσαν τον Μάιο του 2020.
            Μην τα ξεχνάμε αυτά.

            Να το θυμόμαστε αυτό πάντα!

            Γιατί με αυτό το ψέμα, πούλησαν επικοινωνιακά την Ελληνο-Αμερικανική Συμφωνία και χάθηκαν 6-8 μήνες ακόμα.

          3. «Τορπίλες, ΜΕΚΟ, Φρεγάτες, FOS καλό είναι να έρθουν, αλλά δεν είναι δυνατόν να κρίνεται από τα ψώνια ένας Υπουργός ως τίποτα.»

            Τορπίλες (πυρομαχικά δηλαδή) και FOS για τα υπάρχοντα οπλικά μας συστήματα είναι ξεχωριστή κατηγορία από την προμήθεια νέων οπλικών συστημάτων.

            Το κύριο κατηγορό εναντίον του είναι ότι δεν έχει γίνει τίποτα εδώ και έναν χρόνο για τα υπάρχοντα οπλικά συστήματα και κυρίως για αυτά που θα κάνουν άμεσα την διαφορά και θα ανεβάσουν κατακόρυφα το αξιόμαχο και την μαχητική αξία των Ενόπλων Δυνάμεων.

            Ενώ παράλληλα μας έχουν αρχίσει στο μασάζ για προμήθειες νέου εθνικού τυφεκίου, νέου εθνικού οχήματος, νέας εθνικής «κορβέτας», κτλ.

          4. Χρήστο να τα πάρουμε ένα ένα

            Καταρχήν η σύγκριση του πρώην υπουργού άμυνας (Αποστολάκη) με τον τωρινό είναι εντελώς άστοχη εκ μέρους σου.
            Αντικειμενικά
            Ο ένας μπαρουτιασμένος αξιωματικός,ναύαρχος με εμπειρία στα βαπόρια και όχι μόνο και ο άλλος (Παναγιωτόπουλος) ένα βουτυρόπαιδο παιδί του μπαμπά και του κομματικού σωλήνα.
            Δες τις δηλώσεις του ενός (Αποστολάκη) και δες και τις δηλώσεις του Παναγιωτόπουλου.
            Ο Αποστολάκης σοβαρός και με γνώσεις και ο Παναγιωτόπουλος η ασυναρτησία πάει σύννεφο και αναρωτιέσαι αν τα δικά σου Ελληνικά δεν είναι καλά ή τα δικά του με εύλογη την απάντηση!

            Πάμε και στα άλλα
            Για ποιες επιτυχίες τις κυβέρνησης Κούλη μιλάς;
            Διαβάζεις τις μπαρούφες της κομματικής Πτήσης και των φιλοκυβερνητικών παπαγάλων και πιστεύεις στα 2-0,3-0 και 10-0;;
            Ας είμαστε σοβαροί.
            Αυτοί που τα λένε και τα γράφουν αυτά έχουν ταιστεί από την κυβέρνηση ποικιλοτρόπως για να λένε στο χαζοπόπολο όλες αυτές τις επικοινωνιακές μπαρούφες.
            Ο Ερντογάν δεν μάζεψε τον στόλο του γιατί φοβάται τον χαζό Κούλη αλλά επειδή του το ζήτησε η Μέρκελ προκειμένου να βάλουν στο τραπέζι τον «διαπραγματεύσεων» τον Κούλη.
            Μπορείς να φανταστείς τι ακριβώς θα διαπραγματευτούν.
            Να μιλήσουμε και για τις άλλες «επιτυχίες» της κυβέρνησης:
            Όταν το Τούρκικο γεωτρύπανο τρυπούσε την Κυπριακή ΑΟΖ ο Δένδιας χαζογελούσε στα κανάλια και έλεγε πως τζάμπα σκάβουν στις λάσπες και δεν θα βρούνε τίποτα!!
            Όταν το Τούρκικο ερευνητικό έκανε έρευνες κάτω από την Κρήτη και μέσα στην Ελληνική υφαλοκρηπίδα τότε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Πέτσας έλεγε πως το παρέσυρε το κύμα!!
            Να θυμηθούμε και άλλες επιτυχίες της κυβέρνησης:
            Όταν τα δεκάδες Τούρκικα αλιευτικά βρίσκονταν στο Αιγαίο τότε η κυβέρνηση αλλά και μερικοί κομματικοί εδώ μέσα έλεγαν πως είναι fake news.
            Και τελικά τα fake news ήταν της κυβέρνησης!
            Συνεχίζουμε με τις «επιτυχίες»
            Όταν οι λαγοί του Μητσοτάκη μιλούσαν για συνεκμετάλλευση προκειμένου να προετοιμάσουν την κοινή γνώμη αλλά και την Ντόρα να δηλώνει πως μπορεί να χαθεί η ΑΟΖ του Καστελόριζου αλλά θα κατοχυρώσουμε τα υπόλοιπα.
            Μόνο που όλα αυτά τα ακούνε και οι απέναντι και βγάζουν χρήσιμα συμπεράσματα.
            Αυτά τα θεωρείς σοβαρή εξωτερική πολιτική;;
            Στον Έβρο η κυβέρνηση έκανε τα αυτονόητα αλλά δεν φαντάζομαι να καταπίνεις αμάσητα όλα τα υπόλοιπα και η μνήμη σου να έχει κενά!
            Πάμε και στα εξοπλιστικά
            Εδώ και ένα χρόνο δεν έχει γίνει το παραμικρό εκτός από επικοινωνιακές στρακαστρούκες και ουσία μηδέν.
            Από την παραχώρηση των δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες από πολιτική πηγή της Πτήσης μέχρι την αποτυχημένη διαπραγμάτευση με τις δύο Belharra!
            Εδώ και ένα χρόνο η κυβέρνηση τάχα διαπραγματεύεται με τους Γάλλους και τάχα κλείνει το συμβόλαιο από μέρα σε μέρα και τελικά μέγα φιάσκο.
            Ούτε καν τα ώριμα προγράμματα δεν έχουν προχωρήσει όπως οι νέες τορπίλες ο εκσυγχρονισμός των Meko,ενώ και η FOS των Mirage δεν έχει ακόμα υπογραφεί παρά τα ψέματα και τις τυμπανοκρουσίες του υπουργού γλάστρα και κ.τίποτα.
            Οι FOS των C-27 Spartan αγνοείται όπως και των T-6 Texan όπως και των NH-90 κτλ.κτλ.
            Την ίδια στιγμή μοιράζουν εκατομμύρια σε καναλάρχες,δημοσιογράφους φερέφωνα,σε συμφέροντα σε ημέτερους και σε διορισμούς κομματόσκυλων.

            Αν δεν μπορείς να τα δεις όλα αυτά σου προτείνω να βγάλεις τα κομματικά γυαλιά.

        3. Δηλαδή η αναφορά του Κουβέλη για τις fremm τότε ήταν που χάλασε την συμφωνία γιατί τότε το έμαθαν όλοι ενώ εάν έμενε κρυφό θα μας τις έδιναν. Επίσης ο Αποστολάκης δεν ήταν κατάλληλος για την συγκεκριμένη θέση τουλάχιστον τεχνικά όπως και ο τωρινός υπουργός μέχρι στιγμής καλά τα πάει όλα πάντα με το πώς είναι η κατάσταση και όχι το πώς θα έπρεπε να είναι. Δείτε τα βιογραφικά των προθυπουργων από τα Ίμια και μετά και τις σχέσεις τους μέσα στα ίδια τα κόμματα τους . Σημίτης πάντα στη μπούκα τον είχε ο Παπανδρέου, ο γαπ ήταν το παιδί του προέδρου και πάντα λίγος, Σαμαράς με το μακεδονικό έφυγε ξαναήρθε σε ένα κόμμα μητσοτακηδων ,καραμανληδων κλπ. Τσίπρας το παιδί από σχολικό προεδρείο σε αρχηγό κόμματος από δέκα υπό κόμματα όπου τους μηδένισε όλους εκτός τους Ευρωπαίους , Καραμανλής ο πρωθυπουργός που τον απείλησαν και ενέδωσε άμεσα και τώρα Μητσοτάκης τις γνωστής οικογένειας με λαμπρό παρελθόν στα ιστορικά από το 40 εώς τώρα. Για τον καθένα μπορούμε να να μιλάμε μέρες ολόκληρες όλοι όμως επαγγελματίες πολιτικοί που είναι πρόθυμοι να συμφωνήσουν σε εκβιασμούς απειλές από Τούρκους , Ευρωπαίους, Αμερικανούς Σκοπιανούς για να παραμένουν επαγγελματίες.

  4. Δυο χρόνια φάγαμε με τις Φρεμ, άλλα δυο με τις Μπελχάρες και το παιχνίδι αρχίζει εκ νέου. Θα μας φάει άλλα δυο χρόνια να συζητάμε, να ελπίζουμε, να ευχόμαστε για οποιοδήποτε πλοίο της έκδοση hellenique, ellenico, helénico ή Hellenic, με αποτέλεσμα και εδώ . . . μηδέν.
    Θέλουμε άμεσα ενίσχυση, με ένα σχεδιασμό με καινούρια πλοία για το μέλλον. Μην κάνουμε βλακεία και πάμε σε πλοία πυροτεχνήματα από αλουμίνιο.
    Οι 2+2 Μπελχάρες θα μας έδιναν ένα πλεονέκτημα. Η Γαλλία πιστεύω είναι και η μοναδική χώρα που πραγματικά είναι και έτοιμη να στείλει έμπρακτα στήρηξη στη Μεσόγειο.

    1. Βάλε και τα ΑΒ/TICO που θα ερχόντουσαν τον Μάιο του 2020.
      Μην τα ξεχνάμε αυτά.

      Να το θυμόμαστε αυτό πάντα!

      Γιατί με αυτό το ψέμα, πούλησαν επικοινωνιακά την Ελληνο-Αμερικανική Συμφωνία και χάθηκαν 6-8 μήνες ακόμα.

  5. Δεν πειράζει, όταν ξανακουνηθούν οι απέναντι θα βάλουμε τους συνταξιούχους να τους δείξουν τα εκκαθαριστικά τους (άσχετα αν το πλοίο άξιζε ή όχι τα λεφτά του, αυτό το ξέρει το ΠΝ).

  6. Min prospa0hte na bgalete akrh. Ta exoun kanei mouskema olla, hdika me thn Gallia pou 0a htan o kalyteros symmaxos. Na tous xesw thn fara. Parton ena kai xtypa ton allo einai autoi. Koitane ti na baloun sth tseph tous. Dystixws min perimenete kamia kalh lysh. Ta blepw poly apaisiodo3a ta pragmata opws exoun e3elix0ei.

  7. Μαλλον επεσε κολοχερο απο Βασ. Σοφιας μερια για τις Μπουχαρες. Ουδεν κακο αμιγες καλου. Δεον οπως ο διαγωνισμος για ΦΓ να οριστει στα 10 με 12 σκαφη, με modular σχεδιαση και λογικη δλδ: 2-4 σκαφη AAW και 8 asw/GP και να αναζητηθουν ως ΑΩ μτχ μοναδες (ΥΒ, OPV, FSG, MCMV, LPDH κτλπ)

      1. Κλαίω… άπαιχτο

        Και μια που είπαμε τορπίλες, μπορεί κάποιος να θυμήσει το πότε έγινε ο πρωτος διαγωνισμός που νομίζω είχε κερδισει ήδη η Black Shark αλλά μετά κόπηκε γιατί θα είχε κόστος ενσωμάτωσης κτλ?

        1. Πάνε αρκετά χρόνια.

          Το κόστος ενσωμάτωσης ήταν μάλλον δικαιολογία και αφορμή για να μην γίνει τίποτα μετά από δάκτυλο των Γερμανων.

          Αφού γερμανικά είναι τα υποβρύχια και σε γερμανικές τορπίλες θα καταλήξουμε, τι το λιβανίζουν τόσα χρόνια;

          1. Ολο δακτυλους Γερμανικους βλεπετε εκτος απο τα δικα μας χαλια.. ..Η πιστοποιηση δεν ειχε γινει ακομη για τον τυπο και επομενο ειναι ο αποκλειστικος προμηθευτης να χρεωνει ειδικα για οπλο ανταγωνιστη ενα υπερογκο ποσο για την πιστοποιηση του οπως εκαναν και κανουν οι Γαλλοι για μη γαλλικης προελευσης οπλα σε αναλογες πιστοποιησεις για χωρες του Κολπου που τσεκουρωνουν κανονικα .
            Μονο στο ελλαντα βλεπουμε παντου συνομωσιες .Μονο που οταν πιστοποιηθηκαν τελικα στο ISUS της Πορτογαλιας οι BS και ο δακτυλος εγινε καπνος τα εδω σαινια εκαναν την παπια οπως και μεχρι σημερα.Μηπως φταινε οι ξενοι και για αυτο;

    1. Αυτό ήθελα να πω από την πρώτη στιγμή, συγνώμη είναι δυνατόν να έχουν πληρώσει το πλοιο για κορβέτα, να το έχουν παραλάβει, και να μην έχει ακόμη τοποθετηθεί το βασικό του σύστημα? Και αν αυτό έγινε στις ΤΠΚ (των 600 τόννων) τι θα γίνει με τις φρεγάτες των 4-6.000 τόννων? θα είχε πλάκα για γίνει ολόκληρος καυγάς για τις νέες για να μπουν περισσότερα κελιά και RAM, ν αυξηθεί το κόστος, και στο τέλος τα ναυπηγεία και να τσεπώσουν το αυξημένο κόστος και στο τέλος ούτε τα κάνιστρα να έχουν βάλει..

  8. Πλακα θα εχει . Καθε type 26 εχει 2 δις … Με 1,5 που λενε οτι εχουμε και τα fms που θελουμε μεχρι και ο μπορις και οι καταλανοι θα γελαν …Τι θες ; 2 Πολλαπών ρολων με AAW και στατηγικη κρουσι …αλεκο ακους ….

    1. Το ποδόσφαιρο είναι ένα παιχνίδι όπου 22 παίκτες κυνηγάνε μια μπάλα και στο τέλος κερδίζουν οι Γερμανοί 🙂

  9. Θυμηθείτε το. Το ΠΝ θα βρεθεί με 4 ΜΕΚΟ Α200 (κοντά στον εξοπλισμό της Αλγερίας) και με ενδιάμεση λύση της 3 F123 σε αναβάθμιση με παρόμοια πρότυπα εκείνων των 4 ΜΕΚΟ 200ΗΝ. Είπαμε, στο 95 «κερδάει» δυστυχώς ο Ούνος και τον πρωθυπουργό τον κρατάνε λόγω ΜΙΖενς!!!

    1. Τις 4 f123 έπρεπε να τις είχαμε ΉΔΗ καπαρώσει
      Εάν βεβαια οι Γερμανοί τις κρατήσουν μέχρι το 2030+ τότε too late και για αυτές και για εμάς
      Αλλιώς είναι η βέλτιση λύση λόγο ομοιοτυπίας με υπάρχον υλικό + MEKO
      Βεβαια οι του γαλλικού μπλόκ θα πάθουν amok και θα πρέπει να τους πυροβολάμε με ηρεμιστικά βελάκια

  10. Μπορεις να παρεις την κορυφαία φρεγάτα κ την απορρίπτεις…

    Οσο για μεκοΑ200. Αν κ μ αρέσουν νδεν θα της επέλεγα, επειδή δεν μας δίνουν πλεονέκτημα με τους ακατανομαστους…γτ το λεω;

    Γερμανία ζω κ Απ ότι κατάλαβα τα μεμετια δείχνουν ενδιαφέρον για την Α200.

  11. Φοβαμαι οτι το παιχνιδι ειναι στημενο. Οι εξοπλιστικες επιλογες παρουσιαζονται ως ψευδα διλημματα. Στην αρχη ηταν ή fremm ή τιποτα. Μετα είτε fdi ή τίποτα. Τις τιμες τις ηξεραν απο την αρχη.

    Εχω την εντυπωση οτι κοροδευαμε τους Γαλλους υποδυομενοι τη Βουγιουκλακη: «Αλλα 16 βαλε κυρ Στεφανε! Ποσο παει; Α κυρ Στεφανε, scalp naval να μην ξεχασεις, ναι απο τους καλους! » Ερχεται η ωρα της πληρωμης, βγαζει ο κυρ Στεφανος το τεφτερι και μην ειδατε τη Βουγιουκλακη.

    Αντιθετα, καμμια κουβεντα σοβαρη για gowind που εχει κανει ηδη πωλησεις και ξερουμε τι σηκωνει, ποσο κανει και ποσο κοντα στο βαλαντιο μας ειναι. Ημουν απο την αρχη κατα των fdi αλλα νιωθω οτι μας δουλευουν.

    Η krupp μετα απο δυο αιωνες πνεει τα λοισθια και ψαχνει πελατες με το ντουφεκι. Ακουσε κανεις για meko a200? Ναι, ουτε εγω θελω Γερμανους πια, αλλα εδω κοιταμε οπλικα συστηματα και τιμες.

    Για το arrowhead ειπε κανεις τιποτα; Οχι. Για navantia ; Οχι. Για fremm ή κορβετα fincantieri,; Οχι. Κορβετες ή φρεγατες απο damen; Οχι,

    Μεχρι που αμερικανικο fund πηρε την Ελευσινα με το γνωστο ελληναριστικο τροπο ιδιωτικοποιησης, δηλαδη κραταμε εναν σαπιο οργανισμο, τον δινουμε και ταζουμε συμβολαια. Και ηρθε η μαμα LM , ο «προστατης» μας.

    Μια Gowind 3100, με 16 κελια οπως οι Μαλαισιανες, με ανθυποβρυχιακη σουιτα της thales και ενα αξιοπρεπες ρανταρ ποσο παει; 2,8 δις δολαρια τα 6 πλοια εν ετει 2015. 2,5 δις ευρω σημερα μαζι με πληθωρισμο.

    Το ψευδες διλημμα τωρα ειναι ειτε πανακριβες fdi ειτε lcs, το πιο αποτυχημενο σχεδιο μετα τα Fisher’s Follies. Για να δεσει το ψευτοδιλημμα, βαζουμε μεσα και τις als που ειναι concept με μερικες ζωγραφιες απο ομαδα του fb και οχι κανονικο naval design. Οσο παει η προταση της μαμας LM ακουγεται ολο και πιο καλα ε ;

    Με τα συστηματα αυτοπροστασιας τι γινεται αραγε; Με τα οπλα των viper; Μαβερικ θα ριχνουν, ξεχασα. Τα 500 για τα ιπταμενα σαπακια ;

    Αλλες μικρες χωρες εχουν κρατη για νταβατζη, εμεις εχουμε εταιρια.

    1. Πάντα εταιρείες είναι. Άλλες εγχώριες, άλλες εξωτερικού. Απλά, κάποιες είναι τόσο δυνατές, που βάζουν τα κράτη μπροστά, για να πετύχουν τον σκοπό τους .. Και εσωτερικά και εξωτερικά.

    2. «Μεχρι που αμερικανικο fund πηρε την Ελευσινα με το γνωστο ελληναριστικο τροπο ιδιωτικοποιησης, δηλαδη κραταμε εναν σαπιο οργανισμο, τον δινουμε και ταζουμε συμβολαια. Και ηρθε η μαμα LM , ο «προστατης» μας.»

      Πίσω από την ONEX είναι DFC.
      Όπου DFC βλέπε CIA.

      1. Τα οποία ταιριάζουν γάντι, heracles, 32 aster 30, 24 haproon και ελικόπτερο s-70 έτοιμη η ανάπτυξη τους και σίγουρα κόστος κάτω από 500 η μία. γιατί δεν το ζητάμε το πλοίο ένας Γάλλος ξέρει.

  12. Νομίζω πως τα εξοπλιστικά της Ελλάδος είναι πιά το γρηγορότερο ανέκδοτο.

    Και εγώ αναζητώ λύση για ενίσχυση της συλλογής υπεραυτοκινήτων που διατηρώ. Πρός το παρόν δεν διαθέτω κανένα, ενώ δύναμαι να δαπανώ περί τα 500 ευρώ ετησίως. Καλούνται άπαντες ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν τις προτάσεις τους,
    Βασικές προϋποθέσεις οι προσιτές τιμές και η κατασκευή εν Ελλάδι. Συμπαραγωγή επιθυμητή.
    Ξέρω και από βέσπα.

    1. Κάνεις ένα λάθος ξεκίνημα στην προσπάθειά σου. Ξεκίνα με συζητήσεις για την Bugatti Veyron ή νεώτερη, ή άλλο υπεραυτοκίνητο σε τιμές 1 εκατ+.

      Αφού συζητήσεις μαζί τους κανα 8 χρόνια γι παραγγελία 6 κομματιών, πες ότι δεν σου κάνουν γιατί είναι λίγο μεγάλες, και ζήτα κάτι σε μέγεθος φερράρι, αλλά με βελτιώσεις, πχ μηχανή από φόρμουλα 1.

      Αφού συζητάς κανα 3 χρόνια για το νέο υπεραυτοκίνητο που είναι καστομιά, ρώτα την τιμή και αν είναι στο budget των 17.000 που είχες για να αγοράσεις ένα γκολφ.

      Στο τέλος αυτοί θα γίνουν τούρμπο που τους δούλευες 10 χρόνια, αλλά εσύ θα το έχεις χαρεί, θα έχεις πάει εσύ και η οικογένειά σου στα εργοστάσιο παραγωής των υπεραυτοκινήτων, θα έχεις δει τον πρόεδρο της Bugatti, της Ferrari, θα έχεις κάνει τεστ drive, θα σε κερνάνε σαν καλό πελάτη από εδώ και εκεί.

      Αν τσατιστούν μαζί σου, πες εγώ τα ήθελα, αλλά η γυναίκα μου μου λέει ότι με 800 ευρώ τον μήνα μισθό, το budget για αγορά αυτοκινητου είναι μόνο 17.000, και έτσι πες τους ότι δεν είσαι απαράδεκτος για όσα έκανες τόσα χρόνια, αλλά η γυναίκα σου που δεν σε αφήνει να ξοδέψεις το εκατομύριο που θα αποκτήσεις μετά από κανα 10 ζωές

  13. Μπορεί να μην θέλουμε να το παραδεχτούμε αλλά τα μόνα μεταχειρισμένα που μας ταιριάζουν γάντι είναι τα γερμανικά.
    Η τελευταία F122 και 2 απο τις 4 συνολικά F123 θα ήταν ένα ιδανικό σενάριο να αντικαταστήσουν τις 3 τελευταίες S με τα αρχαία ηλεκτρονικά τους.
    Πρέπει να κάνουμε κρούση και να είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε 250-300 εκατομμύρια
    και για τα 3 αυτά πλοία (η F122 αποσύρετε θα είναι σχεδόν δωρεάν).
    Η κάθε F123 μπορεί να εκτοξέυσει 64 ESSM (δε χρειάζετε φυσικά να βάλουμε τόσους) και είναι και πολύ καλή ASW.
    Συνομίληκες των Μεκο θα μας πάνε 20 χρόνια ακόμα.
    Προς το τέλος της 10ετίας θα αρχίσουμε να κατασκευάζουμε την ευρωκορβέτα των 3000+ τόνων μαζικά καθώς θα είναι επιδοτούμενη και φτηνή.
    Αν πρέπει να πάρουμε κάτι απο τους γάλλους Αμεσα αυτό είναι μαχητικά και επειδή μεταχειρισμένα Rafale δύσκολα δίνουν και είναι και πανάκριβα, θεωρώ πως
    τα Mirage 2000D που πρόσφατα αναβάθμισαν και θα κρατήσουν σε υπηρεσία άλλα 20 χρόνια, αν τα πουλάνε σε μια λογική τιμή 10-15 εκατομμυρίων το ένα, είναι ευκαιρεία καθώς είναι πιστοποιημένα ήδη για Scalp, που τα Mirage 2000F δεν είναι.
    Είναι και 10-15 χρόνια νεότερα των F, έχουν πιστοποίησει τους Mica, και τα ατρακτίδια Talios
    και Astac και δεν θα εισάγουμε και έναν νέο τύπο κινητήρα στην αεροπορία καθώς φοράνε τον M53-P2 που φοράνε και τα δικά μας 2000-5Μκ2.
    Πρέπει να αυξήσουμε οπωσδήποτε τις δυνατότητες κρούσης μας και καθώς τα 2000-5Μκ2 είναι οι μόνοι φορείς για Scalp, θεωρώ 15-20 μεταχειρισμένα 2000D, θα ήταν ότι έπρεπε.

  14. Ποιος ήταν αυτός, εδώ στα σχόλια, που όταν βγήκε η πληροφορία για την Belhara Extended, το είχε σιγουράκι ότι αυτή ήταν η έκδοση που τελικά θα ανακοινωνόταν για εμάς και γι’αυτό το κόστος του προγράμματος είναι τόσο μεγάλο;
    Και μας είχε ταράξει στα σχόλια;

  15. Επειδή κάποιοι γράφουν για ΜΕΚΟ Α200, F123, F122 από Γερμανούς…

    Παιδιά, για να μας τα δώσουν αυτά, οι Γερμαναράδες:
    1) Θα μας φορτώσουν τα Eurofighter Typhoon
    2) Θα απαιτήσουν να τα βρούμε σε όλα με την Τουρκια (συνδιαχείριση της ΑΟΖ μας, Κυπριακό, διχοτόμηση Αιγαίου, Δυτική Θράκη, χωρικά ύδατα, μεταναστευτικό).
    3) Θα μας βάλουν σε σκληρότερη εποπτεία και θα απαιτήσουν ξεπούλημα σε αυτούς ότι ακόμα έχει απομείνει από την χώρα.
    4) Θα απαιτήσουν να κλείσει οριστικά το θέμα των αποζημιώσεων για τους Δύο Παγκοσμίους Πολέμους.
    5) Θα χρυσοπληρώσουμε την «πράσινη» ανάπτυξη τους.

    1. No harm in asking them!!
      Δεν χάνουμε τίποτα να ρωτήσουμε
      τι θέλουν και ιδιαιτερα ποτε θα είναι διαθέσιμες οι
      Εάν τώρα μας πιέζουν για αυτά που γραφεις τότε tschuuuuuuuuuuuuusss!

    2. Kαι εσυ τα ξερεις αυτα απο που?
      Η νομιζεις πως αν σου ζητησουν κατι και το κανεις θα φταινε εκεινοι ..?
      Ποιος σε υποχρεωνει τελικα να κανεις οτι σου λενε οι αμερικανογερμανοολλανδοι?
      Μηπως βλεπουμε παντου φαντασματα τελικα?
      Καλα σου γραφει ο CK ..
      Ρωτα εσυ και αν δεν σου αρεσει η απαντηση τους auf wiedersehen..
      Nα τα δεχθω ολα οσα καταμαρτυρουν εναντιον ους αλλα να λεμε και τα αλλα ..
      Οτι ζητησαμε μας το εδωσαν σε αντιθεση με αλλους βλεπε περαν του Ατλαντικου μερια .
      Ποτε δεν μας εγδαραν σε κοστη υποστηριξης και υπερκοστολογησεις ενσωματωσης οπλων η συστηματων σε πλοια πλην της γνωστης υποθεσης των τορπιλων BLACKSHARK και του μεγαλου ποσου που ζηταγαν επειδη θα ηταν καρφι στις πωλησεις των πιστοποιημενων δικων τους .
      Παντοτε ησαν συνεπεις σε χρονους παραδοσεων η συντηρησης και αναληψη ευθυνης για εργασιες σε ζητηματα παρατηρησεων η βλαβων και εγγυησεων βλεπε μετατροπες στα υποβρυχια και τοποθετησης ερματος και επιδιορθωσης τριχοειδων ρωγμων στην θωρακιση οροφης στα LEO-2 ..
      Ποτε δεν ειπαν στις απαιτησεις μας δωστε μας αλλα 80 εκατομμυρια και θα το κανουμε για κατι που στοιχιζει πολυ λιγοτερο η επρεπε να το παρασχουν οι ιδιοι εξ ορισμου.
      Οι μονοι που επενδυσαν σε εργοστασια στην Ελλαδα σε επιπεδο παραγωγης και μεταφορας εξοπλισμου και τεχνογνωσιας ..
      Οσο επενδυσαν τελος παντων .
      Που κατασκευαστηκαν νομιζεις τα 214 και τα LEO-2 καποια μερη τους τουλαχιστον και με ποια υποδομη?
      Ειναι τυχαιο οτι επιλεξαμε ελευθερα Γερμανικα οπλα τοσα χρονια και οχι με πολιτικη παρεμβαση οπως γινεται σημερα με τις BEL..?
      Συνεπως υπαρχει καποια καλη εικονα και δεν ειναι ολα μαυρα οπως τα αναφερεις σε αντιθεση με τους δυστροπους και γδαρτες Γαλλους που ζητουσαν, για τον εκσυγχρονισμο τον Μιραζ που αρχικα βλακωδως δεν εκσυγχρονισαμε σε τιμες προνομιακες, μετα σχεδον τιμη τριων τεταρτων μιας νεας κατασκευης και σημερα ζητουν να βγαλουν απο την μυγα ξυγκι απο τις BEL χρεωνοντας τα παντα εκτος απο το νερο στο οποιο θα πλεουν .
      Ολοι το συμφερον τους κοιτουν ..
      Δεν υπαρχουν συμπαθειες και φιλελληνισμοι η συμμαχιες αυτα ειναι για το ποπολο..
      Ας κοιταξουμε και εμεις το δικο μας.

  16. Επιλογή θα έπρεπε να είναι είτε gowind 3100 +380 εκατομμύρια για λαφαγεττε.

    Οοως διαβάζω η φρεγάτα gowind3100 κανει κ για sea state9 ενώ η μεκοα200 sea state6.

    Πιστεύω οτι είναι μεγάλο λαθος το να.ΜΗΝ πάρουμε γαλλικη φρεγάτα. Φρεμμ, gowind κ μπελ…επιλογες υπαρχουνε.

    Δικη μας θέληση δεν βλέπω

  17. Αν αγνοήσουμε τα γεωπολιτικά, και πάμε απλά σαν στο σούπερμάρκετ, τότε θεωρητικά συμφέρουν:

    -2 Ιταλικές Fremm στο λίγο πιο ενισχυμένο με πυραύλους/κελλιά και αίτημα να βάλουμε το Seafire (για όσους έχουν φαγωθεί με αυτό) καθώς οι Ιταλοί τις κατασκευάζουν φτηνά (550 τις έδωσαν στην Αίγυπτο αλλά 550 τις πρόσφεραν και στην Βραζιλία) και σίγουρα πιο φτηνά από τους Γάλλους. Έστω κόστος 700 η μία=1.400. Θα τις έχουμε για ναυαρχίδες.
    -4 Type 31 (στην ουσία Iver Huitfelt) με 1.500
    -Καπαρώνουμε με τους Αυστραλούς και 3 ANZAC, οι οποίες θα είναι σχεδόν ίδιες με τις MEKO up
    -Με 100 εκατ παίρνουμε και τις τορπίλες.

    Οπότε τσακ μπαμ τα έφτιαξα, με 3 δις που θα δίναμε για Μπελάρες αλλάξαμε όλο τον στόλο, έχουμε 2,5 τύπους (MEKO, Type 31, συν 2 Fremm) άρα είμαστε περίπου στην ίδια πολυτυπία με τώρα, και πήραμε και τορπίλλες. Άντε όλα εγώ θα τα κάνω?

    ΥΓ Αυτά που φράφουν πολλοί (καλοπροαίρετα) ότι τους Γάλλους τους έφαγαν τα συμφέροντα, οι διαταγές άλλων χωρών κτλ, δεν με πείθουν. Ναι αυτά μπορεί να σπρώξουν/μετακινήσουν κάποιον, αλλά μόνο αν ο κανονικός πωλητής κοιμάται. Εδώ μιλάμε για επικότατο αυτογκόλ των Γάλλων, όπου εκεί που έπρεπε να κάνουν μια προσφορά στην οποία δεν μπορείς να πεις όχι αν δεν θέλεις να γίνεις ρεζίλι σε όλους τους πολίτες, πήγε και άθροισε στην τιμή ότι μπορούσε να αθροιστεί, μόνο το οξυγόνο που θα αναπνέουν οι ναύτες δεν πρόσθεσε, με συνέπεια να δώσει μια ευκολότατη δικαιολογία να τους ακυρώσουν. Ούτε στο Δημοτικό δεν την παθαίνουν έτσι. Οι καλοί εμποροι δίνουν εκπληκτικά χαμηλή προσφορά «fly away» και μετά τα παίρνουν πολλαπλά από ΄λα τα άλλα λίγο λίγο. Ποιος θα έλεγε όχι σε μια Μπελάρα για 450-500 εκατ? Εκεί όσο και να χωνόταν άλλες πρεσβείες, δεν θα είχαν τύχη. Τώρα they f…d up

    1. IΕαν αγοραστει το σχεδιο για τις Ιver Huitfeldt / Type-31 τοτε δεν εχει καμια αξια να αγοραστουν οι FREMM. Το πλεονεκτημα των FREMM ειναι η ηλεκτρικη μεταδοση που τις κανει αθορυβες και καταλληλες για ανθυποβρυχιακες επιχειρησεις.

      Μπορεις πολυ απλα να αγορασεις το συστημα ηλεκτρικης μεταδοσης που πουλαει η Leonardo και να τις βαλεις στις Iver Huitfeldt μαζι με συρομενο σοναρ και να εχεις ενα πολυ αθορυβο πλοιο καταλληλο για ανθυποβρυχιακες επιχειρησεις με χαμηλο κοστος και ομοιογενεια με ολα τα υπολοιπα πλοια. Το πλοιο εχει 2 χωρους για μηχανοστασιο οπου μπορουν να τοποθετηθουν ακομη και αεριοστροβιλοι εαν χρειαστει, δηλαδη συστημα GODAG / CODOG.

      1. Αν και γενικά είμαι υπέρ των IH Για φτηνό πλοίο, δεν νομίζω ότι θα επένδυα σε αυτό ως την ναυαρχίδα του στόλου. Είναι ένα πολύ τίμιο, και εξαιρετικά value for money, αλλά σαν σουλούπι και συστήματα, μοιάζει να είναι μια γενιά πίσω από τις Fremm.

        Επίσης, αφού η Ιταλική κάνει την Fremm FFGX, θα μπορούσα να ζητήσω την διαμόρφωση της FFGX (ελπίζοντας ότι επειδή θα φτιαχτεί Ιταλία και όχι ΗΠΑ, θα έχει και μικρότερο κόστος) και να έχω ένα φουλ μοντέρνο και φουλ μαχητικό πλοίο σαν ναυαρχίδα, και τις IH σαν ένα πολύ αξιοπρεπές value for money συμπλήρωμα

        1. Εαν υπαρξει αγορα νεων φρεγατων, θα κατασκευαστουν Ελλαδα, εκτος ισως απο το πρωτο πλοιο της κλασσης, οπως εγινε με τις ΜΕΚΟ και τα υποβρυχια 214.

          Μια χωρα με 3 ναυπηγεια που υπολειτουργουν δεν ναυπηγει πλοια σε ξενα ναυπηγεια. Ζητα μεταφορα τεχνολογιας η απλα αγοραζει το σχεδιο.

  18. Sea state9?
    Δεν υπάρχει περίπτωση να έχει σχεδιαστεί για sea state 9!!!

    στη καλύτερη περίπτωση sea state 6 όπως όλες οι άλλες φρεγάτες

    Που το είδες?

  19. Βλέπω τα MMSC να έρχονται με φόρα(λόγω υδροτζετ βέβαια). με ένα πακέτο και για δύο άμεσα LCS και ναυπήγηση εγχώρια(θα έχουμε σίγουρα άδεια εξαγωγής, που άραγε? άρα και εθνικό πλοίο) και κερασάκι τον δωρεάν εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ και θα τελειώσουν τους Γάλλους. Άλλωστε οι αμερικανοί δεν είπαν ότι και τα 4 MMSC και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ θα μπορούν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2025 χρονιά που οι γάλλοι θα μας φέρνουν την πρώτη μπελαρα(άραγε τυχαία εκτός της τιμής ο δεύτερος λόγος μη παραγγελίας που αναφέρουν είναι ο χρόνος παράδοσης?δνε το ήξερε το ΠΝ έδώ και δυο χρόνια πότε περίπου θα παραδοθούν? σίγουρα θα το ήξερε) Αντε αυτές οι τορπίλες και με το καλό όλες οι SV με exocet block iii.

    1. Πατα φρένο @MMSC!!!

      Εάν το κόστος είναι στα 4 billion όπως γράφετε πάλι δεν βγαίνουν τα νούμερα όσο και αν οι αμερικανοι είναι ευέλικτοι στη χρηματοδότητηση:
      Και μηδενικό επιτόκιο και 20 χρονια εξόφληση θέλεις 200mil το χρόνο!!
      Και αυτά με defence spending 500mil διαθέσιμο για τους 3 κλάδους!!
      Δήλωσε κανένας πως θα αυξηθούν οι αμυντικές δαπάνες?
      Βάλε και τη ζημια στην οικονομία από το covid και τελειώσαμε

      Μασήσαμε πολύ σανός από [email protected] και τώρα μάλλον μας πετάνε MMSC σανός
      ώστε να καλύψουν το ΜΗΔΕΝΙΚΌ έργο!!

      MPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

      1. @CK
        Βαλλε και τα αναδρομικα που ια δωσει ο Κουλός σε ολους τους συνταξιουχους, οταν η αποφαση του ΣτΕ λεει «μονο οι προσφευγοντες» !

        Καλες ειναι και οι Standard……………

        1. Δεν πρόκειται να δώσει σε όλους.

          Θα δώσει σε μερικούς (οι περισσότεροι από αυτούς θα είναι τίποτα δικοί του).
          Και καπάκι πάμε σε εκλογές.

          Και μετά τις εκλογές δεν πρόκειται να δώσει τίποτα άλλο, «για λόγους εθνικού οικονομικού συμφέροντος του τόπου».

          Εδώ κολλάει και το 200ευρω που έδωσε σύνταξη σε (λίγους) παλιούς πολεμιστές της Κύπρου.

          Προεκλογικές παροχές και εξαγγελίες είναι όλα αυτά.

          Και ξέρετε τι συμβαίνει στην Ελλάδα τους μήνες πριν τις εκλογές ε;;;
          ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΟΔΕΥΕΤΕ ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ!

  20. Το Π.Ν. χρειαζεται πλοια υψηλων δυνατοτητων, πολλαπλων ρολων και κυριως με χαμηλο κοστος ωστε να αποκτηθει μεγαλος αριθμος για να γινει ανανεωση του στολου. Η καλυτερη λυση την περιπτωση μας ειναι οι Δανεζικες φρεγατες Iver Huitfeldt οι οποιες εχουν μεγαλυτερες δυνατοτητες απο τις Belhara αλλα με πολυ μικροτερο κοστος, καθως η καθε φρεγατα κοστιζει 325 εκατομμυρια ΜΑΖΙ με τα ηλεκτρονικα και τα οπλα!!!

    «Fully equipped, an Iver Huitfeldt frigate costs the equivalent of $340 million, Rear Adm. Olsen said. Most of that, about $207 million, goes to weapons, sensors, and other electronics, which drive the cost of modern warships worldwide. The hull, engines, and other mechanical systems (HME) only cost about $133 million»

    https://breakingdefense.com/2017/07/danes-tout-340m-stanflex-frigate-for-us-navy-but-whats-real-cost/

    Εχει 2 ρανταρ (SMART-L, APAR), και φερει 24 πυραυλους SM-2 και 32 ESSM , δηλαδη εχει ανωτερο εξοπλισμο απο τις Belhara. Το πλοιο μπορει να φερει 2 συστηματα εγγυς προστασις (CIWS) π.χ. RAM, Millenium, Phallanx και 8 βληματα κατα πλοιων. Και ολα αυτα σε πλοιο με εκτοπισμα 6600 τονων, που μπορει να φερει ευκολα επιπλεον εξοπλισμο λογω του συστηματος stanflex των Δανων.

    Οι Βρετανοι, αφου ειδαν τις δυνατοτητες του πλοιου στην Βρετανικη ασκηση FOST (Flag Officer Sea Training), αποφασισαν μεσω της εταιριας Babcock να αγορασουν το σχεδιο και να κατεβουν στον διαγωνισμο για τις νεες φρεγατες Type-31 με το σχεδιο Arrowhead 140 και κερδισαν. Το Αγγλικο σχεδιο ειναι διαθεσιμο και ως πωληση για ναυπηγηση στο εξωτερικο, το εχει δηλωσει ο διευθυντης του προγραμματος των Type-31.

    Tο πλοιο μπορει να παρει πανω οτι ρανταρ και οτι πυραυλους θελουμε, δηλαδη ESSM, Aster, SM-2, Εxocet, NSM, RAM κτλ. Και κυριως με χαμηλο κοστος, οι Δανοι εφτιαξαν 3 φρεγατες Αντι-Αεροπορικου πολεμου Iver Huitfeldt με κοστος 1 δις για ολες μαζι, ενω οι Βρετανοι φτιαχνουν 5 πλοια με κοστος 1.5 δις. Μπορουμε να βαλουμε οτι διαμορφωση θελουμε, και πιστευω πως ειναι εξαιρετικη επιλογη για το Π.Ν.

    Εαν αγοραστει το σχεδιο θα μπορουσε να ναυπηγηθουν στα Ελληνικα ναυπηγεια, ενω θα μπορουσαν να κανουν ακομη και εξαγωγες της Ελληνικης εκδοσης στο εξωτερικο.

      1. 🙂 Επειδή ξέρω τον πόνο σου όταν αναφέρουμε την τιμή της IH, και ναι το κόστος των original IH δεν ξαναπιάνεται αφού χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα υλικά από άλλα πλοία κτλ

        Από την άλλη έχουμε το υποσχεμένο κόστος για την Type 31, είναι 250 εκατ λίρες (ή κάτι κάτω από 300 εκατ ευρώ για το σκαρί και άλλα 150 περίπου ανά πλοίο για συστηματα και όπλα άρα περίπου 450 (στο δικό μου παράδειγμα πήρα υπόθεση 425 εκατ η μία) και είναι για μια κανονική κατασκευή και αρκετά εξοπλισμένη (το συνολικό κόστος του προγράμματος είναι 2 δις λίρες τα 5 πλοία, εκ των οποίων το 1.250 στο ναυπηγείο)

        1. Δεν αναμενόταν και οι Ινδονήσιοι να επιλέξουν τις IH?
          Εάν προχωρήσουν εκεί θα δούμε τιμές και εξοπλισμό
          https://www.navalnews.com/naval-news/2020/06/indonesia-looking-at-iver-huitfeldt-class-frigate-to-boost-tni-als-blue-water-force/

          Οι TYPE 31 δεν νομίζω πως είναι τόσο στενά συνδεδεμένες με τις IH αφού μονο το hull-κήτος έχει επιλεγει όλα τα αλλα είναι διαφορετικά

          Και εγώ αμφιβάλλω εάν μπορεί να επαναληφτεί το κόστος που είχαν πετύχει οι Δανοί πριν από 10-15 χρονια

        1. Αν έχεις καταλάβει τι οπλισμό έχουν οι type 31… και το κόστος τις κάθε επιλογής καλά θα ήταν.
          Προσωπικά είμαι από τους μεγαλύτερους επικριτές τις Belharra,

  21. Μου θυμίζεται το ανέκδοτο με τους Παοκτζήδες και τους αγρότες (https://asteiakia.gr/anekdota/paok_olympiakos_kai_agrotes)
    Κοινώς θα κράξετε οτι και να γίνει. Τι σχέση εχει η συγκεκριμένη τελετη με μια ενημέρωση για τις ΜΕΚΟ και της Belharra? Καμία απολύτως..αλλά αφού αυτό θέλετε να γράψετε..

    Στην τελική αν θέλετε να κράξετε υπάρχουν τόσα πολλά σχετικά με την είδηση
    πχ οτι παραδόθηκε με 5 χρόνια καθυστέρηση και η υπουργάρα ευχαρίστησε κιόλας τα ναυπειγεία, οτι δεν υπάρχει καμια ανακοίνωση για την παράδοση της επόμενης και άλλα πολλά.

    ΥΓ1
    Θα πρέπει κάποιος να αντιπαθεί πολύ το ΠΝ για να ζητάει εγχώρια ναυπήγηση. Το ιδιο ισχύει και για την ΠΑ και την ΕΑΒ φυσικά.

    ΥΓ2
    Αναρωτιέμαι αν κάποιος σκέφτηκε να ρωτησει τον υιο Καραθανάση τι θα προτιμούσε να έχει: τον Ηρωα Καραθανάση ή τον (ζωντανό) πατέρα του. Αυτο για όλους που στην πρώτη ευκαιρία ζητάνε «δραση» και όποιος δεν χύνει αίμα είναι προδότης…

    1. Νομίζω ότι καλά κάνουν. Τα κακώς κείμενα των ΤΠΚ τα έχουν πει όλοι 100 φορές, και τώρα απλά πιάσαμε πάτο, καθώς υπήρξε ένα υπερ-ξεφτιλίκι που μεταφέρθηκε η ΤΠΚ στον ναύσταθμο πριν κανα μήνα μόνο και μόνο για να γίνει η πληρωμή και να μν βγουν και παράνομοι, ενώ ήταν λειψή (και παραμένει ακόμη εν μέρει λειψή) και για την 7η ζήσε Μάη μου.

      Μιλάμε για καθαρή απαγωγή απλά αντί ανθρώπου έχουμε πλοίο, και ζητούσαν λύτρα για την απελευθέρωση του, βασιζόμενοι στο ότι λόγω του ότι ζούμε σε μια εύφλεκτη κατάσταση, θα τα πληρώσουμε τα λύτρα.

      Το χειρότερο είναι ότι όλο αυτό ντύνεται με και καλά πατριωτικές κορώνες, οπότε εμείς που δεν μας αρέσει να μας κλέβουν μπροστά στα μάτια μας, δεν μας αρέσει να μας εκβιάζουν, και δεν μας αρέσει να είμαστε αφοπλισμένοι για να κάνουν κάποιοι το κομμάτι τους πέφτουν πάνω τους με διάφορα συνθήματα περί πατριωτισμού, προδοτών, εθνικού πλοίου και ένα σωρό γραφικά για να μην δει ο κόσμος το βασικό, ότι το πλοίο έρχεται με διπλάσιο σχεδόν κόστος από το υποσχεμένο και περίπου 10 χρόνια μετά την ορισμένη ημ/νία παράδοσης. Και ενώ κινδυνεύουμε να χάσουμε έναν πόλεμο που όλα τα οπλικά συστήματα είναι off, αντί να μας πουν μια συγνώμη για την καθυστερηση, μας ζητάνε να απολογηθούμε γιατί δεν λέμε ευχαριστώ που έστω κουτσή μπήκε στον ναύσταθμο

  22. Πολύ άσχημη η εικόνα του ΠΝ, της Κυβέρνησης και του Ελληνικού κράτους εν γένει να φωνάζει το υιο του πεσόντα Καραθανάση να εγκαινιάσει το ομώνυμο ημιτελές πλοίο. Ακόμα και στο 98% να είναι, η όλη μεθόδευση δείχνει θλιβερή.

    1. Το πλοίο δεν είναι έτοιμο (σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΓΕΝ) και όλο αυτό στήθηκε για επικοινωνιακούς λόγους.
      Μιλάμε για άθλια κυβέρνηση.
      Τώρα όποιος περιμένει από τον Κούλη να φτιάξει κράτος ας ρωτήσει τη Siemens και τους Γερμανούς που τον κρατάνε στο χέρι ποικιλοτρόπως!

      Δεν παίρνει χαμπάρι ο νεοέλληνας μια ζωή βλάκας και κουτοπόνηρος.

  23. Απορώ ακόμα και τώρα που κάποιοι ονειρεύονται φρεγάτες και μεγάλα πλοία επιφανείας για το ΠΝ.
    Λες και είμαστε καμία τεράστια χώρα με ανοιχτούς ωκεανούς που πρέπει να προστατεύσουμε στιλ Αμερικής.
    3 δις ευρώ για δύο φρεγάτες! Ήμαρτον.
    Και για ποιον λόγο? Για να βρεθούν στον πάτο της θάλασσας. Ακόμα και τώρα δεν έχουν μάθει μερικοί ότι μόνο δύο Φ16 πετώντας στα δύο μετρα πάνω από τον αφρό, μπορούν να στείλουν οποιαδήποτε πλοίο επιφανείας στον βυθό παρέα με τα ψάρια. 3 δις στον βυθό και πόσο ανθρώπινο δυναμικό. Δυστυχώς για κάποιους το πάθημα των Άγγλων στα Φωκλαντ από τους Αργεντινους με τα αναχρονιστικά για την εποχή εκείνη Skyhawks και με βόμβες ξηράς παρακαλώ, δεν τους έχει γίνει μάθημα!!Ούτε η τρομερή ζημιά της Αμερικανικής φρεγάτας στον Περσικό κόλπο από την καταλάθος επίθεσης των Ιρακινών στο πόλεμο με το Ιράν την δεκαετία του 80.
    Ναι να δώσουμε τα τρία δις ευρώ. Αλλά για αναβάθμιση ή αγορά νέων μαχητικών αεροπλάνων. Η εποχή που είχες πλοία και κερδιζες των πόλεμο σε τόσο κλειστό χώρο όπως το Αιγαίο είναι παρελθόν εδώ και αιώνες.
    Στόχοι είναι και τίποτα παραπάνω! Κάθε έμπειρος πιλότος της αεροπορίας το ξέρει αυτό. Έχεις την αεροπορική υπεροχή. Κερδίζεις και τον πόλεμο.
    Χίλιες φορές να τα δαπανηθούν αυτά τα χρήματα για την πολεμική αεροπορία πάρα για το ΠΝ. Χαζό είναι το Ισραήλ που τόσα χρόνια επενδύει όσο τίποτα άλλο στην αεροπορική υπεροχή.
    Εν τέλη και οι ΤΠΚ ρε παιδιά από θέμα εξοπλισμού στο μόνο που υστερεί σε σχέση με μια φρεγάτα είναι το ότι δεν έχει αντιεροπορικους πυραύλους.
    Φτιάξε μια αεροπορία στιλ Ισραήλ όσο μπορείς και να δούμε άμα ποτέ ο Τούρκος ξαναβγεί στο Αιγαίο.
    Από εκεί και πέρα τα ΤΠΚ και τα Υποβρύχια είναι ότι πρέπει για τα σημερινά δεδομένα του Αιγαίου.

    1. Πολύ ισοπεδοτικό σχόλιο …

      Να καταργήσουμε τα τ/θ και να πάρουμε αντι για ντουφέκια αντιαρματικά
      Να καταργήσουμε τα πλοία και να πάρουμε συστοιχίες exocet

      1. Η επιχειρηματολογία του δυστυχώς μας ταιριάζει απόλυτα !

        Όπως αποδείχθηκε και από το φιάσκο των [email protected] δεν μπορούμε να αποκτήσουμε νέα πλοία λόγω των οικονομικών περιορισμών

        Η έμφαση πρέπει να δοθεί στην αεροπορία

        Το αιγαίο με επάκτιες πυροβολικό και υποβρύχια στην ανατολική μεσόγειο με υποβρύχια

        Εάν θέλουμε να αυξήσουμε άμεσα την αποτροπή μας δυο κινήσεις

        Τορπίλες

        standoff / anti ship missile στα f16

        1. Μπορεί να πρέπει, πάλι, να δωθεί η έμφαση στην αεροποριά, αλλά δεν μπορείς να εχεις φ/γ 45ετών.&-

          Οπως δεν μπορείς να έχεις Τ-2.

        2. «Όπως αποδείχθηκε και από το φιάσκο των [email protected] δεν μπορούμε να αποκτήσουμε νέα πλοία λόγω των οικονομικών περιορισμών»

          Δεν ισχύει φυσικά και υπάρχουν χρήματα.
          Τα χρήματα η κυβέρνηση τα σπαταλά για να συντηρεί τον κομματικό της στρατό το κομματικό κράτος και τα συμφέροντα ντόπια και ξένα που υπηρετεί πιστά.

          Ο Μητσοτάκης είναι ένα άθλιος πρωθυπουργός μαριονέτα.

  24. H αξιοποίηση του υπάρχοντος υλικού πρέπει να προηγείται από την προμήθεια νέου.Αν δεν μπορείς να συντηρήσεις αυτό που έχεις τότε τι το θες το νέο?Αλλά στο ΠΝ αντι να ασχολούνται με το μέλλον του έχουν κάτι απατεώνες σαν τον Δρ Αντιπλοίαρχο Μαντζούρη που θα μας πήγαινε στο φεγγάρι….

  25. Εσεις ξεπερασατε λαο τους τουρκους στο ανατολυτικο παζαρεμα,καλα ρε βλαχαρες αυτην την στιγμη νουμερο ενα συμμαχος του ελληνισμου ποιος ειναι,η αγγλια,η ιταλια,η ισπανια,η αμερικη η η ΓΑΛΛΙΑ,τα πλοια μας ειναι εξοπλισμενα με γαλλικους πυραυλους,θα δωσουμε στην total τα θαλασσια οικοπεδα.ειναι η μονη χωρα που δεν χωνευει την τουρκια καο εμεις το συζηταμε κιολας.Ψωροκοστενα ονομα και πραμα δηλαδη.Οταν για τα πιο απλα πουλαμε τους συμμαχους μας πως θελουμε αυτοι να μας παρουν στα σοβαρα

  26. Εσυ Tasmo πολύ σωστά τα λες. Χρειαζόμαστε συμμάχους που θα μας πουλούν όπλα ακόμα και αν γίνει το κακό και δεν θα κρατήσουν ισες αποστάσεις μεταξύ θύτη και θύματος.

  27. Μεχρι την εκπνοη του ετους θα εγκατασταθουν ο Exocet ..Φεξε Μαη μου αν ολα πανε καλα ..
    ..
    Δηλαδη οι φανφαρονοι παρελαβαν ουσιαστικα ενα σχεδον αοπλο απο πυραυλους σκαφος ενω ο διακοσμητικος υπουργος ειπε τα εξης φαιδρα και εξοργιστικα μαζι οπως γραφει ο Δουρειος Ιππος.
    «Για τις προσπάθειες ενισχύσεως των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικώς του Πολεμικού Ναυτικού, ο ΥΕΘΑ σημείωσε: “Είναι σε εξέλιξη μία πολύ εντατική προσπάθεια -μια «φρενήρης προσπάθεια» θα έλεγα- να αναβαθμίσουμε τις δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικά σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, του Πολεμικού Ναυτικού. Υποθέσεις που πριν από λίγο χρονικό διάστημα βρίσκονταν περίπου σε καθεστώς αδράνειας, πλέον βρίσκονται σε καθεστώς υπερκινητικότητας!»
    Δουλεμα δηλαδη προς ηλιθιους.
    «Φρενηρης προσπαθεια» με ξυσιμο ενα χρονο των διαφορων καρεκλοκενταυρων ,με εναν αθλιο νομο ενος ανικανου που καθυστερει και ακυρωνει καθε διαδικασια προσκτησης υλικου για τις ΕΔ και με ελαχιστα κονδυλια και ανυπαρκτα συμβολαια και υπογραφες αλλα αφθονες ακυρωσεις και υπουλες αναβολες σε βαθος χρονου με δικαιολογιες νηπιαγωγειου.
    Φρενηρεις ρυθμοι το εξοπλιστικο κωμα της χωρας με υπαιτιοτητα των ανικανων ενω οι συνεχεις αγορες κυριου και μη υλικου τηςΤουρκιας και η μαζικη παραγωγη εθνικων οπλων ειναι «στασιμοτητα» προφανως για τους θεατρινους.
    Απλα αλλαζουμε την εννοια τωνλεξεων και ολα καλα.
    Και δεν σηκωνονται οι δουλοπρεπεις στρατιωτικοι συντακτες να τον κατακεραυνωσουν για τα ψεματα του μονο καθονται και τον ακουν αναπαραγωντας τα παραμυθια του παραπλανωντας την κοινη γνωμη οτι δηθεν κατι συμβαινει τοσον καιρο .

    1. Μην σου κάνει εντύπωση το πόσο μπούφος είναι ο Παναγιωτόπουλος.
      Ένα βουτυρόπαιδο είναι παιδί του μπαμπά και του κομματικού σωλήνα.
      Καταγωγή από Καβάλα αν ρωτήσεις κανέναν από εκεί θα σου πει λεπτομέρειες!!

      Καταρχήν όταν ανοίγει το στόμα του και κάνει δηλώσεις λέει τόσες ασυναρτησίες που δεν βγάζουν νόημα και που αναρωτιέσαι αν τα Ελληνικά σου έχουν πρόβλημα ή τα δικά του.
      Ο τύπος αυτός υποτίθεται τελείωσε πανεπιστήμιο και είναι δικηγόρος!!
      ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ολέ και με το πτυχίο στην τσέπη ανεξαρτήτου εξετάσεων.

      Ο Κούλης έχει ομάδα dream team.

      Ο ένας χειρότερος από τον άλλο.
      Με διαφορά ο βλαξ Κούλης βγαίνει πρώτος και μετά οι πανίβλακες υπουργοί του που δεν ξέρουν να πούνε ούτε μια φράση χωρίς ασυναρτησίες.

      1. Μα ειναι δυνατον αυτο το ατομο να ισχυριζεται χωρις να του πετανε γιαουρτια ,οτι υπαρχει φρενηρης προσπαθεια και υπερκινητικοτητα;
        Και δεν τον χαρακτηριζουν οπως με ευκολια αλλους οι δημοσιογραφικες γραφιδες;
        Τελικα αυτο ειναι το προβλημα οχι οι ανικανοι αλλα οσοι τους ανεχονται η και τους ψηφιζουν .
        Δυστυχως ο κυβος ηδη ερριφθη.
        Στην Πτηση και δυστυχως αλλου κανουν παρτυ για την σπουδαια νικη που πετυχαμε αναφεροντας σαν κασετα το περιωνυμο 2-0 ασχετα εαν η Τουρκια δεν ηττηθηκε η επαθε κατι αλλα απλα εκανε εναν τακτικο πολιτικοστρατιωτικο ελιγμο γνωριζοντας πως ο χρονος της εγκαταλειμενης και ασυντηρητης ελληνικης πολεμικης μηχανης τρεχει εις βαρος μας αφου κανενα βημα προοδου δεν πραγματοποιειται.
        Το πως θα αποτρεψουμε οριστικα και αμετακλητα αυτην την συμπεριφορα κανεναν πανηγυρτζη δεν απασχολει παρα μοναχα περναει και το αρρωστο μηνυμα οτιοπως ειναι οι ΕΔ επαρκουν για την αμυνα της χωρας κατι πολυ επικινδυνο.
        Νικες που υπαρχουν μοναχα στα μυαλα μας αλλα η πραγματικοτητα δεν εχει πει ακομη τον τελευταιο της λογο.
        Ολα αυτα με βαση μια αυτονοητη κινητοποιηση που δεν αποτελει αθλο αλλα ελαχιστη υποχρεωση των ΕΔ και μπορει να θεωρηθει επιτευγμα παρα μονο
        σε σχεση με την αθλια κατασταση στην οποια εχει περιελθει ολο το υλικο.
        Το ερωτημα ειναι ..
        Μεχρι ποτε θα συνεχιστει αυτο πριν την μεγαλη αστοχια;

  28. Το άρθρο είναι κατατοπιστικό δεν μασάει τα λόγια του και δεν λέει μισές αλήθειες!
    Συγχαρητήρια και από εμένα Γιάννη!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *