Στη Νέα Πέραμο Αττικής και συγκεκριμένα στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων παραδόθηκαν τα τρία νέα σκάφη των τριών διαφορετικών εταιρειών τα οποία από τη Τρίτη 12 Μαΐου είναι σε φάση δοκιμών. Αύριο Πέμπτη είναι η επίσημη τελετή παράδοσης. Τα σκάφη είναι της RAFNAR, της OCEANIC (έχει παραδώσει άλλα δύο όμοια) και της NOR SAFE.
Ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις αφήνει το σκάφος RAFNAR ισλανδικής σχεδίασης και ελληνικής κατασκευής. Το σκάφος πέτυχε να αναπτύξει ταχύτητα άνω των 50 κόμβων και να επιδείξει πολύ καλή πλεύση.
Εκκρεμεί και το πρόγραμμα των 40 σκαφών ύψους 16 εκατομμυρίων. Ο διαγωνισμός πήρε παράταση ως την 1/6/2020 εκτός και εάν λάβει και νέα παράταση. Εύλογα συμπεραίνει κανείς σχετικός με το αντικείμενο πως κάνοντας τη διαίρεση των 16 εκατομμυρίων ευρώ με τα 40 σκάφη που ζητούν προκύπτει το νούμερο των 400.000 ευρώ.
Ένα από τα τρία θα είναι της εταιρείας RAFNAR και συγκεκριμένα το μοντέλο 1100 CABIN ASSAULT. Πρόκειται για σκάφη Ισλανδικής σχεδίασης και ελληνικής ναυπήγησης. Το σκάφος θα φέρει τρεις εξωλέμβιους κινητήρες Mercury 350L6 (υπάρχει και η επιλογή για άλλους χρήστες των δύο εξωλέμβιων Mercury 450R) και θα αναπτύσσει έμφορτο τη μέγιστη ταχύτητα των 53 κόμβων. Το σκάφος κλειστού τύπου με υπερκατασεκυή και έχοντας θωράκιση κατηγορίας NIJ3+ στα παράθυρα και τη καμπίνα. Δύναται να μεταφέρει 14 άτομα προσωπικό σε αντικραδασμικά καθίσματα της εταιρείας Ulman. Τέσσερα άτομα είναι εξωτερικά στη πλώρη, τέσσερα στη πρύμνη και τα υπόλοιπα εσωτερικά στην καμπίνα του σκάφους.
Ο εξοπλισμός των σκαφών τύπου1100 CABIN ASSAULT συμπληρώνεται από ηλεκτροπτικό σύστημα της FLIR, ραντάρ ναυτιλίας SIMRAD, GPS – Plotter, τακτικό σύστημα αποστολής μετάδοσης εικόνας και ήχου και δυνατότητα τοποθέτησης έστορα με πολυβόλο στη πλώρη των 12,7 χιλιοστών. Το σκάφος ζυγίζει 4,1 τόνους και έχει ακτίνα δράσης τα 400 ναυτικά μίλια. Τα σκάφη RAFNAR έχουν τη δυνατότητα να πλέουν σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες και σε περίπτωση που πάρουν κλήση επανέρχονται στην αρχική τους θέση.
Φυσικά ο εξοπλισμός των σκαφών τροποποιείται και διαμορφώνεται ανάλογα τις ανάγκες τις απαιτήσεις του πελάτη ως προς το σκέλος των αισθητήρες, του οπλικού φορτίου (μπορεί να τοποθετηθεί και τηλεχειριζόμενος έστορας με πολυβόλο μέχρι 12,7 χιλιοστά), των επικοινωνιακών συστημάτων καθώς και των κινητήρων (εσωλέμβιοι ή εξωλέμβιοι). Η επιλογή των εξωλέμβιων μηχανών γίνεται λόγω της γάστρας του σκάφους καθώς και λόγω ευκολιών στη συντήρηση.
Το μοντέλο τύπου1100 CABIN ASSAULT είναι αυτό που θα συμπληρώσει τον στόλο πλωτών του ΛΣ μέσω της δωρεάς δέκα σκαφών του παραπάνω τύπου από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε ένα τέτοιο θα παραδοθεί στις Ειδικές Δυνάμεις (Αμφίβιοι Καταδρομείς) μαζί με άλλα δύο.
Σημειώνεται, ότι η RAFNAR μέσω της ONEX συμμετέχει και στον παραπάνω διαγωνισμό επίσης με το μοντέλο τύπου1100 CABIN ASSAULT ως προτεινόμενη επιλογή για το πρόγραμμα απόκτησης των 40 νέων σκαφών. Από τον επόμενο μήνα θα αρχίσουν και οι παραδόσεις σταδιακά των νέων ταχυπλόων του ίδιου τύπου για το ΛΣ.
Εκτός του διαγωνισμού για τα νέα ταχύπλοα σκάφη των Μοιρών Αμφιβίων Καταδρομών υπάρχει και η πρόθεση του ΠΝ να αντικαταστήσει τα ΑΒΑΚ των Αρματαγωγών με σύγχρονα ταχύπλοα. Οι εξελίξεις σε επίπεδο ταχυπλόων συμπληρώνονται με την απόκτηση από τη ΔΥΚ του ΠΝ των 4 ΣΑΠ Mark V τα οποία είναι σε μέτρια κατάσταση και θα χρειαστούν αρκετή δουλειά ώστε να είναι επιχειρησιακά (αρχικά θα γίνει επιθεώρηση των μηχανων) καθώς και να λάβουν τον ενδεδειγμένο εξοπλισμό. Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως είναι τελείως «γυμνά» ως προς τον εξοπλισμό τους (επικοινωνίες, ναυτιλία, οπλισμός κτλ).