Για το Σουηδικό JAS-39E Gripen είχαμε κάνει ένα αναλυτικό αφιέρωμα που μπορείτε να διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο. Αλιεύσαμε το παρακάτω πολύ ενδιαφέρον βίντεο που αξίζει να δείτε και επ’ αφορμή αυτού ετοιμάζουμε ένα νέο άρθρο που αφορά το μοντέλο διασποράς αεροπορικών δυνάμεων σε αυτοκινητοδρόμους και τμήματα του ελληνικού οδικού δικτύου. Πρακτική την οποία χρόνια εφαρμόζει η Σουηδική Αεροπορία με πολλαπλά επιχειρησιακά οφέλη και σε μεγάλο βαθμό απαραίτητη και για την ελληνική πλευρά.

Gripen is designed to make sure that availability is maximized at all times. For example, an air-to-air combat set up including refueling and rearming is done in less 10 minutes. Watch the film and get to know what else makes Gripen always combat ready.

Gepostet von Saab AB am Samstag, 16. März 2019

Σε διάφορα σημεία επάνω στο εθνικό οδικό δίκτυο, οι Σουηδοί είχαν σκάψει μικρά καταφύγια στη βάση υψωμάτων και λόφων. Σε περίπτωση επιχειρήσεων, αυτόνομα (και αυτοκινούμενα) κλιμάκια μηχανικών, οπλουργών και άλλων ειδικοτήτων επάνδρωναν αυτά τα καταφύγια, με τα υλικά και τα όπλα έτοιμα προς αξιοποίηση.

Παρέχονταν έτσι η δυνατότητα ταχείας επανεξυπηρέτησης μαχητικών, τα οποία προσγειώνονταν σε προεπιλεγμένα τμήματα-ευθείες του εθνικού οδικού δικτύου. Στο youTube θα βρείτε βίντεο με προσγειώσεις και απογειώσεις από ευθείες του σουηδικού οδικού δικτύου. Όχι μόνο με Gripen αλλά και με το θηριώδες Viggen. Γιατί πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα θα ταίριαζε η ανάπτυξη και αξιοποίηση ενός παρόμοιου δικτύου

Θα πρέπει επομένως με βάση την κοινή λογική πέρα από τα Νατοϊκά πρότυπα να υιοθετήσουμε και καθαρά εθνικά σε ότι αφορά στη διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων. Θα πρέπει με άλλα λόγια να αρχίσουμε να λειτουργούμε διαφορετικά. ΟΧΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ… Δεν μπορείς διαφορετικά να αντιμετωπίσεις έναν αριθμητικά –και ποιοτικά ως προς το εξοπλισμό- υπέρτερο αντίπαλο. Υιοθετώντας και αξιοποιώντας συμβατικές μεθόδους. Ακόμη και αν θέσει εκτός ενέργειας δύο ή τρείς κύριες βάσεις από τις οποίες επιχειρείς, θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να είσαι σε θέση να ανταποδώσεις το πλήγμα. Και για να το κάνεις αυτό πρέπει να έχει τη δυνατότητα βραχείας από/προσγείωσης (STOL-Short Take Off and Landing) με πλήρες εσωτερικό και εξωτερικό καύσιμο και οπλικό φορτίο. Χωρίς να φοβάσαι ότι οι αεραγωγοί των μαχητικών σου θα καταπιούν ότι FOD υπάρχει τριγύρω με το που θα αυξήσουν στοιχεία κινητήρα για να τροχοδρομήσουν ή να απογειωθούν… Χωρίς να φοβάσαι να αφήσεις τα αεροπλάνα έκθετα στη ζέστη, το κρύο, τη βροχή για να μην χάσουν τις ιδιότητές τους τα υλικά επικάλυψης για την απορρόφηση της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας. Σε κάθε περίπτωση λοιπόν θα πρέπει να είσαι έτοιμος να επιχειρήσεις κάτω από αντίξοες συνθήκες. Την πολυτέλεια του να διαμορφώνουν το περιβάλλον στο οποίο επιχειρούν την έχουν μόνο οι Αμερικανοί… Και αυτοί όχι πάντα!

Comments

  1. Συμφωνώ 110% μαζί σας. Η ανάπτυξη τέτοιων δικτύων έπρεπε να είχε γίνει χθες στην Ελλάδα και προχθές στην Κύπρο!!!

  2. Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι οι Σουηδοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά σε αυτό το α/φ.
    Η συγκεκριμένη, είναι μια σημαντική ικανότητα του α/φ που δίνει μεγάλη επιχειρησιακή ευελιξία και προστασία. Μάλιστα δεν είναι μόνο ο διάδρομος. αλλά και οι χρόνοι επανεξοπλισμού του και εφοδιασμού του.
    Το α/φ αυτό έχει χίλια καλά και είναι value for money για ….ρηχές τσέπες.
    Όμως, στον δικό μας στόλο, αυτό το α/φ χωρά ΜΟΝΟ στη θέση των Γαλλικών αεροσκαφών (αφού θα μείνουμε με 123 F-16 και θέλουμε και 40 max F-35), εκτός και κάποια στιγμή αντικαταστήσουμε με Gripen και τα 38 F-16/50αρια που δεν βλέπω να αναβαθμίζουμε.
    Όπως πάμε, από Φρανς μεριά, θα μείνουμε με 24 Μ – 2000-5Mk2 που και εκείνα θέλουν αναβάθμιση, πιστοποιήσεις κ.λπ. δηλαδή και λεφτά, με ένα όλο και αυξανόμενο κόστος συντήρησης, ιδίως όταν αποσυρθούν όλα τα Mirage από τη ΓΠΑ.
    Φυσικά, μια αντικατάσταση των 24 Mirage, με δύο μοίρες (40) Gripen, μακροπρόθεσμα και μόνο από τα κόστη συντήρησης και το νεωτερισμό του Gripen, η λύση αυτή θα συνέφερε και οικονομικά και επιχειρησιακά (με όσα σύγχρονα έχει επάνω του το Gripen).
    Θα τολμήσουν το ….τόλμημα αυτό κάποιοι?
    Σημ. Μάλλον τα Mk2 και τα Γαλλικά όπλα, θα τα πουλήσουμε εύκολα ενώ τα παλαιότερα σχεδόν τσάμπα για κανιβαλισμό.

    1. Φίλε gdmast,

      Το Gripen δεν είναι ένα ακομα F-16. Έχει πολύ παραπάνω δυνατότητες όπως έχουμε γράψει. Μεγαλύτερη γκάμα όπως με υποστρατηγικά βλήματα και βλήματα κατά στόχων επιφανείας. Συν όλα τα άλλα πλεονεκτήματα του με κυριότερο το Κόστος Κύκλου Ζωής.

    2. Τα γαλλικά όπλα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά σήμερα! Και στο μέλλον είναι σχεδόν βέβαιο οτι το fcas αν πάρει σάρκα και οστά θα είναι ένα απο τα μαχητικά της Π.Α. Να μην ξεχνούμε οτι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην αγορά οπλικών συστημάτων στην Ελλάδα είναι κυρίως πολιτικοί! Μακάρι να μπορούσαμε να πάρουμε και gripen και F-15x αλλά όταν θα έχεις ανάγκη στην Α. Μεσόγειο, στην οικονομία κ.α. ξέχνα την Γαλλία και ζήτησε βοήθεια απο την Σουηδία!!! Και βγάλε άκρη με την LM αν επιλέξεις μαχητικό της boeing

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *