Για το Σουηδικό JAS-39E Gripen είχαμε κάνει ένα αναλυτικό αφιέρωμα που μπορείτε να διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο. Αλιεύσαμε το παρακάτω πολύ ενδιαφέρον βίντεο που αξίζει να δείτε και επ’ αφορμή αυτού ετοιμάζουμε ένα νέο άρθρο που αφορά το μοντέλο διασποράς αεροπορικών δυνάμεων σε αυτοκινητοδρόμους και τμήματα του ελληνικού οδικού δικτύου. Πρακτική την οποία χρόνια εφαρμόζει η Σουηδική Αεροπορία με πολλαπλά επιχειρησιακά οφέλη και σε μεγάλο βαθμό απαραίτητη και για την ελληνική πλευρά.

Gripen is designed to make sure that availability is maximized at all times. For example, an air-to-air combat set up including refueling and rearming is done in less 10 minutes. Watch the film and get to know what else makes Gripen always combat ready.

Gepostet von Saab AB am Samstag, 16. März 2019

Σε διάφορα σημεία επάνω στο εθνικό οδικό δίκτυο, οι Σουηδοί είχαν σκάψει μικρά καταφύγια στη βάση υψωμάτων και λόφων. Σε περίπτωση επιχειρήσεων, αυτόνομα (και αυτοκινούμενα) κλιμάκια μηχανικών, οπλουργών και άλλων ειδικοτήτων επάνδρωναν αυτά τα καταφύγια, με τα υλικά και τα όπλα έτοιμα προς αξιοποίηση.

Παρέχονταν έτσι η δυνατότητα ταχείας επανεξυπηρέτησης μαχητικών, τα οποία προσγειώνονταν σε προεπιλεγμένα τμήματα-ευθείες του εθνικού οδικού δικτύου. Στο youTube θα βρείτε βίντεο με προσγειώσεις και απογειώσεις από ευθείες του σουηδικού οδικού δικτύου. Όχι μόνο με Gripen αλλά και με το θηριώδες Viggen. Γιατί πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα θα ταίριαζε η ανάπτυξη και αξιοποίηση ενός παρόμοιου δικτύου

Θα πρέπει επομένως με βάση την κοινή λογική πέρα από τα Νατοϊκά πρότυπα να υιοθετήσουμε και καθαρά εθνικά σε ότι αφορά στη διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων. Θα πρέπει με άλλα λόγια να αρχίσουμε να λειτουργούμε διαφορετικά. ΟΧΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ… Δεν μπορείς διαφορετικά να αντιμετωπίσεις έναν αριθμητικά –και ποιοτικά ως προς το εξοπλισμό- υπέρτερο αντίπαλο. Υιοθετώντας και αξιοποιώντας συμβατικές μεθόδους. Ακόμη και αν θέσει εκτός ενέργειας δύο ή τρείς κύριες βάσεις από τις οποίες επιχειρείς, θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να είσαι σε θέση να ανταποδώσεις το πλήγμα. Και για να το κάνεις αυτό πρέπει να έχει τη δυνατότητα βραχείας από/προσγείωσης (STOL-Short Take Off and Landing) με πλήρες εσωτερικό και εξωτερικό καύσιμο και οπλικό φορτίο. Χωρίς να φοβάσαι ότι οι αεραγωγοί των μαχητικών σου θα καταπιούν ότι FOD υπάρχει τριγύρω με το που θα αυξήσουν στοιχεία κινητήρα για να τροχοδρομήσουν ή να απογειωθούν… Χωρίς να φοβάσαι να αφήσεις τα αεροπλάνα έκθετα στη ζέστη, το κρύο, τη βροχή για να μην χάσουν τις ιδιότητές τους τα υλικά επικάλυψης για την απορρόφηση της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας. Σε κάθε περίπτωση λοιπόν θα πρέπει να είσαι έτοιμος να επιχειρήσεις κάτω από αντίξοες συνθήκες. Την πολυτέλεια του να διαμορφώνουν το περιβάλλον στο οποίο επιχειρούν την έχουν μόνο οι Αμερικανοί… Και αυτοί όχι πάντα!