Όπως δήλωσε, στις 14 Ιανουαρίου, η Ellen Lord, Βοηθός Γραμματέα Άμυνας για τις Προμήθειες και την Υποστήριξη, η απόφαση για την αποβολή της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας από το πρόγραμμα παραγωγής των F-35 είναι οριστική και ότι τον Μάρτιο η εφοδιαστική αλυσίδα του F-35 δεν θα έχει κανένα σημείο αναφοράς στην Τουρκία.

Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο, η Lockheed Martin και η Pratt & Whitney ανακοίνωσαν ότι για το 98,72% των εξαρτημάτων τα οποία παράγει η Τουρκία έχουν ήδη βρεθεί εναλλακτικοί προμηθευτές. Συγκεκριμένα οι τουρκικές εταιρίες κατασκευάζουν 937 εξαρτήματα του F-35, εκ των οποίων 400 παράγονται αποκλειστικά από τις τουρκικές εταιρίες. Εξ αυτών έχουν βρεθεί εναλλακτικοί προμηθευτές για 925, ενώ απομένουν μόλις 12.

Ομοίως, τον περασμένο Δεκέμβριο έγινε γνωστό ότι το Αμερικανικό Κογκρέσο δίνει, στο Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας, το δικαίωμα αγοράς των 30 τουρκικών F-35, ενώ του επιτρέπει να δαπανήσει το ποσό των $ 30 εκατομμυρίων για την ασφαλή αποθήκευση τους και των συστημάτων που το συνοδεύουν.

Ωστόσο η αποθήκευση δεν θα πρέπει να είναι επ’ αόριστο. Το Κογκρέσο ζήτησε από το Υπουργείο Άμυνας την κατάρτιση ενός σχεδίου δράσης, εντός 90 ημερών, για το μέλλον των τουρκικών F-35, το οποίο να είναι συμβατό με το νόμο NDAA (National Defense Authorization Act) για το έτος 2020.

Επίσης το Κογκρέσο ανακοίνωσε ότι θα υποστήριζε μια πιθανή απόφαση προμήθειας των τουρκικών F-35 από την Αμερικανική Αεροπορία, ενώ ζήτησε την επιτάχυνση των διαδικασιών κατασκευής των 30 τουρκικών F-35 των Lots 12, 13 ή 14, για το έτος 2020, χρησιμοποιώντας τα κονδύλια που εγκρίθηκαν στο τμήμα 4101 του νόμου NDAA.

Comments

  1. Καλή εξέλιξη αν τελικώς γίνει έτσι. Επιπροσθέτως, αν είναι να χρεωθούμε για την απόκτηση του φ35, τουλάχιστον να πάρουμε εμείς το παραγωγικό έργο. Έτσι θα έχει νόημα η επένδυση. Άλλο πελάτης ενός αμφιβόλου χρησιμότητας όπλου κι άλλο συμπαραγωγός.

    1. Δεν μας τα λες καλα φιλε μου. Να παρουμε ενα οπλομηχανημα «αμφιβολου χρησιμοτητας» (συ είπας) κοστους 4 δισ. $$ για να δωσουμε βιομηχανικο εργο στην ακρως ζημιογονο ΕΑΒ;

      Η στρατιωτικη βιομηχανια υπαρχει για να υπηρετει τον Στρατό, και οχι το αντιστροφο.

      Και επισης, ας παψουμε επιτελους να πιστευουμε τις ανοησιες του Κούλη. Δεν υπαρχει περιπτωση κρατος εκτος της ομαδας των αρχικων εταιρων να παρει υποκατασκευαστικο εργο με παραγγελια μολις 24 αεροπλανων.
      Η Τουρκια ειχε μεγαλο κατασκευαστικο εργο, διοτι ηταν εξαρχης στην ομαδα των εταιρων, και ειχε προβλεψη για 100 αεροπλανα. Ειναι δυνατον να το παρουμε εμεις αυτο, οταν δεν εχουμε συνεισφερει στο R&D και οταν υποσχομαστρε οτι «ΘΑ» δωσουμε το 1/5 της τουρκικης παραγγελιας, «οταν θα εχουμε λεφτα, μαλλον το 2024»;

      Πώς θα αντιμετωπιζαν τοτε οι Αμερικανοι τη δικαιη οργη των αρχικων εταιρων του προγραμματος, που πολυ λογικα θα θελουν αυτοι το τουρκικό μερίδιο;

      1. Εξηγούμαι και μετά αποφαίνεσαι αν τα λέω καλά. Η θέση μου για το φ35 είναι γνωστή. Είμαι αντίθετος στην απόκτησή του, για πολλούς και διάφορους λόγους, σωστούς ή εσφαλμένους. Υπάρχει όμως ένα αλλά, αν κι εφόσον οι συνθήκες αλλάξουν έτσι, ώστε να ωφεληθούμε μέσο – μακροπρόθεσμα στην απόκτηση τεχνογνωσίας, τεχνολογικών εφαρμογών και πελατών πολεμικής τεχνολογίας, για να εξαργυρώσει η ελληνική πολεμική βιομηχανία, συνεπώς και η ελληνική οικονομία την επένδυση των Ελλήνων φορολογουμένων.Κατ’αρχάς, δεν είναι υποχρεωτικό να αναλάβει το παραγωγικό έργο με το στανιό η ΕΑΒ. Δηλαδή όλες οι εταιρείες που μετέχουν στην παραγωγή του φ35 ή όποιου άλλου αεροσκάφους είναι κρατικές; Επιπλέον, ακόμα κι αν (που είμαι πεπεισμένος) δεν κάνει για Χ,Ψ,Ζ λόγους το φ35 στην ΠΑ, ποιός αρνείται ότι, η εμπλοκή μας στην παραγωγική του διαδικασία δεν θα είναι τελικώς συμφέρουσα σε όλους τους τομείς(τεχνολογίας στις υφιστάμενες εταιρίες, πανεπιστημιακών ερευνητικών ομάδων, εντονότερες επαφές και παρουσία σε διεθνές επίπεδο οπλικών βιομηχανιών, εισροή κεφαλαίων για αμυντικό έργο, θέσεις εργασίας επιστημονικού και όχι μόνον προσωπικού, αναβάθμιση της χώρας έναντι των λοιπών συμπαραγωγών κρατών, εφαρμογές και γνώση πιστοποίησης όπλων αεροσκαφών, λογισμικών αεροσκαφών κλπ συστημάτων κι εφαρμογών ενός τέτοιου πολύπλοκου οπλικού συστήματος),καθιστώντας το κόστος των 4δις όπως αναφέρεις για την απόκτησή τους, επένδυση πολυεπίπεδη με μεγαλύτερα οικονομοτεχνικά οφέλη για τα επόμενα τριάντα χρόνια; Αν δεν αποσκοπούμε και εκεί, τι νόημα έχει να μιλάμε για χαμένες ευκαιρίες στην ανάπτυξη αμυντικής βιομηχανίας; Αν διαφωνείς με όλα αυτά, οκ δεν τα λέω καλά, ας συνεχίσουμε να είμαστε μόνο πελάτες.

  2. Για να μην πιστευουμε τις ανοησιες της Κυβερνησης, και να προσγειωθουμε απαντες στην πραγματικοτητα.

    Η Ιαπωνια παρηγγειλε αρχικα 42 F-35. Το Δεκεμβριο του 2018 αποφασισε να αυξησει την παραγγελια στα 147. Τον Ιουλιο του 2019 υπεβαλλε αιτημα να γινει δεκτη ως partner στην κοινοπραξια του αεροκσαφους, ωστε να παρει μεγαλυτερη βιομηχανικη συμμετοχη, και να εχει λογο στη μελλοντικη του αναπτυξη.
    Η απαντηση των Αμερικανων: «The F-35 cooperative Partnership closed on 15 July 2002,”

    https://www.defensenews.com/global/asia-pacific/2019/07/29/japan-wants-to-be-an-official-f-35-partner-the-pentagon-plans-to-say-no/

    Δηλαδη η Ιαπωνια εφαγε ΠΟΡΤΑ! Και καποιοι παλλαβοι ονειρευονται οτι θα γινουμε δεκτοι εμεις! Θα τρελλαθουμε ρε παιδια!

    Βεβαιως δεν ειναι αναγκη να εισαι partner για να παρεις βιομηχανικο εργο. Και οι απλοι customers παιρνουν, αλλα προφανως αρκετα λιγοτερο. Ποιοι ειναι μεχρι τωρα οι απλοι customers, και ποσα αεροπλανα παρηγγειλαν ; Κορεα (60) , Ισραηλ (75), Βελγιο (34) , Ιαπωνια(42+105).
    Οπως ολοι καταλαβαινουμε, οι απλοι customers παιρνουν εργο αναλογως του μεγεθους της παραγγελιας τους. Τι να παρει η Ψωροκωσταινα με τη μια ψωρομοιρα που (υποτιθεται οτι) «ΘΑ» παραγγειλει οταν (και αν) εχει λεφτα, το 2024;

    Και κατι ακομα:
    Το υποκατασκευαστικο εργο των customers ερχεται εν μερει με τη μορφη των αντισταθμιστικων ωφεληματων, τα διαβοητα offsets. Kαι δεν εινα τζαμπα.
    Η Πολωνια ενδιαφερεται επισης για το F-35. Moνο που η τιμη της βγαινει αρκετα αλμυρη, και για αυτο αποφασισε να παραιτηθει απο τα offsets. Ποσα λεφτα θα εξοικονομησει ; 1.000.000.000 $$. Ολογραφως: ΕΝΑ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΔΟΛΛΑΡΙΑ.

    https://defence24.com/poland-to-resign-from-the-f-35-offset-to-save-usd-1-billion-exclusive

    Να πουμε επισης οτι ειναι τετοια η συγχυση της Κυβερνησης, που δεν εχει καν ξεκαθαρισει τι ειδους «συμμετοχη» θελει στο προγραμμα. Partner; Observer; Customer;
    Το 1ο αποκλειεται, το 2ο πολυ δυσκολο, το 3ο θα παιξει, αν λυσουμε ενα μικρο προβλημα που εχουμε επι του παροντος: ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ.

    Η συζητηση βεβαια ειναι θεωρητικη. ΔΕΝ προκειται να παρουμε F-35.

    1. Καλά τα λες, σε αντίθεση με την άποψή σου για τη δική μου θέση, αλλά μπορεί τελικώς να μην είναι ακριβώς έτσι,αν κι εφόσον τεθεί το θέμα σοβαρά, η Ελλάς δεν είναι Πολωνία ή Βέλγιο (συγκριτικά ως ευρωπαϊκή χώρα) όσον αναφορά ένα σημαντικότατο (αλλά αναξιοποίητο μέχρι σήμερα) διαπραγματευτικό χαρτί, το ποίο χαρτί λέγεται γεωστρατηγική θέση.Θα δούμε, εύχομαι όπως όλοι να υπάρξει η καλύτερη δυνατή εξέλιξη για την Πατρίδα μας.

      1. Οι Αμερικανοί εχουν και τωρα δικαιωμα χρησης της Σουδας και οχι μονο. Θα απειλησουμε οτι θα τους αρνηθουμε την χρηση των διευκολυνσεων επι ελληνικου εδαφους, αν δεν μας αρνηθουν το υποκατασκευαστικο εργο που κανονικα δεν δικαιουμαστε; Οχι βεβαια. Δεδομενοι ειμαστε. Τοσο δεδομενοι, που δεν απειλουμε να τερματισουμε την εκμισωση της Σουδας, εφ’ οσον ο Θείος Σαμ σφυριζει αδιαφορα ακομα και στις πιο ακραιες και απαραδεκτες τουρκικες διεκδικησεις. (θεωρια «γκρίζων ζωνών» ).
        Συνεπως οι Αμερικανοί δεν θα παυσουν απολαμβάνοντες τα πλεονεκτηματα της «γεωστρατηγικης θεσης» μας αν απορριψουν τις τους μαλλον παραλογους οορους αγορας του F-35 που ζητουμε, και αρα δεν εχουμε κανενα μεσο πιεσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *