Η Γερμανία ανακοίνωσε ότι ανέθεσε συμβόλαιο σε κοινοπραξία μεταξύ της MBDA και της Rheinmetall για την ανάπτυξη, κατασκευή, ενσωμάτωση, υποστήριξη και δοκιμή όπλου λέιζερ επί πλοίων. Το πρωτότυπο σύστημα θα πρέπει να κατασκευαστεί, να δοκιμαστεί και να ολοκληρωθεί στη φρεγάτα F-124 «SACHSEN» εντός του 2022. Το όπλο θα επιτρέψει στα πλοία του Γερμανικού Ναυτικού να εμπλέκουν στόχους άμεσα και με ακρίβεια με ελάχιστες παράπλευρες απώλειες.

Comments

  1. Όταν τα έλεγα ότι πρέπει η νέα μας φρεγάτα να εχει έτοιμη υποδομή για λέηζερ, όπως θα έχει η FFGX, με κορόιδευαν, ότι η τεχνολογία λέηζερ είναι αμφίβολή και είναι πολύ μακριά ακόμη.

    Αυτό που είναι μακριά, είναι το πόσο νυχτωμένοι είμαστε, το λέηζερ είναι ένα από τα 3-4 hot topics στην άμυνα παγκοσμίως, και εμείς πάμε να πάρουμε καράβι για την επόμενη 40ετία, και δεν έχουμε ζητήσει να έχει υποδομή για κάτι τέτοιο (βασικά θέλουμε υποδομή για παροχή ενέργειας, αν δεν είναι λέηζερ, θα είναι κάτι άλλο).

  2. H τεχνολογία λέηζερ για εμάς είναι πολύ μακριά.
    Σε πέντε χρόνια θα μπούνε σ’ όλλα τα πλοία των κρατών που το αναπτύσσουν, εμείς που δε δώσαμε δεκάρα και δεν ιδρώσαμε πάνω σ’αυτό, τί περιμένουμε, να το πάρουμε πρώτοι και σε τιμή προσφοράς;
    Οι «φίλοι» μας απέναντι τουλάχιστον ασχολούντε:
    https://m.youtube.com/watch?v=0xRj5OmtvUc
    Εδώ υπάρχουν κράτη που δεν μας δίνουν τεχνολογίες και όπλα 10 και 20 χρονών.

    1. Επειδή
      -το λέηζερ δεν θα είναι κρίσιμη τεχνολογία (στην ουσία θα ακυρώνει τα drones, ενώ είναι εντελώς καθαρά αμυντικά),
      -η τεχνολογία θα υπάρχει και σε ευρωπαϊκές χώρες
      -δεν είναι επιθετική/προκαλεί απώλειες

      νομίζω ότι δεν θα είναι πρόβλημα να την πουλήσουν και σε χώρες σαν εμάς. Επίσης σκεφτείτε ότι αν μπούνε ώριμα σε 5 χρόνια στα πλοία των χωρών αυτών, εμείς σε 5 χρόνια θα παίρνουμε την πρώτη από τις νέες φρεγάτες και σε 9 περίπου χρόνια την τελευταία. Άρα αν την παρουμε έστω το 2029 και την κρατήσουμε 40 χρόνια ως το 2070, θα λέμε δεν σκεφτήκαμε να έχει υποδομές για λέηζερ? Με το που θα το παραλάβουμε θα είναι ήδη απαξιωμένο?

      1. Τι ενοεις υποδομες για laser?Εκτος του να εχει περισεια ενεργειας ο κινητηρας δε χρειαζεται κατι αλλο. Λες να ξερουμε απο τωρα σε ποια μερια του πλοιου θα τραβυξουμε καλωδια οταν οι περισοτερες εταιριες το εχουν πειραματικο? Οταν θα αποφασισουμε να το βαλουμε αν το σηκωνει η τσεπη μας δε θα ειναι κατι δυσκολο ή ιδιαιτερο στην τοποθετηση. Αν εχεις αρκετη ισχυ στο κινητηρα υποθετω σα να τοποθετεις ενα οποιοδηποτε ciws θα ειναι και με πολυ χαμηλο βαρος λογο μη υπαρξεως πυρομαχικων.

      2. Εννοώ ακριβώς αυτό που εννοούν και οι ΗΠΑ με την Fremm FFGX.

        Θα πρέπει οι κινητήρες να είναι τέτοιοι που να παράγουν πολύ μεγάλη ισχύ, ώστε να υπάρχει περίσσεια ισχύος για αυριανό λέηζερ, να υπάρχουν οι καλωδιώσεις και να υπάρχει ο χώρος.

        Από αυτά το βασικότερο είναι η παραγωγή ενέργειας, οι Μπελάρες παράγουν αρκετή?

        Αν δεν έχουν χώρο για RAM, CIWS κτλ, θα έχουν για να μπει η συσκευή λέηζερ?

  3. Η RM έχει ήδη πρόγραμμα Laser που λεγόταν σε προπέρσινες ανακοινώσεις ότι θα ξεκινούσε δοκιμές το 2019 επάνω σε πλοίο του γερμανικού ναυτικού(με συμμετοχή της MBDA),οπότε το πρόγραμμα θα έχει προχωρήσει για να γίνεται λόγος για εγκατάσταση σε φρεγάτα AAW.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *