Όπως ανακοίνωσε η EDA (European Defence Agency) η δεύτερη δοκιμή του κοινού ευρωπαϊκού προγράμματος «Ocean 2020» πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε με επιτυχία το διάστημα 25-26 Αυγούστου, στη θαλάσσια περιοχή Hano Bight ανοιχτά της νότιας ακτογραμμής της Σουηδίας. Αντικείμενο της δοκιμής ήταν ο τρόπος με τον οποίο οι συλλεγόμενες πληροφορίες, από διάφορους αισθητήρες και συστήματα, μπορούν να παράξουν μια ολοκληρωμένη Αναγνωρισμένη Θαλάσσια Εικόνα (RMP : Recognised Maritime Picture). Τα σενάρια που εκτελέστηκαν ήταν της επιτήρησης, την αναχαίτισης και της εμπλοκής απειλών επιφανείας και ο εντοπισμός και η αναγνώρισης υποβρύχιων απειλών, όπως η διείσδυση εχθρικών ομάδων υποβρυχίων καταστροφών σε φίλια ακτή.
Τα συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν (σε παρένθεση η εταιρία προέλευσης) ήταν: (α) Τα επανδρωμένα και μη-επανδρωμένα σκάφη επιφανείας SW-4 Solo (Leonardo), Cobra (Bluebear), Sea Raider (TNO), Water Strider (IOSB), Enforcer III και Piraya (Saab) (β) Τα μη-επανδρωμένα υποβρύχια οχήματα DeDAve (IOSB), Oceanscan (TNO), Biondo (CMRE), Sea Wasp (Saab) και Gavia (GMV Portugal) (γ) Τα μη-επανδρωμένα εναέρια συστήματα Patroller (Safran) και Cobra (Bluebear) (δ) Τέσσερα πλοία, ελεγκτές των μη-επανδρωμένων συστημάτων από τη Σουηδία, τη Λιθουανία, τη Γερμανία και την Πολωνία (ε) Ο δορυφόρος παρατήρησης COSMO SkyMed (στ) Ένα αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και (ζ) Δύο χερσαία κέντρα ελέγχου.
Εκτός των επιχειρησιακών σεναρίων, στις δοκιμές εκτελέστηκαν και σενάρια ομαλής λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων: Ανάπτυξη και περισυλλογή των μη-επανδρωμένων σκαφών επιφανείας και υποβρύχιων σκαφών, αυτονομία των μη-επανδρωμένων συστημάτων, επικοινωνία μεταξύ των μη-επανδρωμένων συστημάτων με τα χερσαία κέντρα ελέγχου, η ομαλή επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων συστημάτων με το κεντρικό σύστημα διαχείρισης κ.ά.