Πρόκειται για τις πρώτες και συνάμα ιστορικές φωτογραφίες των ελληνικών Rafale από το Ιστρ. Να σημειωθεί πως η εκπαίδευση των Ελλήνων ιπτάμενων προχωρά με εντατικούς ρυθμούς. Όπως είναι γνωστό η Ελλάδα και η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) θα αποκτήσουν συνολικά 18 Rafale της έκδοσης R3F, 12 μεταχειρισμένα και έξι νέας κατασκευής. Η παράδοση των πρώτων αεροσκαφών αναμένεται σύντομα, εντός του καλοκαιριού.

Comments

    1. πωωωωωωωωωωωωωω. Τι χαρα ειναι αυτηηηηηηηηηηηηηη. Το μονο αντικειμενο στο κοσμο αυτη τη στιγμη που κανει τον δηθεν Σουλτανο Ερντογαν ΜΕΜΕΤΑΚΙ. Θελει γερο μπουμπουνισμα για να σταματησουν επιτελους οι αναχαιτησεις.

  1. Εάν η Ελλάδα θελήσει να κάνει μια συμπληρωματική παραγγελία Ραφάλ ίσως αυτά να μην είναι διαθέσιμα στο άμεσο μέλλον,δηλαδή στα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Μεσολαβεί η κατασκευή των καινούριων που θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα που η Γαλλία έδωσε στην Ελλάδα,η αιγυπτιακή παραγγελία των 30 Ραφάλ και ενδεχομένως και η παραγγελία της Ινδονησίας. Ακόμη και τα μεταχειρισμένα που προορίζονται για την Κροατία,εάν τελικά τα επιλέξει,θα αποδεσμευτούν από το 2024 και μετά,
    Αντιμετωπίζουμε σοβαρότατες προκλήσεις στο θέμα εναέριας υπεροχής και κυριαρχίας και λόγω των αυξανόμενων drones των αντιπάλων μας αλλά και για την ανάγκη προστασίας των μονάδων του πολεμικού ναυτικού,ενώ η άμεση προμήθεια των ολλανδικών φρεγατών Μ δεν συμβάλλει στην λύση του προβλήματος.
    Ένα Ραφάλ για να πετάει συνέχεια επί 8 ώρες χρειάζεται τρεις εναέριους ανεφοδιασμούς. Τα τούρκικα drones έχουν το μειονέκτημα της χαμηλής ταχύτητας αλλά πλεονεκτούν στο ότι παραμένουν στον αέρα για πολλαπλάσιο χρονικό διάστημα(τα Akinci 24 ώρες)χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού,πόσο μάλλον όταν υπάρχουν πολλά τουρκικά ιπτάμενα τάνκερς που μπορούν να τα ανεφοδιάζουν

    1. @Avk
      Τα ρουρκικα drones τα ριχνουμε και με T6 Texan II, δεν ειναι σοβαρος αντιπαλος για την Πολεμικη Αεροπορια. Και βεβαια υπαρχουν και τα Shorads του Στρατού.
      Τουλαχιστον τη 2η εξαδα μεταχειρισμενων μπορουσαμε να την παρουμε αμεσως. Και τα κροατικα μπορουμε να τσιμπήσουμε, αν προτεινουμε στους Κροάτες να τους δωσουμε δικα μας F16 Βlock 50, συν τα απαρτια για την αναβαθμιση τους, σε λογικη τιμη. Μαλλιστα οι Κροατες ειχαν δειξει ενδιαφερον, αλλα οταν τους προτειναμε Block 30 και αναβαθμιση τους στην ΕΑΒ, το εβαλλαν εντρομοι στα ποδια.
      Το Rafale εχει πολυ μεγαλυτερη ακτινα δρασης απο το F16, πλησιαζει αυτην του F15.
      Tα drones δεν μπορουν να ανεφοδιαστουν εν πτησει.

    2. Ας κάνουμε μια καλή παραγγελία rafale και να ζητήσουμε κατασκευαστικό έργο, ώστε να αυξηθεί ο ρυθμός παραγωγής. Με τις τελευταίες παραγγελίες (και την αναπλήρωση των γαλλικών μεταχειρισμένων) η γραμμή της dasault λογικά είναι δεσμευμένη για τα επόμενα 4-5 χρόνια.

      1. @dk

        Οι παραγγελιες νεων Ραφάλ δεν ειναι πολυ μεγαλες. 24 η Γαλλία, 30 η Αίγυπτος, 6 η Ελλάδα. Με ρυθμο παραγωγης 2 αεροσκαφη το μηνα, βγαινουν σε 3 χρονια το πολυ.

        Κανεις δεν προκειται να παρει σοβαρο κατασκευαστικο εργο για παραγγελια μολις 20 αεροπλανων.

        1. Για αυτό λέω για καλή παραγγελία. Ας πούμε ένα ντηλ με το οποίο πχ θα φτάναμε τα 60-72 rafale, ενδεχομένως με επιστροφή το 2000-5

          Οι παραδώσεις της Ινδίας έχουν ολοκληρωθεί? Επίσης, αν προχωρήσουν τα 12 της Κροατίας θα προκύψουν άλλα 12 γαλλικά, οπότε πάμε για 4-ετία.

          1. @dk
            Με καμια δυναμη της φαντασιας δεν μπορουμε να αποκτησουμε 60-72 Rafale. Δεν ειναι φθηνο αεροσκαφος, ουτε στην αγορα ουτε στη χρηση (μεγαλο δικινητηριο γαρ). Και υπαρχουν και οι αλλοι Κλαδοι, δεν μπορει να παρει ολα τα λεφτα η Αεροπορια.
            Τα 40 Rafale ειναι ενας ρεαλιστικος στοχος.

          2. Το ζήτημα είναι ότι οι πραγματικές ανάγκες είναι περί τα 30δις, δεδομένου ότι αυτά τα λεφτά δεν παίζει να δοθούν, ας δώσουμε εκεί που θα έχουν μεγαλύτερο αποτέλεσμα. Με τις τρύπες που υπάρχουν, μόνο η αεροπορική υπεροχή μας σώζει.

            Πρέπει να διώξουμε τα phantom, υποτίθεται ήδη έχει δρομολογηθεί η επιστροφή των απλών 2000 στους Γάλλους, οπότε αν θέλουμε να κρατήσουμε αριθμούς και να ενισχύσουμε περαιτέρω της ισχύ μας, τα rafale είναι μονόδρομος. Από τα 40 στα 60 δεν είναι και καμία χαοτική διαφορά. Μην ξεχνάμε ότι και τα Mirage πάνω κάτω τόσα ήταν. Αν πάρουμε κατασκευαστικό έργο, το πραγματικό κόστος καταλήγει να είναι αρκετά μικρότερο από το ονομαστικό. Άσε που αν δοθούν και οι φρεγάτες στους Γάλλους θα μπορούσαμε να ζητήσουμε ακόμα περισσότερα ανταλλάγματα(πχ κανά sampt) για ένα deal κοντά στα 10δις.

    3. Να έχουμε υπόψη μας ότι η Τουρκία σχεδιάζει να εξοπλίσει τα drone της με αντιαεροπορικούς πυραύλους μεσαίου και μικρού βεληνεκούς Gokdogan,Bozdogan(για τα Akinci)και Akdogan(για τα Bayraktar).

  2. Να προσθεσω στα παραπανω οτι για να παρουμε 2η μοιρα Rafale πρεπει οπωσδηποτε να κανει θυσιες και η Αεροπορια, οχι μονο το Ναυτικο. Φαντομ και παλαιοτερα Mirage 2000 ΒGM πρεπει να αποσυρθουν αμεσως.Δεν θα ηταν αδικαιολογητη και η σκεψη πωλησης των Mirage 2000-5, τα οποια θα πιασουν πολυ καλη τιμη, ωστε να αγοραστουν επιπλεον Rafale.
    Η οροφη θα πεσει ισως στα 153-177 αεροσκαφη, αλλα θα μιλαμε για μια πολυ πιο συγχρονη και πιο ομογενοποιημενη δυναμη, ενω και η πολυτυπια θα μαζευτει.

      1. Δε συμφωνω. Υπαρχουν αρκετοι χρηστες των Mirage 2000, και οι περισσοτεροι θα τα ηθελαν. Eιναι εξαιρετικο αεροπλανο, δεν εχει ουτε 15 χρονια υπηρεσιας, θα πιασει παρα πολυ καλη τιμη.

        Το 2008. λιγο μετα την ενταξη των Mirage 2000-5, οι Γαλλοι μας ειχαν πει: «Δωστε μας πισω ολα τα Mirage, θα τα πουλησουμε εμεις αλλου. Δωστε μας και 3 δισ. ευρω, και σας δινουμε 40 ολοκαινουρια Ραφαλ.» Τα οπλα τα εχετε ηδη.» Τωρα αποδεικνυεται οτι ημασταν ανοητοι που δεν δεχθηκαμε.

    1. η ιστορία με την ανταλλαγή των f16 μου φαίνεται περίεργη. Ακόμα και αν ισχύει θέλει πολύ σκέψη γιατί η οροφή πέφτει υπερβολικά αν αντικατασταθούν 60 αεροπλάνα με 20, τα οποία μάλιστα έχουν αισχρές διαθεσιμότητες και δεν μπορούν να αναλάβουν τους ίδιους ρόλους.

      1. μονο αν παμε σε

        84 βαιπερ

        40 φ35 με 2,5 δις οπως λεει το αρθρο

        40 ραφαλ συνολο με ακομα 2 δις

        40 μιραζ αν παρουμε αλλα 16 απο αραβες η γαλλους για να κρατησουμε οροφες

        200 αεροπλανα και τελος. και τη λατζα την βγαζουν φ16 μιραζ

        βεβαια θα εχεις 4 τυπους …..

    2. Δημητρη μου φαινεται τρελο να δωσουμε 70 αεροσκαφη για να παρουμε 18-20 f-35.Δηλαδη να διαλυσουμε 4 μοιρες για να φτιαξουμε 1 και αυτη με τις χαμηλες διαθεσιμοτητες των f-35.Τα F-16 δεν ειναι για πεταμα γι αυτο και τα ζητανε και οι Αμερικανοι.Τα block-30 εχουν περασει προγραμματα falcon-up και falcon-star και εχουν αρκετες ωρες πτησεως και το μονο που θελουν ειναι ενας μικρος εκσυχρονιθσμος με τα απαρτια του προγραμματος εκσυχρονισμου των 84 f-16 σε viper συν ενα link-16.Χρησιμοποιουν amraam και με μια αγορα συλλογων spice απο το Ισραηλ θα ειναι χρησιμοτατα στο Αιγαιο και στον καιρο της ειρηνης και σε καιρο πολεμου.Σκεψου μονο να στελνουμε για τις καθημερινες αναγνωρισεις-αναχαιτησεις rafale-f-35 αντι για τα block-30.Οσον αφορα τα block-50 μετα τον εκσυχρονισμο τους με απαρτια απο τα viper συν ενα link-16 δεν νομιζω οτι τιθεται θεμα ικανοτητας τους.Πρεπει ολοι να κατανοησουμε οτι ισχυρη Π.Α. δεν γινεται μονο με 20-40 rafale (ελπιζω να γινουν 40 και γρηγορα) 84 viper και 20 f-35.Χρειαζονται και αριθμοι,η ποσοτητα εχει την δικη της ποιοτητα ειδικα οταν εχθρος σου ειναι η τουρκικη αεροπορια και οχι μια εροπορια οπως η βουλγαρικη η η ρουμανικη.Η τουρκια διαθετει περι τα 230 f-16 και ειναι δεδομενο οτι θα προβει σε αγορα νεου αεροσκαφους και μαλιστα σε μεγαλο αριθμο για να αντικαταστησει τα χαμενα 100+ f-35 που σχεδιαζε να παραλαβει.Δεν ξερω ποιο αεροσκαφος θα επιλεξει αυτο ομως που ξερω ειναι οτι δεν ειναι ευκολο να αντιπαρατεθεις σε 230 εκσυχρονισμενα f-16 και καμια εκατοστη νεα αεροσκαφη με μολις 120-140 δικα σου.Χρειαζονται λοιπον και τα block-30 και τα block-50 και τα mirage 2000-5mk2.Για τα τελευταια θα ηταν ευχης εργο να τα καναμε 40 και να σχηματιζαμε 2 μοιρες απο ενα παρα μα παρα πολυ καλο αεροσκαφος.Για μενα πλεον μετα την αποσυρση των f-4 πρεπει για καθε αλλο τυπο αεροσκαφους που αποσυρουμε να γινεται αντικατασταση του ενα προς ενα.

  3. Σας παρακαλώ πολύ μην γκρινιάζετε. Το πρόβλημα με το ρουλεμάν των MMSC λύθηκε, μπήκαν και +3 επιπλέον κελιά με CAAM-ER θα έρθουν και LCS/Cyclone/OHP ως ενδιάμεση. Και θα έχουμε και φιλικά χτυπήματα στην πλάτη από τις ΗΠΑ. Δεν αξίζουν όλα αυτά 1 δις το πλοίο;

  4. Τρείς μοίρες Ραφάλ θέλουμε, δύο των 20 αεροσκαφών για την Π.Α. κι άλλη μια μοίρα των 24 για το Π.Ν. με βάση στην Κρήτη. (οι πιλότοι θα προέρχονται απ την Ικάρων, εννοείται..)

    Επίσης να αρχίσει κάποιο πρόγραμμα που σε 5-6 χρόνια να δίνει δυνατότητες συνεργατικής εμπλοκής ανάμεσα σε πλοία αλλά και αεροσκάφη.

    1. Τώρα αυτό για το ΠΝ τι το έγραψες???

      Μην τους βάζεις ιδέες, ήδη γκρινιάζουμε ότι οι επενδύσεις των τελευταίων ετών του ΠΝ ήταν όλες σε πτητικά μέσα λες και θέλει να γίνει αεροπορία (P3, ελικόπτερα κτλ) και εσύ πετάς ιδέα να πάρουν και 24 Ραφάλ..

      Τους κόβω να παίρνουν το σχόλιό σου και να λένε προς τα πάνω είναι λαική απαίτηση να έχουμε και αεροπορία ναυτικού ανεβάστε μας το budget κατά 2,5 δις να πάρουμε και Ραφάλ! (μετά θα ζητήσει και ο στρατός ξηράς)

      1. Νομίζω ότι φταίνε οι Πανελλήνιες/Πανελλαδικές για εισαγωγή στις Στρατιωτικές σχολές. Οι ναύαρχοι μικροί είχαν βάλει Σχολη Ικάρων αλλά μπήκαν Ναυτικών Δοκίμων. Κι αν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό…..

      2. @agnostosependytis
        Είναι απαραίτητο νομίζω.
        Κακώς μιλάμε για ναυτικές μονάδες, πρέπει να μιλάμε για αεροναυτικές.
        Εκτός αν η αεροπορία με το ναυτικό συνεργάζονται άψογα. Προσωπικά δεν το βλέπω.

        1. 🙂 Δεν αντιλέγω, βασικά δεν έχω άποψη αν πρέπει να έχουν ή όχι, πχ το ΠΝ των ΗΠΑ ναι έχει αεροπορία, για εμάς δεν ξέρω και για την συνεργασία έχεις ένα point. Αλλά η επιμονή του ΠΝ σε αεροπορικά μέσα έχει πλάκα γιατί μοιάζει με πείσμα, σε χαλεπούς καιρούς οι μόνες παραγγελίες που είχε κάνει ήταν τα P3 kai ta Romeo

          Το σχόλιο του George παραπάνω, σαν χιούμορ, όλα τα λεφτά 🙂 🙂

  5. defencereview βλέπω ότι έχετε πολύ γρήγορα αντανακλαστικά και ενδιαφέρεστε για τους αναγνώστες σας, πριν λίγες μέρες γράφαμε λίστα στα σχόλια τι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε (μεταξύ άλλων τα Ελληνικά Ραφάλ, πότε αρχίζουν να ερχονται κτλ) και τσουπ! ήρθε με την πρώτη είδηση της ημέρας.

    Άντε και σύντομα στα αεροδρόμιά μας

  6. @ ΝF

    Το ανθρωπακι εχει μια σκασιλα για τις σχεσεις του με την Γαλλια και τον Μακρον.
    Εχει αδειασει τον Μακρον αρκετες φορες και μαζευει ποντους απο την φραου
    καθε φορα που το κανει.
    Τα Rafale τα πηρε γιατι δεν μπορουσε να κανει αλλιως, ηταν μια καλη προσφορα
    και αν γυριζε την πλατη και σε αυτη, θα τον τρωγαν μεσα απο την παραταξη του.
    Αναγκαστηκε να τα παρει και φροντισε οσο μπορει την χαρα, να μας την βγαλει ξινη.
    Πηρε μονο 18 κια μετατοπισε για πιο μετα την παραλαβη τους.
    Ετσι με την αγορα τους κρατησε την θεση του και πηρε το συγχωροχαρτι
    να μας φλομωσει στους λαθροεισβολεις. αλλα και να μπορεσει να περασει
    και αλλες αγορες που θα συναντουσαν δυσκολιες.
    Θα περιμενεις αδικα ΝF να αλλαξει λογικη το ανθρωπακι και να ακυρωσει
    καποια οχι τοσο απαραιτητα προγραμματα, για να εχει τα χρηματα
    για τα πιο ουσιωδη.
    Αν και οτι εχει σχεση με τους Γερμανους θα το εκανε ευχαριστως,
    αν η φραου κρινει οτι συμφερει στους σχεδιασμους της.
    Στα Mirage 2000-5 εισαι λαθος, καλυτερα να φυγουν του θειου παρα των Γαλλων.
    Τραμπα μονο τα Mirage 2000 ΒGM με Rafale,
    Ας ερθουν με το καλο καποια στιγμη και των ΗΑΕ
    και ας εχουν ανοιχτα τα ματια και για αλλα Γαλλικα μεταχειρισμενα.
    Αμα κατεβει πολυ η οροφη θα εχουμε καποια στιγμη ομογενοποιηση του τιποτα.
    Λεφτα δυσκολα θα ξαναβρεθουν για μεγαλους αριθμους,
    ενω ο απεναντι αρκετα συντομα, θα πραγματοποιησει την παραγγελια
    200 νεων ή 120 του θειου και ας τρωνε πετρες.

    1. Πάντοτε οταν σε διαβάζω εχω το μυαλο μου στον. Στρατηγό κύριο Φράγκο Φραγκούλη, επειδή την αποκαλει φραου την μερκελ.

      Αν θέλει να κανει χαρα το ανθρωπάκι στους Γερμανούς, ας παρει 4μεκοΑ200 κ 2 214 για 5δις με φουλ οπλισμο κ φος. Κ εμας χαρά θα μας δώσει γτ γλυτώνουμε την τρατα

  7. Συμφωνώ απόλυτα. Όλα έγιναν πρόχειρα ώστε να ικανοποιηθούν οι Γάλλοι. Δεν ήταν να πάρουμε αεροσκάφη απλά επειδή δεν θα δώσει το πρόγραμμα φρεγατών στους Γάλλους πήρε αυτά. Όλα έγιναν για να πάρει mmsc και να στηρίξει τη lockheed. Και θα το δείτε ότι θα κάνουν τα πάντα για να φτάσουμε εκεί.

  8. να σκουπισουμε τις 2 μεταχειρισμενες Μ και 4 Τ23 της Αγγλιας και να παρουμε 4 νεες με 2 δις το πολυ. Τα υπολοιπα να πανε στην ΠΑ η σε 2 ακομη Τ214 που κανουν τη διαφορα. 4 δις για 4 πλοια ειναι πολλα λεφτα για τα οικονομικα μας. Ο ΥΠΕΘΑ γιαυτο λεει οτι βγαινει εντελως απο το πακετο η Ενδιαμεση λυση.

  9. @NF

    Να προσθέσω πως οι Γάλλοι έχουν ΉΔΗ τσεπώσει το 1.5 billion από τα 2.3 BILLI των rafale τον Δεκέμβριο που πέρασε η συμφωνία από τη Βουλή!

    Εάν όπως δείχνει η πρόσφατη CAMMEROλόγια δεν συζητάμε για πλοία με Fixed Panel AESA/SM2/ASTER30
    τότε ΣΊΓΟΥΡΑ πρέπει να κοιτάξουμε τα πλοία που γραφεις!
    Δεν έχει νόημα να κοιτάμε πλοία των 6000TN μονο με 16cell MK41 και περιστρεφόμενα radarakia!!
    Όλα δείχνουν μεθόδευση προς MMESCrap!!

  10. Αγαπητέ διαχειριστή Καλησπέρα

    Παρατηρώ με έκπληξη ότι ο χρήστης με το ψευδώνυμο NF εγκαλεί συνεχώς τον Πρωθυπουργό με το μειωτικό και προσβλητικό ψευδώνυμο μονοχειρ , κουλός, el manco κ.α. Επίσης ισχυρίζεται ότι ο Πρωθυπουργός λαμβάνει χρήματα (μίζες) για τις αποφάσεις του.
    Παρακαλώ να προωθήσετε τα στοιχεία τις σύνδεσης του (IP mac-adress ώρα, ημέρα καθώς και αποθηκευμένα σχόλια) στην διεύθυνση ηλεκτρονικού εγκλήματος – Τηλέφωνο : 11188
    – Fax: 213-1527471
    – Email: [email protected]
    Καθώς επίσης να αναρτήσετε το παρόν κείμενο κάτω από τα το σχόλιο του εν λόγω
    ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ότι επιφυλάσσομαι ρητά παντός νομίμου δικαιώματος .
    Παρακαλώ τα στοιχεία επικοινωνίας μου να μην αναρτηθούν δημόσια
    Παπανικολάου Λάμπρος
    Σκεπαστού 56-Θεσσαλονίκη
    Τηλ. 2310 388212

  11. Ας θυμηθούμε πως πριν μόλις ένα χρόνο, το να σκέφτονταν και μόνο κανείς ότι θα πάρουμε Rafale θα ήταν σφαίρα της φαντασίας. Τώρα τα βλέπουμε με Ελληνικά εθνόσημα. Στην κυβέρνηση επιφυλάσσομαι να δώσω τα εύσημα πριν δούμε τι θα πάρουμε για φρεγάτες, αλλά και γιατί έχουν κάνει πολλά άλλα λάθη που δεν συμψηφίζονται. Μπράβο όμως στους φίλους Γάλλους για την ταχύτητα και την ευελιξία που έδειξαν ώστε να ενισχυθεί άμεσα η άμυνα της χώρας, και μπράβο στους ανθρώπους της ΠΑ για το τιτάνιο έργο να τεχνικών και πιλότων ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να μπουν το συντομότερο σε υπηρεσία.

  12. Πολύ ενθαρρυντικά νέα!
    Όχι μόνο το πρόγραμμα ανάθεσης/αγοράς RAFALE κινήθηκε με φωτονικες ταχύτητες (για to ελληνικό κράτος), άλλα φαίνεται ότι και η υλοποίησή του πάρει ρολόι .

    Nαυταίοι και Τζιτζικάδες δεν παίρνετε με απόσπαση κανένα αεροπόρο να σας μάθει πως γίνονται οι δουλείες?
    Άντε γιατί τα θέματα σας κακοφόρμισαν και επειδή μιλάμε για 2 δεκαετίες απραξίας, σίγουρα δεν λανθάνουν (που φταίνε πολύ) μόνο οι πολιτικοί.

    1. Τι ακριβώς κάναν οι Nautaioi όταν δόθηκαν 500mil για τα P-3 @ 2015 με αποτέλεσμα να μείνουν οι MEKO χωρίς εκσυχρονισμό και τα 214 χωρίς τορπίλες??
      Ο «μονοχειρ» τα έκανε και αυτά???

    1. Φίλε Γιώργο, αν κρίνουμε συγκριτικά με τα προγράμματα αναβαθμίσεων των P-3 Orion και των F-16V της ΠΑ που εμπλέκονται Lockheed/EAB, το πρόγραμμα των Rafale (που μιλάμε και για ένα καινούργιο για την ΠΑ αεροσκάφος), κινείται σε… διαστημικές ταχύτητες.

  13. Οι φρεγάτες M από την Ολλανδία και το Βέλγιο και ο εκσυγχρονισμός των MEKO δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα αεράμυνας περιοχής για το Πολεμικό Ναυτικό.Αυτό θα λυθεί μετά το 2025 με την απόκτηση φρεγατών όπως οι FDI. Έτσι το βάρος πέφτει για τα αμέσως επόμενα χρόνια στην ΠΑ,που θα κληθεί να αντιμετωπίσει τους απέναντι με τα 230+ F-16,τα 160 εγχώρια UCAV που ολοένα θα πληθύνουν και ένα τεράστιο απόθεμα εγχωρίως παραγόμενων πυραύλων και βομβών. Χρειάζονται άμεσα μέτρα ενίσχυσης της ΠΑ όπως προμήθεια περισσότερων Meteor και όπλων κρούσης,ιπτάμενα τάνκερ και συμφωνίες αμυντικής συνδρομής με Γαλλία και Σ.Αραβία για αεροπορική ενίσχυση.

    1. η σαουδικη αραβια πως θα βοηθησει την πολεμικη αεροπορια

      θα της γυρισει τους πατριοτ που της πηρε πριν απο ενα μηνα?

      παρτε κανα μιραζ λεω εγω ζητηστε τα μεταχειρισμενα των Γαλλων αντισταθμισμα μαζι με τις μπελαρα.

    2. ΓΙΑ ΤΑ 230 F16 TA EXEI ΠΟΣΑ ΠΕΤΑΝΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΝΟΜΙΖΩ ΟΥΤΕ ΤΑ ΜΙΣΑ….ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ UCAV ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΠΟΡΡΗΤΟ….Η Π.Α.

  14. Η κυβέρνηση έκανε μια πρώτη χοντρή πατάτα αν τελικά πάρει τις ολλανδικες Μ (που φυσικά τις διάλεξε το ΠΝ) για ενδιάμεση και τελικά τις αλουμινοτρατες για καινούργιες.
    Όχι φυσικά γιατί δεν αξίζουν οι Μ η καλύτερη ενδιάμεση είναι, αλλά το ΠΝ κατέστρεψε το αφήγημα μπουμπούκου-πρεσβη-πτωσης
    για μπεργκ και σάπιοντερογκα.
    Που είναι οι σύμμαχοι Αμερικανοί?
    Με M1117, και cougar και hamvee θέλουν να μας δελεάσουν να πάρουμε τις τρατες?
    Κανένα σοβαρό όπλο ρε παιδιά?
    Ακόμα και αν η κυβέρνηση καλύψει ποινικά τον κ@λ@ της που αυτό πάει να κάνει ζητώντας 3 προτάσεις από το ΠΝ και προφανώς πιέζοντας η μία από τις 3 να είναι οι τρατες για να τις επιλέξει και μετά να πει, εγώ είδα τις 3 προτάσεις του ναυτικού που όλες το ικανοποιουσαν και διάλεξα τις τρατες.
    Ακόμα και αν γλυτώσουν αυτοί ποινικά και ρίξουν τις ευθηνες για την επιλογή της τρατας στους ναυταιους, δεν θα γλυτώσουν την συντριβή στις εκλογές, γιατί θα τους μαυρισουμε ανελέητα.
    Προσωπικα ξέρω αρκετά άτομα και. έχω πείσει και πολλά άλλα που όλοι τους ψήφιζαμε (βέλτιστον το μη χειριστον στη επιλογή κυβέρνησης) να μην τους ξανά ψηφίσουμε ποτέ.
    Αν δε φοβούνται το πολιτικό κόστος ας τολμήσουν να πάρουν τις τρατες και να καταστρέψουν το ναυτικό.

    1. @ROMEO 60
      Είσαι αχάριστος!!!
      Είπαμε beggars can not be choosers !!
      Ξεχνάς και τα super KIOWA!!
      Ακούς εκεί θες και σοβαρά όπλα!!
      Η τελική λίστα θα περιλαμβάνει τις εξής 3 επιλογές: lcs-mmsc-HF2

      Διάλεκτε!!

      ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ

      Ακούς τίποτα από την Αντιπολίτευση περί του προγράμματος??

      Να mou πεις αυτοί δεν πιστεύουν στα σύνορα με φρεγάτες θα ασχοληθούνε ??

      1. τσιπρας εδω και καιρο εχει δηλωσει εμεσως πλήν σαφως εναντια στις τρατες.

        βεβαια και αυτος μονο απο LM ψωνιζε και την υπογραφη για τις 2 μπελες την πεταξε σαν μπαλακι στον επομενο.
        μην ανησυχειται η αντιπολιτευση και σωστη επιλογη να γινει παλι θα κραξει αυτη ειναι η δουλεια της αλλα προφανως ειναι αδυναμη.

        αυτοι που θα μπορουσαν να σταματησουν η να αναβαλουν αποφαση για τις τρατες ειναι οι ναυαρχοι ΚΑΙ…….

        η εσωτερικη αντιπολιτευση σαμαρικων και καραμανλικων αν περναν χαμπαρι τι παει να γινει αλλα δεν βλεπω και αυτοι να ειναι πολυ πιο σχετικοι απο μπουμπουκους.

        αυτους πρεπει να ταρακουνησει καποιος.

        1. παντως και οι αμερικανοι ειναι δυσκολο να παρουν και τρατες και φ35 και αυτο δυσκολο μου φαινεται γιατι ειναι χρηματα εκτος εε.

          Γαλλοι αν δουν οτι παει να γινει κατι τετοιο ειδικα με τις τρατεςπρεπει να βαλουν τους γερμανους να τραβηξουν αυτια

  15. Τα Rafale πρεπει να φτάσουν τα 40 με 50 τουλάχιστον για να έχει νόημα η επένδυση και πάνω απ’ολα η χώρα μια δύναμη μαχητικών (μαζί με mirage-5) με τα όπλα τους ικανοποιητική ,από δεύτερη πηγή εκτός ΗΠΑ.
    Καιγω χωρίς να είμαι ειδικός ,όπως και άλλοι φίλοι βλέπουν λάθος την μείωση τόσο πολύ της οροφής των F-16 προς χάριν του F-35A (βάση του άρθρου του DP).
    Τι δουλειά έχουμε εμείς να μπούμε σ’αυτο το σπιράλ προβλημάτων και κόστους χρησης του F-35.
    Τα F-16 30/50 πρεπει να εκσυγχρονιστούν με τα απαρτία των υπολοίπων που γίνονται V,και να αποδείξουν οι αμερικανοί πρώτα την συμμαχια τους αποδεσμεύοντας τα όπλα που χρειαζομαστε γιαυτα!
    Το F-35 για εμάς είναι αχρείαστο ρίσκο και ακριβό,ακόμα και σε μικρούς αριθμούς…Ας το δώσουν σε άλλους τυχερούς …
    Τα 12 Rafale της κροατιας +6 νέα θα πρεπει ναναι ο στόχος και να μας βοηθήσουν οι Γάλλοι με τράβηγμα των αποπληρωμών σε βάθος χρόνου…Ας μας τα στέλνουν σε εξάδες ανα χρόνο με τα νέα στο τελος του προγράμματος .
    Κάτι κουφά που διαβάζω ότι η γραμμή παραγωγής της Dassault βγάζει 2/3 τον μήνα με ξεπερνάνε.Να κόψουν τον λαιμό τους να πάρουν κόσμο να δουλεύει τριπλό βάρδιες,αλλιώς δεν υπάρχει και λόγος να κατεβαίνουν στην αγορά να πουλήσουν…
    Το F-35 δεν είναι το αποτυχημένο LCS/MMSC του αέρα νομίζω…Αλλά δεν είναι και για εμάς…
    FCAS η TEMPEST πρεπει να κοιτάξουμε να μπούμε για μέλλον και σένα UCAV τύπου neuron.
    Με εκτίμηση

  16. Παράκληση για άλλη μια φορά στο DefenceReview να μας ενημερώσει σε ποιό status βρίσκεται η απόφαση/σκέψη κλπ για εκσυγχρονισμό των 38 F16 και το αν έχει υπογραφεί η σύμβαση για τις τορπίλες των υποβρυχίων.
    Ευχαριστώ.
    Τα 50άρια επουδενί δεν πρέπει να ανταλλαγούν και πρέπει να αναβαθμιστούν,
    Τα 30άρια ίσως θα μπορούσαν να αποσυρθούν και να εξοικονομηθούν ανθρώπινοι πόροι και περεταίρω ομογενοποίηση του στόλου αεροσκαφών.
    30-36 Rafale
    84 Viper
    38 blk 50 plus ή v
    25 Mirage 2000-5
    ==============
    180 αεροσκάφη με ικανές διαθεσιμότητες και ΟΠΛΙΣΜΟ/
    Επίσης, τί γίνεται με τα όπλα των F16 V??

      1. καλημερα. ειναι παλιοτερα απο τα μπλοκ 30?

        αν διναμε τα μπλοκ 30 στα αραφικα εμιρατα για 24 μιραζ-9 και περναμε 30 φ16 απο ολλανδους σε καλη τιμη μαζι με σιγμα? an kai signa δυσκολα τις βλεπω.

        δειτε και αυτο προιδεαζει για ενδιαμεση και αναβαθμιση και αποφαση για νεες φρεγατες βλεπουμε δημοσιονομικο χωρο κλπ.

        αν γινουν εκλογες σεπτεμβρη οκτωβρη δεν τις βλεπω καλα τις νεες φρεγατες θα πεταξει ο Μητσοτακης την καυτη πατατα απο τα χερια του

        https://www.onalert.gr/eksoplismoi/polemiko-naytiko-to-sirial-me-tis-fregates-ta-senaria-kai-oi-telikes-apofaseis/419136/

        1. Είναι αρκετά παλιότερα των ελληικών αλλα βεβαια εκσυχρονισμένα
          Δες εδώ
          https://www.f-16.net/f-16_users_article8.html
          Είναι εκσυχρονισμένα αλλα με τελείως διαφορετικά συστήματα από ότι έχουμε η θα έχουμε

          Κάποια -5 από τα UAE με ανταλλαγή κάποιων B30 δεν θα μας έπεφτε άσχημα!!

          Τα B30 μπορούν να εKSυχρονιστουν με PARTS από B52/M η ακόμα και από τα F4E και να συνεχίσουν να υπηρετούν αναλαμβάνοντας τις καθημερινές χαμαλοδουλειές πχ αναγνωρίσεις αναχαιτίσεις μπούφων!
          Είναι τα πιο ευέλικτα F16 και με ένα JHMQS μια χαρά στέκουνε

          1. @CK
            +1
            Ήδη ξεκίνησαν τα δημοσιεύματα του τύπου είναι δύσκολο να βρεθεί το δημοσιονομικό κενό των 5δις για τις φρεγατες ,και ισως την βγάλουμε με τις M και των εκσυχρονισμό των Meko και να το στείλουμε το προγραμμα για παρακάτω μπλα μπλα .
            Με εκτίμηση

          2. πραγματικα θα ειναι τραγικο αν δεν αποφασιστει τωρα η αγορα 4 νεων φρεγατων γιατί απο το νέο έτος τα οικονομικά θα μπουν για χρόνια σε νέο κύκλο ύφεσης.

            αν δεν μπορούν ας πάρουν τουλάχιστον 6 μικρές σίγμα με ΝΣ 200 32 εσσμ2 nsm καπτας (2?) με 2-2,5 δις
            η Α3000 ή gowind κλπ

            αν δεν πάρουμε τώρα ξανά θα μπορέσει να συζητηθεί οποιαδήποτε αγορά το 2030 συν 2 χρόνια απόφαση συν δέκα χρόνια ναυπήγηση…… κλάμα

    1. @Δημήτρης Λ
      Σημαντικά παλαιότερα των ελληνικών 30… Έχουν βεβαίως περάσει MLU αλλά είναι παλαιά και δεν έχουν κάτι να προσφέρουν.

      Κάποια στοιχεία:

      The Netherlands was one of the four initial European NATO customers for the F-16, along with Belgium, Denmark, and Norway. The initial Dutch order for F-16A/B aircraft was for 102 examples (80 single-seat F-16A’s and 22 two-seat F-16B’s), which were to be assembled at Fokker. This line first opened up for business in April of 1978, and was the second of the European F-16 final assembly lines to open, SABCA in Belgium being the first. The first Dutch built F-16 took off on its maiden flight on May 3rd, 1979, with test pilot Henk Temmen at the controls. Initial delivery of the F-16A/B to the KLu took place in June of 1979.

      Follow-On Order
      In March of 1980, the Netherlands announced plans (finally approved by the Dutch Parliament in December 1983) to buy an additional 111 aircraft (97 F-16A’s and 14 F-16B’s). This brought the total F-16 inventory to 213 aircraft, 177 A models and 36 B models. The last F-16 rolled off the line at Fokker’s Schiphol plant on February 27th, 1992. It was #J-021 (#89-0021), and was the last of 213 examples delivered to the KLu.

      Fleet Reduction
      In 2003, the Dutch government decided to cut the F-16 force by 25%. From 2004 onwards, The Netherlands will provide 108 F-16s to NATO, with 90 being available for operational deployments. As many as 36 F-16s would be sold; however, increased attrition losses might reduce this number.

      On November 21st, 2005 Jordan signed a LOI to buy three Dutch F-16s, all two-seaters. These aircraft #J-650, #J-653 and #J-654 will be delivered in 2009. All these F-16s have been modified with the MLU upgrade. ANother 3 two-seaters were added to the order in 2007.

      In December of 2005 the Chilean government signed a contract with the Netherlands to supply it with up to 18 Dutch F-16s (11 Alpha models and 7 Bravo models). These will form a new squadron aside the newly delivered block 50 F-16s. Another lot was ordered in May of 2008 for delivery in 2010. These 18 F-16s are all A-models and will equip another Chilean squadron

      Mid-life Update
      All operational F-16A/B’s operated by the Netherlands went through the Mid-Life Update (MLU) by 2003. A Multinational Operational Test and Evaluation center for the F-16A/B Mid-Life Update was established at Leeuwarden air base during 1997. As part of continuing defense cuts, the number of KLu F-16s to undergo MLU was reduced from 170 to 138 in mid-1993.

      Από το: https://www.f-16.net/f-16_users_article8.html

        1. @Δημήτρης Λ
          Πρακτικά ναι, ανάλογα με την προσφερόμενη τιμή, για μια αγορά ή και ανταλλαγή με excess cap payment για 15-24 Dash-9.
          Προσωπικά, πάντως, θα ήθελα να δω άμεσα 12 (μεταχειρισμένα) + 10 (νέας κατασκευής) Rafale για την επίτευξη ενός αρχικού συνόλου 40 μονάδων και στις αρχές του 2030 μια έξτρα παραγγελία 20 – 24 τεμαχίων του προτύπου F4.1 με παράλληλη αναβάθμιση των υπηρετούντων F3R.
          Mirage EGB/BGM απόσυρση (πώληση) και F4 PI2000 στο μουσείο.
          Για blk30 θα εξέταζα την πώλησή τους στο USN ως δυνητικά aggressors (αν θυμάμαι είναι 32 αε/φη) και θα αγόραζα 20 νεότευκτα Blk72 (Viper) missionized.

  17. Εξ ‘όσον γνωρίζω η Π.Α έχει εκπεφρασμένες ανάγκες για 11 μοίρες.
    Με την ένταξη των Rafale και ενεργοποίηση της μοίρας κατά πάσα πιθανότητα (εξαρτάται από την πορεία αναβάθμισης των viper και των διαθεσιμοτήτων των Phantom ) θα αποσυρθούν τα Phantom αρχές 2024. Άλλωστε πλέον είναι ενεργή μια ενισχυμένη μοίρα στην Ανδραβίδα.
    Tα Mirage 2000 bgm/egm ενδέχεται να μετακομίσουν στην Ανδραβίδα μαζί με τους magic 2 και μέρος των Exocet για tasmo αποστολές στο νότιο Αιγαίο αλλά και readiness στην Κρήτη. Πιθανόν να προτιμηθεί η αναβάθμιση των παρεμβολέων του συστήματος αυτοπροστασίας στο επίπεδο των ΜΚ2 και να αναλάβουν και ρόλο εναέριου εφοδιασμού για τα Γαλλικά αεροσκάφη (Mk2 και Rafale).H παραμονή τους τουλάχιστον μέχρι το 2026-28 είναι εφικτή λόγω υποστήριξης του τύπου.
    Θα ακολουθήσει πιθανόν το 2023 μια νέα παραγγελία για 22 Rafale F4. Εκεί λοιπόν θα αναζητηθεί η συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Αυτή θα μπορούσε να είναι:
    H δωρεάν αναβάθμιση των παρεμβολέων του συστήματος αυτοπροστασίας των Mirage 2000 bgm/egm από την ΕΑΒ και το λέω δωρεάν καθώς μετά την παραλαβή της δεύτερης παρτίδας των Rafale τα Mirage bgm/egm θα επιστραφούν στην Daussault.
    H χωρίς κόστος (λόγω της επιστροφής των παλιών Mirage) προσθήκη LINK-16 στα Mirage 2000-5mk2 και η πιστοποίηση να φέρουν mica NG , νέα ατρακτίδια και νέου κράνους από την ΕΑΒ
    Τέλος μετά την παραλαβή της δεύτερης παραγγελίας η ΕΑΒ να αναλάβει την αναβάθμιση των F3R στο επίπεδο F4 …αλλά και όποιες μελλοντικές αναβαθμίσεις του τύπου.

    1. @SPY

      Η εντύπωση μου είναι πως τα υπάρχοντα EGM/BGM θα αποσυρθούν άμεσα και θα τα πάρει η DASSAULT στα πλαίσια της συμφωνίας αγοράς RAFALE

      δεν ξέρω εάν έχει μάλιστα προχωρήσει και η FOS που σχετίζεται με αυτά

      1. @CK
        Η FOS είναι κοινή. Τα BGM/EGM είναι κατα 95% ίδια με τα MK2 απο το cocpit και πισω ειδικά, ενώ κινηματικά έχουν τις ίδιες επιδόσεις .Οι αλλαγες από το κοκπιτ και μπροστα είναι που κάνουν το αεροσκάφος ΜΚ2 ξεχωριστό.
        Οποιαδηποτε συζητηση για το μέλλον των BGM/EGM θα γίνει το 2023 μετά την ένταξη των Rafale.

        1. Το αντίστροφο!
          Τα ηλεκτρονικά τους είναι κατά 95% διαφορετικά από τα -5
          Κινητήρας σκάφος τα ίδια αλλα τελείως διαφορετικά τα avionics
          Εντύπωση μου είναι πως θα βγούν και επίσημα off μόλις κηρυχθεί επιχειρησιακή η μοίρα με τα
          RAFALE!!

          1. Το αεροσκαφος είναι 95% το ιδιο, τα ηλεκτρονικα είναι 100% διαφορετικά,το ιδιο λεμε.
            Αυτή την στιγμή το πρόβλημα είναι τα Phantom, καθως πλέον ειναι σε υπηρεσια σε εμάς και στην Τουρκία και δεν υποστηρίζονται …αλλά κανιβαλίζονται….τα 34 υπάρχει μόνο ως αριθμός …ειναι λιγο πανω απο 20 στον αριθμό.

          2. Αισιόδοξος είσαι για τον αριθμό των F-4E in service!!
            Ούτε οι γείτονες είναι σε καλύτερη κατάσταση:
            Τόσο για τον αριθμό των πιλότων στα F16 όσο και για τα F4E και που στερούνται πλέον ισραηλινής υποστήριξης

            Εμείς πρέπει να προχωρήσουμε σε εκσυχρονισμό τωνB50/B30 και νέα stand off όπλα ως πρώτες προτεραιότητες

  18. ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΝΕΚΙΑ ΣΗΜΕΡΑ

    ΨΗΛΑ ΨΗΛΑ Η ΜΠΕΛΑ !!!!!

    Τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε στις Κάτω Χώρες κλιμάκιο του Π.Ν. το οποίο επιθεώρησε δύο φρεγάτες κλάσης Μ (μία του ολλανδικού και μία του βελγικού ναυτικού). Σε περίπτωση που προχωρήσει η ολλανδική λύση, το Π.Ν. εμφανίζεται απολύτως ικανοποιημένο από την κατάσταση των πλοίων. Ενώ, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, θα προχωρήσει και η προμήθεια των ναρκοθηρευτικών τύπου «Alkmaar», την επιθεώρηση των οποίων είχε, επίσης, προαναγγείλει πρώτη η «Κ». Αν και ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός, πέρα από τους Ολλανδούς, είναι απολύτως σαφές ότι υψηλά στις προτιμήσεις των στελεχών του Π.Ν. βρίσκεται και η γαλλική πρόταση (FDI).

    https://www.kathimerini.gr/politics/561373309/oi-ipa-psifizoyn-ellada-stin-anatoliki-mesogeio/

  19. Άρθρο για τα Rafale…και τα μισά και βάλε άρθρα είναι για τις Φρεγάτες…
    νομίζω πρέπει να γίνει άρθρογραφία για τις M, κατά πόσο θα μπορούν να πάρουν Phalanx από τις αποσυρόμενες S για ενισχυση σε CIWS, και αν μπορούν να αντικατασταθούν οι RIM7 Sea Sparrow από ESSM.
    Με 300 εκ είμαστε οκ και για τις 4 μαζί με τις όποιες αναγκαίες τροποποιήσεις πλην MK48 και μένει και budget 200 εκ από τα αρχικά 500 εκ που είχαν προϋπολογιστεί για ενδιάμεση λύση.
    Αν η λύση αυτή προχωρήσει, το βλέπω επ αφορμή των ελλειμάτων λόγω πανδημίας και αναδρομικών….δε χρειαζόμαστε 4 νέες φρεγάτες άμεσα…αλλά αργότερα.

  20. Ένα μαχητικό 4.5 γενιάς(Rafale F3R,Viper),λόγω AESA,υποτίθεται ότι μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα επιχειρήσεις αέρος και εδάφους/επιφάνειας.Έτσι μπορούμε να θεωρήσουμε ότι είναι επιχειρησιακά ισοδύναμο με τα παλαιότερα μαχητικά της ΠΑ σε αναλογία 1:2,με ότι αυτό συνεπάγεται για τις αριθμητικές οροφές των α/φων.

    1. Αυτό σηκώνει συζήτηση!

      Θεωρητικά το AESA radar μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα και τις δυο λειτουργίες

      Μπορεί όμως το μαχητικό να φέρνει το οπλικό φορτίο και για τις δυο αποστολές ταυτόχρονα??

      kai Quantity has its own quality !!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *