Η Ινδία αναθεωρεί τα σχέδια της να προμηθευτεί 114 νέα μαχητικά αεροσκάφη, με γνώμονα την κατασκευή των αεροσκαφών στην Ινδία και απαίτηση τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Σύμφωνα με ινδικά μέσα, το όλο πρόγραμμα θα κοστίσει $ 17 δισεκατομμύρια, στην καλύτερη περίπτωση. Ωστόσο, το σύνολο των 114 νέων μαχητικών θα κατασκευαστούν στην Ινδία, από ινδικές αμυντικές βιομηχανίες, σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρία του μαχητικού, η επιλογή της οποία αναμένεται μέχρι το 2023.

Αν και μέχρι σήμερα καμία ινδική αμυντική βιομηχανία δεν έχει κατασκευάσει μαχητικό αεροσκάφος, υπάρχουν εταιρίες που έχουν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα, όπως είναι η Tata, η Adani, η Reliance, που είναι μια κοινοπραξία με τη γαλλική Dassault για την παραγωγή των Rafale, η Mahindra και η Bharat Forge. Η Tata ήδη βρίσκεται σε συνεργασία με την αμερικανική Lockheed Martin, η οποία προσφέρει το F-21, μια εξελιγμένη έκδοση του F-16. Η Adani έχει ανακοινώσει τη συνεργασίας με τη σουηδική Saab για τη προώθηση του JAS-39 Gripen.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό τα 114 νέα μαχητικά αεροσκάφη θα παραδοθούν σε διάστημα 12 ετών. Στο μεταξύ, το αίτημα για πληροφορίες αναφέρει μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στους τομείς της σχεδίασης, της ανάπτυξης, της παραγωγής, της υποστήριξης, αλλά και της ολοκλήρωσης οπλικών συστημάτων και αισθητήρων. Ένα ακανθώδες ζήτημα είναι αυτό της άδειας εξαγωγής του τελικού προϊόντος, το οποίο θα είναι το αποτέλεσμα των ινδικών απαιτήσεων. Ένα άλλο ακανθώδες θέμα είναι αυτό της μεταφοράς κρίσιμων τεχνολογιών όπως είναι οι τεχνολογίες stealth και AESA.

Comments

  1. Γιατί λέτε ότι δεν υπάρχει ινδική εταιρία που να έχει κατασκευάσει μαχητικό αεροσκάφος, αφού υπάρχει το παράδειγμα με την HAL για το πρώτο ινδικό μαχητικό εγχώριας σχεδίασης και παραγωγής;

    Σίγουρα δεν είναι εξ ολοκλήρου ινδικό αφού χρησημοποιεί κινητήρα απο Αμερική και άλλα εξαρτήματα εισαγωγής, αλλά αυτό ισχύει και για το σουηδικό Gripen που πουλιέται ως σουηδικό προϊόν στην διεθνή αγορά, η για ο πιο απλό Σίνο-πακιστανικό JF-17 που χρησημοποιεί ένα παλιό σχέδιο και τον κινητήρα απο το πασίγνωστου MIG-29 Fulcrum…

    Πάντως φαίνεται να ξαναζεσταίνεται η ιδέα και πρόταση της ΛΜ προς την Ινδία, αφού οι Γάλλοι δεν φαίνεται να είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν πλήρες τεχνολογία του Rafale στους Ινδούς, και ίσως να έχουν δίκιο που δεν το θέλουν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *