Στη διάρκεια του συνεδρίου «International Military Helicopter Conference» ο Συνταγματάρχης Paul Morris, βοηθός του προϊσταμένου σχεδιασμού των ικανοτήτων αεροκίνησης του Βρετανικού Στρατού (Assistant Head Plans, Capability Air Manoeuvre, British Army) έδωσε λεπτομέρειες για το πώς ο Βρετανικός Στρατός σκοπεύει να ηγηθεί του Νατοϊκού προγράμματος NGRC (Next Generation Rotorcraft Capability) ανάπτυξης ενός νέου ελικοπτέρου μέσης μεταφορικής ικανότητας, πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα. Το πρόγραμμα αποφασίστηκε το Νοέμβριο του 2020 και εκτός της Ελλάδας και της Μεγάλης Βρετανίας συμμετέχουν η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία.

Η Μεγάλη Βρετανία θα λάβει από τα άλλα μέλη του προγράμματος τις επιχειρησιακές τους απαιτήσεις, στη συνέχεια θα τις κατηγοριοποιήσει και με βάση αυτές θα συντάξει την αρχική μελέτη αντίληψη. Στη συνέχεια θα αποφασιστούν οι τελικές ικανότητες και δυνατότητες που θα έχει το νέο ελικόπτερο και με βάση αυτές τις αποφάσεις θα προχωρήσει η σχεδίαση και η ανάπτυξη του. Στόχος είναι η ανάπτυξη μιας οικογένειας ελικοπτέρων (διαφορετικές εκδόσεις) έτσι ώστε να ικανοποιηθούν όσο το δυνατό περισσότερες συμμαχικές απαιτήσεις και να αυξηθούν οι εμπορικές προοπτικές του ελικοπτέρου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το νέο ελικόπτερο θα είναι διαθέσιμο για τις χώρες του ΝΑΤΟ από το 2035.

Comments

  1. Δεν παμε καλυτερα να αγορασουμε τα 101 Blackhawk που αποσυρει προωρα η Νοτιος Κορεα επειδη τωρα κατασκευαζει τα δικα της ελικοπτερα???

    Θα τα παραλαβουμε σχετικα γρηγορα και σε καλη κατασταση.

    Αν περιμενουμε απο το ΝΑΤΟ να παραγει ελικοπτερα, θα περιμενουμε καμια 10-15 χρονια για να δουμε παραδοσεις ελικοπτερων. Μεχρι τοτε τι θα κανουμε, ποσο θα αντεξουν τα χιουι της εποχης του Βιετναμ???

    Αλλα ξεχασα, εμεις θελουμε φρεγατες του 1 δισεκατομμυριου η μια…. οι πιο φτηνες δεν αρεσουν. Ειναι σαν λεει καποιος, η θα αγορασω Ferrari, η προτιμω να παω με τα ποδια.

    Καλα κρασια.

    1. Μερικοί είστε σε μόνιμη γκρίνια, αρχικά γιατί η Ελλάδα δεν συμμετέχει σε κάποιο πολυεθνικό πρόγραμμα και τώρα που συμμετέχει γιατί ξαφνικά μας κάνουν μεταχειρισμένα!!
      Για να αποκτήσουμε τεχνογνωσία σε κάτι πρέπει να κάνουμε όπως τα μικρά παιδιά μαθαίνουν την αλφάβητο.

      1. @ Επίκαιρος

        Εαν ειχαμε συγχρονα ελικοπτερα που πεταγαν, τοτε θα μπορουσαμε να περιμενουμε 10-15 χρονια.

        Τωρα που εχουμε ελικοπτερα που δεν πετανε, και μια επιθετικη Τουρκια απεναντι μας, τωρα βιαζομαστε.

        Επισης, σε ενα πολυεθνικο προγραμμα οπως αυτο θα ειχαμε καποια περιορισμενη συμμετοχη, π.χ. κατω του 5%. Οι σοβαρες χωρες (βλεπε Τουρκια), κοιταζουν τις συνολικες αναγκες τους και φτιχνουν γραμμη παραγωγης με οριζοντα 20 ετιας, και κατασκευαζουν εναν τυπο ελικοπτερου (π.χ. Blackhawk).

        Eμεις αντιθετως καταφεραμε να αγορασουμε λιγα απο ολα, δηλαδη ΝΗ-90, Super Puma, κτλ κτλ, συνολικα 12-13 τυπους ελικοπτερων, και λογω κοστους υποστηριξης τοσων διαφορετικων τυπων ελικοπτερου, πετανε ελαχιστα.

        1. Για όποιον διάβασε όλο το άρθρο, θα είδε πως πρόκειται να κατασκευαστεί μια οικογένεια ελικοπτέρων που θα καλύπτουν διάφορες ανάγκες. Σε 15-20 χρόνια λοιπόν θα έχει έρθει η ωρα για την αντικατάσταση των διαφόρων τύπων ίδιας κατηγορίας που υπηρετούν σήμερα στην Ελλάδα (UH-1, Super Puma, AB-212) πετυχαινοντας οικονομία κλίμακας και ομοιοτυπια. Αυτός άλλωστε είναι ο σκοπός. Συν την τεχνογνωσία και το βιομηχανικό έργο που θα δώσει το πρόγραμμα. Μέχρι τότε όμως τα UH-1 δεν θα αντέξουν και θα πρέπει να αντικατασταθουν από χαμηλου κόστους μεταχειρισμένα ή κάποιον τύπο μικρότερης κατηγορίας του NGRC που θα παραμείνει καλύπτοντας ανάγκες πολιτικής προστασίας (επιτήρηση για αστυνομία, πυροσβεστική, λιμενικό ή αεροδιακομιδες).

        2. Σύγχρονα ελικόπτερα υπάρχουν και η αιτία που δεν πετάνε όσα θα έπρεπε απο αυτά που έχουν παραληφθεί δεν νομίζω να είναι το ΝΑΤΟ ή ΕΕ η το γεγονός που είναι σύγχρονα.
          @G_P
          Η μεταπώληση των 101 UH-60 της Ν. Κορέας πρέπει να έχει την έγκριση της Sikorsky/LM η των ΗΠΑ όπως στην περίπτωση των μαχητικών για την Κροατία,αν θυμάμαι σωστά την περίπτωση.
          Η εταιρία όμως δεν είναι χαζή να εγκρίνει την μεταπώληση 100 ελικοπτέρων απο τους Κορεάτες όταν ο επιχειρηματικός σκοπός της είναι να πουλήσει όσο περισσότερα ελικόπτερα νέας παραγωγής μπορεί ακόμα μέχρι να ξεκινήσει η παραγωγή του νέου μοντέλου για τις ΗΠΑ και άλλους πελάτες.

          1. @ WTF

            Δεν ειναι ολοι σαν τους Γαλλους, οι Αμερικανοι ειναι businessmen.

            To ακριβως αντιθετο θα συμβει, η εταιρια θα ειναι χαρουμενη καθως θα αποκτησει εναν ακομη πελατη για τα ελικοπτερα της (τον Ε.Σ. και την Π.Α), δηλαδη θα πουλαει συνεχως ανταλλακτικα και υποστηριξη για μερικες δεκαετιες ακομη. Αυτο ειναι cashflow και κερδος για την εταιρια.

            Αντιθετως, εαν οι Νοτιο-Κορεατες βαλλουν τα Blackhawk στην αποθηκη, το marginal κερδος της LM θα ειναι ΜΗΔΕΝ, καθως δεν θα διαθετουν ουτε δολαριο για ανταλλακτικα.

            Γνωριζουν πως εμεις δεν εχουμε χρηματα για να αγορασουμε καινουρια ελικοπτερα, εαν δεν παρουμε τα μεταχειρισμενα, τοτε θα περιμενουμε για μεταχειρισμενα ελικοπτερα απο καπου αλλου.

            Επισης, απο του χρονου θα αρχισουν να αποσυρουν Blackhawk και οι Αμερικανοι και να τα διαθετουν ως EDA (Excess Defence Articles).

          2. G_P
            Οι αμερικάνοι είναι χωρίς αμφιβολία άνθρωποι του μπίζνες,αλλά όχι των 2nd Hand μπίζνες που χρησιμοποιούν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
            Στην περίπτωση των 2nd Hand F-16 που ήθελε να πουλήσει το Ισραήλ και μερικοί στην Ελλάδα στην Κροατία,η εταιρία και η πολιτική των ΗΠΑ έχει προφανώς εντελώς διαφορετική άποψη όπως φαίνεται και απο μερικές νεότερες αναφορές για την εξέλιξη στο θέμα.

            «The Croatian Defense Ministry last month received bids for 12 multipurpose fighter jets from Sweden, US, France and Israel. The US offered new F-16 model block 70 jets.»

            https://www.aa.com.tr/en/europe/us-croatia-to-make-final-decision-on-f-16-warplanes/1993998

            Οι αναφορά στο παραπάνω δεν είναι η μοναδική,επειδή υπάρχουν και ανάλογες αναφορές απο επίσημη ανακοίνωση της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Κροατία,όπως και σε άρθρο της Croatiaweek.

            Ambassador hopes Croatia will choose U.S. F-16 jets for its air force
            by croatiaweek September 29, 2020 in News

            Επιπλέον να σημειωθεί ότι οι νοτιοκορεάτες(που είναι επίσης άνθρωποι του μπίζνες) προτίμησαν να στραφούν στο μοντέλο Surion που ανέπτυξαν οι ίδιοι σε συνεργασία με την Airbus/Eurocopter, παρόλο που η αντικατάσταση των UH-60P με το νεο ελικόπτερο εγχώριας σχεδίασης/ανάπτυξης θα στοιχίσει περισσότερο απο 5 φορές παραπάνω απο την αναβάθμιση των 100 UH-60P(που θα ανερχόταν γύρο στα 5 million‘s ανά ελικόπτερο,που θα πρέπει να πληρώσει και η χώρα που θα τα πάρει αφού πληρώσει πρώτα αυτά που θα ζητήσουν οι νοτιοκορεάτες για να τα πουλήσουν αν συμφωνήσει η εταιρία) που τους πρότειναν οι ΗΠΑ.

            Σε μια πολύ πρόχειρη εκτίμηση,η αγορά και ο εκσυγχρονισμός των 101 Νοτιοκορεάτικων UH-60P θα στοίχιζαν στον ενδιαφερόμενο αγοραστή γύρο στα 7 million‘s USD ανά μονάδα(2M για αγορά + 5M για τον εκσυγχρονισμό) επειδή είμαι σίγουρος ότι είναι και οι Κορεάτες άνθρωποι των μπίζνες. Επομένως τα 101 νοτιοκορεατικό ελικόπτερα θα έβγαιναν στα 700 million‘s που δεν νομίζω να είναι φθηνή υπόθεση,αφού δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα για υποστήριξη των ΝΗ90 που έχουν ήδη παραληφθεί.

            Όταν υπάρχει ήδη ένα δοκιμασμένο AW-139 (η Grey Wolf για την USAF) που επέλεξε και η USAF αντί για το HH-60 για μόλις 10 million‘s € ανά μονάδα καινούργιο,δεν νομίζω ότι συμφέρει η αγορά ενός UH-60P με 20 χρόνια στην πλάτη που χρειάζεται και εκσυγχρονισμό 5 million‘s για έκαστο,αν υπάρχουν όντως αυτά τα χρήματα για αγορά 100 ελικοπτέρων.

      2. @Επίκαιρος
        Αγαπητέ φίλε σχετικά με την γκρίνια που γράφεις,όταν πέσει το επόμενο χιουι,καλύτερα να εξηγήσεις εσύ στις οικογένειες που θα χάσουν τους ανθρώπους τους τα πως και τα γιατί και όχι εμεις οι γκρινιάρηδες που πιστεύουμε καλύτερα να προλαμβάνει,παρα να θεραπευεις.

    2. @G_P
      Αγαπητέ φίλε, θα συμφωνήσω απόλυτα με τα γραφόμενα σου Σχετικά με τα Κορεάτικα blackhawk και το ελικόπτερο του ΝΑΤΟ,που αν ποτέ το δούμε η` όταν γίνει το θαύμα και το δούμε ίσως τραβήξουμε τα ίδια με τα ΝΗ90,που δεν τα έχουμε δει ολα σε υπηρεσία (να μην πω για τη fos) 10+ Χρόνια από όταν υποτίθεται θα τα παραλαμβαναμε όλα.
      Υπενθυμίζω δε,οτι οι Τούρκοι σύντομα θα εντάξουν σε υπηρεσία τα δικά τους Τ625.Από την άλλη τα χιουι είναι εγκληματικό να συνεχίσουν να πετούν,οπότε λύση χθες αν ακούει κάποιος στο Γ.ε.ς….

  2. Από την μία δεν έχουμε παραλάβει όλα τα NH-90 και από την άλλη θέλουμε και συμμετοχή στο επόμενο νατοικο ελικόπτερο.Ξέρει κάνεις τι γίνεται με τα NH-90 που είναι έτοιμα και περιμένουν στην Γαλλία, υπάρχει ελπίδα να τα δούμε επιτέλους να έρχονται;

    1. @ Aποστολης

      Τα ΝΗ-90 ειναι τοσο προβληματικα και τοσο κοστοβορα για την καθε ωρα πτησης, που στην καλυτερη των περιπτωσεων πρεπει να βρουμε αγοραστη για να τα πουλησουμε, αλλα δυστυχως δεν υπαρχουν πουθενα τετοια κοροιδα.

      Εχουν μαθει ολοι οτι εμεις, οι Βελγοι, Σουηδοι κτλ θελουμε να πουλησουμε και δεν τσιμπαει κανενας.

    2. Αγαπητέ φίλε Αποστολή,για την ακριβή ημερομηνία ένταξης των υπολοίπων ΝΗ90 στην Α.Σ.,αρμόδιος να μας πληροφορησει,είναι μόνο αστρολογος!
      Η καλύτερη λύση θα ήταν να τα δώσουμε στην Γαλλία ως προκαταβολή για την προμήθεια 18 τουλάχιστον Ραφαλ.
      Η μόνη ρεαλιστική λύση είναι η προμήθεια των κορεατικων μπλακχωκ.

  3. Η αγορα μτχ ΔΕΝ εχει «ψωμι» οποταν ακυρο. Επισης, απο που πιστευετε πως θα προμηθευομαστε ανταλλακτικα για τα μπλακχωκ με γραμμη παραγωγης στη γειτονα;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *