Η ιταλική Fincantieri ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο ύψους € 1,35 δισεκατομμυρίων με την OCCAR (Organization for Joint Armament Cooperation) για τη ναυπήγηση δύο (2) υποβρυχίων U-212NFS (Near Future Submarine) με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα δύο (2) υποβρύχια του ίδιου τύπου. Το ποσό των € 1,35 δισεκατομμυρίων  περιλαμβάνει και σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης. Το σχετικό αίτημα είχε εκδοθεί στις αρχές Δεκεμβρίου του 2020. Τα U-212 NFS  θα ανήκουν στην κλάση «Todaro» και θα αντικαταστήσουν ισάριθμα κλάσης «Sauro». Τα U-212 NFS είναι εξέλιξη των γερμανικών U-212A και ενσωματώνουν σύστημα AIP (Air Independent Propulsion) και μπαταρίες Ιόντων Λιθίου ιταλικής προέλευσης. Σε σχέση με τα τέσσερα ιταλικά U-212 της πρώτης παρτίδας, τα U-212 NFS θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερα σε μήκος, λόγω του συστήματος νέων κεραιών, το οποίο θα ενσωματώνει. Επίσης θα ενσωματώνει και νέο, ολοκληρωμένο σύστημα συλλογής πληροφοριών, ιταλικής προέλευσης.

Σήμερα, το Ιταλικό Ναυτικό διατηρεί σε υπηρεσία τέσσερα (4) U-212, τα οποία αντικατέστησαν ισάριθμα «Sauro» και εντάχθηκαν σε υπηρεσία, ανά δυάδες, το 2006-2007 και το 2016-2017 αντίστοιχα. Η ένταξη σε υπηρεσία των νέων υποβρυχίων έχει προγραμματιστεί για το 2027 και το 2029 αντίστοιχα. Τα τέσσερα (4) εναπομείναντα υποβρύχια κλάσης «Sauro» (S-522 «Salvatore Pelosi», S-523 «Giuliano Prini», S-524 «Primo Longobardo» και S-525 «Gianfranco Gazzana Priaroggia») εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1988, το 1989, το 1993 και το 1995 αντίστοιχα, ενώ υπέστησαν πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2010, αρχής γενομένης από το 2005.

Η αναβάθμιση τους αφορούσε στην εγκατάσταση νέων ακουστικών αισθητήρων, νέου συστήματος ελέγχου όπλων, νέων συστημάτων επικοινωνιών και γενική επιθεώρηση και επισκευή του σκάφους για επέκταση του ορίου επιχειρησιακής ζωής του μέχρι το 2030. Σήμερα, τα «Sauro» ενσωματώνουν το ραντάρ MM/BPS 704-V2, το σύστημα μάχης ISUS 90-20, περισκόπια Mod.324 και σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης BLD-727. Φέρουν έξι (6) τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών με αναχορηγία 12 τορπιλών A-184 Mod.3 ή 24 ναρκών. Το εκτόπισμα τους είναι (στην επιφάνεια και σε βύθιση αντίστοιχα) 1.476 και 1.662 τόνοι, για τα S-522 και S-523, και 1.653 και 1.862 τόνοι για τα S-524 και S-525.

Comments

  1. Αντε να ακούσουμε και εμείς οτι επιλέγεται η γερμανική προσφορά με MEKO A200-A300 με την οption Των 2 Παπανικολης- ΤΥΠΕ 214!!!!!!!!!!

    1. Xαρά που θα κάνει η Φράου !
      Από την βιασύνη της, θα πάρει τον κολλητό της τον Έρντι και για να μην στραβώσει θα του υποσχεθεί μερικά δις για την διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, μέσω της Ε,Ε.
      Επίσης, θα του πει οτι θα εξακολουθήσει να του κάνει πλάτες και θα σκρινάρει κάθε αντίδραση και πρόταση για κυρώσεις εναντίον του.
      Ο Έρντι θα την πιστέψει, γιατί οι Γερμανοί είναι πράγματι δίπλα τους τους τελευταίους δύο αιώνες και θα ηρεμήσει.
      Μάλιστα θα της ζητήσει τα υποβρύχια να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα, για να παραδοθούν λίγο μετά το 2035, όπου θα χρειάζονται 3 αναβαθμίσεις για να σταθούν αξιοπρεπώς στο Αιγαίο

      Εμείς θα είμαστε καλοί υποτελείς γιατί ο νταβατζής μας θα είναι ευχαριστημένος που δεν αλλάξαμε πιάτσα και προαγωγό, ενώ αν επιλέξουμε την Α300 στην διαμόρφωση που θέλουμε, θα μας φτιάξει άλλο ένα μνημόνιο, αυτή την φορά ολιγοετές και χαμηλότοκο
      Οι Γάλλοι θα στραβώσουν γιατί ως γνωστό : μιλάς , διαπραγματεύεσαι με όλους, τους παζαρεύεις και στο τέλος υπογράφεις στους Γερμανούς.

      Οι Αμερικάνοι θα είναι πιο ψύχραιμοι και θα μας χτυπήσουν το χέρι στην πλάτη λέγοντας ‘μην ανησυχείτε εμείς θα είμαστε εδώ πάντα και τώρα και στο μέλλον’ αφήνοντας μάλλον υπονοούμενα για την LM , η οποία θα φύγει από την Χώρα μας όταν το δημόσιο χρέος μας γίνει πέσει κάτω από 100% του ΑΕΠ, δηλαδή… Ποτέ.

      Εμείς και πάλι θα είμαστε ικανοποιημένοι με τους Αμερικάνους γιατί στην καλύτερη θα κρατήσουν ίσες αποστάσεις, ενώ μπορεί να μας δώσουν επιπλέον Mavericks για τα F-16, έτσι ώστε να είναι σίγουροι οτι δεν θα ανατραπούν οι ισορροπίες στο Αιγαίο

      Νομίζω θα είναι τελικά μια ωραία ατιμό -σφαιρα, κάτι σαν Κazan Kazan που λέει… και ένας γείτονας

      Χαλαρωτικό σχόλιο εν μέσω περιόδου αυτοπεριορισμού

      1. Αγαπητέ μου ,με τους Γάλλους έχουμε στρατιγηκες σχέσεις στις οποίες φέτος από το πουθενά προέκυψαν 18 rafale του 1,8 δις και τα όπλα συντήρηση και Αγωρα καινούριων με fos στα 2,5 δις!!!Για να αποφασίστει έτσι από το πουθενά από φρεγάτες να αγωρασουμε αεροσκαφη σημαίνει
        ότι οι πολιτικοί κάναν μια Κολούμπια και πάνε να τις πασάρουν άλλου αυτές τις φρεγάτες !Ααααα …και που είσαι , ήρθε και μια ιδέα από Γαλλία πλευρά πως η Ελλάδα μπορεί εάν θελήσει να ΑΓΩΡΑΣΕΙ και τα 12 Rafale που πρωταθηκαν στο κροατικό διαγωνισμό,., Άσε που στους Γάλλους μην ξεχνάς θα τους δώσουμε να εξορίξουν το φυσικό αέριο και το παιτρελαιο σε κάτι «αμφισβητούμενα» ύδατα, που τους αρέσουν να τα αποκαλούν έτσι οι Γερμανοί και οι Αμερικάνοι !!!!
        Όσω για τους Αμερικανούς έχουμε μια τεράστια λίστα από όπλα που θέλουμε να αγωρασουμε ……
        Και ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΟΥ ΛΕΩ ΑΦΟΥ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΟΛΟΙ ΟΤΙ Η ΑΓΟΡΑ ΤΟ ΦΡΕΓΑΤΩΝ ΘΑ ΓΊΝΕΙ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΜΕ ΜΕΚΟ Α300 ΚΑΙ Α200 ΚΑΙ ΤΑ 2 ΤΥPE 214 παρά οι αμερικανικές ΨΑΡΩΤΡΑΤΡΕΣ MMSC ME LCS!!!!!!!
        ΕΓΩ ΠΡΟΤΙΜΏ ΝΑ ΕΧΩ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΙΣ ΜΕ 2 ΜΕΚΟ Α300 + option 2 ακόμα Α300 Και 4 ΜΕΚΟ Α200 …..
        Παρά τις ΨΑΡΩΤΡΑΤΡΕΣ. !!!!!!!
        Για αυτό κάνε το σταυρό σου στην Παναγία να μην ακούσεις mmcs και σαπιοντερογκα ή lcs γιατί τότε την έκατσες για τα καλά!!!!
        Ακόμα και οι Γάλλοι με τις belharra σου προσφέρουν το maximul μια belharra με 32 aster30 και 1 stratles και 1 ram ….ΕΝΩ ΜΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΜΕΚΟ Α300 σου προσφέρει κανόνι 125 mm vulcano ,32 aster30 (oπως είχαν πρωτηνει και στην Αίγυπτο οι meko να φέρουν aster30) και 32 ssm2!!!
        Και έχεις ανάγκη από περισσότερες από 4 φρεγάτες αεραμυνας οι Γερμανοί σου λένε ότι ξέρει κανε ένα ΣΥΜΒΟΛΕΟ με 2 + 2option meko a300 και πάρε 4 meko a200 με αισθητήρες και ποιο ελαφριά όπλα (πχ 32 ssm2 και 8 aster30 ή 64 ssm2 για να καλύψεις τις τωρινές πιεστικές σου ανάγκες )
        και τα 2 Παπανικολης για να αντικαταστήσεις και των 2 πενηνταχρονα υποβρυχια σου και εάν μέσα στην 10 αιτία βρεις και άλλα 2-3 δις για καινούριες φρεγάτες πάρε και άλλες 2 meko A 300

        1. Φίλε Bill,
          To σχόλιο μου με γλαφυρό τρόπο περιέγραφε την όλη κατάσταση, ειδικά των γεωπολητικών σχέσεων, που επικρατούν σήμερα.
          Αφού το πήρες σοβαρά, ας μιλήσουμε σοβαρά.
          Είμαι από αυτούς που αντιτίθενται στην Αμερικάνικη πρόταση των Παράκτιων Περιπολικών και μάλιστα δεν θα τις ήθελα ούτε και δωρεάν, για τους γνωστούς λόγους που έχουν αναλυθεί και αποδεικνύουν την αποτυχία του προϊόντος ( ΜΜSC,LCS)
          Aπό τις υπόλοιπες προτάσεις , αν και οτι γνωρίζουμε είναι από διαρροές, εξετάζοντας μόνο τις πλατφόρμες που προσφέρονται, φαίνονται ενδιαφέρουσες οι προτάσεις των Άγγλων (αν έχει γίνει με θέρμη), των Γάλλων (χωρίς τελική διαμόρφωση), Ολλανδών (δεν είναι ξεκάθαρος ο τύπος). Ισπανοί και Ιταλοί μάλλον πέρασαν κάτι ….ψέλλισαν και έφυγαν ,για να μην τους κατηγορήσουν οτι ήταν άφαντοι από την διαδικασία. Κανένας ζήλος δηλαδή.

          Την τελευταία εβδομάδα, διέρρευσε από έναν αμυντικό ιστότοπο και ακολούθως αναπαράχθηκε και από άλλους, οτι εμφανίστηκαν οι Γερμανοί με φοβερή και τρομερή πρόταση.
          Αν αληθεύουν αυτά που λέχθηκαν, το κονδύλι των 5-5,5 δις είναι μόνο για τα σκάφη και δεν συμπεριλαμβάνονται FOS, Φόρτοι όπλων και βλημάτων, εκπαίδευση, υποδομές.
          Αν συμπεριληφθούν και αυτά μιλάμε για εκτόξευση δαπανών σε ύψη βαλλιστικού πυραύλου.
          Μάλλον χρυσοπληρώνουμε τα 2 Υ/Β που μας προσφέρονται δωρεάν.
          Αν δε, επιλεχθεί η Α300 μιας και πρόκειται για σχέδιο που δεν έχει ναυπηγηθεί , ελλοχεύει ο κίνδυνος αναπόφευκτων καθυστερήσεων, ακριβώς όμοια των Παπανικολής .
          Η πρόταση των Γερμανών δεν λοιδορείται λόγω ανεπάρκειας των προταθέντων σκαφών.
          Αμφισβητείται το πραγματικό/τελικό κόστος απόκτησής τους και η ανυπαρξία πρόσθετης διπλωματικής βοήθειας στα φλέγοντα ζητήματα της Ν,Α Μεσογείου.
          Είναι εξόφθαλμη και για τον πλέον αδαή, η φιλική διαχρονική σχέση μεταξύ Γερμανίας και Τουρκίας.
          Διαπιστώνεται χρόνια τώρα μέσω της Ε.Ε (ενορχηστρωμένη από τους Αλεμάνιους) τα χάδια/παρακάλια και οι πλάτες που γίνονται υπερ των Γειτόνων μας ,παρόλο την παραβατική τους συμπεριφορά.
          Μια αγορά σκαφών επιφανείας, one off, δεν γίνεται να αλλάξει την ζυγαριά μιας και τα τελευταία χρόνια η Τουρκία αποτελεί το Νο 1 εξαγωγικό πελάτη πολεμικού υλικού, άρα μια τρύπα στο νερό και η ανάθεση της παραγγελίας.

          Όσο για την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων, ΝΑΙ, προτιμώ τις Γαλλικές εταιρίες στα ‘αμφισβητούμενα νερά’ κατά τους Αμερικανο-Γερμανο-Άγγλο-ολλανδο-Ιταλο-Ισπανούς.
          Όλοι αυτοί με προτροπή της Γερμανίας λένε καθίστε και βρείτε τα και εννοείται χωρίς κυρώσεις για το χαιδεμένο τους παιδί ,που απλά είναι ζωηρό και συγχωρείται.
          Χίλιες φορές να εκμεταλλευτώ τις συγκυρίες προς όφελός μου συμμαχώντας με τους Γάλλους
          που έχουν τα ίδια συμφέροντα και θέλουν να βάλουν φρένο στον Οθωμανικό επεκτατισμό.
          Κοινοπραξίες εκμετάλλευσης θα σχηματιστούν με Ελληνικές εταιρίες συμμετέχουσες (ΔΕΠΑ), όπως ήδη έχει γίνει με τον Eastmed. Ας γίνουν με αυτούς που είναι φανερά δίπλα μας και αν και εφόσον στηθούν πλατφόρμες άντλησης μεσοπέλαγα , ας έχουν και αυτοί λόγο στην φύλαξή τους από διάφορους ΄πειρατές και αμφισβητίες’

          Δεν μας χάλασε καθόλου η αγορά των 18 Rafale, που έγινε άμεσα και με τιμές πολύ χαμηλές ανά αεροσκάφος (έχουν αναλυθεί πολλάκις).
          Εάν επρόκειτο για πολιτική κολοτούμπα η προμήθειά τους, την προτιμώ από άλλες κινήσεις
          που εμπεριέχουν υπερκοστολόγιση, μίζες και καθυστερήσεις.
          Μακάρι να ξανακάνουν άλλη μία κολοτούμπα παίρνοντας τα 12 της Κροατίας και να ακολουθήσει τριπλό Τόλουπ παραγγέλνοντας άλλη μία μοίρα Rafale!
          Ξεχάσαμε το καλοκαίρι που συμφωνήσαμε με την Αίγυπτο την ΑΟΖ και οι πρώτοι που ενοχλήθηκαν, φανερά μάλιστα, ήταν οι Γερμανοί ,διότι δεν ήταν ενήμεροι ενώ ετοιμαζόντουσαν να μας βάλουν να κάτσουμε με τους Τούρκους(που κόβανε 2 μήνες βόλτες ανενόχλητοι) να συζητήσουμε τις διαφορές μας!

          Να θυμηθούμε, οτι Γερμανοί αξιωματικοί είχαν αναλάβει την εκπαίδευση , εξοπλισμό και αναδιοργάνωση του νεοσύστατου στρατού του Κεμαλ?
          Να θυμηθούμε οτι οι Τούρκοι ήταν πιστοί σύμμαχοι των Γερμανών στον Ά Παγκόσμιο πόλεμο έως την ήττα της Γερμανίας και την λήξη του ?
          Να θυμηθούμε οτι στον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο ήταν δήθεν Ουδέτεροι’, παρέχοντας όμως κρυφές διευκολύνσεις (τόνους χρωμίου για τα Γερμανικά εργοστάσια, πληροφορίες για τις κινήσεις Ρωσικών δυνάμεων στα Βόρεια και των Αγγλων στα Νότια.
          Αυτήν τη φορά οι Τούρκοι φέρθηκαν πιο έξυπνα για να μην καρφωθούν στους Ανατολικοδυτικούς συμμάχους, που μοιράζανε εδάφη και επιρροές μετά την κατάληψη της Γερμανίας: αποφάσισαν να κυρήξουν τον πόλεμο στους Γερμανούς τον Φεβρουάριο του 1945, αφού σιγουρεύτηκαν πρώτα για την ολοκληρωτική ήττα τους. Εννοείται, οτι δεν τους κράτησαν κακία, οι Γερμανοί.
          Παρότι λοιπόν οι ΄Γερμανοί είναι πολύ φίλοι μας’ και το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία, προτιμώ για συναφή προϊόντα , με παραπλήσια χαρακτηριστικά ,να αγοράζω από έτερες πηγές ,που ίσως δίνουν επιπλέον οφέλη και στήριξη σε άλλα πεδία

  2. Η Ιταλια εξοπλιζεται μαζικά εν μεσω
    πανδημιας και εμεις εδω αμπελοφιλοσοφουμε και συζηταμε μηνες για απλα ζητηματα..
    Αξιζει να προσεχθει ιδιαιτερα η Γερμανικη προταση αλλιως το ΠΝ θα παρει κατωτερο υλικο για να ικανοποιηθουν καποιοι απεναντι στην Γερμανια.
    Θυμωσε δηλαδη ο καλογερος και εκοψε τα τετοια του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *