Η ιστοσελίδα «The Drive» και ο συντάκτης Tyler Rogoway δημοσίευσαν ένα άρθρο με τίτλο «The Definitive Answer On Why F-16s Carry AIM-120 AMRAAMs On Their Wingtip Rails», το οποίο πραγματεύεται το γιατί τα F-16 «φορτώνουν» τα βλήματα αερομαχίας μέσου βεληνεκούς AIM-120 AMRAAM στα ακροπτερύγια αντί στους σταθμούς ανάρτησης στις πτέρυγες. Την ερώτηση αυτή έθεσε ο συντάκτης του άρθρου στην κατασκευάστρια Lockheed Martin και έλαβε την εξής απάντηση: «Το F-16 μπορεί να μεταφέρει διαφορετικούς πυραύλους σε διαφορετικούς σταθμούς ανάρτησης την ίδια στιγμή, όπως οι AIM-120 και AIM-9. Λόγω αυτής της ικανότητας, οι AIM-120 τοποθετούνται στα ακροπτερύγια για να μειωθεί ο πτερυγισμός, ενώ παράλληλα να διατηρεί εξασφαλισμένη απόδοση αποστολής». Ο πτερυγισμός (Flutter) είναι ένα φαινόμενο αεροελαστικής σύζευξης με καταστρεπτικές συνέπειες. Μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο, στην αγγλική γλώσσα ΕΔΩ.

Comments

  1. Θυμαμαι την εποχη που η Νorthrop προσπαθησε να μπει στην αγορα των ελαφρων μαχητικων με μια μονοκινητηρια εκδοση του πολυ επιτυχημενου F 5. Ηταν το F 20 Tigershark, ενα πολλα υποσχομενο ελαφρυ μαχητικο, το οποιο ομως δεν ευδοκιμησε λογω του F 16. Στις δοκιμες φορτιου, και με δεδομενη την αναγκη μεταφορας και βληματων BVR ,δοκιμαστηκε μεταφεροντας 2 sparrow, κατω απο τα φτερα.Συμφωνα με τους πιλοτους δοκιμων ηταν….σαν να εσερνε το αφος αγκυρα. Οι πτερυγισμοι και η οπισθελκουσα, λογω και του σταθμου αναρτησης, ηταν σε μη αποδεκτο επιπεδο.Στα ακροπτερυγα αντιθετα εχουμε μια πιο ομαλη ροη,που πολλες φορες αναλογα την περιπτωση μπορει να ειναι ακομα και ευεργετικη.

  2. Για τον ίδιο λόγο το Rafale φέρει μονίμως MICA στα ακροπτερύγια. Όμως, είναι MICA IR, με τον αισθητήρα όσο το δυνατόν πιο μακριά από το σώμα του αεροπλάνου, ώστε να μην επηρεάζεται από τη συναφή θερμότητα και να «βλέπει» στόχους σε μεγάλες αποστάσεις, τους οποίους προβάλλει στον Ιπτάμενο, πάντα σε συνεργασία με τους υπόλοιπους αισθητήρες και το Link 16.

    1. Στα Eurofighter και Gripen E έλυσαν αυτό το πρόβλημα με την μόνιμη εγκατάσταση των ELS και ηλεκτρονικών αντίμετρων σε αυτά τα σημεία. Ώστε να μην είναι απαραίτητο να φέρουν τα αεροσκάφη πυραύλους η mockup πυραύλων σε αυτά τα σημεία όταν δεν χρειάζεται.

    2. Μια ερωτηση κυριε Konstantinos Zikidis,…Σε ποια αποσταση μπορει να δει ο πιλοτος το αντιπαλο μαχητικο απ τονMICA IR;;

      1. Η απόσταση ανίχνευσης ενός στόχου από έναν αισθητήρα υπερύθρων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το θερμικό ίχνος του στόχου (το οποίο αυξάνεται πολύ εάν ο στόχος βρίσκεται σε μετάκαυση ή πετά υπερηχητικά), η υγρασία στην ατμόσφαιρα και το ύψος πτήσης αισθητήρα – στόχου. Δεν γνωρίζω με ακρίβεια τις μέγιστες αποστάσεις που ένας MICA IR ανιχνεύει ένα μαχητικό αλλά εκτιμώ ότι είναι πάνω από 10 ν.μ. Πάντως, για την εκτίμηση αποκάλυψης στόχου που προσομοιάζει το F-35 από αισθητήρα IRST (InfraRed Search and Track) παραπέμπω στις ακόλουθες εργασίες μας:
        https://www.scienpress.com/journal_focus.asp?main_id=58&Sub_id=IV&Issue=940703 (για θέαση από πίσω)
        https://www.researchgate.net/publication/344139464_Rantar_Energetikes_Elektronikes_Saroses_AESA_kai_systemata_Yperythres_Ereunas_kai_Ichnelateses_IRST_enantion_apeilon_chameles_parateresimotetas (για θέαση από εμπρός)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *