Το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης «Aotearoa», κλάσης «Polar», εκτοπίσματος 26.000 τόνων, πλέει από τη Νότιο Κορέα όπου ναυπηγήθηκε προς τη Νέα Ζηλανδία για να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας. Το πλοίο ναυπηγήθηκε από την Hyundai. Το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2016 και ήταν ύψους $ 493 εκατομμυρίων.

Το νέο πλοίο αντικαθιστά σε υπηρεσία το «Endeavour», το οποίο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1988. Το «Aotearoa» έχει μήκος 173,2 μέτρα και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 16 κόμβους (30 χιλιόμετρα την ώρα). Μπορεί να μεταφέρει έως 22 εμπορευματοκιβώτια, ενώ μπορεί να παράγει 100 τόνους πόσιμου νερού ημερησίως. Η μεταφορική του ικανότητα σε καύσιμα είναι 9.500 τόνοι.

Comments

  1. Έχουμε και σε αυτό το σημείο ανάγκη για αντικατάσταση, αφού στα 3 πλοία ΠΓΥ του ΠΝ τα 2 είναι ναυπηγήσεις του 1968 που δεν είναι και αυτό που λέμε σύγχρονο πλοίο.

    1. Πώς έχουμε; Χωρίς χρήματα και με φαλιριμένα ναυπηγεία;

      Σωστά λέει ο Cp, θα μπορούσαμε να πάρουμε ένα από αυτά για να καλύψουμε άμεσα τις μεγάλες ανάγκες μας σε ΠΓΥ – ΝΑ Μεσόγειος και Λιβύη γαρ…

      Τα χρήματα είναι λίγα δεν πρέπει να μοιραστούν σε όλες τις Διοικήσεις όπως στο παρελθόν κατά την γνώμη μου. Κάποιοι πρέπει να την βγάλουν με μεταχειρισμένα αλλά και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις τροποποιημένα εμπορικά – τα οποία τώρα τα αγοράζεις και σε πολύ χαμηλήες τιμές.

      1. Όταν το ταμείον είναι μείον δεν συζητάς τίποτα, τόσο απλά !
        Για να ξανακάνει καράβι τέτοιας ηλικίας πλοίο ξέρεις πόσα θες ?

    2. nigozs

      Συμφωνώ γενικά ότι δεν πρέπει να μαζεύουμε ότι να’ναι και ότι ξεπετάγεται απο τα πλάγια.
      Στην ουσία όμως αυτό κάνουμε συχνά εδώ και πολλά χρόνια νομίζω, μαζεύουμε ότι να’ναι η ότι αποσύρουν άλλοι και το θεωρούν χρήσιμο κάποιοι επιτελείς στο πεντάγωνο αρκετές φορές με αμφισβητήσιμα κίνητρα η σκοπούς . Αυτό έγινε και στην περίπτωση των ΠΓΥ ΑΞΙΟΣ και ΑΛΙΑΚΜΩΝ αφού όταν τα πήρε τον ΠΝ είχαν ήδη 23 χρόνια σε υπηρεσία σε ξένο ναυτικό που τα απέσυρε.

      Για το HMNZS Endeavour που παροπλίστηκε -η αποσύρθηκε πρίν 2 χρόνια απο την ενεργό υπηρεσία, αν είναι σωστές οι πληροφορίες- δεν ξέρω αν μας εξυπηρετεί, αλλά το σίγουρο είναι ότι είναι 20 χρόνια νεότερο απο τα δυο που υπηρετούν σήμερα στο ΠΝ, και αφού δεν υπάρχει σάλιο για νέες ναυπηγήσεις ίσως να άξιζε μια ερώτηση και εν συνέχεια εάν η απάντηση είναι θετική μια επιθεώρηση για να δούμε αν θα μπορούσε να μας εξυπηρετήσει, πρίν μείνουμε πάλι με το 3ο … στο χέρι και παρακαλάμε εφοπλιστές για δωρεές πλοίων που είναι ένα θέμα και αρμοδιότητα του κράτους να φροντίζει έγκαιρα για αντικατάσταση.

      Όσον αφορά την δυνατότητα κατασκευής σε εγχώρια ναυπηγεία, αν είναι να επαναληφθεί άλλο ένα σενάριο με μεγάλες υπερβάσεις των εξόδων και καθυστερήσεις όπως σε προηγούμενα προγράμματα, να μας λείπει, αφού τα χρήματα δεν τα έχουμε για τέτοιες περιπέτειες σε εποχές ιδιαίτερα αυξημένων εντάσεων…

      1. Έτσι ακριβώς. Αν ανανέωση, μπορούμε να κάνουμε σε πολλά με νεότερα μεταχειρισμένα, γιατί όχι?
        Μιλάμε για πλοία της ΔΔΜΝ και όχι εμπλοκής που φέρουν όπλα και συστήματα κ.λπ. όπου η πολυτυπία μας καταχρεώνει. Γενικά τα πλοία της ΔΔΜΝ, είναι σε κακά χάλια και παμπάλαια. Άλλο μεγάλο κεφάλαιο αυτό (της ΔΔΜΝ).

        1. Σε λίγο θα προκύψει και ανάλογο θέμα στα πρώτα αρματαγωγά του στόλου αφού έχουν συμπληρώσει επίσης αρκετά χρόνια υπηρεσίας, έτσι θα μαζευτούν περισσότερα θέματα αντικατάστασης.
          Σήμερα συζητάμε συχνά για ναυπήγηση νέων φρεγατών ενώ δεν έχουμε φτιάξει ούτε πλοία που θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε πιο εύκολα απο μια φρεγάτα τα οποία είναι εξίσου σημαντικά για την υποστήριξη μάχιμων μονάδων στην θάλασσα.

          1. Συμφωνώ μαζί σου αγαπητέ φίλε. Στα γραφόμενα σου θέλω να προσθέσω ότι προ ημερον η πυραυλακατους Καραθανασης,παραδόθηκε ,επιτέλους,στο στόλο.η Δ.τ.σ.,έχει ανάγκη αντικατάστασης των πυραυλακατων κομπαταντ,γιατί δεν ενεργοποιούμε στα ναυπηγεία Σύρου, το σχέδιο Al’s 65?με ενοχλεί φοβερά ότι και το απλο πράγμα το κάνουμε να μοιάζει με το ποιο πολύπλοκο, την ίδια στιγμή που οι απέναντι ναυπηγουν ελικοπτεροφορα,με χαρακτηριστική προθυμοια και ευκολία.ΓΙΑΤΙ????

          2. Όλη η ιστορία με τις νέες ναυπηγήσεις έχει καταντήσει κομωδία για το κοινό που παρακολουθεί και τραγωδία για τα ελληνικά ναυπηγεία, άσχετα αν πρόκειται για φρεγάτες η πλοία υποστήριξης και μικρότερα σκάφη.

            Οι ψηφιακές σχεδιάσεις της σειράς ALS φαίνεται να έχουν υποστεί πρόγραμμα Outsourcing στο ΦΒ και μάλλον εκεί θα μείνουν για πάντα, αφού έχουμε να εξυπηρετήσουμε ξένα συμφέροντα πρώτα, που είναι το συνηθισμένο σε αυτήν την χώρα.
            Αυτοί που φεύγουν έξω δεν φεύγουν χωρίς λόγους η επειδή ψάχνουν για χοντρή οικονόμα…
            Ποιός ξέρει όμως πόσο θα στοίχιζαν όταν για μια SV πληρώνουν 200+ εκατομμύρια λες και πρόκειται για πετροδολάρια η στραγάλια.
            Αν μας άφηναν να διαχειριστούμε το €-νόμισμα είμαστε ως χώρα ικανοί μέσα σε μια δεκαετία να το καταντήσουμε όπως την δραχμή η πετσετάκια όπως έλεγε το γνωστό άσμα.

            Σε μερικά χρόνια πιθανόν να αντιμετωπίζουμε παρόμοιο δημογραφικό πρόβλημα που υφίσταται σήμερα σε μια Γεωργία της πρώην ΕΣΣΔ εξαιτίας αυτής της αυτοκαταστροφικής πολιτικής που συνεχίζεται μέχρι στιγμής, αλλά αυτή είναι μια άλλη συζήτηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *