Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «FlightGlobal» η Lockheed Martin σχεδιάζει μια νέα πολιτική τιμολόγησης για τα F-16 και ότι πλέον τα νέα αεροσκάφη θα πωλούνται σε μια διαμόρφωση, βασισμένη στην έκδοση F-16 Block.70/72 (Viper), και σε μια, προκαθορισμένη τιμή. Στόχος της νέας πολιτικής είναι η μείωση του τελικού κόστους και η επιτάχυνση των παραδόσεων. Αφορμή για την εξέταση υιοθέτησης αυτής της νέας πολιτικής είναι τα συμβόλαια προμήθειας 90 F-16 Viper, εκ των οποίων 66 για την Ταιβάν και 24 για το Μαρόκο.

Το συμβόλαιο, το οποίο ανέθεσε η Αμερικανική Αεροπορία στη Lockheed Martin (προβλεπόμενη διαδικασία για προγράμματα FMS), είναι συνολικού ύψους $ 62 δισεκατομμυρίων και διάρκειας 10 ετών για τα 90 F-16 Viper της Ταιβάν και του Μαρόκο συν τις όποιες νέες παραγγελίες, που στο μεταξύ θα προκύψουν (το συμβόλαιο έχει τον χαρακτηρισμό IDIQ : Indefinite-Delivery/Indefinite-Quantity).

Σύμφωνα με τον JR McDonald, Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin για την Ανάπτυξη της Επιχειρηματικότητας, το πρόβλημα είναι ότι δαπανούνται πολλά χρήματα για την ανάπτυξη των αεροσκαφών σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κάθε χώρας και αυτό έχει αντίκτυπο στην τιμή που αρχικά προσφέρει η εταιρία και στην τιμή που τελικά πληρώνει ο πελάτης συν το χρόνο που σπαταλείται σε γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Η νέα αυτή πολιτική θα αφορά σε προγράμματα FMS και έτσι ο πιθανός πελάτης θα γνωρίζει από πριν το κόστος αφού το αεροσκάφος θα ενσωματώνει προκαθορισμένα συστήματα (Avionics, αποστολής, ραντάρ AESA, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος σύγκρουσης AGCAS και κινητήρα). Πάνω σ’ αυτή τη διαμόρφωση και τιμή ο πελάτης θα «χτίζει» το δικό του F-16 με την ανάλογη επιβάρυνση στην τελική τιμή.

Για την Lockheed Martin μια βασική διαμόρφωση του F-16 σημαίνει απλοποίηση της γραμμής παραγωγής και της γραμμής-διαδικασίας υποστήριξης, άρα οικονομίες κλίμακας και συμπίεση του κόστους τόσο για την εταιρία όσο και για τους πελάτες-χρήστες.

Comments

  1. Σωστό και μπράβο τους, και θα έλεγα ότι βοηθά και στο θέμα διαφάνειας. Μακάρι να το έκαναν όλοι οι προμηθευτές για όλα τα σημαντικής αξίας οπλικά συστήματα, για να τελειώνει το θέμα της αδιαφάνειας παγκοσμίως.

    Να έβαζε και μια λίστα με επιτρεπόμενες εκπτώσεις μέχρι πχ Χ% ανάλογα με το μέγεθος της παραγγελίας (εκπτώσεις για μεγάλη παραγγελία πχ για 20 αεροσκάφη και πάνω) και τέρμα.

    Τώρα για κάθε οπλικό σύστημα ακούς ένα σωρό σαχλαμάρες από 100 πλευρές που προσπαθούν να θολώσουν τα νερά για να μπορέσουν να χώσουν και το «έξτρα» κόστος

    1. Πολύ νωρίς το «ανακάλυψαν» αφού τους άρμεξαν πρώτα όλους 30 χρόνια, και αφού αντιλήφθηκαν ότι χάνει πλέον έδαφος στις πωλήσεις στην αγορά σκέφτηκαν ένα νέο μάρκετινγκ gag άφοβη φθήνια πάντα πουλάει ως επιχείρημα ακόμα και όταν πρόκειται για πενταροδεκάρες που «γλιτώνει» ο αγοραστής. Αρκεί να έχει την αίσθηση ότι έκανε μια «συμφέρουσα» γι’αυτό συμφωνία.

      Η μπογιά τους στην Ινδία με μεταφορά της γραμμής παραγωγής προς τα εκεί δεν έπιασε και δεν εντυπωσίασε, γι’αυτό το έριξαν προφανώς στο επικοινωνιακό παζάρι ότι δήθεν ξεπουλάμε… αφού το αεροσκάφος έχει εξαντλήσει το growth potential που είχε το σχέδιο.

      Φτάνουν αυτά που έχουμε που θα μπορούσαν να αναβαθμιστούν στο επίπεδο 70 δεν χρειαζόμαστε περισσότερα, ούτε θα μείνουμε για αλλά 40 χρόνια με αυτό το μοντέλο, επειδή θα άρεσε στην εταιρία.

  2. Βεβαια θυμηθηκε να το κανει αυτο τωρα η LM στο F16 που ειναι ενα αεροσκαφος τι γενιας? Ποσα χρονια θα χρειαστει να υλοποιηθει η παραγγελια μονο για αυτες τις δυο χωρες? Τοτε ποσων ετων θα ειναι το F16 ως αεροσκαφος απο την αρχικη γεννηση του?

    Και αλλα πολλά.

    Ειναι σαν να λεει μια αυτοκινητοβιομηχανια εχω ενα αυτοκινητο 30 ετων που του εχω κανει 5-6 facelift μεχρι τωρα και επειδη ειμαι ηδη +2 γενιες μπροστα και επειδη του δινω καλη τιμολογηση, δεν κλεινω τη γραμμη παραγωγης, αλλα καταργω ολες τις εκδοσεις του και αφηνω μονο μια την καλυτερη/ανωτερη και το δινω σε μια στανταρ τιμη.

    Ποιος κερδιζει απο τις οικονομιες κλιμακος και την τυποποιηση της γραμμης παραγωγης σε ενα τελικο τυπο αεροσκαφους χωρις υποαναπτυξεις?

  3. Λέτε να δούμε και 30 για την Ελλάδα; με πακετο τα 50ρια αναβάθμιση σε viper μένουμε στους ίδιους αριθμούς με ένα τύπο f-16(με δύο κινητήρες βέβαια), τα Μ2000 και τα Rafale και αναμονή για F-35 το 2028 και παραδόσεις από 2030 για να φύγουν τα παλιά(έχουμε για αντικατάσταση 34 f-4, 33 30ρια και 17 M-2000EGM και έρχονται μόνο 18 rafale).

    1. Το να αγοράσει κάποιος σήμερα ένα F-16 καινούργιο είναι σαν να είμαστε στο 1995 και να αποφασίζουμε να αγοράσουμε καινούργια F-4. Από την μάνα του το F-16 είναι τρίτης γενιάς, στο οποίο ΟΚ προσπάθησαν να τους φτιάξουν τα ηλεκτρονικά, ραντάρ κτλ για να το βαφτίσουν 4ης γενιάς, αλλά σόρρυ, είναι 3ης με ηλεκτρονικά 4ης. Και να βάλουμε AESA και τεχνητή νοημοσύνη στα F-4 δεν θα τα κάνουμε 5ης και 6ης γενιάς, έχει περάσει η εποχή του. Είναι σαν να παίρνει κάποιος ένα αυτοκίνητο GTI του 90, και να του βάζει ABS, αισθητήρες κτλ που έχουν τα καινούργια, αλλά δεν το κάνει εφάμιλλο.

      Καθαρόαιμα 4ης γενιάς ήταν το Ραφάλ και το Eurofighter, με περίπου 3++ και οριακά 4ης γενιάς το Gripen, ενώ η Αμερική στην ουσία πήρε όλες τις κατηγορίας 3ης γενιάς που είχε, τα τουμπάνιασε στις μετατροπές για να τα φέρει σε 4ης σχεδόν, ενώ πήδηξε από την 3η στην 5η (ενώ η Ευρώπη θα πάει από την 4η στην 6η).

      Εδώ που φτάσαμε πλέον μόνο μεταχειρισμένα 4ης και νέα 5ης και 6ης.

      Τα F-16 είναι να τα αγοράσει καμιά χώρα σχετικά μικρή/φτωχή του πρωην ανατολικού μπλοκ, για να μεταπηδά σχετικά φτηνά σε δυτική τεχνολογία και να δώσει διαπιστευτήρια στο ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ, ή χώρες που για να μην γίνει διπλωματικό επεισόδιο με κάποια γειτονική (πχ Ασία) δεν αποδεσμεύει τα F-35 η Αμερική, τίποτα άλλο.

    1. 69 Εκατομμύρια είναι τιμή φουσκωμένη. Παραφουσκωμένη θα έλεγα και δεν συμφέρει με τίποτα.

      Από που κι ως που να πάει ο άλλος να πάρει το F16 και να μην δώσει χρήματα στο GRIPEN που είναι ανώτερο αεροσκάφος ή με λίγα παραπάνω να πάρει RAFALE ….

      1. Τα $ 62 δις αφορούν το μέγιστο ποσό του δεκαετούς συμβολαίου για όσα F-16 Viper (νέα ή αναβαθμίσεις) προκύψουν στη δεκαετία, αν προκύψουν. Δεν κοστίζουν $ 62 δις τα 90 αεροσκάφη.

    2. Τα $ 62 δις αφορούν το μέγιστο ποσό του δεκαετούς συμβολαίου για όσα F-16 Viper (νέα ή αναβαθμίσεις) προκύψουν στη δεκαετία, αν προκύψουν. Δεν κοστίζουν $ 62 δις τα 90 αεροσκάφη.

    3. Εξαρτάται αν είναι δολλάρια ή Ευρώ, αν είναι δολάρια είναι καλή αν είναι ευρώ είναι λίγο τσιμπημένη.

      Μπορεί σε σύγκριση με άλλα πιο μοντέρνα μαχητικά να είναι λίγο ακριβούτσικο, αλλά σκέψου και το εξής για μια φτωχή χώρα που θα πάει να τα πάρει και δεν την νοιάζει να έχει κάτι πολύ καλύτερο από ένα γείτονα, απλά πρέπει να κάνει μια αεροπορία.

      Όλος ο πλανήτης είναι τίγκα στα F-16 και σιγά σιγά μετακινούνται όλοι στο F-35. Αυτό έχει δύο μεγάλα καλά:

      1) Υπάρχει μια τεράστια αλυσίδα εξυπηρέτησης με ανταλλακτικά, σέρβις κτλ, η οποία είναι πολύ φτηνή, πολύ γρήγορη και παντού. Επίσης επειδή πολλές αεροπορίες σιγά σιγά τα αντικαθιστούν, πουλάνε και τα ανταλλακτικά φτηνά (η Τουρκία σε κάποια φάση σκούπιζε ότι έβρισκε)

      2) Επειδή θα το αποσύρουν πολλές χώρες, και είναι πολλά, σε κάποια φάση θα πουλιούνται μαζικά πανγκοσμίως μεταχειρισμένα. Επειδή η προσφορά μεταχειρισμένων θα είναι τεράστια (λόγω του μεγάλου αριθμού τους), θα μπορούν να μεγαλώσουν τον στόλο τους με μια γελοία με τα σημερινά δεδομένα επένδυση. Δέστε πόσο πουλάμε σήμερα τα blk 30 και δεν τα παίρνει κανείς, σε λίγο εμείς θα τα δίνουμε τζάμπα και άλλοι θα πουλάνε σε ξεφτυλισμένη τιμή τα blk 50. Οπότε μια χώρα παίρνει 12 τέτοια καινούργια με 800 εκατ, (και λιγότερο), και μετά δίνει άλλα 800 εκατ να πάρει καμιά 20-30 κομμάτια από τα καλά ή περισσότερα κομμάτια αν είναι τύπου blk 30.

    1. Τα $ 62 δις αφορούν το μέγιστο ποσό του δεκαετούς συμβολαίου για όσα F-16 Viper (νέα ή αναβαθμίσεις) προκύψουν στη δεκαετία, αν προκύψουν. Δεν κοστίζουν $ 62 δις τα 90 αεροσκάφη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *