Σύμφωνα με έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσία Ελεγκτών (Bundesrechnungshof) η επιχειρησιακή ένταξη των νέων τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης Puma στο Γερμανικό Στρατό, θα καθυστερήσει κι άλλο.

Σύμφωνα με την έκθεση, και λαμβάνοντας υπόψη την αργή διαδικασία παραδόσεων, καθώς και τα χαμηλά ποσοστά διαθεσιμότητας, ο Γερμανικός Στρατός, με τα ισχύοντα δεδομένα, θα πρέπει να βασιστεί στα, ηλικίας άνω των 40 ετών, τεθωρακισμένα οχήματα Marder-1, τουλάχιστον έως το 2029 αντί του 2024 που είναι ο ισχύον στόχος και που λήγει το τρέχον συμβόλαιο εν συνεχεία υποστήριξης των Marder-1.

Σύμφωνα με την έκθεση το 2016 το ποσοστό διαθεσιμότητας των Puma ήταν 48%, ενώ το 2017 ήταν 43%, αν και αναγνωρίζει το ελαφρυντικό ότι το 2016 και το 2017 το όχημα ήταν ακόμα σε αρχικό στάδιο εκπαίδευσης και επιχειρησιακής ένταξης.

Επίσης η έκθεση αναφέρει ότι το όχημα δείχνει «συστημική αστάθεια», δηλαδή παρουσιάζει συχνές βλάβες κατά την εκπαίδευσης, χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί  με ακρίβεια η κεντρική πηγή που ευθύνεται για τις βλάβες των υπό-συστημάτων. Εντωμεταξύ σημάδια χαμηλής διαθεσιμότητας αρχίζουν να παρουσιάζουν και τα Marder-1.

Υπενθυμίζουμε ότι στις 22 Μαΐου η Rheinmetall ανακοίνωσε την παράδοση του 200ου Puma στο Γερμανικό Στρατό. Το Puma κατασκευάζεται από την κοινοπραξία Projekt System & Management (PSM), την οποία κατέχουν, σε ποσοστό 50% : 50% η Rheinmetall και η Krauss-Maffei Wegmann (KMW).

Συνολικά ο Γερμανικός Στρατός αναμένεται να παραλάβει 342 Puma, από τα 405 που είχε αρχικά παραγγείλει (το 2012 αποφασίστηκε η μείωση της παραγγελίας στα 342 οχήματα), εκ των οποίων έχει παραλάβει 200, ενώ τα υπόλοιπα 142 αναμένεται να παραδοθούν έως το 2020, οπότε και θα αποσυρθούν οριστικά, έως το 2024 (ή το 2029 με τα νέα δεδομένα), που θα χαρακτηριστούν επιχειρησιακά τα Puma, τα 388 εναπομείναντα Marder-1.

Σύμφωνα με την έκθεση, το γερμανικό Υπουργείο Άμυνας ήδη επεξεργάζεται διάφορα προγράμματα βελτίωσης της διαθεσιμότητας των Puma, αλλά και ενίσχυσης της μαχητικής του ικανότητας. Προς την κατεύθυνση αυτή εξετάζεται η εγκατάσταση συστήματος επίγνωσης της τακτικής κατάστασης για το πλήρωμα και η υιοθέτηση νέου συστήματος καμουφλάζ (δίχτυ μείωσης του υπέρυθρου στίγματος του οχήματος).

Εντωμεταξύ η Rheinmetall έχει ανακοινώσει ότι ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εγκατάστασης των προηγμένων αντιαρματικών συστημάτων MELLS (γερμανική ονομασία των ισραηλινών Spike-LR μέγιστου βεληνεκούς 4 χιλιομέτρων) σε 44 Marder-1. Το σχετικό πρόγραμμα είχε ξεκινήσει στα τέλη του 2016, ενώ μέχρι το Δεκέμβριο του 2017 είχαν αναβαθμιστεί 35 οχήματα.

Σύμφωνα με στελέχη της Rheinmetall εξετάζεται το ενδεχόμενο εγκατάστασης του MELLS σ’ όλα τα Marder-1, ιδιαίτερα εάν πρέπει να παραμείνουν σε υπηρεσία έως το 2029.

Σήμερα, από τα 388 εν υπηρεσία Marder-1, τα 321 είναι διαθέσιμα, δηλαδή είναι πλήρως επιχειρησιακά. Από τα 321 διαθέσιμα οχήματα τα 222 είναι σε ενεργό υπηρεσία, μαζί με τα 200 Puma, ενώ 99 βρίσκονται σε καθεστώς εφεδρείας και αποθήκευσης (τα 67 μη-διαθέσιμα οχήματα βρίσκονται σε καθεστώς μακράς αποθήκευσης).

Το σύστημα MELLS αναμένεται να εγκατασταθεί και στα Puma, αρχής γενομένης από το δεύτερο τετράμηνο του 2020, αντί του Μαρτίου του 2019 που ήταν η αρχική ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *