Πριν έξι χρόνια η Αμερικανική Αεροπορία σκεφτόταν πολύ σοβαρά να αποσύρει το σύνολο των αεροσκαφών εγγύς υποστήριξης A-10 Thunderbolt II, για λόγους εξοικονόμησης δαπανών και χρηματοδότησης του προγράμματος F-35. Συγκεκριμένα, το 2014 είχε υπολογιστεί ότι η απόσυρση των αεροσκαφών θα επιφέρει οικονομικό όφελος $ 3,7 δισεκατομμυρίων και άλλων $ 500 εκατομμυρίων από την αποφυγή αναγκαίων, μελλοντικών αναβαθμίσεων. Ωστόσο σήμερα, τα A-10 όχι μόνο παραμένουν σε υπηρεσία, αλλά αναβαθμίζονται με νέα συστήματα και όπλα, ενώ δοκιμάζονται και νέες τακτικές χρήσης του. To Α-10 πέταξε, για πρώτη φορά, τον Μάιο του 1972, ενώ εντάθηκε σε υπηρεσία τον Οκτώβριο του 1977. Ο βασικός οπλισμός του ήταν και παραμένει το πυροβόλο GAU-8/A Avenger των 30 χιλιοστών, ενώ διαθέτει και 11 σταθμούς ανάρτησης όπλων, συνολικού βάρους 7.260 κιλών.
Από την αρχική έκδοση A-10A σήμερα όλα τα αεροσκάφη έχουν αναβαθμιστεί στο επίπεδο A-10C, στο πλαίσιο του προγράμματος PEP (Precision Engagement Program). Πλέον τα A-10 μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατευθυνόμενα βλήματα, ρουκέτες και βόμβες. Χρησιμοποιήθηκαν εκτενών στον Πόλεμο του Κόλπου, το 1991, στο Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Συρία, με θετικά αποτελέσματα. Ωστόσο η ανάγκη του να πετάει σχετικά χαμηλά και κοντά, για να πλήξει τους στόχους, το καθιστά ευάλωτο. Το 2014 υπήρχε συζήτηση για απόσυρση των A-10 και ανάληψη των ρόλων και των αποστολών του από τα F-35A. Τελικά η ανάγκη χρήσης του στην επιχείρηση «Inherent Resolve» κατά του Ισλαμικού Κράτους, οδήγησε σε αλλαγή πλεύσης και έτσι αποφασίστηκε η παραμονή σε υπηρεσία των A-10. Στην επιχείρηση «Inherent Resolve» τα A-10 δεν είχαν μόνο ρόλο εγγύς υποστήριξης, αλλά και υποστήριξης επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης Μάχης.
Έτσι τα A-10 όχι μόνο δεν αποσύρθηκαν, αλλά άρχισαν, από το 2017 και μετά, να αναβαθμίζονται. Το 2017 ενσωματώθηκε το σύστημα LARS V-12 (Lightweight Airborne Recovery System) για την καλύτερη επικοινωνία των πιλότων των A-10 με προσωπικό στο έδαφος, σε αποστολές υποστήριξης Έρευνας και Διάσωσης Μάχης. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί ένα πρόγραμμα αναβάθμισης του συνόλου των A-10 έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά και σε υπηρεσία μέχρι το 2035. Κύριος στόχος της αναβάθμισης θα είναι η ενσωμάτωση όπλων μακρού πλήγματος και η υιοθέτηση νέων τακτικών. Έτσι το αεροσκάφος θα μπορεί να εξουδετερώσει στόχους από μεγαλύτερες αποστάσεις, άραμε μεγαλύτερη ασφάλεια. Μια από τις νέες τακτικές που δοκιμάζονται είναι αυτή της νυχτερινής πτήσης σε χαμηλό και μέσο ύψος, με τη χρήση συστημάτων νυχτερινής όρασης.
Άλλες τακτικές αφορούν σε επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης Μάχης και προσβολής στόχων στη θάλασσα με τη χρήση κατευθυνόμενων ρουκετών APKWS II (Advanced Precision Kill Weapon System) των 70 χιλιοστών. Το 2019 τα αεροσκάφη απέκτησαν ψηφιακή ικανότητα επικοινωνίας και εντοπισμού θέσης με τους ελεγκτές αέρος στο έδαφος. Η αναβάθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία έτσι ώστε να μην υπάρχουν φίλιες απώλειες κατά τη χρήση όπλων αδρανειακής πλοήγησης. Επίσης, τα αεροσκάφη απέκτησαν την ικανότητα ταυτόχρονης άφεσης όπλων (άφεση έως έξι κατευθυνόμενων βομβών ταυτόχρονα) και δυνατότητα προσβολής ισάριθμων, διαφορετικών στόχων. Μια άλλη βελτίωση, που αποκτήθηκε σταδιακά από το 2013, είναι η υιοθέτηση της νέας κάσκας προβολής δεδομένων HObIT (Hybrid Optical-based Inertial Tracker).
Για το εγγύς μέλλον η Αμερικανική Αεροπορία σχεδιάζει την εφαρμογή ενός νέου προγράμματος αναβάθμισης (Suite 10), το οποίο θα ξεκινήσει το 2021 και με την ολοκλήρωση του θα εφαρμοστεί επικουρικό πρόγραμμα αναβάθμισης (Suite 11). Με την ολοκλήρωση του προγράμματος το A-10 θα μπορεί να προσβάλει πολλαπλούς στόχους ταυτόχρονα με τρείς διαφορετικούς τύπου πυρομαχικών. Το πρόγραμμα Suite 10 αφορά στην εγκατάσταση νέων οθονών HRDS (High Resolution Display System), την ενσωμάτωση των βομβών GBU-39 SDB (Small Diameter Bomb), την εγκατάσταση συστήματος GPS, ανθεκτικότερου στις παρεμβολές και νέους ασυρμάτους. Επίσης αφορά στην αναβάθμιση του λογισμικού παραγωγής χαρτών. Οι οθόνες HRDS είναι διαστάσεων 11,6 ιντσών και μέγιστης ανάλυσης 1.920 x 1.080 pixel. Από την άλλη η ενσωμάτωση των βομβών GBU-39 SDB με βεληνεκές περί τα 100 χιλιόμετρα θα επιτρέψει στα αεροσκάφη την προσβολή στόχων από ασφάλεια.