Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Naval Today» (δείτε ΕΔΩ) Η βρετανική BAE Systems αποκάλυψε ότι στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των εννέα φρεγατών κλάσης «Hunter» (Type-26) της Αυστραλίας έχει δώσει στα αυστραλιανά ναυπηγεία Osborne Naval Shipyard πάνω από 2.000.000 ψηφιακά δεδομένα και 90.000 έγγραφα με τεχνικές πληροφορίες σχετικά με το πλοίο και τη ναυπήγηση του. Οι πληροφορίες αφορούν σε λεπτομέρειες επί της σχεδίασης, σχεδιαγράμματα, δεδομένα, διαγράμματα, video και ψηφιακά εργαλεία, το σύνολο των οποίων αποτελούν την τεχνογνωσία που θα αποκτήσουν τα ναυπηγεία Osborne Naval Shipyard στη σχεδίαση και ναυπήγηση. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή με τον όρο «Διαχωρισμός Σχεδίασης» («Design Separation») και έχει σχεδιαστεί ακριβώς για περιπτώσεις μεταφοράς τεχνογνωσίας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα ναυπηγεία Osborne Naval Shipyard θα αποκτήσουν την ικανότητα σχεδίασης και ανάπτυξης, των «Hunter» επί του παρόντος ή μιας νέας σχεδίασης στο μέλλον. Στην περίπτωση των «Hunter» η κατανόηση και χρήση αυτών των πληροφοριών θα οδηγήσει σε ώριμο σχέδιο ναυπήγησης, παραγμένο από τα αυστραλιανά ναυπηγεία, και φυσικά στη ναυπήγηση των πλοίων. «Ο Διαχωρισμός Σχεδίασης των Hunter είναι σημαντικός για την Αυστραλία και την εθνική ικανότητα σχεδίασης πολύπλοκων πλοίων και θα μας επιτρέψει να σχεδιάζουμε πλοία και στο μέλλον» δήλωσε ο Craig Lockhart, Διευθυντής της BAE Systems Maritime Australia.

Να σημειωθεί ότι η ίδια διαδικασία ισχύει και για τον Καναδά που θα ναυπηγήσει 15 Type-26, στο πλαίσιο του προγράμματος CSC (Canadian Surface Combatant). «Ο ψηφιακός σχεδιασμός των Hunter επιτρέπει στην BAE Systems Maritime Australia να επενδύσει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και λύσεων που θα μεταμορφώσουν τη ναυπηγική βιομηχανία της Αυστραλία. Οι μηχανικοί χρησιμοποιούν κορυφαία τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένου ενός υπερσύγχρονου συστήματος προβολής LED πλάτους 4 μέτρων και ύψους 2,5 μέτρων που παρέχει πλήρη δισδιάστατη και τρισδιάστατη απεικόνιση των Hunter και ενημερώνεται συνεχώς κάθε 24 ώρες», δήλωσε ο Craig Lockhart.