Η σουηδική Saab ανακοίνωσε ότι έλαβε εντολή από τη σουηδική υπηρεσία αμυντικού υλικού FMV να ετοιμάσει μελέτη για τη συνεχή και αποτελεσματική επιχειρησιακή χρήση και διαθεσιμότητα των JAS-39C/D Gripen μέχρι το 2035. Το κόστος της υπηρεσίας ανέρχεται στα $ 22,36 εκατομμύρια, ενώ η μελέτη θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και να κατατεθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2021.

Τα JAS-39C/D Gripen αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Σουηδικής Πολεμικής Αεροπορίας. Συγκεκριμένα, η Σουηδία διατηρεί σε υπηρεσία 74 JAS-39C και 24 JAS-39D, ενώ έχει προχωρήσει και στην παραγγελία 60 JAS-39E. Η μελέτη θα καταγράψει τρόπους σύμφωνα με τους οποίους ο εκάστοτε χρήστης των αεροσκαφών να έχει στη διάθεση του διάφορες επιλογές, πάντα με γνώμονα το τελικό αποτέλεσμα που είναι η διατήρηση των αεροσκαφών ικανών μέχρι το 2035.

Το JAS-39 Gripen πέταξε για πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 1988, ενώ επιχειρησιακό χαρακτηρίστηκε το 1997. To αεροσκάφος ενσωματώνει επτά (7) φορείς ανάρτησης οπλισμού αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείας. Ο σταθερός οπλισμός του αεροσκάφους περιλαμβάνει ένα πολυβόλο διαμετρήματος 27 χιλιοστών της Mauser. Ενσωματώνει ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας, ενώ ο κύριος αισθητήρας είναι το ραντάρ PS-05.

Το ραντάρ εκτελεί λειτουργίες τόσο στη διαμόρφωση αέρος-αέρος, όσο και στις διαμορφώσεις αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείας. Οι κύριες λειτουργίες του είναι: Έρευνα πέραν του ορίζοντα, ανίχνευση πολλαπλών στόχων, ανίχνευση πολλαπλών στόχων, ενώ συνεχίζει την έρευνα πέραν του ορίζοντα και αναγνώριση στόχων. Το JAS-39 Gripen είναι εφοδιασμένο με τον κινητήρα RM-12 μέγιστης ισχύος 18.000 λιβρών της Volvo Aero.

Οι διαστάσεις του αεροσκάφους είναι (μήκος πτερυγίων x μήκος x ύψος) 8,4 μέτρα x 14,1 μέτρα x 4,5 μέτρα. Το βάρος του είναι 6.620 κιλά (κενό) ή 14.000 κιλά (μέγιστο βάρος απογείωσης). Επιτυγχάνει μέγιστη επιχειρησιακή εμβέλεια 800 χιλιομέτρων, χωρίς τη χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου.