Η σουηδική Saab ανακοίνωσε ότι έλαβε εντολή από τη σουηδική υπηρεσία αμυντικού υλικού FMV να ετοιμάσει μελέτη για τη συνεχή και αποτελεσματική επιχειρησιακή χρήση και διαθεσιμότητα των JAS-39C/D Gripen μέχρι το 2035. Το κόστος της υπηρεσίας ανέρχεται στα $ 22,36 εκατομμύρια, ενώ η μελέτη θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και να κατατεθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2021.

Τα JAS-39C/D Gripen αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Σουηδικής Πολεμικής Αεροπορίας. Συγκεκριμένα, η Σουηδία διατηρεί σε υπηρεσία 74 JAS-39C και 24 JAS-39D, ενώ έχει προχωρήσει και στην παραγγελία 60 JAS-39E. Η μελέτη θα καταγράψει τρόπους σύμφωνα με τους οποίους ο εκάστοτε χρήστης των αεροσκαφών να έχει στη διάθεση του διάφορες επιλογές, πάντα με γνώμονα το τελικό αποτέλεσμα που είναι η διατήρηση των αεροσκαφών ικανών μέχρι το 2035.

Το JAS-39 Gripen πέταξε για πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 1988, ενώ επιχειρησιακό χαρακτηρίστηκε το 1997. To αεροσκάφος ενσωματώνει επτά (7) φορείς ανάρτησης οπλισμού αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείας. Ο σταθερός οπλισμός του αεροσκάφους περιλαμβάνει ένα πολυβόλο διαμετρήματος 27 χιλιοστών της Mauser. Ενσωματώνει ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας, ενώ ο κύριος αισθητήρας είναι το ραντάρ PS-05.

Το ραντάρ εκτελεί λειτουργίες τόσο στη διαμόρφωση αέρος-αέρος, όσο και στις διαμορφώσεις αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείας. Οι κύριες λειτουργίες του είναι: Έρευνα πέραν του ορίζοντα, ανίχνευση πολλαπλών στόχων, ανίχνευση πολλαπλών στόχων, ενώ συνεχίζει την έρευνα πέραν του ορίζοντα και αναγνώριση στόχων. Το JAS-39 Gripen είναι εφοδιασμένο με τον κινητήρα RM-12 μέγιστης ισχύος 18.000 λιβρών της Volvo Aero.

Οι διαστάσεις του αεροσκάφους είναι (μήκος πτερυγίων x μήκος x ύψος) 8,4 μέτρα x 14,1 μέτρα x 4,5 μέτρα. Το βάρος του είναι 6.620 κιλά (κενό) ή 14.000 κιλά (μέγιστο βάρος απογείωσης). Επιτυγχάνει μέγιστη επιχειρησιακή εμβέλεια 800 χιλιομέτρων, χωρίς τη χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου.

Comments

  1. Οι Σουηδοί έχουν προφανώς μεγάλη εμπιστοσύνη στην εταιρία για να αναθέσουν την μελέτη σε αυτήν αντί να ζητήσουν απο την αεροπορία ως χρήστη των αεροσκαφών αυτή την εργασία.

    Η ΛΜ πάντως έπεσε έξω σε ανάλογη μελέτη για τα F-35 της Δανίας, με συνέπεια να γίνει νέα αξιολόγηση απο δημόσια επιτροπή στην Δανία που έβγαλε διαφορετικά συμπεράσματα τα οποία ήταν πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *