Όπως σας έχουμε ενημερώσει και συνεχίζουμε να σας κρατάμε ενήμερους, το ΠΝ (Πολεμικό Ναυτικό) βρίσκεται σε φάση προχωρημένων διαπραγματεύσεων με τα γαλλικά ναυπηγεία Naval Group για την προμήθεια δύο (2) φρεγατών Belh@rra, οι οποίες αποτελούν, αυτή τη στιγμή, την πιθανότερη επιλογή του ΠΝ.

Ωστόσο, στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης ενημέρωση σας, όπως άλλωστε είχαμε κάνει και στην περίπτωση των πιθανών μελλοντικών υποβρυχίων του ΠΝ, θεωρούμε σωστό να παρουσιάσουμε και άλλες φρεγάτες-εναλλακτικές λύσεις για το ΠΝ.

Ήδη, σε προηγούμενο άρθρο μας, παρουσιάσαμε την περίπτωση των ισπανικών φρεγατών τύπου F-100 κλάσης «Alvaro de Bazan». Στο παρόν άρθρο θα αναφερθούμε σε ένα γνώριμο πλοίο για ΠΝ, και συγκεκριμένα στις φρεγάτες MEKO-200, στη νεότερη έκδοση τους MEKO A200, η οποία έχει επιλεγεί από τη Νότιο Αφρική (τέσσερα πλοία, κλάσης «Valour»), την Αλγερία (δύο πλοίο, κλάση «El Radii») και πιο πρόσφατα από την Αίγυπτο (έξι πλοία).

Τα δύο σημαντικότερα πλεονεκτήματα των MEKO A200, τα οποία είναι ελκυστικά για το ΠΝ είναι το κόστος και η διαμόρφωση-ποσότητα οπλισμού που μπορούν να ενσωματώσουν.

Το εκτόπισμα των πλοίων είναι 3.700 τόνοι περίπου, ενώ οι διαστάσεις τους είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 121 μέτρα x 16,34 μέτρα x 5,95 μέτρα. Η κίνηση των φρεγατών επιτυγχάνεται με το συνδυασμό CODAG WARP (COmbined Diesel And Gas Water jet And Refined Propeller), μια βελτιωμένη έκδοση του συνδυασμού CODAG. Τα πλοία ενσωματώνουν δύο (2) πετρελαιοκινητήρες MTU 16V 1163 TB93 μέγιστης ισχύος 7.940 ίππων έκαστος και έναν αεροστρόβιλο LM2500 των 27.000 ίππων. Επίσης ενσωματώνουν έναν υδροπροωθητή (Water Jet), η χρήση του οποίου μειώνει το ακουστικό ίχνος του πλοίου.

Η μέγιστη ταχύτητα των πλοίων είναι 28 κόμβοι (52 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης τους 16 κόμβους (30 χιλιόμετρα την ώρα) η μέγιστη εμβέλεια των MEKO A200 είναι 8.000 ναυτικά μίλια (14.816 χιλιόμετρα). Τα πλοία απαιτούν 152 άτομα πλήρωμα (συμπεριλαμβανομένου και του πληρώματος του ελικοπτέρου), ενώ η μέγιστη αυτονομία του πλοίου είναι 28 ημέρες. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα δύο (2) ελικόπτερα ή δύο (2) UAV ή ένα (1) ελικόπτερο και ένα (1) UAV.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, ThyssenKrupp, οι MEKO A200 διαθέτουν πολύ χαμηλό ίχνος ραντάρ λόγω της σχεδίασης «X» που ενσωματώνουν, των προσεκτικά σχεδιασμένων γραμμών και του πολύ μικρού ποσοστού έκθεσης οπλισμού και συστημάτων στην υπερκατασκευή του πλοίου. Επιπλέον τα πλοία παρουσιάζουν και χαμηλό υπέρυθρο ίχνος, λόγω της ανυπαρξίας του κλασσικού φουγάρου και της διοχέτευσης των θερμών αερίων είτε οριζόντια, στο ύψος της ίσαλου γραμμής, είτε κάτω απ’ αυτήν (τα πλοία ενσωματώνουν και σύστημα ψύξης αερίων).

MEKO A200 κλάσης «Valour» της Νότιας Αφρικής.

Όπως προείπαμε το δύο (2) σημαντικότερα πλεονεκτήματα των MEKO A200 είναι το κόστος και διαμόρφωση-ποσότητα οπλισμού που μπορούν να ενσωματώσουν.

Το πλέον πρόσφατο παράδειγμα κόστους είναι αυτό της Αιγύπτου, όπου τον περασμένο Απρίλιο το Γερμανικό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πώληση έξι (6) MEKO A200 στην Αίγυπτο έναντι του ποσού των € 2,3 δισεκατομμυρίων (δηλαδή € 383,5 εκατομμύρια ανά πλοίο).

Το 1999, όταν δηλαδή υπογράφηκε το συμβόλαιο ναυπήγησης των πέντε (5), στη συνέχεια έγιναν τέσσερις (4), νοτιοαφρικανικών MEKO A200, το κόστος των πλοίων ήταν $ 327 εκατομμύρια. Το παράδειγμα κόστους της Αλγερίας είναι το ακριβότερο: € 2.175.520.699, το 2012, για τα δύο (2) πλοία, έξι (6) ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας Super Lynx, τα όπλα (βλήματα κατά πλοίων RBS-15 Mk.3, αντιαεροπορικά βλήμα Umkhonto για τα πλοία, βλήματα κατά πλοίων Mokopa για τα ελικόπτερα και τορπίλες MU-90.

Το πλεονέκτημα της διαμόρφωσης και της ποσότητας οπλισμού μεταφράζεται στην ικανότητα μεταφοράς 8-16 βλημάτων κατά πλοίων, 32 αντιαεροπορικών βλημάτων, κατηγορίας ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile), και σύστημα εγγύς προστασίας RAM (Rolling Airframe Missile). Ιδανική η προσθήκη των ESSM Block II.

Για παράδειγμα, η Νότιος Αφρική έχει επιλέξει τα γαλλικά βλήματα MM-40 Block.3 Exocet στη διαμόρφωση των οκτώ (8) βλημάτων (δύο τετραπλοί εκτοξευτές), ενώ η Αλγερία έχει επιλέξει τα σουηδικά βλήματα RBS-15 Mk.3 στη διαμόρφωση των 16 βλημάτων (δύο οκταπλοί εκτοξευτές). Για την Αίγυπτο δεν υπάρχουν πληροφορίες.

Στον τομέα των αντιαεροπορικών βλημάτων η Νότιος Αφρική έχει επιλέξει τα βλήματα Umkhonto, εγχώριας σχεδίασης και ανάπτυξης, μέγιστου βεληνεκούς 20-60 χιλιομέτρων, ανάλογα της έκδοσης, στη διαμόρφωση των 16 βλημάτων επί κάθετα εκτοξευόμενου συστήματος ισάριθμων θέσεων. Η Αλγερία έχει επιλέξει και αυτή τα βλήματα Umkhoto, στην έκδοση IR μέγιστου βεληνεκούς 20 χιλιομέτρων, στη διαμόρφωση των 32 βλημάτων. Διαφοροποίηση υπάρχει και στα κύρια πυροβόλα, όπου η Νότιος Αφρική έχει επιλέξει το OTO Breda των 76 χιλιοστών, ενώ η Αλγερία το OTO Melara των 127 χιλιοστών με κατευθυνόμενα βλήματα Vulcano.

Με 32 βλήματα όπως οι ΕSSM Block II, 16 βλήματα κατά στόχων επιφανείας και ένα RAM πάνω από το ελικοδρόμιο το πλοίο είναι από τα καλύτερα στη κατηγορία του.

Είναι σαφές ότι οι ελληνικές απαιτήσεις βρίσκονται κοντύτερα στην έκδοση της Αλγερίας με γενική διαμόρφωση: 16 βλήματα κατά πλοίων, 32 βλήματα ESSM και σύστημα RAM (ESSM και RAM βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία στο ΠΝ). Ένα άλλο θετικό στοιχείο των MEKO A200 είναι η ικανότητα τους να ενσωματώσουν τα βλήματα που επιθυμεί ο εκάστοτε πελάτης: RGM-84 Harpoon, MM-40 Exocet, NSM, RBS-15, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία διαμορφώσεων ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη. Το ίδιο ισχύει και για τους αισθητήρες, όπου η Νότιος Αφρική έχει επιλέξει το MRR-3D NG G της γαλλικής Thales, ενώ η Αλγερία το Sea Giraffe AMB της σουηδικής Saab.

Το πλοίο διαθέτει μεγάλη αναχορηγία και ποικιλία όπλων. Άλλη διαμόρφωση που μπορεί να επιλεγεί είναι να φέρει ακόμα και βλήματα SM-2.
Μεγάλο πλεονέκτημα είναι η προσαρμογή στις απαιτήσεις του πελάτη. Μια άλλη επιλογή ραντάρ είναι το AN/SPY-1F σε συνδιασμό με Aegis καθώς και βλήματα SM-2.

Το πλοίο μπορεί να δεχθεί εξαιρετικούς συνδυασμούς ραντάρ όπως τα TRS-4D ή το Saab Giraffe Radar. Τα ραντάρ αυτά επιτρέπουν την ταυτόχρονη εμπλοκή και καθοδήγηση βλημάτων προς τους εναέριους στόχους.

Μια άλλη παράμετρος των MEKO A200, σε σχέση με το ΠΝ, είναι η δυνατότητα που προσφέρουν ως μοντέλο αναβάθμισης των εν υπηρεσία MEKO-200HN Mod.3. Με άλλα λόγια, υπό κανονικές οικονομικές συνθήκες, πιθανή προμήθειας 4-6 MEKO A200 θα μπορούσε να συνδυαστεί με πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO-200 στο κοντινότερο επίπεδο με τις MEKO A200 έτσι ώστε να υπάρξει η μεγαλύτερη δυνατή ομοιοτυπία, άρα οικονομία κλίμακας ως προς την υποστήριξη και την συντήρηση τους.

Φυσικά η ΜΕΚΟ Α200 δεν είναι πλοίο κατηγορίας αεράμυνας περιοχής για το ΠΝ. Όμως είναι μια αξιόλογη σχεδίαση με κύριο χαρακτηριστικό της, την ικανοποιητική σχέση κόστους προς όφελος. Διακρίνεται για το σύγχρονο συγκρότημα αισθητήρων, ραντάρ και ηλεκτροπτικών και τέλος τη μεγάλη γκάμα και όγκο βλημάτων. Ο συνδυασμός των 16 βλημάτων κατά στόχων επιφανείας, των 32 αντιαεροπορικών βλημάτων μέσης ακτίνας και ενός σύγχρονου συστήματος CIWS αποτελεί ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό συνδυασμό κατά των σύγχρονων απειλών.

 Εν κατακλείδι, κρίνεται ως μια ισορροπημένη λύση για την ανανέωση του Στόλου των κύριων μονάδων κρούσης.

Comments

  1. Άρματα, πυροβόλα άντε και κανα ifv απο Γερμανία και φτάνει μέχρι εκεί. Αρκετά δις έχουμε δώσει στο κράτος στυλοβάτη της Τουρκίας στο οποίο και δεν πρέπει να έχουμε καμία απολύτως εμπιστοσύνη!

    1. Προσωπικά δεν θέλω ούτε αυτά να δώσουμε. Είναι ένα κράτος το οποίο διαχρονικά δρα απροκάλυπτα εχθρικά έναντι της Ελλάδος. Και τα παραδείγματα είναι πάμπολλα. Ή ας το συζητήσει η χώρα μας μόνο ως είδος μερικής αποζημίωσης για τις καταστροφές της κατοχής και του αναγκαστικού κατοχικού δανείου.

    2. Όποιος χρηματοδοτεί και δίνει βιομηχανικά ανταλλάγματα παίρνει και τα συμβόλαια… είτε Γερμανός είτε Ιταλός είτε Γάλλος. Το ζητούμενο είναι ότι χρειάζονται νέες κύριες μονάδες επιφανείας, με 2 Belharra ειναι τραγικό λάθος σαν επιλογή, ας προσφέρουν οι Gowind 3100 οι Γάλλοι. Στην Μαλαισία με ναυπήγηση πλοίων εκεί τους πήγε 2 δισ. τα 6 πλοία εμείς πρέπει να το εξοπλίσουμε καλύτερα…

      Στο κάτω-κάτω να βάλουμε από δικό μας χρήμα και για τα επόμενα 4-5 χρόνια μάλλον δύσκολο.

  2. Το δεύτερο ποιο εχθρικό κράτος μετά την Τουρκία.γιαυτο δεν πρέπει να αγοράζουμε από αυτούς ούτε καρέκλα.ασε που μόλις μας τα κατασκευάσουν θα πουλήσουν τα σχέδια στην Τουρκία. όπως με τα υποβρύχια.

    1. Δεν ηξερα οτι επειδη αγορασαμε εμεις πρωτοι δεν επρεπε να πουλήσουν μετα σε αλλο κρατος και ειδικα στην Τουρκία.. Λες και ηταν δικο μας σχεδιο η δεν ισχυουν οι κανόνες της ελευθερης αγορας..
      Με πιο αιτιολογικο θα αρνουνταν αλλωστε..;
      Οτι το κανουν για να μην μας δυσαρεστησουν;
      Μηπως παραβοασαν καποοο εμπαργκο απεναντι σε μια χωρα μελος του ΝΑΤΟ;
      Τι μαθαινει κανεις στα σχολια εδω.

  3. Ολα κι ολα, εμεις θέλουμε μπελαρα με το μισο οπλισμό και στα διπλάσια λεφτά, τι να μας πουν οι πρωσσοι. Αυτο το μίσος που έχετε πάντως κάποιοι απομεινάρι της περίφημης διαπραγμάτευσης του νταουλιερη και του Παναρα του ψεκασμενου να το κοιτάξετε ειναι κριμα για νέους ανθρωπους να τρωνε το κουτόχορτο της ακροαριστερας η της ψεκασμενης ακροδεξιάς. Υπαρχουν μονο συμφέροντα τίποτα άλλο.

    1. Δεν υπάρχουν αυτά που λες … Οι μπελχαρες που παζαρεύει το ΠΝ ειναι 2 επίπεδα ανώτερες από τις ΜΕΚΟ που πήραν οι αιγυπτιοι,αλγερινοι κτλπ .Οι μπελαρες ΗΝ ειναι ανάλογες με τις Sachsen μη σου πω και σε πολλά σημεία καλύτερες .Αν ηταν να πάρουμε πλοία επιπέδου ΜΕΚΟ 200 θα ήταν προτιμότερες οι μεγάλες Gowind ή Ακόμα και LCS . οι Valour δεν εχουν καν συρόμενο σοναρ και δεν συζητάμε για Cruise πυραύλους … Μπελαρες με μπόλικες αναχωρηγιες πυραύλων και πάλι μπελαρες . Οσο για τους 32 ESSM που ξερογλείφονται μερικοί πρέπει να καταλάβουν οτι δεν ειναι τζαμπα 32 πύραυλοι .Ο Mica NG είναι πολυ καλος και αναταγωνιστικος αρκεί να τα πληρώσεις σε ανάλογη τιμή με τους ESSM βέβαια και μπαίνουν μια χαρα στις μπελαρες .

      1. Ότι έχει δημοσιευτεί το τελευταίο μηνα+ σε REAL, KATHIMERINI, PROTO THEMA , HELLASJOURNAL, BHMA, δείχνει πως πάμε σε 2 Belhares ακριβώς το ίδιο με του γαλλικού ναυτικού από την ίδια σειρά ναυπήγησης Γράφουνε για το 2o και το 4o
        Με 2 A50 VLS 8plous με 16 ASTER 15/30 και χωρίςSCALP NAVAL!
        με κόστος στα 2-2.4 billion euros!
        Αυτά που γραφεις περί BELHARA HN είναι εκτος πρaγματικοτιtας!!

        Και βεβαια ο παραπάνω αντιαεροπορικός εξοπλισμός δεν συγκρίνετε με αυτόν τvν Sachsen:

        32 Mk 41 VLS cells for 24 SM-2 Block IIIA and 32 RIM-162 ESSM (quad-packs per cell) surface-to-air missiles
        2 RAM launchers with 21 surface-to-air/CIWS-missiles each

        1. Τα ηλεκτρονικά ,οι αισθητήρες και η διαχείριση ολων αυτών στις μπελχαρα συγκρίνονται μονο τα Burke των τελευταίων batch και με τα Type 45 …. Απο εκεί και πέρα όσα κελιά πληρώνεις παίρνεις …

          Οσο για την Sachsen κάτι σκασιμα των κελιών έβγαλαν ωραιες φωτο οπως επισης του λείπουν κελια για Scalp και συρόμενο σοναρ …. Μην συνεχίσουμε με την τεραστια υποεξοπλισμένη και καθυστερημένη Baden-Württemberg-class .Οι γερμανοι εχουν χασει την ικανοτητα τους σε πολυδιαστατα πολεμικά πλοία … ακομα τα καταφερνουν στα μικροτερα οπως οι Α200 αλλά αυτες ειναι άλλη ιστορία που θα μας απασχολήσει στο μέλλον .

          Οι τιμες που γράφεις δεν υπάρχουν … δεξια και αριστερα οι πωληταδες λεν διάφορα …κρατα την ουσια και οχι την παραφιλολογία .

          1. Επειδή μάλλον έχεις πρόβλημα κατανόησης στο ξαναγράφω:

            Οι τιμές αυτές ΔΕΝ τις βγάζω εγώ

            Ότι έχει δημοσιευτεί στον ελληνικό και ξένο τύπο για το πρόγαμα αυτό ΑΥΤΈΣ τις τιμές δίνει!

            για 2 πλοία με τη γαλλική διαμόρφωση

            ΔΕΝ ΤΑ ΒΓAΖΩ ΑΠΌ ΤΟ ΚΕΦAΛΙ ΜΟΥ

            Εάν έχεις άλλη πληροφορία δώσε link/reference!!!

      2. @Digenis
        Για τους MIKA NG θα περιμένεις μαζί με τους υπόλοιπους το 2026 όταν θα αρχίσει να παραδιδει η MBDA…
        Κανένα πλοίο του γαλλικού ναυτικού δεν έχει MIKA πλην κάποιες Gowind εξαγωγής…

        Σύμφωνα με την thyssenkrupp η ΜΕΚΟ Α200 μπορεί να φέρει 2 σοναρ, μέχρι 32 ESSM/ SM-2 Block IIIA με AN/SPY-1F, ή APAR2 kai SMART-Lmm (όπως οι Ολλανδικές), και όπως λέει και το άρθρο μπορείς να αναβαθμίσεις και τις υπάρχουσες για όσο το δυνατόν ομοιοτυπία, οι Μεκο Α200 είναι νεότερη έκδοση από αυτό που ΗΔΗ χρησιμοποιούμε…

        Κ.Λάζο

        Η τιμή των ΜΕΚΟ Α200 της Αλγερίας δεν είναι γνωστή γιατι πολύ απλά δεν ανακοινώθηκαν ποτέ οι λεπτομέρειες της σύμβασης…
        Στα 2,1δις υπάρχουν φήμες ότι στα 2+2 πλοία που παραγγέλθηκαν περιλαμβάνει και τα ηλεκτρονικά-όπλα των 2 επιπλέον, όπως και the construction of a dockyard in Algeria for the local assembly of two more frigates από τους Γερμανούς, συν κάποιες φήμες για υπερκοστολογίσεις και μίζες… Μάλλον κάπου 570εκ στοίχισαν η καθε μία…
        Αν κάνω λάθος με διορθώνετε…

        1. Και οι Mica VL ειναι ΟΚ .Οσο για το 2026 δεν ειναι τοσο μακριά οσο νομιζεις !!!!
          Το Γαλ. ΠΝ μπορει να μην το βαζει ακομα αλλά αυτο δεν σημαίνει τίποτα απο την στιγμή που το βαζει σε πλοια που κατασκευάζει γενικά .

          Επίσης οι ΜΕΚΟ200 με ολα αυτα πανω δεν ειναι ΜΕΚΟ πλεον ειναι άλλο σκαφος σε αλλο επιπεδο … που παραμενει γερμανικο ….Μια νεα Saschen . Σε τετοιο επιπεδο μπορουμε να παρουμε και καθαρά Αμερικανικα …

          Την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ οι Αμερικανοί της αλλάζουν συθέμελα όποτε χρειαστεί … Ειναι αργα πλέον για συμψηφίσεις με τους Γερμανούς …

          Εν κατακλείδι αν είναι να πάρουμε σκαφοι με όπλα Αμερικανικα ας ειναι καθαρα αμερικανικα όλα όπως οι LCS .

        2. Αγαπητε Διγενη δεν μας τα λες καλά…

          Ένα οπλικό σύστημα μετά την παράδοση πρωτότυπων δοκιμάζετε…
          Ο Μετεορ για παράδειγμα ήταν να παραδοθεί το 2006 και τελικά μετά από πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις, έφτασε 2015-16 για να αρχίσει να παραδίδετε στους χρήστες…

          VL-ΜΙΚΑ λοιπόν για πολλά χρόνια ακόμα… Φυσικά η ναυτική έκδοση βγήκε 10 χρόνια μετά… οπότε για τον VL-ΜΙΚΑ NG έχουμε καιρό… Οι Γάλλοι το δίνουν σαν όπλο «Εγγύς Άμυνας» (CIWS), δλδ «Άμυνας Σημείου» (Point Defence)…

          Άλλο MIKA, άλλο ESSM,άλλο ESSMblock2…
          Οι ESSM μπαίνουν σε 4αδες και σε περίπτωση ναυπήγησης φρεγάτας θα συμπέσει με τον Block2…
          Με ΜΚ41 ρίχνεις και SM-2…

          Οι ΜΕΚΟ 200 και οι νεώτερες δεν έχουν καμία σχέση με τις F124 και τις 125… Όσοι τις πήραν έχουν μείνει απόλυτα ευχαριστημένοι, όπως και η Ελλάδα…
          Οι ΜΕΚΟ 200 μας αμερικανοποιημένες είναι με όπλα Αμερικανικά και το πληρώσαμε και αρκετά… Τις κατασκευάζεις και Ελλάδα άν βγάλει κανείς άκρη με τα ναυπηγεία…

          Εν κατακλείδι μια και αναφέρεσαι 2 φορές στις LCS (το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού) μάλλον θα μιλάς για τις LCS που θέλουν να πάρουν οι Σαουδάραβες… Οι Freedom περιπολικό είναι και οχι φρεγάτα με κόστος 500εκ χωρίς όπλα… Ήταν μάλιστα τόσο πετυχημένο το πρόγραμμα που ψάχνουν για άλλη φρεγάτα…

          Αφού πήρε η LM για ένα προβληματικό πλοίο 450εκ να το «φτιάξει» και να το μεγενθύνει, έστειλαν λογαριασμό $11.25 δις για 4 φρεγάτες πλήρης το 2015, και τους Άραβες στα χάπια… Αφού κόψανε πολλά πχ πλέον 32 ΕSSM se τετράδες έπεσε στα 6δις!!!

          PS Μην κάνεις συγκρίσεις τύπου Μπελχαρα και ΑΒ… Είναι ατόπημα…

          1. Όταν παραγγέλνεις πλοία φοράν την τελευταία έκδοση που υπάρχει σε πυραύλους την ημερομηνία που θα παραδοθούν … Οι MICA NG είναι η νεα έκδοση ,οταν παραδοθούν τα πλοία οτι υπάρχει πάνω θα είναι στην τελευταία έκδοση αυτόματα … ΠΧ οταν πήραμε τους Exocet αυτόματα οι νεοι πύραυλοι που ερχόταν για 4-5 ρουσεν ηταν η Block 3 και οχι block2 που είχε γίνει η παραγγελία … Μιλάμε για Νεα εκδοση του Mica και οχι για Νεο πύραυλο οπως ο Μετεορ … μπορούμε άνετα να κάνουμε και update τους υπάρχων που έχουμε για την ΠΑ .
            Οι Mica /MICA NG ειναι μικροι σε μέγεθος πύραυλοι και άνετα μπορούν να χωρέσουν στο πλοίο ακομα και σε εξωτερικά κάνιστρα .Παρουσιάζουν δε ίδιες δυνατότητες με τον ESSM /B2 ειδικά ο NG ….

            Μιλάω για τροποποιημένες αμερικάνικες LCS με οκταπλο ΜΚ41 διπλα σοναρ ,και μικρομεσαιο ρανταρ, ταχυτητα 32 κομβους οχι 40 … Παρε δωσε σε οπλα πλεον πρεπει να εχουμε μονο με σοβαρους στρατους !!!! Αμερικη,Γαλλια και Αγγλια .Ακομα και ισπανια ιταλια … Οι Γερμανοί σβήνουν … Αν πάμε σε FFG(X) μιλάμε για μεγαλύτερων δυνατοτήτων πλοίο και όχι συγκρίσιμο με τις ΜΕΚΟ200 …

            Άλλο ΜΕΚΟ του 1990 άλλο ΜΕΚΟ του 2020 …Το ονομα μπορει να ειναι ιδιο ή τεχνολογια που κουβαλαν ειναι πολυ πολυ διαφορετική . Σε καθε περιπτωση σου εξήγησα τους λογους που ειναι προτιμότερη μια Αμερικανικη κατασκευή ειτε επίπεδου Α200/Gowind ειτε μεγαλητερη ως επόμενη ναυπήγηση απο της Μπελαχαρα αν και εφοσων δεν ασκήσουμε προαίρεση για Μπελαχαρα …

            Σειρά προτίμησης .
            1. Μπελαχαρα
            2.FFG(X)
            3.LCS
            4.Gowind .
            5.Γερμανοι να φτιάξουνε πρωτα στρατό !!!!
            6.***Ολλανδικη Ωμεγα ***.

          2. @digenis
            Εγώ αγαπητέ δεν προτιμώ τίποτα απ’ολα αυτά…
            Προτιμώ διαγωνισμό για 4 πλοία ώστε να πάρεις την καλύτερη προσφορά, και να θέσεις ως προϋπόθεση και την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ (βλ. Ρουμανία μεριά)…

            An Επιλέξεις ΜΕΚΟ Α200 (λέμε τώρα να περνάει η ώρα) μπορείς να διαλέξεις 2 διαμορφώσεις για 4+2 πλοία (τα +2 ΑΑW αν και όταν έχεις τα λεφτά μια και θα σου βγουν κατιτίς παραπάνω) και 4 ΜΕΚΟ200 σε όσο το δυνατόν κοντινότερο επίπεδο…

            Ότι αναβαθμισμένο το πληρώνεις εξτρά όπως πχ οι MM40 Block3 που αναφέρεις, ομοίως όποιες αναβαθμίσεις χρειαστούν (βλ. ΣΔΒ τους σε ITL-70A/B3)…

            VL-ΜΙΚΑ NG το 2030 συν οποια αναβάθμιση…
            Στο ξαναγράφω γιατι δεν το κατάλαβες…
            Οι VL ΜΙΚΑ προσφέρονται από τους Γάλλους σαν CIWS με εμβέλεια 1–20 km (από 12km και πάνω πέφτουν δραματικά oi επιδόσεις)
            Αντίστοιχο των ESSM ειναι ο αστερ15 όχι ο VL ΜΙΚΑ (1.7–30+ km)… ο Block2 (50km+) to 2020 τον ξεπερνάει, και μπαίνει σε 4αδες…

            ΕΙΠΑΜΕ 4ΧLCS Αράβων 32 ΕSSM, TRS4D, 1 sonar, 8XHarpoon Block II, RIM-116 = 5-6δις δολλάρια…
            Δεν καταλαβαίνεις μάλλον οτι το πρόβλημα δεν είναι τα 2 πλοία μπελχαρα που θέλεις να πάρεις αλλά τα 9 40χρονα S που θέλεις να αποσύρεις kai 4 25χρονα που θες να αναβαθμισεις…

            Ποιές FFG(X)? το 2026 με κόστος κάπου στα 950εκ (και βλέπουμε) χωρίς τα όπλα? Και ποιά άλλα πλοία επίπεδου Α200/Gowind έχουν οι Αμερικάνοι? Τα OPV freedom?
            Τις Μπελχαρες περίμενε πρώτα να δούμε διαμόρφωση-τιμή-υπογραφή και μετά τις βάζεις Νο1…

        3. @digenis:

          Για πολλοστή φορα επαναλαμβάνω πως το γαλλικό ναυτικό στα πλοία του δεν έχει και δεν θα έχει MICA

          Θα έχουν μονο ASTER και SADRL στις Lafayette μετά τον εκσυχρονισμό τους που θα ξηλώσουν τους CROTAL

          Το MICA έχει μπει στις GOWIND της αιγύπτου του μαρόκου και της μαλαισίας

          Δεν προβλέπεται να μπει στις γαλλικές BELHARES!

          Στις ελληνικές θα μπει εάν πληρώσουμε και δεν το βλέπω να έχουμε λεφτά να πληρώσουμε!!

          1. Αν τα βαζει το Γαλλικό ναυτικό δεν είναι το θεμα μας .Το θεμα μας ειναι αν μπαινουν ή οχι .Και μπαίνουν και υπάρχει και προηγούμενο εγκατάστασης … Για μεσες ακτίνες μεχρι 20χλμ ειναι πολυ καλη πύραυλοι οι Mica VL ως φθηνότερη λυση έναντι Aster15 ,αφού υπαρχουν οι Aster30 και Ciws στο πλοιο ,ως τμημα πολυστρωματικης άμυνας . Αν θα προτιμούσα RamB2? ναι θα το προτιμούσα … Φαντάζομαι κοιτάν κάθε δυνατότητα .

    1. Αυτό το πράγμα που χρειαζόμαστε οπωσδήποτε 32 μίλια αντί για 25-28 δεν το καταλαβαίνω.
      Τα περιθώρια ελιγμού ενάντια σε σύγχρονες τορπίλες και αντιπλοϊκούς πυραύλους είναι πλέον πολύ περιορισμένα όπου την σκυτάλη έχουν πάρει τα ενεργά και παθητικά αντίμετρα.

  4. Καλά οι Αλγερινοί ποίους έχουν να αντιμετωπίσουν στη Θάλασσα?
    16 RBS αντιπλοικους ανά πλοίο!
    Τι να συγκρίνουμε τώρα
    Νομίζω πως μπορούν να πλήξουν και στόχους στη ξηρά??!!!

    Υπάρχουν μονο συμφέροντα μεταξύ κρατών!
    Εάν ο Σουλτάνος ανήγγειλε την αγορά 100 airbus η40 rafale η 6 scorpene η κάνα πυρηνικό εργοστάσιο τι θα του λέγαν οι γάλλοι ?
    είμαστε φίλοι με τους έλληνες και δεν πουλάμε??

    κωλοτούμπες θα κάνανε!!!

  5. Καλά τα λες αλλά φταίμε και εμείς! Όταν δώσαμε παραγγελία τα υποβρύχια τύπου 214(παπανικολης)δεν βάλαμε ρήτρα ότι ορισμένοι οπλισμοι δεν θα δωθουν αλλού! Έτσι τα μεμετια μια φορά παράγγειλα 6 κομμάτια! Σε λίγο τα περνούν οπότε πάει και αυτό το πλεονέκτημα!
    Ηγετες δεν έχουμε εδώ και πολλά χρόνια! Αυτά!

  6. Τα πλοία που παρουσιάζεται δείχνουν εξαιρετικά, με πολλές επιλογές στον εξοπλισμό τους κ αρκετές καινοτομίες.
    Οι τιμές που αναφέρει το άρθρο δεν είναι φθηνές. Καθόλου φθηνές θα έλεγα γιατί είναι τιμές χωρίς όπλα.
    Γράφεται στο άρθρο για 330-400 εκατ κόστος ανά πλοίο κ μετά δίνετε Το παράδειγμα κόστους της Αλγερίας σαν το ακριβότερο.
    € 2.175.520.699, το 2012, για τα δύο (2) πλοία, έξι (6) ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας Super Lynx, τα όπλα (βλήματα κατά πλοίων RBS-15 Mk.3, αντιαεροπορικά βλήμα Umkhonto για τα πλοία, βλήματα κατά πλοίων Mokopa για τα ελικόπτερα και τορπίλες MU-90.
    ΤΑ 2,175δις ευρώ είναι για δύο οπλισμένα πλοια κ έξι ελικόπτερα με τα όπλα τους.
    Μετά από λίγο ψάξιμο εχουμε κ λέμε :
    Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα έχουν κόστος 15εκατ € άρα το κόστος των ελικοπτέρων είναι 90εκατ συν τους 100 Μokopa με κόστος 300-350.000 το κομμάτι παμέ περίπου στα 30-35εκατ.
    Για τα πλοία έγινε αγορά 100 Umkhonto block 2, δηλαδή 1,5 φόρτος για κάθε πλοίο με κόστος κάθε τεμαχίου στα 600.000 έως 1εκατ έχουμε 60-100 εκατ ευρώ.
    Οι MU-90 έχουν κόστος 1,5εκατ το κομμάτι κ πάνω από 20 δύσκολα να πήραν οπότε αλλά 30εκατ.
    Τωρα για τους RBS-15 Mk.3 υποθέτω ότι πήγαν πάλι σε 1,5 φόρτο ανά πλοίο οπότε λογικά μιλάμε για 50 τεμάχια τα οποία με τιμή τεμαχίου τα 3,5-4 εκατ € πάμε Μαξ στα 200εκατ.
    Κάνοντας τις πράξεις έχουμε
    90εκατ για ελικόπτερα κ
    325-365εκατ για όπλα.
    Άρα αν από τα 2,175 δις αφαιρεθούν αυτα τα ποσά τα πλοία βγαίνουν840-880εκατ το κάθε πλοίο δλδ παραπάνω από τις Belharra που αγόρασε το Γαλλικό Π.Ν
    Μια παραγγελία 10 Belharra σε βαθος15ετιας θα κατέβαζε το κόστος ανά πλοίο μαζί με τον οπλισμο(ένας πλήρης φόρτος) περίπου στα 600-650 εκατ που δεν είναι καθόλου πολλά για τις πολυ ανώτερες δυνατότητες που σου δίνει η Belharra.
    Τώρα βέβαια αν πήγαιναμε στην λύση των
    MEKO A200 λογικά θα μπορούμε κ θα πρέπει να πάρουμε το κατασκευαστικο έργο για κάποια από αυτά (ίσως τα 6 σε μια παραγγελία 8 πλοιων όπως περίπου έγινε με τις ΜΕΚΟ 200ΗΝ,) με αποτέλεσμα την μεταφορά τεχνογνωσίας κ τεχνολογίας(κάτι πολύ βασικό αν θέλουμε κάποια στιγμή να φτιάξουμε εγχώριας κατασκευής πλοίων) κ αν υπάρχει η δυνατότητα με την παραγγελία 6-8 από αυτά να γίνει κ μια καλή αναβάθμιση στις 4 ΜΕΚΟ 200ΗΝ που θα τις έφερνε κοντά στο επίπεδο των MEKO Α200 όπως αναφέρεται ακόμα καλύτερα.
    Σαυτην τη περίπτωση όμως τα κυρίως θέματα είναι δύο.
    Ένα είναι η χρηματοδότηση του προγράμματος κ αυτό είναι το πιο βασικό κάτι που έχει λυθεί με τους Γάλλους για τις Belharra .
    Κ το δεύτερο είναι αυτό που σημειώνει κ το άρθρο σας, τα πλοία στις παρούσες διαμορφώσεις που προσφέρονται μέχρι τώρα δεν είναι AAW φρεγάτες όπως αυτές που χρειάζεται το Π. Ν(τουλάχιστον 3 φρεγάτες μην πω 4) για να μπορεί να κλειδώσει το Αιγαίο σε συνδιασμο με το υπόλοιπο σύστημα αεράμυνας της χώρας κ ούτε κατά διάνοια δεν μπορούν να επιβιώσουν στην Αν Μεσόγειο με αυτές τις διαμορφώσεις .
    Για Αιγαίο κ σαν φρεγάτες γενικών καθηκόντων είναι καλές αν κ δεν βλέπω κ τπτ σοβαρό σε ανυθυποβρυχιακες δυνατότητες κατι που με προβληματίζει , καλά τα 2 υποστεγα κ τα 2UAV κ τα 2 ελικόπτερα αλλά 2 ελικόπτερα δύσκολο να βάλουμε επάνω σε ενα πλοιο κ γιατί δεν έχουμε όσα χρειάζονται (τουλάχιστον 20 ελικόπτερα) για να εξοπλιστούν π.χ 6-8 MEKOA200HN κ 4 αναβαθμίσμενες MEKO200HN (το Π. Ν θέλει τουλάχιστον 12 πλοία) κ γιατί σε περίπτωση που δεν έχεις αεροπορική υπέροχη στην περιοχή που επιχειρεί το πλοίο τα ελικόπτερα θα πάνε ακλαφτα.
    Αν υπάρχει δυνατότητα στην θέση του 2τερου υπόστεγου να τοποθετηθούν επιπλέον κελιά για μεταφορά των 32 ή εστω 24 βλήματων μεσης ακτίνας εκει κ ταυτόχρονη τοποθέτηση 32βλημάτων μακράς ακτίνας στα μπροστά κελιά κάτι γίνεται.
    Αλλά όλα αυτα(επιπλέον κελιά για βλήματα μακράς ακτίνας μετασκευες στα υποστεγα ώστε από δύο να γίνει ένα με ταυτόχρονη δημιουργία χώρου για έξτρα κελιά δεξιά κ αριστερά από το υπόστεγο) ανεβάζουν το κόστος.
    Τα 16 βλήματα κατά στόχων επιφανείας μέσα στο Αιγαίο είναι υπερβολικός κ σπατάλη χρημάτων, άλλωστε η όποια φρεγάτα δεν θα είναι ποτέ μόνη της κ θα έχει μαζί της κάποια Super Vita κ σίγουρα κ άλλη φρεγάτα-ες .
    Τα 32 αντιαεροπορικα βλήματα μέσης ακτίνας και ένα σύγχρονοσυστήμα CIWS ακόμα κ αν αυτό είναι το RAM δεν είναι αρκετά για τις αποστολές του ελληνικού Π.Ν.
    Χρειάζεται τουλάχιστον 32 βλήματα μεγάλης ακτίνας μαζί με τα παραπάνω για να μπορεί να βγει Αν. Μεσόγειο αλλά κ να μπορεί να κάνει άμυνα περιοχής για μονάδες επιφανείας κ δομές στα νησιά αλλά κ να προστατευτεί σε συνθήκες κορεσμού στο Αιγαίο .

    1. Μάλλον υποτιμάς τις τιμές των οπλικών συστημάτων
      Ελικόπτερο lynx brand new στα 15 mill $ δύσκολο
      Μάλλον τα διπλάσια

      Περί belhara: Οι γάλλοι πληρώνουν το 750 πλοίο χωρίς τα όπλα και έχουν ήδη τη υποδομή
      Εμείς κοιτάμε στο 1bill το πλοίο με όπλα και υποδομή
      Εάν παραγγείλουμε πιο πολλά τότε θα πέσει το κόστος ανά μονάδα αλλα μάλλον απίθανο
      Με 2 πλοία μονο το κόστος δημιουργίας υποδομής είναι πολύ υψηλό κάτι που φαίνεται και από τη παραγγελια της αλγερίας

      Το μεγάλο πρόβλημα είναι πως οι γάλλοι σπρώχνουν πλοίο ίδιο με το δικό τους δηλαδή με 16 μονο aster και χωρίς scalp
      Με αυτό τον αντιαεροπoρικο»= οπλισμό θα είναι τρελα να αγοράσουμε τα πλοία σε αυτή τη τιμή
      Τα έχουμε ξανασυζητήσει επανειλημμένως

      1. Οι τιμές που γράφω είναι από σαιτ με τιμές .
        Δεν τις έγραψα στα κουτουρού.
        Τα lynx που έχει η Αλγερία είναι WG-13 Lynx / Super Lynx το κόστος τους είναι αυτό που γραφω. Αλλά ακόμα κ να είναι το διπλό πάλι η όλη συμφωνία είναι πολύ ακριβή.
        Τώρα ειδικά για τα όπλα, τωρα αν είναι τιμή τεμαχίου χωρίς τα ποσά υποστήριξης κ ολοκλήρωσης δεν μπορώ να το ξέρω.
        Για τις Belharra τώρα,ναι η γαλλική διαμόρφωση με 8 exocet με 32 στο σύνολο aster (είτε 32 aster-30 είτε 16aster-30 k 16 aster-15 ) χωρίς σοβαρό CIWS δεν μας κάνει.
        Κοστίζει 750 εκατ χωρίς όπλα αλλά έχει μέσα κ το Γαλλικό ΦΠΑ που εμείς δεν θα πληρώσουμε κ αν δεν κάνω λάθος είναι για 5 ή 6πλοία κ όχι για 10 που λέω εγώ οπότε θα κατέβει η τιμή ανά πλοίο .
        Μιλάω για παραγγελία τουλάχιστον 10 Belharra σε βάθος 15ετιας που ιδανικά θα ήταν σε 2 διαφορετικές διαμορφωσεις.
        Οι 4 σε διαμόρφωση AAW με 32 aster-30, 24 aster-15 ή mica VL, 8 MM40exocet block 3, τορπίλες MU90 κ CIWS ιδανικά RAM κ οι 6 Γενικών Καθηκόντων με16 Aster-30, 16 aster-15, 8 MM40 exocet block 3, τορπίλες MU90 , CIWS ιδανικά RAM κ υποδομή Sylver A70 για scalp naval κ ας μην πάρουμε άμεσα πυραυλους ή ας πάρουμε έναν πλήρη φόρτο (48 κομμάτια )κ όχι ότι μας πασάρουν.
        Τις αποστολές που θα αναλάβουν κ τις απαιτήσεις σε οπλισμο τις ξέρουν οι υπεύθυνοι Αξιωματικοί κ καλά θα είναι οι Πολιτικοί να κάνουν ότι πουν αυτοί που ξέρουν κ αυτοί που θα πολεμήσουν αν χρειαστεί.
        Η δημιουργία υποδομών για τα πλοία που αναφέρεις ειναι κόστος που θα πληρώσεις μια φορά για έναν τύπο που με την λογική του Ελληνικού Π.Ν θα πάει +30 χρόνια ειδικά αν πάμε για 10 νέες κύριες μοναδες κ χτίσουμε από εδώ κ πέρα Γαλλικό Π.Ν.
        Σε τέτοια περίπτωση θα μπορούσαμε να δούμε κ να μιλήσουμε κ για εισαγωγή στον στόλο πλοίων κλάσης Gowind3100(παίρνοντας λιγότερες Belharra κατεβάζοντας το κόστος αλλά κ τις δυνατότητες του στόλου ταυτόχρονα) κ πλοίων κλάσης Combattante FS65 για να αντικατασταθουν οι Combattantte III & IIIb που διαθέτουμε.
        Όνειρα θα μου πεις αλλά όταν έχεις κοιτάσματα υδρογοναθρακων στην ΑΟΖ σου θα πρέπει να να ματώσεις για να μπορείς να την διαφυλάξεις ώστε να τα εκμεταλλευτεις κ να κάνεις απόσβεση.
        Εννοείται ότι στην όποια συμφωνία θα πρέπει να μπει όρος για κατασκευή τουλάχιστον 6-8 πλοίων στην Ελλάδα αλλά κ την συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στο πρόγραμμα κατασκευής όσο περισσότερων συστημάτων τόσο των δικών μας πλοίων όσο κ όλων των Belharra που θα πουλήσει η Naval Group σε τρίτους.
        Ετσι κ μεταφορά τεχνολογίας έχεις κ τεχνογνωσία αποκτάς κ οικονομικά κέρδη έχεις κ θέσεις εργασίας δημιουργείς κάνοντας αποσβεση.
        Εννοείται ότι στην συμφωνία θα πρέπει να γίνουν συζητήσεις κ για την αναβάθμιση των MEKO 200 αλλά κ για
        άμεση αγορά κ πιστοποίηση τορπιλων για τα 214, οι γερμανικες δεν θα πρέπει να αποτελούν επιλογή γιατί ήδη τις έχουν αγοράσει οι Τούρκοι κ έχουν ήδη αναπτύξει τεχνολογία για την αντιμετώπιση τους.

        1. Το SKAI στις ειδήσεις μετάδωσε πως μιλάμε για 1 BELHARA και 2 άλλες OPTION στο 1.2 billion το πλοίο!!

          Η γαλλική διαμόρφωση έχει κλείσει σε 2 a50 VLS με 16 ASTER OXI 32!!
          Δεν έχει SCALP VAVAL

          Το ΒΉΜΑ (15/9)έγραφε πως μας κάνουν τους δύσκολους για τα ASTER 30 αφού θα έχουν ASTER 15στις δικες τους

          1. Το ΣΚΑΙ λέει μπούρδες. Δεν υπάρχει αυτό το μία φρεγάτα, παίζει να ήταν πιωμένοι όσοι το εξέλαβαν έτσι.

          2. Για τους τα 2 sylver A50 έχεις δίκιο έκανα λάθος .
            Για τις γαλλικες Belharra έχω δει τουλάχιστον 2 διαμορφωσεις κ δεν ξερω τι ακριβώς παίζει.
            Έχω δει την διαμόρφωση με φορτίο 16 Aster30, 8 MdCN, 8 Εxocet MM40 block III, 6 MU90, πυροβόλο των 76 mm
            κ 2 πυροβόλα 20mm.
            Εχω δει διαμόρφωση με φορτίο 8 Aster30,8 Aster-15 , 8 Εxocet MM40 block III,
            6 MU90, πυροβόλο των 76 mm
            κ 2 πυροβόλα 20mm.
            Αυτές οι διαμορφωσεις είναι παντελώς ακατάλληλες για μας κ γιατί έχουν πολύ λίγα ΑΑ βλήματα κ λόγο έλλειψης CIWS που για τις αποστολές κ τις απειλές που θα δεχτεί το σε υπηρεσία του Ελληνικού Π.Ν είναι απαραίτητο .
            Αυτό που σώζει την κατάσταση είναι ότι το πλοίο έχει χώρους που μπορούν να αξιοποιηθούν για την τοποθέτηση επιπλέον κελιών κ συστημάτων . Τόσο στο μπροστινό μέρος του πλοίου όπου υπάρχει χώρος για μέχρι 3 sylver A50 κ 1 sylver A70 είτε 4 sylver A50 όσο κ στο πίσω μέρος της υπερκατασκευής όπου είναι εφικτό να τοποθετηθούν τουλάχιστον 2 sylver A43 είτε για aster-15 είτε για mica vl όπως υπάρχει κ χώρος για τοποθέτηση CIWS πάνω από το υπόστεγο.
            Το θέμα είναι ότι όλα αυτά θα ανεβάσουν αρκετά το κόστος αλλά το θέμα είναι να πάρουμε αυτό ακριβώς που χρειάζεται το Π.Ν για να κάνει σωστά την δουλεία του.
            Βάση αυτών, μια παραγγελία 10 πλοίων σε βάθος 15 χρόνων με κατασκευαστικο εργο στην Ελλάδα κ συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στην κατασκευή κ ανάπτυξη συστημάτων των όλων των πλοίων που θα κατασκευάσει η Naval Group θα φέρει το κόστος σε πλαίσια που μπορεί να διαχειριστεί το ταμείο μας.

  7. Υποψηφιότητες θα υπάρξουν όταν αποφασίσουμε να πάρουμε κάτι.
    Τώρα είμαστε σαν να κοιτάνε τα γλυκά τα παιδάκια, αλλά έξω από τη τζαμαρία.

  8. Πολύ καλό πλοίο … Θα ήταν αξιόπιστη αγορά και δεν θα παρουσίαζε προβλήματα λειτουργικότητας λόγο νεότητας (κάτι που παίζει να δούμε στις Μπελχάρα)…

  9. Προβληματισμός:
    Οι ΜΕΚΟ , που ήδη έχουμε κατασκευάστηκαν με μέθοδο in boxes ή αλλιώς μπορούσαν να γίνουν μελλοντικές αναβαθμίσεις εύκολα υποτίθεται αφαιρούνται για παράδειγμα το μποξ του κέντρου επιχειρήσεων και βάζοντας άλλο με τις αναβαθμίσεις.
    Δεν άκουσα/διάβασα ποτέ κάτι σχετικό ενώ Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία προχωρούν σε νέες κατασκευές.
    Ασύμφορο, δεν υπήρχαν προτάσεις ?
    Ποιος ξέρει……

  10. Αν είναι να παμε σε τετοια πλοια παιρνουμε και τις Gowind 3.100 σε διαμορφωση ΗΑΕ.
    Ούτως η αλλως δεν γινεται να αντικαταστήσουμε ολες τις S με Μπελχάρα αρα θα χρειαστούμε και τετοια πλοια για τους αριθμούς.

  11. Αν ναι θελω να αποφυγουμε τους Γερμανους για την διαχρονικη εχθρικη τους συμπεριφορα ωστοσο οφειλω να πω πως με 32 Barak8 και 16 RBS/NSM τα συγκεκριμενα πλοια θα ηταν μια πολυ καλη επιλογη για αντικατασταση του συνολου των S type

  12. Aπο defencepoint σημερα

    το Υπουργείο διαπραγματεύεται την αγορά μίας φρεγάτας κλάσης Μπελαρά από τη Γαλλία με σύστημα αντιεροπορικής άμυνας βασισμένο σε προηγμένα ηλεκτρονικά μέσα.

    Σχόλιο δικό μου

    Μία ίσον καμία!!

  13. Σύμφωνα με δήλωση του υπουργού άμυνας η διαπραγμάτευση αφορά μία μόνο Belharra!
    Ναι καλά διαβάσατε μόνο μια Belharra.
    Λογικό η Ελλάδα δεν έχει σύνορα με την Τουρκία δεν απειλείται δεν υπάρχει η εισβολή και κατοχή της Κύπρου δεν απειλούνται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και ως εκ τούτου ας ασχοληθούμε και με το υψίστης εθνικής σημασίας με τον διορισμό και της Τρέμη.
    Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται……
    Ανίκανοι σε όλα.
    Προτεραιότητα έχει το κομματικό κράτος και το πλιάτσικο στο δημόσιο χρήμα.
    Οι μάσκες έπεσαν.

    1. Δεν μιλάμε για Μια φρεγάτα είναι λάθος διατύπωση πιθανώς κάποιων δημοσιογράφων ….
      Πρωτο θέμα:
      Επίσης, για τις φρεγάτες υπογράμμισε «Υπάρχει και το θέμα πρόκτησης των 2 νέων φρεγατών Μπελαρά. Έχει διατυπωθεί το ελληνικό ενδιαφέρον να αποκτήσουμε νέα φρεγάτα που θα έχει το πλεονέκτημα άμυνας περιοχής με σύστημα ευρύτατης αντιαεροπορικής κάλυψης. Η Γαλλική πλευρά έχει ανταποκριθεί. Υπάρχει το ζήτημα της χρηματοδότησης και πάνω σε εαυτό προσαρμόζεται και το ζήτημα των απαιτήσεων της ελληνικής πλευράς. Δεν θα πάρουμε αυτό που μας δίνουν οι Γάλλοι αλλά αυτό που εμείς έχουμε αποφασίσει ότι θέλουμε. Θα υπάρξει συνεννόηση με τη γαλλική πλευρά. Οι συζητήσεις είναι σε πρώιμο στάδιο αλλά, αν συμφωνήσουμε ότι μπορούν να μας δώσουν αυτό που θέλουμε, θα προχωρήσουμε και θα εκσυγχρονίσουμε το στόλο των φρεγατών».
      Cnn:
      για τις φρεγάτες είπε πως έχει διατυπωθεί αίτημα απόκτησης που θα έχει το πλεονέκτημα άμυνας περιοχής με σύστημα ευρύτατης αντιαεροπορικής κάλυψης. Όπως είπε, η γαλλική πλευρά έχει ανταποκριθεί.

      Θετικό: «Δεν θα πάρουμε αυτό που μας δίνουν οι Γάλλοι αλλά αυτό που εμείς έχουμε αποφασίσει ότι θέλουμε»
      Αρνητικό: «Οι συζητήσεις είναι σε πρώιμο στάδιο»

    2. hellasjournal: 1)Υπάρχει και το θέμα των φρεγατών τύπου Μπελαρά. Θέλουμε να αποκτήσουμε μια νέα φρεγάτα που θα παρέχει και το πλεονέκτημα της άμυνας της περιοχής με σύστημα αντιεροπορικής άμυνας βασισμένο σε προηγμένα ηλεκτρονικά μέσα. Η γαλλική πλευρά έχει αποδεχθεί το αίτημα μας, υπάρχει το ζήτημα της χρηματοδότησης που βαίνει προς επίλυση. Σε αυτό το ζήτημα έρχεται και το θέμα των απαιτήσεων της ελληνικής πλευράς, δεν θα πάρουμε αυτό που μας δίνουν οι Γάλλοι αλλά αυτό που θέλουμε εμείς να μας δώσουν οι Γάλλοι με βάση τις απαιτήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων».
      2)Θέλουμε να έχουμε ποιοτική κατηγοριοποίηση. Δεν μπορεί δηλαδή ο διαγωνισμός για την πρόσκτηση των νέων φρεγατών να γίνεται με τον ίδιο τρόπο, τις ίδιες δικλίδες ασφαλείας και διαφάνειας με ένα διαγωνισμό για την απόκτηση ενός σχετικά φθηνού ανταλλακτικού το οποίο θέλουμε να βάλουμε σε ένα αεροπλάνο

      Πηγή: Γαλλικές φρεγάτες, Mirage 2000, F-16: Τα κύρια προγράμματα που θέλει να προωθήσει το ΥΕΘΑ https://hellasjournal.com/2019/09/tha-kostisei-poly-se-opoion-mas-epitethei-tonise-o-panagiotopoylos-ti-eipe-sto-tilefono-me-ton-akar/

    3. Και μετά τα όσα αποφασίζονται με γνώμονα το καλό της… Πατρίδας οι Φινλανδοί θα μπορούσαν να μας πούνε με τις υγείες μας. Δύο λινκ που σε κάνουν να τρελένεσαι https://navaltoday.com/2019/09/19/finnish-govt-approves-procurement-of-four-squadron-2020-corvettes/, https://en.wikipedia.org/wiki/Pohjanmaa-class_corvette, 4 σκάφη των 3300 τόνων με 700 εκατομμύρια και ναυπηγημένων στα δικά τους ναυπηγεία σχεδιασμένα απ΄οτους ίδιους για τις δικές τους ανάγκες! το μόνο που με κάνει ακόμα να κρατάω μια αμφιβολία είναι αν είναι και τα όπλα μέσα στο συμβόλαιο. Αν είναι εντάξει δεν γινόμαστε χώρα ούτε σε 1000χρόνια.

  14. Οι ΜΕΚΟ Α200 θα μπορούσαν να είναι οι δικές μας ΜΕΚΟ 200 ως συνέχεια του προγράμματος. Απλά μένεις με φρεγάτες γενικής χρήσης γύρω από τον essm/2(όχι ότι είμαστε και πολύ έτοιμοι για το μεγάλο άλμα πλοίων AAW). Πάντως σε κάθε περίπτωση ΜΕΚΟ με 32 ESSM-2(εμβέλειας 50χλμ) 2 εκτοξευτές RAM block2 εμβέλειας 10χλμ για 42 πυραύλους αντιβληματικούς, 16 ssm πυραύλους, ένα πυροβόλο των 127, 2 RWS 30mm, τορπιλοσωλήνες για MU-90 και 2 ελικόπτερα MH-60R ανά δύο με συνεργατικές εμπλοκές και ραντάρ AESA μιλάμε για πανίσχυρες ομάδες μάχης και εννοείται γνωστά σκάφη με πλήρη δυνατότητα ναυπήγησης εγχώρια και τεράστια ομοιογένεια κυρίων μονάδων επιφανείας. Αν ισχύει η αιγυπτιακή αγορά για 2,3 δισ για 6 σκάφη μιλάμε για μια πολύ δυνατή εναλλακτική αν είχαμε διαγωνισμό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *