Όπως είναι γνωστό, Ολλανδία και Βέλγιο θα ναυπηγήσουν τέσσερις (4) φρεγάτες ASWF (Anti-Submarine Warfare Frigate) προς αντικατάσταση ισάριθμων «Μ» (δύο για κάθε χώρα). Οι νέες φρεγάτες θα έχουν ως κύρια αποστολή τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, ενώ έμφαση θα δοθεί στον ηλεκτρονικό πόλεμο και τον αυτοματισμό, ώστε να μειωθούν οι απαιτήσεις επάνδρωσης. Το πρόγραμμα έχουν αναλάβει τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen σε συνεργασία με την Thales. Στόχος του προγράμματος είναι και τα τέσσερα (4) πλοία να έχουν παραδοθεί και να είναι επιχειρησιακά το 2030.

Βελγική φρεγάτα «M».

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «marineschepen.nl», το οποίο υπογράφει ο Jaime Karremann και επικαλείται ανακοίνωση του Βέλγου Υπουργού Άμυνας Ludivine Dedonder στις 10 Φεβρουαρίου, οι βελγικές ASWF δεν θα ενσωματώνουν 16 κελιά κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertical Launch System), που θα έχουν οι ολλανδικές, αλλά μόλις οκτώ (8), για ισάριθμα βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής SM-2 ή 32 βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile).

Δεν είναι η πρώτη διαφωνία μεταξύ Βελγίου και Ολλανδίας. Τον Μάιο του 2020 η ολλανδική εφημερίδα «De Telegraaf» έγραψε ότι το πρόγραμμα αντιμετωπίζει πρόβλημα διαφωνιών, μεταξύ Ολλανδίας και Βελγίου, σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το χρονοδιάγραμμα και το συνολικό κόστος των πλοίων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Βέλγου Υπουργού Άμυνας «ένας αριθμός συμβιβαστών έχει αποφασιστεί και οι επιλογές δεν έχουν επιπτώσεις στις καλές σχέσεις μας με την Ολλανδία».

Οι φρεγάτες θα έχουν χώρο, πίσω από το κύριο πυροβόλο διαμετρήματος 76 χιλιοστών, για την τοποθέτηση δύο (2) Mk.41 VLS. Κάθε Mk.41 VLS έχει οκτώ (8) κελιά. Συνολικά δηλαδή το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι 16 SM-2 ή 64 ESSM. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Βέλγου Υπουργού Άμυνας οι βελγικές ASWF θα έχουν ένα (1) Mk.41 VLS με οκτώ (8) κελιά, ενώ θα υπάρχει εγκαταστημένη η υποδομή για το δεύτερο Mk.41 VLS, αν και εφόσον αποφασιστεί η εγκατάσταση του σε ύστερο χρόνο.

Ολλανδική φρεγάτα «M».

Ο λόγος για τον οποίο το Βέλγιο επέλεξε κάτι τέτοιο είναι οικονομικός. «Κάναμε την επιλογή να παραμείνουμε αυστηρά εντός του προϋπολογισμού που καταγράφει το Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ της Ολλανδίας και του Βελγίου». Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα τα πλοία θα είναι εκτοπίσματος 6.000 τόνων περίπου, θα έχουν μήκος 146 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα άνω των 30 κόμβων (56 χιλιόμετρα την ώρα) και πλήρωμα 120 άτομα. Εκτός των αντιαεροπορικών βλημάτων θα έχουν και αντιπυραυλικό σύστημα RAM, ελαφρά πολυβόλα, βλήματα κατά πλοίων και ελαφρές τορπίλες.

Comments

  1. Το «με μόλις 8 κελλιά» στον τίτλο προδιαθέτει ότι το γεγονός αυτό είναι κάποιο πρόβλημα ή μεγάλο ελάττωμα.

    Θεωρώ ότι ο τίτλος είναι άδικος, γιατί:

    -καταλαβαίνουμε ότι η φρεγάτα αυτή είναι ανθυποβρυχιακή, άρα δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα να έχει παραπάνω, στα 8 κελλιά βάζουν 32 ESSM για αυτοπροστασία και καθάρισαν,

    -καταλαβαίνουμε ότι το Βέλγιο είναι στην καρδιά της ΕΕ άρα δεν απειλείται και από κανέναν

    -και φυσικότατα καταλαβαίνουμε ότι το Βέλγιο έχει ένα σχετικό μικρό άνοιγμα σε θάλασσα, άρα και που έφτασαν ως να έχουν και φρεγάτα, ενώ στην ουσία δεν έχουν να υπερασπίσουν κάτι θαλάσσιο (νησιά κτλ) πάλι μπράβο τους

    Το σημαντικό είναι ότι το σκαρί αυτό είναι πολύ καλό, μεγάλο, με μπόλικους χώρους, και αν θέλουν βάζουν και άλλα vls (και μια χαρά θα μας επεφταν εμάς αν η τιμή είναι οικονομική).

    Αν δε μας έδιναν σαν ενδιάμεση λύση έστω ΜΙΑ LCF και 1-2 Μ θα ήμασταν άρχοντες (τις υπόλοιπες LCF τις παίρναμε μετά όταν θα αποσύραμε τις Μ)

    1. Συμφωνώ, θα ήταν μια καλή επιλογή, ειδικά αν εντασσόταν και σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης (μιας και θα αφορούσε 3 χώρες) όπως η ευρωκορβέτα που συμμετέχουμε.
      Ενδιάμεση λύση LCF θα ήταν game changer, και επίσης θα έπρεπε να λάβουμε σημαντικό βιομηχανικό έργο.
      Από τις λίγες πληροφορίες, φαίνεται πως στη βασική του μορφή, το συγκεκριμένο πλοίο είναι πιο πλήρες από τις βασικές εκδόσεις των μέχρι στιγμής προτάσεων (Belharra , MMSC , F110).

      1. οταν δινουν τις σιγμα με 600 τη μια για 4 πλοια πως θα τους συμφερει οικονομικα να δωσουν LCF? Και ο λογος που οι Ολλανδοι φτιαχνουν τις επομενες φρεγατες τους asw με τοσα λιγα αντιαεροπορικα κελια ειναι ακριβως επειδη τους καλυπτουν oi lcf. Καλα το Βέλγιο ετσι κι αλιως 2 φρεγατες εχει στο στολο του μονιμα, δε νομιζω πως εχει σημασια το ποσα κελια εχουν, αν ενιωθαν απειλη απο καπου ουτως η αλως θα ειχαν μεγαλυτερο ναυτικο.

    2. Αυτή την κίνηση ματ περιμένω από τους Ολλανδούς: να προτείνουν την μίσθωση μιας LCF για 5 χρόνια – μέχρι να παραδωθούν η πρώτη 11515 και η πρώτη «Μ».
      Το πρόβλημα μετά θα το έχουν οι Αμερικάνοι: ή θα αποδεσμεύσουν τους SM-2 που φέρουν οι LCF ή θα εκτεθούν ανεπανόρθωτα κι εμείς θα πάμε ολοταχώς για Belharra.

      1. Και αυτό θα ήταν μια καλή ιδέα, ίσως αυτό έχει τεσταριστεί ήδη με τις Αδελαίδες, καθώς εδώ και δύο χρόνια προσπαθώ να καταλάβω γιατί δεν τις πήραμε και δεν έχει λογική, ενώ και τώρα μας προσφέρουν πλοό που πάει σε ESSM και δεν πάει σε SM2 (πχ FFGX).

        1. Ο Αποστολάκης είχε πει ξεκάθαρα ότι δεν θα τις παίρναμε χωρίς πυραύλους.
          Αυτό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι δεν αποδέσμευσαν οι Αμερικάνοι τους SM-2, αλλά σίγουρα δεν δέχτηκαν να δώσουν από το στοκ τους – θα έπρεπε να παραγγείλουμε και να έρθουν μετά από 3 χρόνια.
          Σκέψου τώρα, το καλοκαίρι που ήμασταν με το δάκτυλο στην σκανδάλη, να υπήρχαν στο στόλο 2 πλοία οπλισμένα με λίγους Εssm (υποθέτοντας ότι θα είχαμε πάρει τα κάνιστρα) και ΤΙΠΟΤΑ άλλο. Ακόμα και αν είχε παροπλιστεί κάποια «S» και αφαιρούσαμε τους Ηarpoon, χρειάζονται μετατροπή για να βληθούν από τον ΜΚ-13.
          Σκέψου ότι ακόμα δεν έχουν παραγγείλει τα κιτ αναβάθμισης για τα Phalanx (30 εκ. για 20 κομάτια όλου του στόλου) ένω εντάσσονται και στο σχέδιο αναβάθμισης των ΜΕΚΟ, χωρίς όμως να έχουν σχέση με τις υπολοιπες εργασίες.
          Αφήνω το θέμα της ευελιξίας και το τι θα γινόταν αν στην θέση του «επακουμβητή», αντί για την «S» βρισκόταν ένα μονοπρόπελο πλοίο.

    3. Γενικα η νοοτροπια του ΠΝ ειναι λαθος, εχουν βαλθει να στουμπωσουν μια φρεγατα οσο πιο πολυ γινεται. Εαν θελουν πραγματικα καθαρα ΑΑW, κανονικα θα πρεπει να πανε σε 7-8000 τονους πλοιο, που θα μπορει να ειναι και πολυστρωματικη η αμυνα του και ικανοποιητικους χωρους θα εχει.

      Απο κει και περα μια φρεγατα (μεχρι 4000 τονους (;)) να χωραει το πολυ 32 Α/Α πυραυλους παραπανω νομιζω χανεται και ο ορισμος φρεγατα.

      1. TOΣΑ ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΜΕ …ΤΕΤΟΙΑ ΠΛΟΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ…..εμεις θέλουμε φθηνο πλιο στην ναυπήγηση για να περισσέψουν λεφτά για να τα φορτώσουμε οσω ποιο πολλά οπλα γίνετε …..τι δεν καταλαμβάνετε …δεν γίνετε να πληρώσουμε 800 εκατ. την ναυπήγηση με βασικούς αισθητήρες διότι δεν περισσεύον χρηματα για ΟΠΛΑ !!!!!!!!!!!!!!!1

        1. Ναι μονο που οσοι τα φτιαχνουν δε δουλευουν για την ψυχη της μανας τους ουτε τους σερβιρουν τσαμπα τις γνωσεις που εχουν αποκτηση. Αν στο ΠΝ εχουνε μαθει στην καλοβολεψια και στο τσαμπα και εχουν να βγαζουν διαφορες θεωριες με βαση αυτο που τους συμφερει αυτο ειναι δικο τους προβλημα.

    4. Νομίζω όμως εάν εμπλακεί και ο RUM-139 που πιάνει ένα κελί ο καθένας και πρακτικά είναι κάθετα εκτοξευόμενη τορπίλη π.χ. Mark 54 και αντί για 9χλμ να φτάνει τα 22χλμ απόσταση, θα υπάρξει πρόβλημα εκτός και αν επαρκούν τέσσερις Asrock VL και 16 CAMM-ER/ESSM Block 2.

    5. Ο ιδιος εξοπλισμός χωράει σε μισού εκτοπίσματος πλοια με άνεση κιόλας με μικρότερο κοστος χρήσης και καλύτερα RCS . Άσκοπα τέτοια πλοία για μάχιμα ΠΝ όπως το Ελληνικό ,κακη λογιστικη χρησης του χρηματος .

  2. Το γεγονός ότι η σχεδιαστική πρόβλεψη θα είναι για μόνο 2 MK-41, είναι όντως σοβαρό και ορθώς διαφωνούν οι Ολλανδοί (που γνωρίζουν την παγκόσμιά αγορά), γιατί υπονομεύει ευθέως την εξαγωγιμότητα ενός πλοιου της τάξης των 6000tn!

    Σε ένα νέο σκάφος πρέπει να προβλεφθεί εξαρχής το βάρος και όγκος του μέγιστου μελλοντικά δυνατού αριθμού των εκτοξευτών, ώστε να μην απαιτείται ουσιαστικά επανασχεδιασμός του πλοίου και του προωστήριου συστήματος.

      1. Το σχόλειο μου δεν το έγραψα έχοντας υπόψη πιθανή υπηρεσία το πλοίου στο ΠΝ.
        Το έγραψα γιατί είναι γενικότερο το θέμα, και εχει άμεση επίπτωση στο οτι σήμερα δεν υπάρχουν φρεγάτες που να ικανοποιούν πλήρως το ΠΝ (συνδυασμό μεγέθους, οπλισμού, αισθητήρων, ταχύτητας) χωρίς να πληρώσουμε μεγάλο κόστος επανασχεδιασμού.

        Πολλές ευρωπαϊκές χώρες ( UK, Γερμανια, Γαλία κλπ) έχουν ουσιαστικά ανύπαρκτες απειλές, αλλεργία σε αμυντικές δαπάνες και μεγάλη δυσκολία προσέλκυσης προσωπικού – ειδικά στο ναυτικό.

        Γι’αυτους του λογούς παράγγειλαν/νουν νέες κλάσεις που είναι σχετικά υποεξοπλισμενες (εξοικονόμηση χρημάτων απο πυραύλους), αλλά είναι μεγάλα πλοία για την ύπαρξη σχεδόν «πολυτελών» συνθηκών διαβίωσης του προσωπικού (βλέπετε λειψανδρία), χωρίς προβλέψεις αύξησης οπλισμού (για εξοικονόμηση χρημάτων, βάρους προωστηριου κλπ).

        Αυτό όμως εχει τεράστιες επιπτώσεις στην δυνατότητα εξαγωγής των πλοίων σε πελάτες, που θέλουν αυξημένες δυνατότητες μάχης και πολλαπλές επιλογές για χρήση σε πραγματικό πόλεμο.

        Ανεξάρτητα του μεγέθους του πλοίου, αν δεν προβλέψεις εξαρχής πρόσθετα βαρή σε συγκεκριμένες θέσεις , το πλοιο θα πρεπει να σχεδιαστεί, να επιλυθεί και να διαστασιολογηθει απο την αρχή (πλευστότητα + κατανομή βάρους +ευστάθεια+ σύστημα πρόωσης)!
        Δηλαδή μιλάμε για σχεδιασμό νέου πλοίου, παρόλο που μπορεί να φαίνεται ίδιο με την αρχική κλαση και να εχει το ίδιο τοναζ.

        Και αυτό το ξέρουν πολύ καλά οι Ολλανδοί, των οπίων η εξαιρετική DAMEN επιβίωσε ακριβώς γιατι σχεδιάζει πλοία και σκαριά -οχι απλώς κατασκευαστικά modular αλλά- σχεδιαστικά modular, με μεγάλες δυνατότητες αλλαγών χωρίς θεμελιώδη επανασχεδιασμό.

        1. @PANOS
          Σε αυτά που επισήμανες,να προσθέσω ότι οι Ολλανδοί έχουν επίσης εδώ και πολλά χρόνια στενή συνεργασία με τα γερμανικά ναυπηγεία που έχουν αναπτύξει την ιδέα Modular που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν σε πλοία για το ναυτικό σε Ευρώπη και για άλλους πελάτες.

  3. Belharra ΜΟΝΟ λέμε.
    Εξαρχής πρόβλεψη για 4 sylver.
    Οι κυβερνώντες να ξέρουν ότι θα πάνε φυλακή αν προδωσουν την ελληνογαλλικη συμμαχία.

    1. Aν θελουμε περισσσοτερα γαλλικα οπλα «για να μην προδωσουμε την ελληνογαλλικη συμμαχια», ας παρουμε πχ περισσοτερα Rafale, ή γαλλικα οπλα για τον Στρατό. Δεν χρειαζομαστε πλοια του 1 δισ. και πλεον εκαστο.

      Υποψιαζομαι οτι το ολλανδικο-βελγικο πλοιο θα εχει πολυ καλη τιμη, κατω απο 600 εκ., αρα ειναι ο,τι πρεπει για εμας.Και με τον εναν εκτοξευτη Mk41. Αυτο ακριβως χρειαζομαστε στο Αιγαιο , ενα καλο οικονομικο πλοιο με ειδικευση στο κυνηγι υποβρυχιων και επαρκη αεραμυνα μεχρι 40 km (ΕSSM).

      Προταση:
      4 τετοιες φρεγατες (2.4 δισ. )
      Ελαφρα αναβαθμιση των ΜΕΚΟ (150 εκ.)
      2 Κarel Doorman μεταχειρισμενες (500 εκ.)
      Επιπλεον τορπιλλες Υ/Β (150 εκ.)
      Συνολο για το Ναυτικο 3,2 δισ.
      Kαι πολλα ειναι. Τα υπολοιπα στον Στρατό.

    2. Έχουν κάνει τις προβλέψεις για χώρο,αλλά η επεξεργασία του σχέδιο πληρώνει Κώστος ανάπτυξης και πιστοποίησης ….και για ram και για stratles στο setting,και οι επιπλέων 2 vls πληρώνουμε Κώστος ανάπτυξης και πιστοποίησης……ΑΝΤΕ ΒΡΑΔΙΆΤΙΚΑ….1,3 ΔΙΣ ΤΟ ΠΛΟΙΟ…….!!!!!!

  4. αγαπητοι φιλοι,μην κοιταται τους βελγους,δεν αποτελουν παραδειγμα.οι ανθρωποι το εχουν δεσει κομπο οτι δεν προκειται να πολεμησουν ποτε.καποιοι με δυτικοευρωπαικη δημοσιουπαλληλικη νοοτροπια βαζουν στα ναυπηγεια τις προδιαγραφες.ο,τι ζητας περνεις.αλλωστε διεθνως αλλο κυρος εχει το βελγικο ναυτικο και αλλο το Π.Ν.

  5. Επειδή με κουράζει λίγο η κοστολογική συζήτηση, και ειδικά ο μύθος του ότι όταν βάζεις παραπάνω vls το κόστος πάει στο διάστημα…

    Το κόστος ενός πλοίο είναι:

    1) Το κόστος του σκαριού, πως να το πω, το σίδερο, το οποίο κυμαίνεται από €35-40.000/τόνο τα πιο φτηνά (πχ Type 31 κτλ), έως €100-120.000 τα σούπερ ακριβά. Βασικά η διαφορά είναι το κόστος του R&D για το πλοίο, το κόστος εργατικών και το πόσο έξυπνα θα το χτίσουν. Οι Type 31 πατάνε σε έτοιμο σχέδιο άρα σχεδόν μηδέν R&D και έξυπνη/εμπορική παραγωγή, οι Μπελάρα έχουν βγει σε λίγα κομμάτια και είχαν πολύ R&D να μοιραστεί σε 5 μόνο κομμάτια και βγήκαν πιο ακριβές. Οι Fremm λόγω ώριμης σχεδίασης και πλεον μηδενικού R&D είναι στην μέση και πιο κάτω

    2) Το κόστος των συστημάτων, πχ ραντάρ, αντίμετρα κτλ. Το ΠΝ των ΗΠΑ έχει δώσει ένα πολύ ωραίο κατάλογο με τα συστήματα της FFGX και το κόστος καθενός, και τα σουμάρει σε 270 εκατ δολλάιρα, πες κανα 230 εκατ ευρώ
    https://pbs.twimg.com/media/EW7mRpsWAAAVb3A?format=jpg&name=medium
    3) Κόστος vls και πυραύλων: Το ίδιο το vls πχ ΜΚ 41 δεν είναι πανάκριβο, οπότε το να προσθέσεις ένα 8άρι ακόμη δεν είναι και κανα φοβερό κόστος, αν θυμάμαι το κόστος ήταν στα μάξιμουμ 15 εκατ τα 8 κελλιά (ενώ αν θυμάμαι επίσης καλά, οι ΗΠΑ το αγοράζουν σε μικρό ποσοστό της τιμής αυτής, κάτι που είναι λογικό όταν βλέπεις πχ τα Tico να έχουν 122 σωλήνες)
    -οπότε το κόστος για τους σωλήνες, να πάς από 16 στους 32 θα ήταν κανα 30άρι εκατ, άντε πες και εργασίες κτλ κτλ να πάει 40 εκατ παραπάνω
    -αντίστοιχα για τους πυραύλους, αν βάλεις άλλους 16, από 3+ εκατ ο ένας, βάζεις άλλα 50 εκατ, άρα 40+50 εκατ συνολική αύξηση κόστους 90 εκατ.

    Άρα σύνολο για πλοίο έστω στην μέση από τις διάφορες προτάσεις, ήτοι περίπου 5.000tn:

    1) σκαρί: από 200 εκατ το φτηνότερο, έως 500 εκατ το σούπερ ακριβότερο
    2) συστήματα (όχι όπλα): 230 εκατ στο πιο ακριβό version, αυτό της FFGX, κανονικά οι δικές μας θα περίμενα ότι θα είναι πιο κάτω, πχ στα 150-180
    3) όπλα 180 εκατ για 32 πυραύλους και τα vls τους συν ότι είναι να μπει για CIWS, RAM, τορπίλες (δεν ξέρω αν και τι μπορούμε να πάρουμε από τις S για να εξοικονομήσουμε λεφτά).

    Όπερ αν κάνουμε μια type 31 τούμπανο θα μας βγει περίπου στα 500-600, μια Fremm στα 750 και μια Μπελάρα θα μας βγει ότι θέλουν να μας ΄χρεώσουν οι Γάλλοι, οι οποίοι έχουν πολύ πλάκα, τις δικές τους τις πήραν 5 Μπελάρα με 3,8 δις (με το R&D) και σε εμάς πουλάνε μία λιγότερη (4) για μεγαλύτερο ποσό (4 δις) και χωρίς το R&D.

    1. Αγαπητε agnostosependytis
      όντως εχει γίνει ενα μπάχαλο με τις τιμες γιατι ο καθένα αναφέρει μια τιμη πλοίων που ΔΕΝ ξέρει τη περιλαμβάνει!

      Οι υπολογισμοί σου μου φαίνονται λαθος.
      Οι τιμές που αναφέρεις για τις FDI σε ευρώ 2017 750εκ μόνο για την αγορά του πλοίου, χωρίς πυραύλους, και ΧΩΡΙΣ R&D (περιπου €1διςτο οποίο πληρώνεται απο πολλαπλα και διαφορετικά κανάλια του Γαλλικού δημοσίου και φυσικά αφορά όχι μόνο το πλοίο άλλα και το seafire, το νέο SETIS κλπ).

      Εχουμε και λεμε σε ευρώ 2017
      750 το πλοιο
      +
      1) 2x Sylver A50 =2xMK-41 =2x((70$/4)x1,2)€=2×15εκ=€30mil (βάζω τιμή ΜΚ-41 αν και σίγουρα είναι ακριβότερος link στο τέλος)
      2) 36x Aster 30= 36x 2,5mil=€90mil (πολύ πολύ συντηρητική η τιμή για aster 30)
      3) 8xExosset= 8x4mil=€32mil
      4) 1xRAM = €21mil (με 21 RIM-116)
      5) ECM (jamers)= 40mil ??? (εκτίμηση μπορεί να είναι και διπλάσια τιμή)
      6) τροποποίηση πυροβόλου= €10mil
      4) 4x τορπήλες = 4×2=€8mil

      Αρα κοστς αγορας ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ Belhara HN σε τιμές που πληρώνουν οι Γαλλοι το 2017= 750+90+32+21+40+10+8= €951mil

      Οι 4Belhara HN = 4×950= €3,8δις

      ΧΩΡΙΣ SCALP -ελπιζω- (το σύστημα οχι μονο βλήματα)
      ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ δηλαδή εργαλεία και στήσιμο συνεργείων συντήρησης/επιθεώρησης όλων αυτών
      ΧΩΡΙΣ FOS για πλοιο, αισθητήρες και πυραυλους (ειναι ξεχοριστα ολα αυτα)
      ΧΩΡΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ SOFTWARE ΠΙΣΤΟΠΟΙΉΣΕΙΣ αν απαιτηθούν
      ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
      ΜΕ ΕΝΑΝ ΜΟΝΟ ΦΟΡΤΟ ΒΛΗΜΑΤΩΝ (αποκλείεται να πάρουμε μόνο έναν φόρτο ASTER30)

      Όταν αυτοί πληρώνουνε τα παραπάνω χρήματα σε τιμες 2017,
      εσύ πόσα λες ότι θα έπρεπε να μας χρεώσουν μαζί με αυτά που παρέλειψα στους υπολογισμούς και που είναι απαραίτητα?

      ps:
      Οι type 31 «τουμπανιασμενη» με αισθητήρες και πυραύλους αντίστοιχου επίπεδου με αυτα που ζήτησε το ΠΝ
      θα μας βγει τουλάχιστον 1,7διε ΕΥΡΩ

      Η δε ακριβή TYPE 26 όπως παραγγέλθηκε το πρώτο πλοίο εχει αυτήν την τιμή σχεδόν ΞΕΒΡΑΚΩΤΗ από όπλα.
      Αν θες να δεις ποσο κανει το πλοιο που θες και θέλουμε δες την τιμη της αυστραλιανής και της Καναδικής TYPE-26

      Αυτη η ιστορία με την Δανεζικη εξυπνάδα και καπατσοσύνη πρέπει να σταματήσει, δεν ειναι ουτε κουτοφραγγοι ουτε ηλίθιοι οι αλλοι που απέχουν παρασάγκας σε ναυπηγική εμπειρία και ιστορία.

      https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/finland-mk-41-vertical-launching-systems
      https://en.wikipedia.org/wiki/RIM-116_Rolling_Airframe_Missile

      1. Είσαστε πολύ βιαστικος καλέ μου άνθρωπε….. κανεις δεν έχει πει ότι οι type 31 ειναι πανφθινες ….απλός έχει το υπέρ ότι η ναυπήγηση του πλοίου θα κοστίσει περίπου στα 300 εκατομ μαζι με τους βασικούς αισθητήρες διότι έχει εμπορικές συνήθειες στις ναυπηγικές απετησεις και στις πιστοποιήσεις των προδιαγραφών…..
        Τώρα μόνο και μόνο για να βάλεις 4 vls θα κοστίσει πάνω από 120 εκατ., οι 32 ssm2 θα κοστίσουν κοντά στα 90 εκατ,οι 16-24 SM2 θα κοστίσουν κάπου στα 65-100 εκατ,το rim με τα βλήματα το stratles αλλά 70-80 εκατομ, πιστοποίηση όπλων , μελέτη για τη μεταβολή του βάρους λόγου των επίπλων ΠΕΙΡΑΥΛΩΝ που θα προστεθουναα…..Άμα τα βάλεις κάτω αυτά και μια type 31 θα κωστισει στα 800 εκατ ….που τις βλέπεις πανφθινες?????

        1. Εγω έγραψα και » με αισθητήρες και πυραύλους αντίστοιχου επίπεδου» δλδ SeaFire ή SPY-6 ή SPY-7 ή SMART Mk2.
          Τα 300εκ που αναφέρετε περιλαμβάνουν τέτοιους αισθητήρες μαζί με τα όπλα?

          Τα 300εκ δεν φτάνουν ούτε για την κατασκευή του σκάφους και την αγορά του προωστηρίου συστήματος με τα ηλεκτρο-μηχανολογικα.

          Ίσως να βιάστηκα και να ήμουν επιεικής με το κόστος των type-31.
          Τώρα που τα υπολογίζω καλύτερα και βάζω και τα κόστη που θα χρεώσει η Babcoc για να καταφέρει το αρχικό σχέδιο να φτάσει τις προδιαγραφές πολεμικού πλοίου του RN, το κόστος ανεβαίνει πολύ ψιλά.

          Κανένας δεν ξέρει στο UK πόσο που θα καταλήξει το κοντέρ και φυσικά δεν ανακοινώνεται τι θα παραληφθεί και σε τί τιμή!
          Το συμβόλαιο δεν είναι fixed price και δεν αφορά όλα τα συστήματα που τελικά μπορεί να καταλήξουν να τοποθετήσουν ούτε περιλαμβάνει τα βλήματα.

        2. Οι Type 31, με όλους τους αισθητήρες και τα όπλα τους με το κλειδί στο χέρι και έτιμες για αποστολή, θα κοστίσουν περίπου 500 εκατ.

          Επειδή δεν είναι και τόσο οπλισμένες, πες ότι εμείς βάζουμε εξτρα όπλα, άντε να πάει καμιά 100στή εκατομύρια παραπάνω η μία, άντε πες να βάλουμε τα πάντα όλα να πάει 150 εκατ παραπάνω, όπερ 650. Τα 800 κομμάτι δύσκολο να τα φτάσει

      2. Εγώ ΔΕΝ θεωρώ ότι πρέπει να σταματήσει η συζήτηση για την καπατσοσύνη των Δανών που έχτισαν το σκαρί της IH πάμφηνα (συγκριτικά με τις μπούρδες που αναφέρουν άλλες χώρες για άλλα πλοία).

        Ίσα ίσα η περίπτωση της Δανίας που είναι μια «καθαρή» χώρα χωρίς πολλές πολλές λαμογιές, ούτε έχει καμιά πρεμούρα να επιδοτεί «ναυπηγούς» και ναυπηγεία έδειξε σε όλο τον πλανήτη πόσο πραγματικά κοστίζει κάτι τέτοιο. Τις έχτισε όσο πραγματικά αξίζουν, και μετά τα ναυπηγεία έκλεισαν χωρίς φανφάρες, διαδηλώσεις κτλ, όμορφα και πολιτισμένα.

        Για να καταλάβετε το μέγεθος του τι γίνεται:
        -ένα ULCC (Ultra Large Crude Carrier) που είναι πάνω από 30 ΦΟΡΕΣ μεγαλύτερο μιας Μπελάρα κοστίζει να χτισθεί (καινούργιο) από 70 ως 120 εκατομύρια. ΤΡΙΑΝΤΑ ΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ
        -μια Μπελάρα 4.500tn, που δίπλα στα άλλα θα μοιάζει σαν την ναυαγοσωστική λέμβο τους, κοστίζει, μόνο το σίδερο και η εργασία, 450 εκατομύρια.

        Οπότε δεν ξέρω αν είναι γελοίοι οι Αγγλοι που πιστεύουν ότι μπορεί να χτίσουν το σκαρί ενός πλοίο 6.700 tn με 200-250 εκατ (τα διπλά από ένα Ultra Super tanker) ή οι Γάλλοι που πιστεύουν ότι η δίκαιη τιμή χτισίματος ενός πλοίου 4.500 tn είναι 450 εκατ (φυσικά σε εμάς τα παπαγαλάκια λένε ότι το λογικό είναι ακόμη παραπάνω από το 450).

        ΥΓ. By the way, αν ένα ECM κάνει 45 εκατ, τότε αφού παίρνουμε τα μεταχειρισμένα Ραφάλ με 50 εκατ, δεν βγαζουμε από ένα το Spectra το φυτεύουμε στον ιστό της Μπελάρας και κάνουμε την δουλειά μας τζάμπα 🙂

        1. Στα σύγχρονα πολεμικά πλοία φουλ δυνατοτήτων, το σκαρί δλδ η λαμαρινοδουλεια/μεταλλική κατασκευή κοστίζει λιγότερο από 15-20% του συνολικού κόστους δλδ στο 1δις τα μέταλλα είναι 200εκ.
          Θες να το ρίξεις στα 100εκ ? σου μένουν άλλα 900 να πληρώσεις και πιθανών τα θεμέλια του σπιτιού να είναι σαθρά την ώρα το σεισμού.

          Για να έχουμε μια αίσθηση των αριθμών το full TACTICOS κοστίζει περί τα 100εκ. (δλδ μονο software &Η/Υ).

          Οι Δανοι κυκλοφορούσαν τα πλοία χωρίς πυραύλους και με ψεύτικα ciws (για να μην γράψω άλλες χοντράδες που δεν είναι δημόσιες).
          Το Δανικο ναυτικό ήταν ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΗΣ και ο system integrator 🙂 και την χώρα δεν την ένοιαζε και δεν την νοιάζει το αποτέλεσμα που προέκυψε (όταν προέκυψε), γιατί δεν προβλέπεται να πάει σε μάχη, ποτέ, ανεξάρτητα απο τα συστήματα που φόρεσαν.
          Έχεις δει αυτοκίνητο κιτ με πλαστικό skin Ferrari και σασί κινητήρα Yugo?

          Η κυβέρνηση ειπε στο ναυτικό «πάρτε αυτα τα πολύ λιγα χρήματα και κατασκευάστε οτι θέλετε, να ξέρετε ότι δεν σας χρειαζόμαστε και μας κοστίζετε πολλά, επομένως ή θα φτιάξτε πλοία με αυτά που σας δώσαμε ή θα μείνετε χωρίς πλοία και θα σας καταργήσουμε, και παρακαλούμε πολύ να αποτύχετε για να σας ξεφορτωθούμε».

          Καταλαβαίνεις λοιπόν τι κάναν οι Δανοί ναυταιοι για να επιβιώσουν.

          Σε 5-7 χρόνια θα έχουμε μια καλή εικόνα του κόστους και του εξοπλισμού τις type-31, όπου εκει δεν παίζουν… RN standards.

          1. @CK
            τα υποκοστολογιμενα GB 250mil x1,2= €300mil ουσιαστικα αφορουσε τις λαμαρινες και το προωστηριο χωρις τον επανασχεδιασμο χωρις ηλεκτρονικα αισθητηρες χωρις βληματα.
            Τα $100mil=€80mil του TACTICOS αφορουν όλα τα module του (οι type 31 δεν θα εχουν ουτε το ειδος τον όπλων ουτε τους αισθητήρες για να χρησημοποιησουν … το TACTICOS βγαινει σε εκδόσεις από περιπολικό μέχρι αντιτορπιλικό αεράμυνας)

          2. Τα πλοία θα είναι κομπλέ με τα ηλεκτρονικά τους ΧΩΡΊΣ τους πυραυλους με τα κανόνια!
            1.25 billion GBP @ 5 ships!!/

          3. @ CK
            και ακόμα δεν αρχίσανε:
            Published 4 March 2020
            «Despite the MoD pricing the project at £2bn, Babcock insist they have a contract for £1.25bn and the other expenses come from supply of government-furnished equipment and running costs. The £250m average price per ship remains the baseline, although any other potential customer would need to factor in the additional cost of weapons and sensors, depending on what they specified.»

            https://www.navylookout.com/type-31-frigate-project-on-schedule-despite-challenges-of-the-pandemic/

          4. Gmto το google!!
            tv χα δει και είπα να μην το ποστάρω
            Βασικά εάν κατάλαβα καλά τα 250 gbp mil ΔΕΝ περιλαμβάνουν
            GFE Government furnished equipment που είναι επιπλέον στη τιμούλα

            Πάλι even @ 2billion /5 =400 mil gbp όμως το πλοίο @6000tn είναι φθηνό!

          5. @CK
            Δεν είναι φτηνό!
            Ο εξοπλισμός και οπλισμος του είναι σχεδόν επιπέδου LAFAYETTE και αυτός είναι που κοστίζει όχι, ο χάλυβας, ο οποίος είναι κάτω από το 15-20% του συνολικού κόστους.
            Αν διαβάσεις στην πηγή ακόμα δεν εχει τελειώσει ο λεπτομερής σχεδιασμός το πλοίου και επισεις μιλανε για επενδύσεις στο ναυπηγείο της τάξης 100+50mil GB. Μιλαμε για σοβαρο R&D και νεες υποδομες, απο που θα βγουν αυτα?
            Το κόστος του πλοίου θα ανεβή πολυ περισσότερο, τα GB250mil ήταν ενα πολιτικό επικοινωνία πυροτεχνικά για λογούς πολιτικών συγκυριών και εξαγωγικου promo.

            Να μην ξεχνάμε ότι πρέπει να συγκρίνουμε και όμοια πράγματα,
            Εγω δεν εχώ ιδιαίτερο θέμα με συγκεκριμένη κλάση φρεγάτας, άλλα το ΠΝ είναι ξεκάθαρο ότι ζητα πλοίο επίπεδου ffgx bellhara HN, FREEM HN, new LCF.
            Το θεμα μου δεν είναι κανένα απο τα πλοία αυτα, ειναι οτι εδω στην Ελλαδα παραμυθιαζόμαστε ότι τέτοιας τεχνολογίας και οπλισμού πλοία θα τα αγοράσουμε και αξιοποιήσουμε επιχειρησιακά με 600-800mil και αντιπαραθετουμε σε αυτά πολυ υποδεέστερες διαμορφώσεις πλοίων.

            Αν το ΠΝ θελει χαμηλότερων επιδόσεων πλοια υπάρχουν πολλά καλά και σχεδον στην μιση τιμή, αλλα η βάση της συζήτησης ειναι πάντα οι προτάσεις τροποποιήσεων που ζήτησε το ΠΝ σε FREMM και Belhara

            Το τοναζ είναι πολυ σημαντικό αλλά όχι για την τελική τιμη ενος σκάφους, είναι σημαντικό για να μπορεί το πλοιο να φερει τα οπλα και τους αισθητήρες που θελει το ΠΝ και για την αυτονομία του.

      3. Πως βγάζεις τις TYPE 31 στα 1.7 dis???
        Oi 4???

        Το πλοίο με ηλεκτρονικά χωρίς όπλα πάει στους ’γγλους στα 250 GBP
        Εγώ λέω πως με τη Δανέζικη διαμόρφωση με νέο VSR και συρόμενο sonar πάνω από 500δεν μας κοστίζει!!
        Ποσο να πάει ένα APAR2 ένα NS200 και ένα CAPTAS 4?
        TACTICOS έχει
        Ποσο να πάνε τα VLS??

        1. Τα 250 GBP δεν είναι πραγματικό ποσο ήταν ή «επιθυμία» του RN όπως ανακοινώθηκε στο κοινό από πολιτικάντηδες αρχικά, αλλα στην συνέχεια ειπαν ότι είναι υπεραισιόδοξο ακόμα και με τους ελάχιστους αισθητήρες που αρχικά προέβλεπαν και πάντα χωρίς όπλα.
          Η Babcoc επανασχεδιασε εσωτερικά όλο το σκάφος για να το φέρει σε RN standards. Το πλοιο δεν εχει σχέση πλεον με τα Δανεζικα είναι νεα κλάση πλέον με φουλ R&D.

          Το 1,7δις βγαίνει ως
          νεα σχεδιαση,
          τουμπανιασμενο για το εκτόπισμα του, με «αντίστοιχους αισθητήρες» με ffgx, FTI, Αυστραλιανή type 26:
          με APAR2?, SMART L?, 32 SM2blkCIII, 48 ESSMbl2, CAPTAS 4, kingklip, full TACTICOS with CEC, FULL ESM/ECM, full links, 4×8 antiship, torpedos, support utilities, FOS, 2 loads of missiles, 127mm πυροβολό κλπ κλπ

          Με ερωτιματικό τα radar ως προς την αντιστοιχία τους με SPY-6, SPY-7, Seafire

          ps: πλοίο στην αιχμή της τεχνολογίας για να μας κρατήσει τα επόμενα 40 χρόνια, όπως το θέλει το ΠΝ, κάτω από €1δις = $1,2δις …. Δεν υπάρχει!

      4. Την τιμή για το vls από το ίδιο Link την πήρα, απλά εκεί στο 70 για 4 συστηματα έχει βάλει και άλλα κόστη μέσα, αν εμείς παίρναμε 4Χ4=16 vls, αυτά τα άλλα κόστη θα τα πληρώναμε μία φορά και όχι επί 4, όπερ 15/vls, το ποσό που χρησιμοποίησα.

        Ωστόσο αν δεις τιμές που χρεώνουν για τα Tico και ΑΒ είναι πολύ πολύ πιο μικρά.

    2. Δεν διεκδικώ το αλάθητο, και στο παρελθόν άλλοι αναγνώστες μου έχουν δείξει ότι σε κάτι έχω γράψει κάτι λάθος, αλλά πρώτα περιμένω να πεισθώ, ή να δείξω ότι δεν τα κατεβάζω από το μυαλό μου. Βασικά ΠΡΟΚΑΛΩ όποιον πιστεύει ότι η Μπαλάρα αξίζει πάνω από 800 εκατ, να μου το αποδείξει στην πράξη με σωστά links ΄και όχι εκπορευόμενα από εγχώρια παπαγαλάκια που αβαντάρουν την τιμή, και με την διαφορά μετά βλέπουμε τι θα γίνει…

      ΔΕΝ είπα ότι κάθε FDI σαν σκαρί κάνει 750, είπα ότι η Γαλλία παράγγειλε 5 πλοία με 3,8 δις, και εννοούσα κομπλέ.

      Το 3,8 δις είναι ο συνολικός προυπολογισμός του Γαλλικού ναυτικού για τα πλοία, και η τιμή όπως ξεκάθαρα έγραφαν τα Γαλλικά σαιτ όταν μετέδιδαν την είδηση, ήταν ότι κάλυπτε και όλο το R&D που ήταν πολύ μεγάλο (λογικό καθώς δεν ήταν βελτίωση υπάρχοντος πλοίου αλλά από το μηδέν)

      Επίσης σε παλαιότερα Posts είχα πει ότι οι Γάλλοι αναπτύξανε την Μπελάρα γιατί θεωρούσαν ότι δεν ικανοποιούν το μέσο μαρκετ, καθώς έχουν την Gowind στις κορβέτες, την Fremm στα καράβια 6-7.000 tn και έπρεπε να βγάλουν κάτι στους 4.500 τόνους και κοστολογικά για να διεκδικήσουν μερίδιο από τις περίπου 40 μεσαίες φρεγάτες που αναμενόταν να παραγγελθούν στα επόμενα χρόνια. Αν μια Gowind Κάνει 350 εκατ, μια Fremm 800 εκατ, η Μπελάρα θα έπρεπε να είναι ακόμη πιο φτηνή.

      In any case, μερικοί χρήσιμοι σύνδεσμοι που μιλάνε είτε για την τιμή που πληρώνει το Γαλλικό ναυτικό για την σύμβαση των ΠΕΝΤΕ Μπελάρα, είτε για την τιμή που αναμένεται να έχει για την Ελλάδα, ή και τα δύο. Επίσης η FOS για τα πρώτα 4 χρόνια είτε θα έπρεπε να είναι δωρεάν είτε με πολύ χαμηλή τιμή αφού δεν χαλάει τίποτα αυτή την περίοδο, ενώ εμάς πάν να μας πιάσουν τον … (ή θα πάνε σε ωφέλιμες αμοιβές…)

      Από τις πολλές παραπομπές, θα δώσω δύο βασικές, εκ των οποίων

      H πρώτη λέει πολύ ωραία την ιστορία της ανάπτυξης της Μπελάρα, και 3-4 πολύ βασικά πράγματα. Το link:
      https://www.globalsecurity.org/military/world/europe/fs-fti.htm Και πάμε να δούμε τα βασικά πράγματα (κρίμα που δεν μπορώ να κάνω bold ή υπογραμμίσεις, αλλά και έτσι ΟΚ θα είναι):

      1) Οι Μπελάρα αναπτύχθηκαν για να είναι πιο φτηνές από τις Fremm: the original order for 11 Aquitaine Class Frigates was reduced down to 8, with orders transferred to cheaper FTI Frigates
      2) Η τιμή περιλαμβάνει και το R&D Five Frigates of Intermediate Size should be ordered, for an amount estimated between 3.5 and 4 billion euros in total (including development costs).
      3) Η μέση τιμή τελικά έκλεισε συμβατικά στα 760 εκατ η μία (με τα development costs) Five TFI Frigates were set to cost €3.8 billion or €760 million per unit

      Δεύτερη λέει πολύ ωραία τα εξής:
      1) Όταν ρωτήσανε τους υπευθύνους αν ευσταθούν αυτά που λέγονται στην Ελλάδα για κόστος 2 δις ανά φρεγάτα (όταν ήταν να πάρουμε δύο μόνο) αρνήθηκε να σχολιάσει (τι να πει, ψέματα για να αβαντάρει τα παπαγαλάκια), και
      2) Ότι η τιμή για τις Ελληνικές, ΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΔΥΟ θα ήταν 750-800 η μία ανάλογα με το πόσα όπλα θέλουμε The Greek navy’s requirements are expected to lead to a unit price of €750-€800 million, depending on the choice of arms and equipment

      Και ένα τελευταιο Link για το τελευταίο παραμύθι, ότι επειδή θα ζητήσουμε παραπάνω vls ή RAM ή CIWS θα μας ανεβάσουν πολύ την τιμή (που στην ουσία λέει ότι ήδη είναι ενσωματωμένο στο design των Μπελάρα το να μπουν και άλλα πράγματα.
      https://www.navalnews.com/naval-news/2019/10/naval-group-starts-construction-of-amiral-ronarch-french-navys-1st-fdi-frigate/
      The French design has a displacement of 4,500 tons and is 122m long. But the Belharra is modular by design. Therefore, the French FDI will have provisional measures for two additional VLS system, and they are fitted for but not with next generation COMINT systems, jammers and/or anti-missile decoy systems that are currently under study by the DGA (Directorate General of Armaments).
      For export customers, many more options are available. An additional hull module of up to 9m long can be added in the middle of the ship in order to accommodate more powerful engines, more fuel, larger facilities for special forces, UUW systems, etc. The main artillery gun could also be swapped for a 57mm or a 127mm, while a CIWS system like a Oerlikon Millennium or a RAM may be fitted on top of the helicopter hangar.

    3. ααααα…για τις τype 31 συμφωνώ και επαυξάνω!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ΤΟ ΦΩΝΑΖΩ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΦΕΡΟΥΜΕ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ……..ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ TYPE 23 !!!!!!!!!!!! ΤΕΦΑΡΙΚΙ ΠΡΑΜΑ ΣΟΥ ΛΕΩ

  6. Εχω την εντονη εντυπωση πως καποιες χώρες παραγγέλνουν οπλα, απλα για να διατηρειται η αμυντικη βιομηχανία τους, που εχει γινει κυριολεκτικα καρκινος για τους φορολογουμενους. Γιατι το λεω? Γιατι τα πλοια και λοιπα οπλα που παραγγέλνουν, δεν στέκονται επιχειρησιακα ουτε δευτερολεπτο. Γερμανια θελετε? Βελγιο? Γαλλια? κλπ κλπ…

    Ελλειψη καποιας απειλης, θα μπορουσαν ανετα με ενα modernization των υπαρχοντων να πάνε ακομα 15-20 χρονια, αλλα ετσι δεν θα μπορουσαν να διατηρησουν την βιομηχανια τους ζωντανη.

    1. Ακριβώς αυτό συμβαίνει!
      Και επιπλέον αυτου (δλδ την συντήρηση της βιομηχανικής και τεχνολογικής βάσης) χρησιμοποιούν τις αμυντικές δαπάνες ως μεταβιβαστικές πληρωμές προς τους πωλητές τους, δηλαδή ουσιαστικά επιδοτούν την εργασία.

      Ένας πολύ σημαντικός λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι η ομπρέλα ασφαλείας των Αμερικανών στην Ευρώπη.

    2. Για αυτό και για την κατασκευή μιας Fremm για το ντόπιο ναυτικό χρεώνουν όσο χρειάζονται και τους λείπουν, και όταν είναι να την χρεώσουν σε εξαγωγικό συμβόλαιο την χρεώνουν όσο για να πουλήσουν και να μην έχουν ζημιά.

      Αφού διεθνώς όλοι ναυπηγούν στην Ασία, τα ναυπηγεία σε όλες τις δυτικές χώρες κανονικά είναι για κλείσιμο. Επειδή όμως είναι πολλές ψήφοι και δυνατά σωματεία, έχει βρεθεί το κόλπο ότι οι επιδοτήσεις και οι τιμές των ναυπηγειων σε αμυντικά συστήματα/πλοία δεν εξετάζονται για επιδοτήσεις γιατί και καλά ότι είναι αμυντικό είναι απόρρητο, οπότε η επιχορήγηση με βάση την άμυνα πάει σύννεφο στο κεφάλι του φορολογούμενου.

      Και φυσικά εμείς δεν είμαστε καλύτεροι, όταν βλέπει κάποιος πόσο μας κόστισε μια ΤΠΚ είναι να κλαις και να γελάς μαζί, ενώ και τα υποβρύχια ευτυχώς από κάποια φάση και μετά ανέλαβε το ΠΝ αλλιώς θα έφταναν το ένα δις το ένα.

      Το ίδιο με τα φορτηγά Στάγιερ και με τα τζιπ Μερσεντές

    3. @ Tasmo

      Χθες διάβασα στο mer et marine ότι πρέπει να επιταχυνθούν οι ναυπηγήσεις των FDI, αντί για 1 κάθε 18 μήνες σε 1 κάθε 12 μήνες, όπως γινόταν με τις Fremm, γιατί αλλιώς δεν βγαίνουν τα ναυπηγεία…

  7. Δεν νομίζω οτι το μελλοντικό πλοίο επιφανείας του στόλου , που πρέπει
    να πρωταγωνιστεί τόσο επιχειρησιακά ,όσο και τεχνολογικά τα επόμενα χρόνια ,
    θα πρέπει να φέρει Essm και η αγωνία να είναι πόσους.

    Εάν θέλουμε να κάνουμε την διαφορά δεν πάμε σε βλήμα που θα υπάρχει και
    στους γείτονες και θα αντιπαρατεθούμε σε ποιος έχει τους ποιο πολλούς.
    Στην εξίσωση της ποσότητσς σε ίδιο είδος , το αποτέλεσμα γέρνει μονόπατα, από την άλλη.
    Προτιμούμε την εξίσωση της ποιότητας που ανατρέπει την μεταβλητή της ποσότητας
    Χρειαζόμαστε βλήματα ανώτερων επιδόσεων και ικανοτήτων και αυτόνομα στην καθοδήγηση, όταν βληθούν

    Συστήματα, όπλα και τακτικές οι οποίες είναι άγνωστες στους απέναντι και δημιουργούν
    μια ανησυχία όταν πέφτουν για ύπνο το βράδυ και ένα άγχος όταν ξυπνούν το πρωί.
    Πιστεύω να καταλαβαίνετε τι φωτογραφίζω. Ας είναι και ακριβότερο αν φέρει αυτά που θέλουμε, αρκεί να κάνει αυτά που πρέπει και να δημιουργεί εφιάλτες.

    1. Αυτό που φωτογραφίζεις είναι ένας απίστευτα όμορφος στόχος για την Τουρκία, όπου θα αποσβέσει σε λίγα λεπτά όλη την επένδυση στον ATmaca, θα ρίξει την ψυχολογία των Ελλήνων στα τάρταρα και πανω από 1 δις στον πάτο της θάλασσας.

      Θα στείλει μπόλικους atmaca εναντίον μιας φρεγάτας που μας ήρθε χρυσή και υπερτιμημένη, χωρίς CIWS, RAM, ECM, και με μια επίθεση που θα τους κοστίσει το πολύ 50 εκατομύρια, θα στείλουν στον πάτο ένα πλοίο του ενός δις, περιπου απόδοση 2.000% στην επένδυσή τους. Ως τότε θα κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου εμείς, και μετά αφού γίνει θα ξαγρυπνούμε εμείς. Και επειδή με 5 δις αντί να πάρουμε 8 θα πάρουμε 4, θα τελειώνουν και γρήγορα με αυτές…

      1. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν είμαι υπερ του Aster, απλά αυτό δεν γίνεται at all costs, πρέπει και οι πωλητές να σοβαρευτούν.

        Αν σοβαρευτούν, θα μπορέσουμε να βάλουμε και όλα τα συστήματα που θα βοηθήσουν ένα τόσο κρίσιμο και ακριβό οπλικό σύστημα να επιβιώσει στο Αιγαίο

      2. @agnostosependytis

        Φίλε μου, όταν έγραψα »..Ας είναι και ακριβότερο αν φέρει αυτά που θέλουμε»
        εννοούσα αυτά που λες οτι λείπουν , δηλ. CIWS, RAM, ECM, καθώς και μίξη
        Aster 30 με Aster 15 ή Camm , εφόσον αυτό μπορεί να γίνει στο μέλλον.

        Όσο για τον Τιτανο-τεράστιο Αtmaca, μην υπερβάλλουμε κιόλας ..επειδή μπορούν
        να ρίξουν πολλούς , γαι τον ΑσταΜάρκα πρόκειται.
        Έχει δοκιμαστεί σε σύγχρονο πεδίο μάχης? Μπορεί να ξεπεράσει τις ηλ.παρεμβολές
        και τα αντίμετρα μιας σύγχρονης Φρεγάτας? Και αν τα ξεπεράσει αυτά θα υποθέτω
        θα ντριπλάρει εύκολα και την αντιβληματική προστασία του στόχου.
        Και αφού τα κάνει όλα αυτά, θα έχει απροβλημάτιστη καθοδήγηση (σε κορεσμένο ηλ,πεδίο)
        και αξιοθαύμαστη ακρίβεια (Κουτρούλης scale) στο να πλήξει την Belhara. Ο ΑσταΜάρκα αυτά…επειδή
        παράγεται και προβάλλεται εγχώρια από τους γείτονες με μετριοφροσύνη και όχι προπαγανδιστικά
        όπως πάντα.
        Επίσης μία ομάδα μάχης αποτελείται από συγκεκριμένη δύναμη σκαφών επιφανείας και υποβρύχιο(α)
        Δεν πλέει μόνη της μία Φρεγάτα απέναντι σε άλλο σχηματισμό για να δεχθεί 20-30-40 -50 πυραύλους
        Επίσης, για σημεία του θαλάσσιου που υπερθερμένονται, υπάρχει και η Π.Α για την εναέρια υπεροχή
        και για να κάνει τους Αtmaka να ..ατμίζουνε

    2. Χαιρομαι οταν διαβαζω συνομιλητες που εχουν ξεκολλησει απο λυσεις του παρελθοντος (ESSM, SM2) που δεν θα μας κάνουν την διαφορα στο πεδιο της μαχης. Τα 2 αυτά βλήματα ειναι αναβαθμίσεις τέλους ζωής. Εμεις πρεπει να κοιτάξουμε στο ΜΕΛΛΟΝ.

      Ψιλα γράμματα βεβαια…

      1. Στη κοσμαρα σου!!

        Τα όπλα αυτά τα έχει το μεγαλύτερο και καλύτερο Πολεμικό Ναυτικό στο κόσμο
        με ότι αυτό συνεπάγεται στην υποστήριξη και συνεχή εκσυχρονισμό όπως έχει δείξει

        Επιπλέον χώρες όπως Australia Καναδάς Korea Ιαπωνία Ισπανία Ολλανδία Γερμανία Νορβηγία με τι πυραυλους εξοπλίζουν τα υπάρχοντα αλλα και τα μελλοντικά τους πλοία??
        Με 16 aster??
        Δεν νομίζω!!!

      2. Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά ο ssm2 ειναι ο μονος πύραυλος παγκόσμιος που στο παρόν μπαίνει σε τετραδες ,και δεν θα χιάζεται συνέχεια καταυγάσω … αυτο σημαίνει ότι μπορεί και να σηκώνουμε εναν πολυ μεγαλο αριθμο πυραύλων ταυτόχρονα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Ο ssm2 ειναι ενας συνχρονος πυραυλος που τα επομενα χρόνια θα μπει σε μαζικη παραγωγη,…επιπλεον ο ssm2 ειναι μεσης εμβελειας πειραυλος ακτινας καπου 40 χιλ σε αντιθεση με τους camm που εχουν μολις 24 χιλ
        Ο SM2 ειναι και αυτος μια χαρουλα πυραυλος …. μπορει να μην ειναι τοσο σύγχρονος όπως o aster 30 αλλά αυτήν την στιγμή το ΠΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ…ΟΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΙΠΤΕΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΙ…..
        δεν τον νιαζει τι πυραυλος ειναι…αρκει να καταριψει τουρκικο αεροσκαφος!!!!!!!!!!!!!!!!
        Αλλά αφού είχε βάλει προαπετουμενο πύραυλο που να μπαίνει σε τετραδες …τοτε ο μονος που υπαρχει ειναι ο ssm και παει πακετο με τον SM2…..τωρα εαν οι ΑΓΓΛΟΙ καταφερουν να βαλουν στο σετινγκ ssm2 και aster 30 …τοτε θα ειμαστε οι μονοι στον πλανητη που θα εχουμε τετοιο συνδιασμο και θα προτωπορησουμε για αλλη μια φορα ….

  8. Καλησπέρα σας,

    1) Γνωρίζει κανείς αν οι ASTER 30 είναι πιστοποιημενοι για mk41 vls??

    Characteristics
    There are currently two versions of the Aster missile family, the short-medium range version, Aster 15, and the long range version, Aster 30. The missile bodies are identical; their difference in range and intercept speed is because Aster 30 uses a much larger booster. Total weights of the Aster 15 and Aster 30 are 310 kg and 450 kg respectively. Aster 15 has a length of 4.2 meters, rising to just under 5 meters for Aster 30. Aster 15 has a diameter of 180mm.[1] Given the larger dimensions of the Aster 30, a naval based system requires the longer tubes of the Sylver A50 or A70 vertical launching system (VLS). Additionally the American Mark 41 Vertical Launching System can accommodate Aster 30
    https://en.wikipedia.org/wiki/Aster_(missile_family)

    2) Γνωρίζει κανείς αν το ΠΝ έχει αξιολογήσει το CIWS AK-630 (ZUBR)? Μεμονωμενα, όσο κ συγκριτικα με το PHALANX και RAM?

  9. ΤΙ ΛΕΣ ΡΕ ΦΙΛΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ASTER 30 ΣΕ Mark 41!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΤΟ ΠΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΙΝΗΣΗ!!!!!

  10. Βλέπω τις Μ που είναι παρόμοιας ηλικίας με τα Τικο με το 1/100 των δυνατοτήτων και αναρωτιέμαι τι μυαλό κουβαλάμε ώρες ώρες.

    8 κελιά είναι μία χαρά για το Βέλγιο.

    Για εμάς οποιοδήποτε πλοίο κορβετας και άνω φέρει κάτω των 8 κελιών είναι καταδικασμενο.

    Ακόμα και οι κορβετες πρέπει να φέρουν πολλά βλήματα και όσα περισσότερα αντιπυραυλικα συστήματα γίνεται.

    Όταν θα πετούν τα Μπαιρακταρια και θα εκτοξεύουν απο 4 MAM το καθένα, απο μόνα τους μπορούν να θέσουν εκτός μάχης οτιδήποτε επιπλέει. Πόσο μάλλον σε συνδυασμο με αντιπλοικους πυραύλους.

    Ο κορεσμός είναι δεδομένος στο Αιγαίο.

    Τα μόνα πλοία που μπορούν να ανταπεξέλθουν τώρα, σε τέτοιες συνθήκες και είναι και άμεσα διαθέσιμα είναι τα Τικο.

    Αλλά χωρίς αντί-drone drones το μέλλον προδιαγραφεται δυσοίωνο για εμάς ότι πλοίο και α/α συστήματα και να πάρουμε.

    Μη στεναχωριομαστε για το Βέλγιο λοιπόν. Αυτοί καλά κάνουν. Εμείς τι κάνουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *