Συνεχίζεται η αναβάθμιση του επιχειρησιακού στόλου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Με τη σημερινή τελετή ονοματοδοσίας, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εντάσσονται στον στόλο του Λιμενικού τα ΠΠΛΣ 900 και ΠΠΛΣ 910.
Πρόκειται για τα δύο από τα τέσσερα Ταχύπλοα Παράκτια Περιπολικά Πλοία τύπου P355 που αναμένεται να παραλάβει το Σώμα έως το τέλος του 2021. Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε την 22.01.2019 ανάμεσα στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και την εταιρεία «CANTIERE NAVALE VITTORIA S.P.A.» η οποία εδρεύει στην Ιταλία. Η συνολική αξία και των τεσσάρων σκαφών ανέρχεται στα 55.560.000 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ειδικής Δράσης Εξοπλισμού FRONTEX του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας, με Συμμετοχή 90% και Εθνική Συμμετοχή 10%. Τα σκάφη έχουν ναυπηγηθεί στην Ιταλία με προδιαγραφές:
• Ολικό Μήκος: 38,60 μέτρα. • Ολικό Πλάτος: 7,45 μέτρα. • Μέγιστη Ταχύτητα: Άνω των 35 κόμβων. • Υπηρεσιακή Ταχύτητα: Άνω των 32 κόμβων. • Μέγιστη ακτίνα ενέργειας με την οικονομική ταχύτητα: άνω των 1.000 ν.μ. • Επιχειρησιακή Ικανότητα (Sea State) με κατάσταση θαλάσσης 5 κατά Douglas. • Αριθμός Επιβαινόντων: 32 άτομα (12 μέλη πλήρωμα + 20 επιβάτες/διασωθέντες). • Μέσο πρόωσης: Δύο (02) σύγχρονοι ναυτικοί κινητήρες. • Καύσιμο: Diesel ναυτικού τύπου.
Εκπονήθηκαν από στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, έτσι ώστε να καλύπτουν στο ακέραιο τις επιχειρησιακές ανάγκες του Φορέα. Τα σκάφη αυτά διαθέτουν σύγχρονο μηχανολογικό και ναυτιλιακό εξοπλισμό, σύγχρονα μέσα επιτήρησης και αστυνόμευσης του θαλασσίου πεδίου, καθώς επίσης και βοηθητικό ταχύπλοο (Tender) μήκους 7,5 μέτρων, ταχύτητας άνω των 40 κόμβων, αυτονομίας 100 ναυτικών μιλίων και μεταφορικής ικανότητας οκτώ ατόμων.
Επίσης, κάθε σκάφος φέρει δύο πλήρως τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφριών πυροβόλων όπλων, σύγχρονα ψηφιακά συστήματα επιτήρησης – παρακολούθησης τελευταίας τεχνολογίας, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο 20 άτομα και δύο φορεία για τη μεταφορά ασθενών – τραυματιών.
Το μέγεθος των εν λόγω σκαφών, σε συνδυασμό με τα άλλα επιχειρησιακά τους χαρακτηριστικά, τους επιτρέπει να προσεγγίζουν σχεδόν όλα τα λιμάνια, καθιστώντας τα ιδανικά εργαλεία μίας νησιωτικής χώρας όπως η Ελλάδα.