Με την ευκαιρία της υπογραφής συμβολαίου για την προμήθεια συστημάτων μάχης για τις υπό ναυπήγηση φρεγάτες TF-100 κλάσης «I» η τουρκική Aselsan, έδωσε στη δημοσιότητα ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για τον οπλισμό των πλοίων. Αρχικά, στη ναυπήγηση των πλοίων συμμετέχουν 50 εταιρίες, ενώ το 70% του πλοίου θα αφορά σε τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης συστήματα. Υπενθυμίζουμε ότι η ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας TF-100 ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2017.

Το TCG «Istanbul» αναμένεται να καθελκυστεί το 2021 και να ενταχθεί στον Τουρκικό Στόλο το 2023. Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό, το Τουρκικό Ναυτικό θα ναυπηγήσει τέσσερις (4) κορβέτες MilGem (το πρόγραμμα έχει ολοκληρωθεί), ισάριθμες φρεγάτες TF-100 (έχει ξεκινήσει η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου) και επτά (7) φρεγάτες TF-2000 (υπό ανάπτυξη). Οι TF-100 θα έχουν μήκος 113,5 μέτρα, πλάτος 14,4 μέτρα και εκτόπισμα 3.000 τόνους. Η μέγιστη τους ταχύτητα θα είναι 29 κόμβοι (54 χιλιόμετρα την ώρα) και η εμβέλεια τους περί τα 5.700 ναυτικά μίλια (10.556 χιλιόμετρα). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης θα είναι της τάξεως των 123 ατόμων.

Ο οπλισμός τους θα αποτελείται από ένα (1) πυροβόλο των 76 χιλιοστών Super Rapido, 16 τετραπλούς, κάθετους εκτοξευτές Mk.41 VLS (Vertical Launch System) για 64 συνολικά αντιαεροπορικά βλήματα RIM-162 ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile) της έκδοσης Block.2, 16 βλήματα κατά πλοίων Atmaca, ένα (1) σύστημα CIWS τύπου Gökdeniz (Korkut-D) της Aselsan, δύο (2) τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών και δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους με ένα (1) πυροβόλο των 25 χιλιοστών έκαστος. Επίσης θα μπορούν να υποστηρίξουν τη χρήση ελικοπτέρου τύπου S-70 SeaHawk.

Στην έκδοση Block.2 ο ESSM ενσωματώνει διπλό σύστημα καθοδήγησης, ένα ημί-ενεργητικής και ένα ενεργητικής καθοδήγησης, με στόχο την αντιμετώπιση σημερινών, αλλά και μελλοντικών απειλών. Το μέγιστο βεληνεκές του ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα. Ο Atmaca φέρει πολεμική κεφαλή βάρους 200 κιλών, πετά με υποηχητική ταχύτητα και επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές άνω των 200 χιλιομέτρων. Η καθοδήγηση του επιτυγχάνεται μέσω συστημάτων INS/GPS, ενώ κατά την τερματική φάση χρησιμοποιεί ενεργητικό σύστημα ραντάρ για αυτόνομη έρευνα και ανίχνευση στόχου.

Το σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας πλοίων Gökdeniz προέρχεται από το χερσαίο σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας Kurkut, που αναπτύσσει η Aselsan για λογαριασμό του Τουρκικού Στρατού. Με τη διαφορά ότι στη ναυτική έκδοση Korkut-D το σύστημα διαθέτει μια (1) κάννη των 35 χιλιοστών, αντί για δύο (2) που διαθέτει η χερσαία έκδοση. Κατά τα άλλα οι επιδόσεις των δύο συστημάτων είναι ίδιες.

Comments

  1. Με ….64 ESSM BII active /fire-forget ανά πλοίο με 50km βεληνεκές προφανώς κλείνει το Αιγαίο και ανατολική μεσόγειο για την ελληνική αεροπορία!

    Και αυτά σε πλοίο με 3000 tn εκτόπισμα

    Κατά τα αλλα αρκετοί ονειρεύονται με [email protected] / 32 ? aster15/30!!

    1. Αμα με essm κλειδωνεις τα παντα τοτε προφανως για σενα οι sm-2 ειναι μια αχρηστη πολυτελεια κ ουτε κ εμεις τη χρειαζομαστε σωστα;

      1. Aχρηστοι δεν είναι αλλα πολυτέλεια στα σίγουρα!

        Οι τιμές τους ξεκινάνε από min2.5- 3mil $η μονάδα ενώ οι ESSM είναι κοντά στο 1

        Προτιμώ να είμαι με 16*4 ESSM παρα με 16 SM2/ASTER15/30!

        Περί στόχευσης σε μεγάλες αποστάσεις τα γραφει άλλος από κάτω

        Στο Αιγαίο έχεις βουνά οποτε υπάρχουν νεκροί τομείς και σε μεγάλες αποστάσεις έχεις και τους περιορισμούς από ορίζοντα RADAR

        1. Δεν συγκρίνεται ο sm2 με τον essm.Με την λογική σου έχουμε ηδη essm άρα είμαστε μια χαρά.Κ ναι belharra με scalp naval που κάνουν τη διαφορά όπως κ οι exocet block 3 κ όχι οι atmaca.

          1. Κοίταξε το essm έχει c 1m$ και το sm2>2.5-3 mol$
            για aster 15/30 κοιτάς πάνω ao2 ,5/3 mil
            Με 24 aster δηλαδή νομίζεις πως είναι ok μια[email protected]?

            Επιπλέον υπάρχουν παρα πολλοί στόχοι από UAV μέχρι ελικόπτερα που δεν δικαιολογούν το κόστος ενός sm2/aster
            Να το συνεχίσω : το essm bii είναι fire & forget ενώ το sm2 απαιτεί καθοδήγηση
            Οποτε σε επιθέσεις κορεσμού τι θες να έχεις??
            ο Mdcn έχει εκρηκτικά ισοδύναμα με μια mk83 των 2000lb
            νομίζεις πως αξίζει 1+ bill για να έχεις άλλες…8 mk83??

        2. Στην ανατολικη μεσογειο προς καστελοριζο μερια ποσα βουνα εχουμε; Θες να μου πεις οτι ειμαστε κομπλε με ενα πλοιο με essm? Κ αφηνοντας την τιμη στην ακρη, αν μου συγκρινεις essm με aster 30 σε δυνατοτητες εγω παω πασο

      1. Το essm έχει και αντί -βληματικες ικανότητες?
        Σε μια επίθεση κορεσμού τι προτιμάς να έχεις?
        64 essm bii fire and forget or sm2 or 24 aster???

        Ο m2 όπως γράφω παραπάνω απαιτεί καθοδήγηση οποτε ένα πλοίο με μονο sm2 θα θα βρει σκούρα σε επίθεση κορεσμού ιδιαιτερα στο περιβάλλον του αιγαίου όπου στόχοι μπορεί να εμφανιστούν σε πολύ μικρές αποστάσεις

        1. Ναι αλλά δεν έχει μονο sm2 το tincoderoga,το arleigh burke κ πολλά άλλα πλοία.Οσο για την άστοχη σύγκριση κόστους που κανεις μεταξύ mk83 κ scalp naval, με αυτή τη λογική ας γεμίσουμε ένα φορτηγό με εκρηκτικά θα μας βγει πιο φθηνά.Πως όμως θα φτάσει στον προορισμό του?Το ίδιο κ η mk που λες.Με τα scalp αντίο s400 κ αλλά πολλά.Ενα από τα σημαντικότερα πράγματα είναι η εμβέλεια κ η ευστοχία φυσικά.

          1. Το point που κάνω είναι ότι όταν διαθέτεις4 mil για συντήρηση όλου του στόλου δεν πας να αγοράσεις sm2 , aster με κόστος > 2.5 /3 mil / piece!!

            Εάν μας παραχωρηθούν βεβαια δωρεάν η συμβολική τιμή δεν το συζητάμε!!

            Για το mdcn

            Δεν έχει νόημα η αγορά ενός πλοίου του 1_billionγια να χεις ικανότητες βαθιάς κρούσης ισοδύναμης με …8 mk83!

            Νομίζεις πως έχουμε τη ικανότητα στοχοποίησης σε πραγματικό η σχεδόν πραγματικό χρόνο σε τέτοιες αποστασεiς?

            οι s400 κινούνται

            οι γείτονες όπως και εμείς ξέρουν ποτε παίρνουν δορυφόροι οποτε δεν θα τους κρατάνε στάσιμους!

    2. CK δεν μου αρέσει καθόλου ο τρόπος που σκέφτεσαι. Τρόπος καθαρά »τεχνικός», οικονομίστικος , που στερείται τακτικής και στρατηγικής σκέψης. Ο λόγος που οι Τούρκοι επιλέγουν αυτούς τους αριθμούς βλημάτων είναι ο ίδιος που ένας σπαθιστής Σαμουράι επέλεγε κοντό η μακρύ σπαθί. Επίσης δεν μου αρέσει να διασπείρεις απόψεις περί κλεισίματος του Αιγαίου και άλλα.Το Αιγαίο μπορεί να το κλείσει μόνο το ΠΝ. Επίσης μην υποτιμάς το έμψυχο δυναμικό του ΠΝ. Πιστεύεις ότι σκέφτονται κατ’ ελάχιστο όπως εσένα οι άνθρωποι που ηπηρετούν στα πλοία του ΠΝ;

  2. Τα Τ-200 θα είναι αντιτορπιλικά εκτοπίσματος 7.000 τόνων! Εμείς ας συνεχίσουμε να επιλέγουμε για την εξουσία πολιτικούς μισθοφόρους που τους νοιάζουν τα 7.000 το μήνα!

    1. Εάν κατάλαβα καλά το άρθρο αναφέρεται στις TF100: με εκτόπισμα 3000tn και 16plo mk41 VLS!!!:

      Οι TF-100 θα έχουν μήκος 113,5 μέτρα, πλάτος 14,4 μέτρα και εκτόπισμα 3.000 τόνου

      1. Το σωστό είναι TF-2000 και όχι TF-200. Θα είναι αντιτορπιλικά αντιαεροπορικής άμυνας, μήκους 166 μέτρων και εκτοπίσματος 7.000 τόννων, με 16 πυραύλους επιφανείας – επιφανείας και 64 κελιά για αντιαεροπορικούς πυραύλους.

  3. Το χειρότερο είναι ότι εμείς στο Π.Ν. υστερούμε σε ανθρώπινο δυναμικό. Τα δικά μας πλοία σε καιρό Ειρήνης τα χτυπάμε πάνω σε βράχους ή τα κολλάμε στο βυθό! Τα F35 ίσως μας χρειάζονται αν όντως είναι αόρατα σε ραντάρ για αν αντιμετωπίσουμε αυτά τα πλοία, τα οποία όντως κλειδώνουν το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

    1. Παντού γίνονται αυτά.Οχι δεν υστερούμε αυτό που λες είναι τελείως λάθος.Κ τουρκική φρεγάτα έχει προσάραξε στο Αιγαίο και και και…Ψάξε λίγο στο google κ θα βρεις.

  4. Με Αντιαεροπορικούς πυραύλους εμβέλειες 50Χλμ δεν κλειδώνεις το Αιγάιο. Επίσης οι πύραυλοι επιφανειας – επιφανείας για να φτάσουν σε βεληνεκές πέραν των 30χλμ θέλουν στοχοποίηση απο ελικόπετρο ή άλλο μέσο. Όσον αφορά τις TF100 δεν βλέπω κάτι το ιδιάιτερο. Είναι στην ουσία ΜΕΚΟ200ΤΝ με ενισχυμένα ηλεκτρονικά και πιο σύγχρονα όπλα. Τις TF200 φοβάμαι και αυτές μόνο αν αποδευσμευτούν βλήματα Α/Α περιοχής απο τους Αμερικάνους. Ο συνδιασμός τους με ταυτόχρονη ζέυξη ρανταρ πλοίου και AWACS είναι αυτός ου θα κλειδώσει το Αιγάιο. Και στον αέρα και στην επιφάνεια.

    1. Ακριβώς αυτό αδελφέ. Πρέπει να φροντίσουμε λοιπόν για την αντιμετώπιση του χειρότερου σεναρίου. Με σωστό σχεδιασμό, αντίδοτο υπάρχει και σε συνδιασμό με την ανωτερότητα της ελληνικής ναυτοσύνης μπορούμε να βρεθούμε πάλι σε πλεονεκτική θέση.

    2. Δεν είναι μονο ο αριθμός των ESSM είναι και ο αριθμός των πλοίων που σκοπεύον να ναυπηγήσουν!!
      4 TF100+
      7!!! TF000

      Με τόσα πλοία και ESSM των 50km σαφώς και μπορείς να κλiσεις το Αιγαίο

      Εάν κατάλαβα καλά από το άρθρο οι TF100 των 3000tn θα έχουν το 16plo VLS

      Οι MEKO τους δεν φέρουν τόσους πυραυλους
      Κάποιες έχουν 16PL vls αλλα λόγω περιορισμού βάρους δεν φέρουν πάνω από 16essm/rim7

        1. Δε νομίζω ότι ισχύει αυτό.Αν είναι έτσι δε θα αυξάνονταν οι εμβελειες των βλημάτων στα 100 ν.μ κ βάλε.Οσο για το ελικόπτερο αν είναι να πάει για να στοχοποιησεις ρίχνει κ μόνο του.

  5. Απολυτως καμια περιπτωση δεν υπαρχει να αποκτησουν 256 essm2
    Θα χρησιμοποιησουν τους block 1 απο τις OHP που θα αποσυρουν
    Και παλι πολυ ικανοποιητικες επιδοσεις βεβαια
    Και φυσικα επιχειρησιακη το 2023 η πρωτη
    Εμεις τοτε θα κανουμε το ιδιο για την 7η και τελευταια SV
    Θλιψη

    1. Με τους ουσαίους συμμάχους όλα είναι πιθανά. Ακόμα κι αν δεν τους δώσουν αυτή τη δυνατότητα, μπορούν κάλλιστα να καθηλώσουν εμάς για να προσδώσουν πλεονέκτημα στα μεμέτια. Το έχουν κάνει στο παρελθόν, πιθανότατα να το ξανακάνουν. Αυτός είναι και ο λόγος που υποστηρίζω την απόκτηση οπλικών συστημάτων εκτός Αμερικής.

  6. Δε βλεπω κατι το ιδιαιτερο σ αυτο το πλοιο, περα απ το οτι ειναι εγχωρια ναυπηγηση αρα θα τους βγει κ αρκετα οικονομικο, ωστε να το θαυμασω. Μια κορβετοφρεγατα με οπλισμο αλλων δυτικων κορβετων. Δλδ μια gowind τι εχει να ζηλεψει;

        1. Η Gowing ANETA παίρνει 16 α/α πυραύλους και 32 ESSM. Όλα τα άλλα να είχαμε να λέγαμε.
          Το ίδιο και η Bel. ΑΝΕΤΑ 32 α/α και 32 ESSM. Αρκεί να μην επιμείνουν στους Scalp. Εκεί είναι πιο δύσκολο αλλά και πάλι γίνεται. Τα πάντα γίνονται όπως απέδειξαν οι Ισραηλινοί και μάλιστα σε πλοίο 2.000 τ.

  7. Εχουμε λοιπον 4+4+7=15 καινουρια πλοια πρωτης γραμμης και μεις εχουμε κανει σιριαλ την προμηθεια 2 φρεγατων μπελχαρα οι οποιες πρεπει να γινουν οπωσδηποτε τεσσερις..επισης οι 7 τελευταιες τουρκικες «φρεγατες»ουσιαστικα θα ειναι αντιτορπιλικα ενω ιδιαιτερη εντυπωση κανουν οι 64 θεσεις εκτοξευσης των τφ-100..αυτος ειναι ενας σωστος αριθμος κελιων και οχι τα 16 η τα 32..οπως βλεπουμε η απειλη στη γειτονια μας γιγαντωνεται,θα πρεπει να ανεβασουμε στροφες οσον αφορα τον εξοπλισμο των ΕΔ,να κινηθουμε γρηγοροτερα και φυσικα θα πρεπει να διατεθουν απροσκοπτα και τα απαιτουμενα ποσα..

  8. Αν ισχυσει το σεναριο για 2 ΤΙΚΟ τοτε σημαντικο μερος της επενδυσης τους ακυρωνεται με αναλογο τροπο οπως ακυρωσαν αυτοι την αγορα των Λεο2 ΧΕΛ με την αποκτηση 2πλασιων Α4…
    Ετσι ισωςαπαλλαγουμε απο τις Μπελαρα ως Α/Α πλοιο και εκμεταλευτουμε κυριως τις καταπληκτικες Α/Υ του ιδιοτητες μαζι με τα κορυφαια ε/π »R» καθως η νουμερο ενα απειλη του ΤΝ θα ειναι τα υποβρυχια του…

    1. «16 τετραπλούς, κάθετους εκτοξευτές Mk.41 VLS»
      Χάθηκα, εννοεί ότι θα υπάρχουν 64 κελιά? Μήπως είναι πολλά για πλοίο 3000 tn? Μήπως μιλάμε για 16 κελιά που περνουν ESSM guad pack και έτσι βγαίνουν οι 64 πύραυλοι?
      Αν το γνωρίζει κάποιος ας μας διαφωτίσει.

      1. mk41: 6 cells όπου μπορεί να πάρουν quad pack το καθένα cell

        Επιπλέον είναι και θέμα κόστους οποτε μάλλον δύσκολο να βάλουν 64 essm σε ένα μονο polio – 3000tn!!

  9. Εμείς θα πάρουμε δύο Belharra το 2025-26 εάν και εφόσον και έχει πολύ δρόμο ακόμα και είναι πολύ πρώιμο.
    Και αν και εφόσον μας δώσουν οι Αμερικάνοι τα Ticonderoga τα Arleigh Burke τα ξεχνάμε μια φούσκα ήταν από φιλοκυβερνητικά site για να αβαντάρουν την κυβέρνηση επικοινωνιακά μιας και από αυτήν σιτίζονται πια.
    Κανένα σχέδιο κανένα μακροχρόνιος σχεδιασμός το απόλυτο τίποτα.
    Η Αίγυπτος ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με τους Ιταλούς για δύο ολοκαίνουργιες FREMM που θα παραδοθούν η μια μέσα στο 2020 και η άλλη το 2021 με κόστος 1,2 δισ. ευρώ.
    Πόσο δύσκολο θα ήταν δηλαδή αντί να χάνετε ο χρόνος με ανούσιες επικοινωνιακές φούσκες να διαπραγματευτεί η κυβέρνηση την αγορά των δύο Ιταλικών FREMM και με αγορά άλλων δύο ώστε να δελεάσουν του Ιταλούς.
    Και με τους Γάλλους μιας και ήδη συζητάμε μαζί τους ακύρωση των πανάκριβων Belharra και στη θέση τους να παραγγελθούν δύο Horizon με option για άλλες δύο.
    Αυτό θα έκανε κάθε σοβαρή χώρα που σέβεται τον εαυτό της.
    Μόνο που αυτό που βλέπουμε είναι ατέρμονες συζητήσεις για δύο πανάκριβες Belharra και ατέρμονες και ανούσιες συζητήσεις και διαρροές για την παραχώρηση ή όχι για Tico και AB.

    Και αυτό προφανώς το σε κουβέντα να βρίσκεται η κυβέρνηση βολεύει αφάνταστα κάποιον που παριστάνει τον αναποφάσιστο ενώ αυτό που θέλει στην πραγματικότητα είναι να κερδίζει χρόνο και να το αξιοποιεί επικοινωνιακά ότι κάτι γίνεται.

    Οι Τούρκοι σε θέματα μακροχρόνιου σχεδιασμού παίρνουν άριστα και σε σύγκριση με την εδώ κυβέρνηση που παίρνει μηδέν.

  10. Μέχρι ο Κούλης να αποφασίσει τι θέλει αν θέλει που πολύ αμφιβάλλω ότι θέλει, η Τουρκία θα παραλάβει και τα νέα της αντιτορπιλικά.

  11. Πολλές φορές σκέφτομαι το παράδειγμα των Τούρκων και γιατί δεν μπορούμε να το ακολουθήσουμε έστω και λίγο. Μεγιστοποίηση ήδη υπαρχόντων λύσεων. Και εννοείται αναφέρομαι στο παράδειγμα των νέων φρεγατών. Παλαιότερα το είχα ξαναγράψει και απλά θα το ξανανεφέρω. Γιατί δεν πάμε απλά σε επανεκίνησης του προγράμματος ΜΕΚΟ. Θα μπορούσαμε να ανανεώσουμε τον στόλο μας συνολικά και σε πολύ μικρό κόστος. Και εξηγούμε. Το βασικότερο είναι ότι δεν θα απαιτηθεί κανενός είδους επένδυση στα ναυπηγεία(ασχέτως ποιος θα έχει τον Σκαραμαγκά) καθώς έχουν αγοραστεί τα σχέδια, έχουν ναυπηγηθεί επομένως μηχανήματα και εγκαταστάσεις είναι έτοιμες όπως και το know-how. Επιπλέον μιλάμε για γνωστό σκάφος επομένως καμία επένδυση σε υποστήριξη και εκπαίδευση Σε κάθε νέο σχέδιο το 20-25% της τιμής είναι οι αποσβέσεις και τα κέρδη των εταιρειών για τις νέες σχεδιάσεις. Επιπλέον και με ένα πρόγραμμα υπό την αιγίδα του ΠΝ μπορούν άμεσα να γίνουν μικρά θαύματα. Και δεν είναι μόνο εκεί που θα κερδίσουμε την μείωση της τιμής αλλά και με συστήματα. Ας πάνε στις ΗΠΑ και ας αγοραστούν EDA perry, ticonderoga, spruance για να βρεθούν κινητήρες LM-2500( μόνο κόστος μεταφορά και ανακατασκευή-συντήρηση), πυροβόλα MK-45, τορπιλοσωλήνες, PHALANX, VLS MK-41, αντίμετρα Mk-137, συσκευές βολής Harpoon, harpoon από τις αποσυρόμενες S, RHIB και οτιδήποτε άλλο από σωληνώσεις μέχρι μεταλλικές κατασκευές κοινού τύπου. Οι δε υπάρχουσες ΜΕΚΟ θα είναι το πρότυπο αλλαγής των ηλεκτρονικών που θα εγκατασταθούν κατόπιν εξαρχής στις νέες ΜΕΚΟ. Και ναι δεν θα είναι AAW αλλά θα είναι πολύ ικανές φρεγάτες γενικών καθηκόντων και αν πιέζονταν τα ναυπηγεία θα μπορούσαμε να είχαμε κάθε νέα φρεγάτα κάθε 1/1.5 χρόνο να έχουν πλήρης δυνατότητες σε κάθε μορφή αγώνα, με σύστημα TACTICOS νέα γενιάς , NS-200 και 2 ή 3 καταυγαστήρες, με 8πλο Mk41 για 32 ESSM-2(ενεργού καθοδήγησης -με εγχώρια συμμετοχή εμβέλειας στα 50χλμ) ,πυροβόλο Mk-45 αναβαθμισμένο για βολές Vulcano(65χλμ εμβέλεια), 8 ή 16 Harpoon Block II/ER, τορπίλες Μκ-46, 2 PHALANX ή μετατροπή σε Sea-ram(για μέχρι 22 πυραύλους), ελικόπτερο νέα γενιάς MH-60R, USV(το υπό ανάπτυξη sae raider) και UAV όπως το MQ-8 ή το scan eagle και την σουίτα ASW με Kingklip/captas-4 θα μπορούσαμε να είχαμε ακόμα και 6 επιπλέον φρεγάτες με κόστος λιγότερο από 2 δισ με τα όπλα τους και τεράστιο ποσό από αυτά να παραμένει στην Ελλάδα.

    1. Σε ποιο ναυπηγείο? Ο Σκαραμαγκάς έχει τελειώσει

      Είναι σε καθεστώς εκκαθάρισης:που σημαίνει κόψιμο σε κομματάκια και ξεπούλημα η κλείσιμο
      Δεν υπάρχει πλέον ναυπηγείο!

      Εάν δεν είχε προχωρήσει αυτή η λύση έπρεπε να επιστρέψουμε γύρω στα 750 mil αφού έχουμε καταδικαστεί για παράνομες επιδοτήσεις!!

      1. Ναυπηγεία υπάρχουν από της ONEX στην Σύρο μέχρι την πιθανή εξαγορά από της ίδια εταιρία των ναυπηγείων Ελευσίνας…
        Από εκεί και πέρα υπάρχουν και 2 ακόμα μικρότερα…
        Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα στην σημερινή τους μορφή έχουν τελειώσει…

  12. Στην περιπτωση που ειχαμε εμεις αναλογο πλοιο φανταστειτε τα αρνητικα σχολια…Ενα αχρηστο πλοιο για τις αναγκες του μελλοντος.Καμμια αναφορα σε α/υ πολεμο.. Για ρανταρ ουδεις λογος..Μ αρεσει που κανετε κ συγκρισεις με τη Γαλλικη φρεγατα…Η μερα με τη νυχτα…Ολη η συζητηση ειναι για το φορτο πυραυλων. Περαν αυτου μηδεν εις το πηλικον…!!! Επισης δε η συγκριση με το ειδος πυραυλου ειναι παντα εκ των ουκ ανευ… Καποιο οπλο θεωρειται καλυτερο οχι λογω βεληνεκους αλλα λογο κυριως της ευστοχιας του… Και εδω ο συνδυασμος ρανταρ με aster υπερτερει…Να μην αναφερθουμε κ στο Sentinel που ολοι αγνοειτε…Η λογικη των αριθμων δεν ταιριαζει στην Ελληνικη φιλοσοφια. Οπως επισης παρα τις οποιες ελλειψεις παραβλεπετε παντοτε την ποιοτητα στελεχων σε ΠΑ κ ΠΝ. Με δανεικους πιλοτους απ το Πακισταν πετουν οι απεναντι.. .Αυτη η τουρκολαγνεια με ξεπερναει… Το ζητουμενο ειναι η πολιτικη βουληση εκει δυστυχως υστερουμε εναντι των μογγολων…

    1. Κοίταξε σαφώς δεν μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις με τη γαλλική φρεγάτα διότι όπως γραφεις δεν έχουμε όλες τις πληροφορίες!
      But:
      Για τη Γαλλική ότι έχει δημοσιευτεί δίνει κόστος κοντά στα 2.5 billion με τα όπλα
      Το γαλλικό πλοίο όπως και το sea fire είναι αδοκίμαστα είναι Ακόμα στο στάδιο του μοντέλου
      Που ακριβώς έχει δοκιμαστεί ο συνδυασμός sea fire/aster?
      Που έχει δοκιμαστεί στη μάχη το aster ώστε να έχει υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας από τα αμερικανικα και δοκιμασμένα SM2/ESSM/RIM7?
      Το SENTINEL είναι σύστημα ESM όχι ECM εάν θυμάμαι σωστά
      Οι πληροφορίες γραφουν πως τα γαλλικά θα είναι χωρίς σύστημαECM!!

      Επίσης και οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις έχουν μεγάλες απώλειες σε έμπειρα στελέχη ιδιαιτερα σε ιπταμενους
      Όχι πακιστανούς δεν έχουμε βάλει Ακόμα

  13. Εγώ βλέπω πως αν υπάρξει υπέροχη στη θάλασσα τότε το παιχνίδι θα ξεκινήσει και θα είμαστε σε δυσάρεστη θέση να πάμε σε συμφωνία με τα αυτιά κατεβασμένα. Οθομανικη επαρχία ξανά λοιπόν ( όπως είπε και κάποιος……)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *