Η νεότερη κλάση συμβατικών επιθετικών υποβρυχίων του Ιαπωνικού ναυτικού είναι τα υποβρύχια κλάσης Taigei. Η νέα αυτή κλάση προέρχεται σχεδιαστικά απευθείας από την προηγούμενη κλάση συμβατικών υποβρυχίων, κλάση Soryu, και θεωρείται ως μια αναβαθμισμένη έκδοση της κλάσης αυτής όπου τα υποβρύχια της ενσωματώνουν όλα εκείνα τα εξελικτικά στοιχεία που θα βοηθήσουν τα νέα υποβρύχια να ανταπεξέλθουν στις μελλλοντικές απειλές.
Το πρώτο υποβρύχιο παραγγέλθηκε το 2018 πριν ακόμη παραδοθεί το δωδέκατο και τελευταίο υποβρύχιο της κλάσης Soryu. Προς το παρόν έχουν παραγγελθεί έξι υποβρύχια τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία των Mitsubishi H.I. και Kawasaki H.I. που μετέχουν στη σχεδίαση των υποβρυχίων.
Τα υποβρύχια κλάσης Taigei, έχουν μήκος 84 μέτρα, πλάτος 9,1 μέτρα και βύθισμα 10,4 μέτρα και εκτόπισμα στην επιφάνεια 3000 τόνων. Το κύτος πίεσης του σκάφους, κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής για να παρέχει υψηλή αντοχή στην πίεση του νερού σε μεγάλα βάθη. Ειδική μέριμνα έχει γίνει στη σχεδίαση του κύτους ώστε να μειώνεται ο θόρυβος της ροής του νερού από το κύτος και την προπέλα ενώ έχουν ενσωματωθεί και υλικά απορρόφησης του ήχου για τη μείωση της ανιχνευσιμότητας του υποβρυχίου από σύγχρονα συστήματα σόναρ. Το πλήρωμα αποτελείται από 65 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες.
Το υποβρύχιο διαθέτει μονό άξονα ο οποίος δίνει κίνηση σε μια επτάφυλλη προπέλα. Σε αντίθεση με την προηγούμενη κλάση όπου η πρόωση των υποβρυχίων είναι συνδυασμός diesel electric και συστήματος αναερόβιας πρόωσης της σουηδικής kockums, πλην των του 11ου και 12ου υποβρυχίου, η νέα κλάση θα είναι καθαρά diesel-electric όπου στον χώρο που υπήρχε το σύστημα της kockums τώρα θα υπάρχουν επιπλέον μπαταρίες. Οι μπαταρίες αυτές θα είναι νέας γενιάς ιόντων λιθίου της ιαπωνικής GS YUASA. Για την κίνηση στην επιφάνεια και κατά τη διάρκεια πλεύσης με αναπνευστήρα το υποβρύχιο θα χρησιμοποιεί τους δύο πετρελαιοκινητήρες Kawasaki 12V 25/25 SB-type με απόδοση 1450 kW που δίνουν ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα που γυρνάει τον άξονα της προπέλας. Οι νέας γενιάς μπαταρίες ιόντων λιθίου σε σύγκριση με τις μπαταρίες νικελίου-καδμίου έχουν μια σειρά από πλεονεκτήματα όπως, μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα που αποδίδει μεγαλύτερη αποθήκευση ενέργειας στον ίδιο όγκο, πολύ μικρό χρόνο φόρτισης, περισσότερους κύκλους φόρτισης, σχεδόν μηδενική ανάγκη συντήρησης και μεγαλύτερο χρόνο ζωής κατά περίπου 40%.
Όσον αφορά την αποστολή ενός υποβρυχίου αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία σε υποβρύχια πλεύση με χρήση μπαταριών. Μικρότερο χρόνο έκθεσης του υποβρυχίου κατά τη διάρκεια φόρτισης της μπαταρίας με την χρήση του πετρελαιοκινητήρα τόσο όσον αφορά το χρόνο φόρτισης όσο και λόγω του μικρότερου αριθμού φορτίσεων.
Το πηδάλιο διεύθυνσης του υποβρυχίου είναι διάταξης Χ ενώ τα πτερύγια κατάδυσης βρίσκονται τοποθετημένα στον πύργο.
Ο κύριος αισθητήρας του υποβρυχίου είναι η σουϊτα σόναρ τύπου Oki ZQQ-8. Οι διαθέσιμες πληροφορίες αυτή τη στιγμή για τη σουίτα αυτή είναι λίγες, όμως η προηγούμενη κλάση φέρει την αντίστοιχη σουίτα Oki ZQQ-7 η οποία αποτελείται από μία διάταξη στην πλώρη τέσσερις πλευρικές διατάξεις και μία συρόμενη διάταξη. Επίσης διαθέτει το ραντάρ έρευνας επιφανείας-αέρος ZPS-6H. Τα περισκόπια είναι τεχνολογίας optronic και δεν χρειάζεται διάτρηση του ανθεκτικού σκάφους για την τοποθέτησή τους.
Το υποβρύχιο διαθέτει έξι τορπιλοσωλήνες των 533χιλ τύπου HU-606 στην πλώρη για βολή βαρέων τορπιλών και αντιπλοϊκών βλημάτων UGM-84 Sub Harpoon. Οι τορπίλες που φέρει είναι οι νέας γενιάς Type 18.