Σύμφωνα με ανακοίνωση της Aselsan το πρόγραμμα αναβάθμισης 140 τουρκικών πυροβόλων T-155 Firtina, στο επίπεδο Firtina-2, έχει ήδη σημειώσει ολιγόμηνη καθυστέρηση (το αρχικό χρονοδιάγραμμα ανέφερε την παράδοση των πρώτων 30 αναβαθμισμένων πυροβόλων στα τέλη του 2019). Ο λόγος της καθυστέρησης ήταν η επιλογή του κινητήρα, από χώρα της Δυτικής Ευρώπης (δεν κατονομάζεται, όχι όμως της Γερμανίας), προς αντικατάσταση των γερμανικών κινητήρων MTU 881 KA-500 των 1.000 ίππων.
Να σημειωθεί ότι η ενημέρωση που είχαμε μέχρι τώρα είναι ότι το πρόγραμμα αναβάθμισης θα αφορά στην ενσωμάτωση νέου Συστήματος Ελέγχου Πυρός (ΣΕΠ), νέου, πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του πύργου και του πυροβόλου με σερβομηχανισμό ελέγχου, νέου, πλήρως ανασχεδιασμένου μηχανισμού αυτόματης γέμισης και την εγκατάσταση του τηλεχειριζόμενου πύργου SHARP της Aselsan για αυτοπροστασία, όχι όμως αλλαγή κινητήρα.
Ο λόγος αλλαγής του κινητήρα δεν είναι γνωστός. Ίσως η απόφαση να αφορά σε τεχνικής φύσης ή να είναι πολιτική απόφαση, για την απεξάρτηση της Τουρκίας από τους γερμανικούς κινητήρες, δεδομένης και του ζητήματος που είχε προκύψει και για τα άρματα μάχης Altay (επίσης με κινητήρα της MTU). Υπενθυμίζουμε ότι η Γερμανία δεν είχε εκδώσει άδεια εξαγωγής κινητήρων στο Αζερμπαϊτζάν, το οποίο είχε επιλέξει το Firtina. Ίσως δηλαδή ο λόγος να είναι εμπορικός.
Συνολικά, ο Τουρκικός Στρατός διατηρεί σε υπηρεσία 336 T-155 Firtina, το οποίο είναι η τουρκική έκδοση του νοτιοκορεατικού K-9 Thunder. Η σύμβαση, ύψους $ 1 δισεκατομμυρίου, για τη συμπαραγωγή 300 πυροβόλων υπογράφηκε το 2001. Τα πρώτα πυροβόλα παραδόθηκαν στα τέλη του 2003, ενώ σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η παραγωγή των 300 πυροβόλων θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί έως το 2010. Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το πρόγραμμα αναθεωρήθηκε και αποφασίστηκε η παραγωγή 36 επιπλέον πυροβόλων, με αποτέλεσμα ο χρόνος περάτωσης του προγράμματος να επιμηκυνθεί κατά τρία χρόνια.