Η γερμανική TKMS (Thyssenkrupp Marine Systems) ανακοίνωσε την καθέλκυση του τέταρτου και τελευταίου υποβρυχίου T-209.1400mod (S-44) του Αιγυπτιακού Ναυτικού, η ναυπήγηση των οποίων γίνεται στο Κίελο. Το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε το 2011 και αφορούσε σε δύο (2) υποβρύχια, με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα δύο (2) υποβρύχια, το οποίο ενεργοποιήθηκε το 2015. Το πρώτο υποβρύχιο (S-41) παραδόθηκε το Δεκέμβριο του 2016, ενώ το δεύτερο (S-42) παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2017. Το τρίτο (S-43) υποβρύχιο παραδόθηκε τον Απρίλιο του 2020, ενώ το τέταρτο και τελευταίο αναμένεται να παραδοθεί το 2021. Για τον εξοπλισμό των υποβρυχίων η Αίγυπτος έχει επιλέξει τις γερμανικές τορπίλες DM-2A4 και τα αμερικανικά βλήματα UGM-84L Block.2 Harpoon.

Comments

      1. Γιατί θα τα πάρουμε σε παρά πολύ καλή τιμή.
        Γιατί τα ελληνικά ναυπηγεία θα έχουν δουλειά για μια σειρά ετών.
        Γιατί υπάρχουν έτοιμες υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό.
        Γιατί εάν πιστοποιήσουμε τους Scalp στα δυο νέα θα τους πάρουν και τα αλλά 4.
        Και όλα αυτά τα λέει ένας άνθρωπος που δεν θέλει πλέον να βλέπει ούτε Γερμανική βίδα νέα.

        1. Αυτό με την τιμή δεν ξέρω αν ισχύει. Αν κατάλαβα καλά αυτή τη μπερδεμένη υπόθεση το ελληνικό κράτος δέχτηκε διακανονισμό με αποδοχή των ανταλλακτικών που είχαν αγοραστεί από τη γερμανική εταιρία για τον εκσυγχρονισμό των ΠΟΣΕΙΔΩΝ. Το ποσό που αναφερόταν ως «προκαταβολή» ήταν το κόστος των υλικών που είχαν αγοραστεί για τον εκσυγχρονισμό. Επομένως μετά από μια περιπετειώση ναυπήγηση με πολλά προβλήματα, και πώληση του σχεδίου στην Τουρκία, οι γερμανοί μας φόρτωσαν και τα ανταλλακτικά. Αν κάνω λάθος εδώ ας ενημερώσει κάποιος.

          Εμείς θα τους δώσουμε επιπλέον χρήμα για να αγοράσουμε ένα τύπο υποβρυχίου που σε λίγο θα το έχει ο εχθρός και θα το ξέρει καλά. Να αναφερθούμε στην φιλοτουρκική στάση που τηρεί η γερμανία τόσο καιρό που οι Τουρκοι παραβιάζουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα Ελλάδας και Κύπρου; Το κόστος αν κάνουμε τέτοια κίνηση θα είναι τεράστιο, ηθικά, πολιτικά και άλλως. Πρέπει κάποτε να δείξουμε στις χώρες που είναι επίδοξοι σύμμαχοι μας (Ισραήλ. Γαλλία, Αίγυπτο, ΗΑΕ κα) ότι είμαστε ανεξάρτητοι και θαραλέοι παίκτες και όχι καρπαζοεισπράκτορες της Γερμανίας.

          1. Από την στιγμή που έχουν δαπανηθεί δις σε αυτόν τον τύπο υποβρυχίων δεν υπάρχει λόγος να μην ασκηθεί η προαίρεση για τα δυο ακόμα. Οι τιμές είναι δεδομένες και η ναυπήγηση θα γίνει εδώ. Τώρα για αυτό που λες σχετικά με το ότι θα το έχουν και οι Τούρκοι (που καλά να πάθουμε αφού δεν βάλανε ρήτρες οι δικοί μας) δεν με χαροποιεί αλλά δεν μου λέει και κάτι… και F16 έχουν και Leo έχουν όπως και αλλά πολλά…. την διαφορά θα την κάνουν τα όπλα και η ιστορική ευκαιρία που έχει η χώρα μας για μια πολυεπίπεδη συνεργασία με την Γαλλία.. θα πρέπει τα 214 να φορτωθούν όπως είπα με γαλλικά προηγμένα όπλα συμπαρασύροντας και τα υπόλοιπα 4.
            Για νέο τύπο υποβρυχίων που χρειαζόμαστε και ξανά φυσικά να πάμε σε Γαλλικά και εάν έχουν τα αρ@@ οι δικοί μας πυρηνικά, δεν λέει κάτι να πηγαίνει μια φορά το χρόνο Γαλλία για συντήρηση, άσε που σε συνεργασία με τον Δημόκριτο και το Πολυτεχνείο μπορούν να δημιουργηθούν υποδομές εδώ.
            Η χώρα πρέπει να γίνει Ισραήλ στον στρατιωτικό τομέα… δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια, οι Τούρκοι δεν καταλαβαίνουν από λόγια.

          1. @Chris

            Δες τι εγραψα παραπανω στον @ΠΑ.

            Οι επιλογες:
            1. Να τα πουλησουμε σε αλλη χωρα που θα ναυπηγησει τετοια υποβρυχια. Δυσκολο, διοτι ειναι ηδη 10 ετων, και λογικα εχουν βγει νεοτερα

            2. Να τα χρησιμοποιησουμε σε ναυπηγηση 2 νεων υποβρυχιων ιδιου τυπου
            3. Να τα χωσουμε στον πωπο μας (οπερ και το πιθανοτερον)

            Υπ’ οψιν οτι κοστισαν πανω απο 100.000.000 ευρω, αν και δεν θυμαμαι το ακριβες ποσο.

      2. @ΠΑ
        1. Διοτι θα επρεπε να εισαγουμε νεο τυπο.
        2. Διοτι υπαρχουν αχρησιμοποιητα εξαρτηματα απο την ακυρωθεισα αναβαθμιση των 3 τελευταιων υποβρυχιων της κλασης Ωκεανος, (προγραμμα Neptune II ) τα οποια κοστισαν 110
        000
        000, και πρεπει να χρησιμοποιηθουν, αλλιως θα τα χωσουμε στον πωπό μας.

          1. @ΠΑ

            Το διαβασα, και ακομα να συνελθω. Υμνοι στους Τουρκους, επιθεση σε εμας. Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου δε θα εβγαζε πιο φιλότουρκο λόγο.

            Και τωρα τι κανουμε, χωνουμε τα εξαρτηματα στον πωπό μας και πεταμε 100.000
            000 στον κουβά; Θυμιζω πως ηδη τους δωσαμε το συμβολαιο με τις τορπίλλες, επειδη ειχαν την οικονομικοτερη προταση με το χαμηλοτερο τεχνικο ρίσκο.

            Δεν προτεινω κατι συγκεκριμενο, προβληματιζομαι.

            Αυτο να μας γινει μαθημα. Πηγαμε να κανουμε ριζικο εκσυγχρονισμο (μεχρι και ΑΙP βαλλαμε) σε υποβρυχια 25 ετων, τα οποια θα ηταν ανω των 30 ετων οταν ολοκληρωνοταν το προγραμμα, με κοστος ανα υποβρυχιο στο 60 % της τιμης ενος νεου. Και ιδου τα αποτελεσματα.

  1. Το θέμα των υλικών το είχαμε συζητήσει επανειλημμένα στο dr δεν μπορώ να βρω το link!

    Η κατάσταση περiγραφετε εδώ

    https://www.capital.gr/epixeiriseis/3398165/ta-brikan-elliniko-dimosio-thyssenkrupp-kai-enae

    τα υλικά και τα κόστη δίνονται εδώ
    https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/k-ehtniki%20amuna-eis-synolo.pdf

    Πρόκειται για υλικά που χαν παραγγελθεί για τον εκσυχρονισμό των 209/1200

    Στη καλύτερη περίπτωση κάποια από αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά για τα υπάρχοντα 214/209aip

    Το πιθανότερο να πάνε για scrap

  2. Ενω τα Α26 μας χαλανε..Αλλα ξεχασα οι Σουηδοι δεν εμπλεκονται στις Γεωπολιτικες εξισωσεις
    Διαθετουν αριστα συστηματα στις χαμηλοτερες τιμες με πληρη υποστηριξη για οσα χρονια χρειαστουν
    Ενα τεραστιο διαχρονικο λαθος η απαξιωση των Βορειων Χωρων
    Οι οποιες μαλλιστα μας τιμουν δεοντως με εκατομυρρια τουριστων δεκαετιες τωρα..
    Η τουρκια μια ασιατικη χωρα εχει ισχυρους δεσμους με τον σκληρο πυρηνα της ΕΕ
    Μονον η Γαλλια ασχολειται μαζι μας,ακομη και ο Ευρωπαικος Νοτος δειχνει συμπαθεια στους γειτονες
    Και δεν γινεται να φταινε παντα οι ξενοι
    Κατι δεν κανουμε σωστα εμεις αυτη ειναι η αληθεια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *