Η Ιταλικά Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε και έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες μαχητικών αεροσκαφών F-35A και F-35B Lightning II, τα οποία πέταξαν μαζί σε διαμόρφωση «Beast Mode», δηλαδή «φορτωμένα» με όπλα, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Την πτήση πραγματοποίησαν αεροσκάφη από την Πτέρυγα 32 Stormo και την Μοίρα 13 Gruppo, στις 26 Νοεμβρίου. Τα ιταλικά αεροσκάφη έφεραν βλήματα αερομαχίας μέσου βεληνεκούς AIM-120 AMRAAM και κατευθυνόμενες βόμβες. Συνολικά η Ιταλία έχει προχωρήσει στην παραγγελία 90 F-35, εκ των οποίων 60 της έκδοσης F-35A και 30 της έκδοσης F-35B (15 για την Αεροπορία και 15 για το Ναυτικό).

Comments

    1. Αυτή η διαμόρφωση αναφερόταν ως τρίτης μέρας πολέμου, με την έννοια πως σε πρώτη φάση με την χρήση στέλθ έχει εξουδετέρωση τα πάντα στο έδαφος και πετάει χωρίς αντίπαλο….

    2. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
      +1000
      Επίσης, να τονίσουμε πως ο Ραφαέλος (παρωνύμιο Ριπές) απολαμβάνει την ύπαρξη 2 κινητήρων, εξαιρετικής υποδομής data fusion, μοναδικές ικανότητες σε multi-role engagements, value 4 money life-cycle costs, πολύ καλό ratio MTBF, πολλές δυνατότητες αναβαθμίσεων, μοναδική ηλ/κή σουίτα παρεμβολών και μόλις σε λίγα έτη προβλέπεται να πετάει και να ελέγχει swarms (σμήνη) από UCAVs (θυμίζει το project Loyal Wingman της Boeing για τα Hornet του USN).
      Προσωπικώς, γνωρίζω άνθρωπο (κορυφαίο τεχνικό της ΠΑ) που από τα ADV έχει ήδη αιτηθεί να μετακινηθεί στη Μοίρα 332 μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με τους Ραφαέλους που θεωρεί το πληρέστερο αε/φος πολλαπλού ρόλου σήμερα εν υπηρεσία στον Κόσμο. Μακάρι τα 18 να γίνουν 24 και μακάρι να αποκτηθούν περισσότερα διθέσια.

  1. Αυτό που νομίζω ότι λέει η λογική ειναι ότι μεσα στην τρέχουσα δεκαετία
    αν δεν έχουν ήδη βγει θα βγουν αμυντικές τεχνολογίες εντοπισμού ευρείας διάθεσης που θα εντοπιζουν το f 35 ..

    Θα ειναι απίθανο να μην συμβεί αυτό καθώς στα τεχνολογικά χάσματα μεταξύ ανταγωνιστών μετά απο εν διάστημα υπαρχει αναπλήρωση της διαφοράς η catch up..

    Εάν ισχύσει η εκτίμηση μου οι χρήστες του τύπου θα πρέπει να προετοιμαστούν ότι το πλεονέκτημα που έχουν πιθανοτατα σε 5-6 χρόνια να μην το έχουν καθώς η τεχνολογια στελθ του f 35 θα ξεπεραστεί.

    Ίσως για αυτό και η τιμή του στα 85 εκ το κομμάτι να προεξοφλεί μια τέτοια εξέλιξη προσπαθοντας να δημιουργησει μεγάλη πελατεία πριν εξανεμιστεί το βασικό όπλο μάρκετινγκ του αεροσκάφους δηλ. ότι πετάει ανεντοπιστο.

    1. @Espada3
      Πολύ σωστά. Η ίδια η LM το έχει προβλέψει. Καλή η χαμηλή παρατηρησιμότητα ΔΕΝ αποτελεί πανάκεια. Αν θα χαιρέτιζα κάτι στο ΦΑΒΑ 35 θα ήταν το data fusion για πολύ καλό Situation Awareness. Η δυνατότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου σε διαμόρφωση Low Visibility απλά τραγική όπως και οι δυνατότητα ακραίων ελιγμών.

  2. Αν το F35 θεωρηθεί ότι έχει τακτικό πλεονέκτημα 5-6 χρονια ακόμα λόγω εξέλιξης στις τεχνολογιες εντοπισμου, με δεδομένο ότι πραγματικά επιχειρησιακά έτοιμο δεν είναι πουθενα στον κόσμο (έχει ακόμα αρκετά θεματα) και ειναι και πολυ ακριβο στη χρήση, σε 3-4-5 χρονια που ισως ειναι πραγματικα ετοιμο επιχειρησιακα θα είναι obsolete γιατι πλεον δεν θα ειναι και τοσο αορατο αλλα ισως σαν το Ραφαλ να ειναι midi-stealth.

    Μου φαινεται οτι και εδω σαπακια παει να φορτωσει η LM τον πλανητη.

    Τις αλουμινοτρατες που ακυρωσαν οι Ουσάνοι τις φορτωσε στους Αραβες και θα τις φορτωσει και σε εμας για να βγαλει τα σπασμενα.
    Τα F35 τα πουλαει και αυτα σε οποια κοροιδα μπορει.

    Ραφαλ και παλι Ραφαλ, παρτε μια 2η πληρη μοιρα χθες και ολοκληρωστε την 1η να φτασουμε τα 24. Και εννοειται με πληρη πιστοποιηση και προμηθεια ολων των απαραιτητων οπλων.

    Και ασε ολους τους αλλους να περιμενουν το F35 να ειναι μαχιμο σε 4-5 χρονια.

    Και επειδη θα πει καποιος οτι οντας στελθ ακομα και αν δεν ειναι επιχειρησιακα ετοιμο για βολες μπορω να το εχω για να εντοπιζει στοχους και να μοιραζει πληροφοριες στους υπολοιπους, αυτο θα μπορουσε να το κανει και ενα ιπτανο ρανταρ οποτε καλυτερα να επενδυαμε σε αγορα νεων συγχρονων με πωληση/ανταλλαγη αυτων που ηδη εχουμε. Αυτο και αν θα ηταν πολλαπλασιαστης ισχυος εναντι των F35.

    Προσωπικα προτιμω μια 2η μοιρα Ραφαλ και νεα ρανταρ παρα F35.

    1. Αν είναι έτσι όπως τα λες γιατι στο ΙΣΡΑΉΛ έχουν θέματα με την πώλησή του σε HAE και άλλες χώρες… Μήπως λέω όλοι αυτοί κάτι βλέπουν σε αυτό το » σαπακι » όπως λες και το προσέχουν σαν τα μάτια τους? Υπάρχουν πράγματα που δεν τα ξέρουμε για αυτές τις τεχνολογίες και ότι φτιάχνεται κάτι για να το αντιμετωπίσει δεν συμβαίνει ότι θα μπορεί να το κάνει κιόλας…

    2. Συμφωνώ με όλους παραπάνω, αλλά μία απορία έχω. Τα ιπτάμενα ραντάρ δεν είναι εύκολος στόχος? Άρα δεν είναι καλύτερα τα F35 να βρίσκουν στόχους και να δίνουν πληροφορίες? Είναι στελθ με ανοιχτό ραντάρ? Επίσης με αυτή τη διαμόρφωση της φωτογραφίας πόσο εύκολα εντοπίζεται?

      1. Χωρίς να είμαι ειδικός η ικανότητα του τενεκε να δρα ως μίνι awacs, έχει υπερεκτιμηθει.
        Σε σχέση πάντα με το ραφαλ μιλάω και στη σχέση κόστους ευκαιρίας να μην πάρουμε 2η ενισχυμενη μοίρα ραφαλ (25+ ραφαλ επιπλέον των 18 που έχουμε κλείσει ήδη με 3 δις€ και να πάρουμε μόλις 18 τενεκεδια35).
        Τα aesa ραντάρ και του τενεκ35 και του ραφαλ είναι πάνω κάτω τα ίδια, σε εμβέλειες.
        Ο stealth τεν35 αποκαλυπτετε από ένα οποίο άλλο aesa radar (των τουρκικών ΑΣΕΠΕ εν προκειμένω αφού τα μαχητικά τους, ccip δεν έχουν aesa στα 45 km (μετωπικα, πλάγια και πίσω πρακτικά πολύ περισσοτερο) ενώ το semi stealth ραφαλ στα 85 km.
        Δημοσιευμένη μελέτη του DRewiew σε περσινό άρθρο.
        Πρακτικά λοιπόν ότι μπορεί να κάνει ο τενεκ35 σαν μίνι awacs μπορεί να το κάνει και το ραφαλ.
        Και τα 2 φυσικά έχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες αφού τα ραντάρ των μαχητικων καλύπτουν ένα εύρος 120 μοιρών (ας με διορθώσει κάποιος καθώς δεν είμαι σίγουρος για το ακριβές νούμερο) ενώ των awacs/ασεπε έχουν πλήρη κάλυψη 360 μοιρών.
        Επισης ο τενεκε35 έχει madl ενώ το ραφαλ Link16 που και εδώ δεν ξέρω τι περιορισμούς έχει το madl στη μετάδοση δεδομένων, άρα ένα επιπλέον πλεονέκτημα για το ραφαλ.
        Αν έχεις λεφτά για πέταμα σαν τους εμιρηδες μια χαρά είναι ο τενεκ35,
        Τους περνεις επιπλέον του κυρίου στόλου σου και ελάχιστοι να πεταν κερδισμένος είσαι.
        Αν μετράς και το ευρώ σας εμάς τους κσκομοιρηδες, και το κόστος ευκαιρίας είναι ότι για 1 τεν35 περνεις 1μιση ραφαλ, που κάνει τόσο πολλά περισσότερα με ικανοτερα όπλα και αποδεσμευσιμα και το μισό κόστος συντήρησης και 90% διαθεσιμότητες έναντι 20-40% στην καλύτερη του τεν35.,και είναι παρόλα αυτά δικινητηρια με διπλάσια εμβέλεια ικανό και για Κύπρο και για ΝΑ μεσογειο τότε είναι έγκλημα να πας στο τενεκε και να μην πάρεις επιπλέον ραφαλ.

    3. @AP
      Rafale F3R σήμερα σε 18 + 6 τεμάχια και σε 2-3 έτη νέο placement παραγγελίας 24 τεμαχίων σε διαμόρφωση F4.0 με παράλληλη αναβάθμιση του SEG των F3R και αφήστε τον κόσμο του F35 να χαίρεται με διαθεσιμότητες 10% – 20% και Life Cycle cost για πολύ κλάμα!

  3. Προτείνω στους Ιταλούς να το ξανασκεφτούν πριν να είναι αργά και να απεμπλακούν από αυτήν τη φαραωνική αγορά μιμούμενοι πχ τους Τούρκους που αντελήφθησαν νωρίς το κόστος του μάρκετινγκ -θα τους διαφώτισαν σχετικά και οι Ρώσοι- ή ακόμη και τους Δανούς που το μετάνιωσαν ήδη παίρνοντας μόνο 27 μονάδες (τυχεροί μέσα στην ατυχία τους). Τώρα για την Ελληνική περίπτωση τα λόγια περιττεύουν από που να το πιάσεις και που να το αφήσεις.. με ποια λογική είναι επιτακτική ανάγκη να αποκτηθούν τα συγκεκριμένα και μάλιστα άμεσα αποδεσμεύοντας ή μάλλον δεσμεύοντας ένα τεράστιο κονδύλι με ότι αυτό συνεπάγεται .. αλήθεια ούτε καν ίντερνετ δεν έχουν όλοι αυτοί οι πολιτικοί προϊστάμενοι και οι ‘ειδικοί’ της αμύνης να γκουγκλαρουν τις λέξεις διαθεσιμότητα, κόστος πτήσης, συντήρηση, υποδομές κ.α Απόλυτα ανεύθυνη και εγκληματική πολιτική νοοτροπία ενός μπόμπιρα σε παιχνιδιάρικο. Πλανασαι οικτρα αν νομίζεις ότι αγοράζοντας τα πάντα με νοοτροπία σαουδαραβα και λωπο άδειο ότι εξασφαλίζεις προστασία… μόνο λίγο χρόνο

  4. Οποιαδήποτε βελτίωση στην απόδοση των radar θα επηρεάσει αναλογικά όλα τα αεροσκάφη. Από κει και πέρα το F35 και έχει αρκετά προβλήματα και φέρει ελάχιστο οπλισμό στην stealth διαμόρφωση. Θα έχει ενδιαφέρον πόσα προβλήματα θα λυθούν στο block 4. Και αντίστοιχα θα υπάρχει δραματική βελτίωση στον οπλισμό που θα φέρουν οι εσωτερικές θέσεις (οι οποίες θα αυξηθούν από 4 σε 6). Από ότι έχω δει θα ολοκληρωθεί AGM-88 HARM, JSM (η έκδοση του NSM για αεροσκάφη), αλλά και meteor. Κάθε σκέψη για F35 πριν το block 4 είναι προβληματική.

    1. @dk
      Ο AGM-88IIIA ήδη τροποποιήθηκε για να φέρεται από το ΦΑΒΑ 35 όμως το νέο έκδοχο μόλι που θα έχει εμβέλεια 200 km από περίπου 150 που έχει σήμερα και κάπως βελτιωμένο αεροδυναμικό σχήμα για μικρότερο RCS.

      1. Αν έχω καταλάβει καλά προς το παρόν ο AGM-88 φέρεται εξωτερικά. Ο στόχος είναι να φέρει τον AGM-88G AARGM-ER εσωτερικά, ώστε μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο η stealth σχεδίαση.

        In September 2016, Orbital ATK unveiled its extended-range AARGM-ER, which incorporates a redesigned control section and 11.5 in (290 mm)-diameter rocket motor for twice the range and internal carriage on the Lockheed Martin F-35A and F-35C Lightning II.

        https://www.wikiwand.com/en/AGM-88_HARM

        1. @dk
          Όπως έγραψε ο χρήστης πιο πάνω, τροποποιήθηκε (όχι επιχειρησιακό ακόμα) το βλήμα αντιραντάρ της έκδοσης ΙΙΙΑ για να φέρεται εσωτερικά και για να έχει χαμηλή ραδιοτομή. Η εμβέλειά του θα επεκταθεί στα 200 χιλιόμετρα κατά προσέγγιση. Ουσιαστικές διαφορές στα κύρια ηλεκτρονικά του συστήματα δε θα έχει σε σχέση με το ΙΙΙΑ.

          1. Ευχαριστώ! Δεν το είχα υπόψιν. Επομένως ήδη υπάρχει δυνατότητα επιχειρήσεων καταστολής αεράμυνας σε stealth mode. Προφανώς αυτό δεν αναιρεί τα δεκάδες άλλα προβλήματα, τα οποία συνδυαζόμενα με το κόστος και τις διαθεσιμότητες καθιστούν ανούσια της προμήθεια της παρούσας έκδοσης.

  5. Μήπως, λέω μήπως, η αγορά των …. τενεκέδων…… της LM (η οποία ήταν και Project Manager κατά την κατασκευή της Ε.Α.Β. και όπως φαίνεται – ακόμη και τώρα – λύνει και δένει εκεί μέσα), είναι τα λύτρα που πληρώνει η χώρα μας στις ΗΠΑ, – για να μας αφήσουν…. – να πάρουμε τα Ραφάλ;

  6. «Κόκκινο» από ΗΠΑ σε άμεση παράδοση F-35 – Από το 2027 και… βλέπουμε

    https://eleftherostypos.gr/ellinotourkika/667614-kokkino-apo-ipa-se-amesi-paradosi-f-35-apo-to-2027-kai-blepoume/

    Δυστηχως για εσας (ευτηχως για ολους εμας που εχουμε στοιχειωδη λογικη) αγαπητοι τενεκεδοπληκτοι35
    δεν θα χρυσοπληρωρουμε τον τενεκε αρον αρον για να τον εχουμε του χρονου να καθετε στα υποστεγα και να πουλαμε μουρη οτι εχουμε στελθ.
    Ευελπιστω οτι μεχρι το 2027 πολλα θα εχουν συμβει και θα ακυρωθει οριστικα για τη χωρα η Φαβα35 (επιπλεον ραφαλ, ενταξη μας στο Fcas)

    1. Μακάρι να αληθεύει, αν το αποφύγουμε για τα επόμενα μερικά χρόνια την γλυτώσαμε! Όπως είχε πει και πρόεδρος Lincoln, «μπορείς να κοροϊδεύεις όλους για λίγο, λίγους για πολύ, αλλά όχι όλους για πάντα».

    2. Που ειναι ο Κωστακης απο τη Νουδου να αρχισει τα μοιρολογια που δε θα παρουμε τενεκε και αναγκάστηκα θα βλεπει τα rafale και θα αρχιζει τα μοιρολογια απ το νεο ετος και για το υπολοιπο βιος της ζωης του.

  7. Το μόνο που παραμένει σε ισχύ είναι η αμερικανική «προσφορά» για έναρξη παραδόσεων το… 2027 με την προϋπόθεση όμως καταβολής προκαταβολής από την Ελλάδα το 2021!

    Ουτε το 2035 δηλαδη δε θα δουμε τενεκε35.(που θα βρουμε τα λεφτα για προκαταβολη οταν θα τα δινουμε σε ραφαλ και φρεγατες?)
    Μετα θα ειναι αργα ερχετε το Fcas.

    Δικαιωθηκαμε οι πολεμιοι της Φαβας35

  8. 🙂 όλοι εναντίον του F-35, το φάγατε το καημένο, εεε ας κάνω εγώ το τρολ τότε, κάποιος πρέπει να είναι και ο δικηγόρος του διαβόλου.

    -το F-35 είναι το μόνο αεροπλάνο που έχει τόσες πολλές παραγγελίες που δεν προλαβαίνει να παράγει, ενώ όποιος παραγγέλνει μπαίνει σε λίστα αναμονής, όχι γιατί παράγεται αργά (όπως πχ με το Su 57) αλλά γιατί δεν προλαβαίνουν τις παραγγελίες.

    -είναι το μόνο αεροπλάνο που υπερπλούσια κράτη βάζουν βύσμα να αγοράσουν παρότι ανταγωνιστικά (σχεδόν, όπως το Ραφάλ) τους παρακαλάνε με παραδόσεις αύριο, αλλά αυτοί εκεί, θέλουν το F-35

    -είναι το μόνο αεροπλάνο με το οποίο η καλύτερη αεροπορία του κόσμου δεν το πολυήθελε και σχεδιαζε να μειώσει τον αριθμό και να πάρει και άλλο F-15. Μόλις το πήρανε, ακύρωσαν την μείωση της παραγγελίας, ακύρωσαν το F-15 και ζήτησαν και άλλα F-35

    -η επικράτησή του είναι τόσο καταλυτική, που απλά κάθε σύγκριση είναι αστεία.

    -είναι το αεροπλάνο που κανείς δεν το θέλει για τον μεγάλο φόρτο, τις πολλές εξόδους κτλ, γιατί είναι το αεροπλάνο που αν είναι σε αρκετούς αριθμούς, δεν συμμετέχει σε έναν πόλεμο, απλά τελειώνει με δύο εξόδους τον πόλεμο (νικηφόρα). Το ένα είναι για να κάνει αερομαχίες και να μεταφέρει πολλές βόμβες και πυραύλους πάνω από τους εχθρούς. Ο πιλότος του F-35 κάνει μια βόλτα από τον αντίπαλο, καταστρέφει ραντάρ και αεροπλάνα και μετά παρκάρει και πίνει καφέ, και αφήνει την λάντζα πλέον στα Ραφάλ και τα άλλα αεροσκάφη που αφού καθαρίσει το F-35 θα πετάνε ανενόχλητα.

    Θα μπορούσα να γράφω ατελείωτα, αλλά επειδή και το Ραφάλ καλό είναι δεν θα ήθελα να το μειώσω

    1. Υπάρχουν ακόμα αρκετοί λόγοι για τους οποίους θα έπρεπε να αποφεύγουν όσοι μπορούν αυτό το αεροσκάφος.

      Η φήμη που έχει δεν συνηθίζεται σε μια υποτιθέμενη αντιπάθεια, αλλά σε σοβαρά προβλήματα που συνεχίζει να παρουσιάζει μέχρι σήμερα.

      Πρόσφατο παράδειγμα ότι τα προβλήματα είναι ακόμα σοβαρά, είναι το παρακάτω.

      Eglin F-35 Crash Blamed on Landing Speed, but Software, Helmet, Oxygen Also Faulted

      https://www.airforcemag.com/eglin-f-35-crash-blamed-on-landing-speed-but-software-helmet-oxygen-also-faulted/

      1. Το περίεργο είναι ότι από μπροστά και στα φανερά όλοι ενστερνίζονται την κακή του φήμη και χώνουν και άλλα τόσα, και μετά αφού ξεσπαθώσουν, μπαίνουν κρυφά στην ουρά για να πάρουν και αυτοί λίγα, και αν πάρουν κιόλας και εκπληρωθεί η επιθυμία τους, τα πανηγύρια και η ευτυχία τους δεν περιγράφεται.

        Για να μην πάω στο πονηρό την συζήτηση, θα πω ότι μοιάζει με δύο ταβέρνες όπου όλοι λένε καλά λόγια για την μία που είναι άδεια αλλά δεν πάει κανείς παρά τα παρακάλια του μαγαζάτορα, και πάνε και περιμένουν στην άλλη η οποία εκτος από το ότι είναι γεμάτη και έχει και ουρά, έχει τόσους πελάτες που κάνει και face control και διώχνει τους μισούς.

        Πάντως πλάκα πλάκα, για να δω τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα θα προκαλούσα Ραφάλ και F-35, το καθένα να αποδείξει πραγματικά την αξία του σε δύο δοκιμές, 1) να χτυπήσουν εικονικά μια βάση της αεροπορίας και 2) να δοθεί μια συγκεκριμένη περιοχή εύρους 150 χλμ στην οποία θα πάει ένα προς αγορά αεροσκάφος και 7 δικά μας, και να δούμε ποιος θα βγει νικητής από τα δύο και με τι σκορ. Τ πρόβλημα με το F-35 είναι ότι επειδή δεν θα το δουν θα πρέπει να βγάλει φωτό με τα kills του. Όσο το ραφάλ ακόμη θα παιδεύεται στον αέρα, ο πιλότος του F-35 θα το προσγειώσει στην βάση, θα πάει σε μια αποδελτίωση και ενημέρωση να δείξει τα βιντέάκια του, θα πιεί κανα καφέ με παρέα, και μετά θα πάει στην αίθουσα με τα ραντάρ να δει πως τα πάει το Ραφάλ που θα αγκομαχά να επικρατήσει.

        Βέβαια αν βάλουμε 7 δικά μας θα ζοριστεί γιατί με 6 πυραύλους το ένα θα πρέπει να το πολυβολίσει, αλλά και αυτό do-able θα είναι

        1. Περιέργως οι Κινέζοι βάλανε κατασκόπους να αντιγράψουν το F-35 αλλά δεν έβαλαν κανέναν να αντιγράψουν το Ραφάλ. Όπως και το ότι το Ραφάλ παρακαλούσε την Ινδία και ταυτόχρονα η Ινδία παρακαλούσε για το F-35 αλλά οι ΗΠΑ έδιναν μέχρι F-16 ονομασμένο σε F-21

          1. Η κινέζοι ψάχνουν πληροφορίες και αντιγράφουν οτιδήποτε τους φαίνεται χρήσιμο, αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι είναι και αποτελεσματικό αυτό που αντιγράφουν σε μερικά σημεία.
            Πάντως οι πληροφορίες που τους ενδιέφεραν είναι μαλλον αυτές που αγόρασε η ίδια η ΛΜ απο τους Ρώσους πρίν ξεκινήσει το πρόγραμμα του F-35, όπως και στοιχεία για το σκληρό και μαλακό υλικό του αεροσκάφους για να γλυτώσουν έξοδα για έρευνα και ανάπτυξη και χρόνο, αυτό πράττουν και οι αμερικάνοι σε πολλές περιπτώσεις, απο την ψυχροπολεμική εποχή μέχρι σήμερα. Ας μην ξεχνάμε ότι το παγκόσμιο δίκτυο κατασκοπίας που έχουν στήσει με όλα τα απαραίτητα μέσα NSA, NRO και μερικές άλλες υπηρεσίες που χρησημοποιούν πολλές φορές παράνομα μέσα, έχει τον ίδιο σκοπό για τον οποίο κατηγορούν συχνά τους ανατολικούς σε Κίνα και Ρωσία.

          2. Που και πως ακριβώς αντέγραψαν οι Κινέζοι το F-35; Το μεν J-20 δεν μοιάζει με κανένα άλλο stealth αεροσκάφος και είναι τόσο μεγάλο που αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του, το δε FC-31 που είναι της κατηγορίας του και κάπως μοιάζουν, είναι παρόλα αυτά δικινητήριο και με σημαντικά διαφορετική, πιο «καθαρή» και φαινομενικά πολύ καλύτερη αεροδυναμική διαμόρφωση από το χοντρό και με μικρά φτερά F-35. Οι κατάσκοποι πάντα θέλουν να ξέρουν τι έχει ο πιθανός αντίπαλος, δεν ξέρω αν και τι αντέγραψαν, αλλά σχεδιαστικό/αεροδυναμικό κλώνο του F-35 δεν μπορεί να πει κανείς ότι έφτιαξαν.

            Από την άλλη οι Κινέζοι έχουν και το J-10, που είναι άμεσα αντίστοιχο των Ευρωπαϊκών μαχητικών 4ης γενιάς με πτέρυγα delta, πτερύγια canard, σύστημα IRST μπροστά από την καλύπτρα, ραντάρ AESA κτλ. και το οποίο έχει κατασκευαστεί ήδη σε 468 μονάδες.

          3. Η λέξη «αντιγραφή» έχει παρερμηνευθεί ίσως στο συγκεκριμένο θέμα, εξαιτίας του «Chinese Whispers effect» που ευνοεί τους μύθους αμερικανικής ανωτερότητας, που χρησιμοποιούνται συχνά ως επιχείρημα για το μάρκετινγκ αμερικανικών προϊόντων.

          4. Το J-20 είναι μια μπαχατέλα που γελάνε όλοι, ήταν ένα mix από λίγες πληροφορίες κλεμμένες εδώ και εκεί (όχι μόνο από το F35).

            Το J-10 είναι άλλο mix από κλεμμένες πληροφορίες για ευρωπαϊκά και αμερικανικά αεροπλάνα ένα mix Που έχει λίγο από Μιράζ, f-16, ΕΦ-2000 και ένα σωρό άλλα που είναι αστείο.

            Το FC 31 είναι εντελώς clopyright του F-35 τα σχέδια του οποίου κλεψανε σε μεγάλο βαθμό από υπόθεση που πήρε ευρεία δημοσιότητα σαν σκάνδαλο κατασκοπείας. Το ότι είναι δικινητήριο είναι εύλογο καθώς είναι αδύνατο να κατασκευάσουν κινητήρα επιπέδου F-35, εδώ δεν μπορούν καλά καλά να αντιγράψουν τον παλιό ρωσικό που τους δόθηκε, οπότε αναγκαστικά έχουν δύο κινητήρες.

            Αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι δεν πολυπροσπάθησαν και δεν αντέγραψαν το Ραφάλ, που και αυτό κάτι λέει.

            ΥΓ οι αναγνώστες που λένε ότι σε 5-10 χρόνια θα βγουν ραντάρ που θα το εντοπίζουν έχουν δίκιο. Φυσικά θα το εντοπίζουν από πχ τα 200 χλμ, και το ίδιο ρανταρ θα εντοπίζει το Ραφάλ από τα 400 χλμ και την ίδια περίοδο θα βγουν πύραυλοι με εμβέλεια πολύ μεγαλύτερη της τωρινής που είναι γκρόσο μόντο στα 150-200 χλμ. Και είναι προφανές ότι οι ΗΠΑ δεν θα κάθονται, όσο βγάζουν οι άλλοι πχ νέα ραντάρ αυτοί θα προσθέτουν άλλα καλούδια, αλλά αν βγουν πράγματα που θα μετριάζουν το πλεονέκτημα του F-35, θα σημαίνει ότι τα ίδια συστήματα θα κάνουν αλοιφή τα 4ης γενιάς όπως τα Ραφάλ

          5. agnostosependytis

            Δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα περιγράφεις τα πράγματα και για να φέρω ένα παράδειγμα, το J-10 δεν προήλθε απο ένα μείγμα ευρωπαϊκών και αμερικανικών σχεδίων όπως παρατήρησες, αλλά απο το ισραηλινό Lavi που δεν προχώρησε αφού έλαβαν μεγάλη σημαντική υποστήριξη από την Αμερική.

            Ενδεικτικό είναι το παρακάτω άρθρο σχετικό με το θέμα του J-10.

            Why China Looked To Israel’s Lavi Jet For Its J-10 ‘Vigorous Dragon’

            https://nationalinterest.org/blog/reboot/why-china-looked-israels-lavi-jet-its-j-10-vigorous-dragon-160931

    2. Επιτέλους και ένα σοβαρό σχόλιο από μάλλον ψαγμενο αναγνώστη….Εγώ θα προσθέσω ότι είναι το μόνο αεροσκάφος που παράγεται σε τέτοιες ποσότητες με ο,τι αυτό συνεπάγεται σε μείωση κόστους λειτουργίας, συντήρησης, μελλοντικών αναβαθμίσεων κ.λ.π.
      Δείτε αντίστοιχα το F 16 τι ήταν (μαχητικό αναχαιτησης σημείου και μέρας) και πώς εξελίχθηκε ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *