Όπως ανακοίνωσε η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων) ο 2ος επαναληπτικός διαγωνισμός για τη σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης των ελικοπτέρων AS-332C1 Super Puma, του οποίου η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών είχε ορισθεί για τις 2 Δεκεμβρίου 2020 αναβάλλεται, λόγω των συνθηκών πανδημίας που επικρατούν διεθνώς, και θα πραγματοποιηθεί στις 3 Φεβρουαρίου 2021. Ο διαγωνισμός προκηρύχτηκε στις 16 Οκτωβρίου 2020. Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα είναι ύψους € 37.767.204 (χωρίς ΦΠΑ) και θα καλύψει την περίοδο 2021-2024. Επίσης υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα υποστήριξη των AS-332C1 Super Puma εκκρεμεί από το Δεκέμβριο του 2017.

Comments

  1. Εχει καταντησει γελοιο το πραγμα. Τι σημαινει λογο πανδημιας? Αλλοι δεν δουλευουν κανονικα και παραγουν εργο? . Αν ειναι δυνατον να λέγονται τετοια πραγματα και μαλιστα για τις ενοπλες δυναμεις

    1. Οι άλλοι με πανδημία πολεμούν σε 3 μέτωπα και εμείς με πανδημία δεν μπορούμε να φέρουμε ανταλλακτικά.
      Είχα ελπίδες ότι τουλάχιστον αυτοί κάτι θα έκαναν, αλλά δεν. Υπονομεύεται συστηματικά η άμυνα της χώρας ΚΑΙ εκ των έσω. Μετά τις ΜΜΨΣ, είναι 100% βέβαιο αυτό.

      1. 6 επιχειρούν με την 384 Μοίρα ως έρευνας και διάσωσης, άλλα 4 αξιοποιούνται ως έρευνας και διάσωσης αν και ανήκουν στο Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας και 2 αξιοποιούνται ως πυροσβεστικά.
        Εν τω μεταξύ υπάρχουν 2 τύποι, ο C1 και o A2.
        Αυτή η FOS είναι ληστρική. Δεν υπάρχουν αυτά τα ποσά με τίποτα, εκτός και εμπεριέχουν και διάφορες αναβαθμίσεις (η/υ, λογισμικό, οθόνες κ.λπ.).

  2. Καλά έχουν καταλάβει την χρησιμότητα αυτών των ελικοπτέρων ή τα έχουν μόνο για παρελάσεις, τρία από αυτά ήθελε το ίδρυμα Ωνάση να τα συντηρήσει εδώ και καιρό και ως συνήθως ο χρόνος περνάει και δεν γίνεται απολύτως τίποτα. Να δούμε τι δικαιολογίες θα βρούνε όταν θα αρχίσει να πεθαίνει κόσμος.

    1. Αυτά τα ε/π ΚΑΝΟΝΙΚΑ είναι Έρευνας και Διάσωσης ΜΑΧΗΣ.
      Εμείς τα χρησιμοποιούμε για κάθε ιδιώτη που θέλει ιατρική μεταφορά κ.λπ. ή έρευνα & διάσωση πολιτική
      Για τις πολιτικές κ.λπ. αερομεταφορές, θα έπρεπε να υπήρχαν ΑΛΛΑ πολύ ελαφρύτερα και οικονομικότερα ε/π (π.χ. το AW119) και όχι να χρησιμοποιούνται τα πανάκριβα και πολύτιμα στρατιωτικά.
      Αλλά, τι ψάχνουμε τώρα?

  3. Ποσες εταιριες εκτος απο την κατασκευαστρια μπορει να το συντηρήσει ? Τι κουφος διαγωνισμός ειναι αυτο ? Η συντηρηση τον SuPu επρεπε να κολησεις με το FOS των NH …

    1. Δεν είναι μόνο η κατασκευάστρια εταιρεία αδερφέ που μπορεί να το κάνει.
      Άλλο να χρειαστεί να πάρεις συγκεκριμένα ανταλλακτικά που ισως να τα έχει μόνο η κατασκευάστρια κ άλλο να κάνεις συντήρηση.
      Άσε που ανταλλακτικά για τα συγκεκριμένα μπορείς να βρεις στην αγορά σχετικά εύκολα.
      Δες τα 2 της πυροσβεστικής υπηρεσίας που τα έχει αναλάβει άλλη εταιρεία για υποστήριξη κ συντήρηση κ δεν έχουν ΚΑΝΈΝΑ θέμα διαθεσιμότητας.
      Κ μάλιστα είναι κ Ελληνική η εταιρεία.

  4. Πάντως αυτό με τις FOS μου φαίνεται να έχει παραγίνει. Κανονικά η FOS τι είναι, ένα σ΄΄ερβις, εργασία και ανταλλακτικά. Κανονικά για τα ανταλλακτικά οι εταιρείες θ έπρεπε α είχαν τιμοκαταλόγους και για τις εργασίες θα έπρεπε να υπήρχαν πιστοποιημένες εταιρείες εδώ, ή με την αγορά να ζητούσαμε να πιστοποιηθεί η ΕΑΒ πχ (ή έστω 1-2 ιδιωτικές).

    Η Aegean για τα αεροπλάνα της έχει FOS και πόσο τις βγαίνει η συντήρηση ανά αεροπλάνο που κάνει πολυ πολύ περισσότερα χλμ από τα δικά μας?

    1. Έχεις και 800% δίκιο να μη σου πω. Το έχω γράψει και εγώ παλαιότερα αυτό.
      Είναι ΚΑΙ ακατανόητο και ανεξήγητο.
      Μιλάμε για 100αδες χιλιάδες ευρώ το χρόνο ανά μονάδα για να πετάει ξέρω γω πόσες ώρες το μήνα και το χρόνο?
      Αυτή η ιστορία των FOS, πρέπει κάποια στιγμή να FOSτιστεί επαρκώς από κάποιο δημοσιογράφο.
      Δηλαδή τι και ΠΟΣΑ ανταλλακτικά θέλει το χρόνο ένα ε/π? (τα ίδια και α/φ).
      Δηλαδή μετά από κάθε πτήση ξέρω γω 2 ωρών θέλει γενικό σέρβις και 5 σελίδες Α4 ανταλλακτικά?
      Χάρτινα είναι? Γυάλινα είναι? Χρυσά πληρώνονται?

      1. @gdmast
        Διάβασε το άρθρο του φράγκου που δίνω παραπάνω link
        τα SUPER PUMA είναι βασικά παρατημένα εδώ και αρκετά χρονια που πρέπει να περάσουν από βαριά συντήρηση Το άρθρο δίνει κάποιες τιμές εάν και είναι παλιό

        Το κόστος ανά ώρα πτήσης των SUPER PUMA δίνετε να είναι γύρω στις 3500 EUROS/H
        https://www.protothema.gr/greece/article/782824/poso-kostizei-i-ethniki-aspida-kata-ton-tourkon/

        Η Πυροσβεστική έχει 2 SUPER PUMA και η αεροπορία 12

        Τα της πυροσβεστικής έχουν υψηλότατες διαθεσιμότητες σε σχέση με το μπάχαλο της αεροπορίας
        διότι βασικά τα έχουν κρατήσει μακρυά από το μπάχαλο της ΕΑΒ

          1. https://www.aeroservices.gr/

            Τα γραφει πολύ ωραία ο Φράγκος στο link που έδωσα

            Νομίζω πως το Πυροσβεστικό έχει αναθέσει στο NATO Procurement agency πως το λένε την όλη διαδικασία διαγωνισμών για τη υPOSτηριξη/ συντήρηση και η έχει βγει η AEOSERVICES νικήτρια στο διαγωνισμό

            Η Αεροπορία από την άλλη υποχρεώνεται να ταΐζει την ΕΑΒ
            και να προπληρώνει
            Αντί για ανταλλακτικά πάνε για μισθούς αφού δεν έχουν αλλα έσοδα

          2. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

            Ο ορισμός του παραλόγου.

            Η αεροπορία να στηρίζεται σε εταιρίες που δεν το έχουν με το άθλημα της συντήρησης, και μια πολιτική υπηρεσία να συνεργάζεται με πρόγραμμα του ΝΑΤΟ στην συντήρηση ιπτάμενων μέσων για προστασία του πολίτη.

            Η απάτη και η ηλιθιότητα σε αυτή την χώρα είναι προφανώς θέμα συντονισμού.

        1. @CK
          Ναι το διάβασα, αλλά ήταν τόσο κατατοπιστικό που θεώρησα περιττό να σχολιάσω.
          Ένα από τα πολλά εγκλήματα που έχουν γίνει και παραλείψεις (έλεγχος 12ετίας) εκ των πολλών.
          Επίσης όταν μιλάμε για έλεγχο, δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς ελέγχουν. Δηλαδή απογυμνώνουν το ε/π και το εξετάζουν δομικά? Γιατί όλα τα άλλα, είναι θέματα αναβαθμίσεων (οθόνες, η/υ, λογισμικό κ.λπ.) ή ανταλλακτικών ή συνήθους σέρβις (κινητήρες, σύστημα έλικας κ.λπ.).
          Επίσης μου φαίνονται εξωφρενικά και τα ποσά.
          Δηλαδή με 5 μεροκάματα απογυμνώνεις το ε/π και με άλλα 5 το κάνεις φύλλο και φτερό στον έλεγχο. Πραγματικά αδυνατώ να αντιληφθώ τι στο καλό ελέγχουν κ.λπ. με 600 και 800 χιλ. και 1 εκ ξέρω γω (οκ τα ανταλλακτικά είναι άλλο θέμα που και αυτό σηκώνει πολλή συζήτηση).

          1. @gdmast
            Οι εργασίες είναι εκτεταμένες:
            Το ελικόπτερο κυριολεκτικά διαλυεετε και όλα τα κομμάτια από gear box μέχρι καλωδιώσεις ελεχοντε εξονυχιστικά
            Το ελικόπτερο μπορεί να μείνει off κοντά στο ένα χρόνο
            Εάν βρεθούν και ζημιες όπου απαιτείται επισκευή τότε το κόστος μπορεί να πάει στα ύψη και να ξεπεράσει κατά πολύ το 1mil

    2. agnostosependytis

      Οι συμφωνίες που υπέγραψαν με την ΛΜ τα περασμένα χρόνια για την αναβάθμιση των μαχητικών και την επαναφορά των Ορίον η την αγορά των ελικοπτέρων δεν μπορούν να ήταν πιο περιπλοκές απο τις συμφωνίες για υπηρεσίες συνεχής υποστήριξης για τα υπάρχοντα ελικόπτερα.
      Οπότε το πρόβλημα που αποτρέπει να προχωρήσουν αυτά τα προγράμματα, είναι προφανώς η σχέση των στελεχών στην ΓΔΑΕΕ και της πολιτικής στην Ελλάδα με την αμερικανική πλευρά.

    3. θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους σας γιατί η απορία μου ήταν πραγματική και όχι ρητορική και γιατί πραγματικά ρίξατε αρκετό φως στο σκοτάδι που είχα στο μυαλό μου σχετικά με την περιοχή αυτή.

      Γενικά η εκτίμησή μου, χωρίς να ξέρω καθόλου την αγορά υποστήριξης κάθε συστήματος, θα σκεφτόμουν τα εξής, τα οποία επειδή δεν έβλεπα να γίνονται, μου προκαλούσαν ανησυχία:

      1) αν ένα σύστημα δεν έχει υποστήριξη συντήρηση από διάφορες εταιρείες αλλά μονοπωλιακή, πχ μόνο ο κατασκευαστής μπορεί να την κάνει και δεν έχει δημοσιευμένο κατάλογο με τιμές ανταλλακτικών, τότε όταν γίνεται ο διαγωνισμός για την αγορά του συστήματος, θα έπρεπε δεσμευτικά οι ανταγωνίστριες για την πώληση του συστήματος εταιρείες να εμπεριείχαν στην προσφορά τους και δεσμευτικό κόστος από την πλευρά τους για το σέρβις του κύκλου ζωής. Προσοχή, όχι υποχρέωσή μας να την αγοράσουμε (την συντήρηση) αλλά υποχρέωσή τους αν την ζητήσουμε, οι μέγιστες τιμές να είναι Χ. Έτσι για να μην εγκλωβιστούμε σε τιμή συστήματος φτηνή και τιμές FOS ότι ναναι

      2) Αν υπάρχουν εναλλακτικοί πάροχοι, και δημοσιευμένες τιμές ανταλλακτικών θα περίμενα να κατεβαίνουν αρκετοί σε έναν διαγωνισμό, ειδάλλως θα μοιάζει ότι ο διαγωνισμός είναι φωτογραφικός. Ειδικά για ελικόπτερα που θα έλεγα δεν είναι δα και καμιάς διαστημικής τεχνολογίας και υπάρχουν σε πολλές χώρες ίδια ή παρεμφερεί, ακόμη και σε ιδιωτικές εταιρείες θα περίμενα οι τιμές να είναι φτηνές και να βρίσκεις και εύκολα πάροχο. Είμαι σίγουρος ότι αν υπάρχουν ιδιώτες με παρεμφερή ελικόπτερα (πχ ΑΒ, SP κτλ) δεν πληρώνουν εκατομμύρια ανά ελικόπτερο σε FOS τον χρόνο. Το ότι υπάρχει ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει το FOS μερικών μάλλον θα έλεγα επιβεβαιώνει υποψίες μου.

      3) Αυτό που πραγματικά μου χτύπησε καμπανάκι όχι τόσο για το κόστος των FOS αλλά ότι κάτι περίεργο γίνεται, ηταν η υπόθεση των NH, όπου πανευρωπαϊκά συσπειρώθηκαν ορισμένες χώρες που τα είχαν και κάνανε συμφωνία για FOS για όλα, σαν να είναι συμφωνία χονδρικής για να πετύχουν καλές τιμές. Και εμείς ενώ έχουμε το μεγαλύτερο πρόβλημα από όλες τις χώρες στην FOS, βγάλαμε για 2η ή 3η φορά δικό μας διαγωνισμό που ξανακυρήχτηκε άγονος, αντί να συμμετέχουμε στην πανευρωπαική πρωτοβουλία. Για κάποιο λόγο όλο αυτό φώναζε πως μοιάζει να θέλουμε να ντηλάρουμε εμείς με τον προμηθευτή για πχ 15 ελικόπτερα και όχι κάποιος ευρωπαϊκά που θα πήγαινε για 100 ελικόπτερα, κάτι που μοιάζει πολύ ασυνήθιστο για να το πω ευγενικά.

      4) Φαίνεται πως έχουμε πάρα πολλά αεροπορικά μέσα (αεροπλάνα όλων των ειδών, ελικόπτερα κτλ) και έχουμε μια εταιρεία που είναι σκέτη καταστροφή, δεν προχωράει τίποτα. Πραγματικά αν τόσα λεφτά είχαν ξοδευτεί από μια ιδιωτική εταιρεία, όχι απλά θα φυσούσε, όχι μόνο θα έκανε σούπερ δουλειά σε χρόνο DT, αλλά θα τραβούσε και δουλειά από ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες για σέρβις των δικών τους αεροσκαφών. Για κάποιο λόγο όταν πλέον φέρνω αυτή την εταιρεία στο μυαλό μου, σκέφτομαι την γνωστή γελοιογραφία που δείχνει 10 άτομα σε μια βάρκα, εκ των οποίων ένας τραβάει κουπί και εννιά με μια ντουντούκα του επεξηγούν πως να τραβήξει καλύτερα κουπί και γιατί η βάρκα πάει αργά γιατί αυτός ο ένας είναι αναποτελεσματικός στο τράβηγμα του κουπιού, αντί να σκεφτούν ότι η βάρκα θέλει 9 κωπηλάτες και έναν να δίνει τον ρυθμό.

  5. ΕΕΕ έρχεται …
    Απο την στιγμη που θελουμε τετοια πλοια και ξερουμε οτι εχει ερθει προσφορα γιατι BEL XL σχεδον 4 δις το ΠΝ γιατι δεν αγοραζει 2 νεα Burke ?

    Αποφασισμένοι όσο ποτέ στο Επιτελείο και το Πολεμικό Ναυτικό: «Κυνηγούν» το Arleigh Burke ως πλοίο ενδιάμεσης λύσης για τον στόλο

    https://hellasjournal.com/2020/11/apofasismeni-oso-pote-sto-epitelio-ke-to-polemiko-naftiko-kinigoun-to-arleigh-burke-os-plio-endiamesis-lisis-gia-ton-stolo/

    1. Θυμάσε κάτι αγγελίες στη χρυσή ευκαιρεία «ζητώ να μου χαρίσουν»
      Κάτι τέτοιο θυμίζει και η ιστορία με τα ΑΒurke.
      Ζητώ να μου χαρίσουν αντιτορπιλλικό.
      Αλλά έλα που δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.
      Απο ποια γερουσία θα περάσει η απόσυρση των ΑΒ, οταν ακομα και η αποσυρση των παλιότερων Τικο ειναι αβέβαιη? Το USN εχει καποιες οροφες που η ακυρωση της παραγγελειας επιπλεον αλουμινοτρατων δεν τις πιανει με τιποτα.
      Επειδη εμεις ζηταμε δε σημαινει οτι θα παρουμε? οι πιθανοτητες ειναι απειροελαχιστες και δεν ειναι θεμα χρηματων, (για τους αμερικανους) αλλα γι ολα τα παραπανω που εξηγω.
      Ενα ανυπαρκτο θέμα που ξεκινησε περσι η αμερικανοδουλη πτωση και συνεχιζει ο αμερικανοδουλος ιγνατιου.
      Καθρεφτακια για ιθαγενεις

      1. Tελικα τα μονα πλοια που θελει να ξεφορτωθει το USN ειναι τα LCS!
        Tα…..game-changers που λενε οι υμνητές του Μονόχειρος και της «μαμάς».

    2. Γιατί όπως και η Bel, τα ΑΒ ΑΛΛΑΖΟΥΝ τις ισορροπίες στο νερό. Έτσι ΔΕΝ σου τα αποδεσμεύουν ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ, εκτός και σου δώσουν τίποτα μεταχειρισμένα 40 ετών με συστήματα και ηλεκτρονικά 20ετίας (που μάλλον ούτε αυτό). Όπως δεν θα σου δώσουν και ΠΟΤΕ SM3 ή 6, ακόμα και εάν πληρώσεις 50 εκ τον πύραυλο.
      Άσε που και αυτά που θα σου δώσουν (εάν), θα σου πουν και ΠΟΥ και ΠΟΤΕ θα τα χρησιμοποιήσεις.
      Θα πάρεις λοιπόν ψαροκάικα με κανονάκι και καλά ότι κάτι κάνεις, θα χρυσοπληρώσεις και πάλι θα είσαι μείον σε ισχύ.
      Ασφαλείς μπίζνις λέγονται αυτές.
      Εσύ εκεί που πρέπει, αυτοί το χρήμα και το παιχνίδι και οι Τούρκοι το κεφάλι τους ήσυχο στο νερό.

  6. -διόρθωση-

    Οι συμφωνίες που υπέγραψαν με την ΛΜ τα περασμένα χρόνια για την αναβάθμιση των μαχητικών και την επαναφορά των Ορίον η την αγορά των ελικοπτέρων δεν μπορούν να ήταν λιγότερο περιπλοκές η πιο εύκολες απο…

  7. Η πραγματικοτητα με την συντηρηση των ελικοπτερων εχει ως εξης:
    Ολα τα ελικοπτερα του Στρατου(πλην ΝΗ90) που συντηρουνται απο τους τεχνιτες του ,δεν φτανουν το κοστος συντηρησης των ΝΗ90(μιλαμε για Απατσι,Σινουκ, Ηιουι κλπ).
    Υπαρχουν δε και επιπλεον δυνατοτητες με την απαραιτητη στηριξη που δεν υπηρξε ουτε υπαρχει ,κατα τα φαινομενα.

    1. Και αυτό είναι ένα ακόμα χρόνιο πρόβλημα που δεν τολμάνε να αντιμετωπίσουν!

      Τα ελικόπτερα αυτά η πρέπει να πουληθούν η πρέπει να γίνει επιπλέον επένδυση προς αύξηση των αριθμών τους και FOS
      Ας αποφασίσουν επιτέλους!

      Να τα κρατάμε καθηλωμένα επειδή είναι ακριβά στη συντήρηση η είναι προϊόν σκανδαλου δεν είναι αποδεκτη στάση

      Οι ανάγκες αερομεταφορών εξακολουθούν και υπάρχουν!
      Ας αποφασίσουν !

      1. Έπρεπε να μπουν στην ευρωπαική πρωτοβουλία για συνολική FOS των NH, αλλά εμείς θέλαμε να κάνουμε ξεχωριστές διαπραγματεύσεις και τιμή. Στην αρχή σκεφτόμουν γιατί, αλλά προφανώς γιατί εμείς είμαστε καλύτεροι διαπραγματευτές και θα πετύχουμε καλή τιμή για πολύ λιγότερα ελικόπτερα ή για κάποια άλλη εξήγηση.

        1. agnostosependytis

          Ακριβώς αυτό έπρεπε να γίνει, αλλά οι συνηθισμένοι ύποπτοι στο παρασκήνιο το άφησαν στον «αέρα» για να παριστάνουν τους έξυπνους.

          Η πώληση δεν νομίζω ότι θα ήταν σωστή, επειδή η χασούρα θα ήταν μεγαλύτερη, παρά μια επιπλέον έπενδυση για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να αξιοποιηθούν επιτέλους αυτά τα ελικόπτερα.

          Η πλάκα είναι ότι ονειρεύονται και «υπερσύγχρονα αόρατα» μαχητικά, ενώ δεν μπορούν να συντηρήσουν σωστά ένα σύγχρονο ελικόπτερο με συνέπεια να πορεύονται με τα παλιά Huey.

      2. Αυτο που σωστα επισημενεις να πουληθουν, εγινε προσπαθεια πριν λιγα χρονια για τα ΗΑΕ νομιζω αλλα δεν ολοκληρωθηκε.

    2. Τα apatsi D έχουν ανταλλακτικά ,τα Α δεν συντηρούνται ή συντηρούνται με οτι υπάρχει και τωρα γινετε προσπάθεια με διάφορα προγράμματα να συντηρηθούν , Στα Huey δεν υπάρχει γραμμή συντήρηση ανάλογης τεχνολογίας με ενα Apache,ΝΗ γιατί ειναι αρχαία ,μόνο έτοιμα αποθέματα ,το ιδιο και τα Σινουκ που έρχονται με ανταλλακτικά κατα καιρούς απο τους αμερικανους …

      Τα NH δεν αγοράστηκαν με FOS-ανταλλακτικα ουτε κατα καιρους έρχονται, σε αντίθεση με τα αμερικάνικα, και για αυτο υπαρχει πρόβλημα .Ενω σε ολα τα αμερικάνικα έρχονται νεα ανταλλακτικα είτε αγοράστηκαν ανταλλακτικά .

      Επισης οι καιροι αλλαξαν και πλεον επεμβάσεις γίνονται απο την ιδια την εταιρία .Το ιδιο ισχυει για ολους …Η παίζεις με τα FOS ή δεν παίζεις και όλα μένουν καθηλωμένα .,

      Στην ΠΑ το κατάλαβαν και μέσα σε αυτα τα πλαίσια λειτουργούν … Ακομα οι δεινόσαυροι του ΣΞ να καταλαβουν οτι ο τρόπος συντήρησης έχει αλλάξει .

      Αν αγοραζαν τωρα ενα Apache e ειμαι σιγουρας οτι απο το πρωι ως το βραδυ θα συζητούσαν για τα Fos και τα ανταλλακτικά περισσοτερο απο οτι τα συστήματα του ελικοπτέρου … Στην αγορα των NH κοιμοντουσαν ορθιοι και τους την εφερε ο τσοχατζο …Σου λεει οι αλλοι θα βγαλουν το φιδι απο την τρυπα .

      Επισης ενα τελευταίο απατσε D που έπεσε στην αττικη οι αμερικανοι μιλούσαν για ελλειπή συντήρηση .

  8. By the way που λένε, μου άρεσε ένα δημοσίευμα του DP σήμερα, που έμοιζε να σουμάρει όσα έχω πει κατά καιρούς και για τα Ρομέο (ότι αυτά που παίρνουμε κάνουμε χάρη στο ΠΝ των ΗΠΑ) και για τα MMSC και πολλά άλλα.

      1. @CK
        Το είχα γράψει και παλαιότερα πως θα αγοράσουμε και τα επτά. Είχε αναφέρει, επίσης, προ 10 ημερών αν θυμάμαι πως είχε προχωρήσει και επίσημα η διαδικασία. Τα ελ/ρα αυτά είναι από τα λίγα προϊόντα της Μαφίας Λ και Μ που χρειαζόμαστε και που αξίζουν είναι, ωστόσο, ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ που δεν έρχονται με Link-16!

        1. Εδώ και 10-15 χρονια έχουμε:
          Nees φρεγάτες: ΤΊΠΟΤΑ
          Ενδιάμεσες φρεγάτες: ΤΊΠΟΤΑ
          Εκσυχρονισμός MEKO: ΤΊΠΟΤΑ
          Τορπίλες για 214: ΤΊΠΟΤΑ
          FOS για Sea HAWK: ΤΊΠΟΤΑ
          FOS για πλοία όπλα ΤΊΠΟΤΑ

          Και ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι σκάει από πουθενά η μάλλον από ΑΠΟΣΤΟΛAΚΗ το πρόγραμμα για 7 νέα ROMEO αξιας εκατοντάδων εκατομμυρίων και υλοποιείται μέσα σε ένα -ενάμιση χρόνο παρόλο που είχε αλλάξει και η κυβέρνηση!

          ΚAΤΙ ΠΟΛ Y ΣAΠΙΟ ΥΠA’ΡΧΕΙ ΕΙΣ ΤΟ ΒΑΣIΛΕΙΟ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΎ!!!

          1. CK

            Σε όλη την χώρα υπάρχει πρόβλημα δεν είναι μόνο σε ένα σημείο, είναι συστημικό.

            Για να αλλάξουν αυτά πρέπει να γίνει γενικό Reset, όλα σβήσιμο και ξεκίνημα απο το μηδέν με ανθρώπους που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τους χθεσινούς και σημερινούς στην εξουσία.

        2. Ακόμα και αυτά αγορασμένα τα έχει, αφού τα παράγει εταιρία που εξαγοράστηκε απο την ΛΜ. Αφού η ίδια δεν το έχει πλέον με τα αεροσκάφη, όπως παλαιότερα όσο απασχολούσε αεροναυπηγούς με γνώσεις στο αντικείμενο όπως τον C. L. Johnson.

          1. @Ndgi
            Η εταιρεία γενικότερα δεν το κατέχει από όταν έφυγαν τα περισσότερα στελέχη της General Dynamics και πολλά άλλα της Martin Marietta αλλά και του κλειστού κλαμπ Skunk Works

  9. Και αν και off topic, επειδή διαβάζω ότι ξαναζεσταίνεται το θέμα των MMSC με την παραχώρηση 2 ΑΒ, θα έλεγα ότι ναι μεν έτσι γλυκαίνεται το πικρό χάπι, αλλά αν θέλαμε το χάπι να είναι τέλειο, θα μας έδιναν 2 ΑΒ ενδιάμεση λύση στην παραγγελία 4 FFGX αντί MMSC. Εναλλακτικά, οι Γάλλοι που μιλάνε για 1 δις plus για την Μπελάρα, να το κάνουν 4 δις για 4 Μπελάρες (που κανονικά οι 4 θα έπρεπε να κάνουν 2,5 δις) και για την διαφορά του 1,5 δις να μας δανείσουν μια Fredda ώσπου να αναλάβει η πρώτη Μπελάρα (πχ για 4 χρόνια) και δωρεάν 2 Λαφαγιέτ αφού πρώτα τις οπλίσουν καλά. Οι Γάλλοι είναι πια σε φάση που χάνουν 1-0 και είμαστε στο 92′ στις καθυστερήσεις. Η μόνη πιθανότητα να κάνουν ρελάνς είναι να κάνουν μια τρομερή προσφορά που δεν θα μπορεί να αρνηθεί κανείς, αλλιώς χάσανε.

  10. Τι σχεση εχει η επιδημια με τη συντηρηση των ελικοπτερων; Απολυτως καμία.
    Για φρεγατες 4 δισ. ευρω, απευθειας αναθεση.
    Για παροχη τεχνικης υποστηριξης σε ελικοπτερα, υψους 37 εκατομμυριων, την οποια δεν μπορει να προσφερει ουδεις αλλος πλην της κατασκευαστριας Eurocopter, «διαγωνισμος» !!!!!!!
    Εχει καταντήσει αηδία πια ο Κουλός.
    Διεφθαρμένος μεχρι μυελού οστέων.

    1. Μην λέτε για να λέτε.
      Για να υπάρξει συμμετοχή στον διαγωνισμό πρέπει να λειτουργούν υπηρεσίες που να δίνουν πιστοποιητικά, πρέπει να λειτουργούν και υπηρεσίες που θα τα παραλαμβάνουν. Πρέπει να λειτουργούν και επιτροπές που τώρα έχει ανασταλεί η λειτουργία τους λόγω κορονοϊού.
      Φυσικά όλοι ξέρουμε ότι μόνο η Eurocopter μπορεί να πάρει το έργο, αλλά αν δεν ακολουθηθούν οι διαδικασίες που πρέπει, θα έρθουν τα δικαστήρια και θα κρίνουν το διαγωνισμό άκυρο.

      * Έλα; Δώσαμε την απευθείας ανάθεση των φρεγατών; Πότε ακριβώς και δεν πήρε χαμπάρι κανένας;

        1. Αυτό είναι το μόνο σωστό. Κάμποσα χρόνια τώρα υπήρχε μια… ελαφρότητα (το λέω πολύ ευγανικά) στο θέμα όχι μόνο των διαγωνισμών αλλά των εξοπλισμών συνολικότερα, με κίνδυνο την ίδια την υπόσταση της Ελλάδας αυτή καθαυτή.
          Αυτό όμως δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για μας νερουλίαζουν το μυαλό με την προπαγάνδα τους.

      1. Αμα πνιγουνε τιποτα ναυαγοί επειδη τα ,ελικοπτερα SAR ειναι καθηλωμενα, αυτη θα ειναι η δικαιολογία του Μονόχειρος και των υμνητών του:
        » Ενεκα της επιδημίας, δεν συνεδρίασε η αρμοδία επιτροπή, και ηταν κλειστή η Υπηρεσία που χορηγεί τα απαιτούμενα πιστοποιητικα!»

        Ακουσε κανενας τιποτε περί διαγωνισμού για τις φρεγάτες; Βοά ο Τύπος, (ιδίως ο φιλοκυβερνητικός) οτι ο Μονόχειρ θα παρει τις MMSC με απευθειας αναθεση.

        Και η ιστοσελιδα αυτη εχει γραψει ευθεως για ανωθεν πολιτικες πιεσεις στο Ναυτικο για το θεμα αυτο.

      2. Για τα ελικοπτερα γιατι δεν εχει γινει καποιος διαγωνισμος και δεν τους πανε στα δικαστηρια; τι διαφορετικο υπαρχει απ το να παμε σε απευθειας παραγγελια πλοιων;

        1. Ποιος να τους πάει?Η αντιπολίτευση
          Όταν το ξεκίνησε το θέμα ο ΑΠΟΣΤΟΛAΚΗΣ τι ήταν στη κυβέρνηση ΤΣΊΡΙΖΑ???
          Και το ανάλογο με τα P-3:
          Επί ΝΔ ξεκίνησε το επείγον(ΑΒΡΑΜΌΠΟΥΛΟΣ) αλλα υπογράφηκε επί ΣΥΡΊΖO- ΚΑΜΈΝΟΥ!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *