Το Υπουργείο Άμυνας της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι υπέγραψε προκαταρκτικό συμβόλαιο, με την PT Sinar Kokoh Persada (εκπρόσωπο της δανέζικης Odense Maritime Technology), για την προμήθεια δύο φρεγατών κλάσης «Iver Huitfeldt», εντός πενταετίας με συνολικό κόστος $ 720 εκατομμύρια, χωρίς τα όπλα και χωρίς τη σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης.

Οι φρεγάτες κλάσης «Iver Huitfeldt» έχουν εκτόπισμα 6.645 τόνους και εξοπλίζονται με σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk.41 32 θέσεων για βλήματα SM-2, με σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk.56 24 θέσεων για βλήματα ESSM, 8-16 βλήματα κατά πλοίων, δύο (2) πυροβόλα των 76 χιλιοστών, ένα CIWS (πυροβόλο των 35 χιλιοστών) και δύο (2) διπλούς εκτοξευτές τορπιλών.

Comments

    1. μα η type 31 το έχουν πει ξεκάθαρα και οι Άγγλοι, ότι είναι μια αντιγραφή της Iver Huitfelt, απλά έχουν ζητήσει το μέσο κόστος να είναι κάτω από 300 εκατ, ενώ εδώ βγαίνει 360 εκατ.

      360 εκατ χωρίς τα όπλα, λιγάκι τσιμπημένη την βλέπω, θα βγει κανα 450 με τα όπλα για μια διαμόρφωση που θα θέλαμε εμείς, ενώ νομίζω κανονικά 360 θα έπρεπε να βγει με τα όπλα.

      Πάντως η τιμή είναι πολύ καλή για ένα σκαρί 6.600 tn

      1. Αναφέρομαι στο εξοπλισμό του πλοίου…
        Τώρα αυτή η φιλολογία με το φθηνό πλοίο των Δανών, οταν το 80% του κόστους ειναι ο εξοπλισμός και οπλισμός. αγγίζει τα όρια του κωμικού.

      2. Τζάμπα χάνεις τα λόγια σου.
        Αυτοί που θέλουν να καταλάβουν καταλαβαίνουν αυτοί που δεν θέλουν δεν πρόκειται να καταλάβουν ποτέ.

          1. Είμαι απόλυτα πρόθυμος να συμμετέχω σε έναν διάλογο, όταν αυτός είναι καλοπροαίρετος, δεν είναι δογματικός και έχει επιχειρήματα. Δεν είμαι γκουρού, και πολλές φορές αλλοι αναγνώστες με επιχειρήματα με έχουν πείσει είτε ολικά είτε μερικά ότι κάνω λάθος, και χαίρομαι για αυτό, γιατί κάθε τι καινούργιο που μαθαίνεις είναι καλό.

            Οπότε πάμε να ξεκινήσουμε σε τι data βασίζομαι εγώ που λέω ότι μια Iver Huitfelt, ακόμη και ντούκι να την έκανα δεν θα περνούσε τα 460 εκατ.

            Η Iver Huitfelt του Δανικού Ναυτικού κόστισαν το 2010 USD$ 325 εκατομμύρια ή 280 εκατ ευρώ, ΜΕ τα όπλα και τα συστήματα (ωπ έπιασα τον εαυτό μου να το θυμάται λάθος):

            σελίδα 7 του συνημμένου report:
            https://www.ft.dk/samling/20141/almdel/FOU/bilag/20/1417702.pdf

            Δέχομαι ότι μπορεί να τους βγήκε πιο φτηνή για διάφορους λόγους, και ότι τώρα οι πωλήσεις σε άλλους βγαίνουν κατάτι πιο ακριβές, αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να εξακοντίζει το κόστος τους στο διάστημα, όπερ εγώ που έβαλα και 50% επιπλέον πάλι είμαστε σε μια φρεγάτα εξοπλισμένη πλήρως και 6,600 tn.

            Βάλε μου και εμένα υλικό τώρα να εκπαιδευτώ και στην αντίθετη άποψη

          2. Με βάση τις συμβάσεις η Type 31 (που ουσιαστικά είναι η Iver Huitfelt αλλά χτισμένη στην Αγγλία όπου τα εργατικά είναι ακριβότερα και δεν είναι και τόσο αποτελεσματικοί) θα κάνει GBP 250 εκατ το κάθε σκαρί (τιμή ναυπήγησης, συνολική σύμβαση 1,25 δις για 5 πλοία) και GBP 150 εκατ για όλα τα άλλα (συστήματα και όπλα) με συνολικό budget 2 δις GBP για τα 5 πλοία με το κλειδί στο χέρι.

            Οπότε είμαστε ΟΚ και με το αν καταλαβαίνουμε το κόστος της type 31?

          3. Οι Type 31 δηλ οι σημερινές IH σύμφωνα με την σύμβαση θα στοιχίσουν 280εκ ‎€ έκαστη (και είναι εκτίμηση δηλ αν δεν υπάρξουν υπερβάσεις, πράγμα σπάνιο)…
            Τα πλοία δεν έχουν καθόλου τορπίλες, σόναρ, CWIS, αντιπλοϊκούς πυραύλους…
            Δεν έχουν εκτοξευτή Α/Α πυραύλων παρά μόνο 12 camm… Φοράν το NS100 οπότε θέλεις άλλο, ένα ή δυο… Επίσης έχουν το Bofors Μκ110…
            Και όλα αυτά τα κοστολόγησες χοντρικά 150εκ λίρες δηλ 167εκ ‎€, όταν η Δανία μόνο για 46 SM-2 Block IIIA πλήρωσε κάπου 3εκ$ δηλ 2,6εκ‎€ έκαστο (150εκ$)… Ενώ θές και 1εκ για κάθε ESSM bl1…

            Και φυσικά όλα αυτά, ακόμα και αν αποψιλώσεις τις S δεν είναι plug and play… Υπάρχει δυσκολία κατά την μεταφορά και ολοκλήρωση όπλων από 2 διαφορετικές πλατφόρμες και φυσικά κόστος… Ειδικά δε αν τα αναβαθμίσεις/πιστοποιήσεις κιόλας…

            Και φυσικά όλα αυτά σε ανύπαρκτα ναυπηγεία, μια και οι Δανοί σου πουλάνε το σχέδιο…
            Και όπου οι πυραυλάκατοι σου ξέφυγαν στο κόστος…

            ΥΓ… Το ντούκου-ντούκου εδώ δεν ενοχλεί μια και είναι CODAD?

          4. @shadowfax:

            Μα δεν τα διαφημίζουν η τα αγοράζουν ως τα# καλύτερα ανθυποβρυχιακά πλοία# όπως γραφουν μερικοί μερικοί για τις [email protected]
            Δεν έχουν καν VDS
            Είναι και στη μιση τιμή

          5. Δεν διαφωνώ σε αυτό ck,.. Για AAW τα σχεδίασαν αρχικά…
            Πολλοί όμως θέλουν επιτακτικά τα πλοία για την Ελλάδα, οπότε θα έχεις ένα πλοίο με CODAD και σε ανθυποβρυχιακά καθήκοντα…

  1. Η Ινδονησία έκανε διαγωνισμό και θα πάρει καλύτερα εξοπλισμένα πλοία στην καλύτερη τιμή.
    Εμείς αν και εφόσον και όταν δύο Belharra με κόστος 3 δις ευρώ.
    Δηλαδή με τα 3 δις με βάση την προσφορά στην Ινδονησία εμείς μπορούσαμε να πάρουμε 6 Iver Huitfeldt σύνολο 2,2 δις δολάρια (υπολογίστε ισοτιμία ευρώ-δολαρίου) και με τα υπόλοιπα μέχρι τα 3 δις αρχική υποστήριξη και όπλα.
    Σταματάω εδώ για να μην εκνευρίζομαι άδικα.

    1. Από που βγαίνει το συμπέρασμα οτι ειναι καλύτερα εξοπλισμένα, ξέρεις την τελικη διαμόρφωση;
      Εκνευριζόσαστε κιόλας…

        1. Αν μπορείς να τεκμηριώσεις της διαμόρφωση περιμένουμε να ακούσουμε… γιατί τίποτα δεν εχει παρατεθεί, το τι νομίζει ο καθένας από την ισχύει, ειναι όσο η απόσταση από την ανατολή στην δύση…

    2. Μην εκνευρίζεσαι άδικα
      Υπογράψαμε για τις [email protected]??
      Πρόκειται να υπογράψουμε για τις [email protected]???

      @AIM

      Το break down των 340 mil $ είναι 200 electronics/weapon systems + 140 ship-propulsion

      Κάπου έχω δει σχετικό άρθρο

      Είμαι επιφυλακτικός εάν οι τιμές αυτές είναι up to date

      Οι Δανοί έχουν τα πλοία αυτά για μια δεκαετία οποτε 10 χρονια πληθωρισμό να βάλεις πάμε παραπάνω

      Ο Μιχάλης αναφέρεται υποθέτων στη υποσυζhιhτhσιh διαμόρωση των [email protected]
      και τη πραγματική tvν δανέζικων

      1. https://www.ft.dk/samling/20141/almdel/FOU/bilag/20/1417702.pdf

        σελίδα 7, ενώ στην σελίδα 8 έχει τρομερή ανάλυση του life cycle cost ενσωματώνοντας μέσα ακόμη και τους μισθούς των ναυτικών, τα καύσιμα κτλ. Μια τέτοια ανάλυση θέλουμε και για την Μπελάρα

        Το έβαλα και πάνω αν και μάλλον είναι διαφορετικό από το δικό σου, γιατί αναφέρεται στις Δανικές που ήταν πιο φτηνές (325 εκατ δολάρια ή 280 εκατ ευρώ, ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ)

      2. Ένα άλλο σημαντικό που έχω θίξει πολλάκις, είναι το ότι η ανάλυση που αναφέρω, κάνει το ίδιο που έκανε και η ανάλυση των ΗΠΑ σχετικά με τις τιμές φρεγατών, ότι κοιτούσε να δει την λογικότητα των τιμών τους, χρησιμοποιώντας τα δολλάρια (ευρώ λέω εγώ) ανά τόνο του πλοίου. Έτσι εδώ μιλάει ότι έχουν πέσει κάτω από τα 80 δολάρια ανά τόνο, το Αμερικανικό report θυμάμαι ότι έλεγε ότι οι τιμές είναι από 80k/τόννο τα φτηνά μέχρι 120k/τόννο δολάρια τα πιο upmarket, οπότε έδινε μια εκτιμώμενη τιμή στην FFGX με 7.000Χ120=840 εκατ προβλεπόμενο (τελικά υποτίθεται ότι χωρίς όπλα αλλά με τα συστήματα θα τους βγει 783 εκατ δολάρια).

        Θα ήθελα να έβλεπα την αντίδραση των Αμερικανών ή των Δανών αν τους έλεγαν οι Γάλλοι τιμή για μια φρεγάτα 4.500 τόννων σαν αυτοί που διαρρέουν στην Ελλάδα οι διάφοροι. Εγώ είμαι σίγουρος ότι οι Γάλλοι μια χαρά μας τις πουλάνε 500-600 την μία, κι απλά κάποιοι επίτηδες θολώνουν τα νερά με την τιμή βάζοντας ότι να είναι μέσα, απλά για να μην είναι συγκρίσιμες οι τιμές, αλλά, φευ..

        1. Εξαιρετικό το reference που βρήκες!

          Ανάλογο έχουν βγάλει οι Αμερικανοι για τις ffg
          https://fas.org/sgp/crs/weapons/R44972.pdf

          Για τις [email protected] δεν έχουμε δει τίποτα παρόμοιο

          Οι Γάλλοι πάντως τις πληρώνουν 800MIL EUROS /SHIPχωρίς όπλα και FOS
          για τη δίκια τους διαμόρφωση χωρίς A70/SCALP, CIWS,ECMs

          Για να σου τις πουλήσουν στα 500-600 σαφώς θα μιλάμε για πλοίο με υποδεέστερες δυνατότητες και εξοπλισμό!

          1. Καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλά ποτέ δεν εμπιστεύομαι τιμές που πληρώνει ένα ράτος στα ναυππηγεία του γιατι μπορεί να έχει χοντρές επιδοτήσεις, ανάληψη/επιδότηση του R&D κτλ.

            Στέκομαι στο σκεπτικό της Γαλλικής κυβέρνησης που ζήτησε τέτοιες φρεγάτες. Το σκεπτικό ήταν ότι βλέπανε την διεθνή αγορά, και η Naval δεν είχε πλοίο για το μεγαλύτερο segment της αγοράς. Τότε έλεγαν ότι υπάρχει η κορβέτα των έως 3.000 tn, και κόστος η μεγάλη 350 εκατ (η μικρή 250 εκατ), υπάρχει η μεγάλη Fremm των 6.700 tn και κόστος 700 εκατ, ενώ η αγορά παγκοσμίως έχει μεγαλύτερη ζήτηση για την ενδιάμεση κατηγορία στα περίπου 4.000-5.000 tn και κόστος στην μέση (550 εκατ).

            Για να βοηθήσουν την Naval να μπει σε αυτή την αγορά, δώσανε παραγγελία τα πρώτα σκάφη, και ανέλαβαν να πληρώσουν και ολο το R&D.

            Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα, καθώς είναι ολοκαίνουργιο πλοίο και το R&D του μεγάλο, φαντασου η FFGX ενώ είναι σε ώριμο σχέδιο και το R&D θα φτάσει το 1 δις που θα μοιρστεί σε 10 πλοία, εδώ έχουμε μεγαλύτερο R&D και μοίρασμα σε 4-5 πλοία.

            Το ότι εμείς πληρώσαμε 220 εκατ για την 6η ΤΠΚ των 600 τν στα ναυπηγεία μας, δεν πάει να πει ότι αυτή είναι η σωστή τιμή και ότι ένας πελάτης εξωτερικού θα πει στους πολίτες του εεε αφού η Ελλάδα τόσο τα παίρνει… Αν στην αγορά ένα πλοίο σαν την Μπελάρα κάνει 550 εκατ, ή τόσο το πουλάς η κράτα το για σένα.

            Το ψηφιακή και λοιπές μπούρδες δεν πιάνουν σε μένα, δηλαδή η FFGX η Fremm, η Iver Huitfelt με σήματα καπνού δουλεύουν, και έχουν υπολογιστές τίποτα Atari και commodore και προπολεμικά ραντάρ? Η Iver Huitfelt της Δανίας φοράει το Smart-L (Μέσα στην τιμή), δείτε και τις επιδόσεις του με το ER software plug in και μετά συγκρίνετε με το Sea Fire… (έπιασε άπογείωση πυραύλου στα 1.700 χλμ και έδωσε σήμα και παραμέτρους κατάριψης, Το ρανταρ των Αγγλικών φρεγατών πιάνει μπάλα του τέννις στα 350 χλμ. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Sea Fire δεν είναι καλό, αλλά μην το θεοποιήσουμε κιόλας).

          2. @agnostosependytis

            Η τιμή για τις FREMM είναι καμια δεκαετία old

            Το R&D κόστος το περνάνε σε όλα τα πλοία της κλάσης
            Δεν υπάρχει περίπτωση να μας το χαρίσουνε
            Εάν δεις το άρθρο του με το κόστος είναι μια από τις συνιστώσες που μας χρεώνουν
            Για τα αλλα που γραφεις συμφωνούμε
            Επιπλέον εάν η κλάση μείνει με τα 5? γαλλικά άντε και τα 2 ελληνικά τότε το κόστος διατήρησης σε υπηρεσία και πιθανού εksυxρονισμου τη καθιστά πολύ ακριβή έως ασύμφορη

  2. Η είδηση είναι πάντως ότι το σκάφος και σχέδιο Stanflex των I.H. συνεχίζει να προσφέρεται και να παράγεται σε όσους ενδιαφέρονται να το αποκτήσουν. Ενώ παραμένει σε σύγκριση με άλλα πλοία στην σημερινή αγορά οικονομικότερο στα έξοδα για το εκτόπισμα που έχει.
    Αυτό αν θυμάμαι σωστά σε μερικά σχόλια είχε αμφισβητηθεί σε προηγούμενες συζητήσεις για το θέμα.

    Σαφώς υπάρχει μια αύξηση στα έξοδα παραγωγής, αφού τα πλοία για την Δανία στοίχισαν σκέτα λιγότερο απο 200 εκατ. έκαστο αν θυμάμαι σωστά τις σχετικές αναφορές, άλλο αυτή δεν ξέφυγε όσο συνέβει σε άλλες περιπτώσεις όπου πλοία παρόμοιου εκτοπίσματος έχουν ξεπεράσει η αναμένεται να ξεπεράσουν αρκετά το 1 δισεκατομμύριο μαζί με πλήρες εξοπλισμό και όπλα.

    1. Σε άλλη δημοσίευση σχετική με το θέμα, διαπίστωσαν όμως ότι για να το φέρουν στα στάνταρ του USN θα είχαν δραματική αύξηση των εξόδων, που σημαίνει ότι είναι πολύ ακριβοί στις προεργασίες και στην παραγωγή, εγκατάσταση και πιστοποίηση συστημάτων στην Αμερική.

      https://breakingdefense.com/2017/07/danes-tout-340m-stanflex-frigate-for-us-navy-but-whats-real-cost/

  3. Υπομονή να δούμε την τελική διαμόρφωση της Ινδονησίας να δούμε ποιος θα επιβεβαιωθεί.
    Να δούμε πόσο σούπερ και φθηνό είναι σε σχέση με τον εξοπλισμένο που θα φέρει…

    1. Εξαρτάται αν θα χτισθεί στην Ινδονησία ή στην Δανία, και αν στην Ινδονησία τα ναυπηγεία θα χρησιμοποιήσουν «τεχνικές» αιχμαλωσίας των πλοίων για να πάρουν και λύτρα για να μπορούν να πορεύονται.

      Επιπλέον στην Ινδονησία υπάρχει ήδη μεγάλο debate ότι τα τοπικά ναυπηγεία κάνουν μόνο μικρά σκάφη και δεν θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα με κάτι τόσο μεγάλο. Οπότε το τελικό κόστος δεν θα είναι ενδεικτικό.

      Για τα συστήματα και τα όπλα, τα πράγματα είναι πολύ απλά, οι τιμές για ραντάρ, για κουτιά vls, για πυραύλους κτλ είναι παντού διαθέσιμα, οπότε είναι εύκολο να βγάλει κάποιος το κόστος. Και μάλιστα τα Δανικά ναυπηγεία σου λένε ότι δεν χρεώνουν για τυχόν R&D αν ο πελάτης θέλει να βάλει κάτι extra, ότι θέλει ο πελάτης, κοιτάνε αν το παίρνει το καράβι, του λένε το κόστος του συστήματος στην αγορά, και το βάζουν. Πας με τιμοκατάλογο και ψωνίζεις. Άσχετα πόσο θα σου βγει, μιλάμε για διαφάνεια στο έπακρο (οι Δανοί)

    2. Ίσως να μην είναι μεγάλο μυστικό η και έκπληξη η διαμόρφωση των πλοίων I.H. Stanflex για την Ινδονησία, αν κρίνουμε απο την περίπτωση των Sigma που αγόρασαν απο Ολλανδία, που φέρουν τον βασικό οπλισμό με σύγχρονα όπλα και πλήρες πακέτο σύγχρονων αισθητήρων. Στην περίπτωση των I.H. αυτό θα μπορούσε να είναι παρόμοιο πακέτο με αυτό που φέρουν τα πλοία της Δανίας σε αριθμούς, με 32 θέσεις για όπλα ΑΑ μεγάλης εμβέλειας και επιπλέον θέσεις για όπλα για μικρομεσαίες αποστάσεις και CIWS για αεράμυνα σημείου.
      Αυτό που θα είναι έκπληξη είναι ίσως τα όπλα που θα επιλέξουν που μπορεί να μην είναι αμερικάνικα αλλά ίσως απο Γαλλία, νότια φρίκη, Ισραήλ η Ευρώπη.

      https://www.navaltoday.com/2018/01/12/indonesian-navy-commissions-second-sigma-frigate-kri-i-gusti-ngurah-rai/

  4. Oti kai na einai, misi timi ths Belhara einai. Poly kalo ploio me megalo ektopismo (pou isos den 0elei to Polemiko Nautiko), kai oi Danezoi eixan 10 xronia na to teleiopoihsoun (fix the bugs, klp). Oi dikoi mas pantws ta pio akriba koitane gia na exoun symaxia me thn Gallia.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *