Η Προεδρία Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSB) παραδέχθηκε και επίσημα ότι τα προγράμματα παραγωγής του άρματος μάχης Altay, για την Τουρκία και το Κατάρ, και των επιθετικών T-129 για το Πακιστάν, αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την έκδοση πιστοποιητικού τελικού χρήστη των κινητήρων, κάτι που αναγκαστικά οδηγεί σε χρονική καθυστέρηση στην υλοποίηση τους.

Όπως σας είχαμε ενημερώσει με ανάρτηση μας, στις 30 Δεκεμβρίου, σχετικά με το χρονοδιάγραμμα παραγωγής του Altay, τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης του Altay δεν συμβαδίζουν με τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης του κινητήρα των 1.500 ίππων, η παραγωγή του οποίου προσδιορίζεται για το 2024, στην καλύτερη περίπτωση. Αν η Τουρκία θέλει τα άρματα στην ώρα τους τότε θα πρέπει να τα παραλάβει με γερμανικούς κινητήρες, η αδειοδότηση των οποίων, από τη Γερμανία, εκκρεμεί, όπως αναφέρει η SSB.

Ομοίως, στην περίπτωση της παραγωγής των 30 πακιστανικών T-129, οι ΗΠΑ διατηρούν σε εκκρεμότητα τη σχετική άδεια εξαγωγής των κινητήρων T800-4A, με αποτέλεσμα η Τουρκία να ζητήσει και το Πακιστάν να δεχθεί καθυστέρηση ενός (1) έτους στην έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων των ελικοπτέρων. Και σ’ αυτή την περίπτωση ο τουρκικής ανάπτυξης κινητήρας (TS1400) αναμένεται να τεθεί σε παραγωγή το 2024, στην καλύτερη περίπτωση.

Comments

    1. Εγώ τα βλέπω διαφορετικά τα πράγματα, μέχρι και κινητήρες κατασκευάζουν π.χ. τον TS1400 και σε λίγο και για το Altay, θα κάνουν καμιά αντίστροφη μηχανική σε κάποιον MTU από τα τόσα Leopard που διαθέτουν, στην τελική θα τον κόψουν στη μέση και θα τον φτιάξουν και δε θα έχουν καμία ανάγκη από τον T800-4A για να εξάγουν π.χ στο Πακιστάν, Κατάρ λέω εγώ τώρα. Στην τελική τελική θα κατασκευάσουν στο μέλλον και ναυτικούς κινητήρες, ίσως όχι για πάνω από 30 κόμβους αλλά δε θα έχουν ανάγκη καμία ΜΑΝ να τους πει πού θα εξάγουν τις Milgem και πού όχι. Κοινώς θα τους εκβιάζουν ότι άμα δε μου δώσεις την LM2500 θα τους δώσω την δική μου.

      1. Αυτό το «λέω εγω τώρα» τί το θες ?
        Λογική σκέψη :
        Πόσες χώρες στον κόσμο κατασκευάζουν τέτοιες μηχανές για τανκς ?
        Οι Ναυτικού τύπου μηχανές έχουν πολλές ιδιαιτεροτητες. Δεν γίνεσαι τυχαία Wartsila ή ΜΑΝ .
        Βέβαια παλαιοτερα κατόπιν αδείας κατασκεύασαν Fiat για δύο αντιτορπιλικά τους (Berk και Peyk).

        1. Το εννοούσα σαν πιθανή εξαγωγή και ήθελα να το γράψω με λίγο πιο ασαφή τρόπο από ότι τώρα. Πιστεύω θα ξεκινήσουν με waterjets, μια καινούρια τεχνολογία που θα ακμάσει και θα συνεχίσουν με τα βιοκαύσιμα για τις απλές, μέχρι και Κινέζικες τριφασικές γεννήτριες που υπάρχουν στην ελεύθερη αγορά, που θα τις μεγενθύνουν, θα τις κάνουν made in Turkey, που θα δίνουν το ρεύμα στο πλοίο, στα ραντάρ και φυσικά στα waterjets του. Δεν λέω να γίνουν ούτε Wartsila ούτε ΜΑΝ.

      2. Δεν ειναι και τοσο ευκολο πραγμα η αντιγραφη κινητηρα 1500 HP.
        Oι Κινεζοι αντιγραφουν οπλα ασυστολα, αλλα το αντιγραφο ειναι συνηθως πολυ κατωτερο του πρωτοτυπου σε αξιοπιστια και επιδοσεις. Η προσπαθεια να αντιγραψουν το Su-27 απετυχε παταγωδως. Αντεγραψαν το S300 και εκαναν το HQ9, αλλα κανενας στη διεθνη αγορα οπλων δεν το θελει, ολοι το ρωσικο ψωνιζουν.

        Λαβε υπ’ οψιν και το εξης. Οι ξενοι προμηθευτες ανεχονται την πειρατεια της Κινας, διοτι ειναι παρα πολυ μεγαλος πελατης που δε θελουν να χασουν. Για αυτο και δεν επιβαλλουν συνηθως εμπαργκο ως αντιποινα για την πειρατεια. Οι Ρωσοι το εκαναν για ενα μικρο διαστημα, μετα την ξεδιαντροπη αποπειρα αντιγραφης του Su-27, αλλα μετα ειπαν » θα μας αντιγραφουν που θα μας αντιγραφουν οι κιτρινιαρηδες, αλλα τα αντιγραφα συνηθως ειναι ψιλοχαλια, και δε θα μας κανουν μεγαλη ζημια. Οποτε ας τους πουλαμε, ας κονομαμε, και με τα λεφτα θα αναπτυσσουμε την επομενη γενια οπλων, ενω αυτοι θα παιδευονται να αντιγραψουν την προηγουμενη.»

        Για την Τουρκια δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα. Δεν ειναι τοσο μεγαλη ή τοσο σημαντικη οσο η Κινα. Αν αρχισει τις πειρατιες και τις αντιγραφες,εκτος του οτι θα αποτυχει, οι ξενες χωρες των οποιων την τεχνολογια παρανομως αντεγραψε, θα της ριξουν αμεσως εμπαργκο οπλων. Και τοτε θα δομε ποσο «αυταρκης» ειναι σε οπλα Τουρκος, που την εχει δει οπλοβιομηχανος και Κρουπ της Ανατολικης Μεσογειου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *