Η US ir Force ανακοίνωσε ότι η 574η Μοίρα Συντήρησης Sqaudron, υπεύθυνη για την συντήρηση αεροσκαφών, εγκατέστησε το πρώτο μεταλλικό 3D τυπωμένο τμήμα σε λειτουργικό F-22 Raptor.

Σύμφωνα με μια δήλωση, το νέο τυπωμένο τρισδιάστατο τμήμα τιτανίου δεν θα διαβρωθεί και μπορεί να αγοραστεί γρηγορότερα και με μικρότερο κόστος από το συμβατικά κατασκευασμένο μέρος.

Η χρήση της εκτύπωσης 3D δεν είναι καινούργια στην Πολεμική Αεροπορία. Η υπηρεσία έχει συνήθως χρησιμοποιήσει την εκτύπωση 3D για αεροσκάφη παλαιού τύπου που απαιτούν εξαρτήματα που ενδέχεται να είναι εκτός παραγωγής εξαιτίας της παρωχημένης κατασκευής.

Ωστόσο, η τρισδιάστατη εκτύπωση γίνεται πιο συνηθισμένη στην αλυσίδα εφοδιασμού της Πολεμικής Αεροπορίας όταν πρόκειται για αεροσκάφη της πέμπτης γενιάς. Τον Δεκέμβριο, εγκαταστάθηκε ένα 574ο Συντηρητικό Μοίρα Συντήρησης Αεροσκάφους σε λειτουργικό F-22 Raptor κατά τη διάρκεια της συντήρησης αποθήκης.

«Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που πρέπει να ξεπεραστούν στην κοινότητα του F-22, λόγω του μικρού μεγέθους του στόλου, είναι η διαθεσιμότητα πρόσθετων εξαρτημάτων για την υποστήριξη του αεροσκάφους», δήλωσε ο Robert Lewin, 574ος διευθυντής της AMXS.

Η χρήση της εκτύπωσης 3D δίνει τη δυνατότητα στους συντηρητές να αποκτούν ανταλλακτικά σε σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς ελάχιστες παραγγελίες. Αυτό όχι μόνο εξοικονομεί δολάρια φορολογουμένων, αλλά μειώνει το χρόνο συντήρησης του αεροσκάφους.

O τυπωμένος βραχίονας δεν θα διαβρωθεί και γίνεται με τη μέθοδο σύντηξης κλίνης σκόνης που χρησιμοποιεί ένα λέιζερ για την κατασκευή του στρώματος μερών από στρώση από σκόνη τιτανίου. Ένας νέος βραχίονας μπορεί να παραγγελθεί και να παραδοθεί στο χώρο αποθήκευσης για εγκατάσταση μόλις 3 μέρες.

Το τυπωμένο εξάρτημα αντικαθιστά μια εξαρτώμενη από τη διάβρωση συνιστώσα αλουμινίου στο συγκρότημα της πλάκας εκκίνησης του θαλάμου διακυβέρνησης, το οποίο αντικαθίσταται 80 τοις εκατό του χρόνου κατά τη διάρκεια της συντήρησης.

«Έπρεπε να πάμε στη μηχανική, να τροποποιήσουμε τις εκτυπώσεις, έπρεπε να περάσουμε από τον έλεγχο στρες για να βεβαιωθούμε ότι το μέρος θα μπορούσε να αντέξει τα φορτία που θα βιώσει – κάτι που δεν είναι τόσο πολύ, γι ‘αυτό επιλέξαμε ένα δευτερεύον μέρος, Δήλωσε ο Robert Blind, διευθυντής τροποποιήσεων Lockheed Martin.

Το τμήμα θα παρακολουθείται κατά τη λειτουργία και θα ελέγχεται όταν το αεροσκάφος επιστρέφει στο Hill AFB για συντήρηση. Εάν επικυρωθεί, το μέρος θα εγκατασταθεί σε όλα τα αεροσκάφη F-22 κατά τη συντήρηση.

«Προσπαθούμε να προχωρήσουμε λίγο περισσότερο καθώς αυτό το κομμάτι αποδεικνύεται έξω», δήλωσε ο Blind.

Το τυπωμένο τιτανίου είναι μόνο το πρώτο από τα πολλά μεταλλικά πρόσθετα που κατασκευάζονται εξαρτήματα που σχεδιάζονται μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Υπάρχουν τουλάχιστον πέντε άλλα μεταλλικά τρισδιάστατα τυπωμένα μέρη που σχεδιάζονται για επικύρωση στο F-22.

«Μόλις φτάσουμε στα πιο περίπλοκα μέρη, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι η μείωση του χρόνου ροής των 60-70 ημερών για τα αεροσκάφη να είναι εδώ για συντήρηση», δήλωσε ο Lewin.

Αυτό θα επιτρέψει την ταχύτερη επισκευή και θα μειώσει την ανάκαμψη που επιστρέφει το αεροσκάφος πίσω στον πολεμιστή.