Οι σύγχρονες αεροπορικές και αεροναυτικές επιχειρήσεις απαιτούν την ύπαρξη όπλων ακριβείας μεγάλου βεληνεκούς τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να πλήξουν το στόχο τους με μεγάλη ακρίβεια, μικρές παράπλευρες ζημιές και θα κρατήσουν σε ασφαλή απόσταση τον φορέα του όπλου. Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις χρειάζονται στο οπλοστάσιο τους πλειάδα όπλων με τα παραπάνω χαρακτηριστικά που θα μπορούν να φέρουν καίρια πλήγματα στον αντίπαλο και ταυτόχρονα θα προστατεύουν τον φορέα. Ένα τέτοιο όπλο είναι ο πύραυλος cruise Sea/ Ice Breaker της ισραηλινής Rafael ο οποίος είναι ένα όπλο 5ης γενιάς και δυνατότητα να βληθεί από θαλάσσιες και εναέριες πλατφόρμες. Ο Sea Breaker όπως δηλώνει και το όνομα φέρεται από θαλάσσιες πλατφόρμες ενώ ο Ice Breaker φέρεται από εναέριες πλατφόρμες και είναι διπλού ρόλου. Έχει τη δυνατότητα να πλήξει θαλάσσιους στόχους ως ένας καθαρόαιμος αντιπλοϊκός πύραυλος αλλα και χερσαίους στόχους σε αποστάσεις έως 300 χλμ και σε δύσκολα περιβάλλοντα A2/AD. Η πρόταση της ισραηλινής εταιρείας Rafael περιλαμβάνει τους πυραύλους νέας γενιάς Sea Breaker/ Ice Breaker. Η Rafael προτείνει για τον στόλο των F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας την απόκτηση αριθμού βλημάτων Ice Breaker συνδυαστικά με τη προμήθεια των συλλογών SPICE και Rampage.
Πρόκειται για έναν πύραυλο κρούζ της κατηγορίας του NSM. Έχει μήκος τέσσερα μέτρα, ολικό βάρος περίπου 400 κιλά και βάρος κεφαλής 113 κιλά. Η σχεδίαση του έχει χαρακτηριστικά στελθ κάτι το οποίο μαζί με το χαμηλό προφίλ πτήσης και τα παθητικά μέσα αναγνώρισης και πρόσκτησης στόχου, κάνουν τον ισραηλινό πύραυλο δύσκολα εντοπίσιμο. Το σχήμα του πύραυλου δεν είναι εντελώς κυλινδρικό. Η κεφαλή του πυραύλου όπου βρίσκεται ο παθητικός αισθητήρας IIR είναι εξγωνικής διατομής και από το σημείο στήριξης των πτυσσόμενων πτερύγων είναι κυλινδρικό με το πάνω μέρος όπου βρίσκονται και τα πτυσσόμενα φτερά υποβοήθησης της πτήσης να είναι επίπεδο. Στο πίσσω μέρος βρίσκεται ο κινητήρας τύπου Micro turbojet και τα τέσσερα πτερύγια διεύθυνσης σε διάταξη Χ. Μεταξύ των λεπτομερειών που επέτρεψαν στον Sea / Ice Breaker να διατηρήσει το RCS αρκετά χαμηλά είναι το γεγονός ότι η εισαγωγή αέρα του κινητήρα είναι εξ ολοκλήρου εντός της διαμέτρου του πυραύλου, ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει επίσης την εύκολη ενσωμάτωση στο αεροσκάφος/ πλοίο φορέα. Το πλαίσιο είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από σύνθετο υλικό, το οποίο όχι μόνο επιτρέπει τη μείωση του RCS αλλά συμβάλλει επίσης στη μείωση του βάρους καθώς και του κόστους.
Τα πολύ εξελιγμένα ηλεκτρονικά και συστήματα πτήσης και αποστολής τον κάνουν ιδανικό για διείσδυση σε περιοχές με προστασία άρνησης πρόσβασης/περιοχής (A2/AD). Όταν ο πύραυλος εκτοξεύεται ο κινητήρας του δίνει ώθηση σε υψηλή υποηχητική ταχύτητα και κατεβαίνει σε χαμηλό επίπεδο παρακολούθησης αναγλύφου στην ξηρά και sea-skimming στη θάλασσα κατά θαλάσσιων στόχων. Η διεύθυνση του Sea / Ice Breaker γίνεται παθητικά με αδρανειακή καθοδήγηση (INS) ή GPS καθώς και TERCOM. Διαθέτει επίσης ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα GPS anti-jamming για περιπτώσεις επιχειρήσεων σε περιβάλλοντα ισχύρων παρεμβολών στο σήμα του GPS. Διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα σχεδίασης αποστολής καθώς και αμφίδρομο datalink όπου μπορεί να δεχθεί νέες οδηγίες ή αλλαγή αποστολής κατά τη διάρκεια της πτήσης, εκτίμηση της ζημιάς στη μάχη από έναν επόμενο επερχόμενο πύραυλο καθώς και ανθρώπινη παρέμβαση και ακύρωση αποστολής. Στην τελική φάση το Sea/Ice Breaker μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες Automatic Target Acquisition (ATA) και Automatic Target Recognition (ATR), που εξασφαλίζονται από το προηγμένο Imaging InfraRed (IIR), που βρίσκεται πίσω από το μεγάλο μπροστινό παράθυρο, το οποίο εκμεταλλεύεται τους αλγόριθμους Τεχνητής Νοημοσύνης, το Deep Learning και αντιστοίχιση εικόνας με τη βάση δεδομένων. Με την πρόσκτηση στόχου ο πύραυλος εκτελεί βίαιους ελιγμούς υψηλών φορτίσεων g για την αποφυγή συστημάτων εγγύς άμυνας όπως τα συστήματα CIWS των πλοίων. Αυτό μαζί με τη δυνατότητα salvo για την ταυτόχρονη προσέγγιση στον στόχο περισσότερων του ενός sea/ice breaker επαυξάνει την πιθανότητα πλήγματος στόχου με ισχυρή αντιαεροπορική/ αντιπυραυλική άμυνα.
Τέλος να αναφέρουμε ότι όσον αφορά την αεροεκτοξευόμενη έκδοση, το μέγεθος του Ice Breaker είναι παρόμοιο με εκείνο του Spice 1000 το οποίο με τη σειρά του έχει ενσωματωθεί στα ισραηλινά F-35 και χωράει εσωτερικά στο συγκεκριμένο αεροσκάφος, με ότι αυτό συνεπάγεται για μελλοντική προσθήκη του πυραύλου στο οπλοστάσιο του F-35. Επίσης τα ισραηλινα F-16 έχουν τη δυνατότητα να φέρουν μέχρι τέσσερις πυραύλους αναρτημένους κάτω από τις πτέρυγες του αεροσκάφους μετατρέποντας το F-16 σε αεροσκάφος στρατηγικής κρούσης. Είναι πολύ σημαντικό ότι ο ίδιος πύραυλος έχει διπλή χρήση και παραδείγματος χάριν ένα αεροσκάφος που θα σηκωθεί να προσβάλει στόχους βαθιά μέσα στην εχθρική ενδοχώρα να έχει τη δυνατότητα να πλήξει ναυτικούς στόχους ευκαιρίας με τον ίδιο πύραυλο. Είναι μια επιχειρησιακή δυνατότηα ακρογωνιαίας σημασίας σε ένα αρχιπελαγικό περιβάλλον και θέατρο επιχειρήσεων Αιγαίο-Ανατολική Μεσόγειος. Επομένως είναι ένα πολυεργαλείο ιδανικό για την Π.Α. και το Π.Ν. ως πολλαπλασιαστής ισχύος εφόσον το ίδιο το βλήμα είναι πλήρως εναλλάξιμο μεταξύ διάφορων πλατφορμών εκτόξευσης. Επίσης ο Sea Breaker μπορεί να εκτοξευτεί και από χερσαίες πλατφόρμες όπως ο γνωστός SPYDER. Η κύρια διαφορά του ICE Breaker με τον Sea Breaker είναι ότι ο τελευταίος διαθέτει πυραυλοκινητήρα εκτόξευσης και φέρεται μέσα σε κάννιστρο.