Είναι να απορεί κανένας πως η ελληνική μονάδα βατραχανθρώπων δεν διαθέτει εν έτη 2020 τα ενδεδειγμένα σκάφη εκτέλεσης ειδικών επιχειρήσεων και αρκείται σε φουσκωτά σκάφη. Μια ακόμα συνεκπαίδευση πραγματοποίησαν οι Αμερικανοί SEALS με τη ΔΥΚ του ΠΝ στο Αιγαίο.

Ευτυχώς η έλευση των τεσσάρων Mark V αναμένεται να γεφυρώσει το χάσμα με τα υφιστάμενα σκάφη με εξαίρεση τα Super Termoli που αποτελούν πραγματικά σκάφη ειδικών επιχειρήσεων. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει για τους Αμφίβιους Καταδρομείς στο Αιγαίο που επιχειρούν με φουσκωτά σκάφη που επειδή φέρουν δύο πολυβόλα τα θεωρούμε πολεμικά σκάφη…

Comments

  1. «Φουσκωτά» έχουν και οι Αμερικάνοι, δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σάς…
    Επιπλέον να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είναι φουσκωτά, απλά υπάρχει ένα «μπαλόνι» πάνω σε συνθετική γάστρα…
    Από την μία να λέμε για τα πολύ καλά Rafnar 1100 και από την άλλη γύμνια σε αντίστοιχα σκάφη RHIB…
    Επιπλέον τα Magna 960 θα αντικαταστήσουν από αντίστοιχα καλύτερα σκάφη.

    1. Δεν είσαι πουθενά. Και εάν θεωρείσαι «ειδικός» είσαι επικίνδυνος.
      Το άρθρο πιάνω το πρόβλημα για αποτελεσματική επιχείρηση με ασφάλεια στοιχειώδη. Κάθε άλλη με τα υπάρχοντα είναι για επιχείρηση «σαν το σκυλί στ αμπέλι»

  2. Να πω για χίλια θέματα για την γύμνια μας, αλλά εδώ μου φαίνεται ασυνήθιστα υπερβολική η χρήση του όρου

  3. Αν ενδιαφεροταν πραγματικά να γεφυρώσουν οποιοδήποτε χάσμα σε αυτό το σημείο, δεν θα περίμεναν να αποσύρουν οι αμερικάνοι τα Mark V για να τα ζητήσουν ως παραχώρηση οι ζητιάνοι με παράσημα.

    Υπάρχουν σχέδια που θα μπορούσαν να αντιγράψουν η να αγοράσουν για σχετικά μικρά ποσά, όπως το παρακάτω, αλλά αυτοί μάλλον σε άλλα πράγματα εστίασαν, που μόνο με γεφύρωση του χάσματος δεν έχουν σχέση. Αφού με μόλις 4 σκάφη και σε τραγική κατάσταση μόνο χάσματα δεν γεφυρώνεις… αλλά δίνεις και πατήματα απο πάνω, αφού υποχρεώνεσαι σε εκείνους που σου παραχωρούν δωρεάν υλικό.

    https://sofrep.com/news/watch-russian-sof-get-new-boats-but-will-they-make-any-difference/

      1. Όσα χρειάζονται για φιγούρες και παρουσιάσεις στις εκπομπές.
        Έκπληξη δεν είναι πάντως αφού είναι γνωστό το σκεπτικό των υπευθύνων, γελάει πλέον και ο πιο άσχετος με τις επιλογές τους που δεν έχουν νόημα σαν σχέδια για αποτροπή.

        Οι μισοί απο αυτούς θα έπρεπε να πάνε σπίτι, γιατί απλά κοστίζουν χωρίς να παράγουν έργο. Παράγουν όμως άσκοπα έξοδα επιβαρύνοντας την οικονομία της χώρας.

      2. Μήπως γιατί μας παραδόθηκαν σε αθλία κατάσταση; Οι κακές γλώσσες στην Κίνηση Λιμένα ομιλούν για σκαριά ένα βήμα πριν από το διαλυτήριο…

  4. Εγώ πάντως θα συνεχίσω να υποστηρίζω : CB-90 (ή αντίστοιχης σχεδίασης και φιλοσοφίας) σκάφη, παντού . Από Πεζοναύτες μέχρι Αμφίβιους και από ΔΥΚ μέχρι Λιμενικό. Και όσο θέλετε κράξτε με…

      1. το Σουηδικο CB90, ειναι πολυ ελαφρυ κι μικρο για τα Ελληνικα δεδομενα.

        Ειιναι φτιαγεμνο, το CB90, να πλεει κοντα στις ακτες, το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΓΗΝΩΡ ειναι φτιαγμενο να πλεει σε ολο το Αιγαιο !!!!

        Και ειναι κι ΕΛΛΗΝΙΚΟ, σχεδιαση, κατασκευη κι τα καλουδια τους εντος του πλοιου !

        1. Εξαρτάτε πως ερμηνεύεις την λέξη «ελαφρύ» απο τα στοιχεία για Μήκος-πλάτος-βάρος δεν προκύπτει πάντως μια μεγάλη διάφορα που θα παρέπεμπε σε ένα πολύ ελαφρύτερο CB90 απέναντι στο ελληνικό σύμφωνα με τα γνωστά στοιχεία. Όπως θα δεις παρακάτω η διάφορα είναι μικρή.
          Πάντως το σουηδικό έχει μερικά χαρακτηριστικά που τα θεωρώ προτιμότερα για μονάδες ταχείας αντίδρασης.

          Τα κύρια χαρακτηριστικά του πρωτότυπου σκάφους ΑΓΗΝΩΡ έχουν ως εξής:
          Μήκος ολικό: 17,60 m.
          Πλάτος ολικό: 4,20 m.
          Βύθισμα: 0,95 m
          Εκτόπισμα πλήρους φόρτου: 22 τ.
          Ωφέλιμο μεταβλητό φορτίο: 4,5 τ.

          https://e-nautilia.gr/skafos-anorthodoksou-polemou-apo-ta-ellinika-nauphgeia/

          Για το CB90

          Displacement:
          13,000 kg (28,660 lbs) Empty, 15,300 kg (33,730 lbs) Standard, 20,500 kg (45,190 lbs) Full load
          Length: 15.9 m (52 ft) Overall
          14.9 (48′) Waterline
          Beam: 3,80 m

          https://www.soldf.com/fartyg-och-batar/stridsbat-90h-strb90h/

          1. Επειδη δεν κατεχω το αντικειμενο, αρα, οι οποιες συγκρυσεις που κανω ειναι βασει τις μπροσουρες που διαφημιζουν οι εταιριες τα αναλογα προιοντα τους.

            Εν ολιγοις, δεν βλεπω το CB90, να υπερτερει σε κατι εναντι του ΑΓΗΝΩΡ.

            μαλιστα θα ελεγα, κατα την γνωμη μου, πως το ΑΓΗΝΩΡ ειναι η μικρη εκδοση του πολυ καλου Αμερικανικου Mark V.

            Το MARK V vs ΑΓΗΝΩΡ
            Αντι 57 τονους εμεις 22.5 τονους, αντι 500 νμ αυτονομιας καλυπτει τα 350 νμ, αντι 5 ως πληρωμα θα εχει 4, 45knots εμεις 45+knots, επιβατες16 ατομα εμεις μια ομαδα ΟΥΚ – οτι καλουδια εχει το αμερικανικο θα εχει κι το ΑΓΗΝΩΡ κι ενδεχομενως κατι επιπλεον.

            Τα κατα του Αμερικανικου ειναι πως εχει water jets εσωτερικα σε συνδιασμο εξωτερικων μηχανων εμεις εχουμε εσωτερικη dedicated μηχανη για την οποια ΔΕΝ εχει δημοσιευθει τιποτα.

            Το αλλο που ειναι κατα του Αμερικανικου σκαφους ειναι πως καταπινει τα καυσιμα λες κι ειναι μαυρη τρυπα στο διαστημα. (Κλασσικη κινηση σε θεματα ενεργειας/καυσιμων απο τους αμερικανους).

            Βεβαια οι Αμερικανοι ΔΕΝ μας λενε το ωφελιμο βαρος/φορτιο, δηλαδη αυτο που μπορει να φορτωθει το MARK V, ενω εμεις εχουμε ωφελιμο 4.5 τονους!
            Δηλαδη
            (2 τονους λιγοτερο απο το ωφελιμο βαρος των Mirage 2005)!!!!!!!!!!!!!

            CB90, τα μονα θετικα ειναι οτι χωρανε 21 επιβατες κι ισοζυγιζει με το ΑΓΗΝΩΡ στο ωφελιμο φορτιο.

            η αυτονομια του CB90, ειναι 235νμ το ιδιο κι απο ταχυτητα καταφερνει μονο 37κνοτς ως ανωτερη.

            Οσο για τους ελιγμους, το Αμερικανικο κι ειδικα το ΑΓΗΝΩΡ λογου το οτι εχουν αλλη φιλοσοφια στην κατασκευη, ειναι πιο ευελικτα.

    1. Συμφωνώ, το CB-90 αξίζει λόγω ταχύτητας και προστασίας που διαθέτει καλύπτει πλήρως τις ανάγκες ΔΥΚ αλλά και ως αποβατικό του 1ου κύματος πεζοναυτών σε απόβαση που μέχρι τώρα βγαίνουν με zodiak.

    2. Συμφωνώ με την αλλαγή του δόγματος, αλλά τα CB90 είναι λίγα για το διάπλου του Αιγαίου… χρειάζεται σκάφος πάνω από 20 μέτρα.

  5. ΑΓΗΝΩΡ, αγαπητοι, σε λιγο χρονο θα εχει λαβει το οκ απο το ΓΕΝ κι θα εχει ενταχθει στο επιχειρησιακο νηολογιο του ΠΝ.

    (με τεχνολογιες που δεν θα δημοσιευθουν με τηλεχειριζομενους πυργους κι με αλλα καλουδια )
    Απολαυστε τα επιειρησιακα του χαρακτηριστικα:

    twitter . com/isozygio/status/1228257655589949440

    hwww . ptisidiastima . com/aginor/

  6. Μπορεί να υπάρχει γύμνια στους Έλληνες βατραχανθρώπους σε υλικά και υποδομές αλλά η Παναγιωταρέα είναι ειδικός σύμβουλος στο υπουργείο πολιτισμού και ειδικός σύμβουλος σε άλλο υπουργείο.
    Μπορεί τα C-27 Spartan να είναι καθηλωμένα λόγω έλλειψη FOS αλλά 20 εκατ. ζεστά ζεστά μοιράστηκαν στα ΜΜεξαπάτησης για να παρουσιάζουν το μαύρο άσπρο και να παρουσιάζουν τον Κούλη ως Μωυσή.

    Μπορεί τα C-130 να είναι καθηλωμένα μπορεί τα NH-90 να είναι καθηλωμένα μπορεί κανένα εξοπλιστικό πρόγραμμα να μην προχωρά αλλά το δημόσιο χρήμα το μοιράζουν στην κομματική αγέλη και στα συμφέροντα.

    Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας!

  7. » «…Μέγα γαρ το της θαλάσσης κράτος – Θουκυδίδου Ιστορίαι 1.143.5 «
    (Η κυριαρχία στη θάλασσα είναι μεγάλο πλεονέκτημα).

    Η Ελλαδα κι η Κυπρος ειναι αναγκασμανες κι καταδικασμενες να γινουν κυριαρχες κι Αρχη κρατουμενη στην Ανατολικη Μεσογειο – οχι μονο σε Αιγαιο κι Ιονιο Πελαγος !!

    Αυτην την Αληθεια την ειχαν καταλαβει εξ αρχης οι Αθηναιοι κι εξαναγκαστηκαν να την μαθουν η αλλη υπερδυναμη της εποχης εκεινης οι Λακεδαιμονιοι κι ετσι ακομα κι η χερσαιοι θεοι του πολεμου εγιναν ναυμαχοι – εστω κι μικρης κλιμακας/ποσοτητας !!

  8. Διαβάζω σε άλλο site ως ακυρώθηκε και ο διαγωνισμός για τη FOS των T-6 Texan.
    Την ίδια «κατάληξη» είχε και ο διαγωνισμός για τη FOS των C-27 Spartan ενώ σύμφωνα με το defence-point δεν έχει προχωρήσει ούτε η FOS των Mirage παρά τις τυμπανοκρουσίες του υπουργού άμυνας.

    Συνεχίζω να διαβάζω την θλιβερή «επικαιρότητα» της πατρίδας μου:

    Σύμφωνα με τη δικογραφία του FBI (τα στοιχεία τα έχει δώσει και στις Ελληνικές αρχές) ο τωρινός βουλευτής της ΝΔ Μαρκόπουλος (δημοσιογράφος του ΠΘ) ήταν ένας εκ των «διαμορφωτών της κοινής γνώμης» για τη Novardis (με θετικά άρθρα) με το ανάλογο λάδωμα.

    Ο σημερινός βουλευτής της ΝΔ Μαρκόπουλος είναι και μέλος της εξεταστικής επιτροπής για το σκάνδαλο Novardis!!

    Δηλαδή αυτός που λαδώνονταν από τη Novardis για να γράφει θετικά «άρθρα» για τη Novardis για να περνάει τη «γραμμή» της εταιρίας και να ξεγελούν όλοι μαζί το πόπολο.
    Είναι πασιφανές πως υπήρξε σκάνδαλο με τη Novardis και το οποίο θα κουκουλωθεί και αυτό όπως και τόσα άλλα.
    Η απόφαση της Αμερικάνικης Δικαιοσύνης για το θέμα ήταν πως η Novardis (επί λέξη) λάδωσε Έλληνες αξιωματούχους προκειμένου η Novardis να κερδίζει.
    Οι λέξεις Έλληνες αξιωματούχους» έχουν ως δια μαγείας εξαφανιστεί κατά τη παρουσίαση του θέματος από τα Ελληνικά ΜΜΕ.
    Όλοι στο κόλπο όλοι στη μάσα και όλοι στην συστηματική παραπλάνηση του Ελληνικού λαού.
    Μας κυβερνάει μια αδίστακτη συμμορία με σάπιους διεφθαρμένους θεσμούς (Δικαιοσύνη κτλ.).
    Είναι πασιφανές πως σε αυτή τη μπανανία που λέγεται Ελλάδα την εξουσία την έχουν αδίστακτα τομάρια που την λεηλατούν συστηματικά και με μια ξεπουλημένη Δικαιοσύνη στο τέλος οι κλεφταράδες βγαίνουν όλοι τους λάδι.
    Είναι πασιφανές πως όσοι προσπάθησαν να αποκαλύψουν το σκάνδαλο θα βρεθούν μπλεγμένοι και στο τέλος το πιθανότερο είναι να πάνε οι ίδιοι τους στη φυλακή με ψεύτικες κατηγορίες.
    Μου θυμίζει την αντίστοιχη περίπτωση με τον Κολοκοτρώνη (και όχι μόνο) όπου η ίδια η Δικαιοσύνη με τους αντίστοιχους «δικαστές» και τα ψεύτικα στοιχεία έβαλαν στη φυλακή τον Κολοκοτρώνη όπως και άλλους ήρωες του 21.

    Εγώ προσωπικά για αυτή τη χώρα ντρέπομαι.

    υ.σ Τα τουρκικά αλιευτικά συνεχίζουν να ψαρεύουν στα Ελληνικά χωρικά ύδατα και η κυβέρνηση συνεχίζει το παραμύθι του κακού καιρού και το κύμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *