Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «Jane’s» το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3C Orion σταματάει, λόγω κόστους και τεχνικών δυσκολιών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γερμανικού Υπουργείου Άμυνας ο τερματισμός του προγράμματος αναβάθμισης των P-3C αποφασίστηκε κατόπιν συνεκτίμησης της έκθεσης του Γερμανικού Ναυτικού σχετικά με τη διαθεσιμότητα των P-3C, της έκθεσης επί του όλου προγράμματος, από την Airbus και μιας έκθεσης οικονομικού ρίσκου.

Λαμβάνοντας υπόψη τις εκθέσεις αυτές αποφασίστηκε τελικά ο τερματισμός του προγράμματος, ως προς την εγκατάσταση νέου συστήματος αποστολής. Οι εργασίες αντικατάστασης των πτερύγων θα συνεχιστούν κανονικά. Πλέον το Γερμανικό Ναυτικό στρέφει την προσοχή του στην επιλογή της αντικατάστασης των P-3C με ένα νέο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας. Υπενθυμίζουμε ότι η Γερμανία διατηρεί σε υπηρεσία οκτώ (8) P-3C, τα οποία αποκτήθηκαν μεταχειρισμένα από την Ολλανδία, το 2005.

Το πρώτο αεροσκάφος εντάχθηκε σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 2006, αλλά τον Απρίλιο του 2011, έκθεση της γερμανικής κυβέρνησης ανέφερε ότι τα αεροσκάφη αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιχειρησιακών περιορισμών και ότι θα πρέπει να αναβαθμιστούν. Το σχετικό συμβόλαιο, για την αναβάθμιση των P-3C, μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης, της Lockheed Martin και της Airbus, υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2015. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο την διατήρηση των αεροσκαφών σε υπηρεσία μέχρι το 2035.

Ωστόσο το κόστος του προγράμματος, σε συνδυασμό με τα τεχνικά θέματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των εργασιών αναβάθμισης και τις εκτεταμένες ζημιές που υπέστη ένα P-3C, τον Μάρτιο του 2020, ανάγκασαν το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας να λάβει την απόφαση τερματισμού του προγράμματος, εκτός από το πρόγραμμα τοποθέτησης νέων πτερύγων έτσι ώστε να αποφευχθεί πιθανή καθήλωση των αεροσκαφών στο έδαφος. Ήδη το Γερμανικό Ναυτικό εξετάζει εναλλακτικές επιλογές, όπως το C-295 και τοP-8A Poseidon.

Οι επιλογές αυτές είναι βραχυπρόθεσμες καθώς Γαλλία και Γερμανία έχουν υπογράψει μνημόνιο προθέσεων για την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Maritime Airborne Warfare System (MAWS), με στόχο την αντικατάσταση των γαλλικών  Atlantique και των γερμανικών P-3C, από το 2025 και μετά. Σύμφωνα με το ισχύος χρονοδιάγραμμα, οι πρώτες πτητικές δοκιμές αναμένονται το 2022, ενώ μέχρι το 2024 το νέο αεροσκάφος θα πρέπει να είναι έτοιμο για παραγωγή.

Comments

  1. Αν κινδυνευει και το δικο μας προγραμμα (αφου εχει διαρρευσει προβλημα με τις καινουργιες πτερυγες) που μαλιστα τα δικα μας ειναι και παλιοτερα Ρ-3Β, τοτε καλυτερα ακυρωση και σε εμας με τα μισα λεφτα 250+
    να πληρωθουν τα 4 ROMEO-60 και τα υπολοιπα η οπλα απο MLRS-Atamcs μεχρι jassm-er μεχρι συμψηφισμο για την αναβαθμιση των F-16. Επειδη ομως ειναι επιγουσα η αναγκη για αεροσκαφος ναυτικης συνεργασιας η μονη επιλογη ειναι το Airbus C295 ASW & Maritime Patrol Aircraft σε φτηνο και καλο ελικοφορο για να εχει μικρο κοστος χρησης.
    5 κομματια θα κοστισουν 250-300 εκατομμυρια σιγουρα πληρως εξοπλισμενα, η αν μας συμφερει και εξοπλιστουν καλυτερα ετσι τα περνουμε σκετα με 150 εκατομμυρια και βαζουμε τον εξοπλισμο που θα βαζαμε στα P-3 , (ELM-2022A, ΜΧ-15, M2IMS της Skytalys) μειωνοντας φυσικα το ποσο συμφιφισμου απο τη Locheed αντι για 500 σε λιγοτερα 50-100 εκατομμυρια.

  2. 1) Εμείς πρέπει να είμαστε η μόνη χώρα παγκοσμίως, η οποία πλήρωσε ΗΔΗ για μια αναβάθμιση περισσότερα από όσο κάνουν καινούργια, και πλήρωσε το σύνολο οτου ποσού έως το 2016 περίπου, με πρώτη παραλαβή να είναι περίπου το 2022 και τελευταία το 2027. Είναι προφανές ότι τα χρήματα θα έχουν αναλωθεί σε μισθούς κτλ, πολύ πριν να έχουν παραδοθεί τα αεροπλάνα. Και το χειρότερο, επειδή αντί να πληρώνουμε αεροπλάνο αεροπλάνο που τελειώνει, τα προπληρώσαμε όλα μαζί, και έτσι τώρα δεν μπορούμε να ακυρώσουμε.

    2) Θα ήθελα να ξέρω πόσο κόστιζε η αναβάθμιση της Γερμανίας για τα 8 αεροπλάνα που στο τέλος κρίθηκε ασύμφορη, για να μπορώ να κρίνω (την ηθική και την ικανότητα την απόφαση την δική μας που για ένα κόστος 500 εκατ για 4-5 αεροπλάνα την βρήκαν συμφέρουσα.

    1. Όσον αφορά το ερώτημα σου για τα έξοδα του γερμανικού προγράμματος, στοίχισε η θα στοίχιζε συνολικά 158,5 εκατομμύρια $ συμφωνία με την ΛΜ. Στην συμφωνία περιλαμβάνονταν εργασίες για δομικές αναβαθμίσεις και στον εξοπλισμό αποστολής των αεροσκαφών, και οι εργασίες -η το μεγαλύτερο μέρος αυτών- ήταν προγραμματισμένο να γίνουν στις εγκαταστάσεις της ΛΜ Owego (New York), Manassas (Virginia) και Marietta (Georgia) στην Αμερική.

    1. Έχω κουραστεί να βλέπω να πετάνε στην κυριολεξια τα χρήματα που θα μπορούσαν να άλλες πιεστικές ανάγκες.Οσο για τα P-3 αν θα πεταξουν ,όταν πεταξουν σε καμία πενταετία θα καταλήξουν για σκραπ η στην καλύτερη στο μουσειο

  3. Πάντως ένα ακόμα επιχείρημα των υπερμάχων του εκσυγχρονισμού των P-3Β καταπέφτει, πόσο μάλλον που ήταν πιο μετρημένος σε κόστος:
    https://news.lockheedmartin.com/2017-11-01-Lockheed-Martin-Awarded-158-5-Million-Upgrade-Contract-for-Germany-P-3C-Orion-Aircraft

    Τα συμπεράσματα ειναι:
    Δομικά πτέρυγες δεν αντέχουν σε όποια επιλογή και να κάνουμε και τα ηλεκτρονικά μετά από 15-20 χρόνια θέλουν ολική αλλαγή, μιας και μειώνονται διαθεσιμότητες και ικανότητες του όπλου….

    Το μεταχειρισμένο υλικό έχει χαθεί από αυτή την Ολλανδία πάντως δεν περιγράφεται…

  4. Όσο μπορούμε να το σώσουμε, ακύρωση του προγράμματος τώρα, που ίσως να συμφέρει και τη λοκχιτ, όπως έγραψα παραπάνω ο εξοπλισμός ραντάρ κάμερες υπολογιστές έχει πληρωθεί οπότε τον κρατάμε και αντί για 500 εκατομμύρια έχουμε πιστωτικό στη λοκχιτ – 150 υποθέτω άρα έχουμε επιστροφή 350εκ/ρια. Αφαιρούμε και 250 για τα 4 ρομεο και τα ούτε 100 που μένουν αν όχι όπλα συμψηφισμο με την αναβάθμιση των Φ 16.
    Τώρα 150 εκ. για 5 αεροσκάφη C-295 και τους φοράμε και τον εξοπλισμό που μας έμεινε. Και με 150-200 εκ το πολύ το σώσαμε κάπως αφού αντί για σαπακια δομικά ανά αθμισμενα 50 χρόνων ήδη. Θα έχουμε 5 ολοκαίνουρια αεροσκάφη με50 χρόνια ζωής μπροστά τους που θα ριχνουν και εξοσετ ΑΜ-39 που τους έχουμε ήδη και θα ριχνουν και sonoboys.
    Aς αρχίσουμε επαφές με τη λοκχιτ άμεσα ίσως και αυτούς να τους συμφέρει να το τερματίσουμε από κοινού αν τεχνικά έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο.

    1. Πολυ αργα.
      1.Το μεγαλυτερο μερος του κοστους του προγραμματος ειναι τα ηλεκτρονικα.
      2. Δεν εχουν παραγγελθει μονο τα ηλεκτρονικα, αλλα και αρκετα τα δομικα στοιχεια της ατρακτου, προς αντικατασταση.
      3. Δεν ειναι και βεβαιο οτι κανουν ολα τα ηλεκτρονικα στο C-295, και -προπαντος- δεν εχουμε λεφτα για C-295.
      4. To 80 % του ποσου εχει ηδη πληρωθει στη Lockheed.
      5. Aν υπαρχει τεχνικο αδιεξοδο, θα γινουν οι δεοντες «τεχνικοι συμβιβασμοι» και θα προχωρησει. Σιγα μη συγκρουστουμε με τη Lockheed.

      Eιδικα για το εν λογω προγραμμα δεν φταινε μονο οι πολιτικοι, φταινε και οι ναυταίοι, με πρωτο τον Ναυαρχο Αποστολακη. 400.000.000 $$ πεταμενα στον κουβά.

      Μονος τροπος να παρουμε κατι πισω, ειναι ακριβως να περιελθει το προγραμμα σε τεχνικο αδιεξοδο, και ν

      1. Οντως μπορεί να εχει δοθεί και πάνω από το 80%, λύση ειναι τα P-3C, που απαιτούν λιγότερες τεχνικές παρεμβάσεις για να ενσωματωθούν νέες πτέρυγες. Παράλληλα θα μπορούν να πετούν και 2-3 αεροσκάφη. Ας διαλέξουμε 5-6 P-3 upIII που είναι σε καλύτερη κατάσταση να τελειώνει η ιστορία.
        Αν και δεν είναι για εμάς αυτές οι ακριβές λύσεις, λόγω του σημαντικού κόστους πτήσης, εδώ που φτάσαμε άλλη εναλλακτική δεν διαφαίνεται…

  5. Επιπλέον στα παραπάνω σχόλια θα ήθελα να προσθέσω πως το αεροσκάφος αποσύρεται πλέον από το κύριο χρηστη του αφού το αντικαθιστούν με το P-8! με ότι αυτό συνεπάγεται στο κόστος χρήσης υποστήριξης και συντήρησης τα επόμενα χρονια!

    Εάν ποτε τα παραλάβουμε εννοείτε

    1. Για αυτό δεν έκαναν σε ορισμένους τα S-3B, που όμως δομικά είχαν σημαντικό υπόλοιπο ζωής…. και αλλά κόστος χρήσης σημαντικά μικρότερο… βεβαια τον εκσυγχρονισμό δεν θα τον γλιτώναμε.

      Μετά θέλουμε αγορές νέων όπλων, όταν δεν ιεραρχούμε τις ανάγκες ορθά… κάνουμε και αποσπασματικές αγορές, ούτε ο προυπολογισμός της Γαλλίας δεν θα μας αρκεί…

  6. Τσάμπα γράφετε όσοι γράφετε για ακύρωση του προγράμματός και επιστροφή χρημάτων.

    Το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη πληρωθεί.
    Η ακύρωση το μόνο που θα καταφέρει είναι 500.000.000 € να κάνουν φτερά και αεροπλάνα να μην έχουμε.

    Κοινώς, την φάγαμε κανονικά… από παντού!

  7. Στείλτε τον λογαριασμό στον παναη. Αντί να πάμε σε νέο p-8 όπως έκαναν όλες οι σοβαρές χώρες, ξεθαψανε τις αντικες

  8. Χωρίς να υποστηρίζω την απόφαση του ΠΝ για τα Ορίον.
    Νομίζω πως δεν είναι μόνο θέμα σοβαρότητας αλλά οικονομίας και αναγκαιότητας επειδή θα έχεις να επιτηρήσεις μεγάλες εκτάσεις σε ωκεάνιο περιβάλλον, όπως οι Άγγλοι και οι αμερικάνοι που δεν είναι αφοσιωμένοι στην λίμνη της γειτονιάς τους αλλά στους ωκεανούς .
    Για παράδειγμα οι Άγγλοι -που είχαν πρίν τα Nimrod για αυτή την αποστολή- πέραν του ότι έχουν αρκετά χρήματα, θεωρούν ότι χρειάζονται ένα αεροσκάφος που μπορεί να καλύψει μεγάλες εκτάσεις και αποστάσεις σε πολύωρη περιπολία επάνω απο θάλασσα, ενώ έκαναν και ανάλογη προεργασία αγοράζοντας τα E-7 ώστε να ξεκινήσουν να χτίζουν συστηματικά έναν στόλο αεροσκαφών ίδιου τύπου που προσφέρει και συνέργιες στην υποστήριξη, αφού ουσιαστικά θα έχουν ομοιοτυπία, που θα συνεχιστεί και στο μέλλον όταν θα σκεφτούν για αντικατάσταση των Sentinel με το νέο NG JSTARS που βασίζεται επίσης στην οικογένεια 737 της Μπόινγκ.

    Για Ελλάδα που έχει πολύ μικρό πορτοφόλι -σε σύγκριση με τους σοβαρούς- ακόμα και ένα Swordfish MPA φαντάζει μαξιμαλιστικό παρόλο που είναι πιο οικονομικό στην αγορά και λειτουργία, ενώ προσφέρεται και ως σύστημα AEW&C χρησημοποιόντας το ίδιο μοντέλο αεροσκάφους Global 6000 ως πλατφόρμα, για να πετύχεις ίσως μια μέρα μια ομοιοτυπία στα μέσα προειδοποίησης και επιτήρησης σε τιμές που είναι πιο λογικές για Ελλάδα.

  9. Σοβαρά τώρα. Με σχεδόν μισό δις ευρώ και την πρόθεση αγοράς 4 έως 6 αεροσκαφών θα μπορούσαμε να εισέλθουμε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα νέου ΑΦΝΣ. Υπάρχει κανείς που πιστεύει πως θα δούμε P3 εκσυγχρονισμένο
    πριν το 2025; Τόση βιασύνη ξαφνικά. Δέκα χρόνια αδράνειας και ξαφνικά τρέχουμε σαν το Βέγγο.
    Αγνοήσαμε επανειλημμένως πρόγραμμα βιομηχανικής συμμετοχής αφορών την παραγωγή άνω των 2000 μαχητικών, λέγε με F 35, που όμοιο του συμβαίνει μία φορά τον αιώνα και θυμηθήκαμε τη LM για τα P3….. Πολύ κάρβουνο ρε παιδιά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *