Σημαντική εμπορική επιτυχία για τη Γαλλία, η πρόταση της οποία για προμήθεια 12 μεταχειρισμένων Rafale F3R έγινε αποδεκτή από την Κροατία (10 μονοθέσια και δύο διθέσια). Τα γαλλικά μαχητικά επικράτησαν έναντι των αμερικανικών F-16 και θα αντικαταστήσουν τα παλαιά MiG-21. Το κόστος της προμήθειας ανέρχεται στο € 1 δισεκατομμύριο, ενώ οι παραδόσεις θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2024. Έτσι η Κροατία γίνεται η έκτη χώρα, μετά τη Γαλλία, την Αίγυπτο, την Ελλάδα, την Ινδία και το Κατάρ, που αποκτούν Rafale. Σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας «La Tribune» η Γαλλία δεν θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα για την αριθμητική αποκατάσταση του στόλου, όπως έγινε με την περίπτωση της Ελλάδας, αλλά το ποσό θα δαπανηθεί για την ενίσχυση του προϋπολογισμού του προγράμματος αναβάθμισης των γαλλικών Rafale στο επίπεδο F3-R και την ενίσχυσης των στόλου με ατρακτίδια Talios, επιπλέον ραντάρ και κινητήρες M88  κ.ά.

Comments

  1. Δηλαδή το 2030 περίπου θα εχει η Γαλλία 132 3FR και 58 4F δηλαδή 190 Rafale αν δεν προκύψει καποια νεα παραγγελία μέχρι τότε. Για τα δεδομένα της Ευρώπης θα εχει την κορυφαια αεροπορία και στην γενικότερη περιοχή που ζουμε απο τις κορυφαίες μαζι με Σαουδικη Αραβια & Ισδραήλ που φαινεται να κινούνται σε τέτοια δυναμη ισως και παράπανω βεβαια.
    Πάντως μπράβο στη Γαλλία που δείχνει ότι ξέρει να προωθεί τα συμφέροντα της και τα προϊόντα της και με αυτό τον τρόπο κατάφερε να αποτελεί μια από τις καλύτερες εναλλακτικές παγκοσμίως ως αεροπλάνο ….πακέτο με τα όπλα που δίνει.
    Λογικά θα έρθουν και άλλα συμβόλαια απο Ινδία, Ελλαδα και απο αλλες χώρες…..καθώς και απο τους ίδιους. Η γραμμή παραγωγής μεχρι μετα το 2035+ θα παραμείνει ανετα ανοιχτή και το σημαντικοτερο η υποστήριξη του για πολλα πολλα χρονια.

    1. Εδω ειναι μια ευκαιρια για το f4 να συννενοηθουν με αλλες χωρες (Γαλλια, Αιγυπτος, Ινδια) και εαν γινεται να προβουν σε μια συνολικη παραγγελια

  2. Ακόμη όμως το site δεν μας έκανε σύγκριση της τιμής πώλησης του συνολικού πακέτου με την τιμή πώλησης στην Ελλάδα.

    Ενώ τα αεροπλάνα πουλήθηκαν στην ίδια τιμή με εμάς, στα λοιπά κόστη (υποδομές, εκπαίδευση, εξομοιωτές, όπλα, ανταλλακτικά κτλ) η τιμή που πήραμε ήταν σχεδόν τριπλάσια (1,5 δις για 18 μαχητικά vs 0,5 δις για 12 μαχ. που πήραν αυτοί).

    Και με την Μπελάρα έτσι θα μας τιμολογήσουν? (θα προσεύχονται όσοι και αν υπογράψουν για την αγορά της να μην πουληθεί σε άλλη χώρα και γίνουμε θέμα)

    1. @agnostosependytis
      Αγαπητέ, αν δεν ξέρει κανείς με ακρίβεια τι περιλαμβάνει το πακέτο της Ελλάδας και μετά το πακέτο της Κροατίας, τέτοιες συγκρίσεις με βάση ένα νούμερο/τιμή δεν έχουν να προσφέρουν κάτι εκτός από εντυπώσεις.

      Άλλες οι απαιτήσεις (όπλα, διαθεσιμότητες, ανταλλακτικά κ.α) των Ελληνικών Rafale που θα είναι η αιχμή του δόρατος έναντι της Τουρκίας, άλλες των Κροατικών Rafale που στην ουσία θα κάνουν air-policing.

    2. Είσαι εντελώς εμπαθής με οτιδήποτε γαλλικό και τρελός αμερικανολαγνος.
      Οι φίλοι σου ούτε SM2 μας δίνουν ούτε jassm ούτε aim120d, όταν οι Γάλλοι μας δίνουν τα πάντα.
      Ο τενεκες 35 που παντα λες ότι δεν έχει προβλήματα και είναι πάμφθηνος αν ερχόταν τώρα και πεταγε όσο πέταγε λόγω των προβλημάτων, θα φορούσε στη καλύτερη περίπτωση jdam των 25 χιλρων για κρούση.
      Καιρός να ξεπεράσεις την αμερικανολαγνεια και να εκτιμήσεις την υψηλή τεχνολογία και υποστρατηγικα όπλα που σου προσφέρουν οι Γάλλοι.

      1. 🙂 ένα απολαυστικό σχόλιο, μάλλον φαίνεται πως δεν κατάλαβες τίποτα…

        Μια χαρά μου άρεσε που πήραμε Ραφάλ, και πάντα έλεγα ότι χρειαζόμασταν και τα δύο. Ωστόσο επίσης πάντα με όλα τα οπλικά, με προβληματίζει και το να τα παίρνουμε σε σωστές τιμές, ώστε να μπορούμε με τα ίδια λεφτά να παίρνουμε όσα περισσότερα μπορούμε.

        Θα το δω από την χιουμοριστική πλευρά, θα χαμογελάσω και πάω παρακάτω 🙂

  3. Απομακρύνετε το ενδεχόμενο για εμάς οριστικά για επιπλέον ραφαλ ελαφρώς μτχ και αναβαθμισμενων.
    Με 24 αεροπλάνα έλλειμμα οι Γάλλοι θα παραγγείλουν μόνο για τα 12 δικά μας νέα δικά τους, άρα αποκλείετε να μπορούν να δώσουν νέα μτχ σε εμάς.
    Λογικά μόνο τα 6 καινούργια παίζουν, με έκπτωση 200εκριων ευρώ από την επαναγορά των απλών διλιτρων από τους Γάλλους το 2023.

    1. Τα μεταχειρισμένα α/φη ήταν ο τρόπος για να μπουν σε μια νέα αγορά – αυτό λέγετε marketing. Σε εμάς που ήδη πήραμε Rafale δεν είχαν κανένα λόγο να μας πουλήσουν μεταχειρισμένα αντί για καινούργια – θα έχαναν διπλά.
      Απορώ πως όλοι θεωρούσαν ότι μπορούσαμε να πάρουμε αυτά τα 12 α/φη

  4. @ Romeo60

    Επιπλεον Rafale γιοκ.
    Ανοιγει ομως ο δρομος για μια Fremm μεταχειρισμενη.
    Τον τελευταιο λογο εχουμε υποσχεθει να τον εχουνε οι Γαλλοι,
    αυτος ειναι ο τελευταιος λογος.

    1. Μακάρι 1 από τις παλιοτερες φρεμμ με 16 mdcn και 4 μπελες με 32 aster 30 η κάθε μία και αν δεν μπορούν λίγους μικα τότε 2 αντί μιας Ram21 είναι το απόλυτο όνειρο μας.

  5. Mεγαλο λαθος που δεν δωσαμε 1 δις παραπανω ωστε να εχουμε και αυτα τα 12 μεταχειρισμενα Rafale συν 6-12 καινουρια αργοτερα.

    Θα αποκτουσαμε 30-36 Rafale με κοστος 3-4 δις και θα ειχαμε καθαρισει στον αερα για για τα επομενα 5-10 χρονια.

    1. Δεν θα τα παίρναμε με 1 δις, αλλά με μισό δις τα αεροπλάνα και πλέον κάτι για τα όπλα. Στο 1 δις είναι εξομοιωτές, εκπαίδευση, υποδομές κτλ που τα έχουμε πληρώσει ήδη.

      Ήταν κρίμα που χάθηκαν αν και θα σκεφτόμουν ότι με την φόρα που πήραν οι Γάλλο θα μπορούσαν να μας δώσουν ένα mix καινούργιων/παλιών, και η αγορά να βγει και φτηνά γιατί πολλά από τα αρχικά κόστη τα πληρώσαμε ήδη

    2. Μισες δουλειες κατα τον πατροπαραδοτο ελληναραδικο τροπο. Ειμαστε μανουλες στο να μην κανουμε αγορες κλιμακας.

  6. Μπορεί και τα Rafale που προσφέροντε στην Κροατία να μην ικανοποιούν την ΠΑ σε οτι έχει να κάνει με flight hours και γενική κατάσταση.

    6 καινούρια F4 άλά και 6 μεταχιρισμενα F3R 2024-2026 ειναι όμως εφικτό.. συν αναβάθμιση όλων F-4.

    30 Rafale F4 και είμαστε σούπερ.Παραπανο ετσι και αλλιος δεν σηκώνουμε.Εδω κόβειοι Γαλλία για να μπορεί να κάνει upgrade τα παλιά.

    Και κατι ακομα..μεχρι το 2025 θα ξερουμε τι θα κάνει και οι THK.Αμα μπει παλι στο F-35 καλό είναι να περιμένουμε λίγο να δούμε πιο ιδος αναβάθμιση χριαζομαστε για τα επομενα Rafale.
    Όντος αμα ειναι για ένα-δυο χρόνια δεν χριαζετε βιασύνη.Αμα μπει οι Τουρκία παλι στο F-35 θα χρειαστούμε καλιτερο OSF & spectra και 100% integration mica NG IR. Διαβασα αναφορές ότι τι F-3R τις Γαλλίας δεν έχουν OSF γιατί το AESA θέλει πιο πολυ χώρο.Πιος ξέρει..

  7. Μια που πήγαμε στα αεροπορικά θέματα, θα μπορούσε το αγαπητό site να μας ενημερώσει:

    1) Πότε αρχίζουν να προσγειώνονται τα Ραφάλ στην Ελλάδα? Είχαμε πει ότι οι παραλαβές αρχίζουν 6 μήνες μετά την σύμβαση, και είμαστε κάπου εκεί. Ήδη έχουν βγει φωτό με τα Ραφάλ σε Εληνικά χρώματα, νομίζω θα ήταν απόλαυση για όλους εδώ να δουν έστω το πρώτο να προσγειώνεται, και γιατί όχι να αρχίσει να ασκείται εναντίον των F-16 μας. Επίσης άντε πες ότι αυτά θέλουν και μια περίοδο εκπαίδευσης των πιλότων, τουλάχιστον όμως να μάθουμε αν πχ έφτασαν τα όπλα ή πότε θα τα πάρουμε? (γιατί και αυτό μοιάζει λίγο άγνωστο, ελπίζω μην παραλάβουμε τους Μετέορ πχ σε 2-3 χρόνια)

    2) Το πρώτο Viper υποτίθεται πήγε στις ΗΠΑ πριν μήνες ήταν ήδη φτιαγμένο και έτοιμο και απλά θα έκαναν κάποια τεστ αν όλα ΟΚ και αν όλα ΟΚ θα προχωρούσε μετά πολύ γρήγορα το πρόγραμμα (αν θυμάμαι καλά έχει μπει και το τέταρτο στην ΕΑΒ). Τελικά όλα καλά με το πρώτο Viper? Αν ναι, πόσο γρήγορα θα είναι έτοιμα τα 3 που είναι αυτή την στιγμή στην ΕΑΒ?

    Μπορεί να μας βρει ο Δεκέμβριος με 6 πανέτοιμα Ραφάλ και έξι Viper?

    Για να μην πω ότι για τους πιλότους μας θα ήταν τρομερή εμπειρία να δοκιμάσουν Ραφάλ εναντίον F-16 blk 52, και μετά Ραφάλ εναντίον Viper και Viper εναντίον F-16 απλού

    1. Θα έχουν πολύ και ενδιαφέρουσα δουλειά οι πιλότοι και τεχνικοί της ΠΑ με τα Rafale! Τα αποτελέσματα της σύγκρισης είναι λίγο-πολύ γνωστά, αλλά σίγουρα θα είναι μεγάλη η προσμονή να τα επιβεβαιώσουν και στην πράξη μόλις έρθει η ώρα για Dissimilar Air Combat Training (DACT) με τους άλλους τύπους μαχητικών της Ελλάδας.

      To F-16 έχει σύμφωνα με ανοιχτές πηγές περίπου 28 μοίρες ανά δευτερόλεπτο στιγμιαίο βαθμό στροφής
      (instantaneous turn rate), το Rafale έχει 35.

      Επίσης το F-16 έχει 18 μοίρες ανά δευτερόλεπτο παρατεταμένο ρυθμό στροφής (sustained turn rate) το Rafale έχει περίπου 27 μοίρες.

      Με σχεδόν 10 μοίρες το δευτερόλεπτο διαφορά σε παρατεταμένη στροφή υπέρ του Rafale (που είναι λέγεται ότι είναι η πλέον σημαντική παράμετρος) μιλάμε για άλλης κλάσης επιδόσεις ευελιξίας

      . Για συνθήκες BVR ο συνδυασμός ραντάρ AESA, SPECTRA, OSF, METEOR προβλέπεται επίσης πολύ ανώτερος.

      Τέλος ας θυμηθούμε πως το Rafale θα είναι το μόνο μαχητικό στο Αιγαίο με υπέρυθρο σφαιρικής κάλυψης σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου βλήματος τύπου MAWS.

      Κοινώς, ανυπομονούμε να τα υποδεχτούμε στην χώρα!

  8. Αν και δεν θα βελτιώνει την κατάσταση ιδιαίτερα, νομίζω ότι είναι εκ των ουκ άνευ να πάρουμε τουλάχιστον 6 ακόμη (πχ 2 νέα και 4 μεταχειρισμένα) που σαν κόστος αγοράς θα έπρεπε να είναι πολύ φτηνά αρκεί να δίνουν άλλα μεταχειρισμένα οι Γάλλοι. Τουλάχιστον θα έχουμε μια υπερκομπλέ μοίρα (ξέρω ξέρω, θα θέλαμε δύο αλλά τι να κάνουμε για την ώρα ας πάρουμε τουλάχιστον τα 6)

    Μετά θα πρέπει επιτέλους να δουν τι θα κάνουν με τα απλά Μ-2000 και τι θα γίνει με τα blk30 και 50. Οι ΗΠΑ όπως λέει άλλο άρθρο εδώ, αποφασίζουν να αποσύρουν αρκετά, κάτι το οποίο θα ρίξει σημαντικά την τμή τους άρα πχ τα blk30 δεν θα μπορούμε να τα πουλήσουμε ή θα γίνει για ψίχουλα, ενώ παράλληλα θα δώσουν πάρα πολλά για αναβάθμιση τα οποία είναι περίπου σαν τα δικά μας, άρα ίσως πέσει πολύ το κόστος αναβάθμισης F-16 blk30 και 50 και να είχε νόημα να τα κάνουμε Viper, αντί να κάνουμε μπαλώματα με τα απάρτια όσον έγιναν viper. Γιατί αν θυμάμαι καλά, και αυτή η μισοαναβάθμιση που είχε συζητηθεί έβγαινε πολύ ακριβή, γιατί να μην τσοντάρουμε λιγάκι ακόμη και να τα κάνουμε καινούργια (τρόπος του λέγειν καινούργια)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *