Η ιταλική Fincantieri, με τη σχεδίαση FREMM, επικράτησε τελικά στον διαγωνισμό του Αμερικανικού Ναυτικού για το πρόγραμμα της νέας φρεγάτας FFG(X). Όπως ανακοίνωσε το Αμερικανικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο ύψους $ 795 εκατομμυρίων  για την αναλυτική σχεδίαση και κατασκευή του πρώτου πλοίου στα ναυπηγεία Marinette στο Γουισκόνσιν.

Η σύμβαση προβλέπει και δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση 10 ακόμη πλοίων, συνολικού κόστους $ 5,6 δισεκατομμυρίων. Το Αμερικανικό Ναυτικό ζήτησε από τις εταιρίες οι νέες φρεγάτες να έχουν σύστημα κάθετης εκτόξευσης βλημάτων (VLS), τουλάχιστον 32 θέσεων, για χρήση βλημάτων Standard Missile-2 (SM-2) Block IIIC ή RIM-162 Evolved SeaSparrow Missiles (ESSM).

Επίσης θα πρέπει να ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης μάχης COMBATSS-21, που είναι βασισμένο στο AEGIS, το σύστημα ζεύξης δεδομένων CEC (Cooperative Engagement Capability), προηγμένες ικανότητες διεξαγωγής επιχειρήσεων επιφανείας και ανθυποβρυχιακού πολέμου και το ραντάρ έρευνας αέρος EASR (Enterprise Air Surveillance Radar), τεχνολογίας AESA, της Raytheon.

Το ελικοδρόμιο των νέων φρεγατών θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα τύπου MH-60R Seahawk και UAV MQ-8C Firescout. Ιδανικά οι FFG(X) θα πρέπει να ενσωματώνουν 8-16 βλήματα κατά πλοίων και λέιζερ ισχύος 150 kW. Το πρόγραμμα διεκδικούσαν τέσσερις (4) εταιρίες: Η Austal, η Fincantieri, η General Dynamics Bath Iron Works και η Ingalls Shipbuilding. Η Lockheed Martin τελικά αποφάσισε να μη συμμετάσχει στο πρόγραμμα.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και το κόστος των FFG(X), το πρώτο πλοίο θα πρέπει να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2026, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής μιας FFG (X) δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 48 μήνες. Το συμβόλαιο ναυπήγησης της δεύτερης φρεγάτας θα υπογραφεί τον Απρίλιο του 2021 και το πλοίο θα παραδοθεί 66 μήνες μετά, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2026.

Το κόστος της πρώτης φρεγάτας έχει προϋπολογιστεί στα $ 1,28 δισεκατομμύρια, ενώ αυτό της δεύτερης φρεγάτας στα $ 1,05 δισεκατομμύρια. Το κόστος της τρίτης φρεγάτα, το συμβόλαιο ναυπήγησης της οποία θα υπογραφεί το 2022, αναμένεται να είναι κάτω του $ 1 δισεκατομμυρίου. Συνολικά το κόστος ναυπήγησης 20 FFG(X) δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα $ 19,81 δισεκατομμύρια (€ 17,85 δισεκατομμύρια).

Comments

  1. 560 εκατ.$ εκαστη…+ εξτρα….
    Εδω σε θελω…συμβολαιο για 6 σκαφη μεσω FMS με εναρξη παραδόσεων το 27 (με το πάσο μας) αφου θα εχουμε εξασφαλισει 2 ΑΒ δανεικά ως ενδιαμεση λυση…
    Εννοειται οτι οι Γαλλικες καηκανε σημερα οριστικα…
    Οι Γαλλοι καλο για όλους θα ειναι να δουνε τι θα γινει με τα Μ2000…

    1. Προσοχή, είναι αυθαίρετο να προκύπτει το κόστος ανά μονάδα, διαιρώντας απλά το συνολικό ποσό του προγράμματος με τον συνολικό αριθμό των μονάδων. Στα παραπάνω σχεδόν σίγουρα δεν περιλαμβάνονται οπλικά συστήματα, ηλεκτρονικά κ.λπ.. Φυσικά βέβαια το κόστος τους θα πέφτει όσες περισσότερες μονάδες αγοραστούν.

      Να αναφερθεί ότι θα γίνουν πολλές αλλαγές στο σκάφος που αναμένεται να αυξήσουν το εκτόπισμα του πλοίου ίσως και κατά 1000 τόνους. Αναμένεται ωστόσο να έχουν το ίδιο πρωτοποριακό σύστημα πρόωσης με τις αρχικές Fremm.

      Πάντως, μιας και πιστεύω ότι οι Belharra πλέον παραπέμπονται στις καλένδες, θα ήθελα να δω το συγκεκριμένο πλοίο μαζί με άλλα πλοία όπως τις γαλλικές Freda, Omega της Damen και τις Iver Huitfeldt σε ένα μελλοντικό διαγωνισμό όπου θα γινόταν και συμπίεση των τιμών και μεγαλύτερη μεταφορά τεχνολογίας στην Ελλάδα.

        1. Υπάρχουν άλλα δημοσιεύματα που μιλούν πιο ξεκάθαρα κόστος, που στιαδιακά το κόστος να φτάσει τα $800εκ από 1,2δισ. των πρώτων πλοίων. Τιμές USA βεβαια, μιας και ο εξοπλισμός και ο οπλισμός είναι άλλες οι τιμές που προμηθεύεται το US NAVY

          1. Σε έγγραφο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο από το αμερικανικό ναυτικό αναφέρει ως πλήρη τιμή για τον ηλεκτρονιικό εξοπλισμό κάθε πλοίου στα 300 εκατ. περίπου δολάρια, ραντάρ,aegis, ηλεκτρονικό πόλεμο, επικοινωνίες, ανθυποβρυχιακό. μιλάμε για φοβερές τιμές.

          2. Δεν εχει και κόστος οπλισμού, υποστήριξης και εκπαίδευσης μεσα. Συν ότι οι τιμές που ψωνίζουν οι ΗΠΑ δεν έχουν καμιά σχέση, με αυτά που αγοράζαμε εμείς για παράδειγμα

      1. Ranger

        Αν οι Αμερικάνοι δεχθούν σε μια υποθετική πρόταση να μπούμε στο πρόγραμμα (συμπαραγωγή σε δικό μας ναυπηγείο μεταφορά τεχνογνωσίας κτλ) με την προυπόθεση να παραχωρήσουν δύο Arleigh Burke ως ενδιάμεση λύση έχει καλώς.
        Σε διαφορετική περίπτωση ανοιχτός διαγωνισμός με βασικούς όρους την ευνοική χρηματοδότηση σε βάθος χρόνου και ενδιάμεση λύση για δύο φρεγάτες.
        Φυσικά σε μια τέτοια περίπτωση δεν μιλάμε για μόνο δύο νέες φρεγάτες αλλά τουλάχιστον 6 σε βάθος χρόνου για να χρησιμοποιηθεί ως δέλεαρ προκειμένου να υπάρχουν πολλές προτάσεις τόσο ως προς τη χρηματοδότηση όσο και προς την ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών για την άμεση ενίσχυση.

    2. Κατά τη γνώμη μου, ούτε οι Γαλλικές κάηκαν, ούτε οι …Ιταλικές. Και αυτό διότι το Αμερικανικό πλοίο δεν θα έχει επάνω του τίποτα Γαλλικό, αλλά ούτε και Ιταλικό. Αντίθετα αποθεώθηκε το συνολικό σχέδιο της (Γαλλικής και Ιταλικής) Fremm. Το συγκεκριμένο πλοίο, εκτός ίσως του κινητήρα, θα φορά όλα τα αμερικανικά συστήματα, αισθητήρες και όπλα. Θυμίζω ότι κατ’ απαίτηση των Αμερικανών, το πλοίο είναι ενισχυμένο σε χάλυβα από την Ευρωπαϊκή Fremm.
      Επίσης αποδεικνύεται αυτό που λέγαμε. Ότι δηλαδή, οι Γάλλοι, έχουν κάνει ένα τρομερό λάθος. Αντί να προσαρμόσουν την Fremm για α/α άμυνα και την Bel για α/υ πόλεμο με την τρομερή α/υ σουίτα που διαθέτει, έκαναν το ακριβώς αντίθετο.

      1. Καηκαν ως Ελληνικο σεναριο…οι περισσοτεροι θελανε σκαρί Φρεμμ αλλα χωρίς τις συνολικές αδυναμιες σε επιπεδο οπλισμού και χρηματοδπτηση σε στυλ FMS.
        Δηλ αυτη που προεκυψε.

        1. Από τη στιγμή που ανοίξαμε το θέμα Bel, νομίζω ότι μπήκε στο περιθώριο η Fremm.
          Και εγώ ήμουν από αυτούς που ήθελα την παραπάνω Fremm για α/α, αφού στο εκτόπισμά της χωρούν τα πάντα, ενώ παρουσιάστηκε και σχέδιο πύργου Fremm σχετικά πρόσφατα, στον οποίο μπορεί να εγκατασταθεί το Sea Fire.
          Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη επιλογή των Αμερικανών, κανονικά θα έπρεπε να μας προβληματίσει και εμάς σχετικά με τα α/α πλοία που θέλουμε, υπό την προϋπόθεση ότι θα είχαν και τον ίδιο εξοπλισμό (Aegis, radar κ.λπ.) και θα αποδεσμεύονταν και οι SM2.
          Ίσως με FMS, παραγγελία 5 πλοίων και (λέμε τώρα) αντισταθμιστικά η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ να ήταν ένα ιδανικό σενάριο. Αλλά αυτά τα σενάρια έχουν τότες παραμέτρους που……

          1. Τώρα τι κάνουμε για να έρθουν μέχρι τέλους του χρόνου 3-4 πλοία;
            Η Άγκυρα άσχετα αν υπάρχει κορονοϊός, θα το πάει στο κόκκινο.
            Με τον Χαφτάρ εκεί, δε γίνετε να βυθίσουν κανένα;

          2. Μέχρι τέλους του χρόνου δεν γίνεται τίποτα. Και σήμερα να σου πουν π.χ. οι Αμερικανοί έλα πάρε πλοία, μόνο οι συμφωνίες οι διατυπώσεις, τα γραφειοκρατικά, κάποια υποδομή υποδοχής που θέλεις και η μεταφορά, θέλουν 1 χρόνο τουλάχιστον. Και θα πρέπει να παραγγείλεις και τα όπλα.

      2. Ricolous comment!
        The design and integration is from Fincantieri
        Just like any other recent naval export toward advanced country (i.e. type 26 for Canada and Australia) the specific systems are a client choice

    3. Δεν υπάρχει αυτό το κόστος που λες, άλλες αναφορές ανεβάζουν το συολικό κόστος πάνω από 1,2 δισ. ανά πλοίο.

      1. Έχει δίκιο, δες το αναλυτικό σχόλιό μου κάτω, με αναφορά σε αναλυτικό άρθρο. Το μέσο κόστος όλης της δεκάδας, με το κλειδί στο χέρι θα είναι 781 εκατ ανά πλοίο, με 550 το σκαρί και 231 τα συστήματα κτλ, και μιλάμε για δολάρια, σε ευρώ ακόμη πιο φτηνά.

    4. Συμφωνώ Giorgo.

      Και από τους Γάλλους να κάνουν δεκτή την πρόταση τους για ανταλλαγή όλων των Mirage με Rafale συν το επιπλέον κόστος.
      Και η ευνοική χρηματοδότηση των belharra που μας έχουν υποσχεθεί οι Γάλλοι να κατευθυνθεί στην αγορά των Rafale.

  2. Το κόστος θα ναι κοντά ή το πιο πιθανον και πάνω από 1 δις δολάρια ανα μονάδα όπως είπε και ο φίλος @ranger πιο πάνω…εξάλλου δεν περιλαμβάνει και μεγάλο αριθμό συστημάτων που παρέχονται κατευθείαν από την αμερικανική κυβέρνηση δηλ κόστος τρέχα γύρευε και όχι για αριθμό πλοίων μονο 2 οπως εμεις αλλα για 10..
    Συμφωνώ όμως ότι έπρεπε να κάνουμε κι εμείς διαγωνισμό όπως αυτοι για τις φρεγάτες να κερδίσει ο καλύτερος αλλα ας μην νομίζουν κάποιοι ότι τα λεφτά για τις belharra είναι εξωπραγματικά για όλα αυτά που προσφερουν. κορυφαία ανθυποβρυχιακη άμυνα κορυφαία αντιεροπορικη άμυνα που (μπορεί να γίνει καλυτερη) και πυραύλους Κρουζ που όσο και αν κάποιοι λένε σιγά μην κάνουν τη διαφορά ας μην λησμονουν πόσο στηρίζουν την αποτρεπτική τους ικανότητα κάποιες χώρες σε μικρούς αριθμούς βαλλιστικων πυραύλων η σε πυραύλους πλεύσης ..Όπως και τι προβλήματα δημιουργεί η αντιμετωπιση τους έστω και για ψυχολογικούς λόγους (κυνήγι scud στον πρώτο περσικό πολεμο)κλπ κλπ
    Αν θες τεχνολογία αιχμής πρέπει να πληρώσεις…
    Καλές και οι gowind αλλα διαβάζω εδώ μέσα αν βάλουμε κι αυτό το ραντάρ αν βάλουμε κι αυτόν τον πυραυλο κλπ κλπ κλπ
    ναι αξιόλογο πλοίο αλλα στόχους βαλλιστικους η αεροσκάφη στα 500χλμ και 800+ στόχους δε θα μπορεί να δει…
    Η Ελλάδα δεν παίρνει πλοία μόνο για να αντιμετώπισει πλοία .πρέπει να αποτελούν συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης και αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών.και κυρίως από τον αέρα και των πυραύλων…Έχει κρύψει ποτέ ο Ερντογάν ότι θέλει να φτιάξει πυραύλους IRBM ?? Όχι..
    έχει αφήσει υπονοούμενα μέχρι και για πυρηνικά??ναι…(άσχετο αν τον αφήσουν να το κάνει η οχι)
    Έχουμε να αντιμετωπίσουμε 240 αεροσκάφη???Ναι
    Εχει ηδη 100αδες βαλλιστικους μικρούς πυραύλους η Τουρκία??Ναι..
    η ρητορική του ερντογαν και η μέχρι τώρα πορεία του μας έχει διδάξει πως σε ότι λέει είναι συνεπής.. Δυστυχώς για μας ο μπουνταλας ειναι συνεπης..
    Τώρα αν του βγαινουν όλα άλλο θέμα. Εμείς πρέπει να σχεδιάζουμε τις αγορές με βάση προοπτικής δεκαετιών και αντιμετώπισης απειλών μελλοντικών…
    Πάντως ένα πλοίο σαν την belharra έχει θέση στην Ελλάδα τώρα αν θα είναι 4 φρεγάτες και μετά κορβέτας η 3 φρεγάτες και μετά κορβέτας είναι άλλο θέμα.
    η μόνη κορβέτα κατά την άποψη μου που θα μπορούσε να κάνει για εμάς είναι η doha class του Κατάρ…αντιεροπορικη κορβέτα με kronos ραντάρ αλλα με την προσθήκη σοναρ για ανθυποβρυχιακο πολεμο….
    Αυτό το 57mm πάντως πυροβόλο στις φρεγάτες των αμερικανών σε πλοία 7000τονων δεν μπορώ να το χωνέψω ότι και να λένε

    1. Συμφωνώ σε όλα, με 2 σχόλια μόνο. Διαγωνισμός ναι, αλλά να μην τον τρέξουμε εμείς δε, είτε για τους γνωστούς λόγους που οδηγούν σε υψηλές τιμές (ας πούμε ότι δεν είμαστε καλοί διαπραγματευτές) είτε γιατί αν μπούμε με άλλες χώρες σε έναν συνολικό διαγωνισμό, επειδή θα μπουν περισσότερα κομμάτια θα πάρουμε ακόμη καλύτερη τιμή.

      Για το πυροβόλο έχεις δίκιο, αλλά ίσως θεωρούν ότι μέχρι τότε που θα πάρουν τα καράβια, ο πόλεμος θα διεξάγεται αλλιώς, π.χ. αν ήδη σήμερα τα λέηζερ ρίχνουν αργά drones, σε 7-8 χρόνια ίσως μπορούν να ριχνουν πυραύλους άρα να καταστήσουν τα RAM κτλ ένα σύστημα που θα υπάρχει μεν αλλά μάλλον δεν θα χρησιμοποιείται. Αντίστοιχα πιθανά με άλλα όπλα και συστήματα, πχ η Κορέα σχεδίασε καράβι που προβλέπει και χρήση 4 drones

    2. Οντως έχει θεση η Μπελαρα στο ΠΝ αλλα ως Α/Υ πλοίο (αλλωστε αυτη ειναι και η μεγαλύτερη και πλεον ορατη απειλη).
      Το μπορεί να δει 800+ στοχους αλλα να εχει βληματα για 16 απο αυτούς…

  3. Αυτά είναι… άμεσα να ενταχθούμε και εμείς. Είναι φανερό ότι τα 2-3 πρώτα πλοία βγαινουν ακριβά ιγιατί έχουν το κόστος έρευνας και ανάπτυξης και μετά νγαίνουν 550 το σκαρί (σε δολλάρια!!) το οοποίο δεν είναι και παράλογο αν το συγκρίνει κάποιος με την αγορά των Fremm της Αιγύπτου για 550 (κομπλέ, ενώ της Αμερικής θέλουν και τα συστήματα και όπλα).

    Ναι το 550 θα είναι γυμνά, συν ραντάρ, συν όπλα, αλλά αυτά ανά σκαρί αποκλείεται να πάνε πάνω από 200 εκατ, άρα στην χειρότερη 750 εκάτ έκαστο. Σε σύγκριση με το κόστος της Μπελάρα είναι να κλαις…

    -η FFG έχει τεράστια υποδομή ενεργειακής ισχύος, ώστε να μπορεί να εξοπλιστεί πλήρως με λέηζερ όταν θα είναι έτοιμη (SOS και για εμάς που το έχω πει πολλές φορές, όσο και να κοροιδεύουν μερικοί, το λέηζερ κάνει τόσο γρήγορη πρόοδο που πλέον το 2027 δεν θα είναι μόνο για υπερδυνάμεις αλλά για όλους).

    -η FFG έχει πολλές βελτιώσεις για να αντέχει σε πλήγματα και να μην βυθίζεται εύκολα, πλοίο για πόλεμο και όχι για βόλτες.

    -Οι πύραυλοι κτλ είναι πολλοί περισσότεροι από την Μπελάρα, ενώ και το μέγεθός της 50% μεγαλύτερο, άρα αν θέλουμε υπάρχει χώρος να προσθέσουμε και άλλα.

    Η πρόταση της Naval πλέον για εμάς, έχει καταντήσει ανέκδοτο, το οποίο κάνουν ακόμη πιο γελοίο συζητήσεις για συνολικό κόστος πανω από 500 εκατ γυμνές ή πάνω από 700 εκατ κομπλέ (εδώ πια έφτασαν να μιλάνε για 1,3 έως 1,5 δις λες και θα πάρουμε μίνι αεροπλανοφόρο).

    Αίτημα άμεσα σε ΗΠΑ για ένταξη στο πρόγραμμα για 4-5 πλοία, και αίτημα αν μπορούν να μας δώσουν κατά προτίμηση 2 ΑΒ ή αν δεν γίνεται 1 ΑΒ και 2-4 LCS. Στο καπάκι, δίνουμε στην Αμερική και το ΜΕΚΟ UP με 200-300 μύρια και το Ναυτικό έκλεισε και τις άμεσες ανάγκες και για τα επόμενα 20 χρόνια. Εναλλακτικά, αν χρωστάμε χάρη στους Γάλλους, τους λένε ότι θέλουμε την FFG με την ίδια τιμή που θα την έχουν οι Αμερικανοί (αφού Fremm κάνει και η Naval) και ενδιάμεση λύση 2 Fremm από τις δικές τους, με ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ενοίκιο (και όχι τίποτα κουλά που έλεγαν), ή τις 3 Λαφαγιέτ αφού τις αναβαθμισουν με δικό τους κόστος. Σαν εχτραδάκι, δίνουμε σε αυτούς το MEKO up

      1. Έχεις δίκιο, να πω την αλήθεια ακόμη καλύτερο θα ήταν αν τους λέγαμε, ΟΚ σας χρωστάμε χάρη, θα πάρει η Aegean με 5 δις Airbus για να σας ξηγηθούμε και εμείς (που η Aegean έτσι και αλλιώς Airbus θα έπαιρνε).

        Γιατί όχι πάντως, Ραφάλ, αλλά σε ανθρώπινη τιμή, μην πουλιούνται τα F-35 80 εκατ και τα Ραφάλ 120 εκατ.

          1. Στην αρχή είναι αυτό το κόστος γιατί πρέπει να φτιάξεις τις υποδομές υποδοχής και service, εκπαίδευση, εγχειρίδια κ.λπ. Τα επόμενα λιγότερα. Αυτοί που δίνουν υπέρογκα ποσά, είναι με FOS πάρα πολλών ετών, μεγάλα στοκ ανταλλακτικών κ.λπ.

  4. Για όσους λένε ότι η Αμερική πέτυχε καλή τιμή γιατί έβαλε μεγάλη παραγγελία (10 έως 20) δεν μας εμποδίζει τίποτα όχι να κάνουμε δική μας μικρή για 4, που θα φανεί μικρή, αλλά να πούμε στους Αμερικανούς να προσθέσουν στα δικά τους και άλλα 4-5 για εμάς, και αυξάνει η δική τους παραγγελία και μειώνεται και άλλο το κόστος, και βολευόμαστε εμείς.

    Αν ήμουν στην ομάδα πώλησης της Μπελάρα, θα τελούσα υπό σοκ… πως να πουλήσουμε ένα υποεξοπλισμένο πλοίο 4.000 tn σε διπλή/τριπλή τιμή από ένα φουλ εξοπλισμένο πολεμικό πλοίο 7.000 tn που το πιο μάχιμο ναυτικό παγκοσμίως ανακήρυξε σαν καλύτερο? Ποιος θα υπογράψει τώρα για μια αγορά Μπελάρα σε διαστημική τιμή και σαν να φέρει τορπίλες φωτονίων με αντίπαλο αυτό το πλοίο και τιμή? Νομίζω χρυσή ευκαιρία για την πρέσβη εδώ να προτείνει να μπούμε στο πρόγραμμα των ΗΠΑ (και ας δοθεί και κάποιο έργο στην ONEX)

  5. ΜΕΚΟ Α200 είναι η λύση για εμάς. Με 3 δισεκατομμύρια παίρνουμε άνετα 6 κ υποθέτω επίσης τεχνική υποστήριξη… εφόσον ή Αλγερία πλήρωσε 2,3 για 6

    1. Για αντικατάσταση φρεγατών γενικής χρήσης -πλήν αεράμυνα περιοχής AAW- ίσως η πιο προσγειωμένη και ρεαλιστική λύση, με διαχειρίσιμα έξοδα αγοράς για τις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες της Ελλάδας. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα έπαιρνε πιο λίγα η υποδεέστερα πλοία το ΠΝ, αρκεί να επιλέξουν το σωστό πακέτο εξοπλισμού με αρκετά περιθώρια και προετοιμασία για μελλοντικές αναβαθμίσεις. Αφού χρειάζονται αριθμοί για αντικατάσταση περισσότερων πλοίων.

      1. Ta θεωρώ κ σε θέμα αεράμυνας μια χαρά, με 32 κελιά.
        Γενικά θα έπρεπε με βάση απόδοση/τιμής να είναι το νούμερο 1 που.μας απασχολεί κ ας ειναι δυστυχώς γερμανικό.

        1. Έχουν και όπλα για αεράμυνα, απλά δεν καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις σε αντίθεση με τις Stanflex Iver Huitfelt που φέρουν ραντάρ Smart L και πυραύλους SM-2 για μεγάλες αποστάσεις.

          Όσο μας συμφέρει η χώρα προέλευσης δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί. Σε αυτά δεν προσφέρουν κάτι οι συναισθηματισμοί ούτε μπορεί κανείς να αγνοήσει σήμερα τους Γερμανούς στα αμυντικά θέματα, αλλιώς οι Άγγλοι και πολλοί άλλοι δεν θα ασχολούνταν με γερμανικά οπλικά συστήματα παρόλο που έχουν και αυτοί αρκετά προηγούμενα με τους Γερμανούς.

  6. Λοιπόν, μετά από αρκετή ώρα χάζεμα στο διαδίκτυο για ξένα sites που μπορεί να έχουν πιο αναλυτικές πληροφορίες, τελικά την καλύτερη ανάλυση την βρήκα σε ένα που δεν το ήξερα ιδιαίτερα:
    https://news.usni.org/2020/04/30/fincantieri-wins-795m-contract-for-navy-frigate-program

    Λοιπόν, επειδή κάνουμε και το debate για το κόστος κτλ, και επειδή στην Αμερική τα πράγματα δουλεύουν και δεν μένουν οι τιμές στην σφαίρα της μυθολογίας ή μυθοπλασίας (όπως μιλάμε εμείς για τις τιμές της Μπελάρας, όπου σε άλλο site ¨ολοι έλεγαν ότι το 1,2 δις είναι λογικό για απίθανούς λόγους, και μετά είδαν τις Ιταλικές Fremm που πήρε η Αίγυπτος και δεν ξέρουν που να κρυφτούν, αρχίζοντας να ψελλίζουν άλλες δικαιολογίες για κάποιο μυθικό πρόγραμμα 9 δις της Αιγύπτου), τα κόστη της FFGX θα έχουν ως κάτωθι:

    1) Το κόστος για το πλοίο (άς πούμε γυμνό) είναι 5,5 δις (δολάρια) για 10 πλοία. V (tick)

    2) Για το πρώτο πλοίο το κόστος θα είναι περίπου 1,3 δις με τα υποσυστήματα (κομπλέ) και αναλύεται σε κόστος 795 εκατ δολλάρια για το γυμνό πλοίο, το οποίο καλύπτει το πλοίο και όλο τον σχεδιασμό R&D κτλ. Επίσης 500 εκατ δολάρια θα κοστίσουν τα υποσυστήματα και όπλα του πλοίου και το R&D για τα υποσυστήματα και όπλα, διασυνδέσεις τους κτλ τα οποία θα παραδίδει το Αμρικανικό ναυτικό.

    3) Ο σχεδιασμός είναι ότι από το δεύτερο πλοίο το κόστος θα πέφτει ραγδαία και να φτάσει το συνολικό συμφωνημένο κόστος, 550 εκατ ανά σκαρί κατά μέσο όρο (άρα τα τελευταία θα βγουν με μικρότερο κόστος) και το κόστος των συστημάτων και όπλων θα είναι 231 εκατ δολάρια.

    4) Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι ενώ ο διαγωνισμός έτρεχε με δηλωμένο μάξιμουμ ταβάνι στο συνολικό κόστος (σκαρί συστήματα και όπλα) να είναι τα 800 εκατ δολάρια, τελικά από τον διαγωνισμό κατέληξε να έχει ταβάνι μέσου κόστους τα 781 εκατ δολλάρια (με το κλειδί στο χέρι).

    5) Καθώς τα πρώτα θα βγουν ακριβά, τα τελευταία 5 κανονικά θα πρέπει να βγουν σχεδόν τζαμπαντάν, να πάρουμε και εμείς από το σημείο εκείνο και μετά.

    Αυτά για το κόστος, επίσημα και τεκμηριωμένα, χωρίς μυθοπλασίες και με τρομερή ντροπή αν τα συγκρίνει κάποιος με Μπελάρες κτλ.

  7. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Ιδανικά οι Η.Π.Α θα προσέφεραν την FFGx ως μέρος ενός πολυετούς προγράμματος αναβάθμισης του Π.Ν, περιλαμβανομένης και πρότασης για αναβάθμιση των ΜΕΚΟ. Πολλά τα οφέλη για αμφότερα τα κράτη. Δεν περιμένω η Ελληνική πλευρά να επιδιώξει αυτοβούλως μακροπρόθεσμο προγραμματισμό σχετικά με την ενίσχυση του Π.Ν. Μακάρι να το έπραττε, αλλά τα έως τώρα δεδομένα φανερώνουν την συνηθισμένη λογική αποσπασματικών αμυντικών προμηθειών από μέρους μας.

  8. Aυτο με την σκεύη ότι όσο μεγαλύτερη είναι η παραγγελία τόσο πέφτει το κόστος γιατι λέτε ότι το κάνει μόνο η αμερικη και όχι και οι δικοί μας….να σας υπενθυμησω ότι η περαγκελια των belharra θα είναι 5 πλοία για το γαλλικό Ναυτικό και άλλη μία παραγκελια 2+2+οσω μπορούμε να πληρωσουμε εμείς…άρα και το πρόγραμμα της belharra πάει με αυτήν την λογική.Το πολεμικό ναυτικό θα ήθελε να παραγγείλει τουλάχιστον 4 πλοία…αλλά όταν υπογράφεις συμβόλεου σου απερουν να τα πληρώσεις ντουκου ή το 70 % της τιμής .Και αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε….Γι’αυτό και ζητάμε δάνειο.Το δάνειο είναι σαν πίστωση στην εταιρία ότι θα πληρωθεί…..και πάλι για τις τιμές που διακινούνται για τις ελληνικές elharra δεν τις κατανοώ.Οι Γάλλοι με 3,8 δις θα φτιάξουν 5 belharra ίδιες με τις δικές μας….με 32 κελιά.Η καημένη η ελλαδιτσα πως τις 2 θα τις πληρώσει 3 δις δεν το καταλαβενω όταν η διαφορά με τις γαλλικές θα είναι ένα phalanx που θα παρθεί από τις S ,8 scalp των 40 εκατομμυρίων και κάτι μικρά διαστήματα αεραμοινας…..το κωστος μπορεί να είναι 3 τρις …όμως μήπως η αγορά δεν είναι δύο πλοία αλλά είναι 3 ή μπορεί και τέσσερα….σκευτιτετω…..Διότι οι Γάλλοι ζήτησαν ένα πλοίο από την naval group που θα κοστησει συνολικά πολύ πιο φθηνό από τις fremm του ενός δις και λίγο ποιο ακριβές από τις gowind των 400 εκατομμύρια…ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΤΡΕΙΣ ΑΠΟΚΛΙΕΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΔΥΟ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ….ΣΥΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΤΙΜΗ….ΟΥΤΕ ΟΙ Fremm δεν είναι τόσο ακριβές…..Υπομονή μέχρι να βγει ο υπουργός Αμύνης να δούμε τι θα πει

    1. Όσον αφορά το πρώτο σημείο, ίσως μερικοί να νιώθουν πιο ασφαλείς όταν μια συμφωνία φέρει την σφραγίδα FMS των αμερικανών που μεταφράζεται ίσως ως εγγύηση για την Ελλάδα , που είναι μάλλον παράλογο σαν σκέψη.

      Για το δεύτερο με τα έξοδα για τα γαλλικά πλοία που σας απασχολεί, η επένδυση ίσως να αφορά περισσότερα σημεία απο τα σκέτα πλοία, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι Γάλλοι στις επίσημες δηλώσεις που έκαναν τον περασμένο Φεβρουάριο στην γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα.

      Naval Group – Belh @ rra frigates for Greece

      https://esut.de/en/2020/02/meldungen/ruestung2/18861/naval-group-belhrra-fregatten-fuer-griechenland/

    2. Ντούκου δεν υπάρχει πουθενά. Αν π.χ. παραγγείλεις 5 πλοία, το 5ο θα το πάρεις μετά από 8-10 χρόνια. Κανένας δεν ζητά όλα τα λεφτά. Ανάλογα με τις εργασίες, καταβάλλεις κάθε φορά δόσεις. Δηλαδή αν το πρώτο πλοίο κάνει 1,5 χρόνο να φτιαχτεί, καταβάλλεις το κόστος του σταδιακά μέχρι να είναι έτοιμο (κόστος) και το κέρδος τους μόλις περάσει και τα τεστ και ενταχθεί υπηρεσιακά, αν δεν έχεις συμφωνήσει μεγαλύτερη αποπληρωμή. Κ.ο.κ. για κάθε πλοίο.

  9. Τώρα τι κάνουμε για να έρθουν μέχρι τέλους του χρόνου 3-4 πλοία;
    Η Άγκυρα άσχετα αν υπάρχει κορονοϊός, θα το πάει στο κόκκινο.
    Με τον Χαφτάρ εκεί, δε γίνετε να βυθίσουν κανένα;

  10. Κατά τα άλλα δεν τους «κάνανε» οι δύο Ιταλικές FREMM.
    Εδώ η υπερδύναμη Αμερική με βαριά βιομηχανία και άπειρα ναυπηγία και έκανε ανοιχτό διαγωνισμό για το πρόγραμμα νέων φρεγατών.
    Οι εδώ φωστήρες θέλουν απευθείας ανάθεση για μόνο δύο φρεγάτες με πολιτική απόφαση την πανάκριβη Belharra που δεν καλύπτει τα θέλω του Πολεμικού Ναυτικού.
    Το έχουμε μάθει πια το εδώ κόλπο τους.
    Την κοινή γνώμη (κοινώς πρόβατα και χάπατα) τα ελέγχουμε με τα εξαγορασμένα κανάλια και τους δημοσιογράφους-παπαγάλου και όλα τα βολεύουν επικοινωνιακά ώστε να μην φαίνεται η πλήρη ανικανότητά τους.

    Στο εξωτερικό πάλι για να μην φανεί η ανικανότητα του πολιτικού προσωπικού στην εξωτερική πολιτική και στις διεθνής σχέσης,εξαγοράζουν στήριξη μέσω απευθείας αναθέσεων για πολιτική στήριξη.

    Και για να καλύψει το πολιτικό προσωπικό την ανικανότητά του φορτώνουν τις έτσι κι αλλιώς λίγες προμήθειες και εξοπλιστικά τις ΕΔ με υλικά και όπλα χωρίς να καλύπτονται οι ανάγκες και κυρίως σε υπερδιπλάσιες τιμές.

    Και εδώ φαίνεται ξεκάθαρα πόσο τραγικοί και ανίκανοι είναι όλοι τους.

    Αν η κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε ανοιχτό διαγωνισμό (τα αυτονόητα δηλαδή) σε ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών για 4+4 νέες φρεγάτες και με βασικούς όρους του προγράμματος τη ευνοική χρηματοδότηση σε βάθος χρόνου όσο και την απαραίτητη ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών θα γινότανε χαμός από προσφορές έχοντας το δέλεαρ να κερδίσουν οι εταιρίες το πρόγραμμα έχοντας από πίσω όλες οι εταιρίες αυτές την υποστήριξη των κυβερνήσεών τους.

    Τότε και μόνο τότε θα είχαμε ένα σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους με αποτέλεσμα να έχουμε και πολλές προσφορές στο χρηματοδοτικό και σε σχεδιάσεις που καλύπτουν στο ακέραιο τα θέλω του ΠΝ και κυρίως ενδιάμεση λύση με δύο φρεγάτες.

    Σε μια τέτοια υποθετική περίπτωση και η Ολλανδία θα έμπαινε σε πειρασμό να να παραχωρήσει δύο LCF και η Ιταλία και η Γαλλία και η Γερμανία.

    Ακόμα και η Αμερική θα έβλεπε με άλλο μάτι την παραχώρηση δύο μεταχειρισμένων Arleigh Burke προκειμένου να κερδίσει το συμβόλαιο.

    Τα αυτονόητα στην Ελλάδα είναι αδιανόητα.

    Η ενασχόληση με τα αμυντικά θέματα και το εξοπλισμό της χώρας βλάπτει σοβαρά την υγεία και την ηρεμία όσων από εμάς ασχολούνται.

    Και παρότι το Ελληνικό λεξιλόγιο είναι πολύ πλούσιο δεν μπορώ να βρω την κατάλληλη λέξη για να χαρακτηρίσω όλη αυτήν την τσαπατσουλιά και ανικανότητα όλων αυτών που έχουν την ευθύνη της χώρας και που με τις πράξεις τους την ανικανότητά τους αλλά και τις παραλείψεις τους ζημιώνουν την Ελλάδα.

    Αν δεν ξυπνήσουν ακόμα και σήμερα και δεν κάνουν ανοιχτό διαγωνισμό και συνεχίσουν να συζητάνε για δύο φρεγάτες με απευθείας ανάθεση θα πρόκειται για τραγικό λάθος και απλά θα χάνουν το χρόνο που έτσι κι αλλιώς χρόνος δεν υπάρχει.

    Ήδη έχουν αργήσει πάρα πολύ.

    Άλλη μία πρόταση.

    Να διαπραγματευτούν με την Αμερική για να μπούμε στο πρόγραμμα FFG(x) και εμείς για 4+4 ή έστω 4+2 φρεγάτες και να ζητήσουν χρηματοδότηση μακροχρόνια αλλά και ενδιάμεση λύση δύο Arleigh Burke.

    Ήδη έχει χαθεί πολύ χρόνος οι απέναντι δεν αστειεύονται και ήδη έχουν κάνει γνωστές τις προθέσεις τους.στο τέλος θα χάσουμε εθνική κυριαρχία χωρίς να πέσει τουφεκιά.

    Έχουμε καταντήσει γραφικοί όλοι εμείς που ασχολούμαστε με τα αμυντικά θέματα και επαναλαμβάνουμε ο καθένας τις προτάσεις μας και χτυπάμε των κώδωνα του κινδύνου.

    Από τους «δημοσιογράφους» δεν περιμένουμε τίποτα να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση εκτός και αν είναι να πάρουν αυτοί ή τα αφεντικά τους κανένα αντίδωρο,τους μάθαμε πια τι ρόλο βαράνε όλοι τους.

  11. Εδώ το ΠΝ πιστεύω έχει μια εξαιρετική ευκαιρία(δεν νομίζω θα βρει άλλη στιγμή για μια συνολική ανανέωση). Από την στιγμή που είτε belhra είτε ffgx να παραγγέλναμε θα έπρεπε να περιμένουμε για μετά το 2024/5 άρα όλα θα μπορούσαν να παιχτούν σε ένα συνολικό πακέτο που θα πρέπει να συνοδεύει την παραγγελία. Έτσι να πάμε σε μια παραγγελία 4 σκαφών(ας μην απαιτήσουμε ναυπήγηση εδώ αλλά βιομηχανική συνεργασία με εταιρίες που θα προτείνουν ή θα δημιουργήσουν εδώ ώστε να συμπιεστεί το κόστος( παραγγελία κλίμακας) και παράλληλα το παιχνίδι να παιχτεί στο τώρα. Από την μία να ζητήσουμε στους γάλλους αν παραγγείλουμε 4 belhara(γαλλική διαμόρφωση με 4 όμως vls,RAM,esm/ecm) με ναυπήγηση στην Γαλλία να δοθούν 2 Fremm(έστω με χαμηλό ενοίκιο και αγορά στο τέλος προνομιακά) συν 2 λαφαγιετ που θα αναβαθμιστούν πάλι στην Γαλλία(sylver35,asw sonar, 76mm) που θα έρθουν αυτά τα 4 σκάφη μέσα στα επόμενα 2 χρόνια ώστε να μπορεί να ξεκινήσει η απόσυρση των s ώστε να δημιουργούνται ανταλλακτικά για συντήρηση των υπολοίπων. Από την άλλη μια επιλογή των ffgx να έχει ως πακέτο δύο AB flght I και 2 κλάσης LCS( με RAM, NSM, 76mm, εδώ δύσκολότερο το σόναρ) τα οποία και πάλι μπορούν να βρίσκονται στην Ελλάδα μέσα σε 2 χρόνια. Κόστος για 4 belahra βάση γαλλικής ναυπήγησης στα 3 με 3+ δισ για 4 σκάφη(3,5 δισ παραγγέλνουν τις 5 οι Γάλλοι) και στην ίδια τιμή για τις ffgx. Όσο για τις ενδιάμεσες λύσεις καμία από τις δύο δεν θα κοστίσει πάνω από 1 δις με τα όπλα. Αρκεί να θέλουν στο ΠΝ να δουν νέα σκάφη. Με μια συνολική λύση 8 νέα σκάφη είτε αμερικανικά είτε γαλλικά συν τις 4 ΜΕΚΟ και όσο κρατήσουν οι όποιες S(αναλόγως των αριθμών που πρέπει να διατηρηθούν). Αποπληρωμές άλλωστε ξεκινάνε με τις παραδόσεις των σκαφών. Τώρα θα πληρωθεί το κόστος της ενδιάμεσης λύσης που θα αφορά είτε 4 αμερικανικά(2 AB/2LCS) είτε 4 γαλλικά σκάφη(2 FREMM/2 lafayette).

  12. και πως γνωριζουμε οτι το συγκεκριμενο πλοιο εξαγεται εκτος ηπα? εκτος αυτου ουτε τα χρηματα εχουμε ουτε και θα τα εχουμε ο στολος θα μεινει ετσι τουλαχιστον μεχρι το 2030 απο κει και περα αν ολα πανε καλα θα παρουμε ευροκορβετα ,κοινως λεφτα τελος

  13. Νιώθω ότι εδώ και αιώνες, σε άλλο σαιτ είχα γράψει τα εξής για τις Μπελάρες:

    1) Σαν πλοία έπρεπε να κάνουν περίπου 400 εκατ, συν τα όπλα και συστήματα μεταξύ 550-650. Το έγραφα βασιζόμενος στο γεγονός ότι μια Fremm έκανε 600-650, και η Μπελάρα ειχε αναπτυχθεί γιατί το Γαλλικό ναυτικό ήθελε κάτι που κοστολογικά θα ήταν ανάμεσα στην Gowind (300 εκατ) και Fremm (650 εκατ). Επίσης΄η πρόγνωσή μου για την τιμή της βασιζόταν στο κόστος της παραγγελίας των Γάλλων, αφαιρώντας όλο το R&D και την έμμεση επιδότηση των ναυπηγείων τους που είναι προφανές ότι δεν θα πληρώναμε εμείς.

    2) Όταν άρχιζαν να γράφονται τρελές τιμές (είτε αφελώς είτε εκ του πονηρού για να καλλιεργηθεί κλίμα να δικαιολογήσει τυχόν υπερτίμηση), και άρχισαν να αναφέρονται κάτι για 800 εκατ, μετά 1.000 εκατ, μετά 1,200 εκατ, και φτάσαμε αισίως τα 1.500 εκατ η μία, είχα πει ότι η Naval παίζει με την φωτιά, καθώς αφήνοντας τα παπαγαλάκια να διαρρέουν υστερικές τιμές στο τέλος θα χάσει το project, Η μόνη ελπίδα της θα ήταν να βγει από μόνη της, να προσπεράσει τα παπαγαλάκια και να πει ότι το εύρος τιμών της Μπελάρα θα είναι από 550-750 ανάλογα με την διαμόρφωση.

    3) Αντί να γίνει αυτό, όμως συνέχισε η πασιφανώς περίεργη υπεράσπιση παρανοικών τιμών, προσπαθώντας να δείξουν ότι συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια, και έτσι άρχισαν να ψελλίζουν ότι είναι ακριβή γιατί θα έχουν τους scalp, γιατί θα έχει ένα vls παραπάνω κτλ (σιγά το κόστος). Όταν δεν έπιασε και αυτό, άρχισαν να λέμε ότι έχει και FOS για αυτό (σιγά την FOS σε πλοίο)

    4) Και τώρα έχουμε μια χωρα, που και διαδικασίες επιλογής έχει, και διαφάνεια και έλεγχο από τους πολιτικούς πραγματικό και έρχεται και λέει. Διαλέγουμε σαν πλοίο, ένα που έχει 7.500 tn (Μπελάρα 4.000 tn), πολύ περισσότερα όπλα από την Μπελάρα, τεράστια παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος ώστε να είναι έτοιμη για όπλα λέηζερ και η τιμή θα έχει ως εξής, καθαρά και ξάστερα (πιο αναλυτικά και καθαρά δεν γίνεται):

    α) το μέσο κόστος ανά πλοίο για την 10άδα είναι 550 εκατ, με 795 εκατ το πρώτο που έχει και το R&D για αυτό θα βγει ακριβό και μετά η τιμή θα πέφτει για να βγει στον μέσο όρο 550.

    β) το μέσο κόστος για όλη την πρόσθετη υποδομή θα είναι 231 εκατ, ξεκινώντας από περίπου 500 εκατ στο πρώτο πλοίο που θα έχει περίπου 250 για τα συστήματα και 250 για το R&D τους και μετά θα πέφτει. Και μάλιστα έδωσαν εντελώς αναλυτικό πίνακα με τα υποσυστήματα και το κόστος καθενός, βλέπε ink κάτωθι (kudos στον user με το nick skaltsiotis σε άλλο site από όπου το είδα):

    https://pbs.twimg.com/media/EW7mRpsWAAAVb3A?format=jpg&name=medium
    Πέστε μου εσείς αν έχετε δει τόση διαφάνεια για την τιμή της Μπελάρα που κοστίζει κάπου ανάμεσα από 400 έως 1.500 εκατομύρια το καράβι, όντως περίπου 30-40% υποδεέστερο από την FFG.

    Απλά θα συμβεί αυτό που προειδοποίησα, ότι το πολύ μπίρι μπίρι και παπαγαλίαση για τις τιμές της, στο τέλος θα την κάψει, η μόνη περίπτωση να σωθεί είναι να βγει η Naval και να πει ξεχάστε τα όλα, η τιμή είναι 400 σκαρί και 200 τα συστήματα και να σώσει το παιχνίδι στο 95′. Και για όσους θεωρούν ότι Seafire και Aster είναι καλύτεροι από SM2 και AEGIS, μπορούμε να ζητήσουμε να βάλουν αυτά στην FFG, κανονικά έχει χώρα για τα πάντα, και scalp χαλαρά βάζεις

  14. Θα συμφωνήσω με τα παραπάνω σχόλια , αφού και εγώ πιστεύω οτι η επιλογή Belharra ουσιαστικά απο χθες είναι νεκρή. Δεν υπάρχει τρόπος ούτε η γαλλία να μπορέσει να προσφέρει ανταγωνιστική προσφορά αλλά ούτε να συναγωνιστεί την L.M , ειδικά τώρα που βρήκε σκαρί να πουλήσει μέσω FMS. Και αυτή η συγκυρία μόνο θετική μπορεί να μας βγεί και ειδικά τώρα με την νέα οικονομική κρίση.

    Το μέλλον του Π.ν που να μην ξεχνάμε θα πρέπει να αντικαταστήσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας 10 S, εφάπτεται με την Fremmx. Επιδίωξη συμμετοχής στο αμερικάνικο πρόγραμμα για 6 πλοία με κατασκευή στην ελλάδα, ενώ σαν αντισταθμιστικό θα ζητήσουμε την παραχώρηση 3 AB σαν πλοία ενδιάμεσης λύσης. Συγχρόνως αναβαθμίζουμε σημαντικά τις MEKO, αποσύρουμε τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S, τοποθετούμε διπλό phalanx και 76άρι στις υπόλοιπες, αναβαθμίζουμε τον MK-29 για να φέρει ESSM και προετοιμαζόμαστε για την κατασκευή τόσο των φρεγατών,όσο και των ευροκορβετών.

    Ουσιαστικά θα έχουμε

    3 AB
    6 εκσυγχρονισμένες S
    4 εκσυγχρονισμένες Meko

    ενώ θα αναμένουμε 6-8 ευρωκορβέτες και 6 Fremmx

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *