Το Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την επίσημη σύναψη συμφωνίας μεταξύ της χώρας μας και του Ισραήλ και ειδικότερα της εταιρείας ELBIT Systems. Η συμφωνία ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων (1,3 δισεκατομμύρια ευρώ) περιλαμβάνει 20ετή ανάθεση έργου στην ELBIT Systems που περιλαμβάνει την απόκτηση 10 ιταλικών εκπαιδευτικών Μ346 ως αεροσκάφος προκεχωρημένης εκπαίδευσης, τη συντήρηση του στόλου των T-6 Texan για την αρχική εκπαίδευση καθώς και πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει εξομοιωτές πτήσης εδάφους.

O Ισραηλινός υπουργός άμυνας ανακοίνωσε πως η συμφωνία σηματοδοτεί το άριστο επίπεδο αμυντικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. H απόκτηση των 10 εκπαιδευτικών Μ346 από την  ELBIT Systems περιλαμβάνει 3200 εκπαιδευτικές ώρες πτήσης για την εκπαίδευση των Ελλήνων Ικάρων.

Comments

  1. Εχω την αίσθηση πως το ορθότερο θα ήταν να γράψουμε «χρονομίσθωση» ή «μερισματική μίσθωση». Γνωρίζει κανείς αν πρόκειται για lease 2 buy;

      1. Μια χαρά διάβασα. Το κόστος απόκτησης 10 εκπαιδευτικών μαζί με 20 χρήση είναι μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια. Μαζί με τα «παρελκόμενα» (προσομοιωτές κτλ) δεν υπάρχει καμία, μα καμία περίπτωση να ξεπερνά το 1 δις ευρώ.

        1. Αυτό είναι ένα αυθαίρετο δικό σας συμπέρασμα που επίσης αφήνει έξω τη συντήρηση των Τ-6. Αν ίσχυε η Καναδική προταση θα ήταν 1 δις.

        2. Τα 30 m346 που αγορασε το Ισραήλ.
          IAI will prepare to provide line and depot maintenance to support the fleet in Israel while Elbit Systems will provide logistical support for the fleet and simulators.

          With the cost of engines and support program figured in, the IMOD expects to spend about $2.2 billion for its new trainers over the next 20 years – more than tripling each aircraft ‘out of factory’ cost, from nearly $20 to $65 million, reflecting the total ‘cost of ownership’ of these aircraft. This cost is rated at about the third of the cost of a modern F-35 stealth fighter.

          The IMOD direct payments for the 30 aircraft will be spread over a period of 10 years – more then two four year planning programs, therefore limiting the impact on the domestic defense budget to around $60 million on an annual basis. The engines are likely to be covered by the US military aid to Israel.

  2. Δεν συμφωνούν όλες οι δημοσιογραφικές πηγές για το τίμημα. Αρχικά είχε βγει 1.375 Β €, τώρα άλλος λέει για1.6Β $ και άλλος για 1.68 Β $. Πόσα Τ6 θα συντηρηθούν; Να ρωτήσω τι θα γίνει στην περίπτωση που Τουρκία και Ισραήλ τα βρούν και μάλιστα εις βάρος μας;

      1. Αφορά 20 ή 22 χρόνια; Γιατί κάποιες δημοσιογραφικές πηγές μιλάνε για 20 χρόνια και κάποιες άλλες μιλάνε (μιλάγανε) για 22 χρόνια.

        Τι λέει η ανακοίνωση της εταιρείας;

    1. @G164g Ag-cat
      αγαπητέ φίλε αν Τουρκία και Ισραήλ τα βρουν εις βάρος μας,τότε αυτό είναι το γεωπολιτικό μας Τέλος.για να μην συμβεί αυτό πρέπει οι κυβερνήσεις της Γ’ελληνικης δημοκρατίας να «δεσουν»το Ισραήλ όσο το δυνατόν σφιχτοτερα μαζί μας.να αποκομίσουν ο,τι το περισσότερο, διαφορετικά θα έρθει και το δικό τους Τέλος,οι Τούρκοι δεν είναι γνωστοί για την ευσπλαχνία τους…

  3. 200 εκατομ. ευρώ το κόστος 10 αεροπλάνων & αν βάλεις υποδομές, εκπαιδευση και Fos ..για λίγα χρόνια 300-350.000 εκατομ. ευρώ. Και αυτά μόνο για την ελληνική ΠΑ. Για να γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης… θα προστεθούν και άλλα.
    Texan επαναφορά σε πλήρη επιχειρησιακή κατάσταση & fos …. επίσης κάποια εκατομμύρια.
    Υποδομές για το κέντρο αλλά χρήματα και φυσικά προσωπικό.
    Προσωπικά πιστεύω ότι μπορούσαμε και μόνοι μας … Όχι όμως στην παρούσα φάση… γιατί ο χρόνος μας πιέζει και η γραφειοκρατία τεράστια για να τα κάνουμε άμεσα ….και επιπλέον δεν υπάρχουν τα χρήματα προκαταβολικά για να τα κάνουμε. Τώρα δίνοντας κάποια χρήματα το χρόνο θα έχουμε συντομα αυτό που θέλουμε.

  4. αναμεσα στα τοσα δις που ξοδευονται για εξοπλισμους δεν ειχαμε για 10 εκπαιδευτικα αεροπλανα και πρεπει να φερουμε τους ξενους να μας τα νοικιαζουν;! εγω σαν ασχετος να ρωτησω, τοσα χρονια πως κανουν εκπαιδευση οι ιπτταμενοι; και εκτος απο ασχετος ειμαι και καχυποπτος με τις τοσες ιδιωτιικοποιησεις!

    1. Τα τόσα δις που λες ότι ξοδεύουμε που τα είδες; Μέχρι στιγμής εδώ και 15 χρόνια τα μόνα που ξοδέψαμε ήταν η αναβάθμιση των p-3 και των f-16.Απο αυτά που έχουν εξαγγελθει μέχρις στιγμής τίποτα δεν έχει υπογραφεί. Και εγω θα ήθελα να αγοράσουμε εκπαιδευτικά αλλά με τόσες ανάγκες στην Π.Α. προτιμώ να δώσουμε τώρα τα κονδύλια για αγορές όπλων για τα αεροσκάφη και εκσυχρονισμο συστημάτων πάρα για εκπαιδευτικα.

  5. Καλά για να δικαιολογηθεί η επιλογή των Ισραηλινών είχαν διαρρεύσει πως η συμφωνία ήταν για 22 χρονια όχι για
    20 οποτε ήταν οριακά φθηνότερη από τους καναδεzους σε ετήσια βάση

    Τελικά εάν ισχύει περί 20 ετών δεν πρέπει κάποιοι να δικαιολογήσουν ….το δούλεμα??

  6. 10 M346 κάνουν περίπου 200 εκατ. Αντί FOS κτλ, με 600 εκατομύρια, κάθε 8 χρόνια παίρναμε 10 καινούργια με 200 εκατ και πετούσαμε τα παλιά στα σκουπίδια (ή τα κρατούσαμε για ανταλλακτικά), που προφανώς δεν θα συνέβαινε κάτι τέτοιο.

    Όπως και να έχει ακριβούτσικο ντηλ, αν δεν υπήρχε και η προσφορά των Καναδών, θα έλεγα ότι μας ήρθαν ακριβά, τουλάχιστον αυτή απαλύνει τις αρνητικές εντυπώσεις για την τιμή.

    1. Η εντύπωση μου είναι πως η αεροπορία συναίνεσε σε αυτή τη λύση για εξασφαλίσει πως δεν θα μείνει στο μέλλον από εκπαιδευτικά όπως έχει γίνει εδώ και αρκετά χρονια
      Αεροσκάφη μπορεί να αγοράζαμε αλλα ποιος εγγυάται πως η FOS θα ήταν συνεχόμενο??

    2. Είπαμε μόνο τα χωκ της Ινδίας κάνουν 20,5 εκατομμύρια τιμή 2014 για τα υπόλοιπα
      πας ψηλά.

      Τώρα πως βγαίνει μια τιμή 10+ παραπάνω για τα χωκ της Αγγλίας 35 εκατομμύρια
      τα πουλούσαν να σου πουν οι Άγγλοι.
      Οι Ινδοί πάντως γελάνε πως βγάζουν το πιο φτηνό χωκ χωρίς να παράγουν τα πάντα
      στην Ινδία.

      Την μελέτη για δικό μας εκπαιδευτικό αεροσκάφος ελπίζω να την διάβασες.

  7. Το μεγαλύτερο όφελος: Καμία κυβέρνηση, κανένας υπουργός, καμία «κατάσταση», δεν θα μπορεί να απαξιώσει πλέον την ποιότητα της εκπαίδευσης των πιλότων.
    Αξία, ανεκτίμητη, που έλεγε και μια παλιά διαφήμιση.

    1. Από που προκύπτει αυτό; Μιλάμε για διάρκεια 20 ετών. Αν μια Ελληνική κυβέρνηση (δεν θα κυβερνάει ο Κυριάκος 20 χρόνια) θέλει να αποσυρθεί είτε για λόγους οικονομικούς (πχ λόγω αύξησης των δόσεων αποπληρωμής δανείων και εξωτερικού χρέους) είτε για λόγους διπλωματικούς (πχ χωροθέτηση θαλάσσιων ζωνών Ισραήλ και Τουρκίας με βάση το μοντέλο Λιβύης), τι ρήτρες θα πληρώσουμε; Ξέρει κανείς να μας διαφωτίσει με στοιχεία;

        1. @ Roger

          Ε, όχι και τριάντα χρόνια! Θα έχει γεράσει ως τότε.
          Άλλωστε έχει και παιδιά. Μόλις μεγαλώσουν λίγο, τσουπ! Θα ξεπεταχτούν αυτά μπροστά σας να σας κάνουν ματάκια! Τα εγγονιάκια του παπαστρούμφ!

      1. @ G-164g Ag-Cat

        Άρα μας λες να μην κάνουμε καμία συμφωνία ποτέ και με κανέναν σε αυτή τη γη, επειδή αύριο μπορεί κάτι, κάπου, κάπως να συμβεί; Να μην υπογράψουμε για τα Ραφάλ, να μην υπογράψουμε για νέες φρεγάτες, να μην υπογράψουμε για τορπίλες, να μην υπογράψουμε για πυρομαχικά…
        Προφανώς και δεν θέλεις να πεις κάτι τέτοιο φαντάζομε.
        Με την υπάρχουσα συμφωνία δίνουμε λύση σε ένα θέμα που υπήρχε. Αν παρουσιαστεί κάποιο άλλο θέμα, θα το αντιμετωπίσουμε όταν αυτό παρουσιαστεί. Έτσι κάνουν σε όλο το κόσμο, από κυβερνήσεις μέχρι περίπτερα.

        Εκτός και αν ψάχνεις πάντα να βρεις κάποιο πρόβλημα σε κάθε λύση που δίδεται.

        1. Καλά σοβαρά τώρα κάθεσαι και του απαντάς, ότι και να γίνει θα βρει κάτι να πει, όπως μέχρι μόνο ιδεολογικά κομματικά του τον απασχολούν.

      2. Σε σοβαρές χώρες υπάρχει η συνέχεια του κράτους. Δηλαδή, δεν ακυρώνεις την οποία εμπορική συμφωνία ή την επένδυση που έγινε πρίν από εσένα. Ούτε σταματάνε τα πάντα επειδή έφυγαν μερικοί αιρετοί λόγω λήξεως της πεπερασμένης τους θητείας.
        Σε σοβαρές χώρες..

        1. Κωνσταντίνος,

          Σωστά, γι` αυτό σε σοβαρές χώρες τα δις δίνονται μετά από σοβαρές θεσμικές διαδικασίες κατά τις οποίες επιδιώκονται και εν τέλει επιτυγχάνονται ευρείες πλειοψηφίες που δεσμεύουν τα κόμματα και τους πολίτες για δεκαετίες.

          Εσύ ποια θεσμική διαδικασία διακρίνεις εδώ; Μήπως διακρίνεις διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό; Μήπως υπάρχει κάποιο δεσμευτικό Συμβούλιο Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικής Πολιτικής;

          Το μόνο θεσμικό που υπάρχει είναι μια ενισχυμένη αναλογική που δίνει τη λευκή επιταγή του 50%+των εδρών στο 20% του εκλογικού σώματος. Τίποτε άλλο.

          1. Μια χαρά διαγωνισμός έγινε. Οι όροι έγιναν γνωστοί σε όλους έγκαιρα και δύο μεγάλες εταιρίες κατέθεσαν προσφορές ανταγωνιστές μεταξύ τους.
            Και οι δύο προσφορές έγιναν γνωστές στο ευρύ κοινώ μέσα από δεκάδες δημοσιεύματα.
            Οι προσφορές μετρήθηκαν και κέρδισε η Ισραηλινή εταιρία.

  8. Ξεχνάτε το πιο σημαντικό. Κατ’ ομολογία πολλών μελών ενόπλων δυνάμεων οι δύο αεροπορίες είναι πιθανότατα οι καλύτερες σε έμψυχο δυναμικό αλλά και τακτικές. Εμείς θα κερδίσουμε πολλά από τις πολεμικές τακτικές των Ισραηλινών και αυτοί από τις τακτικές αερομαχιών και αναχαίτισης που έχουμε εμείς. Δεν μιλάω για το τι έχουμε να κερδίσουμε και σε οικονομικό επίπεδο καθώς φαίνεται ότι το TOP GUN θα είναι παιχνίδι για παιδιά σε σύγκριση με το επίπεδο που θα υπάρχει στην Καλαμάτα, και για το οποίο θα πληρώνουν κάποια κράτη για να εκπαιδεύουν τους πιλότους τους. Άσε που δεν ξέρεις ποιός θα είναι στο αεροπλάνο αν αρπαχτούμε με τους απέναντι.

    1. Οι τακτικές αυτές δεν διδάσκονται σε αυτό το επίπεδο εκπαίδευσης που μιλάμε .
      δύσκολο να αφήσουν οι στρατηγικοί μας σύμμαχοι αμερικανοι αλλα και οι ιταλοί γάλλοι βρετανοι να τους πάρουμε τους υποψηφιους πιλότους!
      Μην περιμένετε κοσμοσυρροή πιλότων προς εκπαίδευση

      1. Κάτι μου λέει ότι οι Ουσαίοι όχι απλώς συμφωνούν αλλά είναι και οι «προξενήτρες» αυτής της συμμαχίας. Μάλλον θα δούμε και τους Γάλλους να έρχονται για εκπαίδευση. Όσο για το επίπεδο εκπαίδευσης, γιατί άραγε έρχονται εδώ τα F-15 ? Μήπως έχει πέσει το σήμα ήδη ?

        1. Μιλάμε για εκπαίδευση σε Level III (T-6) και LEVEL IV(M346)!!!
          Μιλάμε για εκπαίδευση Ικάρων να βγούν πιλότοι μαχητικών
          Δεν μιλάμε για τακτικές!!
          ουτε καν για ekpaideush σε τυπο μαχητικου(LIFT)!!
          https://www.haf.gr/career/academies/haf-academy/training/flight-training/
          http://www.ellinikos-stratos.com/aeroporia/si_2.asp

    2. @ARHILOHOS
      Πολεμικές τακτικές των Ισραηλινών δεν πρόκειται να παράσχει αυτή η συμφωνία.
      Ούτε Καναδών ούτε οποιουδήποτε άλλου. Μιλάμε για εκπαίδευση ωστε να γίνει κάποιος πιλότος μαχητικών. Αυτό που λες εσύ είναι επόμενο στάδιο.

  9. Δηλαδη προσχωρουμε την ΠΙΟ σπουδαια εργασια – την μαθευση την διδασκαλια των νεων μας Ικαρων στα χερια ξενων κι ακομα ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ατα χερια των Ισραηλινων;;;;


    Ε ρε γμτ μου ΚΑΤΑΝΤΙΑ κι ΞΕΠΕΣΜΟΣ……….ΦΤΟΥ μας ΦΤΟΥ μας ρεζιλι των σκυλιων εχουμε καταντησει !

      1. Οχι, μονα τους θα ερθουν.

        Δηλαδη κατα εσε, εργαλειο ΞΕΝΗΣ ΠΑ θα παραχωρηθει δανιζομενο σε ξενο Εθνος ΧΩΡΙΣ τους ειδικους επιτηρητες κι τεχνικους απο την ΠΑ του Ισραηλ. Αυτο πιστευεις;;

        Αναρωτιεμαι, τι σκεπτικο κουβαλανε μερικοι !!!

      2. για οσους αμφισβητουν…..

        https://www.defensenews.com/training-sim/2021/01/05/israel-greece-sign-17-billion-deal-for-air-force-training/
        » JERUSALEM — As part of a $1.68 billion deal between Israel and Greece — the largest-ever defense agreement between the two countries — the Hellenic Air Force will acquire 10 M-346 aircraft and Israel’s Elbit Systems will establish a flight school and maintain training aircraft.

        Israel will also provide simulators, training and logistical support as part of the 20-year deal. It is part of an increasingly close relationship between Athens and Jerusalem that has seen Greece lease Israeli drones and also involved a pipeline deal signed last year «

        Αναρωτιεμαι, αφου οι αρχικη εκπαιδευση των Ελληνων Ικαρων ΔΕΝ θα ειναι Ελληνικη, τοτε η ΠΑ στην Ελλαδα θα εχει χροια, μηπως κι θυγατρικη της IDF hmmmmmmm????

    1. «στα χερια ξενων κι ακομα ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ατα χερια των Ισραηλινων»

      Τι έχουν οι Ισραηλινοί κι είναι ακόμα χειρότερα (με κεφαλαία) ψώρα?

  10. «H απόκτηση των 10 εκπαιδευτικών Μ346 από την ELBIT Systems περιλαμβάνει 3200 εκπαιδευτικές ώρες πτήσης για την εκπαίδευση των Ελλήνων Ικάρων.»
    Αν αυτές είναι για τα 20 χρόνια της σύμβασης, τότε μιλάμε για 160 ώρες πτήσης το χρόνο.
    Και θα μας κοστίζουν μαζί με τους εξομοιωτές και τα T-6, 80 εκατομ. $ το χρόνο;
    Αν αυτό δεν είναι σκάνδαλο, τι είναι;
    Όταν όπως ήδη αναφέθηκε εδώ, η πτήση στην Ιταλία με το ίδιο σκάφος κοστίζει 10.000 € η ώρα, δηλαδή 1,6 εκατ. € οι 160 ώρες;

  11. @Ariete
    3200h αναφερετε σε ετησια βαση και οχι στο συνολο της συμβασης..μην ψαχνετε να βρειτε συνεχως σκανδαλα..το προβλημα με την αεροπορικη εκπαιδευση ειχε φτασει στο απροχορητο..Τ-6 δεν πετουσαν λογο FOS τα Τ-2
    δεν θα σχολιασω καν..οι Ικαροι καθυστερουσαν να περατωσουν τα σταδια της εκπαιδευσης με αποτελεσμα σαν Ανθσγοι μετα να καθυστερουν να ερθουν στα ΣΜΕΤ εφταναν κατα μεσο ορο 2-3 χρονια αφου τελειωναν την σχολη μπορει και παραπανω..Το καλο με την συμφωνια ειναι οτι η αεροπορικη εκπαιδευση περναει σε αλλο επιπεδο οσο αφορα μεσα , εξοπλισμο επιγειο και εξασφαλισμενες διαθεσημοτητες. Οσο αφορα τις «τακτικες» ( οι εκπαιδευτες θα ειναι Ελληνες και οχι Ισραηλινοι) ναι θα υπαρξει αναβαθμιση λογο του καινουργιου Α/φους και τον δυνατοτητων που προσφερει…Τελος σαν τακτικες αναφερομαι σε τακτικες εκπαιδευσης οπως και σε basic τακτικες μαχης που διδασκονται στο επιχειρισιακο σταδιο και αποτελουν το υποβαθρο που πανω του οι μαθητες θα χτισουν τακτικη σκεψη στα πολεμικα ΣΜΕΤ και στις πολεμικες Μοιρες.

  12. Καλημέρα και χρόνια πολλά.

    Παρατηρώ σε πολλά άρθρα όχι απλά κριτική αλλά και καχυποψία. Ίσος έχετε δίκαιο σε ορισμένα. Παγκοσμίως τα θέματα τρέχουν ως εξής: δεν μπορείς να τα οργανώσεις και να τα συντηρήσεις μόνος, τα αναθέτεις σε άλλους και θα πληρώσεις κάτι παραπάνω αλλά θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Αυτό γίνετε παντού και σε όλα τα θέματα.

    Έτσι λοιπόν, Ναι, προτιμώ μια τέτοια λύση που μου δίνει άμεσα ότι χρειάζομαι επειγόντως και είμαι για τα επόμενα 8 χρόνια ξένοιαστος. Μου δίνει σιγουριά για των προγραμματισμό.

    Μόνο με συζητήσεις, προσευχές και το Θα ποτέ δεν φτιάχτηκε τίποτα, πόσο μάλλον στην χώρα μας.

    Το τι φταίει σε αυτό; πολλά και δεν είναι μόνο οι πολιτικοί μας.

    Καλή σας μέρα

  13. Ρίξτε μια ματιά, μερικοί σχολιαστές που παριστάνετε τους σοβαρούς, στα σχόλια της 23ης Δεκεμβρίου του παρόντος ιστοχώρου. Έτσι για να θυμηθείτε τί λέγατε τότε για το ίδιο θέμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *