Τελικός αποδέκτης της ΕΛΒΟ αναμένεται να είναι η ισραηλινή κοινοπραξία Naska Industries – SK Group Ltd, Plasan Sasa Ltd η οποία αναδείχθηκε σήμερα το πρωί πλειοδότρια στον δημόσιο διαγωνισμό. Σύμφωνα με τα όσα έχει παρουσιάσει η κοινοπραξία ισραηλινών συμφερόντων θα επενδυθούν στην ΕΛΒΟ περί τα 29 εκατομμύρια ευρώ και θα υπάρξουν 600 νέες θέσεις εργασίας. Η εξαγορά της ΕΛΒΟ θα γίνει μέσω σύστασης νέας Ανωνύμου Εταιρείας η οποία θα αγοράσει την ΕΛΒΟ έναντι 3 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως υποστήριξε ο Υπουργός Οικονομικών το ελληνικό δημόσιο θα εισπράξει από την ΕΛΒΟ περί τα 25 εκατ. ευρώ από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί και από εταιρείες Γερμανικών συμφερόντων που δεν κατέθεσαν προσφορά προς εξαγορά αλλά απευθύνθηκαν στο Μαξίμου στέλνοντας ένα επενδυτικό πλάνο.

Comments

  1. Παρακολούθησα την γκρίνια για το ενδιαφέρον των Γερμανών το οποίο «αγνοήθηκε».
    Γιατί δεν κατέβασαν προσφορά στον διαγωνισμό οι Γερμανοί; Ή στους 2-3 που προηγήθηκαν; Το Μαξίμου τι δουλειά έχει; Θα ήταν σκάνδαλο να μην δωθεί η εταιρεία στον μόνο πλειοδότη για να ακολουθήσουν εξωδιαγωνιστικές διαδικασίες.
    Τους έφαγαν οι «κακές συνήθειες» τους Γερμανούς…

    1. Σαφώς το δίκαιο είναι να το πάρει η Plasan, αλλά αν θέλαν θα μπορούσαν να κηρύξουν τον διαγωνισμό άκαρπο, να ξεκινήσουν νέο διαγωνισμό και να επιλέξουν την κοινοπραξία της ΚMW, όπως και να το κάνουμε τα προιόντα της γερμανικής κοινοπραξίας είναι κατα πολύ ανώτερα απο της Πλασάν, αλλά είναι γερμανικά οπότε μακριά

    2. Tους ζητηθηκε ?
      Η απλα δεν τους περιμεναν σκοπιμα και εκλεισαν την δουλεια αρον αρον?
      Η τους απεκλεισαν με ευσχημο τροπο αγνοωντας τους ,οπως γραφει το DefencePoint?
      »Τρεις κολοσσοί της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, οι γερμανικές KMW (κατασκευάστρια του άρματος μάχης Leopard 2 που αξιοποιούν επιχειρησιακά οι ελληνικές χερσαίες δυνάμεις), μέλος της γαλλογερμανικής κοινοπραξίας KNDS μαζί με την NEXTER και Rheinmetall (κάθε είδους πυρομαχικά αλλά και οχήματα), σε συνεργασία με την ελληνική EODH με έδρα τη Θεσσαλονίκη, κινήθηκαν καταθέτοντας πρόταση για την εξαγορά της ΕΛΒΟ και παράλληλη πρόταση επανεκκίνησης της ΕΑΒΙ.
      Η πρόταση, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες είναι τουλάχιστον ελκυστική και δεν υπερβάλουμε καθόλου. Καταρχήν, ξεκαθαρίζεται από την πλευρά των εταιριών ότι δεν ζητούν την ανάθεση έργου από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ή οποιονδήποτε άλλον φορέα του ελληνικού Δημοσίου, έχοντας προφανώς πλήρη συναίσθηση της ελληνικής οικονομικής πραγματικότητας, αλλά και σεβόμενοι τους διεθνείς κανόνες ανταγωνισμού και Ευρωπαϊκών Οδηγιών….

      Ζητούν να εξαγοράσουν την ΕΛΒΟ σε ένα λογικό ποσό που θα υποδείξει η ελληνική πλευρά το οποίο δεν εκτιμάται ότι θα πέσει κάτω από τα 10 εκατ. ευρώ και δεσμεύονται να εκσυγχρονίσουν πλήρως την εταιρία και σε βάθος πενταετίας, να κατευθύνουν δικό τους συμβασιοποιημένο έργο το οποίο θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ!

      Η νέα εταιρία θα έχει εξαγωγικό προσανατολισμό και θα παράγει ανταγωνιστικά προϊόντα χαμηλότερου κόστους για τρίτες χώρες. Επίσης θα έχει εξασφαλισμένη γραμμή χρηματοδότησης με ευνοϊκούς όρους εθνικών προγραμμάτων από ευρωπαϊκές τράπεζες και αυξημένη συμμετοχή (όπως και της υπόλοιπης ΕΑΒΙ) στα Ευρωπαϊκά προγράμματα Έρευνας και Ανάπτυξης νέων οπλικών συστημάτων.
      Μπορεί το νούμερο να μοιάζει εκ πρώτης όψεως εξωπραγματικό, όμως εξετάζοντας το ανεκτέλεστο στα συμβόλαια που περιέχονται στο βιβλίο παραγγελιών των τριών εταιριών, καθίσταται λογικό. Ενώ από τη στιγμή που δεν ζητείται ανάθεση έργου από την ελληνική πλευρά ως προϋπόθεση, είναι σαφές ότι για να επιβιώσει η επένδυση, άλλη επιλογή από την τροφοδότηση με έργο από τις ευρωπαϊκές εταιρίες δεν υπάρχει.
      Τα πράγματα λοιπόν είναι απλά και θα τα συνοψίσουμε σε ερωτήματα. Το βασικότερο των οποίων απευθύνεται στην κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών: Υπάρχει ή όχι πρόταση με αυτό το περιεχόμενο η οποία για κάποιον ακατανόητο σε εμάς λόγο αποσιωπάται; »

      https://www.defence-point.gr/news/apokleistiko-treis-eyropaikoi-kolossoi-theloyn-tin-elvo-toys-snomparoyme

      1. Οι εταιρίες που αναφέρεις απλά υπέβαλαν (και μάλιστα εντελώς εξωθεσμικά και εκ των υστέρων) απλά ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Η όψιμη αυτή κίνηση μπορεί να αναλυθεί ποικιλοτρόπως. Μία θεώρηση θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ότι απλά επιδίωξαν να μπλοκάρουν-ακυρώσουν τον ενεργό διαγωνισμό και ακολούθως να αποσύρουν την όποια «πρόταση» τους διότι αυτή ήταν εξωθεσμική και φυσικά μη δεσμευτική.

        1. Δεν υπαρχει καμια εξωθεσμικη προταση μην τρελαθουμε ..
          Εκπροθεσμη ισως αλλα ποιος ηταν ο χρονικος περιορισμος τον γνωριζουμε ?
          Τωρα με τερατωδεις ανυποστατες θεωριες μπορω και εγω να πω οτι σκοπιμα τους απεκλεισαν ωστε να κλεισει η μιλημενη δουλεια στην PLASAN .Ενω θα μπορουσαν να δωσουν παραταση η να δουν εστω την προταση .
          Τοσα χρονια πετουσαν χαρταετο τωρα επιασε η βιασυνη καποιους ετσι?
          Και τι θα πει απλα ενα επιχειρηματικο σχεδιο η PLASAN τι πατρουσιασε δηλαδη?
          Αλλωστε βαση αυτων αποφασιζουμε τι μας συμφερει .
          Ουτε φυσικα ακυρωνεται καποιος διαγωνισμος επειδη καποιος υποβαλλει μια προταση που ταχα μου ηταν εκπροθεσμη λες και ηταν βλακες οι συγκεκριμενοι να υποβαλλουν κατοπιν εορτης .Και να μπλοκαρε υποθετικα δεν θα μπλοκαρε ουσιαστικα αλλα θα επαναλαμβανονταν και ειχαμε τελικη αποφαση και εκει θα φαινονταν τι μας συμφερει ..
          Τωαρ εαν καποιοι κοιμουνται ορθιοι στις διαδικασιες δεν φταινε φυσικα οσοι κανουν προτασεις.
          Διαγωνισμο ειδε κανεις σας με ανοιγμα προτασεων απο αλλους η θα φανταζομαστε σεναρια να δικαιολογησουμε υποπτες αναθεσεις?

        1. Οπως γραφει αλλος φιλος παλαιοτερα επι ακομβιωτου φαφλατα ΥΠΕΘΑ υπηρξε παλι ενδιαφερον αλλα ο ανικανος μιλουσε υπερ αλλης εταιρειας δημοσια λαικιζοντας εναντιον των Γερμανων και καθε αποπειρας του ασχετως αξιας !
          Εσυ θα κατεβαινες παλι σε στημενο διαγωνισμο που δημοσια ο υπουργος σε δυσφημει μιλωντας υπερ αλλης ανταγωνιστικης εταιρειας πριν τον διαγωνισμο?
          Για αυτο αναγκαστηκαν οι της KMW να κατεβουν σαν κοινοπραξια και αυτο θελει χρονο και προετοιμασια δεν ειναι θεμα αποφασης μονο .
          Ξαφνικα ενω ολα ειναι παρατημενα καποιοι αποφασισαν σε χρονο ρεκορ υπερ της PLASAN ενω οι αλλοι ηταν εξωθεσμικοι και πρασινα αλογα.
          Μονο πραξικοπημα δεν ειπαν καποιοι οτι επιχειρησαν .
          Ενω ολα λειτουργουν τελεια στην χωρα .
          Κανενα προβλημα ..
          Τα ξαναλεμε στο μελλον.

          1. Χωρίς να καταθέσουν προσφορά, ήθελαν να πάρουν τον διαγωνισμό με ραβασάκια και μαϊμουδιές. Αν ήταν καλύτεροι και τους απέρριπταν, να κατέθεταν προσφυγή.

            Ποιός «χρόνος ρεκόρ»; Ο διαγωνισμός ΕΛΗΞΕ.

            Μπράβο σε αυτούς που έκαναν τον διαγωνισμό και τον ολοκλήρωσαν όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Τα άλλα είναι διαδικασίες Άκη.

          2. Προσφορά έκαναν σε προηγούμενο διαγωνισμό, και ένας ψεύτοπατριώτης υπουργός τους έβγαλε στην σέντρα με απαράδεκτες ανακοινώσεις ενώ έτρεχε η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων. Γι’αυτό δεν μπήκαν ξανά σε διαδικασία επειδή αυτή έχει και έξοδα.

            Ως ποτέ θα ασχολείται μια εταιρία αυτού του μεγέθους με παραμυθάδες έλληνες πολιτικούς που ξεκινούν διαγωνισμούς της πλάκας;

          3. Δε πειραζει και οι γερμανοι τοσα εχουν κανει ας αδικηθουν, ας πανε να κλαψουν σε μια γωνια, ουτως η αλλως κανενας δε πεθανε απ το κλαμα.

          4. Η γκρίνια είναι το σπεσιαλιτέ των αμερικανών, και ειδικά της ΛΜ που έκανε ενστάσεις και για την απόφαση της USAF στο πρόγραμμα αντικατάστασης των UH-1N επειδή επέλεξε ευρωπαϊκό ελικόπτερο.

            Στην προκειμένη περίπτωση δεν απορρίφθηκαν μόνο οι Γερμανοί αλλά και οι Γάλλοι αφού η KMW και η Nexter πανε πλέον πακέτο.

            https://www.knds.com/

          5. Γνωρίσαμε καλά την διαφάνεια που χαρακτηρίζει τις γερμανικές εταιρίες σε όλα τα επίπεδα χρόνια τώρα…….με κάθε ευγενή χαρακτηρισμό θα αφήσω το ,και τωρα τον πουλο καθαρματα.

  2. Αν σκεφτεί κανείς ποσά χρήματα έφυγαν στους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 για ανανέωση στολών λεωφορείων (αστικών, ΚΤΕΛ, τουριστικών), τις ανάγκες της χώρας σε αστικά και τουριστικά λεωφορεία και προσθέσει και τις ανάγκες σε οχήματα για τον στρατό και κρατικές υπηρεσίες, καταλήγει σε έναν μεγάλο αναστεναγμό για τις χαμένες ευκαιρίες αυτής της χώρας.
    Μια Ισραηλινή κοινοπραξία με μηδαμινό έργο αγοράζει ένα Ελληνικό «καμάρι» που οδηγήθηκε στην απαξίωση παρά το management ενός κορυφαίου Έλληνα επιχειρηματία…Τελικά τι είναι χειρότερο, ο δημόσιος υπάλληλος ή ο κρατικοδίαιτος επιχειρηματίας;

    1. «Τελικά τι είναι χειρότερο, ο δημόσιος υπάλληλος ή ο κρατικοδίαιτος επιχειρηματίας;»

      Ο 2ος είναι στην πράξη ένας πολύ ακριβοπληρωμένος διεφθαρμένος δημόσιος υπάλληλος (αφού πληρώνεται από το κράτος).

      Άρα ο 2ος είναι χειρότερος (πολύ ή λίγο) γιατί υπάρχουν και δημόσιοι υπάλληλοι που κάνουν σωστά την δουλειά τους (ναι, όσο και να σας φαίνεται απίστευτο, υπάρχουν).

    1. Οι Εβραίοι δεν φημίζονται χουβαρνταλίκι και σπατάλες αλλά για το αντίθετο.
      Η εταιρία έχει και γύρο στα 170 εκατ. χρέος έτσι όπως την κατάντησαν οπότε ήταν αναμενόμενο να ξεπουληθεί για πενταροδεκάρες.

      Η πώληση σε μια εταιρία που δεν έχει και τα πιο περιζήτητα προϊόντα στο Portfolio της είναι αμφισβητήσιμη απόφαση.

    2. Φιλέτο με εκατοντάδες εκατομμύρια χρέη και υποχρεώσεις, το ακούσαμε και αυτό…

      O ΕΣ έχει τα δικά του εργοστάσια βάσης που θέλουν αναβάθμιση όχι να φοτρωθούν και επιπλέον εγκαταστάσεις…

      1. Το αν έχεις ένα μαγαζί ιδιόκτητο γωνία πολυώροφο στην οδό Ερμού και είναι καταχρεωμενο, ποιος είναι υπεύθυνος,αυτός που ασκεί το μάνατζμεντ, η` το μαγαζί?
        Εμείς στραβά αρμενιζαμαι τόσα χρόνια.
        Φίλε μου αυτή ήταν και είναι η Γ’ελληνικη δημοκρατία.αυτη είναι η υπεύθυνη αυτή πρέπει να αλλάξουμε.αλλα μετά από 10χρονια μνημονίων, χαρταετό πεταμαι ακόμη.μη πάθει τίποτε η ιερή αγελάδα:το ελληνικό δημόσιο. Προκοπη δεν βλεπουμαι στον αιωνα τον απαντα,με αυτα τα μυαλα.Ας ζήσει το δημόσιο και ας πεθάνει η Ελλάδα.

  3. 3 εκατομμύρια ολόκληρη ΕΛΒΟ…,μόνο τα ακίνητα της πόσο αξιζουνε είπαμε..εδώ πάει…ω,ρε αυτή θα φάνε μέχρι και τα χαλίκια από τους δρόμους…

    1. Mονο που τα ακινητα και τα οικοπεδα δεν παραγουν ασφαλεια η προιοντα για την χωρα ουτε τα αρχαια μηχανηματα που υπαρχουν εκει .
      Δυστυχως δεν πουλαμε οικοπεδα και αγροτεμαχια αφου αυτα απο μονα τους δεν παραγουν κερδος στον ιδιωτη αλλα βιομηχανια και ως τετοια ειναι αχρηστη επειδη ακριβως ειναι χρεωκοπημενη και με χρεη και ανυπαρκτα η μη ανταγωνιστικα προιοντα ..
      Αρα οσο και να ποναει αυτη ειναι η τιμη στην αγορα τωρα .
      Δυστυχως φαινεται οτι τελικα δοθηκε με πολιτικη αποφαση αφου οι Γερμανοι ηθελαν να επενδυσουν πολλα περισσοτερα αλλα η αληθεια ποτε δεν θα μαθευτει ..
      Τουλαχιστον τωρα πουληθηκε και θα εξυγιανθει ουσιαστικα αφου τοσα χρονια το ανικανο κρατιδιο απλα την υπονομευε.

      1. Αγαπητέ φίλε,πάντα σε ο,τι γράφεις είσαι προσεκτικός και μετρημένος.ομως εδώ σου διαφεύγει κατι:μιλάμε για περιουσία του ελληνικού δημοσίου. Δηλαδή δική σου,δική μου ,όλων μας.οχι για μια ιδιωτική εταιρεία. Αλλά κι αν ήταν ιδιώτης ποτέ δεν θα δεχόταν τέτοια τιμή.η αξία της γης σε μια ΒΙ.ΠΕ.,είναι γνωστή και καθορισμένη,το γράφω αυτό επειδή γνωρίζω το καθεστώς των βι.πε.,γιατί η δική μου εταιρία έχει έδρα σε βι.πε.. Κανείς δεν δέχεται στην πώληση τιμή μικρότερη από αυτή.εδω έπρεπε η κυβέρνηση, δηλαδή ο διαχειριστής της δημόσιας περιουσίας να επιλέξει άλλη φόρμουλα.π.χ.της ενοικίασης.σε κάθε περίπτωση όμως περίπτωση τέτοια φιλέτα δεν δίνονται.μπορουσε να γίνει έργοστασιο βάσης του Ε.Σ.,συμπτησοντας 2 Π.ε.β. στις εγκαταστάσεις της ελ.βο.αν, δε πουλούσε τα ακίνητα των 2 αυτών Π.ε.β.,σίγουρα θα έπερνε πολλά περισσότερα χρήματα από τα 3εκ.
        Τι να πεις όμως σε ανθρώπους που δεν έχουν δουλέψει στη ζωή τους?
        Λυπάμαι πραγματικά για τη χώρα που ζω.
        Παρόλα αυτά εύχομαι, να κάνω λάθος, οπως επισης εύχομαι στην ισραηλινή εταιρία κάθε επιτυχία και καλές δουλειές,όχι μόνο με το ελλ.δημοσιο και με άλλους…
        ΓΙΑ την αξία της ελληνοισραηλινης προσέγγισης, έχω γράψει πολλές φορές και είμαι ένθερμος υποστηρικτής της,νομίζω όμως ότι γίνεται με λαθος τρόπο.

        1. Εσύ που έχεις δουλέψει καταλαβαίνεις ότι η ΕΛΒΟ είχε και ένα σορό υποχρεώσεις και χρέη;

          Τώρα αν εννοείς ότι καλύτερα να βάζαμε λουκέτο στην εταιρία και να πουλάγαμε ως οικόπεδα τις εγκαταστάσεις, και αυτό σχετικό ειναι τι θα έμπαινε στα ταμεία του κράτους, με τόσες υποχρεώσεις δεξιά και αριστερά.

          Και επειδή είστε του χώρου θα αγοράζατε οικόπεδο χρεοκοπημένης εταιρίας ακόμα και ας πούμε ότι δεν υπάρχουν υποθήκες αλλά μόνο χρέη;

          1. Αγαπητέ φίλε,η ελ.βο είναι Α.Ε.(ελπίζω να καταλαβαίνεις τι είναι Α.Ε.) .υπ άρχει Πτωχευτικού κώδικας,και διαδικασία που προβλέπει ο νόμος.ολοι οι σώφρονες άνθρωποι αγοράζουν τα πάντα ελεύθερα χρεών και υποθηκων,έτσι θα κάνουν και οι ισραηλινοί.ο πωλητής δηλαδή το ελλ.δημοσιο θα αποδοσει καθαρό τα προς μεταβιβαση,δηλαδή όλοι εμείς θα χάσουμε μια για πάντα όλες τις δημόσιες επενδύσεις που γίναν από το 1972 στην εταιρία.
            Εγώ στέκομαι στο τίμημα εξαγοράς.3εκ.ειναι μια καραμελιτσες για τις ανάγκες του
            πάνφαγου και υπερχρεωμένου ελλ.δημοσιου.απο την άλλη μεριά όλοι μας,δηλαδή και εσύ από το 1972,που ιδρύθηκε η ελ.βο.,έχουμε πληρώσει για το μηχανολογικό εξοπλισμό,όσο παλιάς τεχνολογίας κι αν είναι πολλά χρήματα.δεν θέλω αυτά τα χρήματα,να φύγουν από το ελληνικο κρατος για πενταροδεκάρες, γι’αυτό λέω να γίνει έργοστασιο βάσης του Ε.Σ. κι αν το ελλ.δημοσιο έχει τόσο ανάγκη τα 3εκ.,να πάρει παραπάνω από τη συνένωση των π.ε.β.,που πρότεινε.

          2. Διαγωνισμός έγινε όποιος έκρινε ότι ήταν ευκαιρία μπορούσε να συμμετέχει… για να μην υπήρχε ενδιαφέρον υπήρχαν και θέματα.
            Ο μηχανολογικός εξοπλισμός μετά από τόσα χρόνια απραξίας θα ειναι σχεδόν για παλιοσίδερα.

          3. ΑΙΜ

            Ενδιαφέρον υπήρξε στον προηγούμενο διαγωνισμό για την πώληση της ΕΛΒΟ, αλλά τον έκαψε ο ΠΚ με ηλίθιες ανακοινώσεις ενώ η υπόθεση ήταν επάνω στην φάση αξιολόγησης των προτάσεων που είχαν μεταφέρει οι ενδιαφερόμενοι στο υπουργείο για την εξαγορά της εταιρίας.

        2. Κοιτα εαν ο ιδιωτης δεν δεχοταν τετοια τιμη δεν θα το εκανε για λογους αντικειμενικους αλλα για συναισθηματικους η εγωιστικους και οχι ουσιας .
          Τοτε δε δεν θα πουλουσε σε κανεναν .
          Η αγοραια λεξη φιλετο δεν εχει καμια αξια στην πραγματικοτητα και την αγορα πολυ απλα γιατι τα φιλετα παρα τις μεγαλοστομιες δεν παραγουν κερδος .
          Φιλετο ειναι μια μικρη κερδοφορα επιχειρηση με συγχρονα προιοντα και εξοπλισμο ,νεους και καταρτισμενους επιστημονες και ενα κυκλο εργασιας ακομη και αν στεγαζεται σε εναν οροφο κτηριου και οχι ενα αχανες συγκροτημα εγκαταστασεων με απαρχαιωμενο εξοπλισμο σημερα ασχετα εαν ακριβοπληρωθηκε παλαιοτερα ,γερασμενο προσωπικο ,κακοδιαχειριση ανυπαρκτα σχεδον προιοντα και ζημιες ..Το μεγεθος δεν μετραει λοιπον γιατι δεν πουλας πχ μια βιλα να εχει αξια το οικοπεδο απλα συνολικα την εταιρεια που απλα κατεχει ολες αυτες τις εκτασεις .
          Θα μου πεις δεν εχουν αξια τα οικοπεδα ..?
          Φυσικα αλλα οχι παραγωγικη και οταν λοιπον μια εταιρεια κανει προταση δεν αγοραζει εδαφος αλλα ακριβως αυτο..
          Ολα οσα αναφερεις ειναι θεμιτα ειδικα το εργοστασιο αλλα αυτα απαιτουν επενδυσεις πολλων εκατομμυριων που απλα δεν υπαρχουν ,χωρια τις μισθοδοσιες για ενα αμφιβολο αποτελεσμα και ειδικα για μια ικανοτητα που ηδη εχει ο ΕΣ μερικως .
          Δεν γνωριζω το δαιδαλωδες ιδιοκτησιακο καθεστως αλλα νομιζω τα οικοπεδα δεν μπορουν να αποσυνδεθουν απο τις εγκαταστασεις και να το καναμε τι νοημα θα ειχε πλην του να εχεις καποιες εκτασεις επιπλεον .
          Δεν λειπει της Ελλαδας εδαφος η εκτασεις αλλα βιομηχανικη παραγωγικη ικανοτητα και διαχειριση .
          Το τιμημα ειναι εξευτελιστικο συμφωνω αλλα δεν ειναι αποτελεσμα ξεπουληματος αλλα της πραγματικης αξιας που η ελευθερη αγορα καθοριζει αλλιως θα σφαζονταν δινοντας εκατονταδες εκατομμυρια ξενοι αναδοχοι να την αποσπασουν .
          Να σου θυμισω οτι παλαιοτερος διαγωνισμος δεν ειχε καν προσφορες!
          Δειγμα του φιλετου που ταχα μου ξεπουλαμε ..
          Ξερεις ομως τι ηταν στην πραγματικοτητα ξεπουλημα ?
          Η αχρηστευση και χρεωκοπια σταδιακα ολα αυτα τα χρονια της εταιρειας και των αλλων βιομηχανιων απο κομματικα και ανικανα λαμογια ..
          Φυλακη εννοειται δεν θα μπει ποτε κανεις ουτε θα υπαρξει εστω και τυπικα καταλογισμος να ξερουμε με ονοματεπωνυμο ποιοι ευθυνονται ,αν και τα ονοματα των διοικητων και προεδρων και των αντιστοιχων ΥΠΕΘΑ της περιοδου αρκουν αλλα δεν μνημονευονται ως υπαιτιων δημοσια .
          Αυτοι ξεπουλησαν πρωτοι ουσιαστικα την τοτε παραγωγικη μας ικανοτητα υπονομευοντας τις εταιρειες με αλογιστους διορισμους ασχετων και μη αναθεσεις και παραγγελιες στον ΕΣ η εξαγωγες και αδιαφορια επενδυσεων σε μηχανολογικο εξοπλισμο και προσωπικο ..
          Και με επιλογη ακαταλληλου διοικητικου προσωπικου, απο διευθυντες φροντιστηριων μεχρι αφισοκολλητες η ανεπιθυμητους κομματικα.
          Αυτοι ειναι οι ενοχοι και οχι οι σημερινοι που απλα μαζευουν τα κομματια .
          Αυτοι φταινε ως κομματικη συνεχεια των προηγουμενων λογω σχεσεων και ταυτοτητας .
          Δυστυχως ολα αυτα τα δις επενδυσεων πηγαν στραφι αφου ποτε δεν αξιοποιηθηκαν για τον σκοπο που αρχικα δημιουργηθηκαν δηλαδη την εθνικη παραγωγικη αυτοτελεια σε οπλα και πυρομαχικα και κατασκευες και επομενο ειναι παρα την αρχικη τιμη κτησης τους και την σημερινη τους λειτουργικοτητα στο τραπεζι να αξιζουν ελαχιστα ..
          Ετσι λειτουργει η ελευθερη οικονομια για ολους δυστυχως ..
          Στον καπιταλισμο ..
          Στον κομμουνισμο απλα θαβεις την ανεπαρκεια κατω απο το παχι χαλι της κοινωνικης αναγκης και του αλαθητου γοητρου του πολιτμπιρο η της φαντασιακης αξιας φιλετων και απλα συντηρεις ενα μισθολογιο σε ορισμενους και κανεις τους διαχειριστες να τρεμουν για την ζωη τους ωστε να αποδιδουν κατι αξιολογο παρα τις παθογενειες ..
          Στο μετακομμουνιστικο σοβιετ της Ελλαδας το τελευταιο λογω στρατοπεδού δεν υπαρχει αρα εχεις μονο τα ασχημα του κομμουνιστικου οικοδομηματος χωρις τις αρετες του.
          Και απλα μαζευεις ελλειματα χωρις να παραγεις κατι χρησιμο απλα ταιζοντας καποιους παρουσιαζοντας ομως οτι εχεις βιομηχανιες.
          Ο ιδιωτης δεν πουλαει ευκολα επειδη μπορει αυριο να τα αφησει ολα να ρημαξουν και να φυτεψει ραπανακια ενω το κρατος δεν εχει αυτην την πολυτελεια γιατι θελει και εχει αναγκη παραγωγης αμεσα.
          Δεν θελεις να πουλησεις?
          Μενεις με τα χρεη πολυ απλα και χαζευεις τα μηχανηματα που βρισκονται και σε τεχνολογικη αποδρομη, αφου η τεχνολογια εξελισσεται και δεν κατασκευαζεις κατι απλο αλλα κατι μονιμως εξελισσομενο ,πουλωντας πατριωτισμο και διατηρηση της δημοσιας περιουσιας ενω φορτωνεις τον αφελη λαο με ελλειματα εκατομμυριων καθε χρονο που ταπληρωνει ο ιδιος μεσω φορων για να διατηρεις αχρηστες εταιρειες χωρις κυκλο εργασιας , αστειο για τα χρεη τους.
          Και ολα ειναι ανθηρα και επικοινωνιακα βολεμενα και οποιος αντιδρασει ειναι φιλογερμανος η τα παιρνει η θελει να ξεπουλησει τα παντα.
          Ακομη και χωρις χρεη σε τετοιου ειδους καταστασεις παλι η ουσια παραμενει οτι δεν θα παραξεις ποτε ετσι τιποτα απλα θα διατηρεις μια πλασματικη εικονα αμυντικης βιομηχανιας .
          Αυτη ειναι η αποψη μου και πιστεψε με ειναι και αρκετων ειδικων παγκοσμια περα απο τις κραυγες των γνωστων ροζ λαοπλανων εδω που θελουν να μας κανουν ολους ισους στην φτωχεια και φωναζουν για ξεπουληματα ενω με τα συνδικαλιστικα ενεργουμενα τους δεκαετιες ροκανιζαν την αξια αυτων των δηθεν φιλετων υπονομευοντας τα με καθε τροπο .
          Για την τυχη της εταιρεις δεν μπορω να εχω αποψη αφου θα εξαρτηθει απο πολλους παραγοντες και κυριως ,δυστυχως, την ικανοτητα του κρατους μας να αντιληφθει τι θελει και τι μπορει να κανει με κατασκευη εγχωριων προιοντων αμυνας μεσω τριτων και λεω δυστυχως για τι το μεχρι τωρα μητρωο του ηταν τραγικα αποτυχημενο .
          Χωρις σχεδιο θα εξαντληθουμε σε αποσπασματικες αγορες υποβαθμισμενου εξοπλισμου μονο και μονο για να υπαρξει καποιο εργο να παρουσιασουμε και περαν αυτου τιποτε αλλο.
          Για αυτο και η παρεμβαση μου υπερ των NEXTER/KMW και αλλων οπως ανεφερα στον αμυντικο τυπο ..
          Πολλα ερωτηματικα υπαρχουν αλλα οτι περασε σε χερια ιδιωτων μακρυα απο το τοξικο κρατος ειναι θετικο απο μονο του.
          Τα υπολοιπα θα τα δουμε .

        3. As PLASAN kibbutz, we would like to thank you all «friends» and «competitors» for your comments. We would like to ensure all of you that, in respect to the historical value of ELVO, we will make every effort to look worthy of it, wanting to honor the trust of the Hellenic government to us, as well to those who await the birth of a flourishing domestic Greek defense industry.

    2. Πάνω από 170 εκατ. πουλήθηκε. Τα 170 θα πάνε για να ξεπληρώσουν τα χρέη και θα μείνουν… 3 για να πάρουμε εμείς σαν κράτος (οι συνειρμοί είναι αναπόφευκτοι).

  4. Εύχομαι εκεί στην ΕΛΒΟ να γίνει μια αρχή και με την βοήθεια των Ισραηλών να μπούμε μαζικά στο πρώτο οπλισμένο μη επανδρωμένο ‘made in greece’. Υστερούμε πολύ σε σχέση με τους απέναντι.

  5. Για την ιστορια η Γερμανικη ΚΜW μαζι με την Γαλλικη ΝΕΧΤΕR σαν κοινοπραξια που ποτε δεν διαγωνιστηκε ανοιχτα και επι ισοις οροις με την PLASAN ειχε δηλωσει οτι θα επενδυε 500 εκατομμυρια ευρω στην εταιρεια και χωρις καμια απαιτηση αγορας προιοντων της απο την Ελλαδα ..
    Tο τι εγινε και θαφτηκε το θεμα και γιατι ειναι ζητημα εαν θα το μαθουμε ποτε .
    Οπως γραφει και ο Δουρειος Ιππος ελπιζουμε να μην συνοδευτηκε η χαμηλη απαιτηση επενδυσης χωρις την τιμη αγορας με απαιτηση της PLASAN αγορας των εμπορικα αποτυχημενων θωρακισμενων οχηματων της .
    Αλλιως τα αποτελεσματα θα ειναι αναλογα μεγαλου περιπατου στον ΕΣ.

    1. Έγιναν τόσοι άγονοι διαγωνισμοί, τώρα που βρέθηκε κάποιος να την αγοράσει -και αυτό ίσως να έγινε επειδή του έταξαν προίκα- ακούμε για 500εκ. επενδύσεις από κολοσσούς του χώρου… νομίζω ότι κάποιοι μας δουλεύουν, εκτός και αν δεν αντιλαμβάνονται και τι γράφουν.

      1. Ο Σαββας Βλασσης και το Defence Point με αξιολογους συντακτες ,με απτα δειγματα εθνικης σκεψης και χρονια στον χωρο μας δουλευουν και εβγαλαν απο το κεφαλι τους την ειδηση αλλα την αληθεια την ξερουν καποιοι απο τους καναπεδες τους ..
        Για ξαναδιαβασε προσεχτικα το αρθρο του DP να δει τι γραφει και πως το τεκμηριωνει .
        Ουτε για προικες μιλαγε για την αλλη προταση .
        Η υπαρχουσα εχει υπονοιες προικων και γνωστο αντιπροσωπο της μεσαζοντα απο παλαιοτερες εποχες .

        1. Αυτά που γράφουν δεν εχουν καμιά λογική βάση. Όποιος ήθελε την ΕΛΒΟ μπορούσε να συμμετέχει και στους διαγωνισμούς, όλα τα άλλα, ειναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
          Επίσης αν νομίζουν ότι κάτι δεν πήγε καλά υπάρχει και η ελληνική δικαιοσύνη για αρχή και διεθνή δικαστήρια μετέπειτα.

          Σε ότι αφορά την αρθρογραφία που αναφέρεστε, έχει προηγηθεί άλλη αρθρογραφία συγκεκριμένη εταιρίας για το εθνικό 4Χ4, όποτε η είσοδος παίχτη στην ΕΛΒΟ μάλλον δεν ειναι καλή εξέλιξη… τώρα τα υπόλοιπα τα ακούω βερεσέ, την γνώμη μου άλλωστε την έχω αναφέρει άλλο ποστ για τα εθνικά και κρατικοδίαιτα μαγαζιά, πόσο μάλλον αν δεν προσφέρουν ανταγωνιστικά προϊόντα.

          1. Σωθηκες με την Ελληνικη δικαιοσυνη και τα διεθνη δικαστηρια και αν βγαλει ποτε κανεις ακρη σφυρα μου.

          2. ΑΙΜ

            Αυτές οι αποφάσεις δεν ακυρώνονται μέσο δικαστηρίων η ενστάσεων, προσωπικά θυμάμαι μόνο μια περίπτωση και αυτή ήταν στην Αμερική και είχε στάμπα προστατευτισμού για το πρόγραμμα αντικατάστασης των KC -135 που είχε πάρει η Airbus με συνέπεια να γίνει ένσταση απο την Μπόινγκ με αποτέλεσμα να πάρει αυτή το συμβόλαιο αφού πέταξαν έξω την Airbus.

            Σε άλλες περιπτώσεις που γνωρίζω προσωπικά οι ενστάσεις ήταν εξαρχής καταδικασμένες να αποτύχουν, όπως και έγινε όπου υπήρξε η προσπάθεια.

            Γι’αυτό δεν θα είχε νόημα μια ένσταση απο πλευράς των Γερμανών.

        2. Ναι αλλα ο Σαββας Βλασσης στην αρχικη σελιδα του περιδικου του εχει διαφημιση της EODH. Μηπως αυτο δειχνει και μια επαγγελματική – βιοποριστικη θεση ?

    2. Θα θα θα… όπως στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια οι Φρίτσηδες. Πάλι καλά που μπήκαν οι σφιχτοχέρηδες Εβραίοι να λέμε κι ας μας πονάει όλους το άδοξο φινάλε της ΕΛ.Β.Ο. Το μόνο που πρέπει να μας ενδιαφέρει τώρα είναι το να μη συνοδεύεται η πώληση από τη δέσμευση παραχώρησης μεγάλου έργου (προίκας) όπως λ.χ. κάποιο 4×4 όχημα……..

    3. Και αφού είχαν μια τόσο καλή πρόταση, γιατί δεν την κατέθεσαν στον διαγωνισμό, να κάνουν σκόνη τους αντιπάλους;
      Καλές οι υποσχέσεις και τα λόγια, αλλά έχουμε καεί. Να έκαναν την προβλεπόμενη διαδικασία και να δεσμεύονταν νόμιμα για την προσφορά τους.

  6. Όψιμο το ενδιαφέρον των εταιρειών αυτών. Καλά έκαναν και προχώρησαν με τους Ισραηλινούς. Γιατί δεν κατέβηκαν στους τρεις προηγούμενους διαγωνισμούς; Τι περίμεναν;
    Απλά μόλις μύρισαν λεφτά έτρεξαν.

    1. Ποια λεφτα μυρισαν πλακα κανεις ?
      Οι Ιραηλινοι γιατι το εκαναν ?
      Eπειδη ειναι φιλανθρωποι?
      Εαν νομιζετε καποιοι πως οι κοινοπραξιες τετοιου μεγεθους ειναι ευκολο να κατεβουν σε διαγωνισμους μαλλον αγνοειτε την επixειρηματικη πραγματικοτητα η τις συγκυριες .
      Τωρα μπορεσαν η ετοιμασαν βιωσιμη προταση γιατι να μην την βλεπαμε?
      Που το προβλημα?
      Εκτος και αν συνεφερε καποιους να μην την βλεπαμε ποτε.

  7. Καλημέρα! Πολλά μπράβο στο defencereview για το τεράστιο έργο που προσφέρει,αλλά και σε ολους τους σχολιαστές για το πολύ ψηλό επίπεδο γνώσεων.
    Εύχομαι και ελπίζω αυτή να είναι η αρχή μιας πιο στενης σχέσης με τους Ισραηλινούς.εχουν να μας προσφέρουν πολλά στο θέμα της τεχνογνωσίας οπλικών συστημάτων αλλά και οργάνωσης του στρατού.

    1. Αν κοστίζει 100.000€ το όχημα, μιλάμε για προϋπολογισμό 1δισ., που θα βρεθούν αυτά τα χρήματα δουλευόμαστε; Ενας ιστότοπος που ξεκίνησε αυτού του τύπου τα δημοσιεύματα και είναι το λιγότερο μπαρούφες.

      Αν οι νέοι ιδιοκτήτες προσφέρουν ανταγωνιστικά προϊόντα σε καλές τιμές καλώς ήρθαν, αν ειναι να καταλήξουμε σε κρατικοδίαιτες καταστάσεις, ας γίνει οικόπεδο και να πηγαίνουμε σε διαγωνισμούς με αντισταθμιστικά σε εγχώριες ιδιωτικές εταιρίες.

        1. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχουν σε τέτοιους αριθμούς sadcat.
          Τα GD 240 και 290 πρέπει να αντικατασταθούν με «φτιαγμένα» πολιτικά οχήματα, με πολύ καλύτερες αναρτήσεις και τροποποιήσεις όπου απαιτούνται, για να αντέξουν στο χρόνο και στην καταπόνηση.

  8. Όπως και να έχει, πλέον η ΕΛΒΟ είναι της Plasan.

    Να αναφερθεί ότι και η Plasan δεν είναι τυχαία εταιρεία καθώς προσφέρει πακέτα θωράκισης σε οχήματα όπως τα M-ATV, L-ATV, MTVR, Hawkei κ.λπ., ενώ πρόσφατα παρουσίασε και μια θωρακισμένη έκδοση του G Class το Hyrax, αντίστοιχο με το γερμανικό Enok που ίσως θα ήταν μια πολύ καλή επιλογή για αντικατάσταση των παλαιότερων δικών μας G Class για όχημα γενικών καθηκόντων μαζί με τα αθωράκιστα HMMWV που έχουμε.

    https://www.armyrecognition.com/weapons_defence_industry_military_technology_uk/plasan_hyrax_a_new_generation_of_armored_all-terrain_vehicles.html

    Όσον αφορά την αντικατάσταση των Steyr, η Plasan πάλι συνεργάζεται πολλά χρόνια με την Oskosh και την Tatra για την θωράκιση των φορτηγών τους. Μια πρόταση για φορτηγό γενικών καθηκόντων TG MIL είτε TATRA με δική τους θωράκιση ίσως θα ήταν μια καλή λύση για τις ανάγκες μας, ενώ θα μπορούσαν να θωρακίσουν και τυχόν μεταχειρισμένα FMTV, MTRV, HEMMT και M911 που πάρουμε από ΗΠΑ.

    Τέλος, καθώς θεωρώ ότι οι ανάγκες μας σε MRAP θα καλυφθούν σε ένα βαθμό από τα μεταχειρισμένα M1117, αλλά παράλληλα υπάρχει ανάγκη για ένα όχημα στο επίπεδο του VBL, μακάρι να γινόταν μια συνεργασία με την EODH για το Hoplite (ίσως με μικρότερο βάρος;) ή διαφορετικά με την Oskosh για το L-ATV.

    Και κάτι ενδιαφέρον από Γαλλία για την αντικατάσταση του VBL:
    https://www.armyrecognition.com/defense_news_july_2020_global_security_army_industry/arquus_scarabee_as_a_five-star_innovation_project_of_armored_tactical_vehicle.html

      1. Με VBL από δεύτερο χέρι ανακατασκευασμένα θα βολευτούμε. Ειδικά για τα νησιά και τις στενωσιές κρίνεται ικανοποιητικό, περαιτέρω εξοπλισμό θέλουν….

      1. SZEF

        Για το συγκεκριμένο δεν αρκούν οι μηχανές των GD 240/290 και προέρχεται απο το πολιτικό μοντέλο G-Class.

        Hyrax light armoured vehicle engine

        Powered by a Mercedes G300 CDI V6 engine, Hyrax has a power to weight ratio of 38hp/t. The Euro-3 compliant engine is capable of generating a power output of 183hp at 3,800rpm. The vehicle is equipped with a five-speed automatic transmission system with touch shift.

        Power supply for the onboard equipment and systems is provided by two alternators, along with three batteries of 60A.

        The light armoured all-terrain vehicle is based on the Mercedes-Benz G-Class chassis. It has a gross vehicle weight of 4,800kg and maximum payload capacity of 810kg.

        Hyrax measures 4.57m-long, 1.95m-wide and 2.1m-high. It has a wheelbase of 2.85m and a ground clearance of 245mm.

        Plasan offers four different optional seating configurations for the Hyrax light armoured vehicle, including 2+2+1 (two crew and three armed personnel), 2+4 (two crew and four armed personnel), 2+3 (two crew and three armed personnel), 2+1+1 (two crew and two armed personnel with space available to carry ammunition).

    1. Τα M-1117 δεν θεωρουνται καν MRAP οχηματα απλα εχουν αξιολογη θωρακιση αλλα η αναγκη για MRAP παραμενει αφου τα πρωτα ουτε την χωρητικοτητα τους εχουν ουτε εχουν σχεδιαστει για τις ιδιες αποστολες ..
      Υπαρχουν χιλιαδες διαθεσιμα και η αδιαφορια αποκτησης τους ειναι αξοργιστικη ενω γειτονικες χωρες τα παιρνουν κατα εκατονταδες ενω στο ΓΕΣ κοιμουνται.
      Αλλο να κατασκευασεις στο μελλον αναγκαια οχηματα της κατηγοριας και αλλο να παρεις τωρα ετοιμοπαραδοτα σε κλασμα του κοστους κατασκευης νεων .
      Εαν αποκτουνταν θα μπορουσαμε να απαλλαγουμε και απο καποια Μ-113 αφου τα MRAP μπορουν να αναλαβουν ανετα τον ρολο ΤΟΜΠ .
      Μαλλον ομως ζηταμε πολλα απο ορισμενα μυαλα στον ΕΣ.

      1. Από που και ως που τα MRAP, μπορούν να αντικαταστήσουν Μ-113;

        Τα MRAP είναι για συγκεκριμένες αποστολές, και πολύ αμφιβάλω αν είναι ορθή η επιλογή τους σε ένα στρατό όπως το δικό μας.

        1. Μια χαρα τα αντικαθιστουν και σαν προστασια και σαν χωρητικοτητα μπροστα στα M113 και τα Λεωνιδας .Οι αποστολες δεν ειναι δεσμευτικες αλλα προσαρμοζονται σε αυτες τα οχηματα ανετα.
          Βαλε κοστη κατασκευης ΤΟΜΠ η αναβαθμιση αρχαιων M113 και θα δεις αν συμφερει .Αιγυπτος και Μαροκο πηραν εκατονταδες ηδη μπιρπαρα και εδω καποιοι στο ΓΕΣ κοιμουνται ορθιοι ψαχνοντας ιδανικες λυσεις χωρις δεκαρα στην τσεπη τους.

      2. @Τας
        Αγαπητέ φίλε,για τα Μ1117, περίμενε να δούμε με τι ελλείψεις στο εξοπλισμό θα έρθουν. Αν έρθουν χωρίς τα 50αρι και τα βομβιδοβολα, θα στοιχεί ο τζίτζικας αηδόνι. Εδώ θα είμαστε…

    2. Dear RANGER, i would like to thank you for your good words and your excellent knowledge on Plasan’s projects.
      Please get in touch with our Greek partner to ELVO and member of the Kibbutz. Perhaps we could discuss for a business opportunity.

  9. Αν οι Γερμανοί/Γάλλοι θέλουν να ανοίξουν εταιρία στην Ελλάδα για να μεταφέρουν μέρος του έργου τους, δεν νομίζω ότι δεν θα βρουν εγκαταστάσεις πέρα από αυτές της ΕΛΒΟ. Αυτό που θέλουν και είναι ξεκάθαρο, είναι να πάρουν έργο από τις ΕΔ.

    1. Σ αυτο ομως φταιει το κρατος, επι της ουσιας δε σπας της παραγγελιες σου για να παρουν και οι Γερμανοι και οι Γαλλοι και οι Αμερικανοι κοι ουτω καθ εξης. Εχεις ενα πλανο τι θες απο οχηματα γενικης χρησης στο πεδιο της μαχης κτλ. και συνεργαζεσαι σε βιομηχανικο πλεον επιπεδο με την εκαστοτε χωρα. Απο κει και περα αναπτυσεσαι και μπορεις να βγαλεις και πολιτικα οχηματα πατους ειδους εστω και για το κρατος, πχ περιπολικα, ασθενοφορα, πυροσβεστικα κτλ. Να εχει και μ αυτον που εισαι διατεθειμενος να συνεργαστης ενα πλανο και μια προοπτικη για ενα αν οχι καλο κερδος τουλαχιστον σωστο. Γι αυτο για μενα εχω πει ειναι μεγαλη ευκαιρια να συνεργαστιυμε με τους Γαλλους θα αποκομισουμε πολλα.

  10. »Να εχεις και μ αυτον που εισαι διατεθειμενος να συνεργαστης ενα πλανο και μια προοπτικη για ενα, αν οχι καλο κερδος, τουλαχιστον σωστο»

  11. Η αποφαση ηταν στη λογικη να ξεφορτωθουμε ενα προβλημα…
    Οχι να αναπτυξουμε….
    Και δεν μπορει να τους κατηγορησει κανεις
    Χρειαζεται μεγαλη προσπαθεια να απαλλαγουμε απο οικονομικα βαριδια…
    Μεχρι στιγμης δεν υπαρχει κανενα παραδειγμα αμιγους Ελληνικης επενδυσης με κερδη
    Εξαιρουνται σουβλατζιδικα καφετεριες και νυχτερινα κεντρα.
    Απο την αλλη δεν ειναι σωστο να ξεπουλαμε τα παντα αναμενοντας τον μεσσια εξ αλλοδαπης.
    Οι παθογενειες γνωστες , οι λυσεις δυσκολες ,το αποτελεσμα αναμενομενο.

    1. Επειδή τα ποσά που υπάρχουν είναι μεγάλα, το να έχεις βιομηχανικό έργο σε βάθος 10 – 15 ετών σε οχηματα και θα μπορούσες να έχεις και εξαγωγές, το χρέος το οποίο έχει δημιουργηθεί (δε γνωρίζω πόσο ειναι) λογικά θα αποπληρωνοταν και θα πήγαινε σε κέρδος,αρκεί να έχεις την διάθεση να δουλεψεις με τους όρους του ιδιωτικού τομέα και όχι του δημοσιου.

  12. Αν είναι να φτιάξουν κανένα lidl οι Γερμανοί, σηκώνουν 4000 τ.μ. σε μια βδομάδα. Σαμποτάζ ήθελαν να κάνουν για να μη φυτρώσει ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ κατασκευαστής βαρέων οχημάτων στην Ευρώπη. Ευτυχώς δε μασήσαμε, πρώτα θα βγει ο ήλιος από τη Δύση και μετά θα φέρουν οι γερμαναραδες κατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα. Το νου μας με τις τορπίλες, οι Αργεντίνοι έχασαν τον πόλεμο με το σαμποτάζ των Γερμανών στις τορπίλες των 209.

    1. Οτι ναναι ..Καμια σχεση …
      Αυτα τα παραμυθια με τις τορπιλες και τα σεναρια που τα διαβαζετε?
      Σε κανα μπλογκ της συμφορας?
      Με αυτα τα μυαλα ορισμενων φθασαμε εδω και εχει και αλλο κατηφορο η διαδρομη .

      1. Εντάξει, δεν έχουμε όλοι το δικό σου μυαλό να καταλαβαίνουμε από μπίζνες και κάποιοι -κλούβιοι σαν εμένα- στο ΠΝ έτρεχαν να αλλάξουν το σύστημα μάχης στα 209 μετά τα Φολκλαντς.
        Για την ιστορία ένα Αργεντίνικο 209 είχε φτάσει λιγότερο από 5 μίλια από Βρετανικό αεροπλανοφόρο (σχεδόν αποστολή αυτοκτονίας για όποιον καταλαβαίνει από υποβρύχια) και έριξε 3 τορπίλες οι οποίες, όχι απλά αστόχησαν, αλλά πήγαν στο γάμο του καραγκιόζη. Τότε λέγαν για ελαττωματικά γυροσκόπια, για λάθος σύνδεση του καλωδίου καθοδήγησης και τέτοια. Οι δικοί μας οι φτωχόμυαλοι πονηρεύτηκαν – αν είναι δυνατόν, κάνουν τέτοια οι Γερμανοί ? – και πράξαν ανάλογα.

        1. Ενταξει επιστημονα .
          Αλλα αντι αλλων γραφεις .Στην αρχη γραφεις για τορπιλες αχρηστες και σαμποταζ και παραμυθια της χαλιμας και μετα αναφερεις το σωστο δηλαδη του ελαττωματικου ΚΔΠ που ηταν σχεδιαστικο λαθος και οχι σαμποταζ και ροζ ιστοριες .Τα δε προβληματα στις τορπιλες ηταν στην μια αποτελεσμα αστοχιας του καλωδιου καθοδηγησης και κοπης του και στις αλλες λανθασμενη ρυθμιση γυροσκοπιου απο το πληρωμα .Το αρθρο γραφει οτι τα ΥΒ επασχαν απο κακη συντηρηση και ανεκπαιδευτο πληρωμα στο χειρισμο του οποιου αποδιδουν την κοπη του καλωδιου της πρωτης τορπιλης και την λανθασμενη ρυθμιση των αλλων.Καμια πηγη απο Αργεντινη δεν ανεφερε ποτε σαμποταζ Γερμανων και αλλα ανεκδοτα αλλα οι εδω ελληναρες ξερουν καλυτερα.Προφανως εγινε ερευνα απο το ΠΝ της Αργεντινης και βρεθηκαν οι αιτιες των αστοχιων .Ουτε θα διακινδυνευε η Γερμανια να δυσφημισει το προιον της με τετοιες παρεμβασεις αν ηταν καν δυνατον να συμβουν ενω αλλα κρατη κοροιδα και αυτα κατα τους εδω ‘γνωστες’ επεσαν ..θυματα αυτα και αγορασαν υποβρυχια της κλασης και γερμανικες τορπιλες..Αφου δεν τους ρωτησαν πρωτα καλα να παθουν.Οι ιδιοι λοιπον ειδικοι πουλανε σανο σε αλλους ειδικους στο Ελλαδισταν διαδιδοντας Γερμανικο δακτυλο που τα εγχωρια σαινια ανακαλυψαν και παει λεγοντας.Τωρα πως αγορασαν οι του ΠΝ και τις αχρηστες SST και SUT σαν τα θυματα τους Αργεντινους η δεν ανεφεραν κατι αναλογο για τις τορπιλες παρα τις κατα διαστηματα βολες δεν μας ειπες αλλα μαλλον λιγο νοημα εχει η αληθεια για ορισμενους σας.

          ,Που να γραφουμε τωρα για τις επενδυσεις τους απο την αγορα των Leo-2 και των 214 ασχετα αν τοκρατιδιο της απαξιωσε ως συνηθως ..Χαμενος χρονος και κοπος .
          Στειρος αντιγερμανισμος uber alles..
          Οταν βλεπεις ετσι την σχεση μεταξυ δυο πλευρων και οχι με γνωμονα το συμφερον σου και πως θα το πετυχεις εννοειται πως θα σου φερθουν αναλογα.

          »During the Falklands War the Argentinian Type 209/1200 submarine «San Luis» Performed a war patrol. While on their way to the area assigned the fire control computer went out of order. The vessel continued on to the combat area, and managed to fire at least 3 wire guided SST4 mod0 torpedoes at the British fleet. The torpedoes suffered from various issues, with the guide wire cut a minute after launch and the torpedoes going off the assigned course. After war testing revealed that the torpedoes electric gyroscopes had reversed polarity, which resulted in a complete refit of the entire Argentinean torpedo stock, and a conversion of a portion of this stock from Mod0 to Mod1, performed by the firm which produced these weapons (AEG). Beside the torpedo issue, «San Luis» patrolled mostly undetected.[47]»

          https://military.wikia.org/wiki/Type_209_submarine

          »Failure of both single-shot torpedo attacks conducted by the San Luis was attributed to maintenance problems (fire control computer casualties) and training deficiencies (torpedo control wires were broken prematurely)»
          https://www.globalsecurity.org/military/world/argentina/ara-safta.htm

          1. Βλεπω εκνευρισμο αγαπητέ μου. Προσπαθειτε απεγνωσμένα να προωθήσετε θεσεις και σκεψεις Ευρωπαικών κολλοσών οι οποιοι ‘υποτιθεται» οτι εχουν σχεση με την εταιρια EODH και η οποια εναγωνιως προσπαθησε να συμμετασχει στο διαγωνισμο αλλοτε με το «Πετροπουλο group «και αλλοτε προσπαθωντας εις ματην να ενεργοποιησει την RHEINMENTALL – με την οποια ειναι σε διαμαχη- και αλλοτε επισκεπτομενος υπουργους με «δηθεν ενδιαφερον» για το μελλον της ΕΛΒΟ. Δυστυχως βλεπουμε οτι μετα την αποτυχια του, προσπαθει με καθε τροπο να ακυρωσει μια καθ’ολα νομιμη διαδικασια, η οποια ετελεσθει συμφωνα με το γραμμα του νομου απο μια Ευρωπαική κυβέρνηση σε ενα κρατος δικαιου. ΓΙΑΤΙ ? ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΣΑΣ ? Ας αναρωτηθουν οι αναγνωστες σας. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  13. Η ΕΛΒΟ μπορεί να πουλήθηκε στην Plasan αλλά θα την διαχειρίζεται μία νέα ανώνυμη εταιρεία, για να μπορεί να έχει συνεργασίες στους μελλοντικούς διαγωνισμούς. Άρα όποιος και να είναι ο νικητής, θα πρέπει να το φτιάξει στις εγκαταστάσεις της νέας εταιρείας σαν απαίτηση του διαγωνισμού. Έτσι δεν θα περιοριζόμαστε μόνο σε προιόντα της plasan.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *