Το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι στα τέλη Μαρτίου θα παροπλίσει το πρώτο περιπολικό σκάφος κλάσης «Armidale», ενώ θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα 12. Το σκάφος που θα παροπλιστεί είναι το HMAS «Pirie», το οποίο εντάχθηκε σε υπηρεσία τον Ιούλιο του 2006. Συνολικά η Αυστραλία ναυπήγησε και ενέταξε σε υπηρεσία 14 σκάφη κλάσης «Armidale» το 2005 (ένα σκάφος), το 2006 (επτά σκάφη), το 2007 (πέντε σκάφη) και το 2008 (ένα σκάφος). Σε υπηρεσία απομένουν 13 λόγω καταστροφής από πυρκαγιά του HMAS «Bundaberg», τον Αύγουστο του 2014 (παροπλίστηκε το Δεκέμβριο του ίδιου έτους). Αν και πρόκειται για σκάφη ηλικίας 13-16 ετών, η αντικατάσταση τους κρίθηκε αναγκαία, αφενός από μια νέα σχεδίαση μεγαλύτερου εκτοπίσματος και ικανοτήτων (έχει επιλεγεί o τύπος OPV-80 των γερμανικών ναυπηγείων Lürssen, κλάση «Arafura», έχει ξεκινήσει η ναυπήγηση τους), αφετέρου λόγω των τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάζουν.

Τα «Armidale» έχουν εκτόπισμα 300 τόνους και διαστάσεις (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 56,8 x 9,7 x 2,7 μέτρα. Ενσωματώνουν δύο πετρελαιοκινητήρες MTU 4000 16V των 6.225 ίππων έκαστος. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβους (46 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης 12 κόμβους (22 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια του είναι τα 3.000 ναυτικά μίλια (5.556 χιλιόμετρα). Μπορεί να παραμείνει για 21 ημέρες στη θάλασσα, με μέγιστο διάστημα τις 42 ημέρες. Κάθε σκάφος ενσωματώνει και δύο RHIB μήκους 7,2 μέτρων. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 21-29 άτομα, ενώ μπορεί να μεταφέρει έως και 150 άτομα (διασωθέντες). Φέρει ραντάρ έρευνας και πλοήγησης Bridgemaster-E, σύστημα Prism III προειδοποίησης εντοπισμού από ραντάρ, ηλεκτροπτικό Toplite και σύστημα εύρεσης κατεύθυνσης Warrlock. Ο οπλισμός του είναι ένα πυροβόλο των 25 χιλιοστών (M-242 Bushmaster επί πύργο Typhoon της ισραηλινής Rafael) και δύο πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών.

Τα σκάφη «Armidale» χρησιμοποιούνται από το Αυστραλιανό Πολεμικό Ναυτικό σε ρόλο επιτήρησης θαλάσσης, προστασίας συνόρων και αντιμετώπισης εγκληματικών δράσεων στη θάλασσα. Ωστόσο, τα πλοία έχουν καταγράψει μια σειρά αστοχιών, κάτι που αποτέλεσε έναν από τους λόγους της πρόωρης αντικατάστασης τους. Σε δύο περιπτώσεις έχουν επιβληθεί επιχειρησιακοί περιορισμοί. Η πρώτη φορά ήταν το Σεπτέμβριο του 2006 όταν σημειώθηκε περιστατικό εισροής θαλασσινού νερού στο κύριο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Το ίδιο περιστατικό επαναλήφθηκε τον Ιανουάριο του 2007. Και στις δύο περιπτώσεις ο στόλος παρέμεινε ακινητοποιημένος για ένα μήνα, προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες επιθεωρήσεις και επιδιορθώσεις. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων έγινε σε δομικό επίπεδο με την αντικατάστασης του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου, στα εννέα εν υπηρεσία σκάφη και στην εξαρχής εγκατάστασης του νέου συστήματος στα πέντε υπό ναυπήγηση σκάφη. Η λύση αποδείχθηκε επαρκής και δεν σημειώθηκε ξανά παρόμοιο περιστατικό.

Ζήτημα προέκυψε και με το τμήμα ενδιαίτησης του πληρώματος, τον Αύγουστο του 2006, στο HMAS «Maitland» όπου καταγράφηκε η παρουσία υδρόθειου και μονοξείδιου του άνθρακα με αποτέλεσμα τον μη-θανατηφόρο δηλητηριασμό τεσσάρων ναυτών. Η χρήση του τμήματος ενδιαίτησης του πληρώματος απαγορεύτηκε για όλα τα πλοία, τουλάχιστον μέχρι το 2014. Ίσως το σημαντικότερο περιστατικό αστοχίας σημειώθηκε το2014 με την εμφάνιση ρωγμών στο σκάφος, στο τμήμα των κινητήρων. Η σχετική έρευνα κατέδειξε αστοχίες στη σχεδίαση, στη χρήση αλουμινίου και την καταπόνηση, λόγω χρήσης, των σκαφών. Το 2015 αναφορά του Αυστραλιανού Ναυτικού ανέφερε ότι αρκετά σκάφη παρέμειναν ανενεργά λόγω δομικών, μηχανικών και προβλημάτων διάβρωσης. Παρόλα αυτά το 2015 αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός τους, ως ενδιάμεση λύση μέχρι την έλευσης των OPV-80, αρχής γενομένης από το 2022.

Τα «Arafura» (OPV-80) έχουν εκτόπισμα 1.640 τόνους και διαστάσεις (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 80 x 13 x 4 μέτρα. Ενσωματώνουν δύο πετρελαιοκινητήρες των 5.950 ίππων έκαστος. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 22 κόμβους (41 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης 12 κόμβους (22 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια του είναι τα 4.000 ναυτικά μίλια (7.408 χιλιόμετρα). Μπορεί να παραμείνει για 21 ημέρες στη θάλασσα, ενώ απαιτεί πλήρωμα 40 ατόμων. Κάθε σκάφος ενσωματώνει και κατάστρωμα εργασίας, ενώ υποστηρίζει και τη χρήση UAV. Φέρει ολοκληρωμένο σύστημα επίγνωσης της κατάστασης της σουηδικής Saab, ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου πυρός EOS-500 και ραντάρ SCANTER-6002. Ο οπλισμός του αποτελείται από ένα πυροβόλο των 40 χιλιοστών και δύο πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών. Επίσης ενσωματώνει δύο σκάφη μήκους 8,5 μέτρων και ένα μήκους 10 μέτρων.