Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri ανακοίνωσαν ότι παρέδωσαν στο Ιταλικό Ναυτικό το νέο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) A-5335 «Vulcano», το οποίο θα αντικαταστήσει Α-5329 «Vesuvio» κλάσης «Stromboli» (εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1978, το έτερο πλοίο κλάσης, A-5327 «Stromboli» εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1975). Το σχετικό συμβόλαιο, ύψους € 374,6 εκατομμυρίων, για τη ναυπήγηση του «Vulcano», υπογράφηκε τον Μάιο του 2015, άρχισε να ναυπηγείται το Φεβρουάριο του 2016 και καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2018.

Το συμβόλαιο περιλαμβάνει και δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση και δεύτερου πλοίου, προς αντικατάσταση του A-5327 «Stromboli». Να σημειωθεί ότι άλλα τέσσερα πλοία του συγκεκριμένου τύπου ναυπηγούνται για λογαριασμό του Γαλλικού Ναυτικό, προς αντικατάσταση των τριών ΠΓΥ κλάσης «Durance» την περίοδο 2022-2029. Τα γαλλικά «Durance», δηλαδή τα τρία από τα πέντε που έχουν απομείνει σε υπηρεσία εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1983, το 1987 και το 1990 αντίστοιχα.

Το A-5335 «Vulcano», μαζί με το δεύτερο πλοίο, αν τελικά ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης, θα επιχειρεί με το ένα ΠΓΥ κλάσης «Etna», ίδιο με το A-374 «Προμηθεύς» του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), από το οποίο έλκει την καταγωγή του. Το πλοίο έχει εκτόπισμα 27.200 τόνους με πλήρη φόρτο και διαστάσεις (μήκος x πλάτος) 193 x 27,2 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 20 κόμβοι (37 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβους (30 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια του είναι 7.000 ναυτικά μίλια (12.964 χιλιόμετρα) ή 30 ημέρες στη θάλασσα.

Ενσωματώνει σύστημα πρόωσης CODLAD (COmbined Diesel-eLectric And Diesel), με δύο πετρελαιοκινητήρες MAN 20V32/44CR μέγιστης ισχύος 32.000 ίππων έκαστος, δυο ηλεκτροκινητήρες Marelli Motori μέγιστης ισχύος 2.000 ίππων έκαστος, τέσσερις γεννήτριες MAN 6L27/38 μέγιστης ισχύος 11.179 ίππων έκαστη, έναν εφεδρικό κινητήρα των 1.147 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες εμβόλων μέγιστης ισχύος 2.210 ίππων έκαστος και δύο προωθητές μέγιστης ισχύος 1.300 ίππων έκαστος. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 167 άτομα.

Ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός αποτελείται από ραντάρ πολλαπλού ρόλου, σύστημα IFF, δύο ραντάρ πλοήγησης, ραντάρ υποβοήθησης προσγείωσης ελικοπτέρου, Link-11/16/22, δύο υπέρυθρους αισθητήρες έρευνας και ανίχνευσης IRST (Infra-Red Search and Track), σόναρ αποφυγής εμποδίων, σόναρ εντοπισμού τορπιλών, σύστημα διαχείρισης μάχης, σύστημα διαχείρισης πλοίου και ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου. Το ελικοδρόμιο και το υπόστεγο του πλοίου επιτρέπουν την ταυτόχρονη χρήση δύο ελικοπτέρων κατηγορίας AW-101 Merlin, CH-53K King Stallion ή MV-22 Osprey.

Το πλοίο ενσωματώνει τέσσερις πλευρικού σταθμούς ανεφοδιασμού στη θάλασσα συν έναν στην πρύμνη. Επίσης ενσωματώνει δύο γερανούς ύψους 20 μέτρων και ανυψωτικής ικανότητας 30 τόνων βάρους. Από το πλοίο επιχειρούν και τέσσερα σκάφη γενικών μεταφορών, δύο μήκους 10 μέτρων και δύο RHIB μήκος 7,3 μέτρων. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών με σύστημα Strales, δύο πυροβόλα KBA των 25 χιλιοστών, δύο ακουστικά συστήματα μεγάλης εμβέλειας MS-424 LRAS (Long Range Acoustic System) και δύο συστήματα εκτόξευσης αντιμέτρων.

Comments

  1. Θα πρέπει να αγωραστουν τουλάχιστον 2 μεταχειρισμένα είτε από Γαλλία,είτε από Ιταλία είτε από Αγγλία όταν αποσειρθουν!!!!
    Τα έχουμε τεράστια ΑΝΆΓΚΗ!!!!

    1. Αγαπητέ φίλε, Γιώργο, είναι όμως αμεσα διαθέσιμο το etna?Επίσης και τα κλασης Στρομπολι του Ι.Ν.,καλά θα ήταν, έστω και λίγο μικρα

  2. Η αλήθεια είναι ότι τόσο μεγάλο πλοίο δεν χρειαζόμαστε για το ρόλο αυτό. Όμως ένα γύρω στους 20 χιλ. τ., θα ήταν ότι πρέπει. Τα σύγχρονα πλοία αυτού του ρόλου δεν είναι φθηνά. Το συγκεκριμένο στοιχίζει κοντά στα 400 μύρια, όπως είναι πραγματικά πολύ μεγάλο και με εξοπλισμό νοσοκομείου και άλλα πολλά. Πρόκειται για εξαιρετική μονάδα η συγκεκριμένη. Πραγματικά να την ζηλεύεις.
    Εμείς δεν μπορούμε να ανοιχτούμε σε τέτοια πλοία και ποσά. Όμως πρέπει να κοιτάξουμε την αγορά των μεταχειρισμένων ή την μετασκευή κάποιου πολιτικού σκάφους.

  3. Οι Αμερικανοί, μαζί με τα Harper’s Ferry/Whidbey Island, αποσύρουν και AOR H. Kaiser, πρέπει να γίνει προσπάθεια δωρεάν απόκτησης τους κατά την γνώμη μου.

  4. Στο σημείο που είναι η Ελλάδα στο χάρτη, όχι 1 ούτε 2 αλλά 5 πλοία αυτού του είδους θα έπρεπε να έχει το ναυτικό,αφού η Μεσόγειος στην περιοχή της Κρήτης είναι σημείο/περιοχή διέλευσης(transit area) για πλοία του ΝΑΤΟ που έρχονται απο ΗΠΑ,Καναδά και βόρεια η κεντρική Ευρώπη με προορισμό τις θαλάσσιες περιοχές γύρο απο την Αραβική Χερσόνησος μέσο τις διώρυγα του Σουέζ.

  5. Έχουμε αυτήν την στιγμή 1 …αλλά 2 σε εκτόπισμα 27.200 μια Χαρούλα μας κάνουν…θα είναι υπέρ αρκετά!!!!
    Τα πλοία υποστιξης πανενα ανάλογα το αριθμητικό μέγεθος του στόλου και του βεληνεκούς δράσης του στόλου…εμείς για το Αιγαίο δεν τα έχουμε και τόσο ανάγκη και τόσο πολύ όσο στην Α.Μεσογειο …..
    Το πλοίο Προμηθέας που έχουμε μια χαρά επαρκεί για το Αιγαίο … Ένα ακόμα των 27+ χιλιάδων τόνων για μια αρμάδα 2 φρεγατών ΑΕΡΑΜΟΙΝΑΣ ,4 γενικων-ανθυποβριχικαου αγώνα και 2-3 υποβρύχια για την Α Μεσόγειο μια χαρά θα είναι ….
    Και καλό είναι να αγωραστουν 2 τέτοια ώστε να έχουμε και ένα παραπανησιο για ώρα ανάγκης …..

    1. Αυτό λέω και εγώ Bill, αγορά Hot transfer του έτερου Etna, τώρα που οι Ιταλοί θα μπούνε στην διαδικασία της απόσυρσής του, λόγω της εξελικτικής ανάπτυξης της κλάσης Vulcano!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *